Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Scada Pro
  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • By Engineer
      Οι κυριότερες αλλαγές στο Ν. 4495/17 με βάση το Ν/Σ «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για τον χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις:
      Για πρώτη φορά συνδέεται η απαίτηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) με την απαίτηση για έγκριση των μελετών από Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Συγκεκριμένα έργα τα οποία ανάλογα με το μέγεθός τους, τη δυναμικότητά τους και εν τέλει την επίπτωση στο περιβάλλον, και κατατάσσονται στις υποκατηγορίες Α1 και Α2 του ΦΕΚ 2471Β/16, θα ελέγχονται από ΣΑ. Ενδεικτικά τέτοια έργα θα δύναται να είναι:
      Συνεδριακά κέντρα μεσαίας δυναμικότητας, Ξενώνες, κέντρα νεότητας με εξυπηρετούμενα άτομα άνω των 200 Εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης: νοσοκομεία, κλινικές, θεραπευτήρια κ.ά άνω των 300 κλινών Κτίρια γραφείων με συνολική δόμηση άνω των 20000τμ. Εμπορικά κέντρα, συγκροτήματα καταστημάτων, υπεραγορές (super markets), πολυκαταστήματα (στεγασμένοι χώροι σε ένα ή περισσότερους ορόφους) με δόμηση άνω των 5000τμ Ιδιωτικές πολεοδομήσεις και οικοδομικοί συνεταιρισμοί Πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις Υδατοκαλλιέργειες Βιομηχανίες τροφίμων και ποτών (τυροκομέια, επεξεργασίας πατάτας, ελαιουργία, επεξεργασίας λαχανικών και φρούτων κλπ) Βιομηχανίες πλαστικών και φαρμακευτικών Εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Εμπορευματικές αποθήκες άνω των 50χιλιαδων μ3 χωρητικότητας κλπ. Επίσης
      Για ακόμα μια φορά στα ΣΑ δεν θα υπάρχει μέλος Πολιτικός Μηχανικός. Καταργείται το όριο των 25000€ στον προϋπολογισμό των εργασιών που περιγράφονται στην άδεια δόμησης μικρής κλίμακας για μια σειρά από αυτές. Υπενθυμίζεται πως όταν οι εργασίες ξεπερνούσαν τον παραπάνω προϋπολογισμό, για την πραγματοποίησή τους απαιτείται η έκδοση Ο.Α. Αυξάνεται από 2 σε 4 μήνες το όριο για αναθεώρηση της ΟΑ σε περίπτωση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών εκτός ΟΑ αλλά εντός πολεοδομικών κανονισμών. Στις βεβαιώσεις μηχανικών για μεταβιβάσεις ακινήτων θα γίνεται πλέον ρητή αναφορά για την ανάρτηση όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα. Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης κατοικιών ή μη σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικίας, που έχουν συντελεστεί πριν το 1975, υπάγονται στην κατηγορία 1. Δηλ. δύναται η αλλαγή χρήσης ή η αυθαίρετη κατασκευή να είναι και σε διαφορετική χρήση από αυτήν της κατοικίας όπως γραφεία, καταστήματα, βιοτεχνίες, τουριστικά κλπ. Συγκύριοι σε εξ αδιαιρέτου ακόμα και χωρίς σύσταση, μπορούν να υπάγουν την ιδιοκτησία χωρίς την σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων. Δίνεται η εξουσιοδότηση στον ΥΠΕΝ να αλλάζει με ΥΑ τα σχετιζόμενα με την Μελέτη Στατικής Επάρκειας. Εισάγεται πάλι ο κατηργημένος μειωτικός συντελεστής στις ισόγειες αποθήκες με επιφάνεια έως 50τμ. Παρατείνεται η προθεσμία για έκπτωση 20% του προστίμου έως τις 8.10.2018 Σε στατικά εξαρτώμενα τμήματα ιδιοκτησίας δεν δύναται η ταυτόχρονη υπαγωγή για διατήρηση και νομιμοποίηση. Νομιμοποίηση μπορεί να γίνει μόνο με την καθαίρεση του τμήματος που παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις. Με ΥΑ του ΥΠΕΝ δύναται να τροποποιείται το περιεχόμενο της ΒΚΧ. Ξεκαθαρίζεται ρητώς ότι η επιτρέπεται περαιτέρω αλλαγή χρήσης μετά από την υπαγωγή ακινήτου στις διατάξεις του Ν4495/17 εφόσον η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από άλλες διατάξεις. Καταργείται ο περιορισμός της απόστασης Δ στην υπαγωγή διατηρητέων κτιρίων.
