Μετάβαση στο περιεχόμενο

GA e-learning

Χάρτης

Αυθαίρετα

Καιρός

Σεισμοί

Αγγελίες

webTV
Γράψε μια είδηση
για την αρχική σελίδα
Αγγελίες
δείτε τη νέα εφαρμογή Αγγελιών

Πρόσφατα Θέματα

Ψηφοφορία:

Στηρίζετε το προτεινόμενο ασφαλιστικό νομοσχέδιο (νομοσχέδιο Κατρούγκαλου);

  1. Ναι (86 ψήφοι [16.20%])

    Ποσοστό ψήφων: 16.20%

  2. Όχι (445 ψήφοι [83.80%])

    Ποσοστό ψήφων: 83.80%

Ψήφος Οι επισκέπτες δεν μπορούν να ψηφίσουν
- - - - -

Είκοσι φορές πάνω σε σχέση με το Βερολίνο οι επικίνδυνοι ρύποι στο λιμάνι της Κέρκυρας

κέρκυρα σωματίδια


Είκοσι φορές πάνω σε σχέση με το Βερολίνο οι επικίνδυνοι ρύποι στο λιμάνι της Κέρκυρας

Υψηλές συγκεντρώσεις επικίνδυνων λεπτόκοκκων μικροσωματιδίων (UFP) μετρήθηκαν στο λιμάνι της Κέρκυρας στις 10-11 Ιουλίου από τον διεθνούς κύρους εμπειρογνώμονα σε θέματα ποιότητας αέρα, Δρ. Axel Friedrich, όπως ανακοίνωσε η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία.

Οι μετρήσεις λεπτόκοκκων μικροσωματιδίων στο λιμάνι της Κέρκυρας ξεπέρασαν τις 100.000 ανά κυβικό εκατοστό αέρα (pc/cc), όταν η επιβάρυνση σε μεγάλα αστικά κέντρα, όπως το Βερολίνο, κυμαίνεται συνήθως στα 3.000 – 5.000. Η συνήθης συγκέντρωση των λεπτόκοκκων μικροσωματιδίων στην Κέρκυρα κυμαίνεται μεταξύ 1.800-2.500 pc/cc, αλλά με την ατμοσφαιρική ρύπανση στο λιμάνι γίνεται 40 φορές μεγαλύτερη της τιμής αυτής. Η πόλη της Κέρκυρας αντιμετωπίζει το ίδιο πρόβλημα με άλλες πόλεις - λιμάνια στη Μεσόγειο, μεταξύ των οποίων και ο Πειραιάς.

Τα λεπτόκοκκα μικροσωματίδια, τα οποία είναι μεταξύ 20 και 300 νανομέτρων (nm) είναι πολύ επικίνδυνα, διότι μπορούν να διεισδύσουν βαθιά στον πνεύμονα και μέσω του θωρακικού τοιχώματος να εισέλθουν στο αίμα προκαλώντας καρδιαγγειακές παθήσεις. Τα λεπτόκοκκα μικροσωματίδια προκαλούν επίσης αποβολές, διαβήτη τύπου 2 και πολλές άλλες ασθένειες, μεταξύ των οποίων άνοια και Πάρκινσον. Στα σύγχρονα αυτοκίνητα και φορτηγά ντίζελ, η νομοθεσία επιβάλει τη χρήση φίλτρου, το οποίο αφαιρεί το 99.9% των λεπτόκοκκων μικροσωματιδίων. Αυτή η τεχνολογία δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα πλοία, διότι η περιεκτικότητα θείου στα καύσιμά τους ξεπερνά αυτή των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ξηρά κατά 3.500 φορές. Επιπλέον, το μαζούτ περιέχει μεγάλες ποσότητες βαρέων μετάλλων και πολυαρωματικών υδρογονανθράκων (PAH). Αυτός είναι και ο λόγος που οι περιβαλλοντικές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων ο Γερμανικός Οργανισμός Προστασίας Φυσικού Περιβάλλοντος (NABU) ξεκίνησαν τη δημιουργία περιοχών ελέγχου εκπομπών του θείου (SECA) στη Βόρεια θάλασσα, τη Βαλτική και τη Μάγχη. Μετά την επιτυχία αυτού του μέτρου, οι μεσογειακές περιβαλλοντικές οργανώσεις μαζί με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία και τον NABU, εταίροι της BirdLife International σε Ελλάδα και Γερμανία αντίστοιχα, διεκδικούν τον ίδιο καθαρό αέρα για τους κατοίκους της Μεσογείου, όπως και για τους κατοίκους της βόρειας Ευρώπης.

Τα λιμάνια διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο σε αυτή τη δραστηριότητα, διότι αφενός όλα τα ταξίδια των πλοίων αρχίζουν και τελειώνουν σε αυτά και αφετέρου πολλά συμμετέχουν στην πρωτοβουλία των Πράσινων Λιμανιών, μεταξύ των οποίων και το λιμάνι της Κέρκυρας. Προκειμένου να εκπληρωθούν οι δεσμεύσεις αυτές, πολλές δράσεις πρέπει να υλοποιηθούν στο λιμάνι της Κέρκυρας, οι οποίες θα περιλαμβάνουν πέρα από τα πλοία του λιμανιού και τα οχήματα που δραστηριοποιούνται σε αυτό. Οι ρύποι διαχέονται με τη βοήθεια του ανέμου στην πόλη, επηρεάζοντας όχι μόνο τους ανθρώπους που δουλεύουν στο λιμάνι αλλά και ολόκληρο τον πληθυσμό της πόλης. Η πόλη της Κέρκυρας αποτελεί μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO και τα οξείδια του θείου καταστρέφουν όχι μόνο τους πνεύμονες των ανθρώπων αλλά και τα ίδια τα μνημεία.

Ο Axel Friedrich μετά το πέρας των μετρήσεων προέβη στις εξής δηλώσεις: «Μετά το νοικοκύρεμα - καθάρισμα της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, είναι καιρός να καθαρίσουμε την κυκλοφορία των πλοίων, ειδικά σε μια χώρα όπως η Ελλάδα που η οικονομία της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη ναυτιλία. Πόσο μάλλον όταν η τεχνολογία πέρα από διαθέσιμη είναι και οικονομικά αποδοτική (cost-effective)».

«Προκειμένου να επιτευχθεί αυτός ο σκοπός ο NABU, η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις στη Μεσόγειο συνεργάζονται για να ενημερώσουν το κοινό, τους εργαζόμενους στα λιμάνια και τους πλοιοκτήτες για την ατμοσφαιρική ρύπανση των πλοίων και τους τρόπους αντιμετώπισής της. Είναι ώρα για δράση!», καταλήγει η περιβαλλοντική οργάνωση.

Πηγή: http://greenagenda.g...η-με-το-βερολί/



Είκοσι φορές πάνω σε σχέση με το Βερολίνο οι επικίνδυνοι ρύποι στο λιμάνι της Κέρκυρας

0 Σχόλια