Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων, κατάταξη των παραβάσεων και διοικητικές κυρώσεις

    Οι παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών επικίνδυνων εμπορευμάτων, η κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες και οι αντίστοιχες διοικητικές κυρώσεις δημοσιεύτηκαν σε ΦΕΚ, το οποίο υπέγραψαν οι υπουργοί Οικονομικών και Μεταφορών.

    Το ΦΕΚ αποτελείται από 12 άρθρα. Όπως αναφέρεται σε αυτό, οι διατάξεις της παρούσας απόφασης αφορούν στους καθ’ οδόν ελέγχους που διενεργούνται για την τήρηση των απαιτήσεων που προβλέπονται στα τεχνικά Παραρτήματα της Ευρωπαϊκής Συμφωνίας για τη Διεθνή Μεταφορά Επικίνδυνων Εμπορευμάτων Οδικώς (ADR), όπως ενσωματώνονται κάθε φορά στο εθνικό δίκαιο της χώρας.

    Οι έλεγχοι διενεργούνται σε οχήματα που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια, τα οποία είναι ταξινομημένα είτε στην Ελλάδα ή σε χώρα μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης είτε σε Τρίτη χώρα και μεταφέρουν οδικώς επικίνδυνα εμπορεύματα.

    Με την παρούσα, κατατάσσονται οι παραβάσεις της νομοθεσίας σχετικά με τις οδικές μεταφορές επικίνδυνων εμπορευμάτων σε κατηγορίες, ανάλογα με τη σοβαρότητα τους, καθορίζονται οι διοικητικές κυρώσεις και τα μέτρα που επιβάλλονται, καθώς και τα πρόσωπα που είναι υπόχρεα για των καταβολή των προστίμων λαμβάνοντας υπόψη τις κείμενες διατάξεις.

    Για αναλυτικές πληροφορίες: ΦΕΚ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ

    Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου 



    Σχόλια Μελών


    There are no comments to display.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • By Engineer
      Με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων να λειτουργεί επαρκώς και  έχοντας ήδη μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές της χώρας. Μέσα σε αυτά τα έργα που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες ξεχωρίζουν για την τεχνική και κατασκευαστική τους πρόκληση οι οδικές σήραγγες που μελετήθηκαν και δημιουργήθηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας μοναδικό επίτευγμα και δίνοντας πολύτιμη εμπειρία στον εγχώριο κλάδο.
      Επειδή, καλό είναι να μην αυτομαστιγωνόμαστε μόνο αλλά να ευλογάμε που και που τα γένια μας, σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τις δέκα μεγαλύτερες οδικές σήραγγες που αποτέλεσαν μνημεία εξαιρετικής συνεργασίας του τεχνικού μας κλάδου. Πολλές από αυτές δυσκόλεψαν για την κατασκευή τους, άλλες λιγότερο ενώ υπάρχει και μία που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ. Ας τις δούμε:
      1.ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ (6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΗΚΟΣ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      2.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΡΙΣΚΟΥ (4,6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      3.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ (4 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ)
      4.ΣΗΡΑΓΓΑ ΜΕΤΣΟΒΟΥ (3,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      5.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΩΔΩΝΗΣ (3,36 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      6.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ)
      7.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      8.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΟΜΟΚΟΥ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65) **ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ
      9.ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ)
      10.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ (2,22 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
      Το μήκος των μεγαλύτερων 10 Σηράγγων είναι 31 χιλιόμετρα. Αν τις ενώναμε θα ήταν μεγαλύτερες από την Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας που έχει μήκος 24χλμ, ενώ θα μπορούσαν να καλύψουν το συνολικό μήκος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (31,4χλμ) και περίπου το 50% της διαδρομής της Αττικής Οδού (65χλμ).
      Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι πως η πλήρης διάνοιξη της Μεγάλης Σήραγγας των Τέμπων, είχε επιτευχθεί από το 2011 που συνδυάστηκε δυστυχώς με την αυλαία των έργων τότε λόγω της κρίσης. Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια ακόμα και να λειτουργήσει τον περασμένο Απρίλιο. Μην ξεχνάμε πως με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.
      Η Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό, βρισκόταν στην κορυφή του καταλόγου για χρόνια όχι μόνο για το μεγάλο μήκος της αλλά και για την τεχνική της δυσκολίας, στα βουνά της Πίνδου.
      Η Σήραγγα της Παναγοπούλας έχει 4χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Αθήνα αλλά 3,16χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Πάτρα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εννέα που πάνω-κάτω έχουν το ίδιο μήκος και στις δύο κατευθύνσεις.
      Η Σήραγγα Κλόκοβας με μήκος 3χλμ διεκδικεί το ρεκόρ Γκίνες καθώς η διάνοιξη της έγινε σε μόλις 13 μήνες. Αυτό είναι πανελλήνιο ρεκόρ άνευ προηγουμένου σε οδική σήραγγα της χώρας και αποτέλεσε το σημαντικότερο γεγονός της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, καταργώντας το εξαιρετικά στενό περιμετρικό πέρασμα στον ορεινό όγκο της Παλιοβούνας *(ή Κλόκοβας).
      Στον κατάλογο μας, ως εξαίρεση, βρίσκεται και η μελλοντική Σήραγγα Δομοκού. Βρίσκεται στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65 και μέχρι σήμερα έχουν διανοιχθεί 1.000 μέτρα (500 από κάθε πλευρά κατά την περίοδο 2008-2011). Θα είναι το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, καθώς θα καταργεί τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία και βέβαια έχει ήδη μία θέση στο TOP-10 του ypodomes.com για τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με το δίκτυο αυτοκινητόδρομων να λειτουργεί επαρκώς και  έχοντας ήδη μεταμορφώσει τις οδικές μεταφορές της χώρας. Μέσα σε αυτά τα έργα που έγιναν τις τελευταίες δεκαετίες ξεχωρίζουν για την τεχνική και κατασκευαστική τους πρόκληση οι οδικές σήραγγες που μελετήθηκαν και δημιουργήθηκαν από ελληνικά χέρια, αποτελώντας μοναδικό επίτευγμα και δίνοντας πολύτιμη εμπειρία στον εγχώριο κλάδο.
