Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer

    ΑΑΔΕ: Εγκύκλιος διευκρινίζει πως θα φορολογούνται τα μπλοκάκια

    Ο τρόπος με τον οποίο τελικά θα φορολογηθούν οι μισθωτοί με μπλοκάκια διευκρινίζεται από την ΑΑΔΕ, με εγκύκλιο που υπογράφεται από τον Διοικητή της Γιώργο Πιτσιλή και εκδόθηκε μετά τη υποβολή ερωτημάτων σχετικά με τον τρόπο φορολόγησης των εισοδημάτων από επιχειρηματική δραστηριότητα, χωρίς έναρξη.

    Όπως αναφέρει η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ:

    • Με τις διατάξεις των δύο πρώτων εδαφίων της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, όπως αυτές ισχύουν, ορίζεται ότι για τους σκοπούς του Κ.Φ.Ε., εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα τρία ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό 75% του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από ένα από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον δεν έχει την εμπορική ιδιότητα, ούτε διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που είναι διαφορετική από την κατοικία του. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία, σύμφωνα με μία από τις περιπτώσεις α' έως ε' του άρθρου αυτού.
    • Με την ΠΟΛ.1047/12.2.2015 εγκύκλιο διευκρινίστηκε ότι μεταξύ των προϋποθέσεων που πρέπει να συντρέχουν ούτως ώστε, φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων και στοιχείων από τις κείμενες διατάξεις, να ενταχθούν στην ανωτέρω διάταξη και να φορολογηθούν με την κλίμακα του εισοδήματος από μισθωτή εργασία, είναι η επαγγελματική τους εγκατάσταση να είναι ίδια με την κατοικία τους.Επίσης, με την ίδια ως άνω εγκύκλιο διευκρινίστηκε ότι υπάγονται στην ανωτέρω διάταξη, εφόσον βέβαια συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις αυτής, οι αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες ήτοι αμοιβές που καταβάλλονται εξαιτίας παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών στις οποίες προέχει το στοιχείο της συμβουλής ή της επιστημονικής, καλλιτεχνικής και πνευματικής δημιουργίας, δηλαδή επαγγέλματα που με τις καταργηθείσες διατάξεις του ν. 2238/1994, χαρακτηρίζονταν ως ελευθέρια επαγγέλματα.
    • Επιπλέον, με το με Α.Π. ΔΕΑΦ Α 1047466 ΕΞ2016/24.3.2016 έγγραφο διευκρινίστηκε ότι για τη δραστηριότητα του συνθέτη (δραστηριότητα που σύμφωνα με τα προαναφερόμενα υπάγεται στην παροχή συμβουλευτικών ή παρόμοιων υπηρεσιών) και μόνο το στοιχείο της πρόθεσης άσκησης της δραστηριότητας αυτής, από τη στιγμή που δεν έχει ευκαιριακό και παρεπόμενο χαρακτήρα, σε κάθε περίπτωση προϋποθέτει έναρξη δραστηριότητας, όπως άλλωστε και η άσκηση λοιπών επαγγελμάτων που εντάσσονται στην κατηγορία της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η απόκτηση εισοδήματος χωρίς έναρξη δραστηριότητας δεν νομιμοποιείται και ούτε μπορεί να συνδέεται, με το πλήθος της πελατείας, τον πραγματοποιούμενο κύκλο εργασιών, τον τρόπο άσκησης του επαγγέλματος π.χ. μέσω internet, κ.λπ. Τα προηγούμενα ως θέματα πραγματικά εναπόκεινται στην κρίση και στον έλεγχο της φορολογικής αρχής.
    • Μετά από όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω προκύπτει ότι οι αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες που υπάγονται στις διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, δεν έχουν ευκαιριακό και παρεπόμενο χαρακτήρα καθόσον οι υπηρεσίες αυτές παρέχονται βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου και συνεπώς η υπαγωγή τους στις εν λόγω διατάξεις προϋποθέτει, πέραν των προϋποθέσεων που ορίζουν οι διατάξεις αυτές, και την προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας για τις ως άνω υπηρεσίες. Επομένως, στις περιπτώσεις που κατά τη διάρκεια της έγγραφης σύμβασης ένα μέρος των εν λόγω υπηρεσιών που παρέχονται, δεν καλύπτεται από προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας, τότε οι αμοιβές που αντιστοιχούν στις υπηρεσίες αυτές που παρέχονται χωρίς έναρξη, δεν υπάγονται στις διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, ενώ αντίθετα, και υπό την επιφύλαξη των υπόλοιπων προϋποθέσεων που ορίζουν οι εν λόγω διατάξεις, υπάγονται σε αυτές μόνο οι υπόλοιπες αμοιβές που αντιστοιχούν σε εκείνο το διάστημα της έγγραφης σύμβασης κατά το οποίο οι παρεχόμενες υπηρεσίες καλύπτονται από προηγούμενη έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας.
