Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

kan62

Core Members
  • Περιεχόμενα

    4.428
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

  • Days Won

    212

kan62 last won the day on Απρίλιος 1

kan62 had the most liked content!

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Ενδιαφέροντα
    Μελέτες - Κατασκευές
    Αποκαταστάσεις μνημείων
  • Τοποθεσία
    Ναυπακτία
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

75.706 profile views

kan62's Achievements

Contributor

Contributor (6/15)

  • Well Followed Rare
  • Reacting Well Rare
  • Helpful Rare
  • Conversation Starter Rare
  • Dedicated Rare

Recent Badges

5,3k

Φήμη στην κοινότητα

  1. Το πρωί έκλεισε η διαβούλευση το βράδυ πήγε Βουλή ! https://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Anazitisi-Nomothetikou-Ergou?law_id=1b3e04f9-6f6f-466d-8da3-b154000491fe
  2. Μην το φιλοσοφήσουμε γιατί είναι ακόμη πιο σύνθετο. Κατά τη γνώμη μου, που έχω παρακολουθήσει τα 40/60... @tettris, στο ερώτημά σου, το πρώτο είναι ενημερώσιμο και το δεύτερο ΥΔ μόνο για τον ανίκητο του zavi.
  3. Άμεσα θα απαντήσω στο ερώτημα που ο ίδιος έθεσα : - Η περίπτωση 1 , περιλαμβάνει πιθανότατα πολεοδομική παράβαση, γιατί η υπέρβαση του α (στο τμήμα της κάτοψης που έχει αμφίπλευρη διεύρυνση) μπορεί να γίνει σχεδόν 4%. - Η περίπτωση 2, περιλαμβάνει πιθανότατα ΥΔ στο τμήμα της αμφίπλευρης διεύρυνσης του α (γιατί μπορεί να γίνει σχεδόν 10%). Η περίπτωση 3, περιλαμβάνει πιθανότατα πολεοδομική παράβαση. Το "πιθανότατα", σε όλες τις περιπτώσεις, αναφέρεται στο ενδεχόμενο οι συνολικές αποκλίσεις να πέφτουν κάτω από 2% (επειδή το ερώτημα τέθηκε με μικρότερο και όχι ίσο), οπότε θα είναι απολύτως νόμιμες. υγ. στο ερώτημά σου θα απαντήσω προσεχώς ... υγ1. και απαντώ @tettris: Δεν χρειαζόταν η μεταβολή x να φτάσει μέχρι το δ για να γίνει Π.Π. Και όπως ήταν η περίπτωση 1Α το πιθανότερο είναι να είναι Π.Π. όπως είπαμε παραπάνω. Τώρα που την ανέβασες πάλι, ο έλεγχος δεν θα γίνει στο δ αλλά στο β. Νότια του δ ο έλεγχος των ποσοστών γίνεται στο α και βόρεια στο β, αυτές είναι οι εξωτερικές διαστάσεις του περιγράμματος, το δ είναι εσωτερική του διάσταση. Μετακίνησε ολόκληρο το νόμιμο περίγραμμα του 1Β ώστε να συμπέσει στην αριστερή διακεκομμένη και θα καταλάβεις τι εννοώ ...
  4. @tettris Στη συζήτηση της παραπάνω παράθεσης, προφανώς και δεν κατέληγα στο συμπέρασμα ότι δεν ελέγχουμε το 2% των επιμέρους διαστάσεων. Έλεγα απλά ότι είναι πιο σύνθετο το θέμα και ελέγχονται όλες οι διαστάσεις του κτηρίου/ιδιοκτησίας. Ο νόμος μιλάει αναλυτικά (μάλιστα σε δύο σημεία, παρ.10 άρθρου 42 και παρ.2 άρθρου 81) για αποκλίσεις διαστάσεων και θέσης και μάλιστα τονίζει έλεγχος σε σχέση με την πραγματικότητα και τις διαστάσεις στο ΔΚ. Για να γίνει όμως πλήρως κατανοητό, τουλάχιστον μεταξύ μας, βάζω σε ένα σκαρίφημα το ερώτημα : Αν κόκκινη διακεκομμένη είναι η πραγματική κατάσταση κτηρίου/ιδιοκτησίας που ελέγχεται και μαύρο το ΔΚ, ποια περίπτωση από τις 3 είναι νόμιμη, ποια πολεοδομική παράβαση και σε ποια υπάρχει υπέρβαση δόμησης ;
