Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Τεχνολογία

    Τεχνολογία

    429 ειδήσεις in this category

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Τα στραγγίσματα είναι υγρά που δημιουργούνται στους Χώρους Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) από την αποσύνθεση του οργανικού μέρους των απορριμμάτων και από τη διείσδυση στη μάζα τους των νερών της βροχής. Κατά την πορεία των υγρών μέσα από τη μάζα των απορριμμάτων διαλύονται και παρασύρονται διάφορες ουσίες και έτσι μπορούν να μολύνουν τα επιφανειακά και υπόγεια νερά. Η διαδικασία αυτή συνεχίζεται για πολλά χρόνια μετά το κλείσιμο του ΧΥΤΑ.
      Με μια καινοτόμα και υπολογιστική μέθοδο παρακολούθησης των στραγγισμάτων στους ΧΥΤΑ ο Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας είναι πλέον είναι σε θέση, σε πραγματικό χρόνο, να επεμβαίνει αλλά και να ελαχιστοποιεί την πιθανότητα εμφάνισης σφαλμάτων μέσω της αυτοματοποίησης των υπολογισμών του υδατικού ισοζυγίου.
      Πρόκειται για ένα διαχειριστικό εργαλείο λήψης αποφάσεων για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας του συστήματος διαχείρισης στραγγισμάτων των ΧΥΤΑ και τον προγραμματισμό των δράσεων, την ελαχιστοποίηση του κόστους και την αποφυγή περιβαλλοντικών επιπτώσεων μέσω της αξιοποίησης των επίκαιρων δεδομένων. Ο  ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας έχει υπό την εποπτεία του 11 ΧΥΤΑ.
      Η διαδικτυακή πλατφόρμα παρουσιάστηκε από τον μηχανικό περιβάλλοντος του ΦΟΔΣΑ Κ. Μακεδονίας Κωνσταντίνο Πούλιο στο 14ο Διεθνές Συνέδριο για την Αποκατάσταση και την Προστασία του Περιβάλλοντος, που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη πριν από λίγες ημέρες.
      Σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα φαίνεται ότι ο υπολογισμός των παραγόμενων στραγγισμάτων χωρίς τη χρήση του αναλυτικού υδατικού ισοζυγίου ανά ταμπάνι (ενιαία οριζόντια στρώση απορριμμάτων) ή την υδροχωρητικότητα των αστικών στερεών αποβλήτων (ΑΣΑ) και της δυνατότητας κατακράτησής της από αυτά, οδηγεί σε αξιοσημείωτες αποκλίσεις αποτελεσμάτων παραγωγής στραγγισμάτων.
      Παρακολούθηση παραγόμενων στραγγισμάτων στον ΧΥΤΑ Μαυροράχης
      Σημαντικό ρόλο στην παραγωγή στραγγισμάτων έχει η περιεχόμενη υγρασία των απορριμμάτων και η δυνατότητα κατακράτησης νερού από αυτά, ειδικά κατά τα μετέπειτα στάδια ανάπτυξης του απορριμματικού ανάγλυφου.

