Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Scada Pro
  • By Engineer, in Τεχνολογία, ,

    Η Ελλάδα εξακολούθησε να κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στη σχετική κατάταξη όσον αφορά τη χρήση «πειρατικού» λογισμικού το 2017 καθώς το 61% του λογισμικού που είναι εγκατεστημένο σε προσωπικούς υπολογιστές είναι παράνομο, σύμφωνα με την Business Software Alliance (BSA).
    Παρότι το ποσοστό τα τελευταία έτη δεν έχει σημειώσει αξιόλογη μεταβολή, καθώς ήταν 63% το 2015, 62% το 2013 και 61% το 2011, είναι σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, της σκανδιναβικής χερσονήσου και τη Βρετανία. Ενδεικτικά, στην Ιταλία αγγίζει το 43%, στην Πορτογαλία το 38% και στην Κύπρο το 44%.
    Σημαντική πτώση είχε η εκτιμώμενη εμπορική αξία του λεγόμενου «πειρατικού» λογισμικού που χρησιμοποιείται στη χώρα μας, καθώς πέρυσι υποχώρησε σε 173 εκατ. δολάρια, από 189 εκατ. δολ. το 2015, 220 εκατ. δολ. το 2013 και 343 εκατ. δολ. το 2011.
    Σύμφωνα με την BSA, αν και διεθνώς τα δύο τελευταία έτη εμφανίζεται πτωτική τάση, η παράνομη χρήση λογισμικού στους προσωπικούς υπολογιστές συνεχίζει να κυμαίνεται σε ανησυχητικά υψηλά επίπεδα.
    Το 2017 το ποσοστό αυτό ανήλθε κατά μέσο όρο στο 37%. Μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών, τα υψηλότερα ποσοστά είναι στην Κίνα και τη Ρωσία με 66% και 62% αντίστοιχα, ενώ πολύ χαμηλότερα είναι σε ΗΠΑ (15%), Γερμανία (20%), Βρετανία (21%) και Γαλλία (32%).
    Business Software Alliance

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για την κατασκευή του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με την ανάρτηση τους στην επίσημη ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
    Το έργο αφορά στην κατασκευή οδικού δικτύου συνολικού μήκους 199 χιλιόμετρων, και επιπλέον 36 χιλιόμετρων επεκτάσεων και συνδέσεων Η υλοποίηση του θα γίνει με τη διαδικασία της παραχώρησης μέσω ΣΔΙΤ και ένα τμήμα του ως δημόσιο έργο Το συνολικό κόστος του έργου προεκτιμάται στα 1.7 δισ ευρώ
    Συγκεκριμένα μέσω παραχώρησης θα κατασκευαστεί το μεγαλύτερο μέρος του το τμήμα Χανιά-Χερσόνησος Ηρακλείου μήκους 163 χλμ. Το δεύτερο τμήμα  από Χερσόνησο μέχρι Νεάπολη Λασιθίου 22,5 χλμ θα γινει μέσω ΣΔΙΤ ενώ το τελευταίο τμήμα από Νεάπολη μέχρι Άγιο Νικόλαο μήκους 14 χλμ θα γίνει ως δημόσιο έργο.
     
    Η προεπιλογή των υποψηφίων, θα γίνει μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου 2018, ενώ η οριστικοποίηση του σχεδιασμού θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου 2019, οπότε και θα ακολουθήσουν οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο με την ανεύρεση προσωρινού αναδόχου και υπογραφή της σύμβασης. Ο Χρόνος κατασκευής θα είναι τέσσερα χρόνια για την παραχώρηση του έργου και 3,5 χρόνια για το κομμάτι του έργου που θα ολοκληρωθεί με ΣΔΙΤ. 

