Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΤΕΙ


Recommended Posts

Σε πολλα επαγγελματα οι πτυχιουχοι ΤΕΙ εχουν μεγαλυτερη ζητηση απο διπλωματουχους............οποτε αυτο για ΄΄φτωχους΄΄ συγγενεις δεν ισχυει.......

 

οντως δημιουργηθηκαν πολλα τμηματα, με επικαλυπτομενα δικαιωματα , σε καθε κωμοπολη , ομως αυτο εγινε και δεν αλλαζει.............απλως εχουμε υπερπληθωρα μηχανικων , με οτι αυτο συνεπαγετε.............

 

πρεπει οντως να γινει αποσαφηνιση δικαιωματων.............οχι μονο για τα ΤΕΙ ΑΛΛΑ και για να απαλειφθουν δικαιωματα που αναδεικνυουν υπερειδικοτητες, που εξηπηρετουσαν την οικοδομη το 30 και το 1960 , αλλα την εποχη της εξειδικευσης και της πληθωρας μηχανικων , δεν εξηπηρετουν κανεναν..............αλλα δεν νομιζω αυτο να συμφερει, για αυτο και στην Ελλαδα ισχυουν νομοι του 30 και του 60 .....για εμενα ας πουμε ειναι απαραδεκτο το 2012 , να υπογραφουν ειδικοτητες ασχετες , ΗΜ , κτηριων ........εχουν ,επιτελεσθει απο το 1930 , αλματωδεις εξελιξεις στα ΗΜ..........πλεον ειναι σημαντικος παραγοντας, στην συμπεριφορα του κτηριου..........οποτε κατα την προσωπικη μου αποψη εξειδικευμενος πρεπει να υπογραφει στατικα ,εξειδικευμενος αρχιτεκτονικα , εξειδικευμενος ΗΜ........

 

Σε πέντε γραμμές τα λες όλα, συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Και κάτι για την ιστορία, πριν τα ΤΕΙ υπήρχαν τα ΚΑΤΕΕ και πριν από αυτά οι Σχολές Υπομηχανικών. Όταν το 72-73 καταργήθηκαν οι σχολές υπομηχανικών, ιδρύθηκαν τα ΚΑΤΕΕ με σκοπό την παραγωγή υψηλού επιπέδου μηχανικών εφαρμογής, όσον αφορά τα πολυτεχνικά επαγγέλματα, που παρ όλο ότι είχαν με την ίδρυση τους επαγγελματικά δικαιώματα, όλα αυτά καταργήθηκαν μετά από συντεχνιακές πιέσεις και παράγονταν ένα είδος μηχανικών με δικαιώματα ίσα με τους υπομηχανικούς. Αργότερα για πολιτικούς λόγους και για να χρυσωθεί το χάπι αντκαταστάθηκαν από τα ΤΕΙ τα οποία εχρήσθηκαν και ανώτατα κλπ κλπ με τα γνωστά μέχρι σήμερα αποτελέσματα. Έτσι όχι για τίποτα άλλο αλλά για την ιστορία του θέματος.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 156
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Τελικά οι περισσότεροι δεν απαντούν... Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; Αν το παιδί σας περνούσε σε ΤΕΙ θα το στέλνατε; Εγώ δηλώνω ξεκάθαρα όχι. Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να ταλαιπωρείται για χρόνια με σπουδές, οι οποίες θα το οδηγήσουν σε αδιέξοδα. ΄Αρα για μένα τα ΤΕΙ δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Τα θέματα των αποφοίτων τους δεν πρόκειται να λυθούν και οι σπουδές θα υποβαθμιστούν ακόμη περισσότερο λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Αν συμφωνούμε λοιπό, ότι ρεαλιστικά, δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι επί της ουσίας, για όλους του λόγους που προανέφερα στο αρχικό post, τότε συμφωνούμε και ότι πρέπει να κλείσουν...σωστά;

Link to comment
Share on other sites

 

Το κλείσιμο των ΤΕΙ, θα γλυτώσει τη χώρα από ένα μεγάλο κόστος και τους νέους από μια μεγάλη και χωρίς αντίκρυσμα προσπάθεια.

Είναι η πιο απλή και η πιο τίμια αντιμετώπιση του θέματος!

 

Oh no, you didn`t!!!

 

Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι πρεπει να κλεισαν αρκετα ΤΕΙ και ΑΕΙ ωστε να μην υπαρχει σπαταλη χρηματος σε τμηματα

που δεν καλυπτουν εστω το 50% των θεσεων αλλα οχι φυσικα ολα τα ΤΕΙ!

