Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αυτόνομο FespaM

Χάρτης

Αυθαίρετα

Καιρός

Σεισμοί

Αγγελίες

webTV
Γράψε μια είδηση
για την αρχική σελίδα
Αγγελίες
δείτε τη νέα εφαρμογή Αγγελιών

Πρόσφατα Θέματα

Ψηφοφορία:

Στηρίζετε το προτεινόμενο ασφαλιστικό νομοσχέδιο (νομοσχέδιο Κατρούγκαλου);

  1. Ναι (79 ψήφοι [16.95%])

    Ποσοστό ψήφων: 16.95%

  2. Όχι (387 ψήφοι [83.05%])

    Ποσοστό ψήφων: 83.05%

Ψήφος Οι επισκέπτες δεν μπορούν να ψηφίσουν
- - - - -

Στη γερμανική "Fraport" τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έναντι 1,2 δισ.

fraport αεροδρόμιο ελλάδα


Στη γερμανική "Fraport" τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έναντι 1,2 δισ.

Την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική "Fraport" αποφάσισε η κυβέρνηση, σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.
Την απόφαση, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.

Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία. Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ.

Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

Στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση 14 περιφερειακών αεροδρομίων για 40+10 χρόνια πλειοδότης ανεδείχθη η ελληνογερμανική κοινοπραξία Fraport - Slentel Ltd, η οποία προσέφερε εφάπαξ τίμημα 1,2 δισ. ευρώ, ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα, δεσμεύθηκε για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

«Ναυαρχίδα» της εταιρείας είναι ο αερολιμένας της Φρανκφούρτης. Παράλληλα, διαχειρίζεται τα αεροδρόμια του Ανόβερου, της Αγίας Πετρούπολης, της Βάρνας, του Πύργου (Μπουργκάς), της Αττάλειας, το «Ίντιρα Γκάντι» του Νέου Δελχί, του αεροδρομίου στο Σι'αν στην Κίνα, το αεροδρόμιο του Ντακάρ και το «Χόρχε Τσάβες» της Λίμας.

Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Έσσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%), η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited (5,27%) και οι λοιποί μέτοχοι (34,91%).

Διαβάστε την απόφαση εδώ: http://www.newsit.gr.../aerodromia.pdf

Πηγή: http://www.newsit.gr...424523&catid=13



Στη γερμανική "Fraport" τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έναντι 1,2 δισ.

48 Σχόλια

επιτέλους, και μία αναπτυξιακή κίνηση !

Ευελπιστω να μην ειρωνευεσαι!

Φωτογραφία
dimitris GM
Αύγ 18 2015 16:55

το μετοχολογιο

 

http://www.tovima.gr...cle/?aid=653811

Φωτογραφία
ΙΑΣΟΝΑΣ
Αύγ 18 2015 17:10

8)  8)  8)


Συνημμένα Αρχεία

  • Συνημμένο Αρχείο  1.jpg   118,5K   9 μεταφορτώσεις
Φωτογραφία
dimitris GM
Αύγ 18 2015 17:11

κι ειναι και "αριστεροχειρας" ..... ο  χασαπης... :-) :-) :-)

Φωτογραφία
ΙΑΣΟΝΑΣ
Αύγ 18 2015 17:14

Με το "δεξί" όμως κρατάει "καλό κομμάτι"!!!

Φωτογραφία
ΙΑΣΟΝΑΣ
Αύγ 18 2015 17:36

δλδ πουλήσαμε τα φιλέτα και κρατήσαμε τον κατιμά. Μπράβο μας.

Ο χασάπης της γελοιογραφίας θα τα κατάαφερνε καλύτερα, θα κράταγε μερικά απο τα φιλέτα και θα έσμπρωχνε κατιμά. (δλδ ζημιογόνα)

 

Αυτά τα 40 χρόνια σαν πολλά δεν είναι?

Λιγότερα δεν γινόταν?

Να πω την αλήθεια , εμείς στην Εύβοια καλύτερα θα πάμε αν μας πουλήσουν .

 

40 χρόνια και αν εξαιρέσουμε την ψηλή γέφυρα πριν 22 χρόνια , ΚΑΝΕΝΑ έργο δεν έγινε στο νησί .

