Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • 279 ειδήσεις in this category

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Νέες τεχνικές και οι ειδικές προδιαγραφές λειτουργίας των οινοτουριστικών επιχειρήσεων καθορίζει κοινή υπουργική απόφαση του Υπουργείου Τουρισμού, και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων
       
      Με την απόφαση θεσπίζεται νέο Σήμα Επισκέψιμου Οινοποιείου (ΣΕΟ) 
       
      Μέσω της συγκεκριμένης απόφασης αναβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών οινοτουρισμού στην Ελλάδα, με τις οποίες εμπλουτίζεται το τουριστικό προϊόν και οι οποίες αποτελούν από μόνες τους κίνητρο για επίσκεψη σε νέους προορισμούς, προσφέροντας στον επισκέπτη μία αυθεντική θεματική τουριστική εμπειρία.
       
      Πιο ειδικά, επανακαθορίζεται η διαδικασία χορήγησης του σήματος του επισκέψιμου οινοποιείου από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία του Υπουργείου Τουρισμού, με επικαιροποίηση των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Το ΣΕΟ χορηγείται εντός 28 ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης και του συνόλου των δικαιολογητικών και ισχύει για 5 έτη από την έκδοσή του.
      Επίσης, προβλέπεται η τήρηση από το Υπουργείο Τουρισμού ειδικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Οινοτουριστικών Επιχειρήσεων, όπου καταχωρούνται όλοι οι κάτοχοι ΣΕΟ. 
      Τέλος, ορίζεται νέα μορφή και τύπος του Σήματος Επισκέψιμου Οινοποιείου (WINERY OPEN TO THE PUBLIC) που θα χορηγείται εφεξής στις οινοτουριστικές επιχειρήσεις. 
      Προδιαγραφές Οινοτουριστικών Επιχειρήσεων ΚΥΑ 13143ΦΕΚ3233-Β-07-08-2018.pdf

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 142/Α'/03-08-2018 ο Ν. 4559 του οποίου το Άρθρο 52 αφορά τις Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις  Συγκεκριμένα, το επίσημο πλέον κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:
      Άρθρο 52 
      Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις
      1. Μέχρι τη συγκρότηση των Υπηρεσιών Ελέγχου Δόμησης του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), σε περιπτώσεις:
      α) περιφράξεων σε ζώνη αιγιαλού κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 23 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33),
      β) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε δάση και δασικές εκτάσεις που καταστράφηκαν ή καταστρέφονται συνεπεία πυρκαγιάς και έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 998/1979 και
      γ) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε περιοχές που περιλαμβάνονται σε ρέματα που έχουν οριοθετηθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και βρίσκονται εντός Ζώνης Δυνητικού Κινδύνου Πλημμύρας (ΖΔΚΠ), σύμφωνα με τα εγκεκριμένα από την Εθνική Επιτροπή Υδάτων Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας,
      δ) επικίνδυνων οικοδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄ 153),
      είναι δυνατή η έκδοση πράξης κατεδάφισης με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, κατόπιν σύνταξης έκθεσης αυτοψίας των Επιθεωρητών Δόμησης του Σώματος Επιθεώρησης της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      2. Κατά της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 είναι δυνατή η άσκηση αίτησης ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικράτειας. Μετά το πέρας δεκαπέντε ημερών από την κοινοποίηση της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 στον ενδιαφερόμενο, αυτή είναι άμεσα εκτελεστή.
      3. Η εκτέλεση των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 1 γίνεται κατά τις διατάξεις της υποπαρ. 45 της παραγράφου II του άρθρου 280 του ν. 3852/2010, με εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 267/1998 (Α΄ 195).
      4. Για την εκτέλεση πράξεων κατεδάφισης αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών που εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 1 του παρόντος, ανεξαρτήτως της διαδικασίας έκδοσης τους, επιτρέπεται η σύναψη σύμβασης με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, κατά παρέκκλιση του ορίου της παρ. 1 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), και μέχρι τα όρια της περίπτωσης β΄ του άρθρου 5 του ίδιου νόμου. Για τις κατεδαφίσεις του προηγούμενου εδαφίου, η Αναθέτουσα Αρχή μπορεί να επεκτείνει υφιστάμενη σύμβαση που έχει συναφθεί με σκοπό την παροχή υπηρεσιών κατεδάφισης, μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%) επιπλέον του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον επεκτείνεται ανάλογα και το φυσικό αντικείμενο αυτής.
      5. Τα έξοδα της εκτέλεσης των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4, καλύπτονται από το Πράσινο Ταμείο, καταλογίζονται σε βάρος του υπόχρεου μετά από απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και βεβαιώνονται στην αρμόδια ΔΟΥ, εισπράττονται ως δημόσιο έσοδο και αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο. Τα παραπάνω έξοδα κατεδάφισης καταβάλλονται από τον υπόχρεο εφάπαξ.
      6. Για το σκοπό της χρηματοδότησης της εκτέλεσης πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4 του παρόντος, το Πράσινο Ταμείο μπορεί να διαθέτει πόρους στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, κατά παρέκκλιση των περιορισμών της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3889/2010 (Α΄ 182).
      7. Στην παρ. 1 του άρθρου 7 του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄153) οι, εντός παρενθέσεως, λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2 και 4)».
      Μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό ΦΕΚ από το Εθνικό Τυπογραφείο, εδώ: http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wG3UHk-ZeQumndtvSoClrL8cHFJddP1Ek55MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuUsQgev8KCrEG8b1gww8jZ19dmJEaH98WihWuWmX-0Hb

