Μετάβαση στο περιεχόμενο

Υγρομόνωση-Στεγανοποίηση-Χημικά Δομικά Υλικά

Χάρτης

Αυθαίρετα

Καιρός

Σεισμοί

Αγγελίες

webTV
Γράψε μια είδηση
για την αρχική σελίδα
Αγγελίες
δείτε τη νέα εφαρμογή Αγγελιών

Πρόσφατα Θέματα

Ψηφοφορία:

Στηρίζετε το προτεινόμενο ασφαλιστικό νομοσχέδιο (νομοσχέδιο Κατρούγκαλου);

  1. Ναι (82 ψήφοι [16.94%])

    Ποσοστό ψήφων: 16.94%

  2. Όχι (402 ψήφοι [83.06%])

    Ποσοστό ψήφων: 83.06%

Ψήφος Οι επισκέπτες δεν μπορούν να ψηφίσουν
- - - - -

ΟΟΣΑ: Τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους παράγει η Ελλάδα

οοσα πτυχίο ελλάδα ανεργία


ΟΟΣΑ: Τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους παράγει η Ελλάδα

Οι Έλληνες εξακολουθούν να επενδύουν στην εκπαίδευση αν και οι σπουδές δεν αποτελούν πλέον ένα ασφαλές εισιτήριο για την αγορά εργασίας. Η Ελλάδα, μάλιστα, παράγει τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση «Μια ματιά στην εκπαίδευση» του διεθνούς οργανισμού που δόθηκε στη αυτήν την εβδομάδα στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ποσοστά σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ποσοστά αυτά μάλιστα παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το 2000 όταν πανεπιστημιακούς τίτλους διέθετε το 18% του εργατικού δυναμικού (25-64 ετών). Το 2014 πτυχίο είχε το 28%, ενώ στις ηλικίες 25-34 η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη: από το 24% το 2000 πέρασε στο 26% το 2005 για να ανεβεί στο 31% το 2010 και στο 39% σήμερα. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία (44%), η Φινλανδία (40%) και η Ισπανία (40%), αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες (42%).

Ωστόσο, η έξοδος στην αγορά εργασίας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Η Ελλάδα μετράει τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους όχι μόνο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και με άλλες χώρες του κόσμου, ενώ μετράει και τους περισσότερους ανέργους ανάμεσα σε εκείνους που έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή έχουν διπλώματα από μεταλυκειακά προγράμματα. Κοντά στα ποσοστά ανεργίας της Ελλάδας βρίσκεται μόνο η Ισπανία, ενώ είναι χαρακτηριστικό ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι υποτετραπλάσιος.

Εξίσου υψηλά είναι τα ποσοστά στους νέους (25-34 ετών) που αγγίζουν περίπου το 35%. Ακολουθούν οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου (Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία).

Ο κύριος παράγοντας αυτής της εξέλιξης είναι η οικονομική κρίση. Το 2000 η ανεργία στην Ελλάδα ήταν 11,2%, το 2005 ήταν 9,6%, το 2010 12,5%, ενώ το 2014 είχε εκτοξευθεί στο 27,6% (36% στις ηλικίες 25-34).

Απογοητευτικά είναι και τα ποσοστά των ΝΕΕΤ, όπως χαρακτηρίζονται διεθνώς οι νέοι από 20 έως 24 ετών που ούτε σπουδάζουν ούτε εργάζονται (από τα αρχικά των λέξεων Not in Education, Employment, or Training). Οι «ούτε ούτε» στην Ελλάδα φτάνουν το 30%, ποσοστό που ξεπερνούν μόνο η Ισπανία και η Τουρκία.

Ως προς την κατανομή των φύλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Ελλάδα ακολουθεί τον γενικό κανόνα: οι γυναίκες που σπουδάζουν είναι περισσότερες από τους άνδρες. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Ιαπωνία όπου υπερτερούν οι άνδρες και (πολύ οριακά) η Τουρκία. Οι γυναίκες, πάντως, δεν παύουν να πλήττονται περισσότερο από τους άνδρες στην Ελλάδα από την ανεργία παρά το γεγονός ότι διαθέτουν περισσότερα τυπικά προσόντα.

