Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

gkapo

Members
  • Περιεχόμενα

    7
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Δεν απαντώ
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

gkapo's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

1

Φήμη στην κοινότητα

  1. δεν καταλαβαίνω τι χρειάζονται τα κονδύλια? τουλάχιστον σε αυτήν την φάση... δεν υπάρχει υπηρεσία που παρέλαβε το στέγαστρο??? γιατί δεν κάνει παρακολούθηση???? δεν θέλει λεφτά...αφοί είναι μηχανικοί, να βγάλουν ένα σύστημα παρακολούθησης και να καταγράφουν τα ευρήματα...εάν προκύψει κάποιο θέμα να το αποκαταστήσουν ..τότε να ζητήσουν τα απαραίτητα κονδύλια...με τεκμηρίωση και συγκεκριμένο προυπολογισμό άλλα το θέμα είναι ότι οι δημόσιες τεχνικές υπηρεσίες στην Ελλάδα (με εξαίρεση τις νομαρχίες) δεν έχουν οργάνωση για να εκτελέσουν τεχνικό έργο ... έστω και αυτό της παρακολούθησης και της εξεύρεσης τεχνικών λύσεων...είναι άπλα διοικητικοί οργανισμοί που παράγουν τυποποιημένο διοικητικό έργο και περιορίζονται στο διοικητικό κομμάτι της ανάθεσης κατασκευαστικών έργων ...
  2. δεν είναι δυνατόν συνάδερφε ... προσπαθούσα και εγώ σήμερα αλλά όταν έπιασα γραμμή στο ΤΕΕ και του ρώτησα περίπου τα ίδια με εσένα ο συνάδερφος μου είπε να πάρω σε κάποιους του ΥΠΕΚΑ και μου έδωσε και τηλέφωνα ... το τηλ βέβαια συνεχώς μιλάει.. τελικά δεν βγαίνει κάτι από ότι καταλαβαίνω .. ας περιμένουμε λίγο να δούμε αυτό το θέμα... αλλά εάν ισχύει δεν πρόκειται να γίνει καμιά τακτοποίηση στα εκτός σχεδίου...
  3. συνάδερφε και εγώ προσπαθώ να καταλάβω... αλλά νομίζω ότι δεν θέλουμε Τ.Ζ. εάν και ο νόμος μιλάει ρητά για Τ.Ζ. για την περίπτωση σου μάλλον θα πρέπει να βάλεις 20,60 (τιμή Α.Β.Α.). επαναλαμβάνω δεν είμαι απόλυτος σε αυτό που λέω αλλά η Τ.Ζ. ισχύει μάλλον μόνον για οικόπεδα και εμείς δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε Τ.Ζ. γιατί δεν έχουμε οικόπεδο.
  4. φιλέ μου έχεις δίκιο "ο νόμος είναι ξεκάθαρος" το είπα και εγώ στο πρώτο μου post αλλά είναι δυνατόν για να συμπληρώσεις αρτιότητα να πρέπει να πληρώσεις ένα ποσό της τάξης των 2.000.000 ευρώ? εξηγούμαι (ξανά). έστω κάποιος κατέχει αγροτεμάχιο 500τμ και έχει χτίσει (αρκετά σύνηθες επιφάνεια σε τουριστικές περιοχές). οπότε για την συμπλήρωση αρτιότητας χρειάζονται ακόμη 3.500τμ και η ελαχίστη Τ.Ζ. είναι στον νόμο πχ 500 ευρώ (η οποία είναι μια μικρή τιμή Τ.Ζ.) δηλαδή πρέπει να καταβληθεί πρόστιμο 3500Χ500=1.750.000 ευρώ !!!!! δεν είναι δυνατόν...θα προσπαθήσει να αγοράσει ο καθένας ένα άλλο αγροτεμάχιο και δεν θα διαλέξει να πληρώσει κανείς το πρόστιμο ... οποίος δεν προλάβει να αγοράσει αγροτεμάχιο δεν θα κάνει ρύθμιση ... προφανώς δεν έχει κανείς 2.000.000 ευρώ... προφανώς οι τιμές των αγροτεμαχίων θα εκτοξευθούν στον ουρανό .. οπότε δεν θα γίνει ούτε μια ρύθμιση. δεν νομίζω να ισχύουν αυτές οι τιμές.... για να μην γίνει σύγχυση αναφέρομαι στο πρόστιμο για συμπλήρωση αρτιότητας... άρθρο 24.1.γ.ιι δεν αναφέρομαι στο πρόστιμο για το οικοδόμημα