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Οι παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων, η κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες και οι αντίστοιχες διοικητικές κυρώσεις δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ, το οποίο υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών.
      Το ΦΕΚ αποτελείται από 12 άρθρα. Όπως αναφέρεται σε αυτό, οι διατάξεις της παρούσας απόφασης αφορούν στους καθ’ οδόν ελέγχους που διενεργούνται για την τήρηση των απαιτήσεων που προβλέπονται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (ADR), όπως ενσωματώνονται κάθε φορά στο εθνικό δίκαιο της χώρας.
      Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία είναι ταξινομημένα είτε στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε σε Τρίτη χώρα και μεταφέρουν οδικώς επικίνδυνα εμπορεύματα.
      Με την παρούσα, κατατάσσονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων σε κατηγορίες, ανάλογα με τη σοβαρότητα τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα που επιβάλλονται, καθώς και τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για των καταβολή των προστίμων λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις.
      Για αναλυτικές πληροφορίες: ΦΕΚ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ
      Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου 

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Καθορίστηκαν οι νέες τεχνικές και λειτουργικές προδιαγραφές ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων και διαμερισμάτων (ΕΕΔΔ ) και η κατάταξή τους σε πέντε κατηγορίες κλειδιών, αντί τεσσάρων, και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (3119/31-7-2018).
      Σύμφωνα με αυτές:
      Οι επιχειρήσεις ΕΕΔΔ αναπτύσσονται σε συγκροτήματα έως τριάντα (30) δωματίων και κατατάσσονται σε πέντε (5) κατηγορίες κλειδιών, με ανώτατη την κατηγορία των πέντε (5) κλειδιών και κατώτατη την κατηγορία του ενός (1) κλειδιού, βάσει υποχρεωτικών τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών τις οποίες πρέπει να πληροί η επιχείρηση καθώς και βαθμολογούμενων κριτηρίων, από την εφαρμογή των οποίων η επιχείρηση υποχρεούται να συγκεντρώσει τουλάχιστον τον αριθμό μορίων που αποτελεί τη «βάση» της κατηγορίας, στην οποία πρόκειται να καταταγεί.
      Οι υφιστάμενες επιχειρήσεις ΕΕΔΔ, που έχουν καταταγεί με το βάση το προηγούμενο σύστημα κατάταξης, κατατάσσονται το αργότερο έως 31 Δεκεμβρίου 2019 στο νέο σύστημα.
      Το κτήριο στο οποίο αναπτύσσεται το κατάλυμα πρέπει να έχει αμιγή χρήση ΕΕΔΔ, επιτρεπόμενης της ύπαρξης μίας (1) κατοικίας που χρησιμοποιείται από τον ιδιοκτήτη ή πρόσωπο που εκμεταλλεύεται την επιχείρηση. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται η λειτουργία εμπορικών καταστημάτων και καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος, εφόσον εξασφαλίζεται για κάθε μια εκ των επιχειρήσεων, ανεξάρτητη, εξωτερική πρόσβαση/είσοδος.
      Δεν επιτρέπεται η λειτουργία επιχείρησης ΕΕΔΔ σε μεμονωμένο κύριο ποσοστού εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίας, εκτός αν έχει την προς τούτο συναίνεση του συνόλου των συγκυριών. Ομοίως ισχύει και σε περιπτώσεις μίσθωσης του ακινήτου.
      Σε περίπτωση, που η προσπέλαση στο γήπεδο γίνεται μόνο από τη θάλασσα, πρέπει να κατασκευαστεί το απαραίτητο λιμενικό έργο για τη θαλάσσια προσπέλαση, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
      Σε περίπτωση κτιρίων, στα οποία έχει συσταθεί κάθετη ιδιοκτησία επιτρέπεται η δημιουργία επιχείρησης ΕΕΔΔ, εφόσον αυτό δεν απαγορεύεται από τη σχετική πράξη σύστασης ή τον κανονισμό συνιδιοκτητών ακινήτου.
      Απαγορεύεται η λειτουργία ΕΕΔΔ σε κτήρια, στα οποία δεν έχουν εκτελεσθεί πλήρως οι εξωτερικές οικοδομικές εργασίες (επιχρίσματα, χρωματισμοί τοίχων, κουφώματα και κιγκλιδώματα, πλακοστρώσεις κλπ).
      Οι επιχειρήσεις ΕΕΔΔ κατηγορίας πέντε (5) κλειδιών, δυναμικότητας άνω των 20 δωματίων, υποχρεούνται να διαθέτουν κατ΄ελάχιστον ένα δωμάτιο – τουλάχιστον δύο κλινών – για Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ).
       

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      H ΕΑΑΔΥΣΥ ενέκρινε την έκδοση προτύπων τευχών διακηρύξεων για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου με αξιολόγηση μελέτης, κατ' άρθρο 50 του ν. 4412/2016, άνω των ορίων και κάτω των ορίων του ν. 4412/2016 με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέ ρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, και τα οποία επισυνάπτονται στα Παραρτήματα Α'και Β' της παρούσας, ως αναπόσπαστο τμήμα αυτής, ως εξής:
       
      Παράρτημα Α'. Διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου άνω των ορίων του ν. 4412/2016, με αξιολόγηση μελέτης και με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή.
       
      Παράρτημα Β'. Διακήρυξη ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου κάτω των ορίων του ν. 4412/2016, με αξιολόγηση μελέτης και με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή.
       