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ολοκλήρωσε και δημοσιοποίησε την αξιολόγηση της ποιότητας των υδάτων κολύμβησης της χώρας για το έτος 2017 σε συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της Οδηγίας 2006/7/ΕΚ. Η ποιότητα των υδάτων κολύμβησης αποτυπώνεται στην αντίστοιχη Εθνική Έκθεση αξιολόγησης για το 2017 (http://www.ypeka.gr) που μαζί με τα αποτελέσματα της παρακολούθησης των υδάτων κολύμβησης γνωστοποιήθηκαν ήδη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
    H εν λόγω αξιολόγηση πραγματοποιήθηκε με άκρως επιστημονικό τρόπο και κατόπιν στατιστικής επεξεργασίας των αποτελεσμάτων παρακολούθησης των τεσσάρων τελευταίων ετών (2014-2017), ενώ έλαβε χώρα σε 1598 σημεία (ακτές κολύμβησης). Το 95,9% των υδάτων κολύμβησης της χώρας μας ταξινομούνται ως ύδατα εξαιρετικής ποιότητας ενώ το σύνολο (100%) των υδάτων αποτελούν ύδατα κατάλληλα για κολύμβηση, ικανοποιώντας πλήρως τις απαιτήσεις της Οδηγίας 2006/7/ΕΚ. Πενήντα τρία (53) επιπλέον σημεία για τα οποία διεξάγονται μετρήσεις δεν έχουν συμπεριληφθεί στην αξιολόγηση και τη στατιστική επεξεργασία, διότι τα 52 από αυτά εντάχθηκαν στο δίκτυο παρακολούθησης το 2015 και επομένως δεν έχουν συμπληρωθεί ακόμα τα 4 χρόνια παρακολούθησης που απαιτεί η Οδηγία. Όσον αφορά στο 53ο υπάρχουν κενά στις μετρήσεις λόγω δυσκολίας πρόσβασης και δεν έχει ακόμα συμπληρωθεί  ο ελάχιστος αριθμός δειγμάτων που απαιτεί η νομοθεσία της ΕΕ.  Σημειώνεται, όμως, ότι όλες οι μετρήσεις και στα 53 αυτά σημεία είναι εξαιρετικές.
    Ειδικότερα:
    1.533 σημεία (95.9%) ταξινομούνται στην κατηγορία «εξαιρετικής ποιότητας»
    53 σημεία (3.3%) νέα σημεία.
    Μόλις 12 σημεία (0,8%) δεν χαρακτηρίζονται ως "εξαιρετικής ποιότητας", αλλά ως «επαρκούς ποιότητας».
    Τα αποτελέσματα αξιολόγησης, όπως εμφανίζονται συγκριτικά στις δυο τελευταίες Εθνικές Εκθέσεις 2016-2017, καταδεικνύουν την σταθερά υψηλή ποιότητα των υδάτων κολύμβησης της χώρας μας:
    Κατηγορία Ποιότητα Πλήθος σημείων 2016 Ποσοστό 2016 Πλήθος σημείων 2017 Ποσοστό 2017 Κατηγορία 1 εξαιρετική 1496 97.0 1533 95.9 Κατηγορία 2 Τουλάχιστον
    Επαρκής 11 97.7 12 96.7 Κατηγορία 3 Νέες Ακτές 35 2.3 53 3.3 Για την κολυμβητική περίοδο του έτους 2018 βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα παρακολούθησης της ποιότητας των υδάτων κολύμβησης της χώρας, το οποίο πραγματοποιείται από την Ειδική Γραμματεία Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και τις οικείες Διευθύνσεων Υδάτων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων. Τα αποτελέσματα της παρακολούθησης του εν λόγω προγράμματος αναρτώνται στις ιστοσελίδες των ανωτέρω Υπηρεσιών.

    By Engineer, in Ασφαλιστικά-Φορολογικά, ,

    Αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια των αναδρομικών ΤΣΜΕΔΕ για το Α’ εξάμηνο του 2013 στον ιστότοπο του ΤΣΜΕΔΕ.
    Κάνετε είσοδο εδώ: http://www.tsmede.gr:65401/ με τα προσωπικά σας στοιχεία για να λάβετε το ειδοποιητήριο.