Πηγή: http://www.e-typos.c...ragei-i-ellada/



ΟΟΣΑ: Τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους παράγει η Ελλάδα

41 Σχόλια

Φωτογραφία
civil_marios
Νοέ 28 2015 12:31

κατά τα άλλα, ονομάσαμε τα ΤΕΙ -> Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.

Αυτό χρειάζεται η κοινωνία.

Ε, όχι και άνεργοι, μοιράζουμε φυλλάδια, μαγειρεύουμε (φαγητά), πόρτα σε μπαρ, αγροτικές εργασίες, υπάλληλοι γραφείου, οδηγοί, ιδιαίτερα, μερεμέτια, φορτοεκφορτωτές κλπ. Είμαστε πολυτάλαντοι for sure. Ολα αυτά κρυφά, αλλιως εργόσημο.
Οι πιο έξυπνοι έχουν πάει στην πολιτική και έλυσαν το βιοποριστικό, μια μέρα θα πλουτίσουν.
Οι πιο τολμηροί και καταρτισμένοι και με άκριες την έκαναν για εξωτερικό, τους ζηλεύω.

Παρά τους πάμπολλους τομείς που απασχολούμαστε δεν βγάζουν όλοι μεροκάματο, ενώ μόνον το 95% είναι ανασφάλιστοι.
Πάντως τεμπέληδες όπως μας αποκαλούν οι μα λάκες δεν είμαστε.
 

Το τι χρειάζεται η χωρα και η κοινωνία το κουβεντιάζουμε χρόνια τώρα στο 'παγκοσμιοποίηση' και αλλού.

Ωραία....Πάμε τώρα για τσιφτετέλια στην Πέγκυ Ζήνα και να μας δώσουν καμια απευθείας ανάθεση...

Φωτογραφία
Giorgos1987
Νοέ 29 2015 13:59

κατά τα άλλα, ονομάσαμε τα ΤΕΙ -> Τεχνολογικά Πανεπιστήμια.

Αυτό χρειάζεται η κοινωνία.

 

Ποιός το είπε αυτό; Τίποτα δεν μετονομάστηκε σε τεχνολογικό πανεπιστήμιο. Μόνο το ΤΕΙ Πειραιά και μερικά άλλα έσπευσαν και αυτο-μετονομάστηκαν σε ΑΕΙ τεχνολογικού τομέα.

Φωτογραφία
civil_marios
Νοέ 29 2015 15:17

Γιώργο δες εδώ

 

Έτσι θα έχουμε στη Αθήνα πάνω από δέκα πανεπιστήμια!

 

Μπορεί κάποιος να μου πει πόσα πανεπιστήμια έχει το Λονδίνο και πόσες φορές πολλαπλάσια είναι η αγορά εργασίας? 

Φωτογραφία
Giorgos1987
Νοέ 29 2015 22:43

Το διάβασα. Ακόμα ούτε έρχεται κάτι ούτε ξέρουμε αν θα έρθει, οι πρόεδροι των ΤΕΙ έκαναν μια πρόταση προς το υπουργείο παιδείας, τώρα το αν θα την υιοθετήσει το υπουργείο ή οχι, μένει να το δούμε. Αν γίνει δεκτή η πρόταση τότε ναι θα έχουμε 10 πανεπιστήμια στην Αθήνα.

Δεν χωράει άλλους πτυχιούχους η ελλαδα. Αυτο που λέγανε κάποτε μάθε παιδί μου γράμματα δεν ισχυει με την καμια σημερα. Πιο πολυ εχει σημασία το μάθε τέχνη και αστην. Μια αβέβαιη επένδυση ειναι οι σπουδές


Sent from my iPhone using Tapatalk

Η τριτοβάθμια εκπαιδευση αποτελει, τουλάχιστον την τελευταια 15 ετία, μια τεράστια φούσκα.

Αν δεν έχει το μέσον να μπείς στο δημόσιο (και ας λένε όλοι οτι μπήκαν με αξιοκρατία και άλλα τέτοια παραμύθια) ή τις γνωριμίες για να μπείς σε ιδιωτική επιχείρηση, σε τρώει το μαύρο σκοτάδι.