      Επειδή, καλό είναι να μην αυτομαστιγωνόμαστε μόνο αλλά να ευλογάμε που και που τα γένια μας, σήμερα θα σας παρουσιάσουμε τις δέκα μεγαλύτερες οδικές σήραγγες που αποτέλεσαν μνημεία εξαιρετικής συνεργασίας του τεχνικού μας κλάδου. Πολλές από αυτές δυσκόλεψαν για την κατασκευή τους, άλλες λιγότερο ενώ υπάρχει και μία που κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ. Ας τις δούμε:
      1.ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΕΜΠΩΝ (6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΗΚΟΣ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      2.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΡΙΣΚΟΥ (4,6 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      3.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΑΣ (4 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ)
      4.ΣΗΡΑΓΓΑ ΜΕΤΣΟΒΟΥ (3,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      5.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΩΔΩΝΗΣ (3,36 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      6.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΟΚΟΒΑΣ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ- ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ)
      7.ΣΗΡΑΓΓΑ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ)
      8.ΣΗΡΑΓΓΑ ΔΟΜΟΚΟΥ (3 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ Ε65) **ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ
      9.ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΓΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΝΕΑ ΟΔΟΣ)
      10.ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΣΤΑΝΙΑΣ (2,22 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ)
      ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
      Το μήκος των μεγαλύτερων 10 Σηράγγων είναι 31 χιλιόμετρα. Αν τις ενώναμε θα ήταν μεγαλύτερες από την Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας που έχει μήκος 24χλμ, ενώ θα μπορούσαν να καλύψουν το συνολικό μήκος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (31,4χλμ) και περίπου το 50% της διαδρομής της Αττικής Οδού (65χλμ).
      Ένα από τα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι πως η πλήρης διάνοιξη της Μεγάλης Σήραγγας των Τέμπων, είχε επιτευχθεί από το 2011 που συνδυάστηκε δυστυχώς με την αυλαία των έργων τότε λόγω της κρίσης. Χρειάστηκε να περάσουν 6 χρόνια ακόμα και να λειτουργήσει τον περασμένο Απρίλιο. Μην ξεχνάμε πως με τη λειτουργία της κατήργησε το πιο αιματοβαμμένο τμήμα των δρόμων της χώρας, την οδική διέλευση της κοιλάδας των Τεμπών.
      Η Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό, βρισκόταν στην κορυφή του καταλόγου για χρόνια όχι μόνο για το μεγάλο μήκος της αλλά και για την τεχνική της δυσκολίας, στα βουνά της Πίνδου.
      Η Σήραγγα της Παναγοπούλας έχει 4χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Αθήνα αλλά 3,16χλμ μήκος στην κατεύθυνση προς Πάτρα σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εννέα που πάνω-κάτω έχουν το ίδιο μήκος και στις δύο κατευθύνσεις.
      Η Σήραγγα Κλόκοβας με μήκος 3χλμ διεκδικεί το ρεκόρ Γκίνες καθώς η διάνοιξη της έγινε σε μόλις 13 μήνες. Αυτό είναι πανελλήνιο ρεκόρ άνευ προηγουμένου σε οδική σήραγγα της χώρας και αποτέλεσε το σημαντικότερο γεγονός της κατασκευής της Ιόνιας Οδού, καταργώντας το εξαιρετικά στενό περιμετρικό πέρασμα στον ορεινό όγκο της Παλιοβούνας *(ή Κλόκοβας).
      Στον κατάλογο μας, ως εξαίρεση, βρίσκεται και η μελλοντική Σήραγγα Δομοκού. Βρίσκεται στο τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα του Ε65 και μέχρι σήμερα έχουν διανοιχθεί 1.000 μέτρα (500 από κάθε πλευρά κατά την περίοδο 2008-2011). Θα είναι το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, καθώς θα καταργεί τις επικίνδυνες στροφές μετά τη Λαμία και βέβαια έχει ήδη μία θέση στο TOP-10 του ypodomes.com για τις μεγαλύτερες οδικές σήραγγες της χώρας.
    • By Engineer