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Άλλη μια μεγάλη "διάκριση" για την Ελλάδα. Ο λιγνιτικός σταθμός του Αγίου Δημητρίου στην Κοζάνη αναδείχθηκε για το 2016 ως ο έκτος μεγαλύτερος ρυπαντής σε βαρέα μέταλλα στην ΕΕ. Αυτό καταδεικνύει η ανάλυση που δημοσίευσε στις 29 Μαΐου ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος σχετικά με τις περιβαλλοντικές πιέσεις από τις εκλύσεις βαρέων μετάλλων της ευρωπαϊκής βιομηχανίας.
    Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται δύο εγκαταστάσεις στην Πολωνία (μονάδες παραγωγής και επεξεργασίας μετάλλων καθώς και υπόγεια ορυχεία), μία στην Ισπανία (παραγωγή μη σιδηρούχων μετάλλων) και δύο στη Γερμανία (τέσσερις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και εγκατάσταση παραγωγής και μεταποίησης μετάλλων στο Ντόρτμουντ και παραγωγή μη σιδηρούχων μετάλλων στο Αμβούργο).
    Τα πρόσφατα δεδομένα από το E-PRTR (ευρωπαϊκό μητρώο για εκλύσεις και μεταφορά ρύπων) περιλαμβάνουν πληροφορίες για τις εκπομπές ρύπων στο περιβάλλον από περίπου 33.000 εγκαταστάσεις στην Ευρώπη για την περίοδο 2007-2016.
    Οι βιομηχανικές εκλύσεις βαρέων μετάλλων στην Ευρώπη τείνουν να προέρχονται από μικρό αριθμό εγκαταστάσεων, κυρίως επεξεργασίας μετάλλων και μονάδες καύσης για παραγωγή ενέργειας. Από τις 978 εγκαταστάσεις που απελευθέρωσαν βαρέα μέταλλα στην ατμόσφαιρα το 2016, μόλις 18 ήταν υπεύθυνες για περισσότερο από το ήμισυ της περιβαλλοντικής πίεσης, όπως αυτή εκτιμήθηκε από τους ειδικούς του Οργανισμού. Σε κάθε περίπτωση η περιβαλλοντική πίεση από τις βιομηχανικές εκπομπές βαρέων μετάλλων το 2016 ήταν κατά 39% χαμηλότερη από ό, τι το 2010. Ειδικά για τις εκλύσεις ρύπων από την εξόρυξη χαλκού, συγκαταλέγονται στις μεγαλύτερες πηγές περιβαλλοντικής πίεσης.
    Η συγκεκριμένη αναφορά του Οργανισμού επικεντρώνεται στις απελευθερώσεις ρύπων στον αέρα και το νερό των εξής βαρέων μετάλλων: αρσενικό (As), κάδμιο (Cd), χρώμιο (Cr), χαλκός (Cu), μόλυβδος (Pb), υδράργυρος (Hg) και ψευδάργυρο (Ζη).Τα βαρέα μέταλλα ενοχοποιούνται για βλάβες σε φυτά, ζώα και ανθρώπους (π.χ. επιδράσεις στην ανάπτυξη και αναπαραγωγή κλπ).
    Τα στοιχεία που δημοσιεύονται αποκτούν ιδιαίτερη αξία εάν αναλογιστεί κανείς ότι το 2016, ο σταθμός του Αγίου Δημητρίου σημείωσε «χαμηλό» σε εκπομπές υδραργύρου το οποίο συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο επικίνδυνα για τη δημόσια υγεία βαρέα μέταλλα. Το 2016 εξέπεμψε 290 Kg υδραργύρου καταλαμβάνοντας την 15η θέση στη σχετική κατάταξη της βάσης δεδομένων του E-PRTR. Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση εμφανίζεται βελτιωμένη σε σύγκριση με τις τιμές που έπιανε ο συγκεκριμένος σταθμός το 2011 και 2012, οπότε, όπως αναφέρει ο υπεύθυνος του τομέα ενεργειακής και κλιματικής πολιτικής, στο WWF Ελλάς κ. Νίκος Μάντζαρης, εξέπεμπε πάνω από 1.000 Kg καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στη σχετική κατάταξη.
