Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Αναγνωρίζεται ως έξοδο η αγορά αυτοκινήτου;


Digaletos Grigorios

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Απαντήσεις 267
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

topap

 

επειδη φτανουμε και στο τελους του χρονου. Εαν εχεις βρει τι υλικο που ειπες οτι περιμενεις, θα μπορουσες να το αναρτησεις?

 

Παντως βρηκα το παρακατω κειμενο απο σελιδα taxheaven εχει υπογραφη απο κατω και φενεται να εχει δικιο ο topap εαν καταλαβαινω καλα. ΠΡΟΣΟΧΗ στο τελος του κειμενου μιλαει ειδικα για τους μηχανικους.

 

 

 

http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=36765&st=80

 

 

<b>ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;</b>

 

 

Σήμερα θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά το γεγονός, αν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για την επιχείρησή μας μπορούν να υπολογιστούν ως έξοδο στα φορολογικά μας βιβλία. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι φορτηγά αλλά και επιβατικά. Μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε εκτός από σκοπούς τις επιχείρησης μας και για προσωπικούς-ιδιωτικούς λόγους. Ας μιλήσουμε, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αυτά, αλλά και για τις βενζίνες ή τα πετρέλαια που καταναλώνουμε ή ακόμα και τις επισκευές των αμαξιών αυτών.

Τα συνηθέστερα ερωτήματα είναι τα κάτωθι:

Μπορεί η αγορά αυτοκίνητων, τα καύσιμα και οι τυχόν επισκευές - επιδιορθώσεις να λογίζονται ως έξοδα; Όλες οι προαναφερόμενες δαπάνες έχουν ΦΠΑ τον οποίο μπορούμε να τον συμψηφίσουμε κανονικά ή υπάρχουν περιορισμοί; Τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν;

Σίγουρα οι προβληματισμοί αυτοί έχουν διαβεί στο μυαλό σας και καλό είναι να δώσουμε μια απλή και κατανοητή απάντηση σε όλα αυτά διότι ο φορολογικός νόμος είναι ελαφρά πολύπλοκος στις περιπτώσεις αυτές.

Κατ’ αρχήν ο νόμος κάνει διάκριση στα αυτοκίνητα και τα αντιμετωπίζει διαφορετικά σε κάθε περίπτωση.

Έχουμε λοιπόν :

Α) Τα επαγγελματικά φορτηγά δημοσίας χρήσης (που έχουν οι μεταφορικές επιχειρήσεις),

Β) Τα επαγγελματικά φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (που έχουν οι λοιπές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα ή τα προϊόντα τους ),

Γ) Τα επιβατικά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (λεωφορεία) άνω των 9 θέσεων.

Δ) Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης μέχρι 9 θέσεων (τα γνωστά μας αμαξάκια ΙΧ που κυκλοφορούμε και σε κανένα …. γάμο με αυτά…)

Τι μπορεί λοιπόν να λογισθεί σαν έξοδο εάν αγοράσουμε ένα από τα παραπάνω αυτοκίνητα στην επιχείρησή μας χωρίς να μας «πάρει στο κυνήγι» η Εφορία..;;;;

Καταρχήν το Α), το Β) και το Γ) εάν τα αγοράσουμε με τιμολόγιο εκπίπτουν 100 % από τα έξοδα των βιβλίων μας.

Δεν συμβαίνει όμως και για το Δ) όπου σαν έξοδο από την επιχείρησή μας εκπίπτει μόνο το 60 % της αγοράς εάν το αμάξι είναι έως 1600 κυβικά και το 25% εάν το αμάξι είναι πάνω από 1.600 κυβικά. Συνεπώς εκπίπτει και αυτό αλλά με περιορισμούς.

Αυτό σημαίνει ότι εάν αγοράσω ένα φορτηγό για την επιχείρησή μου π.χ. 40.000 ευρώ θα λογισθεί σαν έξοδο και θα αφαιρείται από τα κέρδη των βιβλίων μου. Δεν εκπίπτει βέβαια σε μία χρονιά αλλά περίπου σε πέντε. Αυτό εμείς οι λογιστές το λέμε «αποσβέσεις». Το θέμα πάντως είναι ότι εκπίπτει όλο το ποσό .