Μια και είναι καλοκαιράκι και δουλειές δεν έχουμε (όχι ότι είχαμε το χειμώνα δλδ ) και μιας και είχε αναφερθεί στο παρόν forum ότι πλέον στη ζωή μας όλα πρέπει να γίνονται με εξελάκια ( sic ) είπα να βάλω κάτω κάποια νούμερα μήπως και φανεί κανένα φως στην άκρη του tunnel.


Έχουμε και λέμε :

1- Παραχωρούνται τα 14 μεγαλύτερα σε μέγεθος και αεροπορική κίνηση αεροδρόμια της χώρας. Τα 14 αυτά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.

2- Διάρκεια σύμβασης 50 έτη.

3- Συνολικό ποσό στα ταμεία του κράτους 5.075.000.000 Ευρώ σε διάστημα 50 ετών. Σε αυτό το ποσό περιλαμβάνονται ΚΑΙ οι "επενδύσεις" που θα εκταμιεύσει ο "επενδυτής" για όλα τα έργα υποδομών/συντήρησης που θα κάνει στην διάρκεια των 50 ετών.

4- Δηλαδή 101.500.000 Ευρώ το έτος για τα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας.

5- Σαν να λέμε 7.250.000 Ευρώ ετήσιο μίσθωμα ανά αεροδρόμιο.

6- Που σημαίνει 19.863 Ευρώ θα εισπράξει ανά ημέρα και ανά αεροδρόμιο το Ελληνικό κράτος.

7- Περίπου όσο ένα τυπικό "νυχτοκάματο" λαϊκού αοιδού.

8- Ας δούμε μία τυπική είσπραξη ενός αεροδρομίου ( του Ελ.Βενιζέλος για αναφορά ) για ένα αεροσκάφος 120 τόννων το οποίο προσγειώνεται ξεφορτώνει, φορτώνει και φεύγει σε διάστημα λιγότερο των 2 ωρών ( χωρίς τέλη overnight parking, ground handling κλπ ).
Το αεροδρόμιο χρεώνει την αεροπορική εταιρεία κάτι περισσότερο των 2600 Ευρώ.

9- Για να έχουμε μια εικόνα δηλαδή, με κάτι λιγότερο από 8 αεροσκάφη ανά ημέρα το αεροδρόμιο έχει βγάλει τα 19.863 Ευρώ που θα δώσει στο Ελληνικό κράτος.

10- Οι υπόλοιπες εισπράξεις πέρα των 8 αεροσκαφών καθώς και ολες οι εισπράξεις από τις υπόλοιπες λειτουργίες ενός αεροδρομίου ( από τα parking αυτοκινήτων μέχρι τα ενοίκια των καταστημάτων για παράδειγμα ) πάνε στην τσέπη του "ΕΠΕΝΔΥΤΗ".

11- Μα ποιός είναι τελικά αυτός ο "ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ" που θα σώσει τα Ελληνικά αεροδρόμια και το βασικότερο θα προχωρήσει το πρόγραμμα "ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ" ;
Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό
ομόσπονδο κρατίδιο της Έσσης.

12- "Αποκρατικοποιούμε" ( χαρίζουμε στην ουσία ) δηλαδή τα Ελληνικά αεροδρόμια σε μια ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ οντότητα.

13- Περαστικά μας και εις ανώτερα.


Πηγές στοιχείων & πληροφοριών :

(A)

Άρθρο #1 στο παρόν νήμα.


( B )
http://www.aia.gr/us...rges_072015.pdf

@CybEng

 

Μόλις γύρισα απο Σαντορίνη που είχα πετάξει με αεροπλάνο απο Αθήνα. Η λέξη "χάλι" πραγματικά είναι λίγη μπροστά σε αυτό που αντίκρυσα. Και με 1 ευρώ να το δίνανε, πάλι καλά θα κάνανε. Στην τελική, ας κάνανε ελληνικές εταιρίες κοινοπραξία για να πάρουν τα αεροδρόμια. Αλλά φυσικά, όταν ελληνικές εταιρίες κάνουν επενδύσεις στην Τουρκία, Σκόπια, Βουλγαρία, κλπ, δεν τρέχει τίποτα.

 

Κάτσε εσύ τώρα και κάνε τις αναλύσεις σου....

