Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Engineer

    Το 30% των τουριστών έρχονται οδικώς στην Ελλάδα

    Σε υψηλά επίπεδα κινήθηκε ο οδικός τουρισμός στην Ελλάδα το 2017, όπως προκύπτει στη μελέτη του SETE Intelligence με τίτλο «Οι προοπτικές του οδικού τουρισμού στην Ελλάδα το 2018».

    Συγκεκριμένα, ο αριθμός των ταξιδιωτών που ταξίδεψε οδικώς στην χώρα μας ανήλθε το 2017 σε 8,3 εκατ. ή περισσότερο από 30% του εισερχόμενου τουρισμού συνολικά (πλην κρουαζιέρας), δημιουργώντας έτσι τις προοπτικές για περεταίρω ενδυνάμωσή του.

    Στα πλεονεκτήματα αυτής της μορφής τουρισμού είναι το γεγονός ότι με τον οδικό τουρισμό υπάρχει η δυνατότητα που έχουν οι επισκέπτες να αλλάξουν ή να επιλέξουν προορισμό την «τελευταία στιγμή» χωρίς να τους απασχολούν ακυρωτικά κόστη, όπως με τα αεροπορικά εισιτήρια. Ως εκ τούτου το οικονομικό κλίμα που επικρατεί στις αντίστοιχες αγορές είναι καθοριστικό για τις επιλογές διακοπών που θα κάνουν οι κάτοικοί τους.

    Η παρούσα μελέτη εστιάζει στις μακρο-οικονομικές εξελίξεις των κυριότερων αγορών με οδική πρόσβαση στην Ελλάδα, καταγράφοντας τα βασικά μακρο-οικονομικά δεδομένα που επηρεάζουν την ταξιδιωτική συμπεριφορά, καθώς και βασικά στοιχεία για τον εξερχόμενο τουρισμό κάθε αγοράς. Η καταγραφή γίνεται για τις 6 μεγαλύτερες αγορές τουριστών που έρχονται οδικώς που είναι κατά κύριο λόγο Βαλκανικές (Σερβία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία, Αλβανία, ΠΓΔΜ), καθώς επιπλέον και για την Πολωνία.

    Οι οικονομικές εξελίξεις των εξεταζόμενων αγορών εμφανίζουν μικτή εικόνα με τις αγορές της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Σερβίας, της Πολωνίας και της ΠΓΔΜ να είναι θετικές, ενώ αρνητικές είναι οι εξελίξεις στην Ρουμανία (επιβράδυνση της οικονομίας) και την Τουρκία (διαρκής υποτίμηση της τουρκικής Λίρας και περαιτέρω επιδείνωση του οικονομικού κλίματος).

    Αναφορικά με τη θέση της Ελλάδας στον εξερχόμενο τουρισμό των εξεταζόμενων αγορών το 2016, παρατηρούμε ότι σε όλες βρίσκεται στο «Τop 3» των κυριότερων τουριστικών προορισμών με εξαίρεση την αγορά της Πολωνίας (8η). Ειδικότερα, κατέχει την 1η θέση στις αγορές της Σερβίας, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας, της Αλβανίας και της ΠΓΔΜ και την 2η θέση στην αγορά της Ρουμανίας.



    Σχόλια Μελών


    There are no comments to display.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • By Engineer
      Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από σήμερα (12/6/2018) το σχέδιο νόμου με τίτλο «Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού», από το Υπουργείο Τουρισμού.
      Αναλυτικά εδώ - http://www.opengov.gr/tourism/?p=1452

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε δημόσια διαβούλευση τίθεται από σήμερα (12/6/2018) το σχέδιο νόμου με τίτλο «Θεματικός τουρισμός – Ειδικές μορφές τουρισμού», από το Υπουργείο Τουρισμού.
      Αναλυτικά εδώ - http://www.opengov.gr/tourism/?p=1452
    • By Engineer
      Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το εννεάμηνο του 2017 προκύπτουν τα εξής:
       
      Ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το εννεάμηνο (Ιανουάριος–Σεπτέμβριος) του 2017 έφθασε τα 48.206.860 παρουσιάζοντας αύξηση 9,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όπου είχαν διακινηθεί 44.077.380 επιβάτες.
       
