Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Απορία σχετικά με το σύστημα ΗΑΤΤ


Recommended Posts

Καλησπέρα,

Είμαι πολιτικός μηχανικός και θέλω να ρωτήσω κάτι σχετικά με το ΗΑΤΤ, γιατί νομίζω ότι κάτι δεν έχω καταλάβει καλά.

Ανοίγω καινούριο θέμα γιατί δεν βρήκα κάτι παρόμοιο και γιατί έχω μία ερώτηση που αφορά θεμελιώδη τοπογραφικά θέματα, τα οποία φαντάζομαι οι τοπογράφοι τα ξέρετε και δεν χρειάζεται να συζητήσετε μεταξύ σας.

Ένα φύλλο 1:100000 έχει ένα κέντρο. Απ' ότι είχα καταλάβει, αυτό το κέντρο έχει καρτεσιανές συντεταγμένες (0,0). Επομένως, αν είχα ένα τοπογραφικό σε ΗΑΤΤ που ανέφερε το ΚΦΧ αλλά όχι σε ποιο φύλλο 1:50000 είναι, θα μπορούσα να το βρω από το πρόσημο των συντεταγμένων του τοπογραφικού, αφού ένας χάρτης 1:100000 χωρίζεται σε 4 χάρτες 1:50000, οι οποίοι διατάσσονται γύρω από το ΚΦΧ όπως τα τεταρτημόρια. 

Αφορμή για την ερώτηση είναι μερικά τοπογραφικά που έχω με χάραξη αιγιαλού σε ΗΑΤΤ. Παρατηρώ ότι τα πρόσημα των συντεταγμένων θα με έστελναν σε άλλο χάρτη 1:50000 από αυτόν που είναι η περιοχή. Τι δεν έχω καταλάβει;; Αν δεν ήξερα την περιοχή για να αναγνωρίζω το σημείο και να βρω με αυτό τον τρόπο το χάρτη 1:50000 ή αν ήμουν κοντά στο όριο δύο χαρτών 1:50000 τι θα έπρεπε να κάνω, για να επιλέξω το σωστό φύλλο και πχ μετατρέψω σωστά από ΗΑΤΤ σε ΕΓΣΑ;

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Edited by gina
Link to comment
Share on other sites

Επομένως, αν είχα ένα τοπογραφικό σε ΗΑΤΤ που ανέφερε το ΚΦΧ αλλά όχι σε ποιο φύλλο 1:50000 είναι, θα μπορούσα να το βρω από το πρόσημο των συντεταγμένων του τοπογραφικού, αφού ένας χάρτης 1:100000 χωρίζεται σε 4 χάρτες 1:50000, οι οποίοι διατάσσονται γύρω από το ΚΦΧ όπως τα τεταρτημόρια.

 

Καλησπέρα συνάδελφε.

 

Εδώ είναι το λάθος σου, δεν έχεις το 0,0 στο σημείο που ενώνονται τα 4 πενηντάρια της ΓΥΣ.

Το έχεις, κατα περίπτωση, σε διαφορετικό σημείο ανά φύλλο 1:100000.

 

Πχ, στο 1:100000 Ναύπλιο-Κόρινθος, έχουμε 4 πενηντάρια:

 

1ο τεταρτημόριο ΦΧ Σοφικόν