Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Κατασκευή μόνωσης - στατική επάρκεια οικοδομής


 
artic

Recommended Posts

Καλημέρα συνάδελφοι, πρόσφατα στην οικοδομή που μένω (2 όροφοι και εισόγειο-ημιυπόγειο) αποφασίσαμε όλοι οι 4 ιδιοκτήτες να κάνουμε υγρομόνωση και θερμομόνωση. Επειδή το δώμα είναι καθημερινά επισκέψιμο λόγω απλωτών αλλά και μιας ψησταριάς που χρησιμοποιείται συχνά, με βάσει και τις συμβουλές του εργολάβου που θα την υλοποιήσει η τελική στρώση θα είναι από μπετό βιομηχανικό (λεία επιφάνεια) οπλισμένο με πλέγμα 10χ10 και όχι π.χ. από ταρατσόπλακες. Βέβαια μας είπε το κόστος

του κανονικού μπετού και του αφρομπετού και επειδή το αφρομπετό έχει διπλάσια σχεδόν τιμη αποφασίσαμε εμείς οι ιδιοκτήτες να είναι το κοινό μπετό.

Θα χρειαστούν 13 περ. κυβικά για να δωθούν οι καταλληλές ρύσεις. Τα τετραγωνικά του δώματος είναι 150. Αυτό που με προβλιματίζει όμως εμένα είναι ότι τα 13 κυβικά με το κανονικό μπετό έχουν βάρος όπως το υπολόγισα περίπου 27 τόνους ! Θα υπάρχει προβλημα στατικής επάρκειας της οικοδομής λόγω αυτού του έξτρα φορτίου? Ή μήπως επειδή θα είναι οπλισμένο θα συνισφέρει θετικά στην οικοδομή όσον αφορά στατικά ? Η οικοδομή είναι 21 χρόνων σε πολλή καλή κατάσταση χωρίς ρωγμές και φουσκώματα σε σουβάδες.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις συμβουλές σας.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε φοβάμαι πως τεκμηριωμένη απάντηση για το πρόβλημα σου μπορείς να πάρεις μόνο μετα απο ολοκληρωμένη μελέτη για το κτήριο που θα προστεθεί το φορτίο.

 

Αν μου λές ότι το πρόσθετο φορτίο είναι 27tn τότε προσθέτεις στα 150 τετραγωνικά περίπου 27/150=0.18tn/m2 = 1.8KN/m2. Oι συνήθεις πλάκες είναι σχεδιασμένες περίπου για μόνιμο φορτίο 2 - 3 ΚΝ /m2 οπότε καταλαβαίνεις ότι θα προσθέσεις λίγο κάτω από το διπλάσιο φορτίο. Ακόμα πέρα από το επίπεδο των πλακών υπάρχει και το πρόβλημα της πρόσθετης μάζας στο κτήριο άρα και αυξημένες σεισμικές επιδράσεις.

 

Σου προτείνω.

Να απευθυνθείς σε Μηχανικό της εμπιστοσύνης σου, να δείτε μαζί τους ξυλοτύπους κατασκευής του κτηρίου , τα φορτία σχεδιασμού αυτών των πλακών που θα προσθέσεις το φορτίο. Να ρωτήσεις τον εργολάβο αν τηρήθηκαν τα κατασκευαστικά σχέδια ώστε να προσδιορίσεις το επίπεδο εμπιστοσύνης των σχεδίων της μελέτης και να κάνεις μια εκτίμηση.

Από εκεί και πέρα πρέπει να γίνει μια μελετη "Ελέγχου υφισταμένου" για τα πρόσθετα φορτία με τα δεδομένα της υπάρχουσας μελέτης τόσο σε επίπεδο επίπεδου φορέα (σύστημα πλακών δοκών στο επίπεδο που θα προστεθεί το φορτίο) όσο και σε καθολικό επίπεδο της κατασκευής.

 

Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι σε ένα κτήριο του 1989 με τήρηση των τότε κανονισμών σε μελέτη ΚΑΙ κατασκευή αυτή η προσθήκη δεν θα σου δημιουργήσει προβλήματα ανεπάρκειας. Αυτό όμως είναι μια εκτίμηση που θα φρόντιζα να ελέγξω με τον παραπάνω τρόπο.

