Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Η Ασία θα καθορίσει το πόσο LNG θα φτάσει στην Ευρώπη ως το 2020


Engineer

Recommended Posts

Στην αγορά του LNG αναφέρεται πρόσφατη έκθεση του Ινστιτούτου Ενεργειακών Σπουδών της Οξφόρδης, όπου τονίζεται πως δεν έχει γίνει ακόμα πραγματικότητα η υπόσχεση για αυξημένες εισαγωγές LNG στην Ευρώπη από άλλες περιοχές του κόσμου, όπως η Αμερική.

 

Το ινστιτούτο φέρει ως παράδειγμα το μύθο του Αισώπου με τον βοσκό που φώναζε «λύκος!». Τονίζει σχετικά ότι έτσι ακριβώς πολλοί αναλυτές προεξοφλούσαν τα προηγούμενα χρόνια μια ραγδαία άνοδο των εισαγωγών LNG στην Ευρώπη, αλλά αυτό δεν συνέβη μέχρι σήμερα. Αντιθέτως, μάλιστα, το 2016 οι εισαγωγές LNG της Γηραιάς Ηπείρου σημείωσαν πτώση 3,3% σε ετήσια βάση.

 

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που αναμενόταν και διαψεύστηκε μια άνοδος των εισαγωγών LNG. Είχε προηγηθεί μια αντίστοιχη περίοδος δέκα χρόνια πριν, όταν θα έμπαιναν σε λειτουργία διάφοροι σταθμοί υγροποίησης στο Κατάρ, τη Νιγηρία και άλλες χώρες. Τελικά, η προσθήκη νέας παραγωγής υπήρξε χαμηλότερη του αναμενόμενου και η Ασία απορρόφησε το μεγαλύτερο μέρος της, με την Ευρώπη να λαμβάνει μικρότερες ποσότητες.

 

Όσον αφορά το 2016, τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι η παγκόσμια παραγωγή LNG αυξήθηκε κατά 6% (19 δις. κ.μ.), αλλά η Ασία και η Μέση Ανατολή απορρόφησαν τις νέες ποσότητες. Το γεγονός αυτό άφησε συνολικά μόνο 50 δις. κ.μ. διαθέσιμα για την Ευρώπη, τη στιγμή που οι δικές της ανάγκες για φυσικό αέριο αυξήθηκαν κατά 4,3% ετησίως λόγω του ψύχους. Ως εκ τούτου, οι ανάγκες καλύφθηκαν περισσότερο με εισαγωγές αερίου μέσω αγωγών, παρά με φορτία LNG.

 

Το ινστιτούτο σημειώνει ότι είναι δύσκολο να γίνουν προβλέψεις για το μέλλον διότι υπάρχουν αβεβαιότητες στην ολοκλήρωση των νέων έργων παραγωγής LNG διεθνώς. Ως το 2021, προβλέπεται η λειτουργία 24 νέων έργων ανά τον πλανήτη, αλλά δεν θα πρέπει να θεωρείται βέβαιη η έγκαιρη ολοκλήρωση τους. Το γεγονός αυτό επηρεάζει και την Ευρώπη, καθώς πολλοί από τους σταθμούς θα μπορούσαν να καλύψουν τη δική της αγορά, όπως είναι π.χ. η επέκταση των εγκαταστάσεων στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ.

 

Άρα, το ερώτημα για τη συνέχεια είναι το κατά πόσο η νέα παραγωγή μπορεί να απορροφηθεί και πάλι στην Ασία, όπου οι τιμές συνεχίζουν να είναι υψηλότερες συγκριτικά με την Ευρώπη. Το ινστιτούτο περιλαμβάνει στην ανάλυσή του ένα σενάριο χαμηλής ζήτησης στην Ασία, βάσει του οποίου σημαντικές ποσότητες LNG θα γίνουν διαθέσιμες προς τους Ευρωπαίους καταναλωτές, εντείνοντας τον ανταγωνισμό με το ρωσικό αέριο. «Η Ρωσία θα υπεραμυνθεί ενός ελάχιστου επιπέδου 150 δις. κ.μ. στις ετήσιες εξαγωγές της προς την Ευρώπη», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Σε ένα τέτοιο σενάριο, οι προμήθειες LNG προς την Ευρώπη θα μπορούσαν να σκαρφαλώσουν από τα 50 δις. κ.μ. του 2016 σε 169 δις. κ.μ. το 2020.

 

Μια χαμηλή ασιατική ζήτηση θα οδηγούσε σε υπερπροσφορά στην παγκόσμια αγορά κατά την περίοδο 2018-21, με τις τιμές να μειώνονται. Ως αποτέλεσμα, θα παρατηρούνταν τα εξής πιθανά φαινόμενα: α) Στροφή από τον άνθρακα προς το αέριο στην Ευρώπη β) Αναζωπύρωση της ασιατικής ζήτησης για LNG σε τιμές spot γ) Περιορισμός των αμερικανικών εξαγωγών LNG όταν η διαφορά στην τιμή μεταξύ Αμερικής-Ευρώπης θα γίνει τόσο χαμηλή ώστε να μη τις δικαιολογεί.

 

Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή η ζήτηση στην Ασία παραμείνει υψηλή, τότε περιορίζονται οι πιθανότητες έντονης αύξησης των ποσοτήτων προς την Ευρώπη, καθώς θα μπορεί να λάβει ένα μέγιστο 113 δις. κ.μ. LNG το 2020. Η πρόσφατη αύξηση των αναγκών για LNG στην Ασία (σε μεγάλες αγορές όπως η Κίνα) ερμηνεύεται κυρίως ως αποτέλεσμα του ψύχους και όχι λόγω θεμελιωδών δυνάμεων της αγοράς. Μια πιο ακριβής εικόνα για τη ζήτηση της περιοχής αυτής θα προκύψει όταν θα παρουσιαστούν τα στοιχεία για το φετινό καλοκαίρι, όπως υποστηρίζει το ινστιτούτο.

 

Τέλος, μιλώντας μακροπρόθεσμα πέραν του 2020, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η κατασκευή του μεγάλου ρωσικού αγωγού «Η Δύναμη της Σιβηρίας» για την κάλυψη της κινεζικής αγοράς, αναμένεται να οδηγήσει σε περιορισμό των αναγκών της Κίνας για φορτία LNG. Καθώς η Κίνα θα μπορεί να καλύψει μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της μέσω του ρωσικού αγωγού, ίσως να αυξηθούν οι διαθέσιμες ποσότητες LNG προς την Ευρώπη, πάντα σε συνάρτηση με το πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές.

 

Πηγή: http://energypress.g...-eyropi-os-2020

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.