      Λύση για περισσότερα από 450.000 τ.μ. τίτλων μεταφοράς συντελεστή δόμησης που εκκρεμούν, η αξία των οποίων βάσει των τιμών ζώνης υπερβαίνει τα 185 εκατ. ευρώ, αλλά και στα 7.500 στρέμματα κοινόχρηστων χώρων που κινδυνεύουν να χαθούν από το αστικό τοπίο εξαιτίας της αδυναμίας των δήμων να αποζημιώσουν τους ιδιοκτήτες για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, φιλοδοξεί να δώσει η αναβίωση της μεταφοράς συντελεστή με τη δημιουργία της Τράπεζας Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων.
      «Όχημα» γι’ αυτό θα είναι η ενεργοποίηση της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης, ενός θεσμού ο οποίος από το 1979 προσπαθεί να λειτουργήσει στην Ελλάδα -όχι πάντα με τον σωστό τρόπο-, όπως σημειώνουν οι ειδικοί.
      Ήδη, όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος, έχει συσταθεί η αρμόδια διεύθυνση για τη λειτουργία της Τράπεζας στο Πράσινο Ταμείο και έχει προβλεφθεί κονδύλι από το ΕΣΠΑ για τη δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος και του αλγόριθμου σύμφωνα  με τον οποίο θα λειτουργήσει ο καθορισμός των κριτηρίων αντιστοίχισης τίτλων, βάσει τόσο της χρονολογικής σειράς όσο και των πολεοδομικών αναγκών κάθε περιοχής.
      Να σημειωθεί ότι έως τώρα έχουν εκδοθεί τίτλοι μεταφοράς συντελεστή από διατηρητέα, μνημεία και ρυμοτομούμενα ακίνητα, που αντιστοιχούν σε πάνω από ι.ιοο.οοο τ.μ. Ωστόσο, η διακοπή του θεσμού άφησε σε εκκρεμότητα τίτλους που αντιστοιχούν σε 450.000 τ.μ. και «ομήρους» πολλούς ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν είχαν την ευκαιρία να τους μετατρέψουν σε ακίνητα.
      Την ίδια στιγμή, υπολογίζεται ότι περίπου τα 2/3 των εγκεκριμένων κοινόχρηστων χώρων προς απαλλοτρίωση κινδυνεύουν να χαθούν, καθώς έχει παρέλθει 15ετία από την κήρυξή της και οι δήμοι αδυνατούν να ανταποκριθούν στο τεράστιο κόστος ολοκλήρωσης των σχετικών απαλλοτριώσεων, το οποίο υπολογίζεται σε 5,6 δια ευρώ. Έτσι, εκτάσεις που αντιστοιχούν σε 7.500 στρέμματα και προβλέπεται να γίνουν ή είναι ήδη πλατείες, πάρκα ακόμα και δρόμοι κινδυνεύουν να μετατραπούν σε οικοδομήσιμα ακίνητα. Η ενεργοποίηση της μεταφοράς συντελεστή θα μπορούσε να αποτελέσει λύση για το ζήτημα αυτό.
      Ωστόσο, για να προχωρήσει, θα πρέπει να καθοριστούν οι Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή, κάτι το οποίο αναμένεται να απαιτήσει διάστημα 2-5 ετών, αφού θα πρέπει να καθοριστούν με μελέτες, που ακόμη δεν έχουν δημοπρατηθεί, να ακολουθήσουν προεδρικά διατάγματα και να περάσουν αυτόνομα ή μέσα από τα τοπικά χωρικά σχέδια. Παράλληλα θα πρέπει να συσταθεί η Τράπεζα Δικαιωμάτων.
      Τράπεζα Δικαιωμάτων
      Η Τράπεζα Δικαιωμάτων θα είναι ψηφιακή και θα διαχειρίζεται το σύνολο των δικαιωμάτων μεταφοράς συντελεστή. Ουσιαστικά ο θεσμός της μεταφοράς μπορεί να ξεμπλοκάρει τόσο τους ιδιοκτήτες διατηρητέων κτιρίων ή μνημείων όσο και αυτούς των ρυμοτομούμενων ακινήτων που απαλλοτριώνονται για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.
      Παράλληλα, η τράπεζα θα εκδίδει τίτλους «εξασφάλισης περιβαλλοντικού ισοζυγίου», με σκοπό την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων με υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης άνω του 40%, τα λεγάμενα αυθαίρετα της κατηγορίας 5, που υπολογίζονται σε περίπου 500.000 και αποτελούν το 39% του συνόλου των αυθαιρέτων.
      Οι τίτλοι αυτοί θα αντιστοιχίζονται με τους τίτλους ΜΣΔ μεταξύ βαρυνόμενων και ωφελούμενων ακινήτων, ύστερα από εφαρμογή κριτηρίων ιεράρχησης.
      Οι πόροι της τράπεζας θα προέρχονται από τα πρόστιμα των ακινήτων με μεγάλες αυθαιρεσίες, καθώς το 50% αυτών θα κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό προκειμένου να χρηματοδοτούνται οι ελεύθεροι χώροι. Πρόκειται για ένα ποσό το οποίο θεωρητικά θα μπορούσε να καλύψει μεγάλο μέρος των υπό απαλλοτρίωση κοινόχρηστων χώρων που κινδυνεύουν με άρση, αφού βάσει των στοιχείων από τις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων υπολογίζεται ότι φτάνει τα 3 δια ευρώ.
      Να σημειωθεί ότι μέχρι το 2007, οπότε και κρίθηκε αντισυνταγματική η λειτουργία του θεσμού μεταφοράς συντελεστή υπό τον προηγούμενο νόμο, σύμφωνα με τον κ. Γκοιμίση, στην Αθήνα είχαν υλοποιηθεί 556.618 τ.μ. τίτλων, μεγάλο ποσοστό των οποίων όμως μεταφέρθηκαν και δομήθηκαν στην άτυπη ζώνη υποδοχής της Κηφισίας αντί για τις καθορισμένες ζώνες.
      Δεν ήταν λίγες, μάλιστα, οι φορές που οι τίτλοι αντιμετωπίστηκαν ως «γραμμάτια» και «έσπαγαν» σε μικρότερα κομμάτια ιδιοκτησίας, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις «μαζικής» μεταφοράς τίτλων από την επαρχία στην Αθήνα. ·
       
