Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αποτελέσματα Αναζήτησης

There were 172 results tagged with αυθαίρετα

Ανά κατηγορία περιεχομένου

Ανά κατηγορία

Ταξινόμηση ανά:                Σειρά  
  1. Για ποιες κατηγορίες αυθαιρέτων μειώνονται τα πρόστιμα

    Με μια... αριθμομηχανή στο χέρι βρίσκονται εδώ και μία εβδομάδα οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που δεν έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία «τακτοποίησης» ή δεν την έχουν ακόμα ολοκληρώσει. Το νέο πλαίσιο, που δόθηκε σε διαβούλευση, προβλέπει σημαντικές μειώσεις σε ορισμένες κατηγορίες πολεοδομικών παρανομιών –κυρίως στις μέσου μεγέθους και στα παλαιά αυθαίρετα– ενώ επεκτείνει τις ευεργετικές ρυθμίσεις στις οικονομικά ασθενέστερες ομάδες. Και, όταν θεσπιστεί, δύναται να δεχθεί τη «μεταφορά» όσων έχουν ήδη ξεκινήσει να πληρώνουν πρόστιμα με κάποια από τις προηγούμενες ρυθμίσεις, με συμψηφισμό των προστίμων.

    Ο πέμπτος κατά σειρά νόμος για «τακτοποίηση» πολεοδομικών αυθαιρεσιών από το 2009 βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία. Στόχος του υπουργείου είναι να παρουσιάσει μια ρύθμιση πιο ευνοϊκή για τα χαμηλά εισοδήματα, στοχεύοντας –εμμέσως πλην σαφώς– και στον μεγάλο αριθμό όσων εντάχθηκαν σε κάποια από τις τρεις προηγούμενες ρυθμίσεις (στον νόμο Μπιρμπίλη για τους ημιυπαίθριους και στους νόμους Παπακωνσταντίνου και Καλαφάτη για όλα τα αυθαίρετα), οι οποίοι αδυνατούν να αποπληρώσουν το πρόστιμο και να ολοκληρώσουν τη διαδικασία υπαγωγής. Ας δούμε λοιπόν ποιους «συμφέρει» η νέα ρύθμιση:

    1. Κατ’ αρχάς η έναρξη της διαδικασίας, την οποία σηματοδοτεί η καταβολή παραβόλου, είναι φθηνότερη. Το ύψος του παραβόλου μειώνεται στο μισό (σε σχέση με την ισχύουσα ρύθμιση) για όλες τις αυθαιρεσίες μέχρι τα 5.000 τ.μ., ξεκινώντας από τα 250 ευρώ για τις παρανομίες έως 100 τ.μ. και φθάνοντας τις 4.000 ευρώ για παρανομίες 2.000-5.000 τ.μ.

    2. Το ύψος του προστίμου μειώνεται σημαντικά στις περιοχές στις οποίες μειώθηκαν οι αντικειμενικές αξίες και οι τιμές ζώνης με την αναθεώρηση του 2016. Με δεδομένο ότι ανά περιοχές οι μειώσεις έφθασαν από 5% έως 21%, ανάλογη θα είναι και η μείωση του προστίμου τακτοποίησης. Η προηγούμενη ρύθμιση λάμβανε ως βάση για τον υπολογισμό του προστίμου τις τιμές που ίσχυαν το 2011.

    3. Οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτου που μπορούν να αποδείξουν ότι ανεγέρθηκε μεταξύ του 1983 και του 1993 θα καταβάλλουν το 60% του προστίμου, έναντι το 80% σήμερα. Η διαφορά αυτή είναι υπολογίσιμη όσο πιο μεγάλη (σε τετραγωνικά) είναι η αυθαιρεσία.

    4. Η νομιμοποίηση παράνομων χώρων εντός του περιγράμματος του κτιρίου (συγκεκριμένα, υπόγεια που συνδέονται εσωτερικά με τον υπερκείμενο όροφο, πατάρια και σοφίτες) θα «τακτοποιείται» με το 30% του προστίμου, έναντι του 50% που ισχύει σήμερα.

    5. Αρκετά φθηνότερη γίνεται η νομιμοποίηση πολεοδομικών παρανομιών στις εκτός σχεδίου περιοχές για τις μικρότερες κατασκευές. Πιο συγκεκριμένα, σήμερα στις περιοχές αυτές το ύψος του προστίμου διπλασιάζεται (δηλαδή έχει συντελεστή 2), ενώ με τη νέα ρύθμιση θα μειωθεί κατά 35% για υπερβάσεις έως 100 τ.μ., κατά 25% για υπέρβαση 100-200 τ.μ. και κατά 15% για υπέρβαση 200-500 τ.μ. Στα άνω των 500 τ.μ., ο συντελεστής υπολογισμού του προστίμου παραμένει ίδιος.

    6. Επίσης, μειώνεται το πρόστιμο και στις περιοχές εκείνες που βρίσκονται υπό ένταξη στο σχέδιο πόλης. Οταν εκκρεμεί η πολεοδομική μελέτη για την ένταξη της περιοχής, τότε το πρόστιμο μειώνεται κατά 29,5% σε σχέση με σήμερα (συντελεστής 1,2 έναντι 1,7).

    7. Προστίθενται δύο νέες κατηγορίες πολιτών που τυχαίνουν ειδικής μεταχείρισης: οι δικαιούχοι του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης θα καταβάλουν μόνο το 20% του προστίμου (μόνο για την κύρια κατοικία) και μπορούν να αναστείλουν για δύο έτη την καταβολή των δόσεων. Ανάλογη αναβολή δικαιούνται και οι μακροχρόνια άνεργοι, που θα καταβάλουν το 30% του προστίμου.

    Πότε αυξάνεται

    Υπάρχει όμως και μια κατηγορία προστίμων που αυξάνεται. Σε μια προσπάθεια του υπουργείου να δώσει εκτός από τον «φιλολαϊκό» και έναν «περιβαλλοντικό» χαρακτήρα (όσο μπορεί να έχει κάτι ανάλογο μια ρύθμιση για νομιμοποίηση πολεοδομικών παρανομιών), το πρόστιμο αυξάνεται κατά 20% σε αυθαίρετα που βρίσκονται σε προστατευόμενες περιοχές και σε παραδοσιακούς οικισμούς ή τμήματα πόλεων.

    Δημοσιευμένη Εικόνα

    Εφόσον ένας πολίτης που έχει ξεκινήσει τη διαδικασία τακτοποίησης με τη σημερινή ρύθμιση διαπιστώσει ότι το πρόστιμο θα ήταν φθηνότερο με τη νέα ρύθμιση, τότε θα μπορεί να «μεταφερθεί» στον νέο νόμο και να καταβάλει το υπόλοιπο ποσόν. Μάλιστα, η δυνατότητα αυτή δίνεται και σε όσους ξεκίνησαν τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων με τους ν.3843/10 και 4014/11 και προφανώς αδυνατούσαν να καταβάλουν το πρόστιμο (προφανώς, γιατί η προθεσμία καταβολής των προστίμων και στις δύο ρυθμίσεις έχει παρέλθει). Αν όμως το πρόστιμο που έχει ήδη καταβληθεί είναι μεγαλύτερο, ορίζεται ρητά ότι χρήματα δεν επιστρέφονται. Μένει βέβαια να διευκρινιστεί μια σειρά από ζητήματα, λ.χ. με ποιο τρόπο θα γίνεται η «μεταφορά» του αυθαιρέτου από τη μια ρύθμιση στην άλλη, αν στο πρόστιμο θα συνυπολογίζονται και οι προσαυξήσεις που είχε λάβει, λόγω καθυστέρησης καταβολής των προκαθορισμένων δόσεων κ.λπ.

    Η διαβούλευση για το σχέδιο νόμου ολοκληρώνεται στις 22 Σεπτεμβρίου, οπότε η κατάθεσή του στη Βουλή θα πρέπει να αναμένεται στις αρχές Οκτωβρίου. Η ρύθμιση που βρίσκεται σε ισχύ λήγει στις 8 Οκτωβρίου και πρόθεση του υπουργείου είναι οι δύο ρυθμίσεις να «κουμπώσουν» χρονικά.