  5. συνάδερφε άμα κανείς για μια συγκεκριμένη περίπτωση τον υπολογισμό με τιμές ΤΖ τότε είμαι σίγουρος θα βγάλεις παράλογα μεγάλο πρόστιμο. δεν είμαι ειδικός αλλά καταλήγω οι Τ.Ζ. ισχύουν μόνον για οικόπεδα και όχι για αγροτεμάχια (εκτός σχεδίου). Κατά πασά πιθανότητα για τα εκτός σχεδίου ισχύουν οι τιμές Α.Β.Α. νομίζω γίνεται και ένα μπέρδεμα με τις απαντήσεις μέσα στο φόρουμ ...εγώ μιλάω για την συμπλήρωση αρτιότητας
  6. συνάδερφε οδηγεί στο κάτω μέρος της σελίδας άμα προσέξεις έχει εκεί κάποια link για εκτός σχεδίου εγώ πάντως θα ήθελα να ρωτήσω για τον υπολογισμό του άρθρου 24.1.γ.ιι (σελ. 6232) δηλαδή για την περίπτωση μη άρτιων αγροτεμαχίων. Σύμφωνα με τον νόμο θα πρέπει να αγοραστεί κάποιο όμορο (ή κάπου μέσα στα όρια του δήμου). Σε άλλη περίπτωση θα πρέπει να πληρώσει κάποιο πρόστιμο (επιπρόσθετα του προστίμου για το οίκημα). Εαν βάλουμε εδώ ΤΖ όπως λέει ρητά ο νόμος τότε έχουμε το παράλογο να πληρώσουμε απίστευτα μεγάλο ποσό πχ έχουμε ένα αγροτεμάχιο 200τμ και χρειάζεται να "συμπληρώσουμε" 3800τμ (για αρτιότητα 4000τμ) με ΤΖ 500ευρώ (που είναι και χαμηλή τιμή) τότε 1.900.000ευρώ πρόστιμο... βέβαια αυτό είναι αδύνατον... αλλά αυτό λέει ο νόμος εγώ πιστεύω ότι μάλλον πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αντί για ΤΖ τον Α.Β.Α. Η συγκεκριμένη τιμή (Α.Β.Α.) δίνεται για τα εκτός σχεδίου... και οδηγούμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει ΤΖ για τα εκτός σχεδίου αλλά μόνον Α.Β.Α. η τιμή του Α.Β.Α είναι πολύ ποιο λογική πχ έχει εύρος από 2 ευρώ μέχρι 30 ευρώ δηλαδή για το προηγούμενο παράδειγμα 3800Χ2=7600 ευρώ πρόστιμο μπορεί κάποιος να σχολιάσει ή να το αποσαφηνίσει το θέμα?
  7. topap επειδη φτανουμε και στο τελους του χρονου. Εαν εχεις βρει τι υλικο που ειπες οτι περιμενεις, θα μπορουσες να το αναρτησεις? Παντως βρηκα το παρακατω κειμενο απο σελιδα taxheaven εχει υπογραφη απο κατω και φενεται να εχει δικιο ο topap εαν καταλαβαινω καλα. ΠΡΟΣΟΧΗ στο τελος του κειμενου μιλαει ειδικα για τους μηχανικους. http://www.taxheaven.gr/acforum/index.php?showtopic=36765&st=80 <b>ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΜΟΥ ΕΞΟΔΟ ΣΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΟΥ; ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΤΟ ΦΠΑ; ΜΕ ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ & ΤΙΣ ΕΠΙΣΚΕΥΕΣ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ; ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΓΙΔΕΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ;</b> Σήμερα θα προσπαθήσουμε να παρουσιάσουμε όσο το δυνατόν πιο απλά το γεγονός, αν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται για την επιχείρησή μας μπορούν να υπολογιστούν ως έξοδο στα φορολογικά μας βιβλία. Αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να είναι φορτηγά αλλά και επιβατικά. Μπορεί να είναι τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούμε εκτός από σκοπούς τις επιχείρησης μας και για προσωπικούς-ιδιωτικούς λόγους. Ας μιλήσουμε, όχι μόνο για τα αυτοκίνητα