Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Το μέγα δάσος στο δέλτα του Νέστου

    Το παραποτάμιο δάσος του Νέστου αποτελούσε ένα από τα μεγαλύτερα υδροχαρή δάση της Μεσογείου. Στις αρχές του περασμένου αιώνα είχε έκταση 120.000 στέμματα και καταλάμβανε σχεδόν το 1/4 της συνολικής έκτασης του δέλτα. Οι διαδοχικές εκχερσώσεις από τις αρχές της δεκαετίας του ’50 και η ευθυγράμμιση της κοίτης του ποταμού την ίδια εποχή που ανακόπτει τη λειτουργία του δελταϊκού συστήματος, είχαν ως αποτέλεσμα τη δραματική συρρίκνωση του μεγαλοπρεπούς άλλοτε δάσους.

    Κατά τη διάρκεια της κατοχής και ιδιαίτερα στα δύο πρώτα δύσκολα χρόνια οι κάτοικοι της περιοχής επιβίωσαν κυριολεκτικά χάρη στο παραποτάμιο δάσος. Οι βουλγαρικές δυνάμεις κατοχής ανακήρυξαν το παραποτάμιο δάσος εθνικό πάρκο, απαγόρευσαν κάθε χρήση και μόνο ο Βούλγαρος μονάρχης είχε το δικαίωμα να κυνηγά εκεί. Επίσης, σε όλη τη διάρκεια της κατοχής το αδιάβατο δάσος του δέλτα χρησίμευε ως καταφύγιο και ορμητήριο των ανταρτών.

    Σήμερα, παρά το γεγονός ότι το παραποτάμιο δάσος του Νέστου περιορίζεται σε μόλις 8.000 περίπου στρέμματα, αποσπασματικά σωζόμενα εκατέρωθεν των αναχωμάτων του ποταμού, εξακολουθεί να κατέχει τα πρωτεία, ως το μοναδικό σε έκταση φυσικό παρόχθιο δάσος της Ελλάδας, και ως το ωραιότερο υδροχαρές δάσος της Ευρώπης. Στο δάσος απαντούν περισσότερα από 800 είδη ασπόνδυλων και σπονδυλωτών ζώων και 340 είδη φυτών, πολλά εκ των οποίων προστατεύονται από την Κοινοτική και την εθνική νομοθεσία. Λόγω του μεγάλου αριθμού ειδών το παραποτάμιο δάσος αποτελεί τμήμα του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και περιλαμβάνεται εντός των ορίων του Τόπου Κοινοτικής Σημασίας «Δέλτα Νέστου και λιμνοθάλασσες Κεραμωτής – ευρύτερη περιοχή και παράκτια ζώνη (GR1150010)».

         Η αξία του παραποτάμιου δάσους Νέστου σε συνδυασμό με το ιστορικό διαχείρισής του, ανέδειξαν την ανάγκη για την εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου έργου αποκατάστασης και ανάδειξης της περιοχής.
    Το δέλτα του ποταμού Νέστου, έκτασης 550.000 στρεμμάτων, αποτελεί «Υδροβιότοπο Διεθνούς σημασίας. Εκτείνεται από τη Νέα Καρβάλη έως τα Άβδηρα, και προστατεύεται από τη συνθήκη Ramsar και το NATURA 2000.

    Δείτε την περιοχἠ στον χάρτη –> http://wikimapia.org/19330150/el/Μέγα-Δάσος-Κοτζά-Ορμαν

    Πληροφορίες –> Οικοτουριστικὸς οδηγός – EKBY, ΝΕΣΤΟΣ παραποτάμιο δάσος αποκατάσταση και ανάδειξη –> http://www.ekby.gr/nestos/

     

     



    Σχόλια Μελών


    There are no comments to display.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

