Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Scada Pro
  • By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Μία σύγχρονη ηλεκτρονική πλατφόρμα γεωαπεικόνισης των εκτελούμενων έργων της έθεσε σε παραγωγική λειτουργία η Περιφέρεια Αττικής.
    Μέσα από το εργαλείο αυτό, οι πολίτες μπορούν να εντοπίσουν τα εκτελούμενα έργα της Περιφέρειας πάνω στη θέση τους στον χάρτη και παράλληλα να ενημερωθούν για σημαντικές πτυχές τους, όπως η φάση εξέλιξής τους, τα οικονομικά τους μεγέθη και άλλες συναφείς με την υλοποίησή τους λεπτομέρειες.
    Πρόκειται για άλλον έναν κρίκο της διοίκησης της Περιφέρειας προκειμένου να εδραιώσει μία αδιαμεσολάβητη σχέση με τους πολίτες της Αττικής με στόχο τη βέλτιστη ενημέρωσή τους καθώς και την ενίσχυση της διαφάνειας στη διαχείριση του δημόσιου χρήματος.
    Για να μεταφερθείτε στην Πλατφόρμα Γεωαπεικόνισης των Εκτελούμενων Έργων πατήστε http://patt.geomanager.telenavis.com/geomanager ή εναλλακτικά επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Περιφέρειας Αττικής (www.patt.gov.gr) και επιλέξτε τον σχετικό σύνδεσμο.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Σήμερα, το 70% του παγκόσμιου ΑΕΠ παράγεται σήμερα από τις πόλεις και το 53% του συνολικού πληθυσμού του κόσμου κατοικεί στις πόλεις. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2050 το 70% του πληθυσμού του κόσμου θα ζει στις. Αυτό σημαίνει ότι ο ρόλος των πόλεων για την καθιέρωση ενός πιο βιώσιμου μέλλοντος είναι πλέον πιο σημαντικός από ποτέ. Οι πόλεις είναι τα πολιτιστικά και οικονομικά κέντρα του κόσμου, των οποίων η εξέλιξη εξαρτάται από την αποτελεσματική διαχείριση και τη χάραξη πολιτικής βάσει τεκμηριωμένων στοιχείων.
    Σε αυτή την εποχή της αστικοποίησης, οι δείκτες των πόλεων μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλεία για τις δημοτικές αρχές, τους πολιτικούς, τους ερευνητές, τα στελέχη των επιχειρήσεων, τους σχεδιαστές των πόλεων και άλλους επαγγελματίες, ώστε να διασφαλιστεί η εφαρμογή πολιτικών που προωθούν την βιωσιμότητα, την οικονομία, την ανταγωνιστικότητα και την ευημερία των πόλεων παγκοσμίως.
    Οι πόλεις χρειάζονται δείκτες των επιδόσεών τους για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής και της βιωσιμότητας σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι υπάρχοντες δείκτες δεν είναι τυποποιημένοι, συνεπείς ή συγκρίσιμοι για όλο τον κόσμο. Ως ένα κομμάτι
    μιας νέας σειράς διεθνών προτύπων που αναπτύσσονται για μια ολιστική προσέγγιση για την αειφόρο ανάπτυξη και την αντοχή των πόλεων σύμφωνα με το ISO / TC 268 για την αειφόρο ανάπτυξη των κοινοτήτων, το πρότυπο ISO 37120 θεσπίζει ένα σύνολο τυποποιημένων δεικτών που παρέχουν μια ομοιόμορφη προσέγγιση για το τι είναι μετρήσιμο και πώς πρέπει να πραγματοποιηθεί η μέτρηση. Αυτό το Διεθνές Πρότυπο δεν παρέχει βαθμολογική αποτίμηση ή αριθμητικά όρια σχετικά με το τι πρέπει να επιλέξει μια συγκεκριμένη πόλη ως κατάλληλους στόχους για τους δείκτες.
    Το ISO 37120 καθορίζει και καθιερώνει ορισμούς και μεθόδους για ένα σύνολο δεικτών για να καθοδηγήσουν και να μετρήσουν την απόδοση των υπηρεσιών στην πόλη και την ποιότητα ζωής.
    Τι είναι οι τυποποιημένοι δείκτες;
    Τα ποσοτικά, ποιοτικά ή περιγραφικά σύνολα μετρήσιμων στοιχείων που παρέχει ένα παγκοσμίως τυποποιημένο σύνολο δεικτών και μεθοδολογιών.
    Ποιοι μπορεί να είναι οι χρήστες του ISO 37120; 
    Αυτό το Διεθνές Πρότυπο εφαρμόζεται σε οποιαδήποτε πόλη, δήμο ή τοπική αυτοδιοίκηση που αναλαμβάνει να μετρήσει τις επιδόσεις της με συγκρίσιμο και επαληθεύσιμο τρόπο, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τόπο ανάπτυξής του.
    Πως μπορεί ο ISO 37120 να βοηθήσεις τις πόλεις; 
    Οι τυποποιημένοι δείκτες επιτρέπουν την αξιολόγηση των επιδόσεών και τη μέτρηση της προόδου που σημειώνεται στην πόλη με το χρόνο, καθώς και την εκπόνηση συγκρίσεων από άλλες χώρες σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, συμβάλλουν στην καθοδήγηση της πολιτικής, του σχεδιασμού και της διαχείρισης σε πολλούς τομείς και ενδιαφερόμενους φορείς.
    Τα οφέλη των τυποποιημένων δεικτών του ISO 37120:
    • Ποιο αποτελεσματική διακυβέρνηση και παροχή υπηρεσιών
    • Διεθνή κριτήρια αναφοράς και στόχων
    • Τοπική συγκριτική αξιολόγηση και σχεδιασμός
    • Ενημερωμένη λήψη αποφάσεων για τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής και τους τεχνοκράτες των πόλεων 
    • Εκμάθηση σε όλους τους τομείς
    • Μόχλευση για χρηματοδότηση και η Αναγνώριση σε διεθνείς οργανισμούς
    • Μόχλευση για χρηματοδότηση από τα ανώτερα κυβερνητικά επίπεδα
    • Πλαίσιο για τον προγραμματισμό της αειφορίας
    • Διαφάνεια και ανοικτά δεδομένα για επενδύσεις
    • Τα δεδομένα (Big Data) σήμερα κινούνται γρήγορα και με την έκρηξη πληροφορίας το ISO μπορεί βοηθήσει στο να δώσει στις πόλεις αξιόπιστα αποτέλεσμα των παγκοσμίως τυποποιημένων δεδομένων που θα βοηθήσουν στην οικοδόμηση βασικών γνώσεων για τις δημοτικές αρχές και θα επιτρέψουν την εσωτερική και παγκόσμια  συγκριτική αξιολόγηση.
    Περισσότερες πληροφορίες στο https://www.iso.org/home.html