αυτά, αλλά και για τις βενζίνες ή τα πετρέλαια που καταναλώνουμε ή ακόμα και τις επισκευές των αμαξιών αυτών. Τα συνηθέστερα ερωτήματα είναι τα κάτωθι: Μπορεί η αγορά αυτοκίνητων, τα καύσιμα και οι τυχόν επισκευές - επιδιορθώσεις να λογίζονται ως έξοδα; Όλες οι προαναφερόμενες δαπάνες έχουν ΦΠΑ τον οποίο μπορούμε να τον συμψηφίσουμε κανονικά ή υπάρχουν περιορισμοί; Τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν; Σίγουρα οι προβληματισμοί αυτοί έχουν διαβεί στο μυαλό σας και καλό είναι να δώσουμε μια απλή και κατανοητή απάντηση σε όλα αυτά διότι ο φορολογικός νόμος είναι ελαφρά πολύπλοκος στις περιπτώσεις αυτές. Κατ’ αρχήν ο νόμος κάνει διάκριση στα αυτοκίνητα και τα αντιμετωπίζει διαφορετικά σε κάθε περίπτωση. Έχουμε λοιπόν : Α) Τα επαγγελματικά φορτηγά δημοσίας χρήσης (που έχουν οι μεταφορικές επιχειρήσεις), Β) Τα επαγγελματικά φορτηγά ιδιωτικής χρήσης (που έχουν οι λοιπές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν τα εμπορεύματα ή τα προϊόντα τους ), Γ) Τα επιβατικά ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης (λεωφορεία) άνω των 9 θέσεων. Δ) Τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης μέχρι 9 θέσεων (τα γνωστά μας αμαξάκια ΙΧ που κυκλοφορούμε και σε κανένα …. γάμο με αυτά…) Τι μπορεί λοιπόν να λογισθεί σαν έξοδο εάν αγοράσουμε ένα από τα παραπάνω αυτοκίνητα στην επιχείρησή μας χωρίς να μας «πάρει στο κυνήγι» η Εφορία..;;;; Καταρχήν το Α), το Β) και το Γ) εάν τα αγοράσουμε με τιμολόγιο εκπίπτουν 100 % από τα έξοδα των βιβλίων μας. Δεν συμβαίνει όμως και για το Δ) όπου σαν έξοδο από την επιχείρησή μας εκπίπτει μόνο το 60 % της αγοράς εάν το αμάξι είναι έως 1600 κυβικά και το 25% εάν το αμάξι είναι πάνω από 1.600 κυβικά. Συνεπώς εκπίπτει και αυτό αλλά με περιορισμούς. Αυτό σημαίνει ότι εάν αγοράσω ένα φορτηγό για την επιχείρησή μου π.χ. 40.000 ευρώ θα λογισθεί σαν έξοδο και θα αφαιρείται από τα κέρδη των βιβλίων μου. Δεν εκπίπτει βέβαια σε μία χρονιά αλλά περίπου σε πέντε. Αυτό εμείς οι λογιστές το λέμε «αποσβέσεις». Το θέμα πάντως είναι ότι εκπίπτει όλο το ποσό . Αν όμως αγοράσουμε ένα επιβατικό ΙΧ π.χ. ένα Seat Ibiza για να το χρησιμοποιούμε για να πηγαίνουμε να εισπράξουμε τους πελάτες μας ή να πάρουμε παραγγελίες ή για οποιονδήποτε άλλο επιχειρηματικό σκοπό τότε εάν η αγορά του είναι π.χ. 15.000 ευρώ θα υπολογισθούν ως έξοδα στα βιβλία μας μόνο το 60% (εάν είναι έως 1.400 κυβικά) δηλαδή 15.000 * 60% = 9.000 ευρώ. Εάν είναι πάνω από 1.600 κυβικά μόνο το 25 %. Είναι κατανοητό ότι οι συντελεστές αυτοί (το 60% & το 25 %) ορίσθηκαν ως περιορισμούς από την Εφορία γιατί ξέρει ότι τα αμάξια αυτά τα χρησιμοποιούμε και για να πάμε και σε κανένα … γάμο !!! (όπως προαναφέραμε …) . Γι’ αυτό και δεν θέλει να έχουμε έκπτωση 100 % σε αυτά. Είναι κατανοητό ότι για τα επιβατικά ΙΧ άνω των 1600 κυβικών εκατοστών υπάρχει έκπτωση μόνο 25% διότι – προφανώς- υπάρχει η λογική του «αμαξιού πολυτελείας». Εδώ θα πρέπει να κάνουμε μια διευκρίνιση: Με οποιονδήποτε τρόπο και αν αγοράζω το