    Πηγή: http://www.kathimeri...tai-ta-prostima

    • Σεπ 13 2016 08:01
    • από Engineer
  2. ΥΠΕΝ: Άγνωστη η έκταση του προβλήματος με τα αυθαίρετα

    Το υπουργείο Περιβάλλοντος προωθεί τον πέμπτο νόμο για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης, από το 2010, ωστόσο, ακόμα και τώρα δεν διαθέτει ασφαλή εκτίμηση για το πόσες είναι οι αυθαίρετες οικοδομές, με άλλα λόγια δεν γνωρίζει την έκταση του προβλήματος.

    Όπως είπε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παρουσιάζοντας τον σε διαβούλευση νέο νόμο «Για τον έλεγχο και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος» το 1 εκατ. αυθαιρεσίες που έχουν μέχρι σήμερα δηλωθεί αποφέροντας στα ταμεία του κράτους περί τα 2,5 δισ. ευρώ, μπορεί να αντιστοιχεί στο 10% έως το 50% των συνολικών αυθαιρεσιών.

    Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη βασικός στόχος του νέου νόμου είναι να καταγραφεί ο δομημένος χώρος και αυτό σημαίνει ότι πρέπει οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να προσέλθουν για να κάνουν τη σχετική δήλωση. Διαφορετικά για όσους δεν δηλώσουν το αυθαίρετό τους τα πρόστιμα, βάση του νέου νόμου θα είναι πολύ μεγαλύτερα από τα ισχύοντα. ​

    Πηγή: http://www.naftempor...r/story/1143888

    • Σεπ 07 2016 07:31
    • από Engineer
  3. Σε διαβούλευση ο νόμος για τον έλεγχο και την προστασία του δομημέν...

    Σε Δημόσια Διαβούλευση τέθηκε από την 1η μέχρι και την 22η Σεπτεμβρίου το προτεινόμενο σχέδιο νόμου του ΥΠΕΝ για τα αυθαίρετα και την προστασία του δομημένου περιβάλλοντος.

    Δημόσια Διαβούλευση για το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
    «ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»

    To Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας θέτει σε δημόσια διαβούλευση το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
    «ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΟΜΗΜΕΝΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
    Ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Γιάννης Τσιρώνης καλεί όλους τους πολίτες και τους κοινωνικούς φορείς να συμμετέχουν από σήμερα στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου, προκειμένου να καταθέσουν τις προτάσεις τους, μέχρι και την 22η Σεπτεμβρίου 2016 και ώρα 09.00, ώστε να συμβάλλουν στη βελτίωση του εν λόγω νόμου.

    Ο Αναπληρωτής Υπουργός
    Περιβάλλοντος και Ενέργειας
    Ιωάννης Τσιρώνης

    Η διαβούλευση πραγματοποιείται στον δικτυακό τόπο: http://www.opengov.gr/minenv/?p=7778

    • Σεπ 01 2016 16:31
    • από armenopoulos
  4. Έρχονται αλλαγές σε οικοδομικές άδειες, αυθαίρετα

    Ενα νέο πλαίσιο για τη δόμηση στη χώρα μας, που θα περιλαμβάνει και τον μηχανισμό «τακτοποίησης» αυθαιρέτων, επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος. Το πλαίσιο θα περιλαμβάνει αλλαγές στον τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών, στον πολεοδομικό σχεδιασμό και την παρακολούθησή του, ενώ θα κάνει μια προσπάθεια να αναστήσει τρεις «νεκρούς» θεσμούς, τη μεταφορά συντελεστή, την τράπεζα γης και την ταυτότητα κτιρίου. Ενδιαφέρουσα είναι η δημιουργία μιας νέας, «κάθετης» υπηρεσίας που θα φθάνει μέχρι τις περιφέρειες και θα αφορά την παρακολούθηση όλων των πολεοδομικών ζητημάτων.

    Με την προθεσμία της ρύθμισης για την «τακτοποίηση» των αυθαίρετων κατασκευών να λήγει τον Οκτώβριο, είναι επόμενο το ενδιαφέρον όλων να στρέφεται στο ποια θα είναι η διάδοχη κατάσταση. «Ομως το πλαίσιο, που βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο επεξεργασίας, δεν θα αφορά μόνο την αυθαίρετη δόμηση αλλά τη δόμηση γενικά», επισημαίνει η γενική γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος Ειρήνη Κλαμπατσέα. «Με δεδομένους τους περιορισμούς της εποχής, στόχος μας είναι να φτιάξουμε μια νέα δομή που θα ασχολείται με το πώς αντιλαμβανόμαστε το δομημένο περιβάλλον και τις αυθαιρεσίες στον αστικό και στον εξωαστικό χώρο. Αν θέλουμε κάποτε να σταματήσει η αυθαίρετη δόμηση, πρέπει να δράσουμε προληπτικά και με όρους εκπαίδευσης του κοινού».

    Η κ. Κλαμπατσέα είναι φειδωλή για τις πολυαναμενόμενες ρυθμίσεις για την αυθαίρετη δόμηση. «Επιθυμία μας είναι να εμπλέξουμε τον πολεοδομικό σχεδιασμό στον τρόπο που διαχειριζόμαστε την αυθαίρετη δόμηση. Ο ισχύων νόμος (ν.4178/13) έκανε μια πρώτη προσέγγιση, ας μου επιτραπεί, με ερασιτεχνικό τρόπο. Το ζήτημα είναι να χρησιμοποιήσουμε πιο ώριμους τρόπους για να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα της πολεοδομικής και περιβαλλοντικής επιβάρυνσης μιας περιοχής».

    Σημασία «τράπεζας γης»

    Μπορεί όμως αυτό να γίνει εφικτό μέσω (επιεικώς ανενεργών) πολεοδομικών εργαλείων όπως η μεταφορά συντελεστή και η τράπεζα γης; «Σύμφωνα με το ΣτΕ, ο μεταφερόμενος συντελεστής δεν μπορεί να είναι εμπορεύσιμο αγαθό, άρα είναι λάθος να αντιμετωπίζεται ως τέτοιο. Επιπλέον η “τράπεζα γης” έχει μια σημασία στον βαθμό που θα έχει μια φυσική υπόσταση, ως ένα απόθεμα γης που θα μπορεί να είναι κομμάτι του πολεοδομικού σχεδιασμού μιας περιοχής. Με δεδομένο ότι το κράτος αδυνατεί να πληρώσει τις περιουσίες που ρυμοτομεί ή δεσμεύει για κοινόχρηστους χώρους (και προκειμένου αυτές να μην χαθούν με άρσεις απαλλοτριώσεων), πρέπει να δημιουργήσουμε ένα εργαλείο ενταγμένο στον σχεδιασμό, όχι ένα αλισβερίσι τίτλων».

    Το υπουργείο Περιβάλλοντος σκοπεύει να συνεχίσει τη διαδικασία θέσπισης της ταυτότητας κτιρίου, ενός θεσμού που κατά πολλούς δεν έχει άλλη πρακτική σημασία πλην της δημιουργίας ενός νέου πεδίου δραστηριότητας για τους μηχανικούς. «Το επάγγελμα του μηχανικού δεν “σώζεται” με την ταυτότητα κτιρίου», αντιτάσσει η κ. Κλαμπατσέα. «Στόχος της ρύθμισης είναι να υπάρχουν όλες οι οικοδομικές άδειες της χώρας ηλεκτρονικά, με ένα συντεταγμένο τρόπο. Είναι μια προσπάθεια να μπει τάξη και να γίνει πιο διαφανής η διαδικασία έκδοσης οικοδομικής άδειας».