       

      View full είδηση
    • By Engineer
      Λύση για περισσότερα από 450.000 τ.μ. τίτλων μεταφοράς συντελεστή δόμησης που εκκρεμούν, η αξία των οποίων βάσει των τιμών ζώνης υπερβαίνει τα 185 εκατ. ευρώ, αλλά και στα 7.500 στρέμματα κοινόχρηστων χώρων που κινδυνεύουν να χαθούν από το αστικό τοπίο εξαιτίας της αδυναμίας των δήμων να αποζημιώσουν τους ιδιοκτήτες για τις αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, φιλοδοξεί να δώσει η αναβίωση της μεταφοράς συντελεστή με τη δημιουργία της Τράπεζας Δικαιωμάτων Δόμησης και Κοινόχρηστων Χώρων.
      «Όχημα» γι’ αυτό θα είναι η ενεργοποίηση της Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης, ενός θεσμού ο οποίος από το 1979 προσπαθεί να λειτουργήσει στην Ελλάδα -όχι πάντα με τον σωστό τρόπο-, όπως σημειώνουν οι ειδικοί.
      Ήδη, όπως επισημαίνουν στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος, έχει συσταθεί η αρμόδια διεύθυνση για τη λειτουργία της Τράπεζας στο Πράσινο Ταμείο και έχει προβλεφθεί κονδύλι από το ΕΣΠΑ για τη δημιουργία του πληροφοριακού συστήματος και του αλγόριθμου σύμφωνα  με τον οποίο θα λειτουργήσει ο καθορισμός των κριτηρίων αντιστοίχισης τίτλων, βάσει τόσο της χρονολογικής σειράς όσο και των πολεοδομικών αναγκών κάθε περιοχής.
      Να σημειωθεί ότι έως τώρα έχουν εκδοθεί τίτλοι μεταφοράς συντελεστή από διατηρητέα, μνημεία και ρυμοτομούμενα ακίνητα, που αντιστοιχούν σε πάνω από ι.ιοο.οοο τ.μ. Ωστόσο, η διακοπή του θεσμού άφησε σε εκκρεμότητα τίτλους που αντιστοιχούν σε 450.000 τ.μ. και «ομήρους» πολλούς ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν είχαν την ευκαιρία να τους μετατρέψουν σε ακίνητα.
      Την ίδια στιγμή, υπολογίζεται ότι περίπου τα 2/3 των εγκεκριμένων κοινόχρηστων χώρων προς απαλλοτρίωση κινδυνεύουν να χαθούν, καθώς έχει παρέλθει 15ετία από την κήρυξή της και οι δήμοι αδυνατούν να ανταποκριθούν στο τεράστιο κόστος ολοκλήρωσης των σχετικών απαλλοτριώσεων, το οποίο υπολογίζεται σε 5,6 δια ευρώ. Έτσι, εκτάσεις που αντιστοιχούν σε 7.500 στρέμματα και προβλέπεται να γίνουν ή είναι ήδη πλατείες, πάρκα ακόμα και δρόμοι κινδυνεύουν να μετατραπούν σε οικοδομήσιμα ακίνητα. Η ενεργοποίηση της μεταφοράς συντελεστή θα μπορούσε να αποτελέσει λύση για το ζήτημα αυτό.
      Ωστόσο, για να προχωρήσει, θα πρέπει να καθοριστούν οι Ζώνες Υποδοχής Συντελεστή, κάτι το οποίο αναμένεται να απαιτήσει διάστημα 2-5 ετών, αφού θα πρέπει να καθοριστούν με μελέτες, που ακόμη δεν έχουν δημοπρατηθεί, να ακολουθήσουν προεδρικά διατάγματα και να περάσουν αυτόνομα ή μέσα από τα τοπικά χωρικά σχέδια. Παράλληλα θα πρέπει να συσταθεί η Τράπεζα Δικαιωμάτων.
      Τράπεζα Δικαιωμάτων
      Η Τράπεζα Δικαιωμάτων θα είναι ψηφιακή και θα διαχειρίζεται το σύνολο των δικαιωμάτων μεταφοράς συντελεστή. Ουσιαστικά ο θεσμός της μεταφοράς μπορεί να ξεμπλοκάρει τόσο τους ιδιοκτήτες διατηρητέων κτιρίων ή μνημείων όσο και αυτούς των ρυμοτομούμενων ακινήτων που απαλλοτριώνονται για τη δημιουργία κοινόχρηστων χώρων.
      Παράλληλα, η τράπεζα θα εκδίδει τίτλους «εξασφάλισης περιβαλλοντικού ισοζυγίου», με σκοπό την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση αυθαιρέτων με υπερβάσεις δόμησης και κάλυψης άνω του 40%, τα λεγάμενα αυθαίρετα της κατηγορίας 5, που υπολογίζονται σε περίπου 500.000 και αποτελούν το 39% του συνόλου των αυθαιρέτων.
      Οι τίτλοι αυτοί θα αντιστοιχίζονται με τους τίτλους ΜΣΔ μεταξύ βαρυνόμενων και ωφελούμενων ακινήτων, ύστερα από εφαρμογή κριτηρίων ιεράρχησης.
      Οι πόροι της τράπεζας θα προέρχονται από τα πρόστιμα των ακινήτων με μεγάλες αυθαιρεσίες, καθώς το 50% αυτών θα κατατίθεται σε ειδικό λογαριασμό προκειμένου να χρηματοδοτούνται οι ελεύθεροι χώροι. Πρόκειται για ένα ποσό το οποίο θεωρητικά θα μπορούσε να καλύψει μεγάλο μέρος των υπό απαλλοτρίωση κοινόχρηστων χώρων που κινδυνεύουν με άρση, αφού βάσει των στοιχείων από τις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων υπολογίζεται ότι φτάνει τα 3 δια ευρώ.
      Να σημειωθεί ότι μέχρι το 2007, οπότε και κρίθηκε αντισυνταγματική η λειτουργία του θεσμού μεταφοράς συντελεστή υπό τον προηγούμενο νόμο, σύμφωνα με τον κ. Γκοιμίση, στην Αθήνα είχαν υλοποιηθεί 556.618 τ.μ. τίτλων, μεγάλο ποσοστό των οποίων όμως μεταφέρθηκαν και δομήθηκαν στην άτυπη ζώνη υποδοχής της Κηφισίας αντί για τις καθορισμένες ζώνες.
      Δεν ήταν λίγες, μάλιστα, οι φορές που οι τίτλοι αντιμετωπίστηκαν ως «γραμμάτια» και «έσπαγαν» σε μικρότερα κομμάτια ιδιοκτησίας, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις «μαζικής» μεταφοράς τίτλων από την επαρχία στην Αθήνα. ·
       