Link to comment
Share on other sites

@artic

 

Σύμφωνα με ένα παλιό "βιβλίο" (δημοσίων σχέσεων της Basf για το φελιζόλ=styropor) η τελική επιφάνεια πρέπει να έχει μικρή αντίσταση θερμοπερατότητας για να μην διευκολύνει την συμπύκνωση υδρατμών κάτω από το φράγμα υδρατμών. Άρα είσαστε σωστοί και οικονομικότεροι με την επιλογή σας (και μόνο με το απολύτως αναγκαίο νερό).

 

Τώρα όσον αφορά το αναγκαίο κακό, το βάρος των κλίσεων, το "βιβλίο" μας προτείνει να κάνουμε τις κλίσεις με την θερμομόνωση και όχι με μπετόν.

 

Στην ταράτσα του πέτρινου πατρικού μου ξεκίνησα με 4 Χ3 εκ. φελιζόλ από το κέντρο και κατέληξα στους 3 (πάνω από τους τοίχους) και χωρίς να εξομαλύνω τα σκαλάκια των 3 εκ.

(Ρίχναμε και με γκαζοτενεκέ!!!)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Μας λές λίγο τα επίπεδα της μόνωσης που θα βάλεις , τα υλικά και τα πάχη τους ?Κάνε μιά έρευνα στο διαδίκτυο τι περιλαμβάνει μία μόνωση και τα ξαναλέμε .

Το βιομηχανικό πρέπει να έχει μέσο πάχος 7-8 εκ .

Δες τις παραδοχές της μελέτης σου .

Λογικά δεν έχεις πρόβλημα , αλλά ίσως ο τρόπος μόνωσης που διαλέξατε δεν είναι ο προσφορότερος .

Link to comment
Share on other sites

Ούτε σοβαρή ΥΓΡΟΜΟΝΩΣΗ γίνεται ούτε και ΘΕΡΜΟΝΟΝΩΣΗ επιτυγχάνεται με την τοποθέτηση μπετού οποιουδήποτε τύπου.

 

Το σκυρόδεμα (μπετό) έχει μια θερμοπερατότητα αρκετά μεγάλη και δεν χρησιμοποιείται για μόνωση. Αντιθέτως θέλει επιπλέον μονωτική στρώση το ίδιο για να μην έχει απώλειες. Με τη τοποθέτηση απλά άλλων 10 εκατοστών σκυροδέματος ουσιαστικά απλά διπλασιάζεις την θερμομόνωσή σου μεν, αλλά δεν κερδίζεις κάτι ουσιαστικό.

 

Το αφρομπετόν σαφώς και έχει κάπως μειωμένη θερμοπερατότητα σε σχέση με το απλό μπετόν λόγω των κυψελών αέρα που έχει στην μάζα του και σαφώς μικρότερο βάρος. Όμως θέλει απαραίτητα κάλυψη με υγρομόνωση διότι αντίθετα με το απλό μπετόν ρουφάει το νερό και το συγκρατεί στις κυψέλες του και είναι έτσι εντελώς ακατάλληλο για υγρομόνωση. Επίσης είναι ευαίσθητο στην φθορά μιας και με την χρήση τρίβεται εύκολα και μέσα στον χρόνο θα έχει κάνει τουλάχιστον μερικές γούρνες στα σημεία στα οποία χρησιμοποιείται.

 

Το απλό μπετόν δημιουργεί κάποια υποτυπώδη θερμομόνωση αλλά δεν είναι αξιόπιστη λύση για υγρομόνωση. Ειδικά λογω της μεγάλης επιφάνειάς του, από την συστολή και διαστολή του υλικού με την ζέστη και το κρύο θα σχηματιστούν σίγουρα ορισμένες ρωγμές οι οποίες φυσικά και δεν θα είναι στεγανές. Ακόμη και η χρήση πρόσθετων στεγανωτικών σκυροδέματος και η προσθήκη ινών σε αυτό δεν θα εξαλείψει εντελώς το πρόβλημα γιατί μιλάμε για οριζόντια επιφάνεια. Επίσης με τον χρόνο υφίσταται γύρανση λόγω κυρίως του ήλιου και της βροχής και αυτό θα εμφανίσει συμπτώματα φθοράς (σαφώς λιγότερα από το αφρομπετόν).