      2. Τα ανωτέρω πρότυπα τεύχη διακηρύξεων ισχύουν υποχρεωτικά για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων έργου, με αξιολόγηση μελέτης του Βιβλίου Ι του ν. 4412/2016.
      3. Οι αναθέτοντες φορείς του Βιβλίου II του ν. 4412/2016 δύνανται να χρησιμοποιούν τα πρότυπα τεύχη διακηρύξεων που επισυνάπτονται στην παρούσα απόφαση για τη σύναψη ηλεκτρονικών συμβάσεων έργου με αξιολόγηση μελέτης που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του εν λόγω Βιβλίου.
      4. Η παρούσα απόφαση και τα συνημμένα σε αυτή πρότυπα τεύχη ισχύουν από τη δημοσίευσή τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
       
      Κατεβάστε εδώ το ΦΕΚ

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Καταγραφή και αξιοποίηση των γεωθερμικών πεδίων με απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας και άλλες διατάξεις» που τέθηκε σήμερα σε δημόσια διαβούλευση.
      Με το νομοσχέδιο αλλάζει η κατηγοριοποίηση των γεωθερμικών πεδίων σε τοπικού ενδιαφέροντος (για θερμοκρασία ρευστού 30-90°C) και εθνικού ενδιαφέροντος (θερμοκρασία ρευστού άνω των 90°C) αντί για χαμηλής και υψηλής ενθαλπίας που ίσχυε ως τώρα και δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη των πρώτων για χρήσεις που έχουν ήπιο περιβαλλοντικό αποτύπωμα (π.χ. θέρμανση ιχθυοκαλλιεργειών, θερμοκηπιακές καλλιέργειες, ξήρανση αγροτικών προϊόντων, θέρμανση και ψύξη κατοικιών, αφαλάτωση νερού, θέρμανση κολυμβητηρίων, λειτουργία λουτροθεραπευτικών εγκαταστάσεων κ.α.)
      Ως φορέας διαχείρισης των τοπικών γεωθερμικών πεδίων θα λειτουργεί η Αποκεντρωμένη Διοίκηση η οποία θα προκηρύσσει την εκδήλωση ενδιαφέροντος μετά από αίτηση του ενδιαφερομένου. Στα εθνικού ενδιαφέροντος γεωθερμικά πεδία, η αρμοδιότητα προκήρυξης διαγωνισμού και σύναψης σύμβασης μίσθωσης ανήκει στον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      Το νομοσχέδιο προβλέπει ανταποδοτικά οφέλη ύψους 10% από τα μισθώματα για τους Δήμους. Επίσης, τη σύσταση Εθνικού Μητρώου Σημείων Αξιοποίησης Γεωθερμίας στο οποίο θα καταγραφεί το σύνολο των γεωτρήσεων και των εγκαταστάσεων άντλησης και επανεισαγωγής, καθώς και Μητρώου Καταγραφής και Παρακολούθησης Γεωθερμικών Σημείων στο ΙΓΜΕ όπου θα καταγραφεί το σύνολο των Θερμών Πηγών της χώρας, καθώς και των σταθμών παρακολούθησης των γεωθερμικών πεδίων.
      Τα έως τώρα αναγνωρισμένα γεωθερμικά πεδία εθνικού ενδιαφέροντος είναι δύο (στη Μήλο και τη Νίσυρο) ενώ άλλα 30 είναι τα τοπικού ενδιαφέροντος. Η διαβούλευση θα διαρκέσει ως την Πέμπτη 9 Αυγούστου 2018 και ώρα 15:00, στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.opengov.gr/minenv/?p=9454

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Σε ΦΕΚ (2818Β/16-07-2018) δημοσιεύθηκαν οι Τεχνικές προδιαγραφές εκπόνησης μελετών Περιφερειακών Χωροταξικών Πλαισίων (Π.Χ.Π.).
      Περισσότερα εδώ

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Τα Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας (ΣΔΚΠ) για τα 14 Υδατικά Διαμερίσματα της Χώρας και τη λεκάνη του ποταμού Εβρου δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ.
      Αυτό έγινε την Τρίτη γνωστό από το υπουργείο Περιβάλλοντος. Τα Σχέδια Διαχείρισης καταρτίζονται σε επίπεδο Περιοχής Λεκάνης Απορροής Ποταμού (ΠΛΑΠ) ώστε να υπάρχει ενιαία δράση σε όλη την έκταση των ρεμάτων στις περιοχές που υπάρχουν δυνητικοί σοβαροί κίνδυνοι πλημμύρας ή είναι πιθανόν να σημειωθεί πλημμύρα.
      Οπως επισημαίνουν από το υπουργείο Περιβάλλοντος, λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των περιοχών που καλύπτουν και παρέχουν ενδεδειγμένες λύσεις, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των περιοχών αυτών, εξασφαλίζοντας παράλληλα συντονισμό εντός των περιοχών λεκάνης απορροής ποταμών και προωθώντας την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων που έχουν θεσπισθεί με την Οδηγία 2000/60/ΕΚ για τα υπόγεια και επιφανειακά υδατικά συστήματα.
      Σημειώνεται ότι τα προαναφερόμενα σχέδια - τα οποία θα έπρεπε να έχουν δημοσιευθεί εντός του 2015 - μπορούν να αποτελέσουν στρατηγικό εργαλείο της κυβέρνησης, των Περιφερειών αλλά και των Δήμων.
      Τα ΣΔΚΠ καλύπτουν όλες τις πτυχές της Διαχείρισης των Κινδύνων Πλημμύρας, οι οποίες αφορούν στην πρόληψη, την προστασία, την ετοιμότητα, συμπεριλαμβανομένων των προβλέψεων πλημμυρών και των συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης καθώς και την αποκατάσταση των πιθανών ζημιών.
      Επίσης, λαμβάνουν υπόψη τις τοπικές συνθήκες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των περιοχών που καλύπτουν (χρήσεις γης, τεχνικές υποδομές, αναπτυξιακές τάσεις, προγραμματισμός έργων κ.λπ.) και παρέχουν τις ενδεδειγμένες γενικές κατευθύνσεις λύσεων, ανάλογα με τις ανάγκες και τις προτεραιότητες των περιοχών αυτών.
      Ειδικότερα, τα ΣΔΚΠ αναλύουν και εξειδικεύουν τους ακόλουθους τομείς:
      -Γενική περιγραφή των χαρακτηριστικών των Λεκανών Απορροής Ποταμών για τα Υδατικά Διαμερίσματα της χώρας.
      -Τα πορίσματα της Προκαταρκτικής Αξιολόγησης Κινδύνων Πλημμύρας, υπό μορφή συνοπτικών χαρτών των Λεκανών Απορροής Ποταμών των Υδατικών Διαμερισμάτων της χώρας, στους οποίους οριοθετούνται οι ζώνες που υπάρχουν δυνητικοί σοβαροί κίνδυνοι πλημμύρας ή είναι πιθανόν να σημειωθεί πλημμύρα.
      -Τους Χάρτες Επικινδυνότητας Πλημμύρας και Χάρτες Κινδύνων Πλημμύρας που δείχνουν τις κινδυνεύουσες περιοχές και τα συμπεράσματα που μπορούν να συναχθούν από τους χάρτες αυτούς.
      -Περιγραφή των κατάλληλων μέσων διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας.
      -Τα αναγκαία Μέτρα και τις προτεραιότητες για την επίτευξη των κατάλληλων στόχων διαχείρισης των κινδύνων πλημμύρας και αυτών που λαμβάνονται στο πλαίσιο των κοινών υπουργικών αποφάσεων.
      -Σύνοψη για την πληροφόρηση του κοινού και για τη διαβούλευση με αυτό για τα μέτρα και τις δράσεις που αναλαμβάνονται. 
      -Κατάλογο των αρμόδιων αρχών των Υδατικών Διαμερισμάτων και τις διαδικασίες συντονισμού.
      Την ίδια ώρα, σε περιπτώσεις αναπόφευκτης εμφάνισης πλημμυρών, τα ΣΔΚΠ εξετάζουν την αποκατάσταση των πλημμυρικών περιοχών και παρέχουν τις ενδεδειγμένες λύσεις, με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τις ανάγκες και τις προτεραιότητες της περιοχής για τη μείωση των ζημιών που προκαλούνται από τις πλημμύρες στην υγεία και τη ζωή των ανθρώπων, στο περιβάλλον, την πολιτιστική κληρονομιά, τις οικονομικές δραστηριότητες και τις υποδομές. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη λεκάνη απορροής του ποταμού Έβρου, για την οποία έχει εκπονηθεί και εγκριθεί χωριστό ΣΔΚΠ, λόγω του τριεθνούς χαρακτήρα του ποταμού και της έντασης των πλημμυρών στην περιοχή.