      Συγκεκριμένα οι διακινούμενοι επιβάτες, σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, είναι αυτό το εννεάμηνο περισσότεροι κατά 4.129.480 εκατ. σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
       
      Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 393.885 (από τις οποίες 151.613 εσωτερικού και 242.272 εξωτερικού) παρουσιάζοντας αύξηση 1,5% (+4,5% στις πτήσεις εξωτερικού), σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 388.182 πτήσεις.
       
      ΣΥΝΟΛΟ ΠΤΗΣΕΩΝ (ΕΣΩΤ. ΚΑΙ ΕΞΩΤ.) ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑΤΩΝ (ΕΣΩΤ. ΚΑΙ ΕΞΩΤ.)
      9ΜΗΝΟ ΄16: 388.182 44.077.380
      9ΜΗΝΟ ΄17: 393.885 48.206.860
      ΜΕΤΑΒΟΛΗ: +1,5% +9,4%
       
      Από τα στατιστικά στοιχεία για τον Σεπτέμβριο του 2017 προκύπτουν τα εξής :
       
      Διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια 7.855.129 επιβάτες, η άνοδος συνολικά (+6,1% επιβάτες εσωτερικού και +10,9% επιβάτες εξωτερικού) έφτασε μεσοσταθμικά το 9,8%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους. Όσον αφορά τις αφίξεις επιβατών εξωτερικού για τον Σεπτέμβριο του ΄17 είχαμε αύξηση 10,5% που αναλογεί σε 2.891.866 επιβάτες σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του ΄16 που οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού ήταν 2.617.779
       
      Ενδεικτικά τα αεροδρόμια Αθηνών, Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Κέρκυρας σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ παρουσίασαν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για το μήνα Σεπτέμβριο.
       
      Α/Δ ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΑΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
      1. ΑΘΗΝΑ 2.295.192
      2. ΗΡΑΚΛΕΙΟ 1.174.677
      3. ΡΟΔΟΣ 852.328
      4. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 696.797
      5. ΚΕΡΚΥΡΑ 501.732
       
      Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοινώνει επίσης ότι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το εννεάμηνο (Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου ΄17), το αεροδρόμιο που είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών είναι της Πάρου με άνοδο 140,7%, (διακίνησε 142.816 επιβάτες το εννεάμηνο του ΄17 έναντι 59.334 το αντίστοιχο διάστημα του ΄16).
       
      Το αεροδρόμιο της Νάξου κατέγραψε άνοδο επιβατικής κίνησης 43,4%, ( διακίνησε 46.991 επιβάτες έναντι 32.774 το περσινό διάστημα). Αύξηση επιβατών 41,6.% είχε το αεροδρόμιο της Σητείας καθώς διακίνησε 26.307 επιβάτες το εννεάμηνο του 2017 έναντι 18.580 επιβατών που είχε διακινήσει την ίδια χρονική περίοδο του 2016.
       
      ΤΑ 3 ΠΡΩΤΑ Α/Δ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 9ΜΗΝΟ ΤΟΥ 2017
       
      ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΔΙΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ
      1. ΠΑΡΟΣ 142.816 επιβάτες + 140,7%
      2. ΝΑΞΟΣ 46.991 επιβάτες + 43,4%
      3. ΣΗΤΕΙΑ 26.307 επιβάτες + 41,6 %
       
      Πηγή: http://www.ypodomes....-sto-9mino-2017
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Από τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ για την κίνηση των αεροδρομίων το εννεάμηνο του 2017 προκύπτουν τα εξής:
       
      Ο συνολικός αριθμός των διακινηθέντων επιβατών το εννεάμηνο (Ιανουάριος–Σεπτέμβριος) του 2017 έφθασε τα 48.206.860 παρουσιάζοντας αύξηση 9,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όπου είχαν διακινηθεί 44.077.380 επιβάτες.
       