Ας κοιτάξουμε λοιπον τα 50 αυτά χρόνια να βελτιωθούμε ώστε να τα διαχειριστεί Ελληνική εταιρεία στο μέλλον.

Φωτογραφία
Giorgos1987
Αύγ 19 2015 03:50

ΦΑΠ-ορτ ξέρω, Φραπόρτ δεν ξέρω.

Το θέμα μας είναι η εθνικότητα της εταιρείας; Τι διαφορά θα υπήρχε αν η εταιρεία ήταν ελληνική (εκτός από το ότι δεν θα ζοριζόταν τόσο ο Σόιμπλε να γίνει η παραχώρηση);

 

Το χάλι που λέει ο Topap της Σαντορίνης μόνο με παραχώρηση μπορεί να διορθωθεί; Αν είναι έτσι, καλά να πάθουμε.

 

Η σύμβαση άραγε τι προβλέπει σε περίπτωση που του χρόνου το χάλι εξακολουθεί να υπάρχει;

Φωτογραφία
antloukidis
Αύγ 19 2015 08:00

Kύριος μέτοχος το κρατίδιο Essen (μετάφραση για μη γερμανομαθείς essen = τρώγω). :mrgreen:

το Essen είναι πόλη σε άλλο κρατίδιο, το κρατίδιο είναι το hessen που ακολουθεί το φαι που είναι σταθερό
  1. Έλληνες επενδυτές υπάρχουν κ συμμετέχουν σε όλα τα σχήματα. Το ότι δεν είναι πλειοψηφία σε αυτά, κάτι λέει για το κεφάλαιο που μπορούν κ θέλουν να επενδύσουν. Χωρίς κεφάλαιο δεν γίνονται επενδύσεις.
  2. Η εταιρεία δεν θα φορτώσει τα αεροδρόμια στην πλάτη να τα πάρει στην Γερμανία.
  3. Ένα αεροδρόμιο είναι εργοστάσιο παραγωγής τουρισμού.
  4. Η λειτουργία του είναι σύνθετη και εξειδικευμένη δουλειά που το ελληνικό δημόσιο (ΥΠΑ), αποδεδειγμένα, δεν μπόρεσε να την κάνει επαρκώς τα τελευταία 40-50 χρόνια.
  5. Τα περισσότερα αεροδρόμια μας (εκτός των διεθνών), μένουν κλειστά τίς περισσότερες ώρες τίς ημέρας. Έχετε ακούσει ποτέ λιμάνι να κλείνει και να μην μπορείς να μπείς να δέσεις; Ο λόγος που επικαλείται η ΥΠΑ είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό. Η αλήθεια είναι ότι έχει φτιάξει οργανογράμματα με θέσεις που δεν χρειάζονται (δεν υπάρχουν σε κανένα αεροδρόμιο του πολιτισμένου κόσμου) και μετά λέει ότι δεν έχει προσωπικό.
  6. Το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι οι ελεγκτές που παραμένουν ΔΥ και θα πολεμήσουν με νύχια κ με δόντια την όποια αύξηση στην κίνηση. Μαζί με τους κεφαλαιακούς ελέγχους ήδη κάνουν την πλειοδότρια να το ξανασκέφτεται.
  7. Κάποια στιγμή να δούμε και τίς άλλες προσφορές να σιγουρέψουμε ότι αυτή είναι η συμφερότερη γιατί με το Ελληνικό Δημόσιο όλα να τα περιμένεις

http://www.kathimeri...kwn-aerodromiwn

CybEng,

Μιας και το κατέχεις το θέμα, πες πόσα λεφτά (κέρδος) φέρνουν στο κράτος αυτά τα 14 αεροδρόμια το χρόνο.
Φέρνουν περισσότερα από 101.500.000 Ευρώ/έτος?

Ποιά απο τα 14 είναι ζημιογόνα?
Αν κανένα τότε γιατί δεν "έσμπρωξαν" και μερικά ζημιογόνα έτσι ώστε να γλυτώσει το κράτος έξοδα ενώ παράλληλα να κρατούσαν 1-2 κερδοφόρα?
Γιατί τόσο μεγάλο, 40 χρόνια, διαστημα?

