Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Scada Pro
  • Engineer
    Engineer

    5.000 χρόνια ιστορίας φέρνουν στο φως οι ανασκαφές για τον ΤΑΡ στη Θράκη

    Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 400 αρχαιολογικές ανασκαφές και τομές 

    Αρχαιολογικά κατάλοιπα ανθρώπινης παρουσίας στη Θράκη από την νεολιθική περίοδο (4η χιλιετία π.Χ.) έως τα μεταβυζαντινά χρόνια έχει φέρει στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη, στο πλαίσιο των κατασκευαστικών εργασιών του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ AG).

    Αυτό μαρτυρούν τα ευρήματα των αρχαιολόγων που απασχολεί το έργο στην περιοχή, οι οποίοι εργάζονται υπό την επίβλεψη των Εφορειών Αρχαιοτήτων Έβρου, Ροδόπης και   Ξάνθης, αλλά και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

    Περιφερειακή Ενότητα Έβρου:30 θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος 4 ανασκαφές

    Κατά τις εργασίες κατασκευής του ΤΑΡ εντοπίστηκαν συνολικά 30 θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, ξεκινώντας ανατολικά  από τους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα του Έβρου έως δυτικά στην περιοχή της Συκορράχης, στις οποίες περιλαμβάνονται νεκροταφεία, εργαστηριακές κατασκευές, οικιστικά κατάλοιπα και σποραδικά ευρήματα που χρονολογούνται από την αρχαιότητα έως την ύστερη βυζαντινή εποχή.

    «Τα ευρήματα σχετίζονται και με ήδη γνωστούς αρχαιολογικούς χώρους, αλλά και με νέες, άγνωστες ως σήμερα αρχαιολογικές θέσεις. Όλα φυλάσσονται σε αποθηκευτικούς χώρους της Εφορείας και πολλά από αυτά έχουν συντηρηθεί και μελετώνται από τους αρχαιολόγους της υπηρεσίας μας», βεβαίωσε η Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ροδόπης και τέως αναπληρώτρια Προϊσταμένη της ΕΦΑ Έβρου κα Χρύσα Καραδήμα. Εκτός από την κα Καραδήμα στην έρευνα συμμετείχαν οι αρχαιολόγοι Ζωή Μιλτσακάκη, υπεύθυνη του έργου, και Φιλοξένη Αϊτατόγλου, που είχε τον συντονισμό όλων των εργασιών.

    TAP-Thraki-2.jpeg

    Η έρευνα στον Έβρο εστίασε κυρίως σε τέσσερις ανασκαφές (όλες στο Δήμο Αλεξανδρούπολης) που διακρίνονται για τον αριθμό και το είδος των ευρημάτων τους, ενώ   τεκμηριώνουν τη διαχρονική σημασία της περιοχής, σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες:

    • νεκροταφείο της όψιμης αρχαιότητας στη Γεμιστή 
    • νεκροταφείο των υστεροβυζαντινών χρόνων στην Παλαγία
    • αρχιτεκτονικά κατάλοιπα τρίκλιτης βασιλικής των πρώιμων βυζαντινών χρόνων στον Πόταμο
    • κιβωτιόσχημο ρωμαϊκό τάφο με πλούσια κτερίσματα, επίσης στον Πόταμο

    TAP-Thraki-3-315x420.jpeg

    Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης: 2 θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος 12 αρχαιολογικά ευρήματα

    Από τις εργασίες κατασκευής που εκτελέστηκαν στη Ροδόπη, προέκυψαν και καταγράφηκαν δώδεκα τυχαία αρχαιολογικά ευρήματα. Από αυτά, κατά την Προϊσταμένη της Εφορείας, κα Χρύσα Καραδήμα, και την υπεύθυνη αρχαιολόγο, κα Μαρίνα Τασακλάκη, δύο εξελίχθηκαν σε σωστικές ανασκαφές μεγάλης διάρκειας και χαρακτηρίζονται πλέον θέσεις αρχαιολογικού ενδιαφέροντος. Πρόκειται για:

    • την περιοχή του Αρσακείου στο Δήμο Μαρωνείας-Σαπών, όπου εντοπίστηκαν δύο φάσεις χρήσης:

    TAP-Thraki-4.jpeg

    α)μια που ανήκει στη ρωμαϊκή/υστερορωμαϊκή περίοδο (4ο-5ο αι. μ.Χ.) και σχετίζεται με την εύρεση καταλοίπων, όπως κλίβανο, επίμηκες κτήριο, κυκλική κατασκευή, πηγάδι και πίθους. Από αυτά, ο κλίβανος έχει ήδη μεταφερθεί και τοποθετήθηκε στον προαύλιο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Κομοτηνής, με την προοπτική αξιοποίησής του στα εκπαιδευτικά προγράμματα της Εφορείας.  