    Από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία της αναμενόμενης ρύθμισης είναι η δημιουργίας μιας υπηρεσίας για τη δόμηση και τον πολεοδομικό σχεδιασμό, ένα «παρατηρητήριο». «Θα δημιουργήσουμε εκ των ενόντων μια νέα υπηρεσία, όχι ένα πάρεργο, που θα φθάνει μέχρι τις περιφέρειες και θα παρακολουθεί όλα τα σχετικά με τη δόμηση θέματα, από τα αυθαίρετα έως τον πολεοδομικό σχεδιασμό», αναφέρει η κ. Κλαμπατσέα. Το πιθανότερο είναι το σχέδιο νόμου, που θα ξεπερνά τις 100 σελίδες, να παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο.

    Πηγή: http://www.kathimeri...deies-ay8aireta

    • Αύγ 25 2016 15:26
    • από Engineer
  5. Πρόθεση του ΥΠΕΝ για εκπτώσεις στην τακτοποίηση αυθαιρέτων

    Αρκετά μειωμένα πρόστιμα για οικονομικά ευάλωτες κατηγορίες πληθυσμού, «γενναία» περικοπή του παραβόλου για την αρχική δήλωση στο πρόγραμμα τακτοποίησης, αύξηση των δόσεων καταβολής των προστίμων αλλά και υποχρέωση διενέργειας αντισεισμικού ελέγχου του οικήματος θα καθορίζει το νέο σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα που ολοκληρώνει αυτήν την περίοδο το υπουργείο Περιβάλλοντος.

    Την ίδια στιγμή θα επιχειρηθεί να δοθεί οριστική λύση για τα οικήματα με μεγάλες αυθαιρεσίες αυτά δηλαδή που έχουν υπερβάσεις του συντελεστή δόμησης πάνω από 40% και για τα οποία υπάρχει αναστολή κατεδάφισης για 30 χρόνια εφόσον έχει πληρωθεί το παράβολο και πρόστιμο αλλά όχι οριστική λύση, καθώς γι' αυτό θα πρέπει να προχωρήσει η αγορά συντελεστή δόμησης μέσω της Τράπεζας Γης.

    Το σχέδιο νόμου αναμένεται να δοθεί σε δημόσια διαβούλευση εντός του Αυγούστου με στόχο το φθινόπωρο να έχει ψηφιστεί από τη Βουλή και να έχει γίνει νόμος του κράτους.

    Σύμφωνα με το Έθνος, η αντιμετώπιση των αυθαιρέτων κτισμάτων θα πάψει να είναι οριζόντια καθώς όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου στόχος είναι η πρόληψη και η θεραπεία και όχι η τιμωρία.

    Κίνητρα

    Πρωταρχικός στόχος του υπουργείου είναι να δοθεί κίνητρο ώστε να δηλωθούν όσον το δυνατόν περισσότερα από τα υφιστάμενα αυθαίρετα και να υπάρξει για πρώτη φορά μια καταγραφή και αποτύπωσή τους.

    Στην κατεύθυνση αυτή θα μειωθεί το παράβολο ύψους 500 ευρώ που ισχύει τώρα για ένταξη στη ρύθμιση και το οποίο κατά περίπτωση μπορεί να φθάσει έως και τις 2.000 ευρώ.

    Παράλληλα θα αυξηθεί ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων για την πληρωμή του προστίμου οι οποίες σήμερα είναι 60 ενώ θα καθοριστούν μειωμένα πρόστιμα βάσει κοινωνικών και εισοδηματικών κριτηρίων τα οποία θα αφορούν άνεργους, άτομα που βρίσκονται στα όρια της φτώχειας, πολύτεκνους αλλά και ιδιοκτήτες των οποίων το προς τακτοποίηση ακίνητο αποτελεί το μόνο που έχουν στην κατοχή τους βάσει της δήλωσης του Ε9.

    Ωστόσο και στις παραπάνω περιπτώσεις εξετάζεται να υπάρχει ένα πλαφόν τετραγωνικών μέτρων ώστε οι εκπτώσεις στα πρόστιμα να μην αφορούν σε πολύ μεγάλες ιδιοκτησίες.

    Πηγή: http://www.enikonomi...fthaireton.html

    • Ιούλ 19 2016 11:28
    • από jbosdas
  6. Σύστημα ΤΕΕ: Προβλήματα στο γεωγραφικό εντοπισμό των αυθαιρέτων

    Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΕΕ, τις τελευταίες μέρες έχουν παρουσιαστεί προβλήματα στη λειτουργία του γεωγραφικού εντοπισμού στο σύστημα αυθαιρέτων που προέκυψαν μετά τις τελευταίες αναβαθμίσεις των φυλλομετρητών (browsers) Google Chrome και Internet Explorer.

    Η υπηρεσία αυτή παρέχεται προς το ΤΕΕ και τους Μηχανικούς από την Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ.

    Μέχρι την αποκατάσταση της συμβατότητας των συγκεκριμένων browsers με το σύστημα εντοπισμού, οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση μέσω των browsers Mozilla Firefox και Opera οι οποίοι λειτουργούν κανονικά.

    Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/35934/

    • Ιούν 20 2016 16:33
    • από Engineer
  7. Το 1,6 δισ. ξεπέρασαν οι εισπράξεις από τα αυθαίρετα

    Στις 860.122 ανέρχονται πλέον τα αυθαίρετα που έχουν δηλωθεί από το 2011 έως σήμερα. Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Τεχνικό Επιμελητήριο (που διαχειρίζεται για λογαριασμό του υπουργείου Περιβάλλοντος την ηλεκτρονική βάση δεδομένων της ρύθμισης), οι πολεοδομικές αυθαιρεσίες που δηλώθηκαν μέσω του ν.4178/13 έφθασαν πλέον τις 473.058, ενώ ακόμα 387.064 δηλώθηκαν το 2011- 2013, μέσω του ν. 4014/11.

    Οι εισπράξεις από τις δύο ρυθμίσεις ξεπέρασαν πλέον το 1,6 δισ. ευρώ (συγκεκριμένα, στις 7 Ιουνίου είχαν εισπραχθεί 1.664.914.791 ευρώ), εκ των οποίων τα 507 εκατ. ευρώ μέσω του παραβόλου υπαγωγής στη ρύθμιση και το 1,1 δισ. μέσω της καταβολής των δόσεων (ή της αποπληρωμής) των προστίμων διατήρησης. Οφείλονται ακόμα 557,1 εκατομμύρια ευρώ, από ιδιοκτήτες που έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία νομιμοποίησης και δεν έχουν ακόμα εξοφλήσει το σχετικό πρόστιμο.

    Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι από τις 608.447 δηλώσεις στην ισχύουσα ρύθμιση, οι 170.597 (δηλαδή το 28%) βρίσκονται ακόμα στο αρχικό στάδιο της διαδικασίας, πριν την καταβολή του παραβόλου. Όπως ανέφερε χθες ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Γιώργος Στασινός, ο ρυθμός υποβολής νέων δηλώσεων αυξομοιώνεται ανάλογα... με τις δηλώσεις του αναπλ. υπουργού Περιβάλλοντος Γ. Τσιρώνη σχετικά με τη νέα ρύθμιση για τα αυθαίρετα που προετοιμάζει. Από τα 860.122 αυθαίρετα που έχουν ξεκινήσει τη διαδικασία νομιμοποίησης από το 2011 έως σήμερα, έχει εξοφληθεί το πρόστιμο για τα 295.935, ποσοστό 34,4%. Οι δηλώσεις μεταβίβασης έχουν ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο, γεγονός που σημαίνει ότι κάποια από τα δηλωθέντα αυθαίρετα έχουν «αλλάξει χέρια» περισσότερες από μια φορές.

    Πηγή: http://www.kathimeri...po-ta-ay8aireta

    • Ιούν 13 2016 21:20
    • από Engineer
  8. Νέος Νόμος Αυθαιρέτων: Έρχονται «αλά κάρτ» πρόστιμα για τα αυθαίρετα

    Tακτοποίηση – εξπρές με κλιμακούμενα πρόστιμα ανάλογα με την παρανομία προωθεί από το προσεχές φθινόπωρο το νέο σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος.