      Συγκεκριμένα οι διακινούμενοι επιβάτες, σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας, είναι αυτό το εννεάμηνο περισσότεροι κατά 4.129.480 εκατ. σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.
       
      Ο συνολικός αριθμός των πτήσεων στα ελληνικά αεροδρόμια ανήλθε στις 393.885 (από τις οποίες 151.613 εσωτερικού και 242.272 εξωτερικού) παρουσιάζοντας αύξηση 1,5% (+4,5% στις πτήσεις εξωτερικού), σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 όπου είχαν πραγματοποιηθεί 388.182 πτήσεις.
       
      ΣΥΝΟΛΟ ΠΤΗΣΕΩΝ (ΕΣΩΤ. ΚΑΙ ΕΞΩΤ.) ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑΤΩΝ (ΕΣΩΤ. ΚΑΙ ΕΞΩΤ.)
      9ΜΗΝΟ ΄16: 388.182 44.077.380
      9ΜΗΝΟ ΄17: 393.885 48.206.860
      ΜΕΤΑΒΟΛΗ: +1,5% +9,4%
       
      Από τα στατιστικά στοιχεία για τον Σεπτέμβριο του 2017 προκύπτουν τα εξής :
       
      Διακινήθηκαν στα ελληνικά αεροδρόμια 7.855.129 επιβάτες, η άνοδος συνολικά (+6,1% επιβάτες εσωτερικού και +10,9% επιβάτες εξωτερικού) έφτασε μεσοσταθμικά το 9,8%, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους. Όσον αφορά τις αφίξεις επιβατών εξωτερικού για τον Σεπτέμβριο του ΄17 είχαμε αύξηση 10,5% που αναλογεί σε 2.891.866 επιβάτες σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του ΄16 που οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού ήταν 2.617.779
       
      Ενδεικτικά τα αεροδρόμια Αθηνών, Ηρακλείου, Ρόδου, Θεσσαλονίκης και Κέρκυρας σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της ΥΠΑ παρουσίασαν τη μεγαλύτερη επιβατική κίνηση για το μήνα Σεπτέμβριο.
       
      Α/Δ ΣΥΝΟΛΟ ΔΙΑΚΙΝΟΥΜΕΝΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017
      1. ΑΘΗΝΑ 2.295.192
      2. ΗΡΑΚΛΕΙΟ 1.174.677
      3. ΡΟΔΟΣ 852.328
      4. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 696.797
      5. ΚΕΡΚΥΡΑ 501.732
       
      Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ανακοινώνει επίσης ότι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία για το εννεάμηνο (Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου ΄17), το αεροδρόμιο που είχε το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης διακίνησης επιβατών είναι της Πάρου με άνοδο 140,7%, (διακίνησε 142.816 επιβάτες το εννεάμηνο του ΄17 έναντι 59.334 το αντίστοιχο διάστημα του ΄16).
       
      Το αεροδρόμιο της Νάξου κατέγραψε άνοδο επιβατικής κίνησης 43,4%, ( διακίνησε 46.991 επιβάτες έναντι 32.774 το περσινό διάστημα). Αύξηση επιβατών 41,6.% είχε το αεροδρόμιο της Σητείας καθώς διακίνησε 26.307 επιβάτες το εννεάμηνο του 2017 έναντι 18.580 επιβατών που είχε διακινήσει την ίδια χρονική περίοδο του 2016.
       
      ΤΑ 3 ΠΡΩΤΑ Α/Δ ΣΕ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΞΗΣΗΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ 9ΜΗΝΟ ΤΟΥ 2017
       
      ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΔΙΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΠΟΣΟΣΤΟ
      1. ΠΑΡΟΣ 142.816 επιβάτες + 140,7%
      2. ΝΑΞΟΣ 46.991 επιβάτες + 43,4%
      3. ΣΗΤΕΙΑ 26.307 επιβάτες + 41,6 %
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/43295-ayksisi-9-4-stin-kinisi-ton-aerodromion-sto-9mino-2017
    • By Engineer
      Με 120 εκατ. ευρώ (δημόσια δαπάνη) αναμένεται να προκηρυχθεί πολύ σύντομα το νέο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας Νέων Τουριστικών Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων».
       