    β)και μια δεύτερη που ανήκει στη βυζαντινή εποχή και σχετίζεται με 55 τάφους, κυρίως λακκοειδείς και ακτέριστους.

    •     την περιοχή της Γαλήνης στο Δήμο Ιάσμου, όπου ανασκάφηκε τμήμα ρωμαϊκού νεκροταφείου.

    TAP-Thraki-5.jpeg

    Tέλος, προσθέτουν οι κκ. Καραδήμα και Τασακλάκη:«στην περιοχή Αμαξάδες του Δήμου Ιάσμου ο ΤΑΡ διασταυρώνεται με το βυζαντινό διατείχισμα της Αναστασιούπολης, το οποίο αποδίδεται στην Ιουστινιάνεια περίοδο και παρουσιάζει μοναδικό επιστημονικό ενδιαφέρον – λειτουργικό και κατασκευαστικό. Και αυτό γιατί το τείχος, συνολικού μήκους 2,4 χλμ., είχε το διττό ρόλο του υδραγωγείου και της προστατευτικής οχύρωσης. Για την προστασία του μνημείου, η κατασκευή του αγωγού στην περιοχή πραγματοποιήθηκε χωρίς διάνοιξη τάφρου αλλά με τη μέθοδο της διάτρησης, δηλαδή υδραυλικής προώθησης σωλήνων – αφού προηγήθηκαν βασικές εργασίες συντήρησης και στερέωσης, για τη διασφάλιση της στατικότητας».

    TAP-Thraki-6.jpeg

    Περισσότερα και πλήρες άρθρο στην πηγή της είδησης



    Σχόλια Μελών


    There are no comments to display.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα


  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • By Engineer
      Σε συμφωνία για την ανάληψη των εργασιών συντήρησης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ επί ελληνικού εδάφους από τον ΔΕΣΦΑ κατέληξαν οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ της κοινοπραξίας του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου και του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
      Όπως ανακοίνωσε ο ΔΕΣΦΑ, η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του Μαΐου και προβλέπεται να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ από μη ρυθμιζόμενες υπηρεσίες, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.
      Με αφορμή την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή, Σωτήρης Νίκας, δήλωσε: «Με τη συγκεκριμένη συμφωνία, ο ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει τη συντήρηση του μεγαλύτερου μέρους ενός εκ των δέκα σημαντικότερων έργων στον κόσμο αυτήν τη στιγμή. Πρόκειται για ένα βήμα καθοριστικής σημασίας, το οποίο επισφραγίζει με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει ο Διαχειριστής, δείχνοντας παράλληλα τον δρόμο για την επέκταση των δραστηριοτήτων του πέραν της διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Σε συμφωνία για την ανάληψη των εργασιών συντήρησης του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ επί ελληνικού εδάφους από τον ΔΕΣΦΑ κατέληξαν οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις μεταξύ της κοινοπραξίας του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου και του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
      Όπως ανακοίνωσε ο ΔΕΣΦΑ, η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ των δύο πλευρών αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός του Μαΐου και προβλέπεται να αυξήσει σημαντικά τα έσοδα του ΔΕΣΦΑ από μη ρυθμιζόμενες υπηρεσίες, δημιουργώντας παράλληλα νέες θέσεις εργασίας.
      Με αφορμή την ολοκλήρωση της συμφωνίας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή, Σωτήρης Νίκας, δήλωσε: «Με τη συγκεκριμένη συμφωνία, ο ΔΕΣΦΑ αναλαμβάνει τη συντήρηση του μεγαλύτερου μέρους ενός εκ των δέκα σημαντικότερων έργων στον κόσμο αυτήν τη στιγμή. Πρόκειται για ένα βήμα καθοριστικής σημασίας, το οποίο επισφραγίζει με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει ο Διαχειριστής, δείχνοντας παράλληλα τον δρόμο για την επέκταση των δραστηριοτήτων του πέραν της διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.
    • By Engineer
      Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (Trans Adriatic Pipeline-TAP), που θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, θα παραδώσει τις πρώτες ποσότητες αερίου στην Ιταλία στις αρχές του 2020 παρά τις τοπικές αντιδράσεις κατά του έργου των 4,5 δισεκ. ευρώ, δήλωσε στο Reuters ο πρόεδρος του TAP.
       