Το να έχει απλά ένα "χαρτί" και να προσπαθείς να βρεις δουλεία, είναι σαν να περιμένει να κερδίσεις το τζακ ποτ του τζόκερ παίζοντας 5+1 αριθμούς. Δυστυχώς, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα.

Αφού όμως τόσα χρόνια μας έφαγε ο λαϊκισμός, το βόλεμα, το μέσον, τα δανεικά και το ψέμα και δεν κοιτάξαμε να αναπτύξουμε πραγματικά ετούτο τον τόπο, καλά να πάθουμε

Φωτογραφία
atsalovergas
Νοέ 29 2015 23:45

Μην τσιμπάτε και μην αποπροσανατολίζεστε. Το πρόβλημα δεν είναι οι πτυχιούχοι αλλά η συστηματικά κατεστραμμένη οικονομία (ειδικά των τελευταίων 6 κατοχικών ετών). Ήταν που ήταν η δημόσια διοίκηση και ο ιδιωτικός τομέας καραγυφταριό,έφεραν και τα μνημόνια  και το τερμάτισαν.

Το πρόβλημα είναι ΚΑΙ ο αριθμός των πτυχιούχων . 

 

Κάποιοι αριθμοί . 

 

Δεκαετία του 60 . Κάθε σχολική ηλικία έχει περίπου 300.000 παιδιά .

 

Δεκαετία του 70.  Από τα 300.000 παιδιά της 1ης Δημοτικού , μόνο τα 120.000 παίρνουν απολυτήριο 6ταξίου Γυμνασίου - Λυκείου και δίνουν εξετάσεις , μαζί με 30.000 προηγουμένων ετών , για 15000 θέσεις στα πανεπιστήμια , 6000 στα κατεε και 3000 σε παιδαγωγικές και γυμναστικές ακαδημίες .

Στο εξωτερικό πάνε λίγοι , γιατί το κόστος είναι μεγάλο σχετικά και οι συναλλαγματικοί περιορισμοί έντονοι .

 

Δεκαετία του 90 . Κάθε σχολική ηλικία έχει γύρω στα 120.000 παιδιά 

Δεκαετία του 2000 . Από τα 120.000 παιδιά , παίρνουν απολυτήριο Λυκείου σχεδόν όλα και δίνουν εξετάσεις γύρω στους 100.000 για 80000 θέσεις .

Οσοι δεν περνάνε , η δεν περνάνε εκεί που θέλουν , πηγαίνουν με το ΙΔΙΟ ΚΟΣΤΟΣ της ελληνικής επαρχίας στο εξωτερικό , χωρίς κανένα συναλλαγματικό περιορισμό .

 

Οταν λοιπόν μέσα σε μία γενιά η Ελλάδα με μείωση του νέου πληθυσμού της κατά 60 % , υπερτριπλασίασε τον αριθμό των εισακτέων και σε απόλυτα νούμερα από 1 στους 6 που πέρναγε παλιά , πήγαμε στους 8 στους 10 , ο αριθμός είναι στην πράξη σχεδόν πενταπλάσιος .

 

Η χώρα όχι μόνο δεν είχε την ανάλογη ανάπτυξη ώστε να απορροφήσει τόσους νέους πτυχιούχους , αλλά μείωσε την παραγωγή και στράφηκε μόνο στην παροχή υπηρεσιών και στις εισαγωγές .  

Δεν χωράει άλλους πτυχιούχους η ελλαδα. Αυτο που λέγανε κάποτε μάθε παιδί μου γράμματα δεν ισχυει με την καμια σημερα. Πιο πολυ εχει σημασία το μάθε τέχνη και αστην. Μια αβέβαιη επένδυση ειναι οι σπουδές

 

Οι σπουδές μηχανικού είναι γράμματα ή τέχνη?

 

Διότι και τέχνες όσοι έμαθαν (υδραυλικοί, ηλεκτρολόγοι κλπ) πάλι άνεργοι είναι...

H γνώση είναι επένδυση, συνήθιζε να λέει ένας καθηγητής μου! Και σήμερα τον καταλαβαίνω απόλυτα

 

Κατά τη γνώμη μου κανένα πτυχίο δεν είναι "τζάμπα ή χαμένο".

