Μετάβαση στο περιεχόμενο

GAElearning

Χάρτης

Αυθαίρετα

Καιρός

Σεισμοί

Αγγελίες

webTV
Γράψε μια είδηση
για την αρχική σελίδα
Αγγελίες
δείτε τη νέα εφαρμογή Αγγελιών

Πρόσφατα Θέματα

Ψηφοφορία:

Στηρίζετε το προτεινόμενο ασφαλιστικό νομοσχέδιο (νομοσχέδιο Κατρούγκαλου);

  1. Ναι (93 ψήφοι [16.58%])

    Ποσοστό ψήφων: 16.58%

  2. Όχι (468 ψήφοι [83.42%])

    Ποσοστό ψήφων: 83.42%

Ψήφος Οι επισκέπτες δεν μπορούν να ψηφίσουν
- - - - -

Κατάρρευση γέφυρας στον Πολύανθο Ροδόπης

γέφυρα κατάρρευση θράκη


Κατάρρευση γέφυρας στον Πολύανθο Ροδόπης

Μια δυσάρεστη έκπληξη επιφύλαξε το πρωινό της Κυριακής για διερχόμενους οδηγούς, αλλά και κατοίκους της γύρω περιοχής του Ιάσμου. Η γέφυρα του επαρχιακού οδικού δικτύου, στον ποταμό Κομψάτο, σύγχρονο κατασκεύασμα, στο ύψος του Πολυάνθου, κατέρρευσε με αποτέλεσμα η κίνηση να διεξάγεται από την παλιά παράκαμψη.

Δημοσιευμένη ΕικόναΔημοσιευμένη Εικόνα
Δημοσιευμένη ΕικόναΔημοσιευμένη Εικόνα
Η πρωτόγνωρη για την περιοχή πτώση σημειώθηκε γύρω στις 6 και 30 σήμερα το πρωϊ και οφείλεται «μάλλον σε ολίσθηση-υποχώρηση του εδάφους»,όπως, χαρακτηριστικά, ειπώθηκε. Από την πρώτη στιγμή στο χώρο βρέθηκε κλιμάκιο της Πολιτικής Προστασίας με επικεφαλής τον προϊστάμενο της, κ. Κ. Χουβαρδά. Άγιο είχαν όσοι διήλθαν από εκεί την τελευταία, προ της κατάρρευσης, στιγμή μην μπορώντας ακόμη να πιστέψουν τι ακριβώς έχει συμβεί, ευχαριστώντας το Θεό για την τύχη «βουνό» που είχαν.

Δημοσιευμένη Εικόνα

Η γέφυρα πάνω στον ποταμό Κομψάτο βρίσκεται ανάμεσα από τον Ίασμο και τον Πολύανθο στο Νομό Ροδόπης στην Θράκη. (Η λεκάνη απορροής του Κομψάτου είναι 567 τ.χ. )



Κατάρρευση γέφυρας στον Πολύανθο Ροδόπης

34 Σχόλια

Τελικά είτε είσαι κάτοικος της Ελλάδας είτε διερχόμενος, μόνο στον "άγιο" και την "τύχη βουνό" μπορείς να βασιστείς. Η συντήρηση των έργων υποδομής στην χώρα πάντα ήταν κακή, τα χρόνια της κρίσης όμως έγινε ανύπαρκτη. 

Φωτογραφία
antloukidis
Σεπ 10 2017 14:31

Ειδικός δεν είμαι, αλλά για πιά υποχώρηση εδάφους λένε...

 

Τι έγιναν τα σιδεράκια ???? (μεταξύ γέφυρας αριστερά όπως βλέπουμε και οδοστρώματος που έπεσε)

Βλέπω στα άρθρα την φωτογραφία με το μεσόβαθρο να έχει μικρή κλίση, και το κιγκλίδωμα να έχει τρείς σωλήνες:

Βλέπω όμως και άλλα άρθρα, όπου το μεσόβαθρο έχει μεγάλη κλίση, και το κιγκλίδωμα έχει δύο σωλήνες:

 

Όλα με ημερομηνία 10-09-2017...

