Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πρόβλημα σε εγκατάσταση με τον ΔΔΕ


nickagian

Recommended Posts

Γεια σε όλους.

 

Καταρχήν να πω ότι είμαι καινούριος μηχανικός και προσπαθώ να μάθω κι εγώ. Γι`αυτό ρωτάω!

 

Πρόκειται για την πρώτη μου ηλεκτρολογική εγκατάσταση, που έκανα στο εξοχικό σπίτι μας. Υπάρχει ο κεντρικός πίνακας και πέραν αυτού ένας ακόμα δευτερεύων στο υπόγειο. Ο δεύτερος πίνακας τροφοδοτείται με τον εξής τρόπο :

 

[κύριος πίνακας] : καλώδιο τροφοδοσίας <-> γενικός διακόπτης <-> ΔΔΕ <-> τηκτές ασφάλειες <-> καταναλώσεις και μέσα σε αυτές τις καταναλώσεις ασφαλειοδιακόπτης <-> (υποπίνακας) γενικός διακόπτης <-> ΔΔΕ <-> τηκτές ασφάλειες

 

Καταρχήν συμφωνείτε με αυτή τη διάταξη? Μήπως είναι λάθος ότι ο υποπίνακας τροφοδοτείται μετά από τον ΔΔΕ του κύριου πίνακα? Θα ήταν σωστότερο μήπως να πάρω την τροφοδοσία του υποπίνακα απευθείας μετά το γενικό διακόπτη του κύριου πίνακα και πριν τον ΔΔΕ?

 

Το πρόβλημα που μου παρουσιάστηκε (και το οποίο δε ξέρω αν σχετίζεται με την πιθανώς λάθος διάταξη όπως την παρουσίασα πιο πάνω) είναι το εξής :

 

Η εγκατάσταση στο υπόγειο (που τροφοδοτείται από τον υποπίνακα) δε δουλεύει σωστά. Συγκεκριμένα, οποτεδήποτε κλείνει κάποιος διακόπτης για φώτα (εννοώ όποτε κάποιο φως πάει να ανοίξει) τότε πέφτει ο ΔΔΕ του κύριου πίνακα. Το ίδιο γίνεται και όποτε κάποιος βάλει μια ηλεκτρική συσκευή σε κάποια πρίζα.

 

Καταρχήν το ότι πέφτει ο πάνω ΔΔΕ και όχι ο ΔΔΕ του υποπίνακα με έκανε να προβληματιστώ ως προς το αν είναι σωστή η δομής της εγκατάστασης με τους ΔΔΕ. Υποθέτω πως αν την αφήσω όπως είναι, θα πρέπει να διαλέξω τους ΔΔΕ έτσι ώστε να υπάρχει επιλογική συνεργασία μεταξύ τους ως προς τη χρονική καθυστέρηση ενεργοποίησης (κάτι το οποίο λανθασμένα δεν έχω κάνει τώρα).