 

Εκτός βέβαια κι αν θεωρείτε ως μοναδική "αξία" το χρήμα εις σήμερον ημέραν, γεγονός που με βρίσκει άκρως αντίθετο...

Το οτι θέλει μεταρρύθμιση η τρτιτοβάθμια εκπαίδευση θέλει σίγουρα. Αλλά κανένας δεν αναλαμβάνει το πολιτικό κόστος.

 

Πρώτα απ'όλα πρέπει να κλείσουν σχολές που είναι σχολές ελληνικής πατέντας και δεν προσφέρουν τίποτα. 

 

Στην συνέχεια κλείσιμο πανεπιστημίων και ΤΕΙ στην επαρχία, δεν γίνετε να έχουμε σε κάθε πόλη πανεπιστήμιο και σε κάθε χωριό ΤΕΙ, ας μείνουν πλην των δυο μεγάλων πόλεων και σε άλλες 3-4 το πολύ πόλεις πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Μείωση εισακτέων και πολλά άλλα

 

.

έτσι και θα μειώσουμε κονδύλια για την παιδεία και αυτά που διατίθενται θα πηγαίνουν πιο στοχευμένα.

 

Δεν γίνεται πχ όλοι μας να πληρώνουμε το τμήμα μηχανικών περιβάλλοντος της Κοζάνης (τυχαίο παράδειγμα)

Μπορεί να έχουμε πολλούς πτυχιούχους αλλά οι περισσότεροι από αυτούς είχαν τις σπουδές ως τελευταία προτεραιότητα της ζωής τους. Το γνώριζαν ότι δε θα βρίσκουν δουλειά και δε θα πρέπει να θεωρείται πρόβλημα που δε βρίσκουν. Πρόβλημα όμως πρέπει να θεωρείται το ότι δεν είχαν καμία άλλη εναλλακτική εκτός από το να σπουδάσουν στις σχολές αυτές που δε θα τους έδιναν τα απαραίτητα εφόδια.

Μπορεί να έχουμε πολλούς πτυχιούχους αλλά οι περισσότεροι από αυτούς είχαν τις σπουδές ως τελευταία προτεραιότητα της ζωής τους. Το γνώριζαν ότι δε θα βρίσκουν δουλειά και δε θα πρέπει να θεωρείται πρόβλημα που δε βρίσκουν. Πρόβλημα όμως πρέπει να θεωρείται το ότι δεν είχαν καμία άλλη εναλλακτική εκτός από το να σπουδάσουν στις σχολές αυτές που δε θα τους έδιναν τα απαραίτητα εφόδια.

 

Πρόβλημα επίσης πρέπει να θεωρείται οτι όλοι μας πληρώνουμε για τις σπουδές κάποιου ο οποίος δεν θα ασχοληθεί ποτέ με το αντικείμενο σπουδών του

Φωτογραφία
atsalovergas
Νοέ 30 2015 16:43
Εδώ πληρώνετε για άλλους κι άλλους στους πτυχιούχους ξεσπάτε?

Πληρώσατε όλες τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών. Πληρώνετε δανειακές συμβάσεις που η συναψή τους έγινε με μόχλευση. Πληρώνετε μια βουλή χωρίς λόγο ύπαρξης, κ.Ο.κ
Φωτογραφία
Giorgos1987
Νοέ 30 2015 17:40

Μπορεί να έχουμε πολλούς πτυχιούχους αλλά οι περισσότεροι από αυτούς είχαν τις σπουδές ως τελευταία προτεραιότητα της ζωής τους. Το γνώριζαν ότι δε θα βρίσκουν δουλειά και δε θα πρέπει να θεωρείται πρόβλημα που δε βρίσκουν.