Ποιά είναι η σωστή γέφυρα;

 

 

Κατά τα λοιπά, αν βλέπουμε την σωστή φωτογραφία, έχουμε άγρια υποσκαφή, ποιος ξέρει από ποια νεροποντή...

Το μεσόβαθρο κουράστηκε να αψηφά την Νευτώνειο φυσική, και αποφάσισε ότι ήρθε ο καιρός να μπατάρει.

Φωτογραφία
Apostolos-4
Σεπ 10 2017 16:00

Όταν το έμαθα τα έπαιξα λίγο γιατί τη τελευταία χρονιά πέρασα πάνω από 200 φορές από αυτή τη γέφυρα. Εδώ έχει αρκετές φωτογραφίες.

http://www.tilestwra...ra-stin-xanthi/

Φωτογραφία
Modern Newton
Σεπ 10 2017 16:48

Λοιπον ποιος παιρνει ευθυνη γι'αυτο? εργολαβοι ,μηχανικος ? 

ρε παιδιά δεν έχω ιδέα απο γέφυρες, αλλά βάζουν στο κατάστρωμα τέτοια σίδερα - καρφίτσες;;

Από την φωτο

Είναι ολοφανερο ότι  το  μεσοβαθρο εχει  μπαταρει προς τα  αριστερα

προς τον αριστερο κλαδο της γεφυρας ο οποιος εχει μετακινηθεί και καλυπτει

-εξαιτειας της κλισης που  πηρε το  μεσοβαθρο - ακομα και την στηριξη του δεξιου κλαδου

της γεφυρας , με  αποτέλεσμα αυτος να  βρεθει στον αερα και να εχουμε πτωση

από  ότι  φαινεται   είναι  υποσκαφή  δεν  υπηρχαν  πασσαλοι  .

οι  τεχνικες  υπηρεσίες  του  υπουργείου  γιατι  δεν  συντηρουν  τις  γεφυρες 

όλα  θελουν  συντηρηση  μετα  το  περας  της  10  ετιας  η  15  ετιας

αλλα  και  παρακολουθηση  ,  εφόσον  το  εργο  εχει παραληφθεί  από  το  ελληνικο  δημοσιο

οι  υπηρεσίες  τι  κανουν ;;;;  και  ας  πουμε  ότι  φταει  ο  εργολάβος  πριν  15  χρονια

τι  εκανε  η  υπηρεσια  δεν  ενημερωσε  κανεναν ;;;

η γεφυρα ηταν 10 ετιας καινουργια  ειχε πασσαλοστοιχια και  κεφαλοδεσμο στην θεμελιωση ;;

και  αν ειχε πως εγινε  η  υποχωρηση ;;;

AlexisPap

από ότι φαίνεται το μεσόβαθρο  στράφηκε και προς τους δύο άξονες 

Αν η γεφυρα  ειναι τοσο παλαια οπως λενε  τοτε οι γεφυρες κατασκευαζοταν σαν δοκοι GERBER με πληρεις αρμους στα βαθρα .

Απο εκει και περα καθε γνωμοδοτηση απο μακρια δεν προσφερει απολυτως τιποτα.Προσφατα επιθεωρησαμε μια παρομοια γεφυρα ετους αρχικης κατασκευης 1938.

σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ερτ:

http://www.ert.gr/pe...tou-polyanthou/

"Τις τελευταίες μέρες ήταν αρκετά τα παράπονα των κατοίκων προς την Τ.Α. για την κατάσταση του δρόμου. Πολλοί είχαν εκφράσει την ανησυχία τους βλέποντας στην επιφάνεια της γέφυρας να σημειώνεται ένα βαθούλωμα. Χωρίς , όμως, να τα λάβουν οι υπεύθυνοι σοβαρά υπ’  όψιν και να προβούν σε απαραίτητες κινήσεις." 

και...