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Οι κυριότερες αλλαγές στο Ν. 4495/17 με βάση το Ν/Σ «Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για τον χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις:
    Για πρώτη φορά συνδέεται η απαίτηση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) με την απαίτηση για έγκριση των μελετών από Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. Συγκεκριμένα έργα τα οποία ανάλογα με το μέγεθός τους, τη δυναμικότητά τους και εν τέλει την επίπτωση στο περιβάλλον, και κατατάσσονται στις υποκατηγορίες Α1 και Α2 του ΦΕΚ 2471Β/16, θα ελέγχονται από ΣΑ. Ενδεικτικά τέτοια έργα θα δύναται να είναι:
    Συνεδριακά κέντρα μεσαίας δυναμικότητας, Ξενώνες, κέντρα νεότητας με εξυπηρετούμενα άτομα άνω των 200 Εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης: νοσοκομεία, κλινικές, θεραπευτήρια κ.ά άνω των 300 κλινών Κτίρια γραφείων με συνολική δόμηση άνω των 20000τμ. Εμπορικά κέντρα, συγκροτήματα καταστημάτων, υπεραγορές (super markets), πολυκαταστήματα (στεγασμένοι χώροι σε ένα ή περισσότερους ορόφους) με δόμηση άνω των 5000τμ Ιδιωτικές πολεοδομήσεις και οικοδομικοί συνεταιρισμοί Πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις Υδατοκαλλιέργειες Βιομηχανίες τροφίμων και ποτών (τυροκομέια, επεξεργασίας πατάτας, ελαιουργία, επεξεργασίας λαχανικών και φρούτων κλπ) Βιομηχανίες πλαστικών και φαρμακευτικών Εγκαταστάσεις παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας Εμπορευματικές αποθήκες άνω των 50χιλιαδων μ3 χωρητικότητας κλπ. Επίσης
    Για ακόμα μια φορά στα ΣΑ δεν θα υπάρχει μέλος Πολιτικός Μηχανικός. Καταργείται το όριο των 25000€ στον προϋπολογισμό των εργασιών που περιγράφονται στην άδεια δόμησης μικρής κλίμακας για μια σειρά από αυτές. Υπενθυμίζεται πως όταν οι εργασίες ξεπερνούσαν τον παραπάνω προϋπολογισμό, για την πραγματοποίησή τους απαιτείται η έκδοση Ο.Α. Αυξάνεται από 2 σε 4 μήνες το όριο για αναθεώρηση της ΟΑ σε περίπτωση εκτέλεσης πρόσθετων εργασιών εκτός ΟΑ αλλά εντός πολεοδομικών κανονισμών. Στις βεβαιώσεις μηχανικών για μεταβιβάσεις ακινήτων θα γίνεται πλέον ρητή αναφορά για την ανάρτηση όλων των απαιτούμενων δικαιολογητικών στο πληροφοριακό σύστημα. Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης κατοικιών ή μη σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικίας, που έχουν συντελεστεί πριν το 1975, υπάγονται στην κατηγορία 1. Δηλ. δύναται η αλλαγή χρήσης ή η αυθαίρετη κατασκευή να είναι και σε διαφορετική χρήση από αυτήν της κατοικίας όπως γραφεία, καταστήματα, βιοτεχνίες, τουριστικά κλπ. Συγκύριοι σε εξ αδιαιρέτου ακόμα και χωρίς σύσταση, μπορούν να υπάγουν την ιδιοκτησία χωρίς την σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων. Δίνεται η εξουσιοδότηση στον ΥΠΕΝ να αλλάζει με ΥΑ τα σχετιζόμενα με την Μελέτη Στατικής Επάρκειας. Εισάγεται πάλι ο κατηργημένος μειωτικός συντελεστής στις ισόγειες αποθήκες με επιφάνεια έως 50τμ. Παρατείνεται η προθεσμία για έκπτωση 20% του προστίμου έως τις 8.10.2018 Σε στατικά εξαρτώμενα τμήματα ιδιοκτησίας δεν δύναται η ταυτόχρονη υπαγωγή για διατήρηση και νομιμοποίηση. Νομιμοποίηση μπορεί να γίνει μόνο με την καθαίρεση του τμήματος που παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις. Με ΥΑ του ΥΠΕΝ δύναται να τροποποιείται το περιεχόμενο της ΒΚΧ. Ξεκαθαρίζεται ρητώς ότι η επιτρέπεται περαιτέρω αλλαγή χρήσης μετά από την υπαγωγή ακινήτου στις διατάξεις του Ν4495/17 εφόσον η νέα χρήση δεν απαγορεύεται από άλλες διατάξεις. Καταργείται ο περιορισμός της απόστασης Δ στην υπαγωγή διατηρητέων κτιρίων.