 

Συγνώμη αυτό είναι δική σου άποψη. Στην δική μου γεννιά που δώσαμε πανελλήνιες μόνο το 20% θα ενστερνιζόταν την παραπάνω άποψη. Οι περισσότεροι από εμάς αν ξέραμε την κατάσταση που θα ερχόταν στην χώρα σχεδόν με το τέλος της κανονικής διάρκειας των σπουδών μας 2009-2011 για 4ετεις εως 6ετεις σχολές, είτε δεν θα έδιναν πανελλήνιες είτε θα σπούδαζαν κατευθείαν εξωτερικό για να αποφύγουν τις εδώ συνέπειες και δυσκολίες. Αν δεν ήταν προτεραιότητα οι σπουδές δεν θα καθόμασταν να ξεσκιζόμαστε στο γενικό λύκειο με τα φροντιστήρια αλλά θα πηγαίναμε χαλαρά στο τεχνικό λύκειο να μάθουμε κάτι που θα πάρουμε πτυχίο και θα ψάξουμε για δουλειά μετά τα 18 μόλις τελειώσουμε.  Οι περισσότεροι πιστεύαμε οτι αυτοί που δεν θα βρούν δουλειά είναι αυτοί που δεν ήξεραν τι ήθελαν ή δεν είχαν τα απαραίτητα προσόντα και οι ρέμπελοι φοιτητές που κάνουν 8 και 10 χρόνια να τελειώσουν την σχολή χωρίς δικαιολογία.

Της ίδιας γενιάς είμαστε!

 

Πιθανώς να εξαιρείται η σχολή σου που όπως και η δική μου τα χρόνια εκείνα φάνταζαν αχτύπητες - αν και εγώ την έβλεπα τη δουλειά από τότε και δεν έτρεφα αυταπάτες.

 

Αλλά η πλειοψηφία των σχολών (θεωρητικές, φυσικομαθηματικές κλπ κλπ) ανέκαθεν βρίσκονταν στα αζήτητα.

 

Αν υπήρχε τεχνικό λύκειο που να λειτουργεί και να εγγυάται ότι θα μάθεις κάτι και θα βρεις δουλειά στα 18 σου σ' αυτό θα είχαμε πάει όλοι. Ούτε τεχνικό λύκειο όμως υπήρχε, ούτε και δουλειές να σε απορροφήσουν. Οπότε τι να κάνεις? Σπουδές και βλέπουμε..

 

Οι μόνοι εργοδότες που πήραν κόσμο από τη γενιά μας ήταν ο στρατός και η αστυνομία.

Εδώ πληρώνετε για άλλους κι άλλους στους πτυχιούχους ξεσπάτε?

Πληρώσατε όλες τις ανακεφαλαιοποιήσεις των τραπεζών. Πληρώνετε δανειακές συμβάσεις που η συναψή τους έγινε με μόχλευση. Πληρώνετε μια βουλή χωρίς λόγο ύπαρξης, κ.Ο.κ

 

προφανώς και δεν ξεσπάω σε πτυχιούχους αλλά μην έχουμε και αυταπάτες. Εκτός οτι πληρώνουμε όλοι μας, πληρώνει και ο άμοιρος γονέας νομίζοντας οτι το παιδί του θα αποκατασταθεί επαγγελματικά τελειώνοντας ένα τμήμα δίχως προοπτικές.

 

Συγνώμη αυτό είναι δική σου άποψη. Στην δική μου γεννιά που δώσαμε πανελλήνιες μόνο το 20% θα ενστερνιζόταν την παραπάνω άποψη. Οι περισσότεροι από εμάς αν ξέραμε την κατάσταση που θα ερχόταν στην χώρα σχεδόν με το τέλος της κανονικής διάρκειας των σπουδών μας 2009-2011 για 4ετεις εως 6ετεις σχολές, είτε δεν θα έδιναν πανελλήνιες είτε θα σπούδαζαν κατευθείαν εξωτερικό για να αποφύγουν τις εδώ συνέπειες και δυσκολίες. Αν δεν ήταν προτεραιότητα οι σπουδές δεν θα καθόμασταν να ξεσκιζόμαστε στο γενικό λύκειο με τα φροντιστήρια αλλά θα πηγαίναμε χαλαρά στο τεχνικό λύκειο να μάθουμε κάτι που θα πάρουμε πτυχίο και θα ψάξουμε για δουλειά μετά τα 18 μόλις τελειώσουμε.  Οι περισσότεροι πιστεύαμε οτι αυτοί που δεν θα βρούν δουλειά είναι αυτοί που δεν ήξεραν τι ήθελαν ή δεν είχαν τα απαραίτητα προσόντα και οι ρέμπελοι φοιτητές που κάνουν 8 και 10 χρόνια να τελειώσουν την σχολή χωρίς δικαιολογία.