" για πολλά χρόνια στην κοίτη του ποταμού σημειώνονται αμμοληψίες, εξορύξεις και αφαιρέσεις ποσότητας άμμου γεγονός που, όπως λένε, ίσως συνέβαλε στην ολίσθηση. Μάλιστα, η αρμόδια Επιτροπή Αμμοληψιών, απέρριψε  το 2003 αίτημα για αμμοληψία εκατοντάδων χιλιάδων κυβικών από τον ποταμό Κομψάτο στο Ν. Ροδόπης μετά από έντονες προειδοποιήσεις του τότε Προϊσταμένου της Τεχνικής Υπηρεσίας του ΟΣΕ «ότι εάν γίνουν κι άλλες αμμοληψίες, ενδέχεται να υπάρξει εκ νέου πρόβλημα στη σιδηροδρομική γέφυρα», που είχε πέσει το 1996.

Και οι αμμοληψίες συνεχίστηκαν  

Μετά από τις κατασκευές και την αποκατάσταση της γέφυρας, μελέτη που εκπονήθηκε  για τη διασφάλιση των υφιστάμενων γεφυρών, πρότεινε επί πλέον έργα και παρεμβάσεις, από αυτά που ήδη είχαν γίνει τα οποία δεν υλοποιήθηκαν ποτέ. Μάλιστα τα αμέσως επόμενα χρόνια, λόγω της κατασκευής της Εγνατίας Οδού  έγιναν τεράστιες ποσότητες αμμοληψιών από τον ποταμό Κομψάτο."

Συμφωνώ με looser αν και δεν ξέρω από γέφυρες. Έχει γείρει αριστερά το βάθρο. Με προκάτ δοκούς πρέπει να είναι, κάτι έγινε στα θεμέλια.

δεν  υπαρχουν  υπεύθυνες  υπηρεσίες

για  να  εισακουστουν  τα  παραπονα .

ας μην γελιομαστε

και πώς επισκευάζεται τώρα το βάθρο;

Οι υπηρεσιές δεν ξερουν απο γέφυρες. ΑΠΛΑ

Για την ιστορία πιθανότατα θα λείπουν μερικά μέτρα μεταβίβασης των φορτίων σε ασφαλές βαθος. Δεν ειναί ποτέ ευκολη η θεμελίωση σε αμμοχάλικο οι τριβές στους πασσάλους και το νέρο δεν ειναι παιχνίδι. Πιθανότα κάποιος απο την ομάδα συμπαρέσυρε και τους άλλους. Την ομάδα πασσάλων ενννοώ. 

Φωτογραφία
dimitris GM
Σεπ 10 2017 21:17

¨"ιδιες" οι εικονες και απο την καταρευση της γεφυρας της Διαβας προ 2 ετων...

 

http://www.iefimerid...ras-ston-pineio

Φωτογραφία
Silent Arrow
Σεπ 10 2017 21:21

Το στατικο συστημα της γεφυρας ειναι αμφιερειστη δοκος με τα ακρα στηριξης να ειναι το ακροβαθρο και το εσωτερικο βαθρο. Ειναι συνηθες να επιλεγεται αυτο το συστημα πανω απο κοιτες ποταμων που το εδαφος υποχωρει ευκολα επειδη η ενταση των ισοστατικων φορεων δεν επηρεαζεται απο υποχωρησεις στηριξεων σε αντιθεση με τους υπερστατικους φορεις που επηρεαζονται σημαντικα. Στη μελετη λογικα ειχαν προβλεψει ενα ασφαλες πλατος εδρασης του καταστρωματος (δοκος) πανω στο μεσοβαθρο. Ωστοσο το μεσοβαθρο εστριψε/ υποχωρησε ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ κατα τη διαρκεια του χρονου, το πλατος εδρασης ολοενα και μειωνοταν με το χρονο ωσπου μηδενισε.

