Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Πρόβλημα σε εγκατάσταση με τον ΔΔΕ


nickagian

Recommended Posts

Γεια σε όλους.

 

Καταρχήν να πω ότι είμαι καινούριος μηχανικός και προσπαθώ να μάθω κι εγώ. Γι`αυτό ρωτάω!

 

Πρόκειται για την πρώτη μου ηλεκτρολογική εγκατάσταση, που έκανα στο εξοχικό σπίτι μας. Υπάρχει ο κεντρικός πίνακας και πέραν αυτού ένας ακόμα δευτερεύων στο υπόγειο. Ο δεύτερος πίνακας τροφοδοτείται με τον εξής τρόπο :

 

[κύριος πίνακας] : καλώδιο τροφοδοσίας <-> γενικός διακόπτης <-> ΔΔΕ <-> τηκτές ασφάλειες <-> καταναλώσεις και μέσα σε αυτές τις καταναλώσεις ασφαλειοδιακόπτης <-> (υποπίνακας) γενικός διακόπτης <-> ΔΔΕ <-> τηκτές ασφάλειες

 

Καταρχήν συμφωνείτε με αυτή τη διάταξη? Μήπως είναι λάθος ότι ο υποπίνακας τροφοδοτείται μετά από τον ΔΔΕ του κύριου πίνακα? Θα ήταν σωστότερο μήπως να πάρω την τροφοδοσία του υποπίνακα απευθείας μετά το γενικό διακόπτη του κύριου πίνακα και πριν τον ΔΔΕ?

 

Το πρόβλημα που μου παρουσιάστηκε (και το οποίο δε ξέρω αν σχετίζεται με την πιθανώς λάθος διάταξη όπως την παρουσίασα πιο πάνω) είναι το εξής :

 

Η εγκατάσταση στο υπόγειο (που τροφοδοτείται από τον υποπίνακα) δε δουλεύει σωστά. Συγκεκριμένα, οποτεδήποτε κλείνει κάποιος διακόπτης για φώτα (εννοώ όποτε κάποιο φως πάει να ανοίξει) τότε πέφτει ο ΔΔΕ του κύριου πίνακα. Το ίδιο γίνεται και όποτε κάποιος βάλει μια ηλεκτρική συσκευή σε κάποια πρίζα.

 

Καταρχήν το ότι πέφτει ο πάνω ΔΔΕ και όχι ο ΔΔΕ του υποπίνακα με έκανε να προβληματιστώ ως προς το αν είναι σωστή η δομής της εγκατάστασης με τους ΔΔΕ. Υποθέτω πως αν την αφήσω όπως είναι, θα πρέπει να διαλέξω τους ΔΔΕ έτσι ώστε να υπάρχει επιλογική συνεργασία μεταξύ τους ως προς τη χρονική καθυστέρηση ενεργοποίησης (κάτι το οποίο λανθασμένα δεν έχω κάνει τώρα).

 

Από εκεί και πέρα, ποιος μπορεί να είναι ο λόγος που πέφτει ο ΔΔΕ και δε λειτουργεί τίποτα σωστά? Πώς και πού πρέπει να ψάξω για να βρω τη λύση στο πρόβλημα αυτό? Έχει μήπως κάποια σχέση με τον τρόπο γείωσης? Αν είναι με ουδετέρωση ή με άμεση γείωση?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο και τη βοήθειά σας!

Link to comment
Share on other sites

Λογικο ειναι να πεφτει το ρελε γιατι απο την εξοδο του κυριου ρελε του κεντρικου πινακα εχεις δωσει στην εισοδο του δευτερου ρελε του πινακα υου υπογειου.Αυτο ειναι λαθος.Πρεπει να παρεις κατευθειαν απο το γενικο διακοπτη του κεντρικου και αυτο που θα σου ελεγα ειναι να προσεξεις τον ουδετερο απο που θα το παρεις.Πρεπει τον ουδετερο να το παρεις απο την εισοδο του ρελε δ.λ.δ κατευθειαν απο την παροχη και απο κει να δωσεις στην εισοδο του ρελε του υπογειου.αυτο που εσυ εχεις κανει ειναι οτι εχεις παρει ουδετερο απο την μπαρα ουδετερου του κεντρικου πινακα δ.λ.δ απο την εξοδο του ρελε και απο κει δινεις στο ρελε του πινακα του υπογειου για αυτο το λογο σου πεφτει το ρελε.Κανε αυτο που σου λεω και δεν θα εχεις κανενα προβλημα.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Παλιό θέμα, αλλά έπεσα επάνω ψάχνοντας να βάλω ένα μικρό δευτερεύον πίνακα σε ένα βοηθητικό δωμάτιο. 
Καταρχάς αν δοθεί έτσι ρεύμα στο δευτερεύων πίνακα, δε μένει απροστάτευτο το τμήμα από τον ένα πίνακα στον άλλο; 
Για να το καλύψω λέω να βάλω το ΔΔΕ του δεύτερου στην αναχώρηση του κεντρικού.

Ωστόσο αναρωτιέμαι αν θα μπορούσα να βάλω όλο το δευτερεύον σαν ένα κύκλωμα του κεντρικού οπότε να γλιτώσω το δεύτερο ΔΔΕ, θα ήταν λάθος αυτό; 

Edited by miltos
Link to comment
Share on other sites

Μπορείς να βάλεις 2ο ΔΔΕ στον κεντρικό πίνακα για να τροφοδοτήσεις τον υποπίνακα ή ο 2ος υποπίνακας να χρησιμοποιεί τον αρχικό σου ΔΔΕ. Και οι δυο συνδέσεις σωστές είναι.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Μπορείς να βάλεις 2ο ΔΔΕ στον κεντρικό πίνακα για να τροφοδοτήσεις τον υποπίνακα ή ο 2ος υποπίνακας να χρησιμοποιεί τον αρχικό σου ΔΔΕ. Και οι δυο συνδέσεις σωστές είναι.

Νομίζω ότι για να βάλεις δύο ΔΔΕ στη σειρα πρέπει το πρώτο να είναι τύπου S (με καθυστέρηση) σωστά; Ναι, αυτή είναι μια σίγουρη λύση αν και λίγο ακριβή για να προστατεύσω μόνο μία γραμμή.

Για την άλλη λύση, ξέρω ότι γενικά οι ηλεκτρολόγοι λένε ότι κάθε πινακας (ή υποπίνακας) πρέπει να έχει το δικό του ρελέ, αλλά δεν έχω βρει από πού προκύπτει αυτό.

Το πιο κοντινό που βρήκα είναι η παρ. 314.2 του HD384, που λέει:

 

314.2 Τροφοδότηση των κυκλωμάτων 

Όταν μια εγκατάσταση περιλαβάνει περισσότερα από ένα κυκλώματα, κάθε κύκλωμα πρέπει να συνδέεται σε ξεχωριστή αναχώρηση σε πίνακα διανομής. Η τροφοδότηση των κυκλωμάτων από τον κεντρικό πίνακα διανομής ή από δευτερεύοντες πίνακες διανομής πρέπει να γίνεται ε κριτήριο τη διευκόλυνση των χειρισμών, της απομόνωσης και της αποκατάστασης της τροφοδότησης μετά από ενδεχόμενη διακοπή εξαιτίας λειτουργίας των διατάξεων προστασίας. 

 

 

το οποίο βέβαια δεν αναφέρεται και ξεκάθαρα στο ΔΔΕ, πιο πολύ σε απαίτηση γενικό διακόπτη μου κάνει.

 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.