  5. εννοείς να υπάρχει μόνον ο όγκος, με κανόνες κατανομής του στο χώρο ... Πάντως στο εξώδικο καλά τα λέει ... https://ecopress.gr/tee-exodiko-pros-dimous-3v-kai-alimou-g/
  6. Καλησπέρα Δημήτρη. Η υπενθύμισή μου απευθυνόταν στους συναδέλφους παραπάνω και όχι στη δική σου παρέμβαση.
  7. Αν θυμάμαι καλά, το αρχικό πρόβλημα του συναδέλφου αφορούσε σε πολλές θέσεις, δηλαδή η άδεια της οικοδομής εκείνης ήταν στο πεδίο εφαρμογής του ΠΔ. 455/76. Με το ΠΔ αυτό ρυθμίζονται οι χώροι με πολλές θέσεις, αρκετά αυστηρά λόγω των συνεπειών τους, ανεξάρτητα αν λειτουργούν ως σταθμοί αυτοκινήτων ή όχι. Οι απαιτούμενες εκεί μελέτες και οι προδιαγραφές για τη λειτουργία ενός τέτοιου χώρου είναι πολλές και απαιτούν έκδοση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας η οποία προηγείται της αδείας και της οποίας οι ευθύνες μεταβιβάζονται με αλλαγή ιδιοκτήτη. Η ασυμφωνία λοιπόν της πραγματικότητας με την άδεια είναι μεγάλο θέμα και αρκετά μακρυά από τα μικροπροβλήματα επίλυσης του τρόπου τακτοποίησης αυθαιρεσίας ή του Κτιριοδομικού. Το θέμα της ασυμφωνίας της σύστασης δεν το συζητάμε γιατί δεν απασχολεί, τον νομοθέτη στο ΠΔ, το πρόβλημα του συμβολαιογράφου. Καθόλου επίσης δεν απασχολεί τον νόμο η άποψη του ΤΕΕ, η οποία θεωρείται εξ' αρχής άκυρη και διεκπεραιωτική συμφερόντων όχι των συμβολαιογράφων αλλά, των "πράξεων να γίνονται".
  8. Το πλήθος, η ασάφεια και η έλλειψη χρονοδιαγράμματος των απαιτούμενων αποφάσεων για την έναρξη εφαρμογής θυμίζουν την Ηλεκτρονική Ταυτότητα του 2010.
  9. Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των πολυεπίπεδων επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στους τομείς: α) της διαχείρισης υδάτων, β) της διαχείρισης και προστασίας των δασών, γ) της αστικής ανθεκτικότητας και πολιτικής, δ) της καταπολέμησης της αυθαίρετης δόμησης, ε) της ενεργειακής ασφάλειας» http://www.opengov.gr/minenv/?p=13310 01.-ΣΝ-Clean-003.pdf
  10. Μια φορά και ένα καιρό, μετά τα χρόνια του Μεγάλου Πολέμου, ένα μικρό κράτος κάπου στα Βαλκάνια είπε να οργανωθεί. Σε όλη την τότε επικράτεια... Είπαν λοιπόν οι τότε νομοθέτες : θα κάνουμε σχέδια πόλης παντού με οργάνωση των υποδομών. Ίσως είχαν ακόμη στα αυτιά τους τη φωνή ενός μεγάλου ξένου μηχανικού, που τους φώναζε ότι είναι ντροπή να έχουν ακόμη παντορροϊκό σύστημα αποχέτευσης, αν και είχαν περάσει τουλάχιστον 40-50 χρόνια από τότε που το είπε και μια μεγάλη πτώχευση, της χώρας και του μηχανικού. Νομοθέτησαν λοιπόν : οργανωμένος πολεοδομικός σχεδιασμός στις πόλεις - οικισμούς και μόνο οι ειδικές χρήