Μετάβαση στο περιεχόμενο

GAElearning

Χάρτης

Αυθαίρετα

Καιρός

Σεισμοί

Αγγελίες

webTV
Γράψε μια είδηση
για την αρχική σελίδα
Αγγελίες
δείτε τη νέα εφαρμογή Αγγελιών

Πρόσφατα Θέματα

Ψηφοφορία:

Στηρίζετε το προτεινόμενο ασφαλιστικό νομοσχέδιο (νομοσχέδιο Κατρούγκαλου);

  1. Ναι (96 ψήφοι [16.58%])

    Ποσοστό ψήφων: 16.58%

  2. Όχι (483 ψήφοι [83.42%])

    Ποσοστό ψήφων: 83.42%

Ψήφος Οι επισκέπτες δεν μπορούν να ψηφίσουν
- - - - -

ΕΕ: Κοντά σε συμφωνία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων

ενεργειακή απόδοση κτίρια


ΕΕ: Κοντά σε συμφωνία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων

Τριμερείς συνομιλίες για την αναδιατύπωση της Οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (EPBD), αναμένεται να πραγματοποιήσει σήμερα ο Επίτροπος για το Κλίμα, Miguel Arias Cañete.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί να υπενθυμίσει ότι το ήμισυ της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης της ΕΕ προέρχεται από τη θέρμανση κτιρίων – είτε σε ιδιωτικές κατοικίες, εμπορικές ή βιομηχανικές εγκαταστάσεις.

«Ο Επίτροπος έχει δεσμευτεί να προωθήσει και να προχωρήσει σε όλα τα θέματα ενεργειακής και κλιματικής φύσης για τα οποία είναι υπεύθυνος», δήλωσε εκπρόσωπος Τύπου της Επιτροπής στη EURACTIV, λέγοντας ότι «παρακολούθησε όλες τις συνεδριάσεις τριμερούς διαλόγου» και θα είναι παρών στις διαβουλεύσεις της Τρίτης.

Η παρουσία του κ. Cañete στις συνομιλίες αποτελεί ένδειξη της αυξανόμενης συνειδητοποίησης από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ότι τα κτίρια αποτελούν κεντρικό κομμάτι του παζλ, όσον αφορά την μείωση του άνθρακα στον ενεργειακό τομέα και προσφέρουν πολλαπλά οφέλη πέρα ​​από την εξοικονόμηση ενέργειας.

«Αυτό είναι ανήκουστο. Δεν έχω δει ποτέ έναν Επίτροπο να συμμετέχει σε τριμερή διάσκεψη», αναφέρει βετεράνος μιας ομάδας λόμπι των Βρυξελλών.

«Δεν έχουν συμβεί πολλά από τις πρώτες τριμερείς συνομιλίες που διεξήχθησαν το Νοέμβριο», λέει η Arianna Vitali Roscini, η οποία ακολουθεί την πολιτική εξοικονόμησης ενέργειας στο γραφείο της WWF της ΕΕ στις Βρυξέλλες. Η εσθονική Προεδρία της ΕΕ, η οποία καθοδηγεί τις διαπραγματεύσεις μεταξύ των 28 προκειμένου να επιτευχθεί συμβιβασμός με το Κοινοβούλιο, δεν έχει εντολή να προχωρήσει πέρα από τη χαρτογράφηση των διαφορετικών θέσεων που εκφράζουν τα κράτη μέλη της ΕΕ, εξηγεί η κ. Roscini.

Ο πολιτικός διάλογος θα επικεντρωθεί σε βασικά στοιχεία που περιλαμβάνουν σχέδια μακροπρόθεσμης ανακαίνισης και επιθεωρήσεις συστημάτων θέρμανσης και ψύξης, της e-κινητικότητας και των «απανθρακοποιημένων» αποθεμάτων κτιρίων έως το 2025.