      Ήδη το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης έχει καταρτίσει τον αναλυτικό οδηγό εφαρμογής της δράσης και το μόνο που απομένει, είναι η προκήρυξή της. Στο πλαίσιο της δράσης, θα ενισχυθούν επενδυτικά σχέδια ύψους από 25.000 έως 400.000 ευρώ. Το ύψος της επιδότησης μπορεί να ανέλθει στο 50%.
       
      Οι επιλέξιμοι τομείς δραστηριότητας
       
      Οι επιλέξιμες κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων οι οποίες μπορούν να λάβουν χρηματοδότηση από τη δράση είναι οι εξής:
       
      1. Τουριστικά Καταλύματα (σύμφωνα με τον Ν.4276/2014)
       
      2. Κύρια Ξενοδοχειακά Καταλύματα
       
      - Ξενοδοχεία, υπό την προϋπόθεση ότι η δυναμικότητά τους είναι από 10 έως 50 κλίνες. Ωστόσο, στην περίπτωση που η δυναμικότητα του ξενοδοχειακού καταλύματος είναι μεγαλύτερη των 50 κλινών, δεν αποτελεί αιτία αποκλεισμού/απόρριψης της πρότασης. Το τμήμα ωστόσο του επενδυτικού σχεδίου που αφορά στη δυναμικότητα άνω των πενήντα (50) κλινών θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια.
       
      - Ξενοδοχειακά τουριστικά καταλύματα εντός παραδοσιακών κτισμάτων που προβλέπονται στο π.δ. 33/1979
       
      - Οργανωμένες τουριστικές κατασκηνώσεις (camping)
       
      3. Μη Κύρια Ξενοδοχειακά Καταλύματα
       
      - Αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα - τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες υπό την προϋπόθεση ότι ο ελάχιστος αριθμός των κατοικιών θα είναι τρεις.
       
      - Ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια - διαμερίσματα (3 και 4 κλειδιά), υπό τον περιορισμό ότι η ελάχιστη δυναμικότητά τους θα είναι οι 10 κλίνες.
       
      4. Τουριστικά Γραφεία
       
      - Τουριστικά είναι τα γραφεία κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 393/1976 (Α΄199)
       
      - Γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων ολικής μίσθωσης ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων.
       
      - Επιχειρήσεις εκμίσθωσης μοτοσικλετών, τρίτροχων και τετράτροχων οχημάτων άνω των 50 κ.εκ.
       
      - Τουριστικές Επιχειρήσεις Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ.) που έχουν στην κυριότητα, νομή ή κατοχή τους ένα ή περισσότερα ειδικά τουριστικά λεωφορεία του ν. 711/1977.
       
      - Ναυλομεσιτικά γραφεία που αναλαμβάνουν την εκναύλωση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
       
      5. Εναλλακτικές Μορφές Τουρισμού
       
      Στην κατηγορία ενδεικτικά περιλαμβάνονται:
       
      - Αθλητικός Τουρισμός: α) στη θάλασσα (π.χ. καταδύσεις αναψυχής, γήπεδα γκολφ, μίνι γκολφ, θαλάσσιο σκι, θαλάσσιο αλεξίπτωτο, ιστιοσανίδα, ιστιοδρομίες, αετοσανίδα, κολύμβηση και λοιπά θαλάσσια αθλήματα), β) σε λίμνες - ποτάμια (π.χ. canoe kayak, rafting κ.ά.), γ) σε ορεινές, ημιορεινές, πεδινές ή/και αστικές και ημιαστικές περιοχές (π.χ. ορειβασία, αναρρίχηση, πίστες mountain bike, αιωροπτερισμός-αλεξίπτωτο πλαγιάς, διάβαση φαραγγιών-δασών, τουρισμός άγριας ζωής, ποδηλασία πόλης, ιππασία κ.ά).
       