    • Η απόκτηση, κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους, τυχόν ευκαιριακού εισοδήματος που δεν εντάσσεται στις αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες, δεν επηρεάζει την υπαγωγή στις διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013 υπό τη συνδρομή των προϋποθέσεων που εκτέθηκαν πιο πάνω.

    Στην εγκύκλιο παρατίθενται συγκεκριμένα παραδείγματα, για την καλύτερη κατανόηση των ισχυουσών διατάξεων:

    α) Έστω ότι φυσικό πρόσωπο συνάπτει με άλλο φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα έγγραφη σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών διερμηνέα από 1.1.2017 μέχρι και 31.12.2017. Το ως άνω φυσικό πρόσωπο παρέχει τις υπηρεσίες αυτές χωρίς έναρξη για τους πρώτους πέντε (5) μήνες του 2017, ενώ για τους υπόλοιπους μήνες του ιδίου έτους συνεχίζει να παρέχει τις ίδιες υπηρεσίες έχοντας πραγματοποιήσει έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας ως διερμηνέας από 1.6.2017. Στην περίπτωση αυτή, και υπό την επιφύλαξη της τήρησης και των υπόλοιπων προϋποθέσεων που ορίζουν οι διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, μόνο οι αμοιβές για τους τελευταίους επτά (7) μήνες του 2017 μπορούν να υπαχθούν στις εν λόγω διατάξεις και όχι και οι αμοιβές για τους πρώτους πέντε (5) μήνες του 2017.

    β) Έστω ότι το φυσικό πρόσωπο του ανωτέρω παραδείγματος αποκτά μέσα στους δύο (2) πρώτους μήνες του 2017 ευκαιριακό εισόδημα που δεν εντάσσεται στις αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες, πραγματοποιεί έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας ως διερμηνέας από 1.6.2017 και εν συνεχεία υπογράφει έγγραφη σύμβαση για την παροχή υπηρεσιών διερμηνέα από 1.7.2017 μέχρι και 31.12.2017. Στην περίπτωση αυτή, και εφόσον τηρούνται και οι υπόλοιπες προϋποθέσεις που ορίζουν οι διατάξεις της περίπτωσης στ' της παρ.2 του άρθρου 12 του ν.4172/2013, οι αμοιβές για τους τελευταίους έξι (6) μήνες του 2017 μπορούν να υπαχθούν στις εν λόγω διατάξεις.

    • Upvote 1


    Σχόλια Μελών


    There are no comments to display.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • By kokoleko1
      http://www.michanikos.gr/topic/48610-%CE%95%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82-%CE%95%CE%A6%CE%9A%CE%91-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CF%8D%CE%BA%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/page-39
       
      Post 5
      + extra
    • By Engineer
      Σε εργοτάξιο μετατρέπεται τους επόμενους μήνες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχοντας σκοπό να ετοιμάσει και να θέσει σε λειτουργία πάνω από δύο ντουζίνες νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές από φέτος μέχρι και το 2019. Οι αλλαγές αυτές στόχο έχουν να εξυπηρετήσουν πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά κυρίως να διευκολύνουν τους ελέγχους και την είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
      Αυτό σημαίνει ότι φορολογούμενοι και λογιστές θα αναγκαστούν να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα ενώ, από την άλλη, οι διαδικασίες αυτοματοποιούνται και αποτρέπονται έτσι κρούσματα συνδιαλλαγής και διαφθοράς.
      Η εν λόγω αρχή αναμένεται ως τα μέσα Ιουνίου, με τη νέα πλατφόρμα για τις δηλώσεις βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (τύπου Airbnb).
      Μέσα στη χρονιά δρομολογούνται και άλλες ηλεκτρονικές εφαρμογές για τη φορολογία ακινήτων, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η σύνδεση της Εφορίας με το Κτηματολόγιο, τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας (πληροφοριακό σύστημα Εργάνη), αλλά και με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
      Τι αλλάζει μέσα στο 2018
      Εργα άμεσης προτεραιότητας που θα εφαρμοστούν τους επόμενους μήνες είναι:
      1 Μισθώσεις τύπου Airbnb: Τον Ιούνιο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η δημιουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων. Στη φάση αυτή πάντως η εφαρμογή θα παρακολουθεί τις δηλώσεις που βάσει νόμου πρέπει να υποβάλλονται από τους ιδιοκτήτες, χωρίς ακόμα να μπορούν να διασταυρώνονται με στοιχεία από τις ίδιες τις πλατφόρμες εκμίσθωσης ακινήτων, οι οποίες έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό και προς το παρόν εμφανίζονται απρόθυμες να παράσχουν στοιχεία στα κράτη.