      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι κυριότερες αλλαγές στο Ν. 4495/17 με βάση το Ν/Σ «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για τον χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις:
      Για πρώτη φορά συνδέεται η απαίτηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) με την απαίτηση για έγκριση των μελετών από Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Συγκεκριμένα έργα τα οποία ανάλογα με το μέγεθός τους, τη δυναμικότητά τους και εν τέλει την επίπτωση στο περιβάλλον, και κατατάσσονται στις υποκατηγορίες Α1 και Α2 του ΦΕΚ 2471Β/16, θα ελέγχονται από ΣΑ. Ενδεικτικά τέτοια έργα θα δύναται να είναι:
      Συνεδριακά κέντρα μεσαίας δυναμικότητας, Ξενώνες, κέντρα νεότητας με εξυπηρετούμενα άτομα άνω των 200 Εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης: νοσοκομεία, κλινικές, θεραπευτήρια κ.ά άνω των 300 κλινών Κτίρια γραφείων με συνολική δόμηση άνω των 20000τμ. Εμπορικά κέντρα, συγκροτήματα καταστημάτων, υπεραγορές (super markets), πολυκαταστήματα (στεγασμένοι χώροι σε ένα ή περισσότερους ορόφους) με δόμηση άνω των 5000τμ Ιδιωτικές πολεοδομήσεις και οικοδομικοί συνεταιρισμοί Πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις Υδατοκαλλιέργειες Βιομηχανίες τροφίμων και ποτών (τυροκομέια, επεξεργασίας πατάτας, ελαιουργία, επεξεργασίας λαχανικών και φρούτων κλπ) Βιομηχανίες πλαστικών και φαρμακευτικών Εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Εμπορευματικές αποθήκες άνω των 50χιλιαδων μ3 χωρητικότητας κλπ. Επίσης
      Για ακόμα μια φορά στα ΣΑ δεν θα υπάρχει μέλος Πολιτικός Μηχανικός. Καταργείται το όριο των 25000€ στον προϋπολογισμό των εργασιών που περιγράφονται στην άδεια δόμησης μικρής κλίμακας για μια σειρά από αυτές. Υπενθυμίζεται πως όταν οι εργασίες ξεπερνούσαν τον παραπάνω προϋπολογισμό, για την πραγματοποίησή τους απαιτείται η έκδοση Ο.Α. Αυξάνεται από 2 σε 4 μήνες το όριο για αναθεώρηση της ΟΑ σε περίπτωση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών εκτός ΟΑ αλλά εντός πολεοδομικών κανονισμών. Στις βεβαιώσεις μηχανικών για μεταβιβάσεις ακινήτων θα γίνεται πλέον ρητή αναφορά για την ανάρτηση όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα. Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης κατοικιών ή μη σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικίας, που έχουν συντελεστεί πριν το 1975, υπάγονται στην κατηγορία 1. Δηλ. δύναται η αλλαγή χρήσης ή η αυθαίρετη κατασκευή να είναι και σε διαφορετική χρήση από αυτήν της κατοικίας όπως γραφεία, καταστήματα, βιοτεχνίες, τουριστικά κλπ. Συγκύριοι σε εξ αδιαιρέτου ακόμα και χωρίς σύσταση, μπορούν να υπάγουν την ιδιοκτησία χωρίς την σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων. Δίνεται η εξουσιοδότηση στον ΥΠΕΝ να αλλάζει με ΥΑ τα σχετιζόμενα με την Μελέτη Στατικής Επάρκειας. Εισάγεται πάλι ο κατηργημένος μειωτικός συντελεστής στις ισόγειες αποθήκες με επιφάνεια έως 50τμ. Παρατείνεται η προθεσμία για έκπτωση 20% του προστίμου έως τις 8.10.2018 Σε στατικά εξαρτώμενα τμήματα ιδιοκτησίας δεν δύναται η ταυτόχρονη υπαγωγή για διατήρηση και νομιμοποίηση. Νομιμοποίηση μπορεί να γίνει μόνο με την καθαίρεση του τμήματος που παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις. Με ΥΑ του ΥΠΕΝ δύναται να τροποποιείται το περιεχόμενο της ΒΚΧ. Ξεκαθαρίζεται ρητώς ότι η επιτρέπεται περαιτέρω αλλαγή χρήσης μετά από την υπαγωγή ακινήτου στις διατάξεις του Ν4495/17 εφόσον η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από άλλες διατάξεις. Καταργείται ο περιορισμός της απόστασης Δ στην υπαγωγή διατηρητέων κτιρίων.