 

Συμφωνώ απόλυτα! Και 'γω αν ήξερα το 2005 τι παίζει, θα έφευγα κατευθείαν έξω για σπουδές. Και πιο φθηνά θα βγαίναν οι σπουδές μου και στην ώρα μου θα τελείωνα, και μεγαλύτερες πιθανότητες για καλή θέση στο εξωτερικό θα είχα

 

Έτσι θα έχουμε στη Αθήνα πάνω από δέκα πανεπιστήμια!

 

Μπορεί κάποιος να μου πει πόσα πανεπιστήμια έχει το Λονδίνο και πόσες φορές πολλαπλάσια είναι η αγορά εργασίας? 

 

Αφού μας αρέσουν οι συγκρίσεις ας πάμε σε μια χώρα με παρόμοιo πληθυσμό με την Ελλάδα και με πρωτεύσουσα που έχει αναλογο πλυθυσμό με την Αθήνα.

 

Σουηδία : 59 Πανεπιστήμια & Πανεπιστημιακά Κολλέγια ( ισότιμα )  πηγή η μελέτη του ΤΕΕ Τμ. Κεντρ.Μακεδονίας "Το επάγγελμα του μηχανικού στην ΕΕ - 2006"

 

Στοκχόλμη : Μέτρησα καμιά  15ρια στο άρθρο της Wikipedia.

 

 

Πάμε και Φινλανδία με τον μισό πληθυσμό από την Ελλάδα.

 

 

Φινλανδία : 50 Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία  και άλλα 21 που λειτουργούν μόνο το καλοκαίρι και τα ονομάζουν καλοκαιρινά πανεπιστήμια, πηγή η παραπάνω μελέτη του ΤΕΕ.

Ελσίνκι : 9 Πανεπιστήμια, πηγή Wikipedia.

 

 

 

Θα με ενδιέφερε πάντως να μάθω και εγώ πόσα πανεπιστήμια και ισότιμα με αυτά ιδρύματα έχει το Λονδίνο των 21.000.000 ανθρώπων.

Φωτογραφία
Ήρωνας
Νοέ 30 2015 21:15

@CybEng  

@civil_marios

 

Επίσης πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν και το πόσοι αλλοδαποί φοιτητές υπάρχουν στα πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Γιατί μπορεί η κάποια χώρα να έχει περισσότερα (ή λιγότερα) πανεπιστήμια ανα κάτοικο, αλλά δέχονται και πολλούς ξένους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές πληρώνουν και δίδακτρα (πέρα απο το κόστος ζωής).
Ενώ στην Ελλάδα οι προπτυχιακοί, αλλοδαποί φοιτητές μετρώνται στα δάχτυλα του χεριού.
Προσωπικά πιστεύω πως ένα άνοιγμα των ελληνικών πανεπιστημίων στους ξένους φοιτητές θα μπορούσε να δώσει ανάσα σε ότι αφορά τα χρηματοδοτικά κενά. Αν και χρειάζεται σοβαρότητα και υποδομές απο την στιγμή που σε πληρώνει κάποιος, για τα οποία δεν φημιζόμαστε και πολύ...

 

@CybEng  

@civil_marios

 

Επίσης πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν και το πόσοι αλλοδαποί φοιτητές υπάρχουν στα πανεπιστήμια του εξωτερικού.
Γιατί μπορεί η κάποια χώρα να έχει περισσότερα (ή λιγότερα) πανεπιστήμια ανα κάτοικο, αλλά δέχονται και πολλούς ξένους, οι οποίοι τις περισσότερες φορές πληρώνουν και δίδακτρα (πέρα απο το κόστος ζωής).
Ενώ στην Ελλάδα οι προπτυχιακοί, αλλοδαποί φοιτητές μετρώνται στα δάχτυλα του χεριού.
Προσωπικά πιστεύω πως ένα άνοιγμα των ελληνικών πανεπιστημίων στους ξένους φοιτητές θα μπορούσε να δώσει ανάσα σε ότι αφορά τα χρηματοδοτικά κενά. Αν και χρειάζεται σοβαρότητα και υποδομές απο την στιγμή που σε πληρώνει κάποιος, για τα οποία δεν φημιζόμαστε και πολύ...
 