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Σε ρότα αξιοποίησης τα λιμάνια κατά μήκος της Εγνατίας: Κέρκυρα, Ηγουμενίτσα, Καβάλα και Αλεξανδρούπολη
    Μετά την Εγνατία Οδό, το ΤΑΙΠΕΔ φιλοδοξεί να εκκινήσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες για τα λιμάνια που εκτείνονται στα άκρα του αυτοκινητοδρόμου.
    Πρόκειται για τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, καθώς έως τα τέλη Ιουνίου εκτιμάται ότι θα έχει επιλεγεί ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος.
    Η μέθοδος που θα ακολουθηθεί είναι των υποπαραχωρήσεων δραστηριοτήτων. Δηλαδή, δεν θα ακολουθηθεί το μοντέλο των ΟΛΠ και ΟΛΘ, όπου πωλήθηκε το πλειοψηφικό πακέτο των ποσοστών, αλλά θα παραχωρηθούν επιμέρους δραστηριότητες, όπως η κρουαζιέρα, τα εμπορεύματα, η ακτοπλοΐα, κτλ.
    Ωστόσο, τις προηγούμενες ημέρες εκδηλώθηκαν σοβαρές διαφωνίες μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με κρίσιμες πτυχές της διαγωνιστικής διαδικασίας, με το υπουργείο Ναυτιλίας να θεωρεί ότι, έμμεσα, το Ταμείο προωθεί την ολική παραχώρηση των λιμένων. Πολλά θα εξαρτηθούν, βέβαια, και από το δεσμευτικό επενδυτικό ενδιαφέρον.
    Στο ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνονται 10 περιφερειακά λιμάνια, με τη μορφή ανώνυμων εταιρειών. Πρόκειται για τα λιμάνια του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
    Τα προς αξιοποίηση λιμάνια
    Πρώτο στη λίστα προς αξιοποίηση είναι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο έχει κομβική θέση. Βρίσκεται σε σημείο, το οποίο συνδέεται άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τα τουρκικά και βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας – Βουλγαρίας (IGB).
    Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.
    Στη συνέχεια, τα πιο ελκυστικά λιμάνια είναι της Ηγουμενίτσας, της Κέρκυρας και της Καβάλας.
    Μαζί με τον λιμένα της Θεσσαλονίκης και τον λιμένα Αλεξανδρούπολης δημιουργούν ένα αναπτυξιακό τόξο που διατρέχει την Βόρεια Ελλάδα σε όλο το μήκος της.
    Τόσο για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, όσο και της Κέρκυρας έχουν εξεταστεί διάφορα σενάρια, ένα από τα οποία περιλαμβάνει την παραχώρηση μόνο της κρουαζιέρας ή των μαρινών.
    Για την Ηγουμενίτσα, ωστόσο, φαίνεται ότι υπάρχει αρχικό ενδιαφέρον για τις δραστηριότητες RO – RO (μεταφοράς φορτηγών) και ξηρού φορτίου.
    Τέλος, για την Καβάλα εκτιμάται ότι το όποιο ενδιαφέρον θα εστιαστεί στη δραστηριότητα που αφορά τη διακίνηση χύδην φορτίου.
    Φ. Φωτ. 

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Από τύχη δεν τραυματίστηκε σοβαρά κάποιος περαστικός από το πεζοδρόμιο στη συμβολή της Αγ. Ανδρέου με την Σαχτούρη όταν ολόκληρο μπαλκόνι -που "έβλεπε" στην Αγ. Ανδρέου- κατέληξε πάνω σε προστατευτικό στέγαστρο ακριβώς πάνω από πολυσύχναστο πεζοδρόμιο. Στο σημείο προκλήθηκε αναστάτωση με κατοίκους και καταστηματάρχες να αναζητούν την πηγή του δυνατού κρότου που ακούστηκε.
    Επι τόπου έσπευσαν, ένα όχημα της πυροσβεστικής κι επίσης κλιμακοφόρο όχημα. Πυροσβέστες με λοστούς αλλά ακόμη και μηχανήματα κοπής μετάλων, ανέβηκαν μέσω της κλίμακας στο μπαλκόνι και ξεκίνησαν την επιχείρηση καθαρισμού του προστατευτικού στεγάστρου, ενώ εξασφάλιζαν τα απομεινάρια του μπαλκονιού.
    Νωρίτερα άνδρες της αστυνομίας είχαν αποκλείσει με ερυθρόλευκη κορδέλα σχεδόν όλο το πεζοδρόμιο της Αγ. Ανδρέου, στο ύψος της Σαχτούρη.
             Γιάννης Πομώνης
    Δημοσίευση από τον http://www.michanikos.gr/profile/36026-karanus - karanus

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Σε λίγες ημέρες ολοκληρώνονται τα έργα ανάπλασης προκειμένου ο χώρος να αποδοθεί στους κατοίκους του Πειραιά κι όχι μόνο.
    Στην τελική ευθεία μπαίνει το «λίφτινγκ» στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, το οποίο φιλοδοξεί να αλλάξει όψη και να ανοίξει ολοκληρωτικά στους κατοίκους του Πειραιά. Σύμφωνα με πληροφορίες τα έργα που είχαν δημοπραττηθεί τον περασμένο Νοέμβριο παραδίοδνται το πρώτο 15θήμερο του Ιουνίου.
    Συγκεκριμένα, πρόκειται για δύο γήπεδα 5×5 και τρία ανοιχτά γήπεδα μπάσκετ στον δυτικό περιβάλλοντα χώρο του σταδίου. Ειδικά για τα γήπεδα μπάσκετ και προκειμένου αυτά να είναι αξιοποιήσιμα και το χειμώνα η διοίκηση του ΣΕΦ έχει σκοπό να προχωρήσει στο «κλείσιμο» τους με τη νέα μέθοδο των φουσκωτών στεγάστρων.
    Τα πρωινά θα διατίθενται σε σχολεία για αθλητικές δραστηριότητες δωρεάν ενώ το απόγευμα θα μισθώνονται από ιδιώτες και αθλητικούς συλλόγους.
    Την ίδια στιγμή ολοκληρώνονται έργα ανάπλασης στο αναψυκτήριο του ΣΕΦ, τα αποδυτήρια, φτιάχνονται οι χώροι πρασίνου και ξύλινα κιόσκια, ενώ πλέον το στάδιο φωτίζεται και εξωτερικά, προκειμένου να αφήσει στο παρελθόν την εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζε επί σειρά ετών και με στόχο να είναι ένας ασφαλής χώρος για τους πολίτες.
    Να σημειωθεί ότι στα σχέδια είναι η δημιουργία χώρου εκδηλώσεων στην ταράτσα του σταδίου, που θα μπορεί να φιλοξενεί ακόμα και καλοκαιρινές συναυλίες.
    Οι υπεύθυνοι του Σταδίου φιλοδοξούν το ΣΕΦ να επιστρέψει στην παλιά του αίγλη, έχοντας  και τη δυνατότητα να «βγάζει» τα έξοδα του, για αυτό το λόγο και όλοι οι χώροι αναψυχής που δημιουργούνται πλην των γηπέδων θα μπορούν να μισθώνονται και για κοινωνικές εκδηλώσεις. Σημειώνεται ότι στο ΣΕΦ λειτουργούν ήδη εκθεσιακοί και συνεδριακοί χώροι, οι οποίοι επίσης βρίσκονται σε τροχιά αναβάθμισης.