 

Κατι ακομη, ξερεις οτι περαν των 5-6 βασικων ειδικοτητων οι υπολλοιποι διπλωματουχοι μηχανικοι δεν εχουν

ουσιαστικα επαγγελματικα δικαιωματα? Βλεπε μεταλλειολογοι-μεταλλουργοι, μηχανικοι ορυκτων πορων, χημικοι

μηχανικοι, μηχανικοι περιβαλλοντος. Αρα εφοσον και αυτοι παιδευονται 5+ χρονια και οδηγουνται στο αδιεξοδο

της ελλειψης ουσιαστικων ΕΔ να τους κλεισουμε και αυτους ε?

 

Αντι να εκσυγχρονιστει το πλαισιο με το αναγκαιο συμμαζεμα που απαιτειται θελουμε να κανουμε τα παντα για να

συνεχισουν να ισχυουν τα βασιλικα διαταγματα του `34! Κατσε να δει το νημα ο παππος, θα κανει εκτιμηση ποσο

εχει ανεβει το καλιο μας...

 

Εγω παντως θα εστελνα το παιδι μου σε ΤΕΙ, το λες λες και εινα κατι σαν να βγαλεις το παιδι σου στο κλαρι,

χαλαρωσε και συ

Edited by MScEng
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Να σου απαντήσω και επί της ουσίας .

 

Αν θέλουμε να ισχύσει το 3-5-8 της Μπολώνια τότε θα πρέπει να κάνουμε την μεγάλη υπέρβαση . Εγώ δεν θα μιλήσω γιά κλείσιμο των τει μηχανικών αλλά γιά ενσωμάτωση τους στα πολυτεχνεία .

 

Αν αποφασίσουμε ότι στα 3 η 4 χρόνια πρέπει να έχουμε πλήρεις σπουδές μηχανικών , προφανώς αυτές θα πρέπει να είναι πιό εξειδικευμένες , ώστε να χωρέσουν τα μαθήματα στον χρόνο αυτόν . Τα τει με την διάσπαση των ειδικοτήτων δουλεύουν με αυτό τον τρόπο .

 

Θα μπορούσαμε λοιπόν , μειώνοντας τους εισακτέους , να εισάγονται οι φοιτητές μόνο στα τει και από εκεί να παίρνουν το πτυχίο τους έχοντας και καλή εργαστηριακή εκπαίδευση . Αν επιθυμούν μεταπτυχιακές η διδακτορικές σπουδές , αυτές θα τις παρέχουν τα πολυτεχνεία , όπου θα γίνεται και η προχωρημένη έρευνα . Επειδή όπως είπα θα έχουν ενσωματωθεί σε ένα ίδρυμα , το ΕΜΠ με τις ΣΤΕΦ Αθήνας και Πειραιά , θα αποτελούν ενιαίο πανεπιστήμιο . Το ανάλογο και στα άλλα μέρη της χώρας .

 

Εννοείται ότι οι ειδικότητες θα μαζευτούν στο προπτυχιακό επίπεδο στην πραγματικότητα και οι εξωτικές ειδικότητες ενοικιαστή γκαρσονιέρας θα εκλείψουν . Με αυτό τον τρόπο θα χρησιμοποιηθούν όλες οι υπάρχουσες υποδομές και όλοι οι μόνιμοι καθηγητές περιορίζοντας το φαινόμενο των έκτακτων που δημιουργεί αρκετά προβλήματα .

 

Θα πρέπει όμως να αποκτήσουν εργασιακό αντίκρυσμα στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων οι μεταπτυχιακές σπουδές . Ηδη η πολιτεία επί εποχής Πανάρετου μιλούσε γιά 3 επίπεδα έργων . Αν υπάρξει λοιπόν αντιστοίχηση των ΕΔ με τα επίπεδα 6 -7 -8 του πίνακα προσόντων και του 3-5-8 της Μπολώνια , τότε μπορεί να βρεθεί λύση .

 

Αλλά δεν νομίζω ότι θα ήθελε κανένας να ξεβολευτεί από την υπάρχουσα κατάσταση .