  • Παρόμοιο Περιεχόμενο

    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 142/Α'/03-08-2018 ο Ν. 4559 του οποίου το Άρθρο 52 αφορά τις Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις  Συγκεκριμένα, το επίσημο πλέον κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:
      Άρθρο 52 
      Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις
      1. Μέχρι τη συγκρότηση των Υπηρεσιών Ελέγχου Δόμησης του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), σε περιπτώσεις:
      α) περιφράξεων σε ζώνη αιγιαλού κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 23 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33),
      β) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε δάση και δασικές εκτάσεις που καταστράφηκαν ή καταστρέφονται συνεπεία πυρκαγιάς και έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 998/1979 και
      γ) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε περιοχές που περιλαμβάνονται σε ρέματα που έχουν οριοθετηθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και βρίσκονται εντός Ζώνης Δυνητικού Κινδύνου Πλημμύρας (ΖΔΚΠ), σύμφωνα με τα εγκεκριμένα από την Εθνική Επιτροπή Υδάτων Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας,
      δ) επικίνδυνων οικοδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄ 153),
      είναι δυνατή η έκδοση πράξης κατεδάφισης με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, κατόπιν σύνταξης έκθεσης αυτοψίας των Επιθεωρητών Δόμησης του Σώματος Επιθεώρησης της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      2. Κατά της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 είναι δυνατή η άσκηση αίτησης ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικράτειας. Μετά το πέρας δεκαπέντε ημερών από την κοινοποίηση της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 στον ενδιαφερόμενο, αυτή είναι άμεσα εκτελεστή.
      3. Η εκτέλεση των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 1 γίνεται κατά τις διατάξεις της υποπαρ. 45 της παραγράφου II του άρθρου 280 του ν. 3852/2010, με εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 267/1998 (Α΄ 195).
      4. Για την εκτέλεση πράξεων κατεδάφισης αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών που εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 1 του παρόντος, ανεξαρτήτως της διαδικασίας έκδοσης τους, επιτρέπεται η σύναψη σύμβασης με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, κατά παρέκκλιση του ορίου της παρ. 1 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), και μέχρι τα όρια της περίπτωσης β΄ του άρθρου 5 του ίδιου νόμου. Για τις κατεδαφίσεις του προηγούμενου εδαφίου, η Αναθέτουσα Αρχή μπορεί να επεκτείνει υφιστάμενη σύμβαση που έχει συναφθεί με σκοπό την παροχή υπηρεσιών κατεδάφισης, μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%) επιπλέον του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον επεκτείνεται ανάλογα και το φυσικό αντικείμενο αυτής.
      5. Τα έξοδα της εκτέλεσης των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4, καλύπτονται από το Πράσινο Ταμείο, καταλογίζονται σε βάρος του υπόχρεου μετά από απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και βεβαιώνονται στην αρμόδια ΔΟΥ, εισπράττονται ως δημόσιο έσοδο και αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο. Τα παραπάνω έξοδα κατεδάφισης καταβάλλονται από τον υπόχρεο εφάπαξ.
      6. Για το σκοπό της χρηματοδότησης της εκτέλεσης πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4 του παρόντος, το Πράσινο Ταμείο μπορεί να διαθέτει πόρους στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, κατά παρέκκλιση των περιορισμών της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3889/2010 (Α΄ 182).
      7. Στην παρ. 1 του άρθρου 7 του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄153) οι, εντός παρενθέσεως, λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2 και 4)».
      Μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό ΦΕΚ από το Εθνικό Τυπογραφείο, εδώ: http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wG3UHk-ZeQumndtvSoClrL8cHFJddP1Ek55MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuUsQgev8KCrEG8b1gww8jZ19dmJEaH98WihWuWmX-0Hb