    «Μπορεί να «κατρακύλησε» στην 15η θέση στον υδράργυρο το 2016 αλλά ήταν πρώτος στην Ευρώπη ανάμεσα σε σταθμούς κάρβουνου σε εκπομπές ενός άλλου βαρέος μετάλλου, του χαλκού με 2.610 κιλά, σκαρφαλώνοντας μια θέση σε σχέση με το 2015. Επίσης, το 2016 βρέθηκε στην τρίτη θέση ανάμεσα σε όλους τους σταθμούς που καίνε κάρβουνο στην Ευρώπη στις εκπομπές αρσενικού με 700 Kg. Την ίδια χρονιά ο ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου ήταν 8ος στις εκπομπές καδμίου με 60,5 Kg, πίσω από τον λιγνιτικό σταθμό της Καρδιάς που φιγουράρει στη 4η θέση με 104 κιλά. Χάλκινο μετάλλιο πήρε ο ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου το 2016 στις εκπομπές χρωμίου με 1800 Kg πίσω και πάλι από τα 3.020 κιλά του ΑΗΣ Καρδιάς για τον οποίο πάσχισε ανεπιτυχώς η ελληνική κυβέρνηση να εξασφαλίσει επιπλέον ώρες λειτουργίας (από 17.500 σε 32.000) την 8ετία 2016-2023», αναφέρει ο κ. Μάντζαρης.
    Σύμφωνα με την ίδια επίσημη βάση δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για το 2016, ο ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου κατατάχθηκε πέμπτος σε εκπομπές νικελίου, ένατος σε εκπομπές μολύβδου και δέκατος στις εκπομπές ψευδαργύρου «με 1.560 κιλά, όπου και πάλι «υστερεί» σε σχέση με τον ΑΗΣ Καρδιάς που εξέπεμψε 2.610 κιλά την ίδια χρονιά», όπως υπογραμμίζει ο κ. Μάντζαρης, προσθέτοντας ότι σε όλα αυτά κανείς πρέπει να συνυπολογίσει και τις εκπομπές σε άλλες επιβλαβείς για τη δημόσια υγεία και το περιβάλλον χημικές ουσίες όπως το διοξείδιο του θείου, τα οξείδια του αζώτου και τη σωματιδική ύλη. Όπως αναφέρει ο ίδιος χαρακτηριστικά, «τα επίσημα στοιχεία αποδεικνύουν ότι ο ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου είναι από τους πιο ρυπογόνους λιγνιτικούς σταθμούς στην Ευρώπη με ολέθριες επιπτώσεις στη δημόσια υγεία και το περιβάλλον όχι μόνο εντός αλλά και εκτός Ελλάδας. Παρόλα αυτά η ΔΕΗ εξακολουθεί να καθυστερεί την εγκατάσταση της απολύτως απαραίτητης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας για την οποία έχει δεσμευθεί στα πλαίσια του Μεταβατικού Εθνικού Σχεδίου Μείωσης Εκπομπών (ΜΕΣΜΕ). Πρέπει επιτέλους να σταματήσει να θυσιάζεται η ανθρώπινη υγεία και η προστασία του περιβάλλοντος στον βωμό εξοικονόμησης πόρων για να χτιστούν νέες λιγνιτικές μονάδες».