    By Engineer, in webTV, ,

    Ένα επεξηγηματικό βίντεο, διάρκειας περίπου 10 λεπτών, το οποίο περιγράφει τι είναι το φαινόμενο μεταφοράς της αφρικανικής σκόνης και ποιες είναι οι επιπτώσεις που επιφέρει από όπου περνά και κατακάθεται, επιμελήθηκε το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών και το meteo.gr.
    «Με τη μεταφορά σκόνης να είναι πλέον πολύ συχνό φαινόμενο και να επηρεάζει σχεδόν το σύνολο της χώρας, καλό είναι οι πολίτες να γνωρίζουν τι ακριβώς θα πρέπει να προσέχουν», αναφέρει η προγνωστική ιστοσελίδα.
    Δείτε το βίντεο:
     

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της Attica Bank ανακοίνωσε σήμερα ότι η αύξηση με καταβολή μετρητών και με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων έως του ποσού των 197.970.668,40 ευρώ με την έκδοση έως 659.902.228 νέων, κοινών μετοχών σε αναλογία 4 νέες προς 1 παλαιά μετοχή και τιμή διάθεσης 0,30 ευρώ, που αποφασίσθηκε από την έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της 22.12.2017 και επικυρώθηκε με την από 22.12.2017 αυτόκλητη ιδιαίτερη γενική συνέλευση των προνομιούχων μετόχων της τράπεζας, καλύφθηκε κατά 44,90%.
    Ειδικότερα, σε συνεδρίασή του την 21η Μαΐου 2018 το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας διαπίστωσε ότι η αύξηση καλύφθηκε μερικώς, σύμφωνα με το άρθρο 13α παρ.1 του Κ.Ν.2190/1920, ήτοι κατά 88.883.536,80 ευρώ, με την έκδοση 296.278.456 νέων, κοινών ονομαστικών μετοχών ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ εκάστη και ενέκρινε την κατανομή και διάθεση των νέων μετοχών.
    Η μερική κάλυψη σύμφωνα με την ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε ως ακολούθως:
    Α. Δικαίωμα Προτίμησης - Ασκήσαντες δικαιώματα προτίμησης που εξέφρασαν ενδιαφέρον εγγραφής για αδιάθετες μετοχές
    (i) αύξηση κατά ποσό 88.712.580,60 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 295.708.602 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, από τα πρόσωπα που άσκησαν Δικαιώματα Προτίμησης (ήτοι ποσοστό 44,81% της αύξησης).
    (ii) αύξηση κατά ποσό 36.751,50 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 122.505 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, από τα πρόσωπα που άσκησαν Δικαιώματα Προτίμησης και εξέφρασαν ενδιαφέρον εγγραφής για αδιάθετες μετοχές (ήτοι ποσοστό 0,02% της αύξησης).
    Β. Διάθεση σε λοιπούς επενδυτές
    (i) αύξηση κατά το ποσό 134.204,70 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 447.349 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές, βάσει των αιτήσεων λοιπών επενδυτών που υποβλήθηκαν στην Τράπεζα, οι οποίοι εξέφρασαν ενδιαφέρον για την κάλυψη αδιάθετων νέων μετοχών (ήτοι ποσοστό 0,07% της αύξησης) και οι οποίες διατέθηκαν, κατά την κρίση του διοικητικού συμβουλίου, ικανοποιώντας πλήρως τις σχετικές αιτήσεις τους.
    Περαιτέρω το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας κατά τη συνεδρίασή του στις 21 Μαΐου 2018, πιστοποίησε την καταβολή του ποσού της αύξησης, κατόπιν της μερικής κάλυψης αυτής. Έτσι, το συνολικό μετοχικό κεφάλαιο της τράπεζας μετά την έκδοση των νέων κοινών μετοχών θα ανέρχεται σε 238.576.203,80 ευρώ διαιρούμενο σε 461.254.013 κοινές, ονομαστικές μετοχές ονομαστικής αξίας ευρώ 0,30 εκάστη και 286.285.714 προνομιούχες μετοχές ονομαστικής αξίας ευρώ 0,35 εκάστη.
    Ο δε συνολικός αριθμός δικαιωμάτων ψήφου επί κοινών ονομαστικών μετοχών της τράπεζας θα ανέρχεται σε 461.254.013.
    Μετά τη λήψη της σχετικής εγκριτικής απόφασης από το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, για την τροποποίηση του άρθρου 5 περί μετοχικού κεφαλαίου του καταστατικού της τράπεζας, οι νέες μετοχές, που προέκυψαν από την ως άνω αύξηση θα αποδοθούν στους δικαιούχους σε άυλη μορφή με πίστωση στη Μερίδα και τον Λογαριασμό Αξιών στο ΣΑΤ, που έχει δηλωθεί από τους δικαιούχους.