      View full είδηση
    • By Engineer
      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 142/Α'/03-08-2018 ο Ν. 4559 του οποίου το Άρθρο 52 αφορά τις Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις  Συγκεκριμένα, το επίσημο πλέον κείμενο αναφέρει τα ακόλουθα:
      Άρθρο 52 
      Επείγουσες ρυθμίσεις για κατεδαφίσεις αυθαίρετων κτισμάτων σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις
      1. Μέχρι τη συγκρότηση των Υπηρεσιών Ελέγχου Δόμησης του Κεφαλαίου Α΄ του ν. 4495/2017 (Α΄ 167), σε περιπτώσεις:
      α) περιφράξεων σε ζώνη αιγιαλού κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 23 του ν. 1337/1983 (Α΄ 33),
      β) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε δάση και δασικές εκτάσεις που καταστράφηκαν ή καταστρέφονται συνεπεία πυρκαγιάς και έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 38 του ν. 998/1979 και
      γ) αυθαίρετων κτισμάτων και κατασκευών σε περιοχές που περιλαμβάνονται σε ρέματα που έχουν οριοθετηθεί σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και βρίσκονται εντός Ζώνης Δυνητικού Κινδύνου Πλημμύρας (ΖΔΚΠ), σύμφωνα με τα εγκεκριμένα από την Εθνική Επιτροπή Υδάτων Σχέδια Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας,
      δ) επικίνδυνων οικοδομών, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄ 153),
      είναι δυνατή η έκδοση πράξης κατεδάφισης με απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Εσωτερικών, κατόπιν σύνταξης έκθεσης αυτοψίας των Επιθεωρητών Δόμησης του Σώματος Επιθεώρησης της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Επιθεωρητών και Ελεγκτών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
      2. Κατά της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 είναι δυνατή η άσκηση αίτησης ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικράτειας. Μετά το πέρας δεκαπέντε ημερών από την κοινοποίηση της πράξης κατεδάφισης της παραγράφου 1 στον ενδιαφερόμενο, αυτή είναι άμεσα εκτελεστή.
      3. Η εκτέλεση των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 1 γίνεται κατά τις διατάξεις της υποπαρ. 45 της παραγράφου II του άρθρου 280 του ν. 3852/2010, με εφαρμογή των διατάξεων του π.δ. 267/1998 (Α΄ 195).
      4. Για την εκτέλεση πράξεων κατεδάφισης αυθαιρέτων κτισμάτων και κατασκευών που εμπίπτουν στις περιπτώσεις της παραγράφου 1 του παρόντος, ανεξαρτήτως της διαδικασίας έκδοσης τους, επιτρέπεται η σύναψη σύμβασης με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, κατά παρέκκλιση του ορίου της παρ. 1 του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), και μέχρι τα όρια της περίπτωσης β΄ του άρθρου 5 του ίδιου νόμου. Για τις κατεδαφίσεις του προηγούμενου εδαφίου, η Αναθέτουσα Αρχή μπορεί να επεκτείνει υφιστάμενη σύμβαση που έχει συναφθεί με σκοπό την παροχή υπηρεσιών κατεδάφισης, μέχρι πενήντα τοις εκατό (50%) επιπλέον του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης, εφόσον επεκτείνεται ανάλογα και το φυσικό αντικείμενο αυτής.
      5. Τα έξοδα της εκτέλεσης των πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4, καλύπτονται από το Πράσινο Ταμείο, καταλογίζονται σε βάρος του υπόχρεου μετά από απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, και βεβαιώνονται στην αρμόδια ΔΟΥ, εισπράττονται ως δημόσιο έσοδο και αποδίδονται στο Πράσινο Ταμείο. Τα παραπάνω έξοδα κατεδάφισης καταβάλλονται από τον υπόχρεο εφάπαξ.
      6. Για το σκοπό της χρηματοδότησης της εκτέλεσης πράξεων κατεδάφισης της παραγράφου 4 του παρόντος, το Πράσινο Ταμείο μπορεί να διαθέτει πόρους στις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, κατά παρέκκλιση των περιορισμών της παρ. 4 του άρθρου 3 του ν. 3889/2010 (Α΄ 182).
      7. Στην παρ. 1 του άρθρου 7 του π.δ. 13/22.4.1929 (Α΄153) οι, εντός παρενθέσεως, λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2)» αντικαθίστανται από τις λέξεις «(άρθρα 1 παρ. 2 και 4)».
      Μπορείτε να κατεβάσετε το σχετικό ΦΕΚ από το Εθνικό Τυπογραφείο, εδώ: http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wG3UHk-ZeQumndtvSoClrL8cHFJddP1Ek55MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIuUsQgev8KCrEG8b1gww8jZ19dmJEaH98WihWuWmX-0Hb
    • By Sofie_Nicole
      Εάν έχω δ (3,1) στο πίσω όριο του οικοπέδου μου (γωνιακό) μπορεί να προεξέχει εξώστης(3 m πάνω απο το έδαφος) πάνω σε αυτό και αν ναι ποσο ;
      Ευχαριστω
       