      Σε περίπτωση που τελικώς αυτές -ή έστω κάποιες εξ αυτών- υποχρεωθούν να δώσουν στοιχεία, θα είναι εφικτό για τη φορολογική αρχή να διαπιστωθεί για ποιες μισθώσεις δεν έχει υποβληθεί δήλωση και να ελεγχθούν. Επιπλέον η ΑΑΔΕ μπορεί και με άλλους τρόπους (πληροφορίες, έρευνα στο Διαδίκτυο, έλεγχοι από εφοριακούς που υποδύονται τους τουρίστες κ.ο.κ.) να εντοπίσει περιπτώσεις μισθώσεων που δεν δηλώνονται στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή. Κατά την εισαγωγή των στοιχείων του ακινήτου στην πλατφόρμα θα συμπληρώνεται από τους ιδιοκτήτες ή υπομισθωτές το πεδίο που αφορά την παροχή υπηρεσίας καθαριότητας ή κάποια άλλη πρόσθετη παροχή. Αυτό και μόνο αρκεί ώστε το εισόδημα που προκύπτει από τη μίσθωση να θεωρείται εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (και όχι εισόδημα από ακίνητη περιουσία), με όλες τις υποχρεώσεις που πηγάζουν από αυτό το γεγονός. Συγκεκριμένα:
      α) Ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία φορολογούνται τα μισθώματα για ακίνητα που διατίθενται επιπλωμένα, χωρίς οιασδήποτε άλλη υπηρεσία πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων: για εισόδημα έως 12.000 ευρώ φορολογούνται με 15%, για εισόδημα 12.001-35.000 ευρώ με 35%, ενώ το υπερβάλλον με 45%.
      β) Αν παρέχονται οποιεσδήποτε άλλες υπηρεσίες (π.χ. πρωινό), τα μισθώματα φορολογούνται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και συγκεκριμένα με 22% μέχρι τα πρώτα 20.000 ευρώ, με 29% στο τμήμα 20.001-30.000 ευρώ, με 37% στο τμήμα 30.001-40.000 ευρώ και με 45% στο τμήμα πάνω από 40.000 ευρώ.
      Το εισόδημα που αποκτάται από νομικά πρόσωπα ή οντότητες θεωρείται εισόδημα από ακίνητη περιουσία, πρακτικά όμως φορολογείται ως έσοδο από επιχειρηματική δραστηριότητα, δηλαδή με 29%.
      Στην ηλεκτρονική εφαρμογή θα δηλωθούν μισθώσεις με συγκεκριμένη διάρκεια μικρότερη του έτους, από τον διαχειριστή που κανονίζει τις αναρτήσεις και τις ενοικιάσεις, λαμβάνοντας αριθμό εγγραφής για κάθε εκμισθούμενο ακίνητο.
      2 Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων: Στην ΑΑΔΕ μιλούν για «επανάσταση», καθώς ο φορολογούμενος δεν θα χρειάζεται πλέον να ταξιδεύει σε ολόκληρη τη χώρα για να μεταβεί αυτοπροσώπως στη συγκεκριμένη ΔΟΥ όπου ανήκει κάθε ακίνητο. Επιπλέον θα διασφαλίζεται αντικειμενικά και όχι χειρόγραφα, χωρίς υποψίες για «λάθη» (σε βάρος είτε του ιδιώτη είτε και του κράτους) ο υπολογισμός και η απόδοση του φόρου ακινήτων σε κάθε μεταβίβαση. Σε αντίθεση με σήμερα που οι δηλώσεις μεταβίβασης σωρεύονται και φυλάσσονται στα αρχεία και στα υπόγεια κάθε ΔΟΥ της χώρας, πριν τελικά καταστραφούν, στο εξής θα εμφανίζονται online και σε πρώτη ζήτηση - ακόμα και σε περίπτωση ελέγχου.
      Από την άλλη, με βάση τα ηλεκτρονικά αρχεία που θα δημιουργηθούν, θα μπορούν να εξάγονται ευκολότερα και ασφαλέστερα τα συγκριτικά στοιχεία με τα οποία υπολογίζονται οι φόροι ακινήτων σε μεγάλες περιοχές της χώρας, όπου δεν ισχύει ο αντικειμενικός προσδιορισμός της αξίας των ακινήτων. Μια τέτοια εξέλιξη όμως καθιστά ευχερέστερο -μελλοντικά ίσως- και τον υπολογισμό της αξίας και την επιβολή του ΕΝΦΙΑ στα αγροτεμάχια, με βάση τα συγκριτικά στοιχεία που θα συλλέγονται.
      3 Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων Φόρου Χρηματικής Δωρεάς-Γονικής Παροχής: Και στην περίπτωση αυτή το όφελος θα είναι ο ασφαλέστερος υπολογισμός του αναλογούντος φόρου που εισπράττει το κράτος.