      By kan62, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ νέο ΠΔ με τίτλο "Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γής" με άμεση εφαρμογή του (με τη δημοσίευση).
      Χρήσεις_Γης_2018.pdf

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Η Γενική Γραμματεία Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ εξέδωσε την εγκύκλιο ΥΠΕΝ/ ΔΑΟΚΑ/38145/ 2834/2018 σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 19 παρ. 2α του ν. 4067/2012 (79 Α') σχετικά με το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος σε κτίρια με φυτεμένα δώματα.
      Η εγκύκλιος αναλυτικά:
      Θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 19 παρ.2α του ν. 4067/2012 (79 Α')
      Σχετ.: (α) Το υπ' αριθμ. 2986/19.1.2017 έγγραφο ΔΑΟΚΑ
      (β) Το άρθρο 19 του ν.4067/2012 «Νέος Οικοδομικός Κανονισμός» (79 Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
      Με αφορμή το (α) σχετικό έγγραφο και προφορικά ερωτήματα υπηρεσιών και φορέων που αφορούν στη δυνατότητα εφαρμογής της (β) σχετικής διάταξης, σας γνωρίζουμε τα εξής:
      Στο άρθρο 19, το οποίο αναφέρεται σε κατασκευές πάνω από το κτίριο, και ειδικότερα στην παρ. 2α ορίζεται ότι πάνω από το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής και μέσα στο ιδεατό στερεό επιτρέπονται σε νέα και υφιστάμενα κτίρια, χώροι κύριας χρήσης αποκλειστικής ή κοινόχρηστης, μέγιστης επιφάνειας 35 τ.μ. και μέγιστου ύψους 3,40 μ., με προϋπόθεση τη δημιουργία φυτεμένου δώματος που καλύπτει το 80% της συνολικής επιφάνειας του δώματος και με αναλογία ένα (1) τ.μ. χώρου ανά πέντε (5) τ.μ. φύτευσης.
      Επίσης στην παρ. 6 ιστ του άρθρου 11, ορίζεται ότι στο συντελεστή δόμησης δεν προσμετρώνται οι κατασκευές των άρθρων 16, 17 και 19 του παρόντος με τις ελάχιστες διαστάσεις που προβλέπονται σε αυτά.
      Στην παρ. 33 του άρθρου 2 του ν.1577/85, η οποία εξακολουθεί να ισχύει μετά την έκδοση του ν.4067/2012 καθώς δεν έρχεται σε αντίθεση με τις διατάξεις του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού, ορίζεται ότι «Υπαίθριος χώρος του κτιρίου είναι ο ελεύθερος χώρος που βρίσκεται πάνω από την οροφή των κλειστών και ημιυπαίθριων χώρων του.»
      Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι υπαίθριοι χώροι δεν αποτελούν δώματα του κτιρίου, καθώς δώμα είναι η οροφή της τελικής του στάθμης, στην οποία και επιτρέπονται οι κατασκευές του άρθρου 19 του ΝΟΚ (κατασκευές πάνω από το κτίριο). 
      Συνεπώς για την εφαρμογή της διάταξης του θέματος, ήτοι για τη δημιουργία χώρου κύριας χρήσης έως 35 τ.μ. και ύψους 3,40μ., ο οποίος κατασκευάζεται καθ' υπέρβαση του συντελεστή δόμησης, στο ποσοστό του 80% επί της συνολικής επιφάνειας δώματος, δεν υπολογίζονται τυχόν φυτεμένες επιφάνειες υπαίθριων χώρων των υποκείμενων ορόφων.
      Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται ότι εξακολουθεί να ισχύει το άρθρο 18 του ν.4067/212, όπου σύμφωνα με τη παρ. 1 αυτού είναι δυνατή η κατασκευή φυτεμένων επιφανειών στα δώματα, στις στέγες και στους υπαίθριους χώρους, νέων, νομίμως υφισταμένων κτιρίων και κτιρίων των εδαφίων δ', ε' και στ' της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 4014/2011, καθώς και η υπ' αριθμ. 911/9-1-2012 Υπουργική Απόφαση «Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία κατασκευής φυτεμένων επιφανειών σε δώματα, στέγες και υπαίθριους χώρους κτιρίων» (ΦΕΚ 14/Β/2012), προσαρμοσμένη στις νέες διατάξεις του ν.4495/2017 (167 Α'), δηλαδή είναι δυνατή η κατασκευή φυτεμένης επιφάνειας σε τρεις διακριτές περιπτώσεις: στα δώματα, στις στέγες και στους υπαίθριους χώρους.
      Συμπερασματικά, το άρθρο 18 είναι γενικής εφαρμογής και ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις των φυτεμένων επιφανειών του κτιρίου, ενώ για την κατ' εξαίρεση του σ.δ. κατασκευή χώρου κύριας χρήσης πάνω από το μέγιστο ύψος του κτιρίου λαμβάνεται ως ποσοστό φυτεμένης επιφάνειας μόνο η επιφάνεια του δώματος.