      Αν είσαι μηχανικός συμπλήρωσε την ειδικότητα στο προφίλ σου.
      Pavlos33
    • By Engineer
      Με ειδική ρύθμιση γίνονται νόμιμα όλα τα κτίσματα που έχουν κτιστεί μέσα σε δασικές εκτάσεις πριν από το 1975 και παίρνουν συγχωροχάρτι τα νεότερα για 30 χρόνια.
      Μοντέλο αυθαιρέτων ετοιμάζεται να ακολουθήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέρ­γειας στη διαχείριση χιλιάδων ακινήτων που βρίσκονται μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις με νομοθετική ρύθμιση που αναμένεται να βγει στον αέρα μέσα στο καλοκαίρι. 
      Πρόκειται για εκτάσεις που με βάση τις αεροφωτογραφίες του 1945 υπήρξαν δάση, ωστόσο σήμερα αποτελούν διαμορφωμένους, διάσπαρτους οικισμούς που η Πολιτεία είναι αδύνατον να γκρεμίσει στο όνομα της δασικής νομοθεσίας και της συνταγματικής πειθαρχίας. Μέχρι σήμερα κανένας νόμος για την αυθαίρετη δόμηση δεν είχε επιτρέψει την αντιμετώπισή τους, την οποία επιτάχυνε η ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η Ελληνικό Κτηματολόγιο (πρώην ΕΚΧΑ) και παρουσιά­ζει σήμερα το «business stories», από το πρόγραμμα κύρωσης δασικών χαρτών για το 33% της χώρας που ολοκληρώθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους αλλά και από την ανάρτηση χαρτών για το 17% που είναι σε εξέλιξη, πάνω από 280.000 στρέμματα καταλαμβάνονται από αυθαίρετα σε όλη την ελληνική επικράτεια. 
      Η ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή του υπουργείου που είχε συσταθεί για να διαμορφώσει την τελική πρόταση προς την πολιτική ηγεσία για τη διαχείριση των αυθαιρέτων συνεχίζει το έργο της με στόχο να το ολοκληρώσει μέσα στο καλοκαίρι. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν νομικοί, διασολόγοι και υπηρεσιακά στελέχη, έχει προτείνει, μεταξύ άλλων, την κατηγοριοποίηση των αυθαιρέτων μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις στα προ του 1975, για τα οποία συζητείται να δοθεί η δυνατότητα οριστικής νομιμοποίησης με καταβολή προστίμου, και στα μετά του 1975, για τα οποία θα δίνεται κάποιου είδους πολύχρονη παράταση με μεγαλύτερο αντίτιμο. Γι’ αυτά έχει προβλεφθεί να υπάρχει και ένα είδος δασικού ισοζυγίου, με στόχο τα πρόστιμα να επιστρέφουν στην αποκατάσταση του περιβάλλοντος, όπως έχει προβλέψει αντίστοιχα ο νομοθέτης από το 2011 στον νόμο των αυθαιρέτων (περιβαλλοντικό ισοζύγιο), χωρίς ποτέ να εφαρμόσει. 
      Οι «οικιστικές πυκνώσεις» 
      Προ διετίας το ΥΠΕΝ, στην προσπάθειά του να προχωρήσει την κύρωση των δασικών χαρτών, εξαίρεσε από τη διαδικασία της υποβολής αντιρρήσεων τους αυθαίρετους οικισμούς. Ηταν μια μορφή άμυνας του τότε αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη για να μην εμποδιστεί το έργο των δασικών χαρτών, το οποίο μετά από διαχρονική αδράνεια εμφανίζει σημαντική πρόοδο.