 

Πάντως όπως λές candus , μετά από όσα έχω τραβήξει εγώ , το παιδί μου δεν θα το έστελνα σε τει μηχανικών . Δεν χρειάστηκε τελικά να μπώ στο δίλημμα αφού δεν του άρεσε ο κλάδος , αλλά ο συμφοιτητής μου τον δικό του γιό τον έστειλε Αγγλία . Απλά όταν είμαστε εμείς στην ανάλογη ηλικία δεν είχαμε την δυνατότητα να το κάνουμε .

Link to comment
Share on other sites

ΝΑ΄ΜΑΙ!!! ΗΡΘΑ!!! :smile: :smile: :smile:

καλώστηνα την πέρδικα που τραγουδάει λεβέντικα...

Σόρυ Ji θα προτιμούσα το φασιανός αντί για πέρδικα αλλά δεν κάνει ομοιοκαταληξία.

 

 

Και επί της ουσία του θέματος.

Κι εγώ θεωρώ ότι το θέμα με τα ΤΕΙ είναι ένα τεράστιο ζήτημα, με πολλές αντιφάσεις και επικαλύψεις περιεχομένου ειδικά στον τομέα της οικοδομής αλλά και στο engineering αλλά δεν μπορεί να επιλυθεί με τόση ελαφρότητα και με επιχειρήματα για το αν θα στέλναμε τα παιδιά μας να σπουδάσουν σε ΤΕΙ.

 

Παρεμπιπτόντως δε έχω γιο σε ΤΕΙ μηχανολογίας και παρ όλα αυτά δεν τον έχω αποκληρώσει ούτε τον θεωρώ λεπρό ούτε έγινε πρεζόνι.

Το ότι είχε κι άλλες επιλογές που τότε δεν τις ήθελε είναι άλλο ζήτημα φυσικά ...

Link to comment
Share on other sites

 

Και επί της ουσία του θέματος.

 

Κι εγώ θεωρώ ότι το θέμα με τα ΤΕΙ είναι ένα τεράστιο ζήτημα, με πολλές αντιφάσεις και επικαλύψεις περιεχομένου ειδικά στον τομέα της οικοδομής αλλά και στο engineering αλλά δεν μπορεί να επιλυθεί με τόση ελαφρότητα και με επιχειρήματα για το αν θα στέλναμε τα παιδιά μας να σπουδάσουν σε ΤΕΙ.

 

Η άποψη σου είναι φαινομενικά αληθής και ορθολογική και θα μπορούσα να συμφωνήσω αν την απομόνωνα από την πραγματικότητα. Όμως η ελληνική πραγματικότητα, δυστυχώς, απέχει πολύ τόσο από την αλήθεια όσο και από τον ορθολογισμό. Και ομολογώ ότι προτιμώ να βλέπω την πραγματικότητα, όσο ελαφρή και γελοία και αν είναι, παρά να διατυπώνω σοβαροφανείς απόψεις.

 

Περιμένει κάποιος από εδώ μέσα ότι υπάρχει καμία πιθανότητα να λυθεί το θέμα με κάποιο σοβαρό τρόπο; Δεν λύθηκε εδώ και 40 χρόνια και δεν έχω κανένα λόγο να είμαι αισιόδοξος για το μέλλον. Οπότε τουλάχιστον ας μην διογκώνουμε το πρόβλημα.

 

Επιπλέον, γιατί είναι "ελαφρό" επιχείρημα το αν θα στέλναμε τα παιδιά μας να σπουδάσουν στα ΤΕΙ όπως είναι σήμερα; Αντιθέτως, θεωρώ ότι αυτός ο προβληματισμός, ίσως με την προσθήκη επιπλεόν του "και γιατί;" μπορεί να μας δώσει μία κατεύθυνση για τη λύση του ζητήματος.

Link to comment
Share on other sites

Και επί της ουσία του θέματος.

Κι εγώ θεωρώ ότι το θέμα με τα ΤΕΙ είναι ένα τεράστιο ζήτημα, με πολλές αντιφάσεις και επικαλύψεις περιεχομένου ειδικά στον τομέα της οικοδομής αλλά και στο engineering αλλά δεν μπορεί να επιλυθεί με τόση ελαφρότητα και με επιχειρήματα για το αν θα στέλναμε τα παιδιά μας να σπουδάσουν σε ΤΕΙ.

 

Παρεμπιπτόντως δε έχω γιο σε ΤΕΙ μηχανολογίας και παρ όλα αυτά δεν τον έχω αποκληρώσει ούτε τον θεωρώ λεπρό ούτε έγινε πρεζόνι.