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Αυξήθηκαν κατά 1,7% το 2017 οι τιμές των γραφείων στο σύνολο της Ελλάδος, έναντι οριακής αύξησης κατά 0,2% το 2016.
    Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδος το 2017 οι τιμές γραφείων υψηλών προδιαγραφών κατέγραψαν αύξηση στην Αθήνα κατά 2,1%, στη Θεσσαλονίκη κατά 1% και στην υπόλοιπη Ελλάδα κατά 1,5%. Για το σύνολο του 2017, η μέση ετήσια αύξηση των μισθωμάτων γραφείων σε ονομαστικούς όρους διαμορφώθηκε σε 1% για το σύνολο της Ελλάδος (προσωρινά στοιχεία). Ο αντίστοιχος μέσος ρυθμός αύξησης των μισθωμάτων ήταν 0,9% στην Αθήνα, 0,7% στη Θεσσαλονίκη και 1,2% στην υπόλοιπη Ελλάδα.
    Τα μισθώματα των γραφείων κατά το β΄εξάμηνο του 2017, για το σύνολο της χώρας, κατέγραψαν αύξηση 1,2% σε σχέση με το α΄εξάμηνο του 2017. Οι αντίστοιχοι ρυθμοί μεταβολής των μισθωμάτων ήταν -0,3% κατά το β΄ εξάμηνο του 2016 και 0,6% κατά το α΄ εξάμηνο του 2017.
    Με βάση τα διαθέσιμα προσωρινά στοιχεία, για το σύνολο του 2017, οι  τιμές των καταστημάτων υψηλών προδιαγραφών αυξήθηκαν κατά 1,6% σε σχέση με το 2016 για το σύνολο της Ελλάδος, καταγράφοντας θετικό ετήσιο ρυθμό μεταβολής για πρώτη φορά από την εκκίνηση δημοσίευσης του δείκτη, το 2010. Με διάκριση κατά γεωγραφική περιοχή, ο αντίστοιχος μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των τιμών ήταν 1,4% για την Αθήνα, 1% για τη Θεσσαλονίκη και 2,2% για την υπόλοιπη Ελλάδα.
    Ειδικά κατά το β΄ εξάμηνο του 2017, οι τιμές καταστημάτων υψηλών προδιαγραφών παρουσίασαν αύξηση 1,1% για το σύνολο της χώρας σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο εξάμηνο. Οι αντίστοιχοι ρυθμοί μεταβολής ήταν 0,1% το β΄ εξάμηνο του 2016 και 1% το α΄ εξάμηνο του 2017. Με διάκριση κατά γεωγραφική περιοχή, το β΄εξάμηνο του 2017 οι ονομαστικές τιμές καταστημάτων υψηλών προδιαγραφών κατέγραψαν αύξηση 1% στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας, 0,8% στη Θεσσαλονίκη και 1,4% στην υπόλοιπη Ελλάδα, σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο εξάμηνο.
    Για το σύνολο του 2017, η μέση ετήσια μεταβολή των μισθωμάτων καταστημάτων σε ονομαστικούς όρους διαμορφώθηκε σε -1,1% (προσωρινά στοιχεία). Ο αντίστοιχος μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης των μισθωμάτων ήταν 0,9% για την Αθήνα, 1,2% για τη Θεσσαλονίκη και 1,4% για την υπόλοιπη Ελλάδα. Κατά το β΄εξάμηνο του 2017, τα μισθώματα των καταστημάτων μειώθηκαν οριακά κατά 0,4% σε σχέση με το α΄ εξάμηνο του 2017 για το σύνολο της χώρας. Κατά το β΄εξάμηνο του 2016 τα μισθώματα παρέμειναν αμετάβλητα, ενώ κατά το α΄ εξάμηνο του 2017 κατέγραψαν μείωση 0,9%.