      Με τη ρύθμιση που έγινε τότε με Υπουργική Απόφαση και αποτέλεσε αντικείμενο οξύτατων αντιδράσεων, οι αυθαίρετοι οικισμοί εξαιρέθηκαν από τους δασικούς χάρτες, ώστε η Πολιτεία να αποφασίσει σε δεύτερο χρόνο τον τρόπο που θα επιλύσει τον γόρδιο δεσμό των αυθαιρέτων. Βασική προϋπόθεση ήταν οι δήμοι να υποβάλουν στοιχεία για τα εγκεκριμένα ή μη Σχέδια Πόλης αλλά και τις «οικιστικές πυκνώσεις», όπως ονομάστηκαν τα αυθαίρετα που φύτρωσαν μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις. Ομως η αδυναμία των ΟΤΑ να ανταποκριθούν στην υποχρέωση αυτή έχει καθυστερήσει τη συμπλήρωση ολόκληρου του παζλ των αυθαιρέτων, το οποίο θα καθορίσει τη μεγάλη θεσμική παρέμβαση της Πολιτείας. Με βάση τα όσα ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, 50 δήμοι δεν έχουν συμμορφωθεί ακόμη με τις υποδείξεις του υπουργείου για να στείλουν στοιχεία σχετικά με τα όρια των οικισμών τους. Για τον λόγο αυτό δόθηκε νέα παράταση έως τις 16 Ιουλίου. 
      Στα Μέγαρα και τη... Γαύδο οι περισσότερες αυθαιρεσίες 
      Aπό τη λίστα με τους καλλικρατικούς δήμους, στην Αττική περιλαμβάνονται περισσότερα από 105.125 στρέμματα αυθαιρέτων σε 55 συνολικά ΟΤΑ που έχουν υποβάλει στοιχεία.
      Πρωταθλητές σε αυθαίρετα είναι οι Δήμοι Μεγάρων (17.412 στρέμματα), Μαραθώνα (15.444), Σαλαμίνας (12.747), Κρωπίας (12.801), Ωρωπού (9.853), Ραφήνας-Πικερμίου (7.347), Παιανίας (2.513) κ.ά. Στο υπόλοιπο της χώρας, και μολονότι τα νησιά των Κυκλάδων έχουν αποφύγει να στείλουν στοιχεία, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η καταγραφή από το Ελληνικό Κτηματολόγιο για 1.045 στρέμματα στην Κίμωλο, αλλά και 934 στρέμματα στη Γαύδο.
      Ειδικά για τη Γαύδο, ο επαρχιακός Τύπος έχει φιλοξενήσει το τελευταίο διάστημα ουκ ολίγες δηλώσεις της δημοτικής αρχής, σύμφωνα με τις οποίες η κατάρτιση των δασικών χαρτών έχει βγάλει σχεδόν το 90% του νησιού δασικό. Υπολογίζεται ότι από τα 34 χιλιόμετρα συνολικής επιφάνειας του νησιού, μόνο τα 3,5 έχουν μείνει εκτός δασικής προστασίας. Εντυπωσιακή είναι η έκταση της αυθαιρεσίας στα κεντρικά Τζουμέρκα, όπου καταγράφονται πάνω από 41.095 στρέμματα αυθαιρέτων, ενώ έχουν καταγραφεί 35.599 στον Δήμο Λουτρακίου και 19.500 σε 5 δήμους της Χαλκιδικής (κυρίως σε Σιθωνία και Προποντίδα).
      Η Υπουργική Απόφαση για την εξαίρεση αυθαιρέτων από τους δασικούς χάρτες έχει προσβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας από την περιβαλλοντική οργάνωση WWF Hellas και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο. Μάλιστα με απόφαση του Ε’ Τμήματος που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο του 2017 έχει κηρυχθεί αντισυνταγματική και η υπόθεση έχει παραπεμφθεί για κρίση στην Ολομέλεια του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου. 
      Ωστόσο η εκδίκασή της που ήταν προγραμματισμένη για τις αρχές Μαΐου έχει αναβληθεί για τις 10 Οκτωβρίου. Η Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε. έχει καταρτίσει δασικούς χάρτες για το 55% της χώρας, ενώ για το υπόλοιπο 45% έχει προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Με ειδική ρύθμιση γίνονται νόμιμα όλα τα κτίσματα που έχουν κτιστεί μέσα σε δασικές εκτάσεις πριν από το 1975 και παίρνουν συγχωροχάρτι τα νεότερα για 30 χρόνια.