      Η πλατφόρμα αυτή θα παρέχει τις εξής λειτουργίες:
      Απομακρυσμένη πρόσβαση από οποιοδήποτε εξουσιοδοτημένο στέλεχος μηχανικό του ΦοΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας για εισαγωγή στοιχείων και παρακολούθηση των ΧΥΤΑ. Την εποπτική παρακολούθηση των ΧΥΤΑ μέσω on-line συστήματος Γεωγραφικού Συστήματος Πληροφοριών (GIS). Τήρηση βάσης δεδομένων με το ιστορικό λειτουργίας των ΧΥΤΑ (ταφείσες ποσότητες ΑΣΑ, διαμορφωμένα ταμπάνια, ποσότητες χωματοκάλυψης, εισροές στη ΜΕΣ, ποσότητες επεξεργασμένων και ανακυκλοφορούμενων στραγγισμάτων, μετεωρολογικών δεδομένων, κ.ο.κ.). Δυνατότητα επανυπολογισμών σε περίπτωση που επαναπροσδιοριστούν δεδομένα του παρελθόντος. Δυνατότητα διαμόρφωσης σεναρίων για τις μελλοντικά παραγόμενες ποσότητες στραγγισμάτων σε κάθε ΧΥΤΑ και για κάθε πιθανή αλλαγή στα δεδομένα λειτουργίας του ΧΥΤΑ. Δημιουργία αναφορών με συγκριτικούς πίνακες και διαγράμματα. Για την ανάπτυξη της διαδικτυακής πλατφόρμας χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονα εργαλεία ανάπτυξης διαδικτυακών εφαρμογών όπως pHp, MySQL, Openlayers, Javascript, HTML.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Οι εγκαταστάσεις μπαταριών για αποθήκευση ενέργειας στην Ευρώπη αναμένεται να φτάσουν τις 3.500 μεγαβατώρες ως τα τέλη του 2019, όπως εκτιμά ο σύνδεσμος EASE.
      Πρόκειται για τη διπλάσια ενέργεια μέσα σε δύο χρόνια, καθώς στα τέλη του 2017 έφτανε τις 1.600 μεγαβατώρες. Η ανάπτυξη αναμένεται να φτάσει το 45% φέτος και το 40% το 2019, με τη Γερμανία και τη Βρετανία να είναι οι δύο μεγαλύτερες αγορές.
      Η EASE αναμένει ανάπτυξη στον οικιακό, εμπορικό και βιομηχανικό τομέα. Ταυτόχρονα καταγράφει την έναρξη λειτουργίας μονάδας 48 μεγαβατωρών από την ολλανδική Eneco στη βόρεια γερμανία πρόσφατα, καθώς και μονάδας 49 μεγαβατωρών στη Βρετανία από την EDF.
      Στην περίπτωση της αποθήκευσης ενέργειας οικιακού τομέα, χαρακτηριστικό είναι ότι στη Γερμανία πλέον ένα στα δύο οικιακά φ/β πωλούνται μαζί με μπαταρία.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ηλεκτρικά σκούτερ, αυτόνομα οχήματα ιπτάμενα οχήματα. Δεν έχει καμία σημασία ποια θα είναι η επόμενη μέρα για τις μεταφορές, η Google (και πιο πολύ η μητρική Alphabet) θέλει να συμμετέχει σε αυτή και μάλιστα να πρωταγωνιστεί. 
      Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, η Alphabet επένδυσε άμεσα στην startup ηλεκτρικών σκούτερ Lime, συμμετέχοντας με 300 εκατ. δολάρια στον γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας. Αυτή η κίνηση φανερώνει ταυτόχρονα δύο εντυπωσιακά στοιχεία για την Alphabet. Πρώτον πως έχει ένα ασυνήθιστα υψηλό αριθμό ταυτόχρονων επενδυτικών οχημάτων και δεύτερον, ότι έχει βρει ένα σωρό διαφορετικούς τρόπους για να εξασφαλίσει ότι παίζει ενεργό ρόλο στο μέλλον των μεταφορών.
      Σύμφωνα με δηλώσεις του Mike Ramsey διευθυντή ερευνών της Gartner, "Όχι μόνο η Alphabet ενδιαφέρεται σοβαρά για το μέλλον αυτού του χώρου, έχει ήδη προλάβει να γίνει ηγέτιδα υπερδύναμη πριν καν το καταλάβουν οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς". 
      Η Alphabet ήταν ο πιο ενεργός εταιρικός επενδυτής πέρυσι, κάνοντας πάνω από 100 συμφωνίες, τόσο μέσω άμεσων επενδύσεων όσο και μέσω των τριών χρηματοδοτικών της βραχιόνων. Της GV για τις εταιρείες πρώιμου σταδίου, την CapitalG, για επενδύσεις σε φάση ανάπτυξης και την Gradient, για νέες επιχειρήσεις που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη. Μέσω αυτών των επενδύσεων, η Alphabet υποστηρίζει ένα ευρύ φάσμα τεχνολογιών μεταφοράς. Η GV ήταν πρώιμος επενδυτής στην Uber, ενώ η CapitalG έχει επενδύσει στην Lyft, η οποία σχεδιάζει ποδήλατα και σκούτερ και, στην περίπτωση της Uber, ιπτάμενα αυτοκίνητα. Νωρίτερα φέτος, η Gradient έριξε χρήματα στην Scotty Labs, η οποία κατασκευάζει μια πλατφόρμα για τον εξ αποστάσεως έλεγχο των αυτοκινούμενων οχημάτων.
      Εκτός από την Lime, η εταιρεία έχει επίσης επενδύσει άμεσα στην GoJek από την Νοτιοανατολικής Ασίας και την SpaceX του Elon Musk .
      Οι χάρτες δείχνουν το δρόμο
      Ο πιο προφανής τρόπος που η Alphabet κάνει την διαφορά στον κόσμο των μεταφορών είναι μέσω των Χαρτών Google.
      Περισσότερο από το 55% των χρηστών smartphone στις Η.Π.Α. χρησιμοποιεί το Google Maps, και έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες παγκοσμίως στηριζόμενους σε αυτό για οδηγίες πεζών, οχημάτων ή δημόσιων συγκοινωνιών. Η Google επιτρέπει σήμερα στην Uber και την Lyft να διαφημίζουν τις τιμές τους μέσω των Χαρτών και δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς ότι ταυτόχρονα ανοίγει την αγορά σε ποδήλατα κατά παραγγελία, σκούτερ και τελικά, αυτόνομα αυτοκίνητα.
      Σαν να μην έφταναν το Google Maps, το 2013 η Google απέκτησε την επίσης υπηρεσία χαρτών Waze, έναντι 1 δισ. δολαρίων, ενώ στο τμήμα των χαρτών, θα πρέπει να προστεθεί και το Android Automotive, το οποίο χρησιμοποιεί το λειτουργικό σύστημα της Google και τις εφαρμογές της κατευθείαν στο προγράμματα πλοήγησης των αυτοκινήτων, ενώ έχει ήδη υπογράψει συνεργασία με Audi και Volvo.
      Τα τεράστια δεδομένα από τα προγράμματα χαρτών, βοήθησαν επίσης την Google να γίνει ένας από τους ηγέτες των αυτόνομων οχημάτων, κάτι που την φέρνει στον επόμενο μεγάλο δρόμο που επενδύει η Alphabet
      Τα 'Άλλα Στοιχήματα" της Alphabet
      H Alphabet δεν ασχολείται μόνο με τις κινήσεις πίσω από τις κουρτίνες. Ξέει πολύ καλά πως αν θες να σε μάθουν οι καταναλωτές, θα πρέπει να σε βλέπουν κάθε μέρα. Έτσι η Waymo, η εταιρεία της Alphabet που ασχολείται με τα αυτόνομα οχήματα, είναι έτοιμη να ξεκινήσει τις υπηρεσίες αυτόνομων ταξί στην Αριζόνα μέχρι το τέλος του χρόνου, πολύ νωρίτερα από τον προγραμματισμό των ανταγωνιστών της, κάτι που ενισχύει την έτσι κι αλλιώς μεγάλη αγάπη που της έχουν οι επενδυτές. 
      Ένα δεύτερο "στοίχημα" της Alphabet είναι η Labs Sidewalk, η  οποία εργάζεται πάνω στο μέλλον των αστικών συγκοινωνιών. Ο γενικός στόχος της εταιρείας είναι η επανεφεύρεση των πόλεων μέσω της τεχνολογίας, η οποία περιλαμβάνει μια κεντρική πλατφόρμα κινητικότητας που ονομάζεται Coord, στην οποία η Sidewalk έχει επενδύσει αρκετά χρήματα. 
      Η Alphabet είναι οι άνθρωποι που την "τρέχουν"
      Επειδή όλα αυτά προφανώς δεν αρκούν, οι ιδρυτές της Google Larry Page και ο Sergey Brin έχουν κάνει και τις δικές τους προσωπικές επενδύσεις στο μέλλον των μεταφορών. Η Kitty Hawk είναι η προσωπική εταιρεία-project του Page η οποία κατασκευάζει ιπτάμενα οχήματα-υβρίδια ανάμεσα σε drone και υδροπλάνα, ενώ ο Brin κατασκευάζει ένα Hi-Tech.. Zeppelin.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Τη νέα εφαρμογή αγοράς χρόνου στάθμευσης μέσω κινητού παρουσίασε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης. Πρόκειται για την εφαρμογή myAthensPass, που αλλάζει όλα τα δεδομένα στο παρκάρισμα στην πόλη.
      «Αξιοποιούμε την τεχνολογία για να κάνουμε τη ζωή μας καλύτερη σε απλά, βασικά θέματα καθημερινότητας. Κάνουμε πράξη τη δέσμευσή μας για καλύτερες και περισσότερες ψηφιακές υπηρεσίες για κατοίκους και επισκέπτες, όπως ακριβώς ανακοινώσαμε με την παρουσίαση του οδικού χάρτη», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης.
      Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, με την εφαρμογή myAthensPass, ο οδηγός μπορεί να αγοράσει ηλεκτρονικά, πιο γρήγορα και πιο εύκολα, χρόνο στάθμευσης για το αυτοκίνητό του. Η νέα εφαρμογή του δήμου Αθηναίων, έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ενσωματώνει στην καθημερινότητα των χρηστών την ευκολία της διαδικασίας, την αξιοπιστία και την αμεσότητα των πληρωμών, προσφέροντάς τους όλα όσα χρειάζονται για να παρκάρουν μέσω του κινητό τους τηλεφώνου.
      Η εφαρμογή ξεκίνησε να λειτουργεί πιλοτικά πριν από περίπου ένα χρόνο και σταδιακά επεκτάθηκε σε όλο το δίκτυο ελεγχόμενης στάθμευσης στην Αθήνα. Αφορά 10.500 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, 5.000 θέσεις για μόνιμους κατοίκους, 3.500 θέσεις για επισκέπτες και περίπου 2.000 για μοτοσυκλέτες και μοτοποδήλατα.
      Τα βήματα είναι απλά:
      Εγκατάσταση: Αναζητήστε το myAthensPass στο Playstore της Google (Android) ή στο Appstore της Apple (iOS) και εγκατάστησέ τη στο smartphone σου. Εγγραφή & Είσοδος: Ακολουθήστε τις οδηγίες και συμπληρώστε τα στοιχεία που θα ζητηθούν, ώστε να δημιουργήσετε τον λογαριασμό σας. Προσθήκη κάρτας αγορών: Επιλέξτε ανάμεσα σε credit (πιστωτική), debit (χρεωστική) και prepaid (προπληρωμένη) κάρτα. Αγορά εισιτηρίου: Αγοράστε το επιθυμητό ποσό από 0,5€ έως 20€. Ενεργοποίηση στάθμευσης: Εντοπίστε τη θέση σας στον χάρτη, επιλέξτε τον χρόνο στάθμευσης (30’-180’), σημειώστε τον αριθμό πινακίδας του οχήματός σας. Ο οδηγός ενημερώνεται με push notification, 10’ πριν λήξει ο χρόνος στάθμευσης, ώστε να τον ανανεώσει με μία μόνο κίνηση, σε περίπτωση που το επιθυμεί!

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το Car Connectivity Consortium (CCC), ο οργανισμός πίσω από το MirrorLink, δημοσίευσε τις πρώτες προδιαγραφές του Ψηφιακού Κλειδιού (Digital Key).
      Το πρότυπο, θα δίνει την δυνατότητα στους χρήστες και οδηγούς, να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητο τους –εφόσον υποστηρίζει το πρότυπο- χρησιμοποιώντας το τηλέφωνο τους μέσω της τεχνολογίας NFC, αλλά και να εκκινούν τον κινητήρα.
      Οι εργασίες πίσω από την έκδοση 2.0 βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με την Apple, Samsung και LG, καθώς και τους σχεδιαστές ημιαγωγών Qualcomm και NXP και αρκετούς κατασκευαστές αυτοκινήτων μεταξύ των οποίων είναι οι Audi, VW, BMW, GM και Hyundai να υποστηρίζουν το εγχείρημα. Οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρότυπου επόμενης γενιάς αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τους πρώτους τρεις μήνες του επόμενου έτους.
      Το Digital Key, το smartphone ή το smartwatch θα μπορούσαν να κάνουν τα σημερινά συστήματα ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου να μοιάζουν… απαρχαιωμένα, ειδικά αν λάβετε υπόψη σας ότι το Ψηφιακό Κλειδί ενός αυτοκινήτου θα μπορεί να…κατέβει στον υπολογιστή ή στο κινητό on-demand ή διαμοιραστεί remotely ή peer-to-peer. Φανταστείτε τις δυνατότητες. Θα είστε σε θέση να δανείσετε σε κάποιον το αυτοκίνητό σας, ακόμη και αν βρίσκεστε στο εξωτερικό για διακοπές. Μια εταιρεία μπορεί να αρχίσει να προσφέρει υπηρεσίες ενοικίασης αυτοκινήτων με τίποτα περισσότερο από μια εφαρμογή στο κινητό, καθώς και να περπατήστε μέχρι το αυτοκίνητο για να το "ξεκλειδώσετε" με το κινητό σας.