      By kan62, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ (2216Β) Απόφαση με τίτλο :
      Καθορισμός του τρόπου, των όρων, των προϋποθέσεων, της διαδικασίας και των τεχνικών προδιαγραφών για την ηλεκτρονική υποβολή των τοπογραφικών διαγραμμάτων και των διαγραμμάτων γεωμετρικών μεταβολών στη βάση δεδομένων του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) με την επωνυμία «Ελληνικό Κτηματολόγιο» - Έναρξη ισχύος των υποχρεώσεων και των συνεπειών των παραγράφων 1 και 3 του άρθρου 40 του ν. 4409/2016 (Α΄ 136).
      Υποχρεωτική εφαρμογή σε ένα μήνα από σήμερα ...
      άρθρο 40 ν4409_2016.pdf
      ηλεκτρονική υποβολή Κτηματολόγιο.pdf

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Οι διατάξεις της απόφασης αυτής έχουν εφαρμογή στις διαδικασίες σύστασης Σώματος Ειδικών Επιμετρητών (Σ.Ε.Ε.) δημοσίων και ιδιωτικών έργων για την υποβοήθηση διενέργειας των απαραίτητων κατά τις κείμενες διατάξεις επιμετρήσεων και συναφών προς αυτές υπηρεσιών δημοσίων έργων και ιδίως κατά τα άρθρα 151, 152, 160, 170, 171 και 177 του ν. 4412/2016 καθώς και της προαιρετικής επιμέτρησης ιδιωτικού έργου, εφ’ όσον το επιθυμεί ο αναθέτων, όπως ορίζεται στο άρθρο 218 του ν. 4512/2018.
      ΣΩΜΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΠΙΜΕΤΡΗΤΩΝ ΦΕΚ 2046-Β-6-06-2018.pdf

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος 4546/2018 «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις», που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τις πρόσφατες τροπολογίες του ΥΠΕΝ με τις νέες ρυθμίσεις στη δασική νομοθεσία.
      Ειδικότερα:
      Με το άρθρο 37 δίνεται η δυνατότητα το Πράσινο Ταμείο να διαθέτει ετησίως ένα ποσό στο υπουργείο Περιβάλλοντος και στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις για την κάλυψη πάσης φύσεως δαπανών για προγράμματα δασοπροστασίας, έργα και εργασίες σε δάση και την κάλυψη των υπερωριών όσων απασχολούνται σε προγράμματα πρόληψης λαθροϋλοτομίας. Με το 41 τροποποιούνται οι παρ. 7 και 9 του άρθρου 52 του ν. 4280/2014 με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους βοηθητικούς χώρους των ιερών ναών και έργα αποχέτευσης των δήμων. Με το 42 τροποποιείται η παρ. 3 του άρθρου 267 του ν.δ. 86/1969 που αφορά την ηλικία πρόσληψης των θηροφυλάκων. Με το άρθρο 43 ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους δασικούς χάρτες (παράταση στη προθεσμία υποβολής αντιρρήσεων, εξέταση αντιρρήσεων από τις ΕΠ.Ε.Α., νέα προθεσμία στους ΟΤΑ για τα όρια των οικιστικών περιοχών) και εξαγοράς δασικών εκτάσεων. Με το άρθρο 44 τροποποιείται η παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 998/79 που αφορά εκτάσεις δασικού χαρακτήρα (δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις) που άλλαξαν χρήση πριν το 1975. Ν. 4546/2018 (ΦΕΚ Α´ 101) «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό»