      Μοντέλο αυθαιρέτων ετοιμάζεται να ακολουθήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέρ­γειας στη διαχείριση χιλιάδων ακινήτων που βρίσκονται μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις με νομοθετική ρύθμιση που αναμένεται να βγει στον αέρα μέσα στο καλοκαίρι. 
      Πρόκειται για εκτάσεις που με βάση τις αεροφωτογραφίες του 1945 υπήρξαν δάση, ωστόσο σήμερα αποτελούν διαμορφωμένους, διάσπαρτους οικισμούς που η Πολιτεία είναι αδύνατον να γκρεμίσει στο όνομα της δασικής νομοθεσίας και της συνταγματικής πειθαρχίας. Μέχρι σήμερα κανένας νόμος για την αυθαίρετη δόμηση δεν είχε επιτρέψει την αντιμετώπισή τους, την οποία επιτάχυνε η ανάρτηση και κύρωση των δασικών χαρτών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η Ελληνικό Κτηματολόγιο (πρώην ΕΚΧΑ) και παρουσιά­ζει σήμερα το «business stories», από το πρόγραμμα κύρωσης δασικών χαρτών για το 33% της χώρας που ολοκληρώθηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους αλλά και από την ανάρτηση χαρτών για το 17% που είναι σε εξέλιξη, πάνω από 280.000 στρέμματα καταλαμβάνονται από αυθαίρετα σε όλη την ελληνική επικράτεια. 
      Η ειδική νομοπαρασκευαστική επιτροπή του υπουργείου που είχε συσταθεί για να διαμορφώσει την τελική πρόταση προς την πολιτική ηγεσία για τη διαχείριση των αυθαιρέτων συνεχίζει το έργο της με στόχο να το ολοκληρώσει μέσα στο καλοκαίρι. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επιτροπή, στην οποία συμμετέχουν νομικοί, διασολόγοι και υπηρεσιακά στελέχη, έχει προτείνει, μεταξύ άλλων, την κατηγοριοποίηση των αυθαιρέτων μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις στα προ του 1975, για τα οποία συζητείται να δοθεί η δυνατότητα οριστικής νομιμοποίησης με καταβολή προστίμου, και στα μετά του 1975, για τα οποία θα δίνεται κάποιου είδους πολύχρονη παράταση με μεγαλύτερο αντίτιμο. Γι’ αυτά έχει προβλεφθεί να υπάρχει και ένα είδος δασικού ισοζυγίου, με στόχο τα πρόστιμα να επιστρέφουν στην αποκατάσταση του περιβάλλοντος, όπως έχει προβλέψει αντίστοιχα ο νομοθέτης από το 2011 στον νόμο των αυθαιρέτων (περιβαλλοντικό ισοζύγιο), χωρίς ποτέ να εφαρμόσει. 
      Οι «οικιστικές πυκνώσεις» 
      Προ διετίας το ΥΠΕΝ, στην προσπάθειά του να προχωρήσει την κύρωση των δασικών χαρτών, εξαίρεσε από τη διαδικασία της υποβολής αντιρρήσεων τους αυθαίρετους οικισμούς. Ηταν μια μορφή άμυνας του τότε αναπληρωτή υπουργού Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη για να μην εμποδιστεί το έργο των δασικών χαρτών, το οποίο μετά από διαχρονική αδράνεια εμφανίζει σημαντική πρόοδο.