      GSMArena

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η Ελλάδα εξακολούθησε να κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στη σχετική κατάταξη όσον αφορά τη χρήση «πειρατικού» λογισμικού το 2017 καθώς το 61% του λογισμικού που είναι εγκατεστημένο σε προσωπικούς υπολογιστές είναι παράνομο, σύμφωνα με την Business Software Alliance (BSA).
      Παρότι το ποσοστό τα τελευταία έτη δεν έχει σημειώσει αξιόλογη μεταβολή, καθώς ήταν 63% το 2015, 62% το 2013 και 61% το 2011, είναι σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, της σκανδιναβικής χερσονήσου και τη Βρετανία. Ενδεικτικά, στην Ιταλία αγγίζει το 43%, στην Πορτογαλία το 38% και στην Κύπρο το 44%.
      Σημαντική πτώση είχε η εκτιμώμενη εμπορική αξία του λεγόμενου «πειρατικού» λογισμικού που χρησιμοποιείται στη χώρα μας, καθώς πέρυσι υποχώρησε σε 173 εκατ. δολάρια, από 189 εκατ. δολ. το 2015, 220 εκατ. δολ. το 2013 και 343 εκατ. δολ. το 2011.
      Σύμφωνα με την BSA, αν και διεθνώς τα δύο τελευταία έτη εμφανίζεται πτωτική τάση, η παράνομη χρήση λογισμικού στους προσωπικούς υπολογιστές συνεχίζει να κυμαίνεται σε ανησυχητικά υψηλά επίπεδα.
      Το 2017 το ποσοστό αυτό ανήλθε κατά μέσο όρο στο 37%. Μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών, τα υψηλότερα ποσοστά είναι στην Κίνα και τη Ρωσία με 66% και 62% αντίστοιχα, ενώ πολύ χαμηλότερα είναι σε ΗΠΑ (15%), Γερμανία (20%), Βρετανία (21%) και Γαλλία (32%).
      Business Software Alliance