      4 Ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ μέσω TAXISnet: Στόχος είναι να επιταχυνθούν οι επιστροφές και να μηδενιστούν από το καλοκαίρι και μετά οι εκκρεμείς αιτήσεις επιστροφής για τις επιχειρήσεις που καθυστερούν πάνω από τρεις μήνες. Με βάση πάντως τα δημοσιευμένα στοιχεία, το 2017 ο μέσος χρόνος καθυστέρησης σε αρκετές ΔΟΥ ξεπερνούσε και τα τρία χρόνια.
      5 Δημιουργία συστήματος υποστήριξης και αξιοποίησης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης: Είναι ένα βήμα προς την ηλεκτρονική τήρηση και παρακολούθηση βιβλίων και στοιχείων από 1.1.2020.
      6 Δημιουργία Ηλεκτρονικού Δελτίου Αποστολής: Θα διευκολύνει ιδιαίτερα σε ελέγχους στον δρόμο για παράνομες κινήσεις φορτίων που ταξιδεύουν με χειρόγραφα παραστατικά, τα οποία στη συνέχεια σκίζονται και πετιούνται χωρίς να εμφανίζονται ξανά πουθενά.
      7 Βελτιώσεις στην αυτοματοποιημένη πίστωση οφειλών φορολογουμένων ΔΟΥ από τις εισπράξεις των Ταυτοτήτων Οφειλής: Αυτό αφορά ιδιαίτερα την παρακράτηση ποσού σε αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας και την παρακράτηση ποσού σε βεβαίωση οφειλής.
      8Επέκταση της δυνατότητας εισπράξεων με τη χρήση POS και στα τελωνεία.
      9 Ηλεκτρονική έκδοση και πληρωμή των λογιστικών σημειωμάτων.
      10 Δημιουργία εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης της εισφοράς επί του εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος από ναυτιλιακές επιχειρήσεις (του αρ. 43 του Ν. 4111/2003). Πρόκειται για τα περίφημα «ροζ χαρτάκια» εισαγωγής συναλλάγματος, τα οποία, σε ορισμένες περιπτώσεις, διακινούνται παράνομα για να δικαιολογήσουν την κατοχή χρηματικών ποσών που καλύπτουν μεγάλες αγοραπωλησίες κατά τον έλεγχο του «πόθεν έσχες».
      11 Ανάπτυξη της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή των δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων από τόκους, μερίσματα και δικαιώματα.
      12 Εφαρμογή αναλυτικής μηνιαίας δήλωσης βεβαίωσης αποδοχών. Στόχος είναι η αυτόματη διασταύρωση με τα συστήματα Εργάνη για ελέγχους αδήλωτης εργασίας ή μη απόδοσης των παρακρατούμενων φόρων από τους μισθούς των εργαζομένων.
      13 Εφαρμογή ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φόρου κερδών από τυχερά παιχνίδια: Στο παρελθόν γνώριζε άνθηση η αγοραπωλησία βεβαιώσεων κερδών από τυχερά παιχνίδια για ξέπλυμα χρήματος. Πλέον, εν όψει και της δημιουργίας νέων καζίνο, θα ταυτοποιείται ασφαλέστερα όποιος επικαλείται τα κέρδη, καθώς και αν και ποιος τα απέδωσε.
      14 Σύνδεση του TAXIS με το πληροφοριακό σύστημα ICISnet των τελωνείων για να εμφανίζουν ενοποιημένη τη συνολική εικόνα των οφειλών για τον ίδιο οφειλέτη.
      Τι θα τεθεί σε εφαρμογή το 2019
      Σε δεύτερο βαθμό προτεραιότητας, έως τα τέλη του 2019, δρομολογούνται εφαρμογές για:
      1 Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων Φόρου Δωρεάς-Γονικής Παροχής και Κληρονομιάς: Οπως και στην εφαρμογή για μεταβιβάσεις ακινήτων, σημαίνει λιγότερη ταλαιπωρία και μετακινήσεις, αλλά και καλύτερο έλεγχο των συναλλαγών στις ΔΟΥ. Ειδικά στις γονικές παροχές εκτός σχεδίου ακινήτων, τα λάθη στον υπολογισμό της αξίας τους είναι συχνά, αλλά περνούν γενικά απαρατήρητα, καθώς ακόμα και αν υπολογιστεί οικοπεδική αξία σε χέρσες εκτάσεις, σπάνια προκύπτει η υποχρέωση πληρωμής φόρου λόγω του αφορολογήτου ορίου.
      Τέτοια λάθη γίνονται κυρίως για ακίνητα «εκτός σχεδίου αλλά εντός Γενικού Οικοδομικού Σχεδιασμού (ΓΟΣ)», αφού θεωρούνται οιονεί οικοδομήσιμα, ακόμα και αν στο σχέδιο δεν προβλέπεται να χτιστούν ποτέ. Στις περιπτώσεις αυτές, η αξία του ακινήτου σχεδόν τριπλασιάζεται (και συμπαρασύρει προς τα πάνω τα συγκριτικά στοιχεία και για όλα τα υπόλοιπα γειτονικά ακίνητα), αλλά ο φορολογούμενος συνήθως δεν το αντιλαμβάνεται αν δεν προκύψει φόρος για να του ζητηθεί.