    Με ποικιλία προστίμων μπορούν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να τα τακτοποιήσουν από το προσεχές Φθινόπωρο, οπότε είναι και έτοιμο το νέο σχέδιο νόμου που καταρτίζεται από το υπ. Περιβάλλοντος.

    Ωστόσο παραμένει κόκκινη γραμμή των αυθαιρέτων που κτίστηκαν μετά τον Ιούλιο του 2011 και τα οποία δεν θα μπορούν να υπαχθούν στην τακτοποίηση, ενώ ορίζεται η υποχρέωση ελέγχου από μηχανικό και η έκδοση πιστοποιητικού νομιμότητας για κάθε συναλλαγή σχετιζόμενη με ακίνητα από μισθώσεις μέχρι κληρονομιές και άδειες λειτουργίας για επαγγελματικούς χώρους.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, του «Έθνους» η λογική των νέων προστίμων δεν θα είναι οριζόντια αλλά θα λαμβάνει υπόψη το είδος της παρανομίας αλλά και της επιπτώσεις της στο περιβάλλον.

    Επιπλέον, θα υπάρχουν και κοινωνικά κριτήρια καθώς θα λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα ενώ όσοι είναι άνεργοι ή έχουν εισόδημα στο όρια της φτώχειας θα έχουν μικρότερο πρόστιμο.

    Παράλληλα, το πρόστιμο θα είναι μικρότερο και στην περίπτωση που το αυθαίρετο ακίνητο είναι το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο που περιλαμβάνεται στο Ε9 του φορολογούμενου.

    Για μικρές παρανομίες δεν αποκλείεται να υπάρξει ακόμη και απαλλαγή από το πρόστιμο, όμως στις μεγάλες παρανομίες το πρόστιμο θα ανέβει αρκετά.

    Πάντως από τη νέα ρύθμιση αποκλείονται όσα αυθαίρετα χτίστηκαν μετά τις 28 Ιουλίου του 2011.

    Αυτά τα ακίνητα θα παραμείνουν στην κατηγορία κατεδαφιστέα, ωστόσο αν και μιλάμε για χιλιάδες ακίνητα, το πλέον πιθανό είναι ότι αντί κατεδάφισης θα υπάρξει μεγάλη αύξηση του προστίμου διατήρησης του ακινήτου από το 5% που είναι σήμερα.

    Πηγή: http://www.protothem...ta-authaireta-/

    • Ιούν 09 2016 12:21
    • από Alsterwasser
  9. Μείωση προστίμων για τα αυθαίρετα και νέα παράταση εξετάζει το ΥΠΕΝ

    Ανατροπές στον τρόπο υπολογισμού των προστίμων σε διαμορφωμένους οικισμούς αυθαιρέτων εξετάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος, στο πλαίσιο του πολεοδομικού νομοσχεδίου που αναμένεται να υποβληθεί στη Βουλή ώς τον Σεπτέμβριο.

    Με το σημερινό καθεστώς, οι ιδιοκτήτες ακινήτων σε περιοχές που βρίσκονται σε μεγάλους δήμους, όπως π.χ. το Ηράκλειο Κρήτης, καλούνται να πληρώσουν υπέρογκα πρόστιμα που φτάνουν τις 30 έως 50 χιλιάδες ευρώ για να τα νομιμοποιήσουν με βάση τον ισχύοντα νόμο 4178/2013.

    Το υπουργείο εκτιμά ότι αυτός είναι ο βασικός λόγος που ώς τώρα δεν έχει καταγραφεί ο αναμενόμενος αριθμός αυθαιρέτων.

    Η πρόταση, που βρίσκεται στο στάδιο της επεξεργασίας, προβλέπει ότι το πρόστιμο στις περιοχές αυθαιρέτων θα καθορίζεται με βάση το κόστος διαμόρφωσης του παράνομου οικισμού σε οργανωμένη πόλη.

    Αυτό σημαίνει ότι θα εκπονείται το πολεοδομικό σχέδιο, από το οποίο θα προκύπτουν οι ανάγκες σε δρόμους, πλατείες και κοινωνικές υποδομές, ενώ το κόστος τους θα επιμερίζεται στους ιδιοκτήτες με βάση την αξία του ακινήτου τους.

    Με αυτό τον τρόπο θα πληρώσουν λιγότερα και μόνον για να καλύψουν το περιβαλλοντικό ισοζύγιο που αντιστοιχεί στον παράνομο οικισμό. Εχει επίσης αποφασιστεί η απαλλαγή των ιδιοκτητών για αυθαιρεσίες μικρής κλίμακας.

    Στην κατηγορία αυτή εντάσσονται αλλαγές στο εσωτερικό μιας οικοδομής, π.χ. κατασκευή σκάλας ή μεταφορά παραθύρου σε άλλη θέση, που δεν επηρεάζουν τους όρους δόμησης.

    Η τακτοποίηση θα γίνεται με υποβολή απλής δήλωσης από τον ιδιοκτήτη, ενώ σήμερα συνοδεύεται και από πρόστιμο τουλάχιστον 500 ευρώ. Στον αντίποδα, θα υπάρχουν υψηλά πρόστιμα σε αυτούς που έχουν παραβιάσει τους όρους δόμησης της περιοχής, όπως η κατασκευή επιπλέον ορόφου.

    Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης έχει δημόσια τοποθετηθεί ότι θα δοθεί έμφαση στην πρόληψη της παράνομης δόμησης και όχι στην εκ των υστέρων φορολόγησή της.

    Εχει επίσης υποσχεθεί ότι δεν θα υπάρχει οριζόντια αντιμετώπιση των αυθαιρέτων, ενώ θα επιβαρυνθούν με ευαισθησία ιδιοκτήτες που αποδεδειγμένα αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα.

    Οι αλλαγές που ετοιμάζει το υπουργείο, σύμφωνα με πληροφορίες, θα συνδυαστούν με την καταγραφή όλων των οικοδομών και την υποχρέωση ηλεκτρονικής «ταυτότητας» για όλα τα περίπου 5,5 εκατ. ακίνητα, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του μέτρου ώς το 2020.

    Με αυτόν τον τρόπο θα καταγραφούν όλες οι αλλαγές που έχουν γίνει σε ένα ακίνητο μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας, αλλά θα «φακελωθούν» και όλες οι παρανομίες. Θα καταγραφούν επίσης οι επεμβάσεις που έχουν γίνει λόγω σεισμών, ώστε να ενημερωθούν και να προστατευτούν οι μελλοντικοί αγοραστές από πιθανό «κουκούλωμα» των ζημιών.

    Για όλους αυτούς τους λόγους, μελετάται να δοθεί νέα παράταση και μετά τον Οκτώβριο, οπότε λήγει η προθεσμία δήλωσης αυθαιρέτου. Θα συνοδεύεται όμως από υψηλά πρόστιμα για όσους δεν τακτοποιήσουν τις πολεοδομικές παρανομίες του ακινήτου τους.

    Πηγή: https://www.efsyn.gr...a-ta-aythaireta

    • Ιούν 06 2016 08:23
    • από Engineer
  10. Αυθαίρετα και νέες τιμές ζώνης

    Σας διαβιβάζουµε την µε αριθµό 63/2016 Γνωµοδότηση του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους, που αφορά στον τρόπο υπολογισµού του ενιαίου ειδικού προστίµου αυθαιρέτων κατασκευών που ρυθµίζονται µε τις διατάξεις του ν.4178/2013, µετά την υπ’ αριθµ. 4446/2015 Απόφαση της Ολ. ΣτΕ και την υπ’ αριθµ. ΠΟΛ.1009/18.1.2016 Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονοµικών, για αναπροσαρµογή των αντικειµενικών αξιών ακινήτων από 21.5.2015, την οποία αποδεχόµαστε.