    Η ημερομηνία πίστωσης των νέων μετοχών στους λογαριασμούς των δικαιούχων και η έναρξη διαπραγμάτευσής τους στο Χ.Α. θα γνωστοποιηθούν με νεότερη ανακοίνωση της τράπεζας. Το διοικητικό συμβούλιο της τράπεζας στην ανακοίνωση του ευχαριστεί θερμά όλους όσοι συμμετείχαν στην παρούσα αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Η έννοια της οριζόντιας ιδιοκτησίας ορίζεται από διατάξεις του Αστικού Κώδικα και συνίσταται με συμβολαιογραφική πράξη ή δήλωση τελευταίας βουλήσεως (διαθήκη). Με τη σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας δημιουργούνται επί ενός ακινήτου αυτοτελείς και ανεξάρτητες οριζόντιες ιδιοκτησίες, στις οποίες κατανέμονται τα χιλιοστά επί του οικοπέδου (ποσοστό συνιδιοκτησίας). Όμως υπάρχουν υποχρεώσεις και περιορισμοί στις οριζόντιες ιδιοκτησίες του κτιρίου, κυρίως όσον αφορά κοινόχρηστους και κοινόκτητους χώρους, που πολλές φορές μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο διαφωνιών και προστριβών στις πολυκατοικίες.
    Ποια είναι κοινόκτητα και κοινόχρηστα πράγματα στην πολυκατοικία;
    Σε μια πολυκατοικία κοινόκτητοι και κοινόχρηστοι χώροι είναι: ο ακάλυπτος χώρος, οι εξωτερικοί τοίχοι, οι μαντρότοιχοι, οι σκάλες,, η ταράτσα (δώμα) κατά την ακάλυπτη επιφάνειά της, οι διάδρομοι που οδηγούν στις οριζόντιες ιδιοκτησίες, οι γενικές εγκαταστάσεις για το νερό και τοηλεκτρικό ρεύμα, το σύστημα ύδρευσης, φωτισμού και θέρμανσης, οι αγωγοί σύνδεσης των αποχετεύσεων με τοαποχετευτικό δίκτυο της πόλης ή τον βόθρο, τα εξωτερικά επιχρίσματα και γενικά η εξωτερική όψη της πολυκατοικίας με τακουφώματα προς τους δρόμους και προς τις γειτονικέςιδιοκτησίες, όπως και όλες οι εγκαταστάσεις που βρίσκονται σε κοινόχρηστους χώρους.
    Τι ισχύει με τις θέσεις στάθμευσης στην πιλοτή;
    Η πιλοτή της πολυκατοικίας ακόμα και για παλαιές πολυκατοικίες είναι κοινόχρηστη και κοινόκτητη, δηλαδή ανήκει σε όλους τους συνιδιοκτήτες της πολυκατοικίας και δεν προσφέρεται για ιδιοκτησίες. Μπορούν όμως να καθορίζονται συγκεκριμένοι χώροι στάθμευσης για αποκλειστική χρήση των ιδιοκτητών. Όμως και στη περίπτωση αυτή, ένας ιδιοκτήτης, δεν μπορεί να μισθώσει ή να πωλήσει την χρήση της στάθμευσης σε κάποιον που δεν έχει ιδιοκτησία στην ίδια οικοδομή. Οι θέσεις στάθμευσης στην πιλοτή και γενικά στους ανοιχτούς χώρους της πολυκατοικίας δεν μπορούν να περιτοιχιθούν ή να μετατραπούν σε χώρους άλλης χρήσης π.χ. αποθήκης.
    Επιτρέπεται τον ακάλυπτο να τον κάνω χώρο στάθμευσης;
    Καταρχήν ο ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου προορίζεται κυρίως για φύτευση, πλην όμως σήμερα σε πολλές πολυκατοικίες ο ακάλυπτος χρησιμοποιείται ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων καλύπτοντας όλη την πρασιά. Ο ακάλυπτος όμως του οικοπέδου μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων µη στεγασμένος (υπαίθριος) ή µε ελαφρά κατασκευή, σε ένα όμως ποσοστό της επιφάνειας του οικοπέδου και εκτός του υποχρεωτικού χώρου φύτευσης, που αντιστοιχεί στα 2/3 του οικοπέδου.
    Τι ισχύει για την ταράτσα της πολυκατοικίας;
    Το δώμα είναι κοινόκτητο και κοινόχρηστο πράγμα και ανήκει σε όλους τους ενοίκους σαν ιδιοκτησία. Μπορεί όμως το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης να έχει παραχωρηθεί σε ένα ή ορισμένους ιδιοκτήτες της πολυκατοικίας, όχι όμως η κυριότητα.
    Επιτρέπεται να φτιάξω τζάκι και να βάλω την καμινάδα στον τοίχο της οικοδομής;