 

Οι ευθυνες ειναι μεγαλες γιατι η 'καταστροφη' ερχοταν και κανεις δεν ασχολιοταν. Δεν ειναι θεμα αντοχης της γεφυρας, ειναι θεμα προβληματικης θεμελιωσης που οδηγησε σε καταρρευση. Αλλα τη μειωση στο πλατος εδρασης πανω στο μεσοβαθρο δεν την ειδε κανεις? Τελος παντων ευτυχως που δεν ειχαμε θυματα.

Φωτογραφία
Apostolos-4
Σεπ 10 2017 22:41

Πάντως επειδή τη ξέρω τη γέφυρα ως περαστικός αρκετά καλά, είχε αρχίσει να εμφανίζεται ένα κενό τα τελευταία χρόνια στο σημείο που φαίνεται σαν να "αποσυνδέθηκε" (τελευταίο φώτο στο βάθος) πάνω από το πάσσαλο (αν το λέω σωστά). Αυτό το κενό μεγάλωνε με τα χρόνια (ελάχιστα χιλιοστά έως 1-2 εκατοστά το χρόνο). Βέβαια αυτό που έκαναν ήταν απλά να το μπαζώνουν με τσιμέντο. Άρα δεν πρόκειται για κάτι που έκανε την εμφάνιση του ξαφνικά. Ακόμα και το μπάζωμα για το ανάθεμα ήταν βέβαια. Επαρχιακός δρόμος βέβαια, ποιος θα ασχοληθεί...

οι περισσοτεροι πασσαλοι υποχωρησαν   ;;

μηπως δεν κατεβηκαν εκει  που  επρεπε ;;

πιθανοτερη εξελιξη

Φωτογραφία
Apostolos-4
Σεπ 11 2017 00:13

loser αν αναφέρεσαι σε εμένα, το σημείο της γέφυρας που αποσυνδέθηκε και στηρίζεται στους πασσάλους, εκεί η ένωση του με το άλλο το κομμάτι που έπεσε είχε αρχίσει εδώ και χρόνια να ανοίγει. Ελπίζω να σε βοήθησα, εγώ δεν γνωρίζω καθόλου από αυτά.

Φωτογραφία
Giorgos1987
Σεπ 11 2017 04:56

Άκουσα την είδηση σήμερα και με δυσαρέστησε. Είπαν οτι πρόκειται για σύγχρονη κατασκευή. Τόσα λεφτά για έργα υποδομής από τους φορολογούμενους και πηγαίνουν στα σκουπίδια, άντε τώρα να επιδιορθωθεί η ζημιά αυτή..... δεν είμαι ειδικός αλλά μάλλον κατεδάφιση όλης της υπολειπόμενης γέφυρας και κατασκευή καινούργιας απ΄ την αρχή.

 

Εδώ έχει περισσότερες φωτογραφίες και από άλλες όψεις.

http://www.cnn.gr/ne...tin-xanthi-pics

Φωτογραφία
dimitris GM
Σεπ 11 2017 05:20

%CE%9E%CE%B1%CE%BD%CE%B8%CE%B7_12.jpg

 

μπορει καποιος να εξηγησει

γιατι, οι βασεις της γεφυρας του σιδηροδρομου ειναι σαν "φρουριο"

 

και αυτη του αυτοκινητοδρομου σαν...καλοκαιρινα πεδιλα?

Πιθανότατα οι βάσεις της άλλης γέφυρας είναι σκέτα πέδιλα και οι βάσεις της εν λόγω γέφυρας να αποτελούν κεφαλόδεσμο για φρεατοπασσάλους.
Πότε κατασκευάστηκε η γέφυρα; ή άλλη; Είναι σιδηροδρομική η άλλη;

Στάλθηκε από το ASUS_Z010DA μου χρησιμοποιώντας Tapatalk

Ειναι λυπηρο τοσες "αυτοψιες" εκ του μακροθεν.Και εμεις λεμε για τους δημοσιογραφιυς. 

KF καλημέρα

και ποιο  είναι το πρόβλημα 

με "τις εκ του μακρόθεν αυτοψίες "?