      «Είμαστε σε καλό δρόμο να παραδώσουμε το αέριο το πρώτο τρίμηνο του 2020», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Βάλτερ Πέρερ.
       
      Ο TAP αναμένεται να μεταφέρει έως 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου από το αζέρικο κοίτασμα του Shah Deniz II στη μικρή παραθαλάσσια ιταλική πόλη Σαν Φόκα στη νότια περιοχή της Απουλίας έως το 2020.
       
      Ωστόσο, οι αντιδράσεις από το τοπικό δημοτικό συμβούλιο και τις τοπικές Αρχές, καθώς και οι συγκρούσεις μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις και έχουν δημιουργήσει ανησυχία ότι μπορεί να μην τηρηθούν οι σχετικές προθεσμίες και ενδεχομένως να αλλάξει ακόμα και η χάραξη του έργου.
       
      Η ιταλική κυβέρνηση, που θέλει να μετατρέψει την Ιταλία σε κόμβο αερίου για τη νότια Ευρώπη, θεωρεί τον TAP στρατηγική προτεραιότητα.
       
      Ο Πέρερ δήλωσε ότι η συγκεκριμένη περιοχή, που επιλέχθηκε μεταξύ 20 άλλων λόγω του ελάχιστου περιβαλλοντικού αντίκτυπου, δεν θα αλλάξει. Μια τέτοια κίνηση θα πήγαινε πίσω το έργο κατά 4 με 5 χρόνια, δήλωσε.
       
      «Η δέσμευση είναι η μεταφορά περίπου 8 με 10 δισ. κυβικών μέτρων στις ιταλικές ακτές. Η αλλαγή πορείας μέσω της Αλβανίας δεν αποτελεί επιλογή. Δεν υπάρχει Σχέδιο Β», δήλωσε.
       
      Ο αγωγός, μήκους 870 χιλιομέτρων, θα ενώνει το κοίτασμα Shah Deniz II με την Ιταλία, διασχίζοντας τη Γεωργία, την Τουρκία, την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα. Στους μετόχους του TAP περιλαμβάνονται ο αζέρικος ενεργειακός όμιλος Socar, ο πετρελαϊκός κολοσσός BP και ο ιταλικός όμιλος αερίου Snam.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/ec...?aid=1500185166
       
      Click here to view the είδηση
    • By Engineer
      Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (Trans Adriatic Pipeline-TAP), που θα μεταφέρει αέριο από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη, θα παραδώσει τις πρώτες ποσότητες αερίου στην Ιταλία στις αρχές του 2020 παρά τις τοπικές αντιδράσεις κατά του έργου των 4,5 δισεκ. ευρώ, δήλωσε στο Reuters ο πρόεδρος του TAP.
       
      «Είμαστε σε καλό δρόμο να παραδώσουμε το αέριο το πρώτο τρίμηνο του 2020», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Βάλτερ Πέρερ.
       
      Ο TAP αναμένεται να μεταφέρει έως 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου από το αζέρικο κοίτασμα του Shah Deniz II στη μικρή παραθαλάσσια ιταλική πόλη Σαν Φόκα στη νότια περιοχή της Απουλίας έως το 2020.
       
      Ωστόσο, οι αντιδράσεις από το τοπικό δημοτικό συμβούλιο και τις τοπικές Αρχές, καθώς και οι συγκρούσεις μεταξύ διαδηλωτών και αστυνομίας έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις και έχουν δημιουργήσει ανησυχία ότι μπορεί να μην τηρηθούν οι σχετικές προθεσμίες και ενδεχομένως να αλλάξει ακόμα και η χάραξη του έργου.
       
      Η ιταλική κυβέρνηση, που θέλει να μετατρέψει την Ιταλία σε κόμβο αερίου για τη νότια Ευρώπη, θεωρεί τον TAP στρατηγική προτεραιότητα.
       
      Ο Πέρερ δήλωσε ότι η συγκεκριμένη περιοχή, που επιλέχθηκε μεταξύ 20 άλλων λόγω του ελάχιστου περιβαλλοντικού αντίκτυπου, δεν θα αλλάξει. Μια τέτοια κίνηση θα πήγαινε πίσω το έργο κατά 4 με 5 χρόνια, δήλωσε.
       