    Επιτρέπεται η κατασκευή τζακιών με τις καπνοδόχους τους σε ανεξάρτητες ιδιοκτησίες με χρήση κατοικίας, εφόσον εκδοθεί Άδεια Μικρής Κλίμακας με τεχνική έκθεση μηχανικού που τεκμηριώνει ότι δεν επηρεάζεται η στατική επάρκεια του φέροντος οργανισμού του κτιρίου και επίσης έχει εξασφαλιστεί η συναίνεση των συνιδιοκτητών για την τοποθέτηση της καμινάδας.
    Χρειάζεται άδεια μικρής κλίμακας για να βάλω ηλιακό θερμοσίφωνα στην ταράτσα;
    Όχι. Δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας για τοποθέτηση ηλιακών θερμοσιφώνων. Προσοχή όμως, γιατί μπορεί να απαγορεύεται από τον κανονισμό της πολυκατοικίας.
    Για να έχω αυτόνομη θέρμανση με Φυσικό Αέριο, θέλω απόφαση Γενικής Συνέλευσης;
    Όχι δεν απαιτείται πλέον έγκριση της Γενικής Συνέλευσης από το 50% συν 1 των ψήφων των συνιδιοκτητών, προκειμένου να αυτονομηθεί με φυσικό αέριο μια ιδιοκτησία.
    Κατάστημα στο ισόγειο της πολυκατοικίας γκρέμισε τον τοίχο και έφτιαξε τζαμαρίες. Επιτρέπεται;
    Επιτρέπονται οι επεμβάσεις στις όψεις των κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν απαγορεύονται από άλλες ειδικές διατάξεις. Προσοχή όμως, εκδίδεται Άδεια Μικρής Κλίμακας και απαιτείται η συναίνεση των συνιδιοκτητών.
    Ο ιδιοκτήτης δύο γειτονικών διαμερισμάτων τα συνένωσε και κατήργησε και τον κοινόχρηστο διάδρομο. Επιτρέπεται;
    Ο ιδιοκτήτης δύο ή και περισσότερων γειτονικών στον ίδιο όροφοοριζοντίων ιδιοκτησιών, ή και ιδιοκτησιών που βρίσκονται η μία πάνω από τηνάλλη, δικαιούται να τις χρησιμοποιεί ενιαία ή και να τις ενώνει, μετά από Άδεια δόμησης. Όμως δεν μπορεί να καταργήσει τους κοινόχρηστους χώρους, χωρίς τη συναίνεση των υπολοίπων συνιδιοκτητών και τροποποίηση του συμβολαίου σύστασης της πολυκατοικίας
    Πολλοί νέοι ιδιοκτήτες παλιών διαμερισμάτων προβαίνουν σε καθαιρέσεις τοίχων. Επιτρέπεται; Πώς θα ξέρω ότι δεν δημιουργείται πρόβλημα στατικής επάρκειας στο κτίριο;
    Ο κύριος οριζόντιας ιδιοκτησίας μπορεί και δικαιούται να μεταρρυθμίζειεσωτερικά στην ιδιοκτησία του κατά την κρίση του, και υπό τον όρο ότι ταέργα αυτά δεν θα παραβαίνουν διατάξεις Οικοδομικού Κανονισμού, δεν θα θίγουν κοινόχρηστους και κοινόκτητους χώρους, εγκαταστάσεις και πράγματα, τουςεξωτερικούς τοίχους της ιδιοκτησίας του, την από σιδηρομπετόν κατασκευήτης ιδιοκτησίας του και του όλου κτιρίου και κάθε γενικά στατικό στοιχείο τηςοικοδομής, ως και την ασφάλεια, την αντοχή και τη στερεότητα τηςοικοδομής. Για τις εσωτερικές διαρρυθμίσεις όμως, εκδίδεται Άδεια Μικρής Κλίμακας, με δήλωση του μηχανικού ότι οι εργασίες δεν θίγουν τα στοιχεία του φέροντος οργανισμού του κτιρίου. Σε περίπτωση που αντιληφθείτε ότι οι παρεμβάσεις που γίνονται θίγουν τη στατικότητα του κτιρίου, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Πολεοδομία, προκειμένου οι μηχανικοί της υπηρεσίας να διαπιστώσουν αν οι εργασίες επιφέρουν αλλαγές στη στατική μελέτη του κτιρίου.
    Θέλω να βάλω εξωτερική θερμομόνωση και να αναβαθμίσω ενεργειακά το διαμέρισμα, και δεν μου δίνει η Πολεοδομία Άδεια Μικρής Κλίμακας. Γιατί;
    Επιτρέπεται η τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης στις εξωτερικές όψεις, με Άδεια Μικρής Κλίμακας, αλλά πρέπει για την έκδοσή της να καταθέσετε στην Πολεοδομία δήλωση συναίνεσης των συνιδιοκτητών του ακινήτου.
    Επιτρέπεται να γίνονται τουριστικά καταλύματα τα διαμερίσματα στις πολυκατοικίες;
    Ναι ο ιδιοκτήτης μπορεί πλέον, να προβαίνει ελεύθερα και για βραχυχρόνιο διάστημα, στην αστική μίσθωση του ακινήτου του. Ο νόμος παρέχει τη δυνατότητα και για περιορισμένη μίσθωση μέσα από ψηφιακές πλατφόρμες, με τρόπο όμως, ώστε να αποτρέπεται η κατ’ επάγγελμα άσκηση τουριστικής δραστηριότητας. Τα ακίνητα εκμισθώνονται επιπλωμένα.