    • By Engineer
      Για το σχέδιο υλοποίησης του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στην περιοχή του Ελαιώνα μίλησε ο Υποδιευθυντής Νέων Έργων στη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, Παναγιώτης Κλήμης, κλείνοντας τις εργασίες του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
      «Είναι ένα έργο του οποίου η μοίρα πάντα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την Αττικό Μετρό», σχολίασε, εξηγώντας πως ήδη από το 2003 η εταιρεία είχε επιφορτιστεί με την εκπόνηση των μελετών για τον νέο Σταθμό Υπεραστικών της Αθήνας.
      Πρόσθεσε επίσης ότι η Αττικό Μετρό, μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012 και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με την ΚΣΑΥΛΕ και τον Δήμο Αιγάλεω, προχώρησε στην απαλλοτρίωση 18 περίπου στρεμμάτων για την υλοποίησή του, αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του Project Manager.
      Όπως είπε, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων τελείωσε πρόσφατα και η προμελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία αντικειμένου προκειμένου να ανατεθεί σε Χρηματοοικονομικό Σύμβουλο η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης για την προκήρυξη του διαγωνισμού.
      Σε επίπεδο χρηματοδότησης, ανέφερε πως το Υπουργείο έχει ήδη κινήσει διαδικασίες ένταξης του έργου στο «Πακέτο Γιούνκερ».
      Οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24-44 χιλ. επιβάτες, σημείωσε ο κος Κλήμης.
      Τόνισε πως με τη λειτουργία του, το νέο έργο θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους Σταθμούς Υπεραστικών, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα που όπως χαρακτηριστικά είπε «αυτή τη στιγμή δεν έχει καθόλου υποδομές».
      Άποψη από το εσωτερικό του μελλοντικού Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων της Αθήνας
      «Στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέρμιναλ που θα έμοιαζε με αεροδρομίου, λαμβάνοντας υπόψιν και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία», σχολίασε, προσθέτοντας ότι η λογική του έργου είναι η δημιουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου που θα φιλοξενεί και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών.
      Οι εγκαταστάσεις του νέου ΚΣΥΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια περίπου 40.000 τ.μ. ενώ θα υπάρχουν επιπλέον ελεύθεροι χώροι πρασίνου 20.000 τ.μ., χώροι για εμπορικές χρήσεις σχεδόν 12.000 τ.μ. και χώροι στάθμευσης 572 θέσεων.
      Σύμφωνα με τον  κο Κλήμη ο νέος Σταθμός Υπεραστικών αναμένεται να ενισχύσει το συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ ενώ προβλέπει ότι μεγάλα οφέλη θα προκύψουν και για την επιβατική κίνηση στο Μετρό.
      Εκτίμησε ενδεικτικά το κόστος του έργου στα 170-180 εκατ. ευρώ και διευκρίνισε πως η αρμόδια αρχή για την δημοπράτηση, βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, είναι ο ίδιος ο ΚΣΑΥΛΕ και όχι η Αττικό Μετρό.
      Τέλος, εξήγησε πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνει τόσο από την εκμετάλλευση των εμπορευματικών χρήσεων στις εγκαταστάσεις του Σταθμού όσο και από τα ΚΤΕΛ που θα συμμετάσχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα και θα συνεισφέρουν στην αποπληρωμή των κεφαλαίων από τα εισιτήρια.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Για το σχέδιο υλοποίησης του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στην περιοχή του Ελαιώνα μίλησε ο Υποδιευθυντής Νέων Έργων στη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, Παναγιώτης Κλήμης, κλείνοντας τις εργασίες του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών.
      «Είναι ένα έργο του οποίου η μοίρα πάντα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την Αττικό Μετρό», σχολίασε, εξηγώντας πως ήδη από το 2003 η εταιρεία είχε επιφορτιστεί με την εκπόνηση των μελετών για τον νέο Σταθμό Υπεραστικών της Αθήνας.
      Πρόσθεσε επίσης ότι η Αττικό Μετρό, μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012 και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με την ΚΣΑΥΛΕ και τον Δήμο Αιγάλεω, προχώρησε στην απαλλοτρίωση 18 περίπου στρεμμάτων για την υλοποίησή του, αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του Project Manager.
      Όπως είπε, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων τελείωσε πρόσφατα και η προμελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία αντικειμένου προκειμένου να ανατεθεί σε Χρηματοοικονομικό Σύμβουλο η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης για την προκήρυξη του διαγωνισμού.
      Σε επίπεδο χρηματοδότησης, ανέφερε πως το Υπουργείο έχει ήδη κινήσει διαδικασίες ένταξης του έργου στο «Πακέτο Γιούνκερ».
      Οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24-44 χιλ. επιβάτες, σημείωσε ο κος Κλήμης.