      «Η δέσμευση είναι η μεταφορά περίπου 8 με 10 δισ. κυβικών μέτρων στις ιταλικές ακτές. Η αλλαγή πορείας μέσω της Αλβανίας δεν αποτελεί επιλογή. Δεν υπάρχει Σχέδιο Β», δήλωσε.
       
      Ο αγωγός, μήκους 870 χιλιομέτρων, θα ενώνει το κοίτασμα Shah Deniz II με την Ιταλία, διασχίζοντας τη Γεωργία, την Τουρκία, την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική Θάλασσα. Στους μετόχους του TAP περιλαμβάνονται ο αζέρικος ενεργειακός όμιλος Socar, ο πετρελαϊκός κολοσσός BP και ο ιταλικός όμιλος αερίου Snam.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500185166
    • By Engineer
      Καθυστερήσεις στην απόφασή της για τη χορήγηση δάνειου δισεκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή του Διαδριατικού Αγωγού (Trans Adriatic Pipeline – TAP) παρουσιάζει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, καθώς το συμβούλιο της τράπεζας επέμεινε ότι χρειάζεται περισσότερο χρόνο, για να αξιολογήσει το έργο.
       
      Στο πλαίσιο των τεράστιων δαπανών που συνδέονται με το σχέδιο, οι αρμόδιες αρχές υποστηρίζουν ότι η ΕΤΕπ θα χορηγήσει περίπου 1,5 δις ευρώ –το μεγαλύτερο δάνειο στην ιστορία της τράπεζας της ΕΕ.
       
      Ωστόσο, αργά χθες, το συμβούλιο της τράπεζας ανέβαλε τη λήψη απόφασης σχετικά με το δάνειο για τον TAP, εκφράζοντας την ανάγκη για διεξοδικότερη εξέταση του έργου.
       
      Από την πλευρά τους, οι περιβαλλοντικές ομάδες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την καθυστέρηση στην απόφαση του συμβουλίου, αναφέροντας την αυξανόμενη δράση της κοινωνίας των πολιτών ως πρωταρχικό παράγοντα. Τις τελευταίες ημέρες, περισσότερα από 4.000 άτομα έχουν έρθει σε επαφή με υψηλόβαθμα στελέχη της ΕΤΕπ, για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο σχέδιο TAP.
       
      Ο TAP και ο νότιος διάδρομος φυσικού αερίου στο σύνολό τους δέχτηκαν δριμεία κριτική, εξαιτίας της εξάρτησής τους από χώρες, όπως το Αζερμπαϊτζάν και η Τουρκία, παρά τις ανησυχίες για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
       
      Επιπλέον, οι αγρότες στη νότια Ιταλία έχουν διαμαρτυρηθεί έντονα για τις καταστροφικές επιπτώσεις που επιφέρουν οι κατασκευαστικές εργασίες στις καλλιέργειές τους.
       
      Τον περασμένο Ιανουάριο, ο Επίτροπος για το κλίμα, Miguel Arias Cañete, παραδέχτηκε ότι η Επιτροπή δεν είχε προβεί σε κλιματική αξιολόγηση του νότιου διαδρόμου φυσικού αερίου.
       
      Απαντώντας σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση, ο κ. Cañete επέμεινε ότι η πρόσβαση στους φυσικούς πόρους θα επιτρέψει στις χώρες της νότιας και ανατολικής Ευρώπης να καταργήσουν σταδιακά τους ρυπογόνους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής.
       
      Ύστερα από την έκρηξη στις εγκαταστάσεις Baumgarten της Αυστρίας, οι γειτονικές χώρες φοβούνται για ενδεχόμενη ενεργειακή κρίση, καθώς ο χώρος θα είναι εκτός σύνδεσης για αρκετές ημέρες και η ζήτηση έχει αυξηθεί λόγω των ψυχρότερων καιρικών συνθηκών.
       
      Ταυτόχρονα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω της έλλειψης εφοδιασμού με φυσικό αέριο βρίσκεται η Ιταλία. Ο υπουργός Βιομηχανίας Carlo Calenda ισχυρίστηκε ότι «αν είχαμε τον TAP, δεν θα έπρεπε να κηρύξουμε τη χώρα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης», καθώς οι τιμές σημείωσαν ρεκόρ ανόδου με 47 ευρώ ανά megawatt/ώρα.
       
      Τέλος, η Κροατία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Ουγγαρία συμπεριλαμβάνονται στις χώρες που πλήττονται άμεσα.
       
      Πηγή: euractiv.gr
       
      Click here to view the είδηση
×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.