      - Θαλάσσιος τουρισμός: Εκτός πολλών εκ των ανωτέρω δραστηριοτήτων του αθλητικού τουρισμού στη θάλασσα όπως π.χ. θαλάσσιο σκι, στην ειδική αυτή μορφή τουρισμού περιλαμβάνονται δραστηριότητες αναψυχής που συνδέονται με θαλάσσιες περιηγήσεις (κρουαζιέρες με κρουαζιερόπλοια ή άλλα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής).
       
      - Τουρισμός υπαίθρου: α) φυσιολατρικός τουρισμός που αναπτύσσεται στις χαρακτηριζόμενες «φυσικές» περιοχές με σκοπό να αποκτήσουν γνώσεις για τη φύση οι τουρίστες, β) τουρισμός παρατήρησης και ερμηνείας της φύσης (π.χ. παρατηρητήρια, κέντρα ενημέρωσης επισκεπτών και ορειβατικά καταφύγια), γ) περιπατητικός τουρισμός που αναπτύσσεται στα περιπατητικά μονοπάτια της υπαίθρου και δ) περιηγητικός τουρισμός, όταν η περιήγηση ή η εκδρομή γίνεται στην ύπαιθρο. Η μορφή αυτή συνδέεται και με τον αθλητικό τουρισμό που αναπτύσσεται σε λίμνες - ποτάμια, ορεινές, ημιορεινές, πεδινές και ημιαστικές περιοχές που αναφέρεται ανωτέρω.
       
      - Άλλες ειδικές-εναλλακτικές μορφές τουρισμού: Ψυχαγωγικά και θεματικά πάρκα, π.χ πάρκα περιπέτειας, πάρκα ομοιωμάτων (miniature parks) κ.ά.
       
      Κατηγορίες επιλέξιμων δαπανών
      Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι επιλέξιμες δαπάνες είναι οι εξής:
       
      1. Κτίρια, λοιπές εγκαταστάσεις και περιβάλλων χώρος. Επιλέξιμες είναι κάθε μορφής εργασίες μετά ή άνευ υλικών επί κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων καθώς και κάθε μορφής εργασίες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου της ενισχυόμενης επιχείρησης, υπό τους ακόλουθους όρους:
       
      - Να εξασφαλιστεί και να προσκομιστεί η απαιτούμενη άδεια δόμησης σύμφωνα με τον ισχύοντα Οικοδομικό Κανονισμό για τις εκτελούμενες εργασίες. Επισημαίνεται ότι οι απαιτούμενες άδειες για την υλοποίηση των δαπανών της συγκεκριμένης κατηγορίας του Επενδυτικού Σχεδίου απαιτείται να έχουν εκδοθεί εντός των πρώτων 12 μηνών από την ημερομηνία ένταξης.
       
      - Να υπάρχει ιδιοκτησία ή παραχώρηση χρήσης ή μίσθωση ή νόμιμη σύσταση επικαρπίας επί του ακινήτου για χρονικό διάστημα τουλάχιστον έξι (6) ετών. Η περίοδος της εξαετίας υπολογίζεται από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης της επένδυσης. Η ιδιοκτησία, η μίσθωση, η σύσταση επικαρπίας ή η παραχώρηση χρήσης θα πρέπει να καταδεικνύεται με το 1ο αίτημα πιστοποίησης και πριν την καταβολή της δημόσιας επιχορήγησης. Ειδικά για ανέγερση κτιρίου, το μισθωτήριο πρέπει να είναι τουλάχιστον δώδεκα (12) έτη από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης της επένδυσης.
       
      - Δεν είναι επιλέξιμες στην παρούσα κατηγορία δαπάνες μελετών διακόσμησης και λοιπές παρεμφερείς μελέτες, εκτός εάν κατά την υλοποίηση και μέχρι την ολοκλήρωση της επένδυσης διαπιστωθεί ότι κατέληξαν σε εφαρμογή.
       