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Με βασικό στοχο «να αναπτυχθούν και να ενισχυθούν οι στρατηγικές ψηφιακές ικανότητες της Ευρώπης, κυρίως δε αυτές που αφορούν την υπολογιστική υψηλών επιδόσεων, την τεχνητή νοημοσύνη, την κυβερνοασφάλεια και τις προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες» η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη δημιουργία του πρώτου προγράμματος Ψηφιακή Ευρώπη, με προϋπολογισμό €9,2 δισ.
      Η πρόταση της Επιτροπής επικεντρώνεται σε πέντε τομείς:
      1. Υπερυπολογιστές: ποσό ύψους 2,7 δισ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη και την ενίσχυση των υπερυπολογιστών και της επεξεργασίας δεδομένων στην Ευρώπη, που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη πολλών τομέων, από την υγεία και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ως την ασφάλεια των αυτοκινήτων και την κυβερνοασφάλεια. Στόχος είναι να αναπτυχθεί μια παγκόσμιας κλάσης υποδομή υπερυπολογιστών και δεδομένων με υπολογιστική ικανότητα εξακλίμακας (ένα δισεκατομμύριο δισεκατομμύρια ή 1018 υπολογισμοί ανά δευτερόλεπτο) ως το 2022/2023 και με δυνατότητες μεταεξακλίμακας ως το 2026/2027.
      2. Τεχνητή νοημοσύνη: ποσό ύψους 2,5 δισ. ευρώ πρόκειται να διατεθεί για τη διάδοση της τεχνητής νοημοσύνης σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή οικονομία και την κοινωνία. Η Επιτροπή προτείνει την ανάπτυξη προσβάσιμων σε όλους κοινών «ευρωπαϊκών βιβλιοθηκών» αλγορίθμων, χάρη στις οποίες ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας θα μπορούν να εντοπίζουν και να αποκτούν τις λύσεις που ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες τους. Ανοικτές πλατφόρμες και χώροι βιομηχανικών δεδομένων για την τεχνητή νοημοσύνη θα είναι διαθέσιμοι σε όλη την Ευρώπη, σε κόμβους ψηφιακής καινοτομίας που θα παρέχουν εγκαταστάσεις δοκιμών και γνώσεις στις μικρές επιχειρήσεις και στους τοπικούς φορείς καινοτομίας.
      3. Kυβερνοασφάλεια και εμπιστοσύνη: ποσό ύψους 2 δισ. ευρώ θα επενδυθεί για την προάσπιση της ψηφιακής οικονομίας, της κοινωνίας και των δημοκρατιών της ΕΕ, μέσω της ενίσχυσης της κυβερνοάμυνας και του ευρωπαϊκού κλάδου της κυβερνοασφάλειας, της χρηματοδότησης εξοπλισμού και υποδομών κυβερνοασφάλειας προηγμένης τεχνολογίας, και της στήριξης της ανάπτυξης των απαραίτητων δεξιοτήτων και γνώσεων.
      4. Ψηφιακές δεξιότητες: ποσό ύψους 700 εκατ. ευρώ θα επιτρέψει στο σημερινό και στο μελλοντικό εργατικό δυναμικό να αποκτά με ευκολία προηγμένες ψηφιακές δεξιότητες, μέσω μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων επιμορφωτικών προγραμμάτων και πρακτικών ασκήσεων στον χώρο εργασίας, ανεξαρτήτως κράτους μέλους διαμονής. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακή Ευρώπη», οι κόμβοι ψηφιακής καινοτομίας θα πραγματοποιούν στοχευμένα προγράμματα, χάρη στα οποία οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι δημόσιες διοικήσεις θα μπορούν να εφοδιάζουν τους εργαζομένους τους με τις δεξιότητες που χρειάζονται για να αποκτήσουν πρόσβαση στις νέες ευκαιρίες που προσφέρουν οι υπερυπολογιστές, η τεχνητή νοημοσύνη και η κυβερνοασφάλεια.
      5. Διασφάλιση ευρείας χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών σε όλους τους τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας: με χρηματοδότηση ύψους 1,3 δισ. ευρώ θα καταστεί δυνατός ο ψηφιακός μετασχηματισμός της δημόσιας διοίκησης και των δημόσιων υπηρεσιών και η διαλειτουργικότητά τους σε επίπεδο ΕΕ, και θα διευκολυνθεί η πρόσβαση όλων των επιχειρήσεων, και ιδίως των μικρομεσαίων, στην τεχνολογία και την τεχνογνωσία. Οι κόμβοι ψηφιακής καινοτομίας θα λειτουργούν ως σημεία ενιαίας εξυπηρέτησης για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τις δημόσιες διοικήσεις, παρέχοντάς τους πρόσβαση σε τεχνολογική εμπειρογνωσία και πειραματικές εγκαταστάσεις, καθώς και συμβουλές για την καλύτερη αξιολόγηση της επιχειρηματικής σκοπιμότητας των έργων ψηφιακού μετασχηματισμού. Θα υποστηριχθεί η δημιουργία ενός δικτύου κόμβων ψηφιακής καινοτομίας ώστε να διασφαλιστεί η ευρύτερη δυνατή γεωγραφική κάλυψη όλης της Ευρώπης.
      Ο 'Αντρους 'Ανσιπ, αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για την ψηφιακή ενιαία αγορά, δήλωσε τα εξής: «Η Ψηφιακή Ενιαία Αγορά παρέχει ένα νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα άτομα και στις επιχειρήσεις να αντλήσουν τα μέγιστα οφέλη από τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Στόχος μας είναι να καταστήσουμε τον προϋπολογισμό της ΕΕ, κατάλληλο για τις μελλοντικές προκλήσεις: ο ψηφιακός μετασχηματισμός λαμβάνεται υπόψη σε όλες τις προτάσεις, από τις μεταφορές και την ενέργεια ως τη γεωργία, την υγεία και τον πολιτισμό.
      Στην ίδια λογική, σήμερα προτείνουμε την αύξηση των επενδύσεων στην τεχνητή νοημοσύνη, τους υπερυπολογιστές, την κυβερνοασφάλεια, τις δεξιότητες και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Πρόκειται για τομείς που έχουν αναγνωριστεί από τους ηγέτες της ΕΕ ως κρίσιμης σημασίας για τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα της ΕΕ.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Εντός του Ιουνίου, σε κοινόχρηστο χώρο μπροστά στο νέο κτήριό της, θα λειτουργήσει ο πρώτος σταθμός φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων που σχεδιάζει να εγκαταστήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ανακοίνωσε σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας στην ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος/ Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας με θέμα «Αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας, Ηλεκτροκίνηση και οι Ανανεώσιμες Πηγές χαράζουν το μέλλον της ανάπτυξης με γνώμονα τη βελτίωση του περιβάλλοντος».
      Εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης, φορείς και ακαδημαϊκοί παρουσίασαν τις τελευταίες αλλαγές στον ενεργειακό τομέα, τις τεχνολογικές εξελίξεις στην αποθήκευση ενέργειας, η ενσωμάτωση της χρήσης των ΑΠΕ στο ηλεκτρικό δίκτυο.
      Ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης Κώστας Γιουτίκας αναφέρθηκε στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας για την αξιοποίηση των ΑΠΕ αλλά και τη χρήση της ηλεκτροκίνησης σε μια προσπάθεια που καταβάλει ώστε να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων.
      «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας προωθεί σθεναρά την ηλεκτροκίνηση και επιδιώκει τη χρήση φιλικών μέσων κυκλοφορίας, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των κτηρίων κοινής ωφέλειας, δημοσίων και υπηρεσιών της Περιφέρειας, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, τεχνολογιών αποθήκευσης ενέργειας αλλά και εκσυγχρονισμό του ηλεκτροφωτισμού. Προωθούμε μια μεγάλη παρέμβαση από το ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και τον Άξονα "Θεσσαλονίκη Πράσινη και Ανθεκτική για τη Βιώσιμη Αστική Ανάπτυξη", σε συνεργασία με τους Φορείς ΤΑ Α' Βαθμού, συνολικού ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, και αφορά τη σταδιακή δημιουργία ενός αστικού δικτύου καθαρών αστικών μεταφορών».
      Αναφερόμενος στην επιτυχημένη δράση «Voltάρω» της Περιφέρειας, ο κ. Γιουτίκας τόνισε ότι φέτος θα πραγματοποιηθεί στις 16 Σεπτεμβρίου. Η πρωτοβουλία αποσκοπεί στη διάδοση της χρήσης ηλεκτροκίνησης ενώ στη φετινή διοργάνωση, για πρώτη φορά, θα παρουσιαστούν και οι καλές πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
      Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία - 5 εκατ. για βιοκλιματικές σχολικές αυλές
      Ο Γιώργος Δημαρέλος, αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε τις δράσεις του δήμου και τα έργα με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας και την εφαρμογή ΑΠΕ, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Συμφώνου των δημάρχων και της δέσμευσης για μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.
      Μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε ότι σε χθεσινή ειδική συνεδρίαση εγκρίθηκε από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το έργο για Πράσινα Δώματα σε τέσσερα σχολεία με σκοπό τη μείωση της ενεργειακής κατανάλωσης, ενώ εγκρίθηκε η κατασκευή βιοκλιματικών σχολικών αυλών ύψους 5 εκατ. ευρώ.
      600 ηλεκτροκίνητα η Ελλάδα, 140.000 η Νορβηγία
      Ο Δρ Γιώργος Αγερίδης, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ενεργειακής Αποδοτικότητας του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ), έκανε μια επισκόπηση για τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης, συγκρίνοντας το εξωτερικό με την Ελλάδα. «Η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω στον τομέα. Σήμερα στους δρόμους της χώρας μας κυκλοφορούν μόλις 600 ηλεκτροκίνητα οχήματα. Την ίδια ώρα, στη Γερμανία κυκλοφορούν 90.000, ενώ στη Νορβηγία, με τον μισό πληθυσμό της Ελλάδας, στους δρόμους βγαίνουν 140.000 τέτοια οχήματα».
      «Αν και υπάρχουν ήδη υπουργικές αποφάσεις και νόμοι, χρειάζονται αναθεωρήσεις, ενώ υπάρχουν και πολλές εκκρεμότητες. Απαιτείται, ακόμη, να ξεκαθαριστεί το αδειοδοτικό πλαίσιο στη φόρτιση, την παραγωγή και τη διανομή. Χρειάζεται, για παράδειγμα, να υπάρξουν υπουργικές αποφάσεις, όπως για τους τεχνίτες που θα επιδιορθώνουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», είπε και πρόσθεσε ότι για τους σταθμούς φόρτισης δεν υπάρχει ξεκάθαρο αδειοδοτικό πλαίσιο.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Έπειτα από τη δημοσιοποίηση της σχετικής απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η δράση «Κουπόνι Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας – Superfast Broadband» της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΓΓΤΤ) προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ περνά στην υλοποίησή της.
      Η δράση θα υλοποιηθεί με τη μέθοδο κουπονιού (voucher) και σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει κάνει η ΓΓΤΤ υπό το γενικό γραμματέα Βασίλη Μαγκλάρα δικαιούχοι του κουπονιού είναι όλοι οι πολίτες (φυσικά πρόσωπα περιλαμβανομένων και των επιτηδευματιών που δραστηριοποιούνται στους τομείς του πεδίου εφαρμογής του άρθρου 1 του Κανονισμού (ΕΚ) 1407/2013) σε οποιαδήποτε από τις περιοχές όπου προσφέρονται SFΒΒ Υπηρεσίες (σύνδεση στο διαδίκτυο υπερ υψηλών ταχυτήτων).
      Η επιδότηση είναι συνολικού ύψους 360 ευρώ για 24 μήνες (13 ευρώ ανά μήνα και 48 ευρώ για τη σύνδεση). Δυνητικά θα ωφεληθούν περίπου 139 χιλ. πολίτες, ωστόσο, αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι συνδέσεις που θα επιδοτηθούν θα είναι κατά βάση νοικοκυριά οι ωφελημένοι συνολικά θα είναι περί τις 400 χιλ.
      Η υπηρεσία σύνδεσης στο διαδίκτυο που επιδοτείται αφορά πραγματική ταχύτητα καθόδου τουλάχιστον 100Mbps, άμεσα αναβαθμίσιμη σε 1Gbps. Αυτό σημαίνει δίκτυα οπτικών ινών έως τα σπίτια (FTTH). Ως εκ τούτου οι περιοχές στις οποίες οι πολίτες μπορούν να κάνουν χρήση της επιδότησης, αρχικά, θα είναι περιορισμένες. Πληροφορίες αναφέρουν π.χ. ότι σε ορισμένες περιοχές στην Αττική FTTH δίκτυο θα ολοκληρωθεί το καλοκαίρι.
      Η λογική της επιδότησης έχει και ως στόχο να «παρακινηθούν» οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι, ΟΤΕ, Vodafone και Wind, οι οποίοι σήμερα υλοποιούν δίκτυα Vectoring(οπτική ίνα μέχρι τις υπαίθριες καμπίνες – ταχύτητες έως 200 Mbps) σε ένα μεγάλο τμήμα της χώρας και FTTH σε ένα πολύ μικρότερο, να πάνε την ίνα μέχρι τα σπίτια σε περισσότερες περιοχές.
      Όλη η διαδικασία τόσο για τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους που θα κάνουν σχετικές προσφορές αφού έχουν εγγραφεί και πιστοποιηθεί στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης όσο και τους πολίτες θα διεκπεραιώνεται μέσω της ειδικής ιστοσελίδας www.sfbb.gr η οποία αναμένεται να ενεργοποιηθεί τις επόμενες ημέρες.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η σχετική ανακοίνωση στον ιστότοπο του http://geodata.gov.gr/ αναφέρει:
      Η λειτουργία του geodata.gov.gr έχει ανασταλεί
      Σας ζητάμε συγνώμη για την ενόχληση και σας προτείνουμε να επικοινωνήσετε με μία από τις ακόλουθες δημόσιες αρχές για την πρόσβαση σε γεωχωρικά δεδομένα και υπηρεσίες για την Ελλάδα
      Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εθνική Υποδομή Γεωχωρικών Πληροφοριών
      Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Εθνικός Κατάλογος Ανοικτών Δεδομένων
      Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δεσμεύσεις της Ελλάδας για την ανοικτή διακυβέρνηση και την υλοποίηση της Οδηγίας INSPIRE εδώ:
      Open Government Partnership
      INSPIRE in your Country