      Με τη ρύθμιση που έγινε τότε με Υπουργική Απόφαση και αποτέλεσε αντικείμενο οξύτατων αντιδράσεων, οι αυθαίρετοι οικισμοί εξαιρέθηκαν από τους δασικούς χάρτες, ώστε η Πολιτεία να αποφασίσει σε δεύτερο χρόνο τον τρόπο που θα επιλύσει τον γόρδιο δεσμό των αυθαιρέτων. Βασική προϋπόθεση ήταν οι δήμοι να υποβάλουν στοιχεία για τα εγκεκριμένα ή μη Σχέδια Πόλης αλλά και τις «οικιστικές πυκνώσεις», όπως ονομάστηκαν τα αυθαίρετα που φύτρωσαν μέσα σε δάση και δασικές εκτάσεις. Ομως η αδυναμία των ΟΤΑ να ανταποκριθούν στην υποχρέωση αυτή έχει καθυστερήσει τη συμπλήρωση ολόκληρου του παζλ των αυθαιρέτων, το οποίο θα καθορίσει τη μεγάλη θεσμική παρέμβαση της Πολιτείας. Με βάση τα όσα ανακοίνωσε τις προηγούμενες μέρες ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, 50 δήμοι δεν έχουν συμμορφωθεί ακόμη με τις υποδείξεις του υπουργείου για να στείλουν στοιχεία σχετικά με τα όρια των οικισμών τους. Για τον λόγο αυτό δόθηκε νέα παράταση έως τις 16 Ιουλίου. 
      Στα Μέγαρα και τη... Γαύδο οι περισσότερες αυθαιρεσίες 
      Aπό τη λίστα με τους καλλικρατικούς δήμους, στην Αττική περιλαμβάνονται περισσότερα από 105.125 στρέμματα αυθαιρέτων σε 55 συνολικά ΟΤΑ που έχουν υποβάλει στοιχεία.
      Πρωταθλητές σε αυθαίρετα είναι οι Δήμοι Μεγάρων (17.412 στρέμματα), Μαραθώνα (15.444), Σαλαμίνας (12.747), Κρωπίας (12.801), Ωρωπού (9.853), Ραφήνας-Πικερμίου (7.347), Παιανίας (2.513) κ.ά. Στο υπόλοιπο της χώρας, και μολονότι τα νησιά των Κυκλάδων έχουν αποφύγει να στείλουν στοιχεία, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η καταγραφή από το Ελληνικό Κτηματολόγιο για 1.045 στρέμματα στην Κίμωλο, αλλά και 934 στρέμματα στη Γαύδο.
      Ειδικά για τη Γαύδο, ο επαρχιακός Τύπος έχει φιλοξενήσει το τελευταίο διάστημα ουκ ολίγες δηλώσεις της δημοτικής αρχής, σύμφωνα με τις οποίες η κατάρτιση των δασικών χαρτών έχει βγάλει σχεδόν το 90% του νησιού δασικό. Υπολογίζεται ότι από τα 34 χιλιόμετρα συνολικής επιφάνειας του νησιού, μόνο τα 3,5 έχουν μείνει εκτός δασικής προστασίας. Εντυπωσιακή είναι η έκταση της αυθαιρεσίας στα κεντρικά Τζουμέρκα, όπου καταγράφονται πάνω από 41.095 στρέμματα αυθαιρέτων, ενώ έχουν καταγραφεί 35.599 στον Δήμο Λουτρακίου και 19.500 σε 5 δήμους της Χαλκιδικής (κυρίως σε Σιθωνία και Προποντίδα).
      Η Υπουργική Απόφαση για την εξαίρεση αυθαιρέτων από τους δασικούς χάρτες έχει προσβληθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας από την περιβαλλοντική οργάνωση WWF Hellas και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο. Μάλιστα με απόφαση του Ε’ Τμήματος που δημοσιεύτηκε τον Ιούλιο του 2017 έχει κηρυχθεί αντισυνταγματική και η υπόθεση έχει παραπεμφθεί για κρίση στην Ολομέλεια του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου. 
      Ωστόσο η εκδίκασή της που ήταν προγραμματισμένη για τις αρχές Μαΐου έχει αναβληθεί για τις 10 Οκτωβρίου. Η Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε. έχει καταρτίσει δασικούς χάρτες για το 55% της χώρας, ενώ για το υπόλοιπο 45% έχει προκηρυχθεί σχετικός διαγωνισμός.
FespaC + Τοιχοποιία + FespaR

Token


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.