Αν όμως αγοράσουμε ένα επιβατικό ΙΧ π.χ. ένα Seat Ibiza για να το χρησιμοποιούμε για να πηγαίνουμε να εισπράξουμε τους πελάτες μας ή να πάρουμε παραγγελίες ή για οποιονδήποτε άλλο επιχειρηματικό σκοπό τότε εάν η αγορά του είναι π.χ. 15.000 ευρώ θα υπολογισθούν ως έξοδα στα βιβλία μας μόνο το 60% (εάν είναι έως 1.400 κυβικά) δηλαδή 15.000 * 60% = 9.000 ευρώ. Εάν είναι πάνω από 1.600 κυβικά μόνο το 25 %. Είναι κατανοητό ότι οι συντελεστές αυτοί (το 60% & το 25 %) ορίσθηκαν ως περιορισμούς από την Εφορία γιατί ξέρει ότι τα αμάξια αυτά τα χρησιμοποιούμε και για να πάμε και σε κανένα … γάμο !!! (όπως προαναφέραμε …) . Γι’ αυτό και δεν θέλει να έχουμε έκπτωση 100 % σε αυτά. Είναι κατανοητό ότι για τα επιβατικά ΙΧ άνω των 1600 κυβικών εκατοστών υπάρχει έκπτωση μόνο 25% διότι – προφανώς- υπάρχει η λογική του «αμαξιού πολυτελείας».

Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια διευκρίνιση: Με οποιονδήποτε τρόπο και αν αγοράζω το αυτοκίνητο ισχύουν τα παραπάνω. Είτε το αγοράσω μετρητοίς είτε με επιταγές είτε με δάνειο από Τράπεζα είτε με leasing ισχύουν οι παραπάνω κανόνες. Ιδιαίτερα το leasing μπορεί να μην εμφανισθεί το έξοδο μέσα σε περίπου πέντε χρόνια όπως προαναφέραμε αλλά να εμφανίζεται σαν έξοδο όποτε πληρώνουμε την δόση. (Πάντα όμως με τους περιορισμούς των 60% & του 25%).

«Τρομακτική» εξαίρεση αποτελεί η χρονομίσθωση (μην την μπερδέψουμε με την χρηματοδοτική μίσθωση που είναι το leasing) στην οποία δεν υπάρχουν οι περιορισμοί των 60% & 25% για τα επιβατικά έως 9 θέσεων !!!. Εκπίπτουν 100% !!!. Η χρονομίσθωση αυτή είναι η ενοικίαση των αμαξιών για όσα χρόνια επιθυμούμε… Άρα εάν δεν αγορασθεί το αμάξι αλλά ενοικιασθεί (χρονομίσθωση) θα έχουμε 100% έκπτωση της δαπάνης του εξόδου αυτού !!!. Εδώ - στην χρονομίσθωση – εν τι ουσία υπάρχει «αγορά» διότι εάν νοικιάσεις ένα αμάξι για 10 χρόνια και μετά το αλλάξεις με ένα άλλο αμάξι έχοντας πάλι ενοίκιο τότε, στην ουσία, είναι σαν να το έχεις αγοράσει και είναι σαν να πληρώνεις – αντί του ενοικίου- τις δόσεις ενός δανείου…

Υπάρχουν ιδιαιτερότητες βέβαια που χρήζουν προσοχής και καλό θα ήταν να τις συνεννοηθείτε με τον λογιστή σας. Επίσης υπάρχουν διάφορες εταιρείες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της αγοράς με χρονομίσθωση. Αναμβισβήτητα όμως θα πρέπει να ελεγχθεί και το κόστος για την διαδικασία αυτή διότι εάν δεν γίνει αυτό μπορεί να κερδίζουμε από το ένα θέμα και να χάνουμε από το άλλο.

Προσοχή: Οι προαναφερόμενοι κανόνες ισχύουν και για τα καύσιμα και για τις επισκευές των αυτοκινήτων ή φορτηγών.

Πάμε τώρα σε ένα άλλο σπουδαίο θέμα: Ο ΦΠΑ εκπίπτει;

Η απάντηση είναι η εξής: για τις Α), Β), Γ) περιπτώσεις εκπίπτει 100 %. Για την περίπτωση όμως Δ) δεν εκπίπτει καθόλου. Λογαριάζεται βέβαια σαν έξοδο με τους γνωστούς περιορισμούς (60% & 25%) αλλά δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ακόμα και στην χρονομίσθωση δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ.

Ιδιαιτερότητες έχει και μια ομάδα επαγγελματιών (οι λεγόμενοι «Ελεύθεροι Επαγγελματίες κατά τον ΚΒΣ» που στο περίπου είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν & «πνευματικό» πτυχίο (π.χ. γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, λογιστές, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, ζωγράφοι κ.τ.λ.) οι οποίοι όταν αγοράζουν επιβατικό ΙΧ έχουν σε όλα τα κυβικά μόνο 25% (δηλαδή δεν έχουν το μέχρι 1.600 κυβικά 60% που έχουν τα άλλα επαγγέλματα…)

 

Ωραία μιλήσαμε για φορτηγά… για αμάξια… Είπαμε και για πάνω από 1.600 κυβικά … Τώρα για το που θα βρείτε χρήματα για να αγοράζεται αμάξια και φορτηγά αυτό είναι άλλο θέμα….