      2 Σχεδιασμό και υλοποίηση της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή δήλωσης μεταβολών ακινήτων από συμβολαιογράφους: Στόχος είναι πριν από κάθε μεταβίβαση ή αλλαγή στοιχείων ενός ακινήτου οι συμβολαιογράφοι να διασφαλίζουν ότι έχουν πληρωθεί οι οφειλόμενοι φόροι που το βαρύνουν.
      3Ανασχεδιασμό της διαδικασίας επιστροφής των μη χρησιμοποιούμενων e-παραβόλων σε όσους τα εξέδωσαν αλλά δεν τα χρησιμοποίησαν.
      4Σταδιακή εφαρμογή της αυτόματης ενημέρωσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω διασύνδεσης με τα υπόλοιπα μητρώα της δημόσιας διοίκησης.
      5Ηλεκτρονικές δημοπρασίες κινητών περιουσιακών στοιχείων (αυτοκινήτων κ.λπ.) που εκποιούνται από τη ΔΔΔΥ (τον πρώην ΟΔΔΥ) και ηλεκτρονική είσπραξη των οφειλόμενων ποσών απ' όσους μετέχουν στους πλειστηριασμούς αυτούς.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε εργοτάξιο μετατρέπεται τους επόμενους μήνες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έχοντας σκοπό να ετοιμάσει και να θέσει σε λειτουργία πάνω από δύο ντουζίνες νέες ηλεκτρονικές εφαρμογές από φέτος μέχρι και το 2019. Οι αλλαγές αυτές στόχο έχουν να εξυπηρετήσουν πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά κυρίως να διευκολύνουν τους ελέγχους και την είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
      Αυτό σημαίνει ότι φορολογούμενοι και λογιστές θα αναγκαστούν να προσαρμοστούν σε νέα δεδομένα ενώ, από την άλλη, οι διαδικασίες αυτοματοποιούνται και αποτρέπονται έτσι κρούσματα συνδιαλλαγής και διαφθοράς.
      Η εν λόγω αρχή αναμένεται ως τα μέσα Ιουνίου, με τη νέα πλατφόρμα για τις δηλώσεις βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων (τύπου Airbnb).
      Μέσα στη χρονιά δρομολογούνται και άλλες ηλεκτρονικές εφαρμογές για τη φορολογία ακινήτων, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η σύνδεση της Εφορίας με το Κτηματολόγιο, τα υπουργεία Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Εργασίας (πληροφοριακό σύστημα Εργάνη), αλλά και με την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
      Τι αλλάζει μέσα στο 2018
      Εργα άμεσης προτεραιότητας που θα εφαρμοστούν τους επόμενους μήνες είναι:
      1 Μισθώσεις τύπου Airbnb: Τον Ιούνιο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται η δημιουργία της ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης της βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων. Στη φάση αυτή πάντως η εφαρμογή θα παρακολουθεί τις δηλώσεις που βάσει νόμου πρέπει να υποβάλλονται από τους ιδιοκτήτες, χωρίς ακόμα να μπορούν να διασταυρώνονται με στοιχεία από τις ίδιες τις πλατφόρμες εκμίσθωσης ακινήτων, οι οποίες έχουν την έδρα τους στο εξωτερικό και προς το παρόν εμφανίζονται απρόθυμες να παράσχουν στοιχεία στα κράτη.
      Σε περίπτωση που τελικώς αυτές -ή έστω κάποιες εξ αυτών- υποχρεωθούν να δώσουν στοιχεία, θα είναι εφικτό για τη φορολογική αρχή να διαπιστωθεί για ποιες μισθώσεις δεν έχει υποβληθεί δήλωση και να ελεγχθούν. Επιπλέον η ΑΑΔΕ μπορεί και με άλλους τρόπους (πληροφορίες, έρευνα στο Διαδίκτυο, έλεγχοι από εφοριακούς που υποδύονται τους τουρίστες κ.ο.κ.) να εντοπίσει περιπτώσεις μισθώσεων που δεν δηλώνονται στη σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή. Κατά την εισαγωγή των στοιχείων του ακινήτου στην πλατφόρμα θα συμπληρώνεται από τους ιδιοκτήτες ή υπομισθωτές το πεδίο που αφορά την παροχή υπηρεσίας καθαριότητας ή κάποια άλλη πρόσθετη παροχή. Αυτό και μόνο αρκεί ώστε το εισόδημα που προκύπτει από τη μίσθωση να θεωρείται εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (και όχι εισόδημα από ακίνητη περιουσία), με όλες τις υποχρεώσεις που πηγάζουν από αυτό το γεγονός. Συγκεκριμένα:
      α) Ως εισόδημα από ακίνητη περιουσία φορολογούνται τα μισθώματα για ακίνητα που διατίθενται επιπλωμένα, χωρίς οιασδήποτε άλλη υπηρεσία πλην της παροχής κλινοσκεπασμάτων: για εισόδημα έως 12.000 ευρώ φορολογούνται με 15%, για εισόδημα 12.001-35.000 ευρώ με 35%, ενώ το υπερβάλλον με 45%.
