Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer

    Οι 10 Μεγαλύτερες Οδικές Σήραγγες της Ελλάδας

    Με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων να λειτουργεί επαρκώς και  έχοντας ήδη μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές της χώρας. Μέσα σε αυτά τα έργα που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες ξεχωρίζουν για την τεχνική και κατασκευαστική τους πρόκληση οι οδικές σήραγγες που μελετήθηκαν και δημιουργήθηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας μοναδικό επίτευγμα και δίνοντας πολύτιμη εμπειρία στον εγχώριο κλάδο.

    Επειδή, καλό είναι να μην αυτομαστιγωνόμαστε μόνο αλλά να ευλογάμε που και που τα γένια μας, σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τις δέκα μεγαλύτερες οδικές σήραγγες που αποτέλεσαν μνημεία εξαιρετικής συνεργασίας του τεχνικού μας κλάδου. Πολλές από αυτές δυσκόλεψαν για την κατασκευή τους, άλλες λιγότερο ενώ υπάρχει και μία που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ. Ας τις δούμε:

    1.ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ (6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΗΚΟΣ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
    2.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΡΙΣΚΟΥ (4,6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
    3.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ (4 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ)
    4.ΣΗΡΑΓΓΑ ΜΕΤΣΟΒΟΥ (3,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
    5.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΩΔΩΝΗΣ (3,36 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
    6.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ)
    7.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
    8.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΟΜΟΚΟΥ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65) **ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ
    9.ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ)
    10.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ (2,22 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)

    ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

    Το μήκος των μεγαλύτερων 10 Σηράγγων είναι 31 χιλιόμετρα. Αν τις ενώναμε θα ήταν μεγαλύτερες από την Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας που έχει μήκος 24χλμ, ενώ θα μπορούσαν να καλύψουν το συνολικό μήκος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (31,4χλμ) και περίπου το 50% της διαδρομής της Αττικής Οδού (65χλμ).

    Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι πως η πλήρης διάνοιξη της Μεγάλης Σήραγγας των Τέμπων, είχε επιτευχθεί από το 2011 που συνδυάστηκε δυστυχώς με την αυλαία των έργων τότε λόγω της κρίσης. Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια ακόμα και να λειτουργήσει τον περασμένο Απρίλιο. Μην ξεχνάμε πως με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.

    Η Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό, βρισκόταν στην κορυφή του καταλόγου για χρόνια όχι μόνο για το μεγάλο μήκος της αλλά και για την τεχνική της δυσκολίας, στα βουνά της Πίνδου.

    Η Σήραγγα της Παναγοπούλας έχει 4χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Αθήνα αλλά 3,16χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Πάτρα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εννέα που πάνω-κάτω έχουν το ίδιο μήκος και στις δύο κατευθύνσεις.

    Η Σήραγγα Κλόκοβας με μήκος 3χλμ διεκδικεί το ρεκόρ Γκίνες καθώς η διάνοιξη της έγινε σε μόλις 13 μήνες. Αυτό είναι πανελλήνιο ρεκόρ άνευ προηγουμένου σε οδική σήραγγα της χώρας και αποτέλεσε το σημαντικότερο γεγονός της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, καταργώντας το εξαιρετικά στενό περιμετρικό πέρασμα στον ορεινό όγκο της Παλιοβούνας *(ή Κλόκοβας).

    Στον κατάλογο μας, ως εξαίρεση, βρίσκεται και η μελλοντική Σήραγγα Δομοκού. Βρίσκεται στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65 και μέχρι σήμερα έχουν διανοιχθεί 1.000 μέτρα (500 από κάθε πλευρά κατά την περίοδο 2008-2011). Θα είναι το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, καθώς θα καταργεί τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία και βέβαια έχει ήδη μία θέση στο TOP-10 του ypodomes.com για τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.



    Σχόλια Μελών


    There are no comments to display.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • By Engineer
      Οι παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων, η κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες και οι αντίστοιχες διοικητικές κυρώσεις δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ, το οποίο υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών.
      Το ΦΕΚ αποτελείται από 12 άρθρα. Όπως αναφέρεται σε αυτό, οι διατάξεις της παρούσας απόφασης αφορούν στους καθ’ οδόν ελέγχους που διενεργούνται για την τήρηση των απαιτήσεων που προβλέπονται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (ADR), όπως ενσωματώνονται κάθε φορά στο εθνικό δίκαιο της χώρας.
      Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία είναι ταξινομημένα είτε στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε σε Τρίτη χώρα και μεταφέρουν οδικώς επικίνδυνα εμπορεύματα.
      Με την παρούσα, κατατάσσονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων σε κατηγορίες, ανάλογα με τη σοβαρότητα τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα που επιβάλλονται, καθώς και τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για των καταβολή των προστίμων λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις.
      Για αναλυτικές πληροφορίες: ΦΕΚ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
      Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου 