+1

 

αυτό εδώ έπρεπε να είχε γίνει εδώ και χρόνια. Με προγράμματα σπουδών στα αγγλικά. Στην θεσσαλονική τα κολλέγια είναι γεμάτα με βαλκάνιους φοιτητές. 

 

Από την άλλη όμως ποιός νοήμων άνθρωπος θα πλήρωνε δίδακτρα για να φοιτήσει σε ένα πανεπιστήμιο όπου οι μισές αίθουσες είναι υπό κατάληψη

Φωτογραφία
civil_marios
Νοέ 30 2015 21:54

ΕΜΠ, ΕΚΠΑ, ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΑΣΣΟΕ, ΠΑΠΕΙ, ΧΑΡΟΚΟΠΕΙΟ, ΠΑΝΤΕΙΟΣ, ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ, ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΔΙΕΘΝΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΑΣΠΑΙΤΕ        --->11

 

ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ, ΤΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ, ΤΕΙ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ-->3

 

συνολο 14 (μελλοντικα)  πανεπιστήμια. ΔΕΝ βαζω κολλέγια και ΙΕΚ που κάποια σου βρίσκουν πιο εύκολα δουλεία από ότι κάποια πανεπιστήμια.

 

Όλα τα παραπάνω είναι μπούρδες εάν δε μιλήσουμε ΟΧΙ για πληθυσμό αλλά για μέγεθος αγοράς εργασίας.

 

Επιπλέον η Στοκχόλμη και το Ελσίνκι δε έχουν κανένα πανεπιστήμιο μεγέθους σαν το ΕΚΠΑ.

 

Ας κάνουμε και ένα παράδειγμα:

 

Αν κάποιος θέλει να σπουδάσει πληροφορική στη Αθήνα μπορεί να το κάνει φοιτώντας σε... 9 !!! σχολές (χωρίς κολλέγια και ΙΕΚ). είναι λογικό?

Σπουδές σε μια χώρα που δε πρόκειται να μείνεις μετά για δουλειά δε κάνεις. Οπότε και το Χάρβαρντ να φτιάξει παράρτημα εδώ κανένας δε θα έρθει.

 

Η μόνη ελληνική σχολή που έχει κάποια ζήτηση από ξένους είναι η θεολογική.

Φωτογραφία
Ήρωνας
Νοέ 30 2015 23:51

@georgios_m
Έχεις δίκιο εν μέρει. Απλά υπάρχει μερίδα της αγοράς που απλά ψάχνει φτηνές σπουδές στην Ευρώπη. Δηλαδή δεν νομίζω ότι όσοι πηγαίνουν για σπουδές σε Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία ή ακόμη και στην Κύπρο (η οποία έχει έκρηξη ιδιωτικών πανεπιστημίων που δουλεύουν με ξένους φοιτητές) έχουν σκοπό να μείνουν εκεί για δουλειά.
Πάντως δεν έχουν να χάσουν τίποτα τα πανεπιστήμια από ένα τέτοιο άνοιγμα, το μόνο πρόβλημα είναι η γλώσσα διδασκαλίας. Εκεί μπορείς να κάνεις ένα προπαρασκευαστικό έτος αν είναι να διδάξεις στα ελληνικά.
Βέβαια χρειάζεται να κάνουμε τα στραβά μάτια στις ελλείψεις, τις καταλήψεις και τα βανδαλισμένα κτίρια.
Ωραίες συζητήσεις κάνουμε πάντως!! Άσχετα αν δεν γίνουν ποτέ πραγματικότητα.

edit: Τον δρόμο πάντως τον άνοιξε το Ελληνικό Διεθνές Πανεπιστήμιο στην Θεσσαλονίκη, που αν δεν κάνω λάθος πάει καλά.