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύθηκε η ΠΟΛ. 1113/2018 εγκύκλιος της ΑΑΔΕ με θέμα «Αναπροσαρμογή των τιμών εκκίνησης που προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 της αριθμ. 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (Β΄ 549) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των με οποιαδήποτε αιτία μεταβιβαζομένων ακινήτων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός σχεδίου όλης της Χώρας κατά το αντικειμενικό σύστημα».
      Σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο, αναπροσαρμόζονται οι τιμές εκκίνησης που προβλέπονται στις παρ. 1 και 2 του άρθρου 1 της με αριθμ. 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (Β΄ 549) απόφασης Υπουργού Οικονομικών οι οποίες είχαν καθοριστεί με τις με αριθ. πρωτ. ΠΟΛ.1009/18-01-2016 (Β΄ 48), ΠΟΛ.1128/10-08-2017 (Β΄ 2894), ΠΟΛ.1163/31-10-2017 (Β΄ 3882), ΠΟΛ.1180/22-11-2017 (Β΄ 4317), ΠΟΛ.1181/22-11-2017 (Β΄ 4317), αποφάσεις, όπως αυτές ισχύουν σήμερα, για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των εντός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμού ακινήτων, που μεταβιβάζονται με επαχθή αιτία ή αιτία θανάτου, δωρεά, γονική παροχή και αναφέρονται στις ζώνες που περιλαμβάνονται στα αντίστοιχα βιβλία τιμών που συνοδεύουν τις με αριθ. πρωτ. 1020564/487/00ΤΥ/Δ΄/ 27-02- 2007, ΠΟΛ.1034 (Β΄ 269), και 1175023/3752/00ΤΥ/ Δ΄/28-12-2010, ΠΟΛ.1200 (Β΄ 2038) αποφάσεις, όπως αυτές εμφαίνονται στον Πίνακα Τιμών εκκίνησης (Τ.Ζ.) που ακολουθεί και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας απόφασης.
      Οι τιμές των συντελεστών εμπορικότητας (Σ.Ε.), οικοπέδου (Σ.Ο.), οι πίνακες τιμής οικοπέδου (Τ.Ο.) και συντελεστή εκμετάλλευσης ισογείου (Κ) καθώς και τα διαγράμματα στα οποία απεικονίζονται οι ζώνες τιμών παραμένουν ως έχουν.
      Για τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των ακινήτων τα οποία αναφέρονται στην παράγραφο 1 της απόφασης αυτής εφαρμόζονται οι διατάξεις της με αρ. πρωτ. 1067780/82/Γ0013/09-06-1994 ΠΟΛ.1149 (Β΄ 549) απόφασης, όπως αυτή ισχύει σήμερα.
      Για τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας των κτισμάτων των ειδικών κατηγοριών κτιρίων της με αριθμ. πρωτ. 1129485/479/Γ0013/3-12-1996 ΠΟΛ.1310 (Β΄ 1155) απόφασης Υπ. Οικονομικών εφαρμόζονται οι τιμές αφετηρίας όπως ορίστηκαν με την αριθμ. 1020562/ 486/00ΤΥ/Δ΄/27-02-2007 ΠΟΛ.1033 (Β΄ 268) απόφαση.
      Δείτε αναλυτικά τις νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων εδώ.
      ΤΙΜΕΣ ΖΩΝΗΣ ΠΟΛ 1113-2018 ΦΕΚ 2192-Β-12-06-2018.pdf
       

      By kan62, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 101Α/2018 που περιέχει το ν.4546/2018 :
      Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις και
      Στα άρθρα 34 και 45 τροποποιήσεις του ν.4495/2017.
      ν4546_2018.pdf

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Ανακούφιση φέρνει η απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος να δώσει παράταση για τους δασικούς χάρτες, με τους αγρότες να κερδίζουν ακόμη περισσότερο χρόνο για να τακτοποιήσουν τις εκκρεμμοτητές τους.
      Ειδικότερα, έως τις 31 Ιουλίου δίνεται παράταση για την υποβολή αντιρρήσεων επί των δασικών χαρτών, για όλους τους δασικούς χάρτες που αναρτήθηκαν από τον Οκτώβριο 2017 έως τον Μάρτιο 2018. 
      Παράλληλα δίνεται παράταση έως τις 8 Αυγούστου 2020 – δηλαδή για δύο χρόνια – στη δυνατότητα εξαγοράς εκτάσεων δασικού χαρακτήρα για γεωργική καλλιέργεια.
      Αναλυτικά, η ανακοίνωση του υπουργείου για τις παρατάσεις που δίνονται σε δήμους και πολίτες:  Παράταση σε Δήμους και πολίτες για τους δασικούς χάρτες
      Λόγω μεγάλης καθυστέρησης των δήμων και για την διασφάλιση των δικαιωμάτων των αγροτών
      Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη συνάντηση διαβούλευσης που διοργανώνει σήμερα το ΥΠΕΝ στη Θεσσαλονίκη (στο τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος του ΑΠΘ) για τη χάραξη της Εθνικής Στρατηγικής για τα Δάση, με περισσότερους από 100 συμμετέχοντες από τους συνολικά 97 φορείς που προσκλήθηκαν.
       