 

Το βιομηχανικό δάπεδο δεν είναι τίποτε άλλο από απλό μπετόν του οποίου όμως η επιφάνεια έχει υποστεί διαδικασία σκλήρυνσης και έτσι αντέχει περισσότερο σε μηχανικές και φυσικές καταπονήσεις. Και σε αυτό ισχύουν ότι και παραπάνω απλά έχει πιο σκληρή επιφάνεια και δεν φθείρεται γρήγορα.

 

 

Η σωστή διαδικασία δεν είναι φθηνή μεν άμεσα αλλά μακροπρόθεσμα αξίζει τα χρήματά της.

 

1) Καλός καθαρισμός της επιφάνειας της ταράτσας

2) Υγρομόνωση με την τοποθέτηση ασφαλτόπανου

3) Τοποθέτηση φράγματος υδρατμών

4) Τοποθέτηση θερμομόνωσης από φύλλα εξιλασμενης πολυστερίνης (λίγο πιο ακριβή από την διογκωμένη πολυστερίνη αλλά δεν είναι υδρόφιλη). Πιο οικονομική λύση και καλύτερη από θερμομονωτικής άποψης είναι η χρήση εκτοξευόμενης πολυουρεθάνης.

5) Τοποθέτηση αφρομπετού ή τσιμεντοκονίας κλίσεων:

6) Τοποθέτηση κεραμικών πλακιδίων ή άλλης επικάλυψης

 

Η υγρομόνωση βέλτιστα θα έπρεπε να τοποθετηθεί μετά το στάδιο 5 (πάνω από την θερμομόνωση) αλλά αυτό θέλει καλό πλακά ώστε να μπορεί να διατηρήσει τις κλίσεις στα σημεία που τα φύλλα του ασφαλτόπανου επικαλύπτονται.

 

Εαν ο αρχικός σας στόχος ήταν η υγρομόνωση είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ η χρήση ασφαλτόπανων ή αλλων υγρομονωτικών υλικών.

 

Εαν ο στόχος είναι η θερμομόνωση τότε κατ'ελάχιστα τοποθετείτε αφρομπετόν και βάζετε όμως και πλακάκια.

 

 

Προσωπικά θα πρότεινα μιας και χρησιμοποιείτε την ταράτσα σας να κατασκευάσετε ενα πράσινο φυτεμένο δώμα. Υπάρχουν ολοκληρωμένες λύσεις σε αυτό. Το πράσινο δώμα παρέχει υγρομόνωση, θερμομόνωση το χειμώνα αλλά ακόμη περισσότερο όχι μόνο θερμομόνωση το καλοκαίρι αλλά επιπλέον και δροσισμό. Επιπλέον προσφέρει και ενα ευχάριστο περιβάλλον κατά την χρήση του. Θα πληρώσετε κάτι παραπάνω από το τυπικό αλλά θα έχετε αποτέλεσμα πολύ καλύτερο από οποιαδήποτε άλλη λύση

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σας και τις διευκρινήσεις σας !

Συνάδελφε SeNNinhA εννοείται ότι δεν θα περιλαμβάνεται μόνο μπετό !

Αν ξαναδιαβάσεις το ποστ μου θα δεις ότι αναφέρω το μπετό σαν τελική στρώση !, φυσικά θα γίνει υγρομόνωση με ασφαλτικό διάλυμα για να υπάρχει φράγμα υδρατμών και θερμομόνωση με εξηλασμένη πολυστερίνη 5 εκ. πάχους.

Το μπετό το θέλουμε σαν τελική στρώση γιατί η ταράτσα είναι επί καθημερινής βάσης επισκέψιμη. Συγχρόνως θα δημιουργηθούν και οι κατάλληλες ρήσεις και σε συνδυασμό με λεία τελική επιφάνεια θα φεύγουν τα νερά προς τις αποχετεύσεις.