    Με τη γνωµοδότηση γίνεται δεκτό ότι, «Οι τιµές ζώνης που λαµβάνονται υπόψη για την εφαρµογή των διατάξεων των άρθρων 18 και 22 του ν.4178/2013 είναι εκείνες που ίσχυαν κατά την 28η.7.2011 και, συνεπώς, ο τρόπος υπολογισµού του ενιαίου ειδικού προστίµου δεν επηρεάζεται από το διατακτικό της υπ’ αριθµ. 4446/2015 αποφάσεως του ΣτΕ, ούτε από τις νέες τιµές ζώνης που καθορίστηκαν µε την υπ’ αριθµ. ΠΟΛ.1009/18.1.2016 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονοµικών.».

    Δείτε το έγγραφο εδώ: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

    Πηγή: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

    • Μάι 09 2016 12:34
    • από nisorvani
  11. Αλλαγή χρήσης σε τακτοποιημένους χώρους, και υπολογισμός θέσεων στά...

    Έγγραφο με α.π 6987/24-3-2016 "Έκδοση αδειών δόμησης αλλαγής χρήσης σε αυθαίρετες κατασκευές που υπάγονται στις περιπτώσεις των παρ. 10 και 11 του άρθρου 25 του ν. 4178/13."

    Το έγγραφο αναφέρει:

    Σε απάντηση του (α) σχετικού και διευκρινίζοντας το (γ) σχετικό έγγραφό µας, σας γνωρίζουµε τα εξής:

    Οι εργασίες που προβλέπονται στη παρ. 5 του άρθρου 25 του ν. 4178/13 αφορούν αποκλειστικά και µόνο στα αυθαίρετα τµήµατα ιδιοκτησιών καθώς και σε εξ’ ολοκλήρου αυθαίρετες αυτοτελείς ιδιοκτησίες που έχουν περαιώσει τη διαδικασία µε βάση τις διατάξεις των ν.3775/2009, ν.3843/2010 καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθµίσεις του ν.4014/2011 και του ν.4178/13. Η εκτέλεση των παραπάνω εργασιών (οι οποίες µπορεί να γίνονται στο πλαίσιο αλλαγής χρήσης) επιτρέπεται µετά από έγκριση που δίνεται από την
    αρµόδια Υπηρεσία ?όµησης.

    Σύµφωνα µε την παρ. 12 του άρθρου 25 του ν. 4178/13 επιτρέπεται, µετά από έκδοση άδειας δόµησης, η αλλαγή χρήσης αυτοτελών ιδιοκτησιών ή κτιρίων που έχουν κατασκευαστεί µε άδεια δόµησης στις οποίες υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις των παρ. 10 και 11 του άρθρου 25 του ν. 4178/13, εφόσον η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από ειδικότερες διατάξεις. Στην περίπτωση αυτή, στις αυθαίρετες κατασκευές ή τµήµατα της ιδιοκτησίας (π.χ. πατάρι, κλειστός ηµιυπαίθριος χώρος, κλπ.) για την αλλαγή χρήσης επιτρέπονται µόνο οι εργασίες που προβλέπονται στην παρ. 5 του άρθρου 25 ενώ για το υπόλοιπο νόµιµο τµήµα της αυτοτελούς ιδιοκτησίας ή κτιρίου δεν υφίσταται περιορισµός για το είδος των εργασιών.

    Σε κάθε περίπτωση οι απαιτήσεις που προκύπτουν από γενικές και ειδικές πολεοδοµικές διατάξεις και ελέγχονται στο διάγραµµα δόµησης (π.χ. θέσεις στάθµευσης) θα υπολογίζονται επί των νοµίµων επιφανειών (βάσει άδειας δόµησης) των αυτοτελών ιδιοκτησιών ή κτιρίου για την νέα χρήση.

    Πηγή: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

    • Μάρ 30 2016 12:21
    • από nisorvani
  12. Συνήγορος: Καταγγέλλει αδυναμία ελέγχου αυθαιρέτων

    Εξόχως ανησυχητική κρίνεται από τον Συνήγορο του Πολίτη, η αδυναμία ελέγχου των αυθαίρετων κατασκευών, η οποία συντείνει στην επέκταση των παραβατικών φαινομένων μέσω της ατιμωρησίας τους.
    Επιπλέον, τα ανείσπρακτα επιβληθέντα πρόστιμα, καθώς και η μη επιβολή των αναλογούντων νέων οδηγεί, όπως σημειώνει ο αναπληρωτής Συνήγορος κ. Βασίλης Καρύδης, σε σοβαρή μείωση των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού. Σοβαρό ζήτημα, με πολλές προεκτάσεις και επιπτώσεις, τόσο στο αναφαίρετο δικαίωμα της κατοικίας, όσο και στην οικοδομική δραστηριότητα, είναι η καθυστέρηση έκδοσης των οικοδομικών αδειών.

    Ειδικότερα, ο Συνήγορος του Πολίτη σε επιστολή του προς τους αρμόδιους υπουργούς συνοψίζει διαπιστώσεις και απόψεις που αφορούν τις καθυστερήσεις διεκπεραίωσης πολεοδομικών υποθέσεων λόγω ανεπιτυχούς εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου, ελλιπούς στελέχωσης και σοβαρών οργανωτικών δυσλειτουργιών των πολεοδομικών υπηρεσιών

    Οι σχετικές αναφορές που έχουν υποβληθεί ενώπιον της Αρχής από το 2013 έως σήμερα, στην πλειονότητά τους αναφέρονται σε ζητήματα που προέκυψαν από τις οργανωτικές δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζει ο Δήμος Αθηναίων, μετά την ανάθεση σε αυτόν των πολεοδομικών αρμοδιοτήτων άλλων τεσσάρων δήμων της Αττικής, οι οποίοι δεν έχουν υλοποιήσει τις αντίστοιχες δικές τους υπηρεσιακές δομές. Ωστόσο, ο Δήμος Αθηναίων δεν είναι ο μόνος που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα αδυνατώντας να αντεπεξέλθει στο έργο που του έχει ανατεθεί.

    Στις πρόσθετες αρμοδιότητες των δήμων ανήκει από το 2011 και η έκδοση οικοδομικών αδειών, ο προέλεγχος για την έκδοσή τους, ο έλεγχος μελετών για οικοδομικές άδειες, οι συναφούς χαρακτήρα πολεοδομικές αρμοδιότητες, καθώς και ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων για την κατασκευή αυθαιρέτων κτισμάτων.

    Ωστόσο, όπως αναφέρεται και σε έγγραφο του Τμήματος Τεχνικών Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Αποκέντρωσης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών (υπ' αριθμ. 32631/16.09.15), το οποίο εστάλη στον Συνήγορο στο πλαίσιο διερεύνησης σχετικής υπόθεσης, αναφέρονται τα εξής: «Καθώς πολλοί Δήμοι δεν κατέστη δυνατό να οργανώσουν τις δικές τους υπηρεσίες ώστε να ασκούν αυτοτελώς τις πολεοδομικές αρμοδιότητες, κρίθηκε σκόπιμη η παράταση της διοικητικής υποστήριξης. Στην αδυναμία αυτή συνέτεινε η δυσμενής οικονομική συγκυρία αλλά και η μείωση των ανθρωπίνων πόρων μέσω του περιορισμού των προσλήψεων και την μείωση του προσωπικού για διαφόρους άλλους λόγους (κινητικότητα, συνταξιοδότηση κλπ)».

    Η σχεδόν πεντάχρονη καθυστέρηση ανάληψης των αρμοδιοτήτων από τους δήμους έχει δημιουργήσει προβλήματα κακοδιοίκησης. Από τη μελέτη των αναφορών, καταγράφηκαν «σοβαρές καθυστερήσεις εξέτασης και διεκπεραίωσης των πολεοδομικών ζητημάτων από τις αρμόδιες υπηρεσίες αφού σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται αδυναμία άμεσης χρέωσης των συγκεκριμένων υποθέσεων που εισέρχονται προς εξέταση στους δήμους που αποτελούν έδρα των νομών, λόγω του σωρευμένου όγκου παλαιότερων αδιεκπεραίωτων φακέλων».