      β) Αν παρέχονται οποιεσδήποτε άλλες υπηρεσίες (π.χ. πρωινό), τα μισθώματα φορολογούνται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα και συγκεκριμένα με 22% μέχρι τα πρώτα 20.000 ευρώ, με 29% στο τμήμα 20.001-30.000 ευρώ, με 37% στο τμήμα 30.001-40.000 ευρώ και με 45% στο τμήμα πάνω από 40.000 ευρώ.
      Το εισόδημα που αποκτάται από νομικά πρόσωπα ή οντότητες θεωρείται εισόδημα από ακίνητη περιουσία, πρακτικά όμως φορολογείται ως έσοδο από επιχειρηματική δραστηριότητα, δηλαδή με 29%.
      Στην ηλεκτρονική εφαρμογή θα δηλωθούν μισθώσεις με συγκεκριμένη διάρκεια μικρότερη του έτους, από τον διαχειριστή που κανονίζει τις αναρτήσεις και τις ενοικιάσεις, λαμβάνοντας αριθμό εγγραφής για κάθε εκμισθούμενο ακίνητο.
      2 Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων Φόρου Μεταβίβασης Ακινήτων: Στην ΑΑΔΕ μιλούν για «επανάσταση», καθώς ο φορολογούμενος δεν θα χρειάζεται πλέον να ταξιδεύει σε ολόκληρη τη χώρα για να μεταβεί αυτοπροσώπως στη συγκεκριμένη ΔΟΥ όπου ανήκει κάθε ακίνητο. Επιπλέον θα διασφαλίζεται αντικειμενικά και όχι χειρόγραφα, χωρίς υποψίες για «λάθη» (σε βάρος είτε του ιδιώτη είτε και του κράτους) ο υπολογισμός και η απόδοση του φόρου ακινήτων σε κάθε μεταβίβαση. Σε αντίθεση με σήμερα που οι δηλώσεις μεταβίβασης σωρεύονται και φυλάσσονται στα αρχεία και στα υπόγεια κάθε ΔΟΥ της χώρας, πριν τελικά καταστραφούν, στο εξής θα εμφανίζονται online και σε πρώτη ζήτηση - ακόμα και σε περίπτωση ελέγχου.
      Από την άλλη, με βάση τα ηλεκτρονικά αρχεία που θα δημιουργηθούν, θα μπορούν να εξάγονται ευκολότερα και ασφαλέστερα τα συγκριτικά στοιχεία με τα οποία υπολογίζονται οι φόροι ακινήτων σε μεγάλες περιοχές της χώρας, όπου δεν ισχύει ο αντικειμενικός προσδιορισμός της αξίας των ακινήτων. Μια τέτοια εξέλιξη όμως καθιστά ευχερέστερο -μελλοντικά ίσως- και τον υπολογισμό της αξίας και την επιβολή του ΕΝΦΙΑ στα αγροτεμάχια, με βάση τα συγκριτικά στοιχεία που θα συλλέγονται.
      3 Ανάπτυξη εφαρμογής ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων Φόρου Χρηματικής Δωρεάς-Γονικής Παροχής: Και στην περίπτωση αυτή το όφελος θα είναι ο ασφαλέστερος υπολογισμός του αναλογούντος φόρου που εισπράττει το κράτος.
      4 Ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής αιτήσεων επιστροφής ΦΠΑ μέσω TAXISnet: Στόχος είναι να επιταχυνθούν οι επιστροφές και να μηδενιστούν από το καλοκαίρι και μετά οι εκκρεμείς αιτήσεις επιστροφής για τις επιχειρήσεις που καθυστερούν πάνω από τρεις μήνες. Με βάση πάντως τα δημοσιευμένα στοιχεία, το 2017 ο μέσος χρόνος καθυστέρησης σε αρκετές ΔΟΥ ξεπερνούσε και τα τρία χρόνια.
      5 Δημιουργία συστήματος υποστήριξης και αξιοποίησης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης: Είναι ένα βήμα προς την ηλεκτρονική τήρηση και παρακολούθηση βιβλίων και στοιχείων από 1.1.2020.
      6 Δημιουργία Ηλεκτρονικού Δελτίου Αποστολής: Θα διευκολύνει ιδιαίτερα σε ελέγχους στον δρόμο για παράνομες κινήσεις φορτίων που ταξιδεύουν με χειρόγραφα παραστατικά, τα οποία στη συνέχεια σκίζονται και πετιούνται χωρίς να εμφανίζονται ξανά πουθενά.