      - Δεν είναι επιλέξιμες οι εργοδοτικές εισφορές για κατασκευαστικές εργασίες και οι δαπάνες που αφορούν σε δασμούς, φόρους, τέλη.
       
      2. Μηχανήματα - Εξοπλισμός - Εγκαταστάσεις και Εξοπλισμός Προστασίας Περιβάλλοντος και Εξοικονόμησης ενέργειας και ύδατος
       
      2.1 Μηχανήματα - Εξοπλισμός
       
      Επιλέξιμες είναι δαπάνες που αφορούν στην προμήθεια, μεταφορά, εγκατάσταση και λειτουργία, νέων μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού, απαραίτητου για την λειτουργία της επιχείρησης και την εξασφάλιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, υπό τους ακόλουθους όρους:
       
      - Ο προμηθευόμενος εξοπλισμός να είναι καινούργιος, αμεταχείριστος και στην κυριότητα της επιχείρησης.
       
      - Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που αφορούν σε δασμούς, φόρους, τέλη, έξοδα αμοιβών εκτελωνιστή και εκτελωνισμού.
       
      - Η δαπάνη χρηματοδοτικής μίσθωσης εξοπλισμού θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη μόνο όταν ο εκμισθωτής μπορεί να συνάπτει συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1665/1986 (ΦΕΚ 194 Α'), όπως ισχύει, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 19 της Απόφασης του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού 81986/ΕΥΘΥ712/31.7.2015 "Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020 - Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς - Διαδικασία Ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων" (ΦΕΚ 1822/Β/24.08.2015), όπως ισχύει.
       
      - Είναι επιλέξιμη και εντάσσεται στην Κατηγορία Δαπάνης 2 η προμήθεια εξοπλισμού που είναι απαραίτητος για την δραστηριότητα της επιχείρησης (π.χ. προμήθεια αυτοκινήτων, σκαφών θαλάσσης και ποδηλάτων κάθε μορφής που προορίζονται προς εκμίσθωση, ειδικός εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση των δραστηριοτήτων του εναλλακτικού τουρισμού π.χ. canoe kayak, ιστιοσανίδα, εξοπλισμός αναρρίχησης, jet-ski, aqua scooter).
       
      2.2 Εξοπλισμός και εγκαταστάσεις προστασίας Περιβάλλοντος και εξοικονόμησης Ενέργειας και Ύδατος
       
      Επιλέξιμες είναι κάθε μορφής ενέργειες και δαπάνες που συνδέονται με την εξοικονόμηση ενέργειας και ύδατος και την προστασία του περιβάλλοντος, υπό τους ακόλουθους όρους :
       
      - Εφόσον οι δαπάνες αφορούν σε κτιριακές εργασίες μετά ή άνευ υλικών, εφαρμόζονται οι όροι της Κατηγορίας (1) ανωτέρω.
       
      - Εφόσον οι δαπάνες αφορούν σε εξοπλισμό, εφαρμόζονται οι όροι της Κατηγορίας (2.1) ανωτέρω.
       
      Όσον αφορά στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από εγκατάσταση Α.Π.Ε., απαιτείται:
       
      - να εξασφαλιστούν, εφόσον απαιτούνται, οι κατάλληλες αδειοδοτήσεις τόσο για την υλοποίηση όσο και για τη λειτουργία της εγκατάστασης Α.Π.Ε.
       
      - η παραγόμενη ηλεκτρική ισχύς της εγκατάστασης ΑΠΕ θα πρέπει αποδεδειγμένα να εξυπηρετεί τις ανάγκες της επιχείρησης.
       
      - η παραγόμενη ηλεκτρική ισχύς της εγκατάστασης ΑΠΕ δεν μπορεί να υπερβαίνει το άθροισμα των ηλεκτρικών καταναλώσεων της επιχείρησης.
       