Απλά το ερώτημα μου επικεντρώνεται κυρίως στα έξτρα φορτία που θα δεχτεί η οικοδομή και τα οποία μου φαίνονται αρκετά (27 τόνοι περίπου για το κοινό μπετό) και φυσικά όταν έγινε η μελέτη πριν 21 έτη δεν είχαν ληφθεί υπόψη τέτοια έξτρα φορτία ! Βέβαια από όσο γνωρίζω και νομίζω ότι ισχύει σε κάθε κατασκευή άρα θα ισχύει και στις οικοδομές, πάντα ο μελετητής (εδώ πολιτικός μηχανικός) βάζει και ένα συντελεστή ασφαλείας στους τελικούς υπολογισμούς. Έτσι και ‘γω πιστεύω ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα άμεσα από στατική επάρκεια αλλά με φοβίζουν οι παραπάνω 27 τόνοι σε συνδυασμό με ένα σεισμό.

 

Συνάδελφε iovo δυστυχώς και ο εργολάβος και ο πολιτικός μηχανικός έχουν πεθάνει και είναι αδύνατον να ξέρω αν τηρήθηκε κατά γράμμα η κατασκευή βάσει της μελέτης.

 

Συνάδελφε SeNNinhA όσον αφορά την εκτοξευόμενη πολυουρεθάνη, ναι ξέρω ότι παρέχει καλύτερη θερμομόνωση αλλά ρωτώντας γνωστό μου πολιτικό μηχανικό μου είπε ότι είναι καλή μόνο αν είναι τελική στρώση και σε ταράτσα που δεν είναι βατή συχνά για να μην φθείρεται. Του έχει τύχει περίπτωση να κάνει θερμομόνωση με πολυουρεθάνη και από πάνω τελική στρώση από μπετό αλλά μετά από 3 χρόνια λόγω του βάρους του μπετού η πολυουρεθάνη έκατσε και το μπετό έκανε ρηγματώσεις ! Όσον αφορά τις ρηγματώσεις που λες του μπετού λόγω διαστολών-συστολών ο εργολάβος μου είπε ότι κάθε 3 μέτρα θα κόψει το μπετό (θα δημιουργηθούν αρμοί) και θα τοποθετήσει ειδική ελαστική μαστίχα έτσι ώστε να μην σκάσει λόγω διαστολών συστολών το μπετό !

 

Τώρα όμως διαβάζοντας το ποστ σου αναφέρεις ότι το αφρομπετόν ρουφάει το νερό και ακόμα ότι με την χρήση φθείρεται και με τον καιρό θα δημιουργηθούν γούρνες. Έτσι με βάζεις πάλι σε μεγάλο δίλημμα. Από την μία το αφρομπετόν έχει λιγότερο βάρος άρα μικρότερα έξτρα φορτία για την οικοδομή από την άλλη όμως είναι ποιο ακριβό και φθείρεται εύκολα άρα δημιουργία γουρνών, απορροφάει και το νερό άρα μου φαίνεται ότι είναι τελικά εντελώς ακατάλληλο για την συγκεκριμένη περίπτωση !

 

Επίσης έχω ακούσει και το γαρμπιλομπετόν ότι είναι πιο ελαφρύ, τι γνώμη έχετε αν επιλεγεί αυτό σαν τελική στρώση ? ή είναι ουσιαστικά σχεδόν ίδιο με το αφρομπετόν απλά με διαφορετική ονομασία ?

Αλήθεια τελικά το αφρομπετόν φθείρεται εύκολα ?

 

Σας ευχαριστώ και πάλι για τις συμβουλές σας και για όποια περαιτέρω απάντηση μου δώσετε στα ποιο πάνω ερωτήματα.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ θα σου πρότεινα να το κατασκευασεις σωστα.

 

Δηλαδή αφρομπερον κλήσεων και επικάλυψη με κεραμικά πλακιδια. Κόστος για τα πλακιδια:

Τοποθετηση: 8€/μ2

Αγορά: 7€/μ2

Κολλες/στοκοι: 3 €/μ2

18€/μ2 Χ 150μ2 = 3000 ευρώ επιπλέον στο περίπου

 

Ή πιο οικονομική αποδεκτή λύση που μπορείς να κανείς είναι:

 

Βιομηχανικό δάπεδο με την χρήση γαρμπιλομπετου με πάχος στρωσης 3,5.-8,0 εκατοστά.