    Η Αρχή θεωρεί ως προδήλως αλυσιτελή και καταχρηστική τη νομοθετική διάταξη που θέτει ως χρόνο έναρξης άσκησης των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών δόμησης των δήμων το έτος 2016. Όπως αναφέρεται στο έγγραφο που απέστειλε στους αρμόδιους υπουργούς, «η κατάσταση διοικητικής αδυναμίας που περιγράφεται στα έγγραφα των υπηρεσιών δεν διαφαίνεται ότι θα καταστεί εύκολα αναστρέψιμη ούτε μετά το 2016 αν δεν πραγματοποιηθούν ουσιαστικές αλλαγές και δεν ληφθούν άμεσα μέτρα, όπως η επαρκής στελέχωση των δήμων».

    Επίσης, χρήζει προσοχής και το γεγονός ότι δεν προβλέπονται συγκεκριμένες νομικές συνέπειες στους δήμους που δεν θα έχουν προβεί μέχρι το 2016 στην οργάνωση και στελέχωση των υπηρεσιών δόμησης. «Η δυσχερής κατάσταση των προσλήψεων και της μείωσης του προσωπικού στον δημόσιο τομέα, καθώς και η αναφορά στην κρίσιμη οικονομική κατάσταση της χώρας, σίγουρα δυσχεραίνουν την επίλυση των ζητημάτων αλλά δεν μπορούν να δικαιολογήσουν τη δημιουργία τέτοιων σοβαρότατων φαινομένων, προς την οριστική επίλυση των οποίων - και όχι στη διαρκή παράτασή τους - οφείλουν να ενσκήψουν τα Υπουργεία σας», επισημαίνεται στο έγγραφο του Συνηγόρου.

    Είναι χαρακτηριστικό ότι από έγγραφο (αριθμ. πρωτ. 412899/2014) του Δήμου Αθηναίων η Αρχή ενημερώθηκε ότι υπάλληλοι που είχαν τοποθετηθεί στα αρμόδια Τμήματα της Πολεοδομίας, μέσω της διαδημοτικής κινητικότητας μετακινήθηκαν σε άλλους Δήμους και έτσι η εν λόγω υπηρεσία που συνέχισε να υποστηρίζει και μετά το 2012 άλλους τέσσερις δήμους, κατέληξε να μην έχει το απαιτούμενο προσωπικό για να λειτουργήσει.

    Η σημερινή κατάσταση της σοβαρής διοικητικής ανεπάρκειας, σύμφωνα με τον Συνήγορο, οδηγεί σε ορισμένες περιοχές στο σημείο της ουσιαστικής κατάργησης των πολεοδομικών υπηρεσιών και δεν συνάδει με τις αρχές ευνομούμενου κράτους.

    Ο Συνήγορος του Πολίτη, θέτει στους αρμόδιους υπουργούς τις ακόλουθες προτάσεις:

    1. ’μεση αρωγή στους δήμους που είναι έδρες των νομών με κατάλληλο και επαρκές προσωπικό, καθώς και υλικοτεχνική υποδομή.

    2. Ενίσχυση των υποστηριζόμενων δήμων με προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή και έλεγχος για τον ορθολογικό καταμερισμό των υπαλλήλων ανάλογα με τις ανάγκες και τις ειδικότητες.

    3. Μη περαιτέρω παράταση του χρονικού σημείου έναρξης άσκησης από τους δήμους των αρμοδιοτήτων που τους μεταβιβάστηκαν και θέσπιση καταληκτικής προθεσμίας για την περαίωση υλοποίησης των νέων δημοτικών υπηρεσιών που ορίστηκαν με τον «Καλλικράτη», πέραν της οποίας θα προβλέπονται αυστηρές κυρώσεις στους μη συμμορφούμενους ΟΤΑ, όπως η επιβολή προστίμων.

    4. Προκειμένου να γίνει δυνατή η εκτίμηση της κατάστασης ανά δήμο για το συγκεκριμένο θέμα, προτείνεται η δημιουργία βάσης πληροφοριών στο Υπουργείο Εσωτερικών για τη συγκέντρωση στοιχείων με στόχο την εκτίμηση της ορθής λειτουργίας και των αναγκών καθενός από αυτούς σε σχέση με τις υπό σύσταση πολεοδομικές υπηρεσίες, ώστε να υπάρξει η δυνατότητα να δοθούν άμεσες λύσεις και βοήθεια όπου απαιτείται.

    Ο Συνήγορος δηλώνει επίσης, τη διαθεσιμότητα των στελεχών του, προκειμένου να διαλεχθούν επί των προτάσεων με τους υπηρεσιακούς παράγοντες, ώστε να καταστούν λειτουργικές και εφαρμόσιμες.

    Πηγή: http://www.tovima.gr...cle/?aid=775414

    • Φεβ 10 2016 17:56
    • από dimitris GM
  13. Ανακοίνωση του ΤΕΕ για τη διαχείριση και τις προθεσμίες των δηλώσεω...

    Σύμφωνα με την υπ’ Αριθμόν Πρωτοκόλλου Οίκοθεν 4570/1.2.2016 ΚΥΑ των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος & Ενέργειας η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4178/2013 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης, Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 174), παρατείνεται για οκτώ (8) μήνες από την λήξη της προβλεπόμενης στο άρθρο 28 του Ν. 4178/2013 προθεσμίας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, δηλαδή λήγει την 8η.10.2016, με την πάροδο συνολικά τριάντα (38) μηνών από τη δημοσίευση του ν. 4178/2013.

    Σύμφωνα με τα παραπάνω, η προθεσμία της ογδόης Οκτωβρίου (8.10.2016) αφορά την εξόφληση του παραβόλου και του ποσοστού ανταπόδοσης, καθώς επίσης και τη μεταφορά δηλώσεων από το Ν. 4014/2011, σύμφωνα με την Εγκύκλιο 3 ΥΠΕΚΑ (1/10/2013 – παρ. Β1, Β2) όπου αναφέρεται ότι το αίτημα για τη μεταφορά των δηλώσεων του Ν. 4014/2011 υποβάλλεται χωρίς χρονικό περιορισμό εντός της χρονικής ισχύος του Ν.4178/2013.

    Επισημαίνεται ότι ισχύουν κανονικά οι ημερομηνίες εξόφλησης των δόσεων σε δηλώσεις οι οποίες έχουν ενταχθεί σε ένα από τα προηγούμενα εξάμηνα εφαρμογής του ν. 4178/2013 (εξόφληση παραβόλου ή ημ/νία μεταφοράς μέχρι και τις οκτώ Φεβρουαρίου 8.2.2016).

    Διευκρινίζεται ότι δηλώσεις με πληρωμή παραβόλου (ή ημ/νία μεταφοράς) από 9.2.2016 έως και 8.8.2016, δηλ. εντός του έκτου εξαμήνου εφαρμογής του Ν. 4178/2013, θα έχουν ως προθεσμία καταβολής της εφάπαξ εξόφλησης (με έκπτωση 20%), της εξόφλησης του 30% (έκπτωση 10%), των 6 πρώτων μηνιαίων δόσεων ή της πρώτης εξαμηνιαίας δόσης, έως και την 10η.8.2016.

    Πηγή: http://web.tee.gr/an...eon-authereton/

    • Φεβ 06 2016 09:41
    • από Engineer
  14. Νομιμοποιούνται χιλιάδες αυθαίρετα.....

    Στη νομιμοποίηση χιλιάδων αυθαιρέτων που οικοδομήθηκαν μέσα σε περιοχές όπου... στο παρελθόν υπήρχαν δάση προχωρά, ως φαίνεται, η κυβέρνηση. Το υπουργείο Περιβάλλοντος με απόφασή του ανακοίνωσε το «πάγωμα» των κατεδαφίσεων μέχρι την κύρωση δασικών χαρτών. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι δεν θα υπάρξει καμία ανοχή για οικοδομές που βρίσκονται σε ρέματα ή στον αιγιαλό.