      - η παραγόμενη ηλεκτρική ισχύς της εγκατάστασης ΑΠΕ δεν αποφέρει οικονομικό όφελος.
       
      3. Πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης
       
      Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες που αφορούν στην προετοιμασία για την πιστοποίηση, καθώς και στη λήψη των αντίστοιχων πιστοποιητικών, υπό τον όρο το πιστοποιητικό να έχει εκδοθεί από διαπιστευμένο ή άλλον αρμόδιο φορέα μέχρι την ημερομηνία της ολοκλήρωσης του έργου ή να αποδεικνύεται ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις για την έκδοσή του.
       
      4. Προβολή - Προώθηση - Συμμετοχή σε Εκθέσεις
       
      Επιλέξιμες είναι κάθε μορφής ενέργειες και δαπάνες που στοχεύουν στην προβολή της επιχείρησης και στην προώθηση της υπηρεσίας/του τουριστικού προϊόντος της, υπό τους ακόλουθους όρους:
       
      - Επιτρέπεται η συμμετοχή σε εκθέσεις μόνο ως εκθέτης. Η συμμετοχή πρέπει να αφορά, είτε στην προώθηση υπαρχόντων τουριστικών υπηρεσιών/προϊόντων της επιχείρησης σε νέες αγορές, είτε στην προώθηση νέων τουριστικών υπηρεσιών/προϊόντων σε δεδομένες για την επιχείρηση - εκθέτη αγορές.
       
      - Στην περίπτωση συμμετοχής σε Επαγγελματικές Εκθέσεις που γίνονται στην Ελλάδα, το συνολικό επιλέξιμο κόστος (κόστος συμμετοχής, διαμονή, μετακίνηση, μεταφορά υλικών κλπ), δεν θα υπερβαίνει τις 3.000/έκθεση.
       
      - Στην περίπτωση συμμετοχής σε Επαγγελματικές Εκθέσεις που γίνονται στο Εξωτερικό το συνολικό επιλέξιμο κόστος (κόστος συμμετοχής, διαμονή, μετακίνηση, μεταφορά υλικών κλπ) δεν θα υπερβαίνει τις 6.000/έκθεση.
       
      - Δεν είναι επιλέξιμες δαπάνες οι διαφημιστικές καταχωρήσεις στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τις εφημερίδες.
       
      - Το κόστος για τη δημιουργία ιστοσελίδας δεν θα υπερβαίνει το ποσό των 2.500 ευρώ. Η ιστοσελίδα θα πρέπει να εξυπηρετεί την πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σύμφωνα με τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα.
       
      5. Δαπάνες τεχνικών μελετών Μηχανικού και υπηρεσιών Φοροτεχνικού και Νομικού Συμβούλου
       
      Επιλέξιμες είναι οι δαπάνες όπως αναφέρονται ακολούθως:
       
      - Δαπάνες εκκίνησης για ίδρυση των τουριστικών επιχειρήσεων (πχ έξοδα κατάρτισης και δημοσίευσης του καταστατικού, αμοιβές νομικών υπηρεσιών και παροχής φοροτεχνικών συμβουλών που πραγματοποιούνται μέχρι την έναρξη της εκμεταλλεύσεως). Οι δαπάνες αυτές δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο συνεχούς ή περιοδικής δραστηριότητας, ούτε να συνδέονται με τις συνήθεις λειτουργικές δαπάνες της επιχείρησης όπως πχ τακτικές υπηρεσίες παροχής φορολογικών και νομικών συμβουλών.
       
      - Αμοιβές εκπόνησης τεχνικών μελετών μηχανικών όπως π.χ αρχιτεκτονική μελέτη, στατική μελέτη, μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, αμοιβές επιστασίας/επίβλεψης.
       
