Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Η πρώτη επίσημη «βόλτα» του ηλεκτρικού τραίνου στη Σήραγγα Καλλιδρόμου


Engineer

Recommended Posts

Video της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την δοκιμαστική λειτουργία της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι.

 

 

Πηγή: http://www.ypodomes....gga-kallidromou

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Πολύ ωραίο έργο, σύγχρονο, πρωτοποριακό. Είμαι εθνικά υπερήφανος που χρεωθήκαμε για άλλη μια φορά αυτές τις υπέροχες υποδομές.

 

Αλλά θα τις χαρούν άλλοι.  :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ελπίζω ή βόλτα να μην είχε (και αυτή) καθυστέρηση και να έφτασε στην ώρα της ή με ±5 λεπτά.

Καλορίζικη, κάλλιο αργά παρά ποτέ.

 

Διπλή γραμμή (και ηλεκτροκίνηση) θα έπρεπε να είχε αρχίσει από την μεταπολίτευση.

Link to comment
Share on other sites

Διπλή γραμμή (και ηλεκτροκίνηση) θα έπρεπε να είχε αρχίσει από την μεταπολίτευση.

Το 1975 ή 1976 υπήρχε προσφορά της γαλλικής SOFRETU (https://en.wikipedia.org/wiki/SOFRETU) για ηλεκτροκίνηση και αυτοματοποίηση των σηματοδοτών στο δίκτυο Αθήνα-Eιδομένη (I know βοηθούσα στην μετάφραση της προσφοράς)

Ο σχεδιασμός υπήρχε πριν τη μεταπολίτευση και υπήρχαν μέχρι και προσφορές από την ASEA για την πώληση ηλεκτραμαξών Rb ή πιο σωστά Rc2 ως RC6 (1411) στον ΟΣΕ (αυτών που γέμισαν Τουρκία και Γιουγκοσλαβία https://de.wikipedia.org/wiki/J%C5%BD-Baureihe_441 και πωλούνταν ακόμα και σε Ελβετία, Αυστρία -χώρες με παράδοση στην κατασκευή ηλεκτραμαξών- αλλά και στην Αμερική http://www.wikiwand.com/en/SJ_Rc -"our little Volvo" την έλεγαν στην Amtrak)

Η μεταπολίτευση ήταν που το έθαψε το θέμα.

Αλλά δεν ήταν η πρώτη φορά που οι κυβερνήσεις έθαβαν τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου. Το 1953 υπήρξε δοκιμαστική διαδρομή του VT 10.5 (πρωτοποριακό-πειραματικό τύπου Talgo) https://de.wikipedia.org/wiki/Versuchsfahrt_des_VT_10_551_nach_Athen_1953 από τη Γερμανία στην Αθήνα. Καταφέραμε σχεδόν να το εκτροχιάσουμε !! Απλώς τελικά το όλο ζήτημα (μαζί με τις διαπιστώσεις για ανάγκη νέας χάραξης) εκτροχιάστηκε στις διαπραγματεύσεις των Γερμανών με τον Μαρκεζίνη.

Edited by imhotep
Link to comment
Share on other sites

Το θέμα ήταν η χάραξη της γραμμής (ειδικά στο ορεινό τμήμα Τιθορέα - Δομοκός καθώς και στα Τέμπη) και όχι το τροχαίο υλικό. Για το μέγεθος και την ανάπτυξη της χώρας θεωρώ αδύνατο να είχε ολοκληρωθεί αυτό το έργο προ δεκαετιών. Προείχαν άλλα (μετρό, αεροδρόμιο, λιμάνια, οδοποιία).

 

Τα τελευταία 10 χρόνια όμως η καθυστέρηση ήταν αδικαιολόγητη.

Link to comment
Share on other sites

δεν προείχαν άλλα έργα

προείχαν τα ΚΤΕΛ και οι μεταφορικές (ως πελατεία από κάθε άποψη των πολιτικών)

Edited by imhotep
Link to comment
Share on other sites

Δεν διαφωνώ ότι υπήρχε η λογική που περιγράφεις.. Όμως η νέα γραμμή που προβλέπει ταχύτητες 180-200 χλμ/ώρα απαιτεί πολύ σκληρή γεωμετρία χάραξης, ειδικά στη μηκοτομή και σε σχέση με μία οδοποιία είναι πολύ ακριβό έργο. Σκέψου μόνο αν ήταν εφικτό να πληρώσουμε - κατασκευάσουμε τις σήρραγες Καλλιδρόμου, Τεμπών κλπ την δεκαετία του 70.

 

Αν είχε κατασκευαστεί κάτι τότε θα είχε φτωχότερα στοιχεία χάραξης.

Link to comment
Share on other sites

Ναι, σύμφωνοι για τα 180-200 και τις σήρραγγες, άλλο πράγμα, δεν μιλάμε όμως γι'αυτά.
Διπλή γραμμή, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος, θα μπορούσε να υπήρχε ή να άρχιζε ή κατασκευή της.
Τότε δυστυχώς οι ηγεσίες διάλεξαν άλλα ή καλό ήταν και έτσι ή το #6 παραπάνω.

Edited by AMHxaNos
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.