       
    • By Engineer
      Το Δημόσιο υποχρεούται να αποζημιώνει με τεράστια ποσά χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που δεν κατόρθωσαν επί σειρά ετών να αξιοποιήσουν τον τίτλο Mεταφοράς Συντελεστή Δόμησης (ΜΣΔ), τον οποίο τους έχει δώσει μεν η Πολιτεία και τον έχουν στα χέρια τους, αλλά λόγω των αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας που επί σειρά ετών κρίνουν αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της ΜΣΔ, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τον τίτλο ο οποίος παραμένει «νεκρός».
       
      Αντίθετα, το Δημόσιο, δεν υποχρεούται να καταβάλει στους κατόχους «νεκρών» τίτλων ΜΣΔ διαφυγόντα κέρδη και αποζημίωση για αδικαιολόγητο πλουτισμό του Δημοσίου.
       
      Εδώ και δεκαετίες στο πέρασμα τους οι κυβερνήσεις θεσμοθετούν συνεχώς αντισυνταγματικούς νόμους ΜΣΔ, οι οποίοι μπλοκάρονται κατ΄ επανάληψη από το Συμβούλιο της Επικρατείας, ενώ την ίδια στιγμή χιλιάδες πολίτες που έχουν τους τίτλους αυτούς ως αντάλλαγμα, καθώς δεν επιτρεπόταν να κτίσουν το διατηρητέο ή το ρυμοτομούμενο ακίνητό τους κ.λπ., παρέμειναν εγκλωβισμένοι και με χαμένες τις ακίνητες περιουσίες τους, κάτω από το αδιάφορα βλέμμα των κυβερνώντων.
       
      Έτσι, στο πλαίσιο αυτό το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο υποχρέωσε το Δημόσιο να καταβάλει σε ιδιοκτήτη οικοπέδου το ποσό των 447.418 ευρώ, που μαζί με τους νόμιμους τόκους έφτασε στο 1.137.000 ευρώ, καθώς ο τίτλος της ΜΣΔ που του είχε δοθεί παρέμενε γράμμα κενό επί 21 ολόκληρα χρόνια, λόγω της αντισυνταγματικότητας όλων των νόμων για την ΜΣΔ.
       
      Μέσα στο εγκεκριμένο σχέδιο πόλεως του Δήμου Ελευσίνας πολίτης είχε οικόπεδο 6.600 τ.μ. Όμως, με αποφάσεις τόσο της νομαρχίας Αττικής όσο και του ΥΠΕΧΩΔΕ το επίμαχο οικόπεδο, χαρακτηρίστηκε ως χώρος πρασίνου. Κάτι που αυτόματα σηματοδότησε την υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης στον ιδιοκτήτη του.
       
      Ο ιδιοκτήτης στη συνέχεια ζήτησε, αντί για την καταβολή αποζημίωσης, να λάβει τίτλο δικαιώματος ΜΣΔ. Πράγματι, αφού έγιναν οι αναγκαίες νομοθετικές ενέργειες, δηλαδή εκδόθηκε σχετική απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και καταρτίστηκε σε συμβολαιογράφο η σχετική πράξη συναίνεσης, εκδόθηκε υπέρ του ιδιοκτήτη τίτλος ΜΣΔ.
       