Κανένα χρονοδιάγραμμα

Ίσως το πιο σημαντικό είναι ότι οι χώρες της ΕΕ απλά δεν θέλουν να επιβληθούν σε οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας που πρέπει να επιτευχθεί στον οικοδομικό τομέα, σύμφωνα με αρκετές πηγές της ΕΕ. Πρόκειται για μακροπρόθεσμες εθνικές στρατηγικές ανακαίνισης που υποτίθεται ότι θα υιοθετήσουν τα κράτη μέλη με στόχο τη σταδιακή μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στο απόθεμα των κτιρίων μέχρι το 2050.

«Είναι σαφές ότι [τα κράτη μέλη της ΕΕ] θέλουν μια διατύπωση που να είναι όσο το δυνατό λιγότερο περιοριστική», επιβεβαίωσε πηγή βιομηχανίας στις Βρυξέλλες.

Επιπλέον, οι εθνικοί εκπρόσωποι φαίνονται απρόθυμοι να κλείσουν ένα κενό στο σχέδιο οδηγίας, το οποίο θα επέτρεπε στις κατοικίες που χρησιμοποιούν ΑΠΕ να χαρακτηρίζονται ως πιο ενεργειακά αποδοτικές από άλλες, ακόμη και όταν δεν έχουν επαρκή μόνωση και σπαταλούν τεράστια ποσά θερμότητας.

Συστήματα αυτοματισμού και ελέγχου κτιρίων

Το Κοινοβούλιο επιθυμεί τα δεσμευτικά μέτρα που θεσπίστηκαν για τα μεγάλα εμπορικά κτίρια από το 2023, αλλά οι χώρες της ΕΕ υποστηρίζουν ότι είναι υπερβολικά τεχνικό ζήτημα, σύμφωνα με πηγή της βιομηχανίας. «Αυτή είναι μια κόκκινη γραμμή στο Συμβούλιο», εξηγεί η πηγή, λέγοντας ότι τα κράτη μέλη θέλουν να παραμείνουν ελεύθερα να αποφασίσουν τον καλύτερο τρόπο εξοικονόμησης με τα λεγόμενα «εναλλακτικά μέτρα».

Ένας πιθανός συμβιβασμός θα μπορούσε να είναι η αύξηση του κατώτατου ορίου, έτσι ώστε μόνο τα μεγάλα εμπορικά κτίρια να καλύπτονται από αυτή την υποχρέωση.

«Είναι κάτι σαν το Dieselgate: στην πραγματική ζωή, οδηγείτε στα 50 ή 70 km/h, αλλά οι δοκιμές υποθέτουν ότι οδηγείτε στα 130km/h. Εάν οι δοκιμές γίνουν σε πραγματικές συνθήκες, τότε το αποτέλεσμα θα είναι αρκετά διαφορετικό», εξηγεί η πηγή.

Σύμφωνα με την κ. Roscini, το Κοινοβούλιο βρίσκεται «σε καλή διαπραγματευτική θέση» και δεν κινδυνεύει να επιτύχει συμφωνία με κάθε κόστος. «Συνεπώς, εάν η εσθονική προεδρία επιθυμεί να καταλήξει σε μια συμφωνία, θα πρέπει να κάνει μια κίνηση», τόνισε. «Εάν αποτύχει, θα χρειαστεί να πραγματοποιηθεί ένας τρίτος γύρος τριμερών διαπραγματεύσεων πριν από το τέλος του έτους», κατέληξε.

«Ανησυχούμε για το γεγονός ότι η Προεδρία φαίνεται να προσπαθεί να επιτύχει μια συμφωνία για την οδηγία EPBD με την επιφύλαξη ενός σωστού συμβιβασμού που θα έχει συνέπειες για την επόμενη δεκαετία», ανέφερε πηγή στον τομέα ανακαίνισης των κτιρίων.

«Ο συμβιβασμός σε σημαντικά στοιχεία, όπως ένα σαφές και σταθερό μακροπρόθεσμο πλαίσιο ανανέωσης δεν θα επιτρέψει στην ΕΕ να υλοποιήσει τη Συμφωνία του Παρισιού», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του EuroACE, Adrian Joyce.

Πηγή: http://www.euractiv....si-ton-ktirion/



ΕΕ: Κοντά σε συμφωνία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων

0 Σχόλια