 

 

<b> Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος

Οικονομολόγος Ανωτ. Βιομ. Σχ. Θεσ/κης

Σαββ. 18 Mαρ 2006.

Αρθρο υπ’αρ. 088 </b>

Link to comment
Share on other sites

gkapo κάνεις νομίζω κάποιο λάθος.Αυτά που γράφεις είναι καταχωρημένα τον Νοέμβριο του 2006. Η νομοθεσία έχει αλλάξει και μιλάει για όλους τους ελεύθερους επαγγελματ'ιες και δεν ξεχωρίζει κάποιες ομάδες αυτών. Άσε που ο συντελεστής είναι 70% και όχι 60% όπως λες εσύ για τα αυτοκίνητα με κυβισμό ως 1600.

Link to comment
Share on other sites

ΔΡΟΣΟΣ,

 

Έχεις δίκιο, το άρθρο είναι του 2006 και πλέον το ποσοστό είναι 70% μέχρι 1600cc και 35% πάνω από 1600cc.

Πλην όμως είναι ένα άρθρο όπου φαίνεται ξεκάθαρα ότι το ΦΠΑ από την αγορά του αυτοκίνητου ή του ΦΠΑ της βενζίνης δεν μπορεί να εκπεσθεί από τους ελεύθερους επαγγελματίες. Και αυτό είναι κάτι που δεν έχει αλλάξει...

 

Προσοχή συνάδελφοι, δεν "παίζουμε" με το ΦΠΑ!

Link to comment
Share on other sites

Προς φιλη συναδελφο... (ξερει αυτη...)

 

Σταματα να παιρνεις πισω το ΦΠΑ απο τις βενζινες σου...(και του πατερα και της αδερφης σου...)

 

Ειναι μ@#% ο λογιστης σου....

 

 

ΥΓ. Συμφωνω Topap

Τα λεω εγω αλλα δεν με ακουει....

Link to comment
Share on other sites

ΔΡΟΣΟΣ,

 

Έχεις δίκιο, το άρθρο είναι του 2006 και πλέον το ποσοστό είναι 70% μέχρι 1600cc και 35% πάνω από 1600cc.

Πλην όμως είναι ένα άρθρο όπου φαίνεται ξεκάθαρα ότι το ΦΠΑ από την αγορά του αυτοκίνητου ή του ΦΠΑ της βενζίνης δεν μπορεί να εκπεσθεί από τους ελεύθερους επαγγελματίες. Και αυτό είναι κάτι που δεν έχει αλλάξει...

 

Προσοχή συνάδελφοι, δεν "παίζουμε" με το ΦΠΑ!

Ο ΦΠΑ που βαρύνει τα έξοδα κίνησης, συντήρησης κλπ για το ΕΙΧ κατά την καταχώρηση στα λογιστικά βιβλία ενσωματώνεται στη δαπάνη και δεν εκπίπτει από τον ΦΠΑ των εσόδων, αλλά από τα ακαθάριστα έσοδα κατά πως προβλέπεται από τη νομοθεσία τη σχετική με τη φορολογία εισοδήματος.

Προσοχή στην υποβολή των συγκεκντρωτικών καταστάσεων ΚΕΠΥΟ. Ο ΦΠΑ στις περιπτώσεις αυτές αν και ενσωματώνεται στην δαπάνη , προκειμένου να εκπεστεί κατά τη φορολογία εισοδήματος, δεν πηγαίνει στις συγκεκντρωτικές, στις οποίες περιλαμβάνεται η καθαρή αξία του παραστατικού (αξία μεγαλύτερη των 300 ευρώ).

 

Eπίσης χρειάζεται προσοχή όταν ανατρέχουμε σε πηγές για να καλύψουμε απορίες. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ξέρουμε και το πλάισιο που ίσχυε όταν δήθηκε μια συγκεκριμένη απάντηση. Διαφορετικά θα υπάρξει πρόβλημα .

 

Kαι ένα σχόλιο για την παραπάνω δημοσίευση (αυτήν του terry). AΝ της είπε να εκπίπτει τέτοιον ΦΠΑ είναι άσχετος, αν της είπε να τον εκπίπτει άλλα αν την ¨πιάσουν" θα τον πληρώσει (με καπέλο) είναι άλλη ιστορία. Ωστόσο να προσέξει γιατί πλέον με το νέο φορολογικό νόμο (3842/10) το ποινικό αδίκημα (πλεόν των άλλων ) είναι κοντά (τα ποσά είναι σχετικά μικρά ).

Link to comment
Share on other sites

Σωτηρη δεν της ειπε τιποτα...

Στον βιβλιο το εσοδων-εξοδων τα ειχε περασει...