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Στη 16η θέση κατατάσσεται η Ελλάδα στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά την εξοικονόμηση ενέργειας, όπως προκύπτει από ανάλυση της ODYSSEE-MURE.
    Η βαθμολογία, σύμφωνα με το energypress.gr, έγινε με βάση το επίπεδο ενεργειακής αποδοτικότητας, την πρόοδο στην ενεργειακή αποδοτικότητα, τις πολιτικές ενεργειακής αποδοτικότητας και ένα συνδυασμό των ανωτέρω. Η Ελλάδα βαθμολογήθηκε με 16/29, 9/29, 21/29 και 16/29 αντίστοιχα.
    Στον τομέα της βιομηχανίας η χώρα μας κατατάχθηκε 23η, στις μεταφορές 18η, στον οικιακό τομέα 17η και στον τομέα των υπηρεσιών 19η.
    Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες εδώ.

    By kan62, in Νομοθεσία, ,

    Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ (2216Β) Απόφαση με τίτλο :
    Καθορισμός του τρόπου, των όρων, των προϋποθέσεων, της διαδικασίας και των τεχνικών προδιαγραφών για την ηλεκτρονική υποβολή των τοπογραφικών διαγραμμάτων και των διαγραμμάτων γεωμετρικών μεταβολών στη βάση δεδομένων του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» - Έναρξη ισχύος των υποχρεώσεων και των συνεπειών των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 40 του ν. 4409/2016 (Α΄ 136).
    Υποχρεωτική εφαρμογή σε ένα μήνα από σήμερα ...
    άρθρο 40 ν4409_2016.pdf
    ηλεκτρονική υποβολή Κτηματολόγιο.pdf

    By Engineer, in Χρηματοδοτήσεις, ,

    Εγκρίθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή 32 νέα αιτήματα της Ελλάδας για τεχνική υποστήριξη μέσω του Προγράμματος Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (ΠΣΔΜ).
    Σύμφωνα με την Επιτροπή, οι εν λόγω μεταρρυθμίσεις στοχεύουν να βοηθήσουν την Ελλάδα να αντιμετωπίσει οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις, να καταστήσουν την χώρα πιο συνεκτική και πιο ανταγωνιστική. Το ευρύ φάσμα των έργων θα συνεισφέρει στην τόνωση της απασχόλησης και της ανάπτυξης και στη βελτίωση της καθημερινής ζωής των ανθρώπων με απτούς τρόπους.
    Ειδικότερα, η τεχνική βοήθεια αφορά μεταρρυθμίσεις στην είσπραξη των εσόδων, τον εκσυγχρονισμός της δημόσιας διοίκησής σε εθνικό και τοπικό επίπεδο και τη βελτίωση της ποιότητας και της αποδοτικότητας του δικαστικού συστήματος. Επιπλέον, η βοήθεια της Επιτροπής θα υποστηρίξει επίσης την καταπολέμηση της απάτης, της διαφθοράς και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες, ενώ θα διατεθεί περαιτέρω στήριξη για να στηρίξει τις αρχές να βελτιώσουν το επενδυτικό κλίμα, να προωθήσουν τις εξαγωγές, να διαχειριστούν τους φυσικούς πόρους και να εφαρμόσουν πρωτοβουλίες της Ενεργειακής Ένωσης.
    Μεταξύ άλλων, η Ελλάδα θα επωφεληθεί επίσης από τη στήριξη για μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση και στα συστήματα κοινωνικής πρόνοιας, καθώς και από μέτρα για να ενισχυθεί η πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση. Η τεχνική υποστήριξη αποσκοπεί επίσης στην περαιτέρω ενίσχυση των πλαισίων για την αφερεγγυότητα και στη διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων. Τέλος, θα παρασχεθεί υποστήριξη για την εφαρμογή της στρατηγικής της Ελλάδας για την ανάπτυξη.

    By Engineer, in Νομοθεσία, ,

    Οι διατάξεις της απόφασης αυτής έχουν εφαρμογή στις διαδικασίες σύστασης Σώματος Ειδικών Επιμετρητών (Σ.Ε.Ε.) δημοσίων και ιδιωτικών έργων για την υποβοήθηση διενέργειας των απαραίτητων κατά τις κείμενες διατάξεις επιμετρήσεων και συναφών προς αυτές υπηρεσιών δημοσίων έργων και ιδίως κατά τα άρθρα 151, 152, 160, 170, 171 και 177 του ν. 4412/2016 καθώς και της προαιρετικής επιμέτρησης ιδιωτικού έργου, εφ’ όσον το επιθυμεί ο αναθέτων, όπως ορίζεται στο άρθρο 218 του ν. 4512/2018.
    ΣΩΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΤΡΗΤΩΝ ΦΕΚ 2046-Β-6-06-2018.pdf