      Δεν πρόλαβε όμως ο ιδιοκτήτης να κρατήσει στα χέρια του τον τίτλο ΜΣΔ, ήρθε η Ολομέλεια του ΣτΕ και έκρινε για ακόμη μια φορά αντισυνταγματικό το νομοθετικό πλαίσιο της μεταφοράς συντελεστή δόμησης (νόμος 2300/1995).
       
      Κατόπιν αυτού, το ΥΠΕΧΩΔΕ εξέδωσε εγκύκλιο με την οποία ανεστάλη γενικά η εφαρμογή των διατάξεων για τη ΜΣΔ, όπως ανεστάλη και η «εκτέλεση των τίτλων ΜΣΔ οι οποίοι είχαν ήδη εκδοθεί, προκειμένου να συνταχθεί νέο θεσμικό πλαίσιο εναρμονισμένο προς τις συνταγματικές επιταγές, όπως αυτές καθορίστηκαν από την απόφαση του ΣτΕ».
      Μετά από αυτή την εξέλιξη, μηδενίστηκε η αξία του τίτλου της ΜΣΔ, αφού μετά την απόφαση του ΣτΕ, ήταν άκυρος ως αντισυνταγματικός και δεν μπορούσε πλέον να το χρησιμοποιήσει. Έτσι, προσέφυγε στην Δικαιοσύνη υποστηρίζοντας ότι υπέστη ζημιά η οποία ήταν ίση με την αξία του οικοπέδου του, που ανερχόταν στα 532.433 ευρώ.
       
      Επιπρόσθετα ζήτησε να του καταβληθούν 111.794 ευρώ για διαφυγόντα κέρδη. Και αυτό γιατί, εάν εκμίσθωνε το ακίνητό του από το διάστημα της χορήγησης του τίτλου ΜΣΔ μέχρι την ημέρα κατάθεσης της αγωγής (δηλαδή για διάστημα 21 μηνών), θα εισέπραττε, λόγω της μεγάλης έκτασης και της προνομιακής θέσης του, το ποσό των 111.794 ευρώ.
       
      Παράλληλα, ζήτησε να του καταβληθεί αποζημίωση 644.149 ευρώ σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα περί αδικαιολόγητου πλουτισμού του Δημοσίου.
       
      Αρχικά, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών έχασε την δικαστική μάχη στο σύνολό της και άσκησε έφεση.
       
      Αντίθετα, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών αποφάνθηκε ότι πρέπει να λάβει αποζημίωση για «την αδυναμία του να πραγματοποιήσει τη ΜΣΔ στο ωφελούμενο ακίνητο, εξαιτίας του ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ που χορηγήθηκε από τον ΥΠΕΚΑ ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί ο τίτλος αυτός».
       
      Το Εφετείο ακόμη αποφάνθηκε ότι η αποζημίωση που δικαιούται να λάβει είναι ίση με την αντικειμενική αξία του ακινήτου του, δηλαδή 447.424 ευρώ.
      Όμως, από τα Διοικητικά Δικαστήρια δεν έγινε δεκτή η αξίωση του για διαφυγόντα κέρδη (καταβολή 21 μισθωμάτων) και για αποζημίωση περί αδικαιολογήτου πλουτισμού του Δημοσίου, αναφέρει η Ημερησία.
      Με τη σειρά του το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε αναίρεση στο ΣτΕ κατά της εφετειακής απόφασης.
       
      Το Β΄ Τμήμα απέρριψε την αναίρεση του Δημοσίου και επικύρωσε την εφετειακή απόφαση. Οι σύμβουλοι Επικρατείας αποφάνθηκαν ότι ο τίτλος για τη ΜΣΔ «ήταν παράνομος, λόγω αντιθέσεως προς τις διατάξεις του Συντάγματος των διατάξεων του ν. 2300/1995, με βάση τις οποίες είχε εκδοθεί» και επομένως «θεμελιώνεται αξίωση για αποζημίωση λόγω της παρανομίας τίτλου ΜΣΔ».
       
      Πηγή: http://www.enikonomi...tafora-syn.html
       
      Click here to view the είδηση
FespaC + Τοιχοποιία + FespaR

Token


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.