Το ότι είχε κι άλλες επιλογές που τότε δεν τις ήθελε είναι άλλο ζήτημα φυσικά ...

 

Δεν ανέφερε κανένας ότι τα παιδιά που σπουδάζουν στα τει έχουν κάποιο πρόβλημα , Αντίθετα αρκετές σχολές έχουν μονάδες εισαγωγής πάνω από πολλές πανεπιστημιακές , αλλά ότι υπάρχει ο κοινωνικός ρατσισμός του τειτζή , είναι γεγονός . Το βλέπεις , ακόμα και στα σχολικά φόρουμ των υποψηφίων φοιτητών και εκεί όπως και μέσα στις σχολές είναι ακόμα μεγαλύτερος .

 

Αυτό πρέπει να αλλάξει , αλλά πολλοί που έχουν βιώσει αυτή την ιστορία , δεν έχουν διάθεση να την ξαναπεράσουν τα παιδιά τους , ιδιαίτερα τώρα που οι σπουδές στο εξωτερικό , με τις σπουδές στην επαρχία έχουν το ίδιο κόστος .

 

Δυστυχώς οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι ένα ιδιότυπο χρηματιστήριο προσδοκιών και κύρους , με αποτέλεσμα τα παιδιά , αλλά και οι γονείς τους να πέφτουν θύματα διαφόρων επιτηδείων , που παριστάνουν τους ειδικούς και έτσι εγκλωβίζουν τα παιδιά σε αδιέξοδα .

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι, ας αντιμετωπίσουμε την αλήθεια κατάματα. Οι συνθήκες της τεχνικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα (Πολυτεχνεία, ΤΕΙ κλπ) βρίσκονται ακόμη στην 10ετία του 60. Η υπερπαραγωγή μηχανικών όλων των ειδικοτήτων μας οδηγεί εκεί. Και ξέρουμε όλοι πολύ καλά τι γίνεται. Ο μηχανικός του πολυτεχνείου αφού δεν έχει αντικείμενο απασχόλησης προς τα πάνω (έρευνα, μεγάλα και πολύπλοκα έργα κλπ) αναγκαστικά για να επιβιώσει κατευθύνεται προς τα κάτω συμπιέζοντας τους από κάτω του πτυχιούχους ανώτερης εκπαίδευσης κλπ. Λύση λοιπόν είναι να καταργηθούν οι από κάτω? Για να βρίσκουν χώρο απασχόλησης οι από πάνω. Ε με αυτή τη σκέψη και επειδή οι περισσότεροι έχουμε καταντήσει διεκπεραιωτές στις πολεοδομίες, να καταργηθεί και η κα Κικίτσα που έχει ανοίξει το μαγαζάκι της δίπλα στην πολεοδομία, βγάζει φωτοτυπίες και κάνει και καμιά διεκπεραίωση που εμείς της δίνουμε να κάνει. Η λύση συνάδελφοι δεν είναι πονάει δόντι - κόβει κεφάλι, αλλά η ορθολογική ένταξη των ΤΕΙ μηχανικών στα πολυτεχνεία σαν πρώτο στάδιο εκπαίδευσης όπως πχ στην Αγγλία, κατάργηση των άχρηστων ειδικοτήτων, και πρόσβαση στο μάστερ και το διδακτορικό όσων το επιθυμούν και βασικά πάνω από όλα παραγωγή τεχνικών με ειδικότητες πραγματικές σύμφωνα με τις απαιτήσεις του τόπου και με εργασιακό αντίκρυσμα.

Link to comment
Share on other sites

Ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας είναι λάθος δομημένο και με λάθος προσανατολισμούς!

Θέλει ριζική αλλαγή και σε βάθος αντιμετώπιση.

Θέλει άλλου είδους προδιαγραφές, μεθοδολογίες και ...προβληματισμούς.

Ό,τι έχει φτιαχθεί τα τελευταία 30-40 χρόνια είναι "φτιαγμένο" με πρόχειρες αντιμετωπίσεις, με "τακτοποιήσεις" και "ρυθμίσεις" κατά το δοκούν και με "πασαλείμματα" που δεν οδηγούν παρά μόνο σε αδιέξοδα.

Ο "Φοίνικας" είναι σε διαδικασία ..."καψίματος"!!!!

Ας περιμένουμε λίγο ακόμα, να θαυμάσουμε τις ..."στάχτες" του και μετά ίσως προλάβουν τα παιδιά μας να δουν την αναγέννησή του!

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.