      6. Λογισμικά και Υπηρεσίες Παραμετροποίησης Λογισμικού
       
      Επιλέξιμες είναι κάθε μορφής ενέργειες και δαπάνες που αφορούν στην προμήθεια λογισμικού και σε παραμετροποίηση αυτού, υπό τους ακόλουθους όρους:
       
      - Το προμηθευόμενο λογισμικό να είναι καινούριο και η επιχείρηση να είναι νόμιμος κάτοχος της άδειας χρήσης αυτού.
       
      - Η παροχή υπηρεσιών υποστήριξης είναι επιλέξιμη μέχρι ένα έτος από το χρόνο προμήθειας.
       
      - Το κόστος παραμετροποίησης Λογισμικού/Εφαρμογών και εκπαίδευσης στη χρήση αυτών είναι επιλέξιμο ως δαπάνη μέχρι και 20% του κόστους αγοράς του λογισμικού/εφαρμογής.
       
      - Οι Υπηρεσίες προμήθειας/χρήσης Λογισμικού υπό καθεστώς "Software as a Service", "cloud computing" ή άλλο παρεμφερές αυτού, είναι επιλέξιμες.
       
      - Σε περίπτωση αγοράς λογισμικού εφαρμογών που απευθύνεται σε πελατειακό κοινό, θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα ώστε να εξυπηρετείται η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία σύμφωνα με το/τα ισχύοντα διεθνή πρότυπα.
       
      7. Μεταφορικά Μέσα
       
      Προμήθεια αυτοκινούμενων μεταφορικών μέσων υπό τους ακόλουθους περιορισμούς:
       
      i. Το μεταφορικό μέσο να είναι καινούργιο, αμεταχείριστο και στην κυριότητα της επιχείρησης.
       
      ii. Το μεταφορικό μέσο να είναι:
       
      - είτε επαγγελματικής χρήσης
       
      - είτε μικτής/πολλαπλής χρήσης, έως εννέα (9) θέσεων και να χρησιμοποιείται για τη μεταφορά πελατών χωρίς κόμιστρο ή/και εξοπλισμού/υλικών.
       
      iii. Η δαπάνη χρηματοδοτικής μίσθωσης μεταφορικών μέσων θεωρείται επιλέξιμη δαπάνη μόνο όταν ο εκμισθωτής μπορεί να συνάπτει συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 1665/1986 (ΦΕΚ 194 Α'), όπως ισχύει, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 19 της Απόφασης του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού 81986/ΕΥΘΥ712/31.7.2015 "Εθνικοί κανόνες επιλεξιμότητας δαπανών για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014-2020 - Έλεγχοι νομιμότητας δημοσίων συμβάσεων συγχρηματοδοτούμενων πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020 από Αρχές Διαχείρισης και Ενδιάμεσους Φορείς - Διαδικασία Ενστάσεων επί των αποτελεσμάτων αξιολόγησης πράξεων" (ΦΕΚ 1822/Β/24.08.2015), όπως ισχύει.
       
      iv. Δεν είναι επιλέξιμες οι δαπάνες που αφορούν σε δασμούς, φόρους, τέλη, έξοδα αμοιβών εκτελωνιστή και εκτελωνισμού.
       
      8. Σύνταξη και Παρακολούθηση υλοποίησης του Επενδυτικού Σχεδίου
       
      Οι δαπάνες παροχής υπηρεσιών σύνταξης, παρακολούθησης και διαχείρισης της υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου είναι επιλέξιμες υπό τους ακόλουθους όρους:
       
      - Να αφορούν στο χρονικό διάστημα από την προκήρυξη της Δράσης και μέχρι την ολοκλήρωση της επένδυσης.
       
      - Το κόστος σύνταξης της αίτησης χρηματοδότησης δεν δύναται να υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ.
       
      - Οι πιθανές δαπάνες διαμονής, μετακίνησης και λοιπές δαπάνες ταξιδιών των συμβούλων περιλαμβάνονται στη συνολική αμοιβή τους και δεν είναι επιλέξιμες ως διακριτές δαπάνες.

       
      Πηγή: http://www.euro2day....n-idrysh-t.html
       
      Click here to view the είδηση
FespaC + Τοιχοποιία + FespaR


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.