Στο 9 δεν λες πόσα απο τα 19.863 Ευρώ είναι το καθαρό κέρδος, αν και όπου υπάρχει.

Στο 12 γίνε πιο πειστικός, σε μερικούς εδώ μπορεί και να εκτίθεσαι.
Και εγω δεν θέλω να δώσουν τόσα αεροδρόμια για 40 χρόνια αλλά μπορεί και να μη γίνεται αλλιώς. Καίγονται για χρήμα.
Ο (Γερμανός) Φραπόρτ πλειοδότησε και του τα έδωσαν. Μακάρι να ήταν κάποιος φιλάνθρωπος ή εκκλησία ή κάτι τέτοιο.

Τέλος με όλες αυτες τις ιδιωτικοποιήσεις το κράτος θα χάνει σε τεχνογνωσία και θα χρειάζεται πάντα τους ιδιώτες.

Άμα ήταν τόσο απλό ρε παιδιά και σίγουρο το κέρδος.....γιατί δεν πήγε ο Μήτσος ο Έλληνας να τα πάρει και πήγε η Φράπορτ ?! Τόσο απλά είναι όλα !! 

Φωτογραφία
antloukidis
Αύγ 19 2015 10:50

hessen high and observe...

Υπολογίζουμε το κέρδος μόνο από τα έσοδα της σύμβασης δίχως να προσμετρήσουμε την εξοικονόμηση που θα προκύψει; Αλήθεια πόσα περιφερειακά αεροδρόμια το χειμώνα έχουν παραπάνω από 4-5 πτήσεις την ημέρα;

 

Εγώ νομίζω πως θα πρέπει να επικεντρωθούμε στα έργα υποδομής που περιγράφονται στη σύμβαση γιατί αν δεν υλοποιηθούν το κράτος θα έχει πάλι αποδείξει πόσο άχρηστο είναι...

Ναί ρε γμτ, Hessen ψηλά και αγνάντευε (gaze) αλλά όλα αυτά μας φοβίζουν και λίγο.
.

...γιατί αν δεν υλοποιηθούν το κράτος θα έχει πάλι αποδείξει πόσο άχρηστο είναι...

Αυτό είναι η μόνη σταθερά του συστήματος, όλα τ'άλλα παίζονται.

Φωτογραφία
antloukidis
Αύγ 19 2015 12:07

Δεν είμαι καθόλου γερμανόφιλος, αλλά γνωρίζοντας όπως όλοι εδώ, τα του "κράτους" μας, μήπως να τους πούμε "εκτός από κάτι ψιλοαεροδρομιάκια έχουμε και ένα μεγάλο..... ( ΚΡΑΤΟΣ με πολλά αρχαία, παραλίες, ήλιο, πετρέλαια κλπ.)".

 

Να κάνουμε ένα διαγωνισμό και γι αυτό? ( να μας βάλετε στην bundesrepublik?). (μπρρ... ανατριχιάζω που το λέω αλλά...)

 

Και μετά από καμμιά 50αριά χρόνια, κάνουμε ένα δημοψήφισμα, αλά Σκωτία, και βλέπουμε. 

Φωτογραφία
panos-vicious
Αύγ 19 2015 12:22

Δεν γίνετε αυτό που λες, καθώς, προ πολλού, είμαστε προτεκτοράτο των ΗΠΑ. Τι θες δηλαδή; Να τσακώνονται οι προστάτες μας;

Αυτήν την επιλογή την έχουν κάνει ήδη χιλιάδες Ελλήνες. Πήγαν Γερμανία για το κλίμα, τη καλοπέραση ή επειδή εκεί υπάρχει ένα κράτος που λειτουργεί;

 

Επίσης καλό θα είναι να μην καταφεύγουμε σε υπερβολές. Κανείς δε θέλε ινα παραχωρηθεί το κράτος πουθενά. Να παραδειγματιστεί από άλλα κράτη που κάνουν τη δουλειά τους και να σταματήσει να είναι ένας οίκος ανοχής και μισός χρειάζεται. Γιατί γαμώτο Γερμανική κρατική εταιρεία  να παίρνει τα Ελληνικά αεροδρόμια; Αυτό πρέπει να μας ενδιαφέρει. Όχι το γεγονός ότι τα παίρνει...