    Για την ολοκλήρωση της χαρτογράφησης – ρυμοτόμησης των περιοχών αυτών μπορεί να χρειαστούν ακόμα και τρία χρόνια και θεωρείται δεδομένο ότι το υπουργείο θα βρεθεί αντιμέτωπο με διλήμματα για το τι μέλλει γενέσθαι σε αρκετά τμήματα της ελληνικής επικράτειας, όπου κατοικίες έχουν αντικαταστήσει ολόκληρες δασικές εκτάσεις. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Σαλαμίνα όπου ο αριθμός των αυθαίρετων σπιτιών φθάνει τα 280.000, ενώ αντίστοιχα προβλήματα παρατηρούνται σε Άνω Γλυφάδα και Πέραμα, σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Έθνος».

    «Είναι δεδομένο ότι κάποιες περιοχές θα βρεθούν εντός δάσους. Σε άλλες θα χρειαστεί να προχωρήσουμε σε ρυμοτόμηση θεσπίζοντας ορισμένα περιβαλλοντικά ισοδύναμα» τόνισε σε δηλώσεις του την Τρίτη ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.

    [attachment=20938:1.jpg]
    Ουσιαστικά η λύση που εξετάζεται είναι να οριστεί εισφορά σε γη και χρήματα για αναδάσωση ίσης έκτασης στην ίδια περιοχή, πρόσθεσε ο κ. Τσιρώνης, ενώ ερωτηθείς για το τι θα γίνει με αυθαίρετα που έχουν ήδη κριθεί κατεδαφιστέα, είπε: «Αυτό ισχύει με την ισχύουσα νομοθεσία. Ενδεχομένως η καινούρια νομοθεσία να ορίζει ότι μια περιοχή μπορεί να χάνει τον δασικό της χαρακτήρα. Αν αρθεί ο δασικός χαρακτήρας, αίρεται και η πράξη κατεδάφισης. Σε κάθε περίπτωση θα ληφθεί υπ’ όψιν η συνολική εικόνα μιας περιοχής, καθώς μπορεί να υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις κατεδάφισης για πέντε ακίνητα αλλά να υπάρχουν δίπλα ή χιαστί ή όμορα πολλά άλλα που άλλαξαν χαρακτήρα».

    Ωστόσο, ο κ. Τσιρώνης έριξε το… μπαλάκι της τελικής απόφασης για τα κατεδαφιστέα στο Υπουργείο Εσωτερικών, επισημαίνοντας ότι «η ιεράρχησή είναι δικό τους ζήτημα». Επιπλέον, δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει ότι «η Πολιτεία θα είναι αυστηρή στις περιπτώσεις αυθαιρέτων που βρίσκονται στον αιγιαλό ή ρέματα».

    Εκτιμάται πως το 25,5% της ελληνικής επικράτειας καλύπτεται από δάση. Την ίδια στιγμή, όμως, η κύρωση των δασικών χαρτών, δηλαδή το στάδιο όπου το υλικό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον χαρακτηρισμό κατοικιών ως «αυθαίρετων» δεν υπερβαίνει το 1%. Οικολόγοι και περιβαλλοντικές οργανώσεις αποδίδουν τις πολύχρονες καθυστερήσεις στην ανάγκη διατήρησης μιας «ρευστής» κατάστασης που οδηγεί σε αποχαρακτηρισμό ολόκληρων δασικών περιοχών προς όφελος της οικοδομής.

    ΠΗΓΗ; http://tro-ma-ktiko....g-post_223.html

    • Φεβ 04 2016 17:26
    • από ΙΑΣΟΝΑΣ
  15. Oμάδα εργασίας για την τροποποίηση του Νόμου των αυθαιρέτων- 4178/2013

    Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει συγκροτήσει ομάδα εργασίας για τροποποίηση του Νόμου 4178/2013 "Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης - Περιβαλλοντικό ισοζύγιο", η οποία θα ολοκληρώσει τις προτάσεις της έως και το τέλος Μαΐου σύμφωνα με όσα αναφέρει η "Αυγή".

    Την ίδια ώρα έχει δοθεί νέα οκτάμηνη παράταση, έως την 8η Οκτωβρίου, για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Οικονομικών, το οποίο υπεγράφη και αναμένεται να δημοσιευτεί στο ΦΕΚ.

    Σύμφωνα με την Αυγή "Η προηγούμενη προθεσμία υποβολής δηλώσεων εκπνέει στις 8 Φεβρουαρίου, καθώς η κυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ κληροδότησε τα "επιτεύγματά" της στη νέα κυβέρνηση δίνοντας με ΚΥΑ, στις 30 Δεκεμβρίου 2014, παράταση ενός έτους. Η επιχείριση εισπρακτικής εκμετάλλευσης της αυθαιρεσίας χρονολογείται από τον Σεπτέμβριο του 2011 με τον Νόμο 4014, ο οποίος κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ, αντικαταστάθηκε στη συνέχεια από άλλο νόμο τον Αύγουστο του 2013 (Ν. 4178/2013), πανομοιότυπου σχεδόν περιεχομένου, τον οποίο, αυτή τη φορά, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε... άψογο. Στα χρόνια αυτά δόθηκαν αμέτρητες παρατάσεις με άλλους νόμους, αλλά και με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Η διαδικασία διεκπεραίωσης της τακτοποίησης ολοκληρώνεται μέσω ειδικού λογισμικού του ΤΕΕ μεταξύ του ιδιώτη ενδιαφερόμενου και του ιδιώτη μηχανικού, χωρίς παρέμβαση ουδεμίας δημόσιας αρχής."

    Πηγή: http://www.buildnet....213&artid=17752

    • Φεβ 03 2016 12:12
    • από Engineer
  16. Παράταση της προθεσμίας υπαγωγής στον Ν.4178/2013 για την αυθαίρετη...

    Παράταση της προθεσμίας υπαγωγής στον Ν.4178/2013

    Παρατείνεται μέχρι και τις 8 Οκτωβρίου 2016 η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του Ν.4178/2013 «Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης – Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις», για συγκεκριμένες κατηγορίες του άρθρου 9 του νόμου.

    Η παράταση δόθηκε με την Κοινή Υπουργική Απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ΕυκλείδηΤσακαλώτου, του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΠάνουΣκουρλέτηκαι του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας ΓιάννηΤσιρώνη, η οποία πρόκειται να δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

    http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR

    • Φεβ 01 2016 17:05
    • από nisorvani
  17. Συνήγορος: Προβλήματα στη διεκπεραίωση πολεοδομικών υποθέσεων

    Αύξηση των αυθαίρετων κατασκευών, αδυναμία είσπραξης των σχετικών προστίμων, μη επιβολή των αναλογούντων νέων και καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη.


    Σύμφωνα με την ανεξάρτητη αρχή, βασική αιτία του προβλήματος αποτελεί η αδυναμία οργάνωσης αυτοτελών πολεοδοµικών υπηρεσιών από τους περισσότερους δήµους, (όπως προβλέπει το πρόγραμμα «Καλλικράτης»), με αποτέλεσμα το βάρος να πέφτει στους κεντρικούς δήμους, οι πολεοδομικές υπηρεσίες των οποίων είναι υποστελεχωμένες και με ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.

    Το πρόβλημα επισημαίνει ο αναπληρωτής Συνήγορος του Πολίτη Βασίλης Καρύδης με επιστολή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτη Κουρουμπλή, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Παναγιώτη Σκουρλέτη και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο.

    Στην επιστολή γίνεται λόγος για «ακραία προβλήματα κακοδιοίκησης», εξαιτίας σοβαρών καθυστερήσεων διεκπεραίωσης των πολεοδομικών ζητημάτων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται αδυναμία άμεσης χρέωσης των υποθέσεων που εισέρχονται για εξέταση στους δήμους λόγω του σωρευμένου όγκου παλαιότερων αδιεκπεραίωτων φακέλων.