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η Bitcoin, το αποκεντρωμένο και συναινετικό ψηφιακό νόμισμα που σημείωσε πέρυσι τεράστιες αυξήσεις τιμών, θα χρησιμοποιεί ως το τέλος του έτους το 0,5% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με νέα έκθεση.
      Σε ένα άρθρο που προσπαθεί ποσοτικοποιήσει τις ενεργειακές ανάγκες της Bitcoin, ο οικονομολόγος Άλεξ ντε Φρις χρησιμοποίησε μια νέα μεθοδολογία για να υπολογίσει την κατεύθυνση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας του Bitcoin και πόσο σύντομα θα φτάσει εκεί.
      Το Bitcoin χρησιμοποιεί ένα σύστημα απόδειξης εργασίας, το οποίο γενικά ονομάζεται εξόρυξη bitcoin, που επιβραβεύει τους χρήστες με κλάσματα του νομίσματος. Η διαδικασία απαιτεί ισχυρούς υπολογιστές για την επίλυση πολύπλοκων υπολογιστικών προβλημάτων, μιας δραστηριότητας που απαιτεί αρκετή ενέργεια.
      Η εκτίμηση της ακριβούς ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιεί το δίκτυο παραμένει μία πρόκληση, και ο ντε Φρις πραγματοποίησε έκκληση να χρησιμοποιηθεί η έρευνά του ως βάση για περαιτέρω υπολογισμούς με καλύτερες πληροφορίες.
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, η ελάχιστη τρέχουσα χρήση του δικτύου Bitcoin είναι 2,55 γιγαβάτ, σχεδόν η ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνει ετησίως η Ιρλανδία.
      Μια συναλλαγή και η επικύρωσή της χρησιμοποιεί την ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνει ένας μέσο σπίτι στην Ολλανδία σε ένα μήνα, σύμφωνα με τη μελέτη. Μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, προβλέπεται ότι το δίκτυο θα μπορούσε να χρησιμοποιεί έως και 7,7 γιγαβάτ, δηλαδή όσο και ολόκληρη η Αυστρία, και το 0,5% της παγκόσμιας κατανάλωσης.
      Εάν η τιμή του Bitcoin συνεχίσει να αυξάνεται όπως έχουν προβλέψει ορισμένοι ειδικοί, ο ντε Φρις πιστεύει ότι το δίκτυο θα μπορούσε να καταναλώνει κάποτε το 5% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας.
      Προς το παρόν, η απότομη πτώση του Bitcoin και άλλων σημαντικών ψηφιακών νομισμάτων μετά τον Ιανουάριο, υποδεικνύει ότι ίσως έχει σταματήσει προσωρινά να επιταχύνεται με τον ίδιο ρυθμό η απαίτηση ηλεκτρικής ενέργειας.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ) ανακοίνωσε ότι, στο πλαίσιο της απόφασης του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου και των υπολοίπων μελών του Ενιαίου Εθνικού Σεισμολογικού Δικτύου για την ελεύθερη παροχή στην ερευνητική κοινότητα των δεδομένων των δικτύων σεισμογράφων και των επιταχυνσιογράφων, υλοποιήθηκε και λειτουργεί πλέον στο ΕΑΑ ο εθνικός κόμβος EIDA (European Integrated Data Archive).
      Σε αυτόν τον εθνικό κόμβο, εκτός από τα δεδομένα του σεισμολογικού δικτύου του ΕΑΑ, παρέχονται και αυτά των Σεισμολογικών Εργαστηρίων των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης, Αθήνας, Πατρών και του ΤΕΙ Κρήτης. Επιπλέον, ο περιφερειακός ρόλος του κόμβου στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και στα Βαλκάνια ενισχύεται από τη διάθεση, μέσω αυτού, των δεδομένων των Σεισμολογικών Δικτύων Κύπρου και Μαυροβουνίου.
      Οι κόμβοι EIDA είναι μία πρωτοβουλία του ευρωπαϊκού οργανισμού ORFEUS (Observatories and Research Facilities for European Seismology), στον οποίο το ΕΑΑ είναι μέλος, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που στοχεύει στον συντονισμό και την προώθηση των ψηφιακών σεισμολογικών δεδομένων στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και της Ευρώπης.
      Ήδη, κόμβοι EIDA λειτουργούν σε Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ελβετία, Ρουμανία, Τουρκία, Ελλάδα και Νορβηγία, παρέχοντας πρόσβαση σε δεδομένα από τοπικά και περιφερειακά δίκτυα σεισμογράφων, επιταχυνσιογράφων και άλλων γεωφυσικών δικτύων.
      https://www.orfeus-eu.org/data/eida/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Το Quantum Cable, δυναμικότητας 160Tbps, θα τοποθετηθεί παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση ισχύς 2000 MW EuroAsia Interconnector
      Υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών, το Quantum Cable, μήκους 7.700 χιλιόμετρα, θα περάσει από τα στενά του Γιβραλτάρ, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο διευθυντής της εταιρείας, Νάσος Κτωρίδης, ο οποίος εξασφάλισε τη στήριξη του πρωθυπουργού του Γιβραλτάρ, Φαμπιάν Πικάρντο, στο έργο.
      Το Quantum Cable συνδέει το Ισραήλ με την Κύπρο, την Κρήτη και την Αττική στην Ελλάδα και επεκτείνεται σε Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία, όπου θα φθάσει το υποθαλάσσιο καλώδιο MAREA, δυναμικότητας 160 Tbps, που επεκτείνεται σε 6.600 χιλιόμετρα στον Ατλαντικό Ωκεανό, από το Virginia Beach στο Μπιλμπάο της Ισπανίας.
      Το Quantum Cable, δυναμικότητας 160Tbps, θα τοποθετηθεί σε βάθος μεγαλύτερο από 3.000 μέτρα, παράλληλα με την ηλεκτρική διασύνδεση ισχύς 2000 MW EuroAsia Interconnector και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι τον Οκτώβριο του 2020.
      Το καλώδιο έχει την ικανότητα να διαχειρίζεται έως και το 60% της παγκόσμιας διαδικτυακής κίνησης σε ώρες αιχμής ή αρκετή χωρητικότητα για να διαχειρίζεται ταυτόχρονα δεκάδες εκατομμύρια κλήσεις τηλεδιάσκεψης υψηλής ευκρίνειας μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
      «Τα υπάρχοντα υποθαλάσσια καλώδια στη Μεσόγειο έχουν σήμερα μία μέση χωρητικότητα 3-4 Tbps, ενώ το Quantum Cable θα είναι έως 40 φορές ταχύτερο», εξήγησε ο κ. Κτωρίδης.
      Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 200.000.000 δολάρια και το αναλαμβάνει η εταιρεία Quantum.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Αρχίζει και επισήμως σήμερα, Παρασκευή 25 Μαΐου, η εφαρμογή του νέου Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR), που εγκρίθηκε τον Απρίλιο του 2016. Στόχος είναι να δοθεί στους πολίτες της ΕΕ ο έλεγχος των προσωπικών τους δεδομένων.
      O νέος κανονισμός είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς περιόδου διαπραγματεύσεων στους κόλπους της Ευρωπαϊκής Ένωσηςς, η μετεξέλιξη της Οδηγίας Προστασίας Δεδομένων του 1995 που αφορά τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα. 