      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων, η κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες και οι αντίστοιχες διοικητικές κυρώσεις δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ, το οποίο υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών.
      Το ΦΕΚ αποτελείται από 12 άρθρα. Όπως αναφέρεται σε αυτό, οι διατάξεις της παρούσας απόφασης αφορούν στους καθ’ οδόν ελέγχους που διενεργούνται για την τήρηση των απαιτήσεων που προβλέπονται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (ADR), όπως ενσωματώνονται κάθε φορά στο εθνικό δίκαιο της χώρας.
      Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία είναι ταξινομημένα είτε στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε σε Τρίτη χώρα και μεταφέρουν οδικώς επικίνδυνα εμπορεύματα.
      Με την παρούσα, κατατάσσονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων σε κατηγορίες, ανάλογα με τη σοβαρότητα τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα που επιβάλλονται, καθώς και τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για των καταβολή των προστίμων λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις.
      Για αναλυτικές πληροφορίες: ΦΕΚ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
      Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου 
    • By Engineer
      Ολοκληρώνεται το 100% της διάνοιξης των σηράγγων του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος του Iουλίου, διότι τελειώνει και η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας στην Καλαμαριά, όπως δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, τονίζοντας ότι «βήμα προς βήμα το έργο προχωράει».
      Ο κ.Μυλόπουλος επισήμανε ότι «ύστερα από πολλά χρόνια έχουμε αποκαταστήσει τους δρόμους σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής. Το περασμένο Σαββατοκύριακο ανοίξαμε τους δρόμους και στον σταθμό Σιντριβάνι. Όλοι οι σταθμοί, εκτός των δύο σταθμών της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, είναι έτοιμοι κατασκευαστικά, έχουν ολοκληρωθεί και οι καταλήψεις των εργοταξίων στους δρόμους, δεν έχουν πλέον κανέναν νόημα να υπάρχουν».
      Σχολιάζοντας την πορεία των εργασιών ανέφερε ότι «έχουν τελειώσει τα έργα πολιτικού μηχανικού και σε ορισμένους σταθμούς έχουν τοποθετηθεί και οι σιδηροτροχιές» και πρόσθεσε πως «από τον σταθμό Ανάληψης μέχρι και τον σταθμό Φλέμινγκ είναι έτοιμο το κομμάτι και θα μπορούσε να υποδεχθεί συρμούς και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια».
      Το φθινόπωρο δημοπρατούνται οι αρχαιολογικές εργασίες και οι μετακινήσεις δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας και στη δυτική Θεσσαλονίκη, ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. «Εξασφαλίσαμε 30 εκατ. ευρώ και θα ξεκινήσουμε στις αρχές του 2019 τις πρόδρομες εργασίες, έτσι οι κάτοικοι θα δουν μπουλντόζες και στις δυτικές περιοχές της πόλης» είπε.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Ολοκληρώνεται το 100% της διάνοιξης των σηράγγων του Μετρό Θεσσαλονίκης μέχρι το τέλος του Iουλίου, διότι τελειώνει και η διάνοιξη της δεύτερης σήραγγας στην Καλαμαριά, όπως δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 FM», ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, τονίζοντας ότι «βήμα προς βήμα το έργο προχωράει».
      Ο κ.Μυλόπουλος επισήμανε ότι «ύστερα από πολλά χρόνια έχουμε αποκαταστήσει τους δρόμους σε 11 από τους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής. Το περασμένο Σαββατοκύριακο ανοίξαμε τους δρόμους και στον σταθμό Σιντριβάνι. Όλοι οι σταθμοί, εκτός των δύο σταθμών της Αγίας Σοφίας και της Βενιζέλου, είναι έτοιμοι κατασκευαστικά, έχουν ολοκληρωθεί και οι καταλήψεις των εργοταξίων στους δρόμους, δεν έχουν πλέον κανέναν νόημα να υπάρχουν».
      Σχολιάζοντας την πορεία των εργασιών ανέφερε ότι «έχουν τελειώσει τα έργα πολιτικού μηχανικού και σε ορισμένους σταθμούς έχουν τοποθετηθεί και οι σιδηροτροχιές» και πρόσθεσε πως «από τον σταθμό Ανάληψης μέχρι και τον σταθμό Φλέμινγκ είναι έτοιμο το κομμάτι και θα μπορούσε να υποδεχθεί συρμούς και να ξεκινήσουν τα δρομολόγια».
      Το φθινόπωρο δημοπρατούνται οι αρχαιολογικές εργασίες και οι μετακινήσεις δικτύων των οργανισμών κοινής ωφέλειας και στη δυτική Θεσσαλονίκη, ανέφερε ο κ. Μυλόπουλος. «Εξασφαλίσαμε 30 εκατ. ευρώ και θα ξεκινήσουμε στις αρχές του 2019 τις πρόδρομες εργασίες, έτσι οι κάτοικοι θα δουν μπουλντόζες και στις δυτικές περιοχές της πόλης» είπε.
    • By Engineer
      Συνεχίζονται οι εργασίες στη μεγάλη σήραγγα της Παναγοπούλας. Πρόκειται για το έργο κατασκευής μίας από τις μεγαλύτερες σήραγγες της Ελλάδας.
      Με την ολοκλήρωση της η Σήραγγα Παναγοπούλας θα γίνει η 4η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στη χώρα, μετά τη σήραγγα Καλλίδρομου, τη Όθρυος και την Τεμπών.
      Πρόκειται για μία δίδυμη σήραγγα με τον κλάδο προς Αθήνα να έχει μήκος 4.000 μέτρα και τον κλάδο προς Πάτρα 3.160 μέτρα. Το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας θα περιλαμβάνει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ενώ σε κάθε κλάδο περιλαμβάνονται καθώς και 10 συνδετήριες δίοδοι μεταξύ των 2 κλάδων 3 σήραγγες διαφυγής και μία σήραγγα εκκαπνισμού.
      Δείτε το βίντεο:
      Πηγή: http://www.patrasevents.gr/article/256656-axaa-h-sidirodromiki-siragga-panagopoulas-mesa-apo-ena-time-lapse-vinteo

      View full είδηση
FespaC + Τοιχοποιία + FespaR

Token


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.