      Τόνισε πως με τη λειτουργία του, το νέο έργο θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους Σταθμούς Υπεραστικών, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα που όπως χαρακτηριστικά είπε «αυτή τη στιγμή δεν έχει καθόλου υποδομές».
      Άποψη από το εσωτερικό του μελλοντικού Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων της Αθήνας
      «Στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέρμιναλ που θα έμοιαζε με αεροδρομίου, λαμβάνοντας υπόψιν και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία», σχολίασε, προσθέτοντας ότι η λογική του έργου είναι η δημιουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου που θα φιλοξενεί και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών.
      Οι εγκαταστάσεις του νέου ΚΣΥΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια περίπου 40.000 τ.μ. ενώ θα υπάρχουν επιπλέον ελεύθεροι χώροι πρασίνου 20.000 τ.μ., χώροι για εμπορικές χρήσεις σχεδόν 12.000 τ.μ. και χώροι στάθμευσης 572 θέσεων.
      Σύμφωνα με τον  κο Κλήμη ο νέος Σταθμός Υπεραστικών αναμένεται να ενισχύσει το συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ ενώ προβλέπει ότι μεγάλα οφέλη θα προκύψουν και για την επιβατική κίνηση στο Μετρό.
      Εκτίμησε ενδεικτικά το κόστος του έργου στα 170-180 εκατ. ευρώ και διευκρίνισε πως η αρμόδια αρχή για την δημοπράτηση, βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, είναι ο ίδιος ο ΚΣΑΥΛΕ και όχι η Αττικό Μετρό.
      Τέλος, εξήγησε πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνει τόσο από την εκμετάλλευση των εμπορευματικών χρήσεων στις εγκαταστάσεις του Σταθμού όσο και από τα ΚΤΕΛ που θα συμμετάσχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα και θα συνεισφέρουν στην αποπληρωμή των κεφαλαίων από τα εισιτήρια.
    • By Engineer
      Η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε εγκύκλιο με τίτλο "Πολεοδομικές Μελέτες Εναρμόνισης Χρήσεων Γης".
      Στην εγκύκλιο αναφέρονται τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Πολεοδομικές Μελέτες Εναρμόνισης Χρήσεων Γης.
      Σε συνέχεια ερωτημάτων προς τις Υπηρεσίες μας που αφορούν στη διαδικασία έγκρισης των Πολεοδομικών Μελετών Εναρμόνισης Χρήσεων Γης, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
      Οι μελέτες εναρμόνισης χρήσεων γης αποτελούν πολεοδομική ρύθμιση σύμφωνα με την κείμενη πολεοδομική νομοθεσία και έως την έκδοση του Ν 4447/2016. Εκπονούνται ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή των κατευθύνσεων του υπερκείμενου σχεδιασμού (ΓΠΣ) και η εξειδίκευση των χρήσεων γης ανά ΟΤ και των συντελεστών δόμησης ανά τομέα του ρυμοτομικού σχεδίου. Οι μελέτες αυτές δεν προβαίνουν σε τροποποιήσεις του ρυμοτομικού σχεδίου και άρα δεν επηρεάζουν τη γεωμετρία των ΟΤ, και των λοιπών θεσμικών γραμμών. Με αυτές ολοκληρώνεται, σύμφωνα με τη νομοθεσία, η οργάνωση του χώρου.
      Δεδομένου ότι σε πολλές περιοχές της χώρας ο σχεδιασμός παραμένει ημιτελής για μεγάλο χρονικό διάστημα και προκειμένου να ολοκληρωθεί με θεσμοθέτηση των χρήσεων γης στις εντός σχεδίου περιοχές, είναι δυνατή η εκπόνηση των μελετών σε ένα στάδιο.
      Υπό το πρίσμα αυτό και εφόσον τηρηθούν οι διαδικασίες δημοσιότητας των μελετών αυτών, είναι δυνατή η έγκριση τους με το εξής περιεχόμενο φακέλου:
      Χάρτη καταγραφής υφιστάμενων χρήσεων γης Χάρτη με τις θεσμοθετημένες χρήσεις γης από το ΓΠΣ/ΣΟΑΠ Χάρτη με την πρόταση ρύθμισης ανά ΟΤ σε κατάλληλη κλίμακα Τεχνική έκθεση Πίνακας Οικοδομικών Τετραγώνων με ανάλυση χρήσεων γης Απόφαση ΔΣ, αποδεικτικά δημοσιότητας, εκδίκαση τυχόν ενστάσεων Για την έγκριση των εν θέματι μελετών ακολουθούνται οι διατάξεις του αρ. 31 του ΝΟΚ όπως ισχύει. (ΣΥΠΟΘΑ, Π.Δ.)

      View full είδηση
Fespa-Tekton 18



×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.