Μου το ξεφουρνησε σε μια κουβεντα που ειχαμε...

"Το ΦΠΑ απο τις βενζινες επιστρεφεται...αφου μου το βαζει στο βιβλιο ο λογιστης μου.."

Link to comment
Share on other sites

Σαφώς και ο Φ.Π.Α. δεν εκπίπτει. Αυτό όμως από την άλλη σημαίνει ότι ολόκληρη η τιμή (μαζί με το Φ.Π.Α.) του 70% των εξόδων για τα αυτοκίνητα ως 1600 και του 35% για αυτά μεγαλύτερου κυβισμού εκπίπτει από το σύνολο των καθαρών εσόδων.

Link to comment
Share on other sites

Ο ΦΠΑ που βαρύνει τα έξοδα κίνησης, συντήρησης κλπ για το ΕΙΧ κατά την καταχώρηση στα λογιστικά βιβλία ενσωματώνεται στη δαπάνη και δεν εκπίπτει από τον ΦΠΑ των εσόδων, αλλά από τα ακαθάριστα έσοδα κατά πως προβλέπεται από τη νομοθεσία τη σχετική με τη φορολογία εισοδήματος.

 

SOTHRIS,

 

Δεν μπορώ να καταλάβω τι ακριβώς εννοείς παραπάνω… ΟΚ, ο ΦΠΑ βαραίνει τα έξοδα κίνησης, συντήρησης, κλπ για τα ΕΙΧ και καταχωρείται ενσωματωμένο, δηλαδή σε ένα τιμολόγιο για 70€ βενζίνης καταχωρείται όλο το ποσό (το 70% δηλαδή) χωρίς να συμψηφίζεις το ΦΠΑ του τιμολογίου (0,23 x 70,00 € = 16,10€) από το ΦΠΑ των εσόδων. Μέχρι εδώ όλα καλά. Τι εννοείς όμως όταν λες:

…δεν εκπίπτει από τον ΦΠΑ των εσόδων, αλλά από τα ακαθάριστα έσοδα κατά πως προβλέπεται από τη νομοθεσία τη σχετική με τη φορολογία εισοδήματος.

 

Προσοχή στην υποβολή των συγκεκντρωτικών καταστάσεων ΚΕΠΥΟ. Ο ΦΠΑ στις περιπτώσεις αυτές αν και ενσωματώνεται στην δαπάνη , προκειμένου να εκπεστεί κατά τη φορολογία εισοδήματος, δεν πηγαίνει στις συγκεκντρωτικές, στις οποίες περιλαμβάνεται η καθαρή αξία του παραστατικού (αξία μεγαλύτερη των 300 ευρώ).

 

Ερώτηση 2: Τα τιμολόγια κάθε μήνα από το αυτοκίνητο που έχω με χρονομίσθωση είναι 464,17€, με καθαρή αξία 377,37€ και ΦΠΑ 86,80€. Το ΦΠΑ ΔΕΝ το εκπίπτω φυσικά (τζιζ!) και πλέον περνάω το 70% της αξίας του τιμολογίου (από το 2010), αλλά τα τιμολόγια τα περνάω στην συγκεντρωτική λίστα πελατών-προμηθευτών. Δηλαδή λες ότι στη λίστα πρέπει να μπει το ποσό 377,37€ και όχι το ποσό 464,17€, κατάλαβα σωστά? Γιατί εγώ αυτό κάνω. Μήπως όμως από φέτος δεν πρέπει να μπει καθόλου, δεδομένου ότι το 70% του 377,37€ είναι κάτω των 300,00€?

 

 

Μου το ξεφουρνησε σε μια κουβεντα που ειχαμε...

"Το ΦΠΑ απο τις βενζινες επιστρεφεται...αφου μου το βαζει στο βιβλιο ο λογιστης μου.."

 

Εγώ θα σου έλεγα να της προτείνεις να πάει η ίδια και να δει τι ακριβώς περνάει στα βιβλία ΤΗΣ ο λογιστής της... Μπορεί να μην κατάλαβε καλά και απλώς ο λογιστής να περνάει το τιμολόγιο της βενζίνης μαζί με το ΦΠΑ (χωρίς έκπτωση). Εάν συμβαίνει αυτό, πρέπει να δει εάν το περνάει όλο το ποσό η το 70% όπως πρέπει, πλέον.

Link to comment
Share on other sites

Εάν συμβαίνει αυτό, πρέπει να δει εάν το περνάει όλο το ποσό η το 70% όπως πρέπει, πλέον.

 

Νομίζω ότι όλο πρέπει να το περνάει στο βιβλίο ούτως ή άλλως. Η "αναμόρφωση" δεν έχουμε πει ότι γίνεται όταν υποβάλλουμε το Ε3;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.