    By Engineer, in Επικαιρότητα, ,

    Μεγαλύτερη προκαταβολή και λιγότερες δόσεις για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών από λογαριασμούς ρεύματος αποφάσισε η ΔΕΗ στο πλαίσιο της προσπάθειας να περιοριστούν τα χρέη.

    Αποφασίστηκε πιο λεπτομερές σύστημα ρυθμίσεων, που συνδέεται αφενός με τον βαθμό συνέπειας στην πληρωμή των λογαριασμών κατά το παρελθόν (όπως ήδη ίσχυε) αλλά και, επιπλέον, με το ύψος του λογαριασμού, ούτως ώστε όσοι έχουν χαμηλότερη κατανάλωση να πληρώνουν μικρότερο ποσοστό προκαταβολής και αντίστροφα. Επίσης, διατηρούνται τα μέτρα (από εξώδικα μέχρι διακοπή ρεύματος και ένδικα μέσα) για όσους δεν πληρώνουν τις δόσεις των διακανονισμών.
    Η νέα απόφαση για τους διακανονισμούς οφειλών προς τη ΔΕΗ εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρίας στις 27 Απριλίου με έναρξη εφαρμογής από την 1η Μαΐου.
    Όπως επισημαίνεται, τα προγράμματα ρυθμίσεων οφειλών που εφαρμόστηκαν την προηγούμενη διετία (2016 - 2017) ανέκοψαν την ανοδική τάση των ληξιπρόθεσμων, όμως η αναθεώρησή τους κρίνεται αναγκαία για τους εξής λόγους:
    -Οι ρυθμίσεις να γίνουν όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένες για να μπορούν να αποδώσουν περισσότερο.
    -Η ρύθμιση να μην εκλαμβάνεται από τους πελάτες ως τρόπος αποφυγής των υποχρεώσεών τους έναντι της ΔΕΗ.
    -Η ΔΕΗ να μπορέσει να ανακτήσει σημαντικό μέρος των ληξιπρόθεσμων οφειλών και
    -Να περιοριστεί η έκθεση της επιχείρησης στον κίνδυνο δημιουργίας νέων επισφαλειών.
    Αναλυτικά, για τους οικιακούς πελάτες το νέο σύστημα διακανονισμών έχει ως εξής:
    Α. Οι πελάτες διαχωρίζονται κατά το βαθμό της συνέπειας που επέδειξαν στην πληρωμή των λογαριασμών το προηγούμενο δωδεκάμηνο στις εξής 6 κατηγορίες, όπως ίσχυε και πριν:
    1.Συνεπείς χωρίς διακανονισμούς.
    2.Συνεπείς σε πληρωμές και διακανονισμούς.
    3.Περισσότερες από μία ενσωματώσεις λογαριασμών σε επόμενους λογαριασμούς ή και μία αθέτηση διακανονισμού.
    4.Πολλαπλή αθέτηση διακανονισμών.
    5.Πελάτες με αποκοπή λόγω χρέους, οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει αίτημα επανασύνδεσης και ρύθμισης οφειλών εντός 30 ημερών από την ημερομηνία αποκοπής.
    6.Διαπιστωμένη ρευματοκλοπή
    Β. Για όσους εντάσσονται στις κατηγορίες 1 έως 4 το σύστημα της ρύθμισης κλιμακώνεται με τα παρακάτω κριτήρια:
    -Για μέσο μηνιαίο λογαριασμό μέχρι 100 ευρώ απαιτείται προκαταβολή του 10% της οφειλής. Για μηνιαίο λογαριασμό 101 - 250 ευρώ, προκαταβολή 15% και από 250 ευρώ και πάνω η προκαταβολή γίνεται 20%.
    -Σε όλες τις περιπτώσεις ο μέγιστος αριθμός των μηνιαίων δόσεων της ρύθμισης είναι 24. Η δόση δεν μπορεί να ξεπερνά το ύψος του μέσου μηνιαίου λογαριασμού (αφού αφαιρεθεί η προκαταβολή). Αν προκύπτει υπόλοιπο, τότε αυτό θα πρέπει να καταβληθεί μαζί με την προκαταβολή.
    Γ. Για τις κατηγορίες συνέπειας 5 και 6 η ρύθμιση γίνεται με 30% προκαταβολή και μέχρι 18 μηνιαίες δόσεις. Αν έχει κοπεί το ρεύμα λόγω χρέους, χρειάζεται προκαταβολή 40% και μέχρι 12 δόσεις.
    Υπενθυμίζεται ότι με το σύστημα που ίσχυε ως τώρα, για τις κατηγορίες συνέπειας 1 ως 4 και για οφειλές μέχρι 1.000 ευρώ προβλέπονταν 24 δόσεις χωρίς προκαταβολή, ενώ για οφειλές άνω των 1.000 ευρώ προβλεπόταν προκαταβολή 10% και 18 μηνιαίες δόσεις ή 15% και 36 δόσεις.
    Με το νέο σύστημα ρυθμίσεων η ΔΕΗ ευελπιστεί να εντοπίσει και τους λεγόμενους στρατηγικούς κακοπληρωτές, δηλαδή εκείνους που δεν πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους, ενώ έχουν τη δυνατότητα να το κάνουν. Επίσης, ισχύουν οι ειδικές ρυθμίσεις για τους ευάλωτους οικιακούς πελάτες με άτοκες δόσεις έως 50% του μηνιαίου λογαριασμού που προβλέπει ο Κώδικας Προμήθειας.
    Το ΔΣ εξουσιοδότησε, επίσης, τον διευθύνοντα σύμβουλο να εγκρίνει κατ’ εξαίρεση διακανονισμούς για ειδικές περιπτώσεις πελατών, που για ιδιαίτερα σοβαρούς λόγους χρήζουν διαφορετικής αντιμετώπισης ως προς τις γενικές ρυθμίσεις εξόφλησης των οφειλών.

    By Engineer, in Ενέργεια-ΑΠΕ, ,

    Με την μελέτη της Περιφέρειας, όπως έγινε γνωστό στην ημερίδα για τις χρηματοδοτήσεις έργων, την διαχείριση ενέργειας και τις νέες προοπτικές, με τη μια από τις τρεις παρεμβάσεις, προβλέπεται η αντικατάσταση 35.000 φωτιστικών με νέα, φιλικά στο περιβάλλον, που θα επιφέρουν παράλληλα εξοικονόμηση ενέργειας, άρα και πόρων.
    Στο εθνικό οδικό δίκτυο της Ηπείρου θα αντικατασταθούν 8.800 φωτιστικά, στους Δήμους, Αρταίων 9.000, Πρέβεζας 8.500, Ηγουμενίτσας 7.500 και Πάργας 1.200 φωτιστικά.
    Όσον αφορά την ενεργειακή εξοικονόμηση, θα ενταχθούν όλα τα δημόσια κτίρια της Περιφέρειας.
    Ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας, μετέφερε τα συγχαρητήρια του Υπουργείου, επισημαίνοντας ότι «η Ήπειρος αποτελεί λαμπρό παράδειγμα για τη χώρα».
    Ο κ. Πιτσιόρλας στην ομιλία του ανέφερε ότι είναι ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των έργων ΣΔΙΤ, επισημαίνοντας ότι η χώρα μας βρίσκεται πολύ πίσω σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