    By Engineer, in Νομοθεσία, ,

    Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4546/2018 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις», που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις πρόσφατες τροπολογίες του ΥΠΕΝ με τις νέες ρυθμίσεις στη δασική νομοθεσία.
    Ειδικότερα:
    Με το άρθρο 37 δίνεται η δυνατότητα το Πράσινο Ταμείο να διαθέτει ετησίως ένα ποσό στο υπουργείο Περιβάλλοντος και στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για την κάλυψη πάσης φύσεως δαπανών για προγράμματα δασοπροστασίας, έργα και εργασίες σε δάση και την κάλυψη των υπερωριών όσων απασχολούνται σε προγράμματα πρόληψης λαθροϋλοτομίας. Με το 41 τροποποιούνται οι παρ. 7 και 9 του άρθρου 52 του ν. 4280/2014 με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους βοηθητικούς χώρους των ιερών ναών και έργα αποχέτευσης των δήμων. Με το 42 τροποποιείται η παρ. 3 του άρθρου 267 του ν.δ. 86/1969 που αφορά την ηλικία πρόσληψης των θηροφυλάκων. Με το άρθρο 43 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους δασικούς χάρτες (παράταση στη προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων, εξέταση αντιρρήσεων από τις ΕΠ.Ε.Α., νέα προθεσμία στους ΟΤΑ για τα όρια των οικιστικών περιοχών) και εξαγοράς δασικών εκτάσεων. Με το άρθρο 44 τροποποιείται η παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 998/79 που αφορά εκτάσεις δασικού χαρακτήρα (δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις) που άλλαξαν χρήση πριν το 1975. Ν. 4546/2018 (ΦΕΚ Α´ 101) «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό»

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Σε δημοπράτηση βγήκε ένα από τα μεγαλύτερα έργα αστικής παρέμβασης στην Αθήνα. Συγκεκριμένα μιλάμε για την ανάπλαση ενός ολόκληρου οικοδομικού τετραγώνου με την παράλληλη κατασκευή υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων στην περιοχή της Νέας Ιωνίας. Φορέας Υλοποίησης είναι η Περιφέρεια Αττικής.
    Πρόκειται για τη διαμόρφωση πλατείας 5,5 στρεμμάτων καθώς και τριώροφου υπόγειου χώρου στάθμευσης, δυναμικότητας 350 θέσεων στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της Νέας Ιωνία, σε ιδιόκτητο οικόπεδο του Δήμου Ν. Ιωνίας στο Ο.Τ. 150, που περικλείεται από τις οδούς Γυμνασίου (προέκταση Δ. Σολωμού) - Πατριάρχου Ιωακείμ - Χρυσοστόμου Σμύρνης. Το έργο θεωρείται εξόχως σημαντικό καθώς είναι σχεδόν δίπλα από τον σταθμό του Μετρό "ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ".
    Το κόστος ανέρχεται σε 11,5εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ, ποσό χωρίς ΦΠΑ 9,27εκατ.ευρώ). Η δημοπράτηση θα πραγματοποιηθεί στις 17 Ιουλίου και η αποσφράγιση των προσφορών στις 23 Ιουλίου 2018. Το έργο χρηματοδοτείται από πόρους της Περιφέρειας Αττικής.
    Η διάρκεια του έργου είναι 18 μήνες και πρακτικά αυτό σημαίνει πως αν το έργο ξεκινήσει την Άνοιξη του 2019 πως θα ολοκληρωθεί προς τα τέλη του 2020.
    ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
    Η ανάπλαση του οικοπέδου 150 περιλαμβάνει την πλήρη μετατροπή του σε χώρο πρασίνου και περιπάτου με σημαντικά ανεπτυγμένο δίκτυο διαμορφμένων πεζοδρόμων συνολικής ωφέλιμης επιφάνειας 10.546 τ.μ., με δυναμικότητα 350 θέσεων στάθμευσης σε τριώροφο υπόγειο χώρο.
    Η πλατεία θα είναι ελεύθερη κτιριακών εγκαταστάσεων, με διευρυμένες περιοχές πρασίνου, σκιερές καθιστικές περιοχές και μονοπάτια περιπάτου, ενώ ως μνημείο της βιομηχανικής κληρονομιάς της πόλης, θα αναδειχθεί και η διατηρητέα καμινάδα στο κέντρο της.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από σήμερα (12/6/2018) το σχέδιο νόμου με τίτλο «Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού», από το Υπουργείο Τουρισμού.
    Αναλυτικά εδώ - http://www.opengov.gr/tourism/?p=1452