      Πολλές εταιρείες ανά τον κόσμο και βέβαια και στην Ελλάδα προσπαθούν την τελευταία στιγμή να τηρήσουν τον κανονισμό με αποστολή μαζικών μηνυμάτων στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία πολιτών σε ολόκληρη την ΕΕ που τους καλούν να συνεχίσουν να μοιράζονται τα προσωπικά τους δεδομένα.
      Ο GDPR αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήσεις και οργανισμοί συλλέγουν, επεξεργάζονται και διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα κάθε μορφής. Ο GDPR καθορίζει σε ποιες περιπτώσεις επιτρέπεται να χρησιμοποιούνται, αποθηκεύονται, διαγράφονται, μεταβιβάζονται και εν γένει επεξεργάζονται τα προσωπικά μας δεδομένα και κυρίως, με ποιον τρόπο μπορούμε να τα προστατεύουμε. Ο GDPR θα επηρεάσει κάθε οργανισμό και εταιρεία στην Ευρώπη, η οποία διαχειρίζεται με οποιονδήποτε τρόπο προσωπικά δεδομένα, αλλά και κάθε εταιρεία που συναλλάσσεται στην επικράτεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι κανόνες είναι πολύπλοκοι και τα πρόστιμα για μη συμμόρφωση πολύ αυστηρά και μπορούν να φτάσουν έως τα 20 εκατομμύρια ευρώ.
      Σε ενημερωτικό έντυπο του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας αναφέρονται τα εξής:
      Ποιες θα είναι οι βασικές αλλαγές που θα ισχύσουν
      Προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών: Το τοπίο στα social media αλλάζει. Βάσει του νέου κανονισμού απαγορεύεται τη χρήση των social media σε παιδιά έως 16 ετών παρά μόνο με τη συγκατάθεση των γονέων.
      Δικαίωμα στη λήθη: Ο χρήστης έχει το δικαίωμα να ζητήσει την διαγραφή των δεδομένων του και ο υπεύθυνος επεξεργασίας έχει υποχρέωση άμεσα να τα διαγράψει και, αν τα έχει δημοσιοποιήσει, να ενημερώσει και όλους τους άλλους που τα έχουν αναδημοσιεύσει ότι έχει ζητηθεί η διαγραφή τους.
      Δικαίωμα ενημέρωσης και πρόσβασης στα δεδομένα: Ο πολίτης θα έχει περισσότερη και σαφέστερη ενημέρωση κατά τη συλλογή των δεδομένων του για την επεξεργασία τους και το δικαίωμα πρόσβασης σε αυτά.
      Δικαίωμα διόρθωσης: Ο χρήστης θα έχει το δικαίωμα να απαιτήσει από τον υπεύθυνο επεξεργασίας τη διόρθωση ανακριβών στοιχείων καθώς και τη συμπλήρωση ελλιπών δεδομένων που τον αφορούν.
      Δικαίωμα εναντίωσης στην επεξεργασία: Ο χρήστης θα έχει το δικαίωμα να αντιταχθεί στην επεξεργασία των δεδομένων του υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ιδίως όταν πρόκειται για κατάρτιση «προφίλ» ή για σκοπούς απευθείας εμπορικής προώθησης.
      Η κάθε εταιρεία ή δημόσια αρχή πρέπει να εξετάσει την αλλαγή ή και προσαρμογή των πληροφοριακών της συστημάτων για να συμμορφωθεί με όρους όπως:
      Προσεκτική συγκέντρωση και ασφαλής αποθήκευση προσωπικών δεδομένων. Καμία επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων χωρίς συγκατάθεση Κωδικοποίηση αυτών για αποφυγή αναγνώρισης ταυτότητας (profiling) Αποφυγή συσχετισμού βάσεων δεδομένων (linked data) Δυνατότητα διαγραφής ή εξαγωγής και παράδοσης των δεδομένων κατ' απαίτηση. Εφαρμογής της αρχής «τόσα δεδομένα όσα είναι απαραίτητα» Διασφάλιση συμμόρφωσης στον Κανονισμό και από τις συνεργαζόμενες εταιρείες που διαχειρίζονται τα προσωπικά δεδομένα για λογαριασμό της. Βαριά τα πρόστιμα
      Τυχόν παραβίαση των νέων κανονισμών επισύρει βαριά πρόστιμα, που μπορεί να οδηγήσουν μία εταιρία ακόμη και... σε κανόνι καθώς δύνανται να επιβάλλουν διοικητικά πρόστιμα που φθάνουν ακόμη και τα 20 εκατομμύρια ευρώ!
      Στην περίπτωση των εταιριών μάλιστα προβλέπει ότι το πρόστιμο μπορεί να φθάσει το 4% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών του προηγούμενου έτους.
      Τι αλλάζει στο διαδίκτυο:
      Τελευταία, πολλοί από τους μεγάλους ιστότοπους, υπηρεσίες και εφαρμογές που χρησιμοποιούμε σπεύδουν να επικαιροποιήσουν τις πολιτικές απορρήτου και τους όρους χρήσης τους. Ίσως έχετε παρατηρήσει πολλές νέες ειδοποιήσεις για θέμα αυτό στο τηλέφωνό και στο email σας. Ο λόγος πίσω από αυτές τις αλλαγές δεν είναι άλλος από τη συμμόρφωση των εταιρειών στο νέο Γενικό Κανονισμό για την Προστασία των Δεδομένων. Με τους νέους κανόνες γίνεται δυσκολότερη η στοχευμένη διαφήμιση καθώς οι εταιρείες δε θα έχουν πλέον το δικαίωμα να συλλέγουν και να πουλάνε πληροφορίες για τις προτιμήσεις των χρηστών εάν πρώτα δεν έχουν εξασφαλίσει τη συγκατάθεσή τους.
      Επιπρόσθετα μια ακόμα αλλαγή που ορίζει ο νέος κανονισμός είναι η πρόσβαση των παιδιών ηλικίας από 13 έως 15 ετών (για την Ελλάδα) στα κοινωνικά δίκτυα μόνο με γονική συναίνεση.Μέχρι στιγμής πάντως παραμένει αδιευκρίνιστο το πως θα εφαρμοστεί αυτή η διάταξη καθώς δεν υπάρχουν σχετικές ανακοινώσεις από τα κοινωνικά δίκτυα.
      Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας δημιούργησε δύο ενημερωτικά βίντεο για την εφαρμογή του CDPR. To πρώτο περιέχει πληροφορίες για τη γενική εφαρμογή του νέου κανονισμού και το δεύτερο αφορά στις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στα σχολεία:
      Yπενθυμίζεται ότι το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου, είναι επίσημος εκπρόσωπος στην Ελλάδα των Πανευρωπαϊκών Οργανισμών INSAFE / INHOPE που χαράσσουν την ευρωπαϊκή στρατηγική για ένα ασφαλές και ποιοτικό διαδίκτυο και παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων.     Μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr μπορεί κανείς να ενημερωθεί και να αντλήσει υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ και τη χρήση των κοινωνικών δικτύων με το οποίο μπορεί με τη σειρά του να ενημερώσει διαδραστικά παιδιά και νέους κάθε ηλικίας. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς όσο και σε εφήβους και παιδιά και περιλαμβάνει κατάλληλο πολυμεσικό υλικό. Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr), εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για εξειδικευμένα θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.
      Και μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου SafeLine (http://www.safeline.gr), δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία όσο και με την INTERPOL μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.
      Δείτε τον Κανονισμό εδώ: http://www.privacy-regulation.eu/en/
      Άρθρο από http://www.michanikos.gr/profile/69876-dimitris-gm/