      Πρόκειται για την ανοικτή συμμετοχική διαδικασία που ξεκίνησε στις 18 Απριλίου 2018 με τη συνεργασία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, η οποία συνεχίζεται σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που τέθηκε, με διαβούλευση όλων των ενδιαφερομένων μερών, η οποία θα καταλήξει στο Σχέδιο Στρατηγικής Ανάπτυξης της Δασοπονίας με 20ετή ορίζοντα.
      Κατά τη διάρκεια του εναρκτήριου χαιρετισμού του, ο Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, ανακοίνωσε τη νομοθέτηση που θα γίνει τις επόμενες μέρες σε νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ και θα αφορά τα παρακάτω σημαντικά εργαλεία για τους πολίτες, τις υπηρεσίες και τους Δήμους της χώρας.
      Συνοπτικά, ανακοινώθηκε:
      * Παράταση στην υποβολή οικιστικών ορίων επί των δασικών χαρτών από τους Δήμους, έως τις 16 Ιουλίου 2018.
      * Παράταση στην υποβολή αντιρρήσεων επί των δασικών χαρτών, για όλους τους δασικούς χάρτες που αναρτήθηκαν από τον Οκτώβριο 2017 έως τον Μάρτιο 2018, έως τις 31 Ιουλίου 2018.
      * Τίθεται όριο στην εξέταση από τις ΕΠΕΑ αντιρρήσεων που υποβλήθηκαν έως 25.9.17, έως και 12 μήνες μετά την κύρωση του δασικού χάρτη.
      * Παράταση στη δυνατότητα εξαγοράς εκτάσεων δασικού χαρακτήρα για γεωργική καλλιέργεια για δύο χρόνια, δηλαδή μέχρι τις 8 Αυγούστου 2020.
      Ο Αν. ΥΠΕΝ δήλωσε ότι σκοπός της παραπάνω νομοθέτησης είναι:
      * να εξυπηρετηθεί και να ολοκληρωθεί το 2020 το μεγάλο έργο των δασικών χαρτών που ουσιαστικά ξεκίνησε μέσα στο 2017 μετά από 40 χρόνια και συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς,
      * να αντιμετωπιστεί το απαράδεκτο έλλειμμα συμμόρφωσης 50 και πλέον δήμων οι οποίοι δεν έχουν ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις τους για την ανάρτηση των οικιστικών ορίων εδώ και δύο χρόνια και μετά από πολλές παρατάσεις
      * να εξυπηρετηθούν οι πολίτες και να διασφαλιστούν τα δικαιώματα των αγροτών όσoν αφορά τις επιδοτήσεις, με την εναρμόνιση της ημερομηνίας αντιρρήσεων με
      την καταληκτική ημερομηνία υποβολής από τους αγρότες ενιαίας αίτησης ενίσχυσης.
      * να δεσμευτούν οι Αποκεντρωμένες Διοικήσεις της χώρας να προχωρήσουν στην εξέταση των αντιρρήσεων που εκκρεμούν από το 2017, επιλύοντας και τα δικά τους θέματα χρηματοδότησης των επιτροπών
      * να εξυπηρετηθούν οι πολίτες να χρησιμοποιήσουν τη διάταξη για την εξαγορά εκτάσεων δασικού χαρακτήρα που εκχερσώθηκαν πριν το 1975 για γεωργική καλλιέργεια.
      Σύμφωνα τον Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτη Φάμελλο, με την ολοκλήρωση του έργου των δασικών χαρτών, τη διαμόρφωση προδιαγραφών για τις διαχειριστικές μελέτες των δασών, και την επικείμενη διαμόρφωση της δασικής στρατηγικής, η Ελληνική Δασοπονία εκσυγχρονίζεται, περνάει από το γραφειοκρατικό επίπεδο των πράξεων χαρακτηρισμού στο παραγωγικό επίπεδο το οποίο αποσκοπεί στην επίτευξη του 1% του ΑΕΠ από τα δάση της χώρας μας:
      «Διαμορφώνουμε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που δεν θέλουμε να φθαρεί από κομματικές αντιπαραθέσεις, γιατί έτσι θεωρούμε ότι θα επιτύχουμε την εφαρμογή της. Γι αυτό η όλη δράση γίνεται με τον πρώτο και τελευταίο λόγο να τον έχει η Βουλή. Εφαρμόζουμε μια καινοτόμα συμμετοχική διαδικασία με στόχο να ανασυγκροτηθεί η χώρα παραγωγικά μέσω των οικοσυστημικών λειτουργιών των δασών με παροχή οικονομικού προϊόντος και εργασίας, όπως γίνεται τώρα με την προκήρυξη για 5.066 εργαζόμενους στις Δασικές Υπηρεσίες της χώρας μας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι δάση και κλιματική αλλαγή είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους και γι αυτό πρέπει να είναι σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής μας για την αντιμετώπιση του φαινομένου, αλλά και για την προσαρμογή των δασών σε αυτή. Γι αυτό περιμένουμε από τους συμμετέχοντες να καθορίσουν εκείνους τους στόχους που θα κάνουν τη Δασοπονία έναν σημαντικό αναπτυξιακό πόρο της χώρας, ισότιμο για όλη την κοινωνία, χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς».
      Στη συνέχεια η Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, Κατερίνα Ιγγλέζη, δήλωσε: «Μετά από πολλές δεκαετίες συζητάμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη της δασοπονίας και μάλιστα στο πλαίσιο μιας οργανωμένης διαδικασίας. Νομίζω ότι ο διάλογος που ξεκίνησε ήταν αναγκαίος όχι μόνο για εμάς τους δασολόγους, αλλά και για τον κόσμο που ζει το δάσος και επιχειρεί σε αυτό. Έχουμε ανάγκη από προοπτική για τον κλάδο, κατευθύνσεις ανάπτυξης, διατύπωση οράματος αλλά και πιο συγκεκριμένους στόχους και μέτρα. Πρόκειται για μια κυβερνητική πρωτοβουλία ανοίγματος του διαλόγου με την κοινωνία μέσα από την κοινοβουλευτική διαδικασία, που αντιμετωπίστηκε πολύ θετικά από όλες τις κοινοβουλευτικές παρατάξεις, αλλά και από την κοινωνία γενικότερα. Έχουμε να αντιμετωπίσουμε αρκετές προκλήσεις, όπου η σπουδαιότερη είναι η δημιουργία ενός υλοποιήσιμου στρατηγικού σχεδιασμού με απτά αποτελέσματα για την κοινωνία, την οικονομία, το περιβάλλον και την εργασία».
      Στη συνάντηση συμμετέχουν: ο εκπρόσωπος του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθηγητές των τμημάτων Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος και Βιολογίας του ΑΠΘ, του τμήματος Δασολογίας και Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του ΔΠΘ, των τμημάτων Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος των ΤΕΙ Θεσσαλίας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και Στερεάς Ελλάδας, ερευνητές του ΕΛΓΟ Δήμητρα, του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, εκπρόσωποι των Δασικών Υπηρεσιών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων Μακεδονίας Θράκης και Αττικής, της ΠΕΔΔΥ, της ΟΔΕΔΥ, της Ένωσης Δασοκτημόνων Ελλάδας, Δασικών Συνεταιρισμών, μελετητικών γραφείων και δασικής βιομηχανίας, της Ελληνικής Οικολογικής Εταιρίας, της Ελληνικής Λιβαδοπονικής Εταιρίας, της ΣΤ΄ Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Μακεδονίας Θράκης και της Ε΄ Κυνηγετικής Ομοσπονδίας Ηπείρου, των περιβαλλοντικών ΜΚΟ, του Φορέα Διαχείρισης Παρνασσού και του Ταμείου Διοίκησης και Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Δασών του ΑΠΘ.