    Ο ΣτΠ χαρακτηρίζει ανησυχητική την αδυναμία ελέγχου των αυθαίρετων κατασκευών, «η οποία φανερά συντείνει στην επέκταση των παραβατικών φαινομένων μέσω της ατιμωρησίας τους». Η μη τήρηση των διαδικασιών περί αυθαιρέτων έχει ως αποτέλεσμα να μην εισπράττονται τα πρόστιμα και να μην επιβάλλονται νέα, ενώ παρατηρούνται και μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών, με αρνητικές επιπτώσεις στην έτσι κι' αλλιώς υποτονική οικοδομική δραστηριότητα.

    Σύμφωνα με τον Συνήγορο, τα προβλήµατα αυτά διαιωνίζονται και πολλαπλασιάζονται λόγω των συνεχών παρατάσεων που δίνονται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για τη σύσταση των υπηρεσιών δόµησης στους δήμους, με αποτέλεσμα την σχετική διοικητική υποστήριξη να αναλάβουν οι ΟΤΑ που είναι έδρες των νομών.

    Στην επιστολή του ο κ. Καρύδης επισημαίνει ως προτεραιότητα τη µη περαιτέρω παράταση στην εφαρμογή των πολεοδοµικών αρµοδιοτήτων των δήμων, καθώς και τη θέσπιση καταληκτικής προθεσµίας για την υποχρεωτική περαίωση υλοποίησης των νέων δηµοτικών υπηρεσιών. Επίσης, σημειώνει ότι σηµαντική βοήθεια θα προσφέρει η δηµιουργία βάσης δεδοµένων στο υπουργείο Εσωτερικών για τη συγκέντρωση πληροφοριών, µε στόχο την εκτίµηση της ορθής λειτουργίας και των αναγκών των δήµων (πχ. στελέχωση - υλικοτεχνική υποδοµή), σε σχέση µε τις υπό σύσταση πολεοδοµικές υπηρεσίες.

    Πηγή: http://www.ethnos.gr...&pubid=64321944

    • Ιαν 27 2016 07:20
    • από Engineer
  18. Πληροφορίες για παράταση στα αυθαίρετα μέχρι τις 2 Οκτωβρίου

    Οκτάμηνη παράταση στη ρύθμιση για τα αυθαίρετα, έως τις 2 Οκτωβρίου 2016 θα δώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική ημερομηνία έχει συμφωνηθεί από τον αναπλ. υπουργό Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη και τον υπουργό Πάνο Σκουρλέτη και αναμένει την υπογραφή του δεύτερου μέσα στις επόμενες ημέρες για να τεθεί σε ισχύ.

    Η παράταση δεν θα περιλαμβάνει σε αυτή τη φάση αλλαγές στο ύψος και τη διαδικασία καταβολής του προστίμου, όπως είχε αρχικά διαφανεί. Ωστόσο είναι στις προθέσεις του υπουργείου να υπάρξουν καταρχήν κάποιες διαφοροποιήσεις (λ.χ. χαμηλότερα πρόστιμα για ασθενείς κοινωνικές ομάδες, κλιμακωτή αύξηση του προστίμου μέχρι τη λήξη της νέας προθεσμίας), ενδεχομένως και πριν τον Οκτώβριο.

    Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό, καθώς στις «ελαφρύνσεις» χρειάζεται η συναίνεση του υπουργείου Οικονομικών, άρα και της τρόικας, τότε οι όποιες αλλαγές θα ενσωματωθούν σε ευρύτερο σχέδιο νόμου για την αυθαίρετη δόμηση, το οποίο το υπουργείο επεξεργάζεται με σκοπό να καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση το καλοκαίρι.

    Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος που βρίσκεται σε ισχύ και παρατείνεται για πρώτη φορά είναι ο ν.4178/13, η καταληκτική ημερομηνία του οποίου είναι η Τρίτη 2 Φεβρουαρίου. Οι παρατάσεις στις ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα δίνονται, χάρη σε παλαιότερη νομοθετική πρόβλεψη, με απλή υπουργική απόφαση και όχι νόμο. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, που δόθηκαν στη δημοσιότητα τον περασμένο Σεπτέμβριο, στους δύο τελευταίες ρυθμίσεις για την αυθαίρετη δόμηση (ν.4014/11 και 4178/13) είχαν συνολικά ενταχθεί 902.961 αυθαίρετα, εκ των οποίων τα 293.358 είχαν ολοκληρώσει τη διαδικασία νομιμοποίησης.

    Πηγή: http://www.kathimeri...tis-2-oktwvrioy

    • Ιαν 26 2016 17:22
    • από Engineer
  19. Οι δασικοί χάρτες παγώνουν τις κατεδαφίσεις αυθαιρέτων

    Την προσωρινή αναστολή όλων των πρωτοκόλλων κατεδάφισης για τα αυθαίρετα που έχουν ανεγερθεί μέσα σε δασικές εκτάσεις, μέχρι την κύρωση των δασικών χαρτών, επανασχεδιάζει η κυβέρνηση.

    Σύμφωνα με τα Νέα, το μέτρο θα συνδυαστεί με το νέο νομοσχέδιο για τους δασικούς χάρτες, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση μέσα στις επόμενες μέρες και προβλέπει η κύρωση των δασικών χαρτών να μην υπερβαίνει την τριετία.

    Από το υπουργείο Περιβάλλοντος ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα υπάρξει γενικά αναστολή κατεδαφίσεων για τρία χρόνια γιατί μπορεί σε κάποια περιοχή να έχουμε κύρωση των δασικών χαρτών γρηγορότερα, ακόμη και σε έξι μήνες.

    Η τροπολογία για την αναστολή των κατεδαφίσεων είχε αποσυρθεί τον περασμένο Νοέμβριο έπειτα από αντιδράσεις που προκλήθηκαν. Τώρα όμως επανασχεδιάζεται, όπως είχε προαναγγείλει στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης, αφού χωρίς τους δασικούς χάρτες δεν μπορεί να υπάρχει ακριβής αποτύπωση μιας περιοχής.

    Πηγή: http://news.in.gr/ec...?aid=1500053116

    • Ιαν 21 2016 17:55
    • από Engineer
  20. Νέα ευκαιρία για «τακτοποίηση» αυθαιρέτων

    Τη δυνατότητα να «τακτοποιήσουν» αυθαίρετα κτίσματα θα αποκτήσουν όσοι ιδιοκτήτες δεν υπαχθούν στις προβλέψεις της ρύθμισης που εκπνέει στις 8 Φεβρουαρίου.

    Όπως αναφέρει το Έθνος, το νέο πλαίσιο θα προβλέπει πρόστιμα που θα κλιμακώνονται βάσει κοινωνικών και εισοδηματικών κριτηρίων.

    Στόχος είναι να μειωθούν τα πρόστιμα για τους πιο αδύναμους οικονομικά ιδιοκτήτες, ώστε να μπορέσουν κι εκείνοι να τακτοποιήσουν το αυθαίρετό τους, αν δεν έχουν καταφέρει εν μέσω κρίσης να το κάνουν έως τις 8 Φεβρουαρίου.

    Σε αντίθετη περίπτωση, αν δηλαδή ο ιδιοκτήτης είχε τη δυνατότητα αλλά δεν προχώρησε στην τακτοποίηση του αυθαιρέτου, τα πρόστιμα θα είναι αυστηρά.

    Το μέσο πρόστιμο ανά ρύθμιση κυμαίνεται στα 5.000 ευρώ.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το σύνολο των περίπου δύο εκατομμυρίων αυθαίρετων κτισμάτων, έχει «τακτοποιηθεί» περίπου το 50%.

    Πηγή: http://news.in.gr/gr...?aid=1500052529

    • Ιαν 19 2016 10:23
    • από Engineer