    By Engineer, in Έργα-Υποδομές, ,

    Με τους δημάρχους Βόλβης Διαμαντή Λιάμα, Λαγκαδά Γιάννη Καραγιάννη, Παύλου Μελά Δημήτρη Δεμουρτζίδη και Ωραιοκάστρου Αστέριο Γαβότση, ο οποίος εκπροσώπησε και τον Δήμαρχο Κιλκίς Δημήτρη Σισμανίδη, συναντήθηκε ο πρόεδρος της “Αττικό Μετρό”, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος.
    Νωρίτερα, είχε προηγηθεί συνάντηση των δημάρχων στο Δημαρχείο Ωραιοκάστρου, με πρωτοβουλία του κ. Γαβότση, όπου είχε συζητηθεί η επέκταση του Μετρό στα δυτικά του νομού, στο πλαίσιο της εν εξελίξει διαβούλευσης.
    Οι δήμαρχοι, αφού εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το νέο σχεδιασμό της “Αττικό Μετρό”, ο οποίος προβλέπει κυκλική γραμμή για την επέκταση του μετρό προς δυτική Θεσσαλονίκη, παρουσίασαν την πρότασή τους να δημιουργηθεί σταθμός μετρό στην περιοχή που βρίσκεται ο τερματικός σταθμός του ΟΑΣΘ στην Σταυρούπολη (περιοχή Αμαξοστάσιο, στα όρια του Δήμου Ωραιοκάστρου).
    Μια πρόταση που αποτελεί το πρώτο βήμα μελλοντικής σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη, τόσο του δήμου Λαγκαδά, όσο και των δήμων Βόλβης και Κιλκίς.
    Ο δήμαρχος Λαγκαδά Γιάννης Καραγιάννης πρότεινε αντίστοιχη λύση για σύνδεση με προαστιακό των Δήμων Δέλτα και Χαλκηδόνας.
    Η πρόταση του δημάρχου Λαγκαδά βρίσκει σύμφωνο και τον δήμαρχο Ωραιοκάστρου, καθώς έτσι εξυπηρετείται και η πρώην δημοτική ενότητα Μυγδονίας του δήμου Ωραιοκάστρου.
    Στη συνέχεια, ο δήμαρχος Παύλου Μελά παρουσίασε την πρότασή του και για την επέκταση του Μετρό προς την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία Παπαγεωργίου και 424 ΓΣΝΕ.
    Παράλληλα, οι δήμαρχοι δήλωσαν την πρόθεσή τους να συναντηθούν με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, παρουσία του κ. Μυλόπουλου, για θέματα που αφορούν τον σχεδιασμό προαστικού σιδηροδρόμου στις περιοχές τους.
    Από την πλευρά του ο κ. Μυλόπουλος, ευχαρίστησε τους δημάρχους για την συμμετοχή τους στη δημόσια διαβούλευση σχετικά με τις επεκτάσεις του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, καθώς και για τις δημιουργικές τους προτάσεις και εξέφρασε την ικανοποίηση της “Αττικό Μετρό” για την μέχρι τώρα πορεία της διαβούλευσης.
    Στη συνέχεια, ανακοίνωσε την απόφαση του υπουργού να ανατεθεί άμεσα στην “Αττικό Μετρό” και στον ΟΣΕΘ η εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης ανάπτυξης του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η μελέτη αυτή θα λάβει υπόψη της και όλες τις προτάσεις των δημάρχων και των φορέων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, προκειμένου να εκτιμηθεί με οικονομοτεχνικά κριτήρια η βιωσιμότητα του σχεδιασμού.
    Τέλος, ενημέρωσε τους δημάρχους ότι κατά το 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στις 15 και 16 Μαΐου, ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, Γεώργιος Μαρκοπουλιώτης, ανακοίνωσε την απόφαση της Επιτροπής για χρηματοδότηση των επεκτάσεων του μετρό Θεσσαλονίκης κατά το χρονικό διάστημα 2017-2021.

    By Engineer, in Περιβάλλον, ,

    Για 400 διαδοχικούς μήνες, δηλαδή για μία περίοδο που ξεπερνά τα 33 χρόνια, η θερμοκρασία της Γης βρίσκεται πάνω από το μέσο όρο, με την κλιματική αλλαγή λόγω των ανθρωπογενών δραστηριοτήτων να αποτελεί τον κυριότερο λόγο πίσω από αυτή την ανησυχητική τάση. Το αρνητικό ορόσημο αναφέρθηκε στη μηνιαία έκθεση παγκόσμιου κλίματος της Εθνικής Υπηρεσίας Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ) των Ηνωμένων Πολιτειών, για το μήνα Απρίλιο.
    Η έκθεση αναφέρει επίσης ότι ο Απρίλιος του 2018 είχε την τρίτη υψηλότερη θερμοκρασία κάθε Απριλίου από τότε που η NOAA άρχισε να διατηρεί αρχεία θερμοκρασίας το 1880. Επίσης, 18 από τα θερμότερα 19 έτη στην καταγεγραμμένη ιστορία έχουν συμβεί από το 2000 έως το 2017.
    «Η παγκόσμια υπερθέρμανση οφείλεται κυρίως στην ανθρωπογενή δραστηριότητα», δήλωσε στο CNN η κλιματολόγος του NOAA, Αχίρα Σάντσεζ. «Η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αύξηση των παγκόσμιων θερμοκρασιών στο μέλλον», πρόσθεσε.
    Οι θερμοκρασίες επηρεάζονται και από φυσικά φαινόμενα όπως το Ελ Νίνιο, το οποίο επηρέασε ιδιαίτερα τις υψηλές θερμοκρασίες του 2016. Ωστόσο, αν δεν υπήρχε ο ανθρώπινος παράγοντας, ο αντίκτυπος στην παγκόσμια μέση θερμοκρασία θα χαρακτηριζόταν από μεταβλητότητα, αλλά τόσο προς τα πάνω όσο και προς τα κάτω. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια σημαντικών ηφαιστειακών εκρήξεων, η παγκόσμια θερμοκρασία μπορεί να μειωθεί, επειδή η τέφρα και το νέφος αντανακλούν την ηλιακή ακτινοβολία μακριά από τη Γη.
    Όταν οι κλιματολόγοι αναφέρονται σε μέσες θερμοκρασίες, συγκρίνουν τους αριθμούς με τους μέσους όρους του 20ού αιώνα για ένα συγκεκριμένο μήνα ή έτος. Συνεπώς, στην περίπτωση αυτή, οι 400 διαδοχικοί μήνες με υψηλότερη θερμοκρασία από το μέσο όρο, αναφέρονται στις μέσες θερμοκρασίες των 100 ετών μεταξύ του 1900 και του 2000.

    By Engineer, in webTV, ,

    Τα μεγαλύτερα επιτεύγματα – έργα που έχει να επιδείξει η Ελλάδα, τα τελευταία χρόνια, στους κλάδους των Υποδομών και των Μεταφορών παρουσιάστηκαν στο εισαγωγικό video του 2ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διεξήχθη στις 15 και 16 Μαΐου 2018 στην Αθήνα από τις ιστοσελίδες metaforespress.gr και ypodomes.com.
     
Fespa-Tekton 18

ACE Hellas Scada Pro 18


×

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.