      7 Βελτιώσεις στην αυτοματοποιημένη πίστωση οφειλών φορολογουμένων ΔΟΥ από τις εισπράξεις των Ταυτοτήτων Οφειλής: Αυτό αφορά ιδιαίτερα την παρακράτηση ποσού σε αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας και την παρακράτηση ποσού σε βεβαίωση οφειλής.
      8Επέκταση της δυνατότητας εισπράξεων με τη χρήση POS και στα τελωνεία.
      9 Ηλεκτρονική έκδοση και πληρωμή των λογιστικών σημειωμάτων.
      10 Δημιουργία εφαρμογής για την ηλεκτρονική υποβολή δήλωσης της εισφοράς επί του εισαγόμενου και μετατρεπόμενου σε ευρώ συναλλάγματος από ναυτιλιακές επιχειρήσεις (του αρ. 43 του Ν. 4111/2003). Πρόκειται για τα περίφημα «ροζ χαρτάκια» εισαγωγής συναλλάγματος, τα οποία, σε ορισμένες περιπτώσεις, διακινούνται παράνομα για να δικαιολογήσουν την κατοχή χρηματικών ποσών που καλύπτουν μεγάλες αγοραπωλησίες κατά τον έλεγχο του «πόθεν έσχες».
      11 Ανάπτυξη της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή των δηλώσεων απόδοσης παρακρατούμενων φόρων από τόκους, μερίσματα και δικαιώματα.
      12 Εφαρμογή αναλυτικής μηνιαίας δήλωσης βεβαίωσης αποδοχών. Στόχος είναι η αυτόματη διασταύρωση με τα συστήματα Εργάνη για ελέγχους αδήλωτης εργασίας ή μη απόδοσης των παρακρατούμενων φόρων από τους μισθούς των εργαζομένων.
      13 Εφαρμογή ηλεκτρονικής υποβολής δηλώσεων φόρου κερδών από τυχερά παιχνίδια: Στο παρελθόν γνώριζε άνθηση η αγοραπωλησία βεβαιώσεων κερδών από τυχερά παιχνίδια για ξέπλυμα χρήματος. Πλέον, εν όψει και της δημιουργίας νέων καζίνο, θα ταυτοποιείται ασφαλέστερα όποιος επικαλείται τα κέρδη, καθώς και αν και ποιος τα απέδωσε.
      14 Σύνδεση του TAXIS με το πληροφοριακό σύστημα ICISnet των τελωνείων για να εμφανίζουν ενοποιημένη τη συνολική εικόνα των οφειλών για τον ίδιο οφειλέτη.
      Τι θα τεθεί σε εφαρμογή το 2019
      Σε δεύτερο βαθμό προτεραιότητας, έως τα τέλη του 2019, δρομολογούνται εφαρμογές για:
      1 Ηλεκτρονική υποβολή δηλώσεων Φόρου Δωρεάς-Γονικής Παροχής και Κληρονομιάς: Οπως και στην εφαρμογή για μεταβιβάσεις ακινήτων, σημαίνει λιγότερη ταλαιπωρία και μετακινήσεις, αλλά και καλύτερο έλεγχο των συναλλαγών στις ΔΟΥ. Ειδικά στις γονικές παροχές εκτός σχεδίου ακινήτων, τα λάθη στον υπολογισμό της αξίας τους είναι συχνά, αλλά περνούν γενικά απαρατήρητα, καθώς ακόμα και αν υπολογιστεί οικοπεδική αξία σε χέρσες εκτάσεις, σπάνια προκύπτει η υποχρέωση πληρωμής φόρου λόγω του αφορολογήτου ορίου.
      Τέτοια λάθη γίνονται κυρίως για ακίνητα «εκτός σχεδίου αλλά εντός Γενικού Οικοδομικού Σχεδιασμού (ΓΟΣ)», αφού θεωρούνται οιονεί οικοδομήσιμα, ακόμα και αν στο σχέδιο δεν προβλέπεται να χτιστούν ποτέ. Στις περιπτώσεις αυτές, η αξία του ακινήτου σχεδόν τριπλασιάζεται (και συμπαρασύρει προς τα πάνω τα συγκριτικά στοιχεία και για όλα τα υπόλοιπα γειτονικά ακίνητα), αλλά ο φορολογούμενος συνήθως δεν το αντιλαμβάνεται αν δεν προκύψει φόρος για να του ζητηθεί.
      2 Σχεδιασμό και υλοποίηση της ηλεκτρονικής εφαρμογής για την υποβολή δήλωσης μεταβολών ακινήτων από συμβολαιογράφους: Στόχος είναι πριν από κάθε μεταβίβαση ή αλλαγή στοιχείων ενός ακινήτου οι συμβολαιογράφοι να διασφαλίζουν ότι έχουν πληρωθεί οι οφειλόμενοι φόροι που το βαρύνουν.