 

Το γαρμιλομπετον είναι απλά μπετόν με την χρήση γαρμπιλιου ώστε η μικρή διάμετρος των αδρανών υλικών να επιτρέπει ελάχιστα πεζή εώς 3,5 εκατοστά. (Αρμους διαστολης θα πρέπει να κατασκευασεις ούτως ή άλλως)

 

Έτσι θα έχεις μικρότερο βάρος αλλά και μη φθορά της τελικής σου επιφάνειας

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την απάντηση SeNNinhA.

Μετά από ερώτηση και από άλλους κατασκευαστές μονώσεων η πλειοψηφία μου απάντησε ότι η εξηλασμένη πολυστερίνη επειδή η πλάκα έχει μικρές ανωμαλίες (εκ' κατασκευής) μετά από 2-3 χρόνια και επειδή δεν θα πατάει όλη η επιφάνεια καλά στα σημεία με τις μικρές ανωμαλίες θα δημιουργηθούν ρωγμές στο βιομηχανικό μπετό άρα θα περάσει νερό και άρα θα αχρηστευτεί η μόνωση ουσιαστικά. Κάποιοι άλλοι που προτείνουν την εξηλασμένη πολυστερίνη για θερμομόνωση μου αναφέρουν ότι μετά από 4-5 χρόνια η πολυουρεθάνη λόγω του βάρους του μπετού κάθεται και έτσι ρυγματώνεται το μπετό άρα πάλι καταστρέφεται η μόνωση.

Τελικά ποιο πιο σενάριο είναι το σωστό και πιο το λάθος ? ποια είναι η δική σας άποψη ?

 

Δεύτερον αυτοί που προτείνουν την εξηλ. πολυστερίνη πρώτα λένε ότι η υπάρχουσα πλάκα πρέπει να περαστεί με ασφαλτικό γαλάκτωμα και μετά η εξηλασμένη και μετά το βιομηχανικό (τα ασφαλτόπανα τα απορρίπτουμε εμείς για να συγκρατήσουμε το κόστος).

Ενώ αυτοί που χρησιμοποιούν την πολυουρεθάνη λένε ότι δεν χρειάζεται, πέφτει κατευθείαν η πολυουρεθάνη πάνω στην υπάρχουσα πλάκα και μετά το βιομηχανικό. Η απορία μου είναι η εξής: αρκεί η πολυουρεθάνη και σαν φράγμα υδρατμών?

 

Βέβαια η τιμή της πολυουρεθάνης μας φαίνεται ακριβή. Για πάχος 3 πόντους και πολυουρεθάνη «βαρέως τύπου οικολογική» (έτσι μας την αναφέρει ο εργολάβος που προτείνει μόνωση με πολυουρεθάνη) 15 ευρώ το τετραγωνικό. Και ακόμα αναφέρει ότι οι 3 πόντοι παρέχουν θερμομόνωση αντίστοιχη με 8 πόντους εξηλασμένη πολυστερίνη. Είναι αληθή αυτά η εκτός πραγματικότητας ?

Link to comment
Share on other sites

Μόνο κλασσικές λύσεις διαβάζω μέχρι τώρα ... χρονοβόρες, ακριβές, βαριές που απαιτούν όλες "μπελαλίδικες" εφαρμογές.

 

Εγώ θα πρότεινα πιο μοντέρνα υλικά, σίγουρα σε εφαρμογή και αποτέλεσμα.

 

1. Υγρομόνωση με χυτή ελαστική μεμβράνη (εφαρμογή με επάλειψη), πολυουρεθανικής βάσεως (13€/μ2)

2. Ανεστραμμένη θερμομόνωση με θερμομονωτικά πλακίδια εξηλασμένης πολυστερίνης που φέρουν από πάνω τους λευκή τσιμεντοκονία (6cm πολυστερίνη + 2cm τσιμεντοκονία) τα οποία τοποθετούνται πάνω από τη στεγάνωση. (35€/μ2)

 

και τέλος ... με πολύ μικρή καταπόνηση βάρους (50kg/m2) σε σχέση με άλλες λύσεις. Οι παραπάνω τιμές είναι ενδεικτικές και συμπεριλαμβάνουν την εργασία-εφαρμογή των υλικών, αλλά δεν αποτελούν προσφορά. (εάν θέλετε σας αναφέρω και εταιρείες και υλικά)

 

ελπίζω να βοήθησα artic.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.