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η πορεία προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό των αυτοκινήτων είναι πλέον μη αναστρέψιμη και αυτό αποδεικνύεται από τις προσπάθειες που καταβάλλονται ώστε η συγκεκριμένη τεχνολογία να επεκταθεί σε νέους τύπους οχημάτων.
      Ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι εκείνο της Volvo, καθώς η σουηδική φίρμα μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έχει παρουσιάσει δύο πειραματικά ηλεκτροκίνητα φορτηγά.

      Το δεύτερο φέρει την κωδική ονομασία FE, διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις και την ικανότητα να μεταφέρει φορτίο βάρους 27 τόνων.
      Για την κίνησή του φροντίζουν δύο ηλεκτρικά μοτέρ, η συνδυαστική απόδοση αγγίζει τα 370 kW (496 ίππους), ενώ ανάλογα με την έκδοση η αυτονομία φτάνει έως και τα 200 χιλιόμετρα.

      Το πρώτο ηλεκτροκίνητο Volvo FE αναμένεται να βρεθεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2019, όταν και θα αναλάβει χρέη απορριμματοφόρου στην πόλη του Αμβούργου.
      Φώτο: http://www.motor.com.co/fotos/volvo-fe-electric/30519

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Ένταξη στο πρόγραμμα Wi Fi for Europe (Wi Fi 4eu) διεκδικούν 16 δήμοι της Αττικής, με την στήριξη της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής (Π.Ε.Δ.Α.). 
      Με το πρόγραμμα θα αναπτυχθούν δίκτυα Wi Fi σε πολυσύχναστους χώρους τους , όπως πλατείες, πάρκα, δημόσια κτίρια, με δωρεάν πρόσβαση για τους πολίτες. Ήδη, η σχετική προγραμματική σύμβαση μεταξύ της Π.Ε.Δ.Α., των 16 Δήμων και του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης υπεγράφη και δρομολογήθηκε η διαδικασία σύνταξης των μελετών, βάσει των οποίων θα διεκδικηθεί η χρηματοδότηση για κάθε Δήμο χωριστά. 
      Οι 16 Δήμοι είναι οι εξής : Μαρκοπούλου Μεσογαίας , Ραφήνας- Πικερμίου, Γαλατσίου, Ωρωπού, Σαρωνικού, Βύρωνος, Μεγαρέων, Μάνδρας- Ειδυλλίας, Κερατσινίου- Δραπετσώνας, Σαλαμίνας, Περάματος, Πετρούπολης, Ηρακλείου Αττικής, Ασπροπύργου, Αίγινας και Σπετσών.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σύμφωνα με μετρήσεις της Eurostat σε 15 χώρες της ΕΕ για την περίοδο 2008-2015, ο μέσος Έλληνας αφιερώνει περισσότερες πάνω από τρεις ώρες (3 ώρες και 4 λεπτά) του ελεύθερου χρόνου του παρακολουθώντας τηλεόραση, παίζοντας παιχνίδια στον υπολογιστή ή κάνοντας κάποια άλλη δραστηριότητα που σχετίζεται με οθόνη.
      Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Βέλγιο, όπου ο μέσος πολίτης εκτιμάται ότι περνά 5 λεπτά λιγότερο (2 ώρες και 59 λεπτά) μπροστά από κάποια οθόνη, εκτός εργασίας.
      Στον αντίποδα, οι λιγότερο «εθισμένοι» είναι οι Ιταλοί, οι οποίοι αφιερώνουν λίγο λιγότερο από 2 ώρες ημερησίως (1 ώρα και 56 λεπτά) του ελεύθερου χρόνου σε τηλεοράσεις, υπολογιστές ή άλλες συσκευές. Περισσότεροι από 95 στους 100 Έλληνες (95,1%) που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησαν ότι περνούν χρόνο μπροστά από κάποια οθόνη εκτός δουλειάς. Ακολούθησαν η Φινλανδία (92,9%), η Πολωνία (91,6%) και η Ρουμανία (91,5%).
      Οι ερωτηθέντες από τη Γαλλία (84,2%), την Ιταλία (84,5%) και την Αυστρία (87,0%) ανέφεραν το χαμηλότερο ποσοστό του χρόνου μη απασχόλησης σε οθόνες. Η έρευνα καλύπτει ηλικίες 20 έως 74 ετών, άρα δεν περιλαμβάνει τον χρόνο χρήσης συσκευών από εφήβους.
      Εurostat

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σε τροχιά... ηλεκτροκίνησης μπήκε πριν από λίγες εβδομάδες ο δήμος Ορεστιάδας. Στους δρόμους της ακριτικής πόλης στον Έβρο, κινούνται, πλέον, δύο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και καλύπτουν τις ανάγκες της δημοτικής αστυνομίας και της κοινωνικής υπηρεσίας.
      «Μετά την εκπόνηση του Σχεδίου Δράσης για την Αειφόρο Ενέργεια και το Κλίμα (ΣΔΑΕΚ), ένας από τους στόχους που προβλεπόταν ήταν και η ηλεκτροκίνηση. Σε αυτό το πλαίσιο και με γνώμονα τα πιστεύω μας για τα οφέλη των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, αποφασίσαμε να προμηθευτούμε δύο ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα», τόνισε στη Greenagenda.gr ο δήμαρχος Ορεστιάδας Βασίλης Μαυρίδης.
      Μάλιστα, όπως διαβεβαίωσε ο κ. Μαυρίδης, στο άμεσο μέλλον στόχος της δημοτικής αρχής είναι η ανανέωση του στόλου των διοικητικών υπηρεσιών με παρόμοια ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
      Όπως εξήγησε ο κ. Μαυρίδης, «αυτό που τον χαροποίησε ιδιαίτερα ήταν το έντονο ενδιαφέρον που επέδειξαν τα παιδιά και οι έφηβοι, οι οποίοι ζήτησαν να ενημερωθούν για την ηλεκτροκίνηση και τα πλεονεκτήματά της, μήνυμα άκρως ελπιδοφόρο καθώς οι νέες γενιές αποτελούν το μέλλον αυτού του τόπου και η ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης καθίσταται υψίστης σημασίας».
      «Η αυτονομία των οχημάτων είναι 100Km και εξασφαλίζεται με ρεύμα αξίας ενός ευρώ, το οποίο θα μηδενίσουμε με την ήδη προγραμματισμένη εγκατάσταση φωτοβολταϊκού σταθμού φόρτισης αυτοκινήτων», υπογράμμισε ο ίδιος.
      «Η κίνηση αυτή πέρα από το οικονομικό όφελος συμβάλλει και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και ενισχύει την προσπάθειά μας για την προστασία του περιβάλλοντος που πρέπει να αποτελεί μέγιστη προτεραιότητα για όλους. Ας μην ξεχνάμε ότι η ποιότητα του περιβάλλοντος βρίσκεται σε άμεση συνάρτηση με όχι μόνο τη δική μας υγεία και ευημερία αλλά και των επόμενων γενεών», κατέληξε ο δήμαρχος Ορεστιάδας.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Πιθανόν να σας έχει τύχει βγαίνοντας από το μετρό και χρησιμοποιώντας το smartphone σας και τους χάρτες της Google προκειμένου να πάτε στον προορισμό σας, οι οδηγίες να σας αναφέρουν κάποιο συγκεκριμένο δρόμο ο οποίος είναι πολύ κοντά σας, χωρίς όμως να ξέρετε σε ποια κατεύθυνση αυτός βρίσκεται.
      Η μεγάλη πλειοψηφία συνήθως ξεκινά να περπατά προς ένα τυχαίο μέρος βλέποντας τη μπλε κουκκίδα στους χάρτες και τη πυξίδα, επιβεβαιώνοντας μετά από λίγα βήματα για το αν πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση ή όχι. Το πρόβλημα αυτό θέλει να λύσει η Google με τη νέα έκδοση των Google Maps η οποία θα κυκλοφορήσει σύντομα για iOS και Android, με ένα εντυπωσιακό σύστημα το οποίο συνδυάζει την κάμερα του smartphone σας,  την υπηρεσία StreetView καθώς και στοιχεία επαυξημένης πραγματικότητας.
      Όπως είναι κατανοητό και από τη φωτογραφία, ο κάτοχος του smartphone γνωρίζει άμεσα που βρίσκεται αλλά και την κατεύθυνση που θα πρέπει να ακολουθήσει με τις σχετικές ενδείξεις να εμφανίζονται στην οθόνη. Εκεί ακόμα μπορεί να δει διάφορα μέρη ενδιαφέροντος όπως εστιατόρια και εμπορικά κέντρα, τα οποία εμφανίζονται με ενδείξεις επαυξημένης πραγματικότητας στην ακριβή θέση για μια πολύ πιο διαδραστική εμπειρία. Μάλιστα η Google πειραματίζεται και με άλλα στοιχεία όπως το να προσθέσει για παράδειγμα μια ψηφιακή αλεπού πάνω στο χάρτη, την οποία και θα πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να φτάσετε στον τελικό σας προορισμό.