      3Ανασχεδιασμό της διαδικασίας επιστροφής των μη χρησιμοποιούμενων e-παραβόλων σε όσους τα εξέδωσαν αλλά δεν τα χρησιμοποίησαν.
      4Σταδιακή εφαρμογή της αυτόματης ενημέρωσης Μητρώου Φορολογουμένων μέσω διασύνδεσης με τα υπόλοιπα μητρώα της δημόσιας διοίκησης.
      5Ηλεκτρονικές δημοπρασίες κινητών περιουσιακών στοιχείων (αυτοκινήτων κ.λπ.) που εκποιούνται από τη ΔΔΔΥ (τον πρώην ΟΔΔΥ) και ηλεκτρονική είσπραξη των οφειλόμενων ποσών απ' όσους μετέχουν στους πλειστηριασμούς αυτούς.
    • By Engineer
      Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών:
      Η υποχρεωτική εφαρμογή από 01.01.2020 της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της ηλεκτρονικής τήρησης βιβλίων είναι στόχος του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων). Προς το σκοπό αυτό, θα συσταθεί Ομάδα Εργασίας, με συμμετοχή και εκπροσώπων των οικονομικών και κλαδικών φορέων, η οποία θα προσδιορίσει τις απαιτούμενες δράσεις και ενέργειες και τις αναγκαίες υποδομές για την εφαρμογή των ανωτέρω σε ένα σημαντικό ποσοστό των επιχειρήσεων από 01.01.2019.
      Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο το οποίο θα συμβάλει στην καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων με σημαντική συμβολή στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στον περιορισμό των φαινομένων έκδοσης πλαστών ή εικονικών τιμολογίων αλλά και θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην καθημερινότητά τους και στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους με την εξοικονόμηση πόρων, την αυτοματοποίηση των ακολουθούμενων διαδικασιών και τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους.
      Το θέμα είχε συζητηθεί σε σύσκεψη στις 23.4.2018, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Οικονομικών κ. Κατερίνα Παπανάτσιου, ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. κ. Γιώργος Πιτσιλής, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Πέτρος Τριάρχης, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Κόλλιας, καθώς και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ανώτατοι υπηρεσιακοί παράγοντες Διευθύνσεων της Α.Α.Δ.Ε και άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων. Στη σύσκεψη συμφωνήθηκε ότι θα πρέπει να ληφθούν όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες για την υλοποίηση του εκσυγχρονισμού της ηλεκτρονικής τιμολόγησης σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική τήρηση βιβλίων, ενώ οι φορείς κατέθεσαν τις προτάσεις τους και συμφώνησαν στην αναγκαιότητα της υλοποίησης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της ηλεκτρονικής τήρησης των βιβλίων και στοιχείων.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σύμφωνα με το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών:
      Η υποχρεωτική εφαρμογή από 01.01.2020 της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της ηλεκτρονικής τήρησης βιβλίων είναι στόχος του υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων). Προς το σκοπό αυτό, θα συσταθεί Ομάδα Εργασίας, με συμμετοχή και εκπροσώπων των οικονομικών και κλαδικών φορέων, η οποία θα προσδιορίσει τις απαιτούμενες δράσεις και ενέργειες και τις αναγκαίες υποδομές για την εφαρμογή των ανωτέρω σε ένα σημαντικό ποσοστό των επιχειρήσεων από 01.01.2019.
      Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο το οποίο θα συμβάλει στην καλύτερη στόχευση των φορολογικών ελέγχων με σημαντική συμβολή στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στον περιορισμό των φαινομένων έκδοσης πλαστών ή εικονικών τιμολογίων αλλά και θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην καθημερινότητά τους και στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών τους με την εξοικονόμηση πόρων, την αυτοματοποίηση των ακολουθούμενων διαδικασιών και τη μείωση του γραφειοκρατικού κόστους.
      Το θέμα είχε συζητηθεί σε σύσκεψη στις 23.4.2018, στην οποία συμμετείχαν η Υφυπουργός Οικονομικών κ. Κατερίνα Παπανάτσιου, ο Διοικητής της Α.Α.Δ.Ε. κ. Γιώργος Πιτσιλής, ο Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Πέτρος Τριάρχης, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Κόλλιας, καθώς και εκπρόσωποι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών, ανώτατοι υπηρεσιακοί παράγοντες Διευθύνσεων της Α.Α.Δ.Ε και άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων. Στη σύσκεψη συμφωνήθηκε ότι θα πρέπει να ληφθούν όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες για την υλοποίηση του εκσυγχρονισμού της ηλεκτρονικής τιμολόγησης σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική τήρηση βιβλίων, ενώ οι φορείς κατέθεσαν τις προτάσεις τους και συμφώνησαν στην αναγκαιότητα της υλοποίησης της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και της ηλεκτρονικής τήρησης των βιβλίων και στοιχείων.
FespaC + Τοιχοποιία + FespaR

Token


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.