αυτοκίνητο ισχύουν τα παραπάνω. Είτε το αγοράσω μετρητοίς είτε με επιταγές είτε με δάνειο από Τράπεζα είτε με leasing ισχύουν οι παραπάνω κανόνες. Ιδιαίτερα το leasing μπορεί να μην εμφανισθεί το έξοδο μέσα σε περίπου πέντε χρόνια όπως προαναφέραμε αλλά να εμφανίζεται σαν έξοδο όποτε πληρώνουμε την δόση. (Πάντα όμως με τους περιορισμούς των 60% & του 25%). «Τρομακτική» εξαίρεση αποτελεί η χρονομίσθωση (μην την μπερδέψουμε με την χρηματοδοτική μίσθωση που είναι το leasing) στην οποία δεν υπάρχουν οι περιορισμοί των 60% & 25% για τα επιβατικά έως 9 θέσεων !!!. Εκπίπτουν 100% !!!. Η χρονομίσθωση αυτή είναι η ενοικίαση των αμαξιών για όσα χρόνια επιθυμούμε… Άρα εάν δεν αγορασθεί το αμάξι αλλά ενοικιασθεί (χρονομίσθωση) θα έχουμε 100% έκπτωση της δαπάνης του εξόδου αυτού !!!. Εδώ - στην χρονομίσθωση – εν τι ουσία υπάρχει «αγορά» διότι εάν νοικιάσεις ένα αμάξι για 10 χρόνια και μετά το αλλάξεις με ένα άλλο αμάξι έχοντας πάλι ενοίκιο τότε, στην ουσία, είναι σαν να το έχεις αγοράσει και είναι σαν να πληρώνεις – αντί του ενοικίου- τις δόσεις ενός δανείου… Υπάρχουν ιδιαιτερότητες βέβαια που χρήζουν προσοχής και καλό θα ήταν να τις συνεννοηθείτε με τον λογιστή σας. Επίσης υπάρχουν διάφορες εταιρείες που αναλαμβάνουν την διεκπεραίωση της αγοράς με χρονομίσθωση. Αναμβισβήτητα όμως θα πρέπει να ελεγχθεί και το κόστος για την διαδικασία αυτή διότι εάν δεν γίνει αυτό μπορεί να κερδίζουμε από το ένα θέμα και να χάνουμε από το άλλο. Προσοχή: Οι προαναφερόμενοι κανόνες ισχύουν και για τα καύσιμα και για τις επισκευές των αυτοκινήτων ή φορτηγών. Πάμε τώρα σε ένα άλλο σπουδαίο θέμα: Ο ΦΠΑ εκπίπτει; Η απάντηση είναι η εξής: για τις Α), Β), Γ) περιπτώσεις εκπίπτει 100 %. Για την περίπτωση όμως Δ) δεν εκπίπτει καθόλου. Λογαριάζεται βέβαια σαν έξοδο με τους γνωστούς περιορισμούς (60% & 25%) αλλά δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ακόμα και στην χρονομίσθωση δεν εκπίπτει ο ΦΠΑ. Ιδιαιτερότητες έχει και μια ομάδα επαγγελματιών (οι λεγόμενοι «Ελεύθεροι Επαγγελματίες κατά τον ΚΒΣ» που στο περίπου είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν & «πνευματικό» πτυχίο (π.χ. γιατροί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, λογιστές, συμβολαιογράφοι, μηχανικοί, ζωγράφοι κ.τ.λ.) οι οποίοι όταν αγοράζουν επιβατικό ΙΧ έχουν σε όλα τα κυβικά μόνο 25% (δηλαδή δεν έχουν το μέχρι 1.600 κυβικά 60% που έχουν τα άλλα επαγγέλματα…) Ωραία μιλήσαμε για φορτηγά… για αμάξια… Είπαμε και για πάνω από 1.600 κυβικά … Τώρα για το που θα βρείτε χρήματα για να αγοράζεται αμάξια και φορτηγά αυτό είναι άλλο θέμα…. <b> Σταυρουλάκης Αρτεμ. Κωνσταντίνος Οικονομολόγος Ανωτ. Βιομ. Σχ. Θεσ/κης Σαββ. 18 Mαρ 2006. Αρθρο υπ’αρ. 088 </b>
  8. Καλημέρα. Ήθελα να ρωτήσω τι ισχύει για τα έργα παραχώρησης και τα ΣΔΙΤ. Δεν είναι ούτε ιδιωτικά, ούτε δημοσια. Δεν εμπλέκεται ούτε η πολεοδομία, ούτε κάποια δημοσια υπηρεσία έως επίβλεψη. Ξέρει κανεις τι συμβαίνει με τα πιστοποιητικά εμπειρίας?
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.