      By kan62, in Νομοθεσία, ,

      Εκδόθηκε σήμερα από το Γενικό Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ έγγραφο προς τις Αποκεντρωμένες για τη λειτουργία των ΣΑ και κυρίως (εννοεί) με τη λειτουργία των ΥΔΟΜ σε σχέση με τα ΣΑ, όπου χαρακτηριστικά επισημαίνεται:
      Εν κατακλείδι: η εφαρμογή όλων των διατάξεων του άρθρου 6 του Ν. 4067/12 και του άρθρου 7 του Ν. 4495/2017 είναι υποχρεωτική για τις ΥΔΟΜ και τα ΣΑ, τυχόν δε απόκλιση από τα οριζόμενα ανωτέρω, με παράλειψη γνωμοδότησης των ΣΑ, θέτει ζητήματα ορθής λειτουργίας της διοίκησης, έκδοσης ελαττωματικών διοικητικών πράξεων και ως εκ τούτου ακυρωτέων λόγω παράλειψης ουσιώδους σταδίου της διαδικασίας, καθώς και παράλειψης οφειλομένων νομίμων ενεργειών εφόσον εκδίδονται διοικητικές πράξεις χωρίς την τήρηση των προβλεπομένων διαδικασιών. Παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τις ΥΔΟΜ, τα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής καθώς και οποιαδήποτε άλλη Υπηρεσία χωρικής σας αρμοδιότητας κρίνετε σκόπιμο για την εφαρμογή των ανωτέρω.
       
       

      By Engineer, in Νομοθεσία, ,

      Η Γενική Διεύθυνση Πολεοδομίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε εγκύκλιο με τίτλο "Πολεοδομικές Μελέτες Εναρμόνισης Χρήσεων Γης".
      Στην εγκύκλιο αναφέρονται τα ακόλουθα:
      ΘΕΜΑ: Πολεοδομικές Μελέτες Εναρμόνισης Χρήσεων Γης.
      Σε συνέχεια ερωτημάτων προς τις Υπηρεσίες μας που αφορούν στη διαδικασία έγκρισης των Πολεοδομικών Μελετών Εναρμόνισης Χρήσεων Γης, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
      Οι μελέτες εναρμόνισης χρήσεων γης αποτελούν πολεοδομική ρύθμιση σύμφωνα με την κείμενη πολεοδομική νομοθεσία και έως την έκδοση του Ν 4447/2016. Εκπονούνται ώστε να είναι δυνατή η εφαρμογή των κατευθύνσεων του υπερκείμενου σχεδιασμού (ΓΠΣ) και η εξειδίκευση των χρήσεων γης ανά ΟΤ και των συντελεστών δόμησης ανά τομέα του ρυμοτομικού σχεδίου. Οι μελέτες αυτές δεν προβαίνουν σε τροποποιήσεις του ρυμοτομικού σχεδίου και άρα δεν επηρεάζουν τη γεωμετρία των ΟΤ, και των λοιπών θεσμικών γραμμών. Με αυτές ολοκληρώνεται, σύμφωνα με τη νομοθεσία, η οργάνωση του χώρου.
      Δεδομένου ότι σε πολλές περιοχές της χώρας ο σχεδιασμός παραμένει ημιτελής για μεγάλο χρονικό διάστημα και προκειμένου να ολοκληρωθεί με θεσμοθέτηση των χρήσεων γης στις εντός σχεδίου περιοχές, είναι δυνατή η εκπόνηση των μελετών σε ένα στάδιο.
      Υπό το πρίσμα αυτό και εφόσον τηρηθούν οι διαδικασίες δημοσιότητας των μελετών αυτών, είναι δυνατή η έγκριση τους με το εξής περιεχόμενο φακέλου:
      Χάρτη καταγραφής υφιστάμενων χρήσεων γης Χάρτη με τις θεσμοθετημένες χρήσεις γης από το ΓΠΣ/ΣΟΑΠ Χάρτη με την πρόταση ρύθμισης ανά ΟΤ σε κατάλληλη κλίμακα Τεχνική έκθεση Πίνακας Οικοδομικών Τετραγώνων με ανάλυση χρήσεων γης Απόφαση ΔΣ, αποδεικτικά δημοσιότητας, εκδίκαση τυχόν ενστάσεων Για την έγκριση των εν θέματι μελετών ακολουθούνται οι διατάξεις του αρ. 31 του ΝΟΚ όπως ισχύει. (ΣΥΠΟΘΑ, Π.Δ.)

      By chrisvach, in Νομοθεσία, ,

      Εφαρμογή της παρ. η του άρθρου 99 του ν. 4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 167).
      ΦΕΚ Β 1643 2018.pdf

      By kan62, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύτηκε σήμερα και η έγκριση της υπ’ αριθμ. 6/2018 Πυροσβεστικής Διάταξης με θέμα: «μέτρα και μέσα πυροπροστασίας εμπορικών αποθηκών".
       

      By kan62, in Νομοθεσία, ,

      Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ (80Α_2018) ο Νέος Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτηρίων (ΠΔ 41) που αντικαθιστά σχεδόν ολόκληρο το ΠΔ 71.
       
FespaC + Τοιχοποιία + FespaR

Token


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.