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Η δρομολόγηση νέων αεροπορικών εταιρειών, με περισσότερες πτήσεις, σε συνδυασμό με την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αποτελούν το κυρίαρχο «στοίχημα» της Fraport Greece, η οποία έχει αναλάβει τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
    Του Φώτη Φωτεινού
    Τα εν λόγω 14 αεροδρόμια παρουσιάζουν έντονη εποχικότητα, στηριζόμενα – κυρίως – στις πτήσεις εξωτερικού.
    Χαρακτηριστικό είναι ότι, το διάστημα Ιανουάριος – Μάιος 2018, οι διεθνείς επιβάτες παρουσίασαν αύξηση 19,8%, έναντι μείωσης 1,09% των επιβατών εσωτερικού (η μείωση αποδίδεται κυρίως στη συρρίκνωση των πτήσεων στη Θεσσαλονίκη, λόγω των έργων). Συνολικά, στο 5μηνο η Fraport Greece διακίνησε 6,25 εκατ. επιβάτες, ήτοι αύξηση 11,1%.
    Σε ενημερωτική συνάντηση, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Alexander Zinell  αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο πρόγραμμα αναμόρφωσης και ανακατασκευής των περιφερειακών αεροδρομίων, ύψους 415 εκατ. ευρώ, υπογραμμίζοντας ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν από το 2019 έως το 2021.
    Η εξέλιξη της επιβατικής κίνησης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece στο 5μηνο
    Από τα έργα που θα υλοποιηθούν ξεχωρίζουν τα 5 νέα terminal σε Θεσσαλονίκη, Λέσβο, Ρόδο, Κω και Κεφαλονιά.
    Σχετικά με την αντιπαράθεση με το ελληνικό δημόσιο, η τελική απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου αναμένεται έως τα τέλη του έτους (η απόφαση της πρωτοβάθμιας επιτροπής έχει επιδικάσει αποζημίωση 27,5 εκατ. ευρώ).
    Σε εγχώριο επίπεδο, η Fraport Greece δηλώνει ότι μπορεί να εξάγει τεχνογνωσία και εμπορεία, εφόσον της ζητηθεί, και στα εναπομείναντα 23 κρατικά αεροδρόμια.
    Αντίθετα, η εταιρεία δεν ενδιαφέρεται, επί του παρόντος, να επεκτείνει τη δραστηριότητά της και στην επίγεια εξυπηρέτηση, σημειώνοντας ότι είναι καλή η συνεργασία με τους τρεις παρόχους.
    Σχετικά με την μελλοντική διάθεση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», ο δ.σ. της εταιρείας σχολίασε ότι «η Fraport δεν θα ενδιαφερθεί», εάν και αποσαφήνισε ότι πρόκειται για προσωπική άποψη.
    Γενικότερα, τα στελέχη της εταιρείας εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για την πορεία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και την ενίσχυση των τουριστικών ροών προς την Ελλάδα, εάν και οποιαδήποτε γεωπολιτική εξέλιξη, κυρίως στην Τουρκία, έχει άμεσες επιδράσεις.
Fespa-Tekton 18



×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.