      Ακόμα σε περιπτώσεις που το GPS δεν είναι αρκετό, η Google παρουσιάζει το σύστημα VPS το οποίο χρησιμοποιώντας δεδομένα που διαθέτει η Google από το Streetview και άλλες υπηρεσίες, εμφανίζει αμέσως στον χρήστη την ακριβή του θέση. Άλλες νέες λειτουργίες που θα ενσωματωθούν σύντομα στα Google Maps είναι η καλύτερη αξιολόγηση εστιατορίων, τα σημεία ενδιαφέροντος που την τελευταία εβδομάδα έχουν τις καλύτερες αξιολογήσεις, καθώς και ο εύκολος διαμοιρασμός μιας λίστας τοποθεσιών προκειμένου να ψηφίσει η παρέα για το που θα βγει το βράδυ.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε το νέο πρόγραμμα «ευφυής γεωργία» του υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών & Ενημέρωσης και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων.
      Στόχος, σε πρώτη φάση είναι η κάλυψη περισσότερων από 15.000.000 στρέμματα, της μισής δηλαδή καλλιεργητικής έκτασης της χώρας.
      «Οι νέες τεχνολογίες δίνουν σύγχρονα εργαλεία στα χέρια των αγροτών», είπε στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Πολιτικής στην Ελλάδα, Στέλιος Ράλλης και πρόσθεσε ότι «με το έργο για την «ευφυή γεωργία» συνδυάζουμε αυτές τις καινοτόμες τεχνολογίες για να βελτιώσουμε τις καλλιεργητικές πρακτικές και την καθημερινότητα όσων συμμετέχουν στην αγροτική παραγωγή».
      Η υλοποίηση του έργου προβλέπεται να ξεκινήσει στο β' εξάμηνο του 2018 και αναμένεται να υλοποιηθεί μέσα σε 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
      Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται στα 31 εκατ. ευρώ και θα ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσιών Επενδύσεων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί πως πρόκειται για την πρώτη εθνική υποδομή ευφυούς γεωργίας στην Ευρώπη.
      Θα περιλαμβάνει μια τεχνολογική πλατφόρμα και την απαραίτητη υποδομή για την υποστήριξη του ψηφιακού εκσυγχρονισμού του γεωργικού τομέα, η οποία θα επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων από τα αγροτεμάχια ανοικτών καλλιεργειών.
      Στόχος είναι να καλυφθεί το 60% της παραγόμενης αξίας των ελληνικών προϊόντων με αρχική εφαρμογή στις 20 πιο παραγωγικές και εξαγώγιμες καλλιέργειες όπως τα σιτηρά, το ρύζι, το βαμβάκι, την ελιά, το αμπέλι, εσπεριδοειδή, καλλωπιστικά φυτά, ενώ σταδιακά θα καλυφθεί το σύνολο της παραγωγής.
      Αναλυτικότερα, στην περιφέρεια Αττικής θα καλυφθούν συνολικά 110.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας 1.925.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδα 1.330.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Θεσσαλίας 2.340.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Κρήτης 1.240.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Πελοποννήσου 1.580.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Βορείου Αιγαίου 370.000 στρέμματα, στην περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας 1.040.000 στρέμματα, στην Περιφέρεια Ηπείρου 290.000 στρέμματα, στις Περιφέρειες Ιονίων Νήσων και Νοτίου Αιγαίου 210.000 στρέμματα και 130.000 στρέμματα αντίστοιχα, ενώ στην περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας 1.360.000 στρέμματα.
      Στις 13 Περιφέρειες 6.500 σταθμοί
      Συνολικά θα τοποθετηθούν 6.500 επίγειοι σταθμοί στις 13 περιφέρειες της χώρας. Η εγκατάστασή τους θα γίνει σε τρεις φάσεις. Την πρώτη και τη δεύτερη φάση θα εγκατασταθούν από 1.000 σταθμοί, ενώ την τρίτη και την τελευταία θα εγκατασταθούν οι υπόλοιποι 4.500 σταθμοί.
      Αρχικά θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η μελέτη χωροθέτησης αφού η κατανομή των σταθμών θα πρέπει να γίνει, έτσι ώστε να καλύπτεται το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό της παραγωγικής γης.
      Οι σταθμοί θα έχουν δυνατότητα ασύρματης επικοινωνίας μεταξύ τους και με την πλατφόρμα, ενώ θα είναι εφοδιασμένοι με αισθητήρες μέτρησης εδαφικών και μετεωρολογικών παραμέτρων, σε συνεργασία με τους υφιστάμενους μετεωρολογικούς σταθμούς της ΕΜΥ. Η αποστολή των δεδομένων που θα συλλέγονται από τους αισθητήρες θα στέλνονται στην πλατφόρμα μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας.
      Μερικές από τις δυνατότητες που θα έχουν είναι η συλλογή δεδομένων για την καλλιέργεια, το έδαφος, την ατμόσφαιρα, το νερό και την αγροτική εκμετάλλευση από κάθε χωράφι ξεχωριστά. Στη συνέχεια τα δεδομένα θα αξιοποιούνται μέσω της πλατφόρμας ώστε να παράγονται εξειδικευμένες συμβουλές για το χωράφι από όπου και θα προέρχονται τα δεδομένα.
      Οι σταθμοί θα είναι φορητοί, με ενεργειακή αυτονομία, ενώ θα έχουν και αυξημένη ανθεκτικότητα σε ακραία καιρικά φαινόμενα, ενώ παράλληλα θα μπορούν να επεκτείνουν τη λειτουργικότητά τους σε τομείς όπως η κτηνοτροφία κλπ.

      By Engineer, in Τεχνολογία, ,

      Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί για αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες μια μεγάλη πρόκληση.
      Οι μελέτες, οι έρευνες και οι πειραματισμοί είναι καθημερινοί εδώ και χρόνια και διακαής πόθος όλων όσων ασχολούνται με το θέμα είναι να βρεθεί λύση στα προβλήματα που έχουν σχέση με την εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης.
      Η Google πάντα ήταν και θα συνεχίσει να είναι πρωτοπόρα σε αυτό τον τομέα, καθώς βρίσκεται μπροστά από τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως είναι η General Motors, η Mercedes-Benz και η Audi. Ήδη η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνίες για την αγορά δεκάδων αυτοκινήτων που φέρουν την ανάλογη τεχνολογία, προκειμένου αυτά να συμβάλλουν στην έρευνά της, δίνοντας λύσεις στην αυτόνομη οδήγηση.
      Η GM σχεδιάζει σύντομα να ξεκινήσει μια υπηρεσία με το Chevrolet Bolt το οποίο δεν θα έχει τιμόνι. Οι επικεφαλής του προγράμματος θεωρούν ότι μπορούν να φθάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο λίγο μετά το 2020. Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση είναι μακρύς και εξαιρετικά περίπλοκος, αλλά μπορεί να αποτελέσει και καταστροφικός καθώς τα ατυχήματα είναι εντός προγράμματος. Όπως έγινε πρόσφατα με το θάνατο ενός πεζού. Επίσης, ένα από τα αυτόνομα φορτηγά της Waymo συμμετείχε σε σύγκρουση πριν από λίγες ημέρες.
      Ωστόσο, πολλοί επικεφαλής αγωνίζονται να κυριαρχήσουν την τεχνολογία και να τη θέσουν σε λειτουργία το συντομότερο. Τα επόμενα τρία χρόνια, σχεδόν όλοι τους θα είναι σε θέση να αναδείξουν αυτοκίνητα ικανά να πλοηγούν σε δρόμους της πόλης σε χαμηλές ταχύτητες και σε σταθερές διαδρομές.
      Σύμφωνα με μελέτη της Goldman Sachs, προβλέπει ότι τα robo-taxis θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις που θα τα κατέχουν αυξάνοντας τα έσοδά τους. Υπολογίζεται ότι μέχρι και το 2030 τα έσοδα των εταιρειών θα αγγίζουν τα 285 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς η έλλειψη οδηγού αποτελεί μια μεγάλου μεγέθους οικονομία. Να σημειώσουμε ότι ήδη η Waymo έχει αναλύσει πάνω από 5 εκατομμύρια μίλια που έχουν γίνει στις δοκιμές σε 25 πόλεις. Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι σε συγκεκριμένα προγράμματα δοκιμών περίπου 563.000 μιλίων υπήρξαν μόνο τρεις συγκρούσεις, ενώ η GM είχε 22 ατυχήματα σε περίπου 132.000 μίλια.
      Με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα στο χώρο της αυτόνομης οδήγησης ένα αυτοκίνητο στοιχίζει ιδιαίτερα ακριβά, ενώ διαθέτει ακριβά ανταλλακτικά και συντήρηση. Αυτό σε πρώτη φάση, αφού καθώς βγαίνουν στην παραγωγή περισσότερα αυτοκίνητα το κόστος θα πέφτει και θα μπορεί μια εταιρεία να επενδύσει ευκολότερα.
      Η GM σχεδιάζει να δαπανήσει ένα δισεκατομμύριο δολάρια από τον ετήσιο προϋπολογισμό για την ανάπτυξη των συγκεκριμένων αυτοκινήτων. Αυτά όσον αφορά τα αυτοκίνητα, καθώς μέσα στα επόμενα χρόνια θα ξεκινήσουν οι έρευνες και οι μελέτες για την αυτόνομη οδήγηση σε φορτηγά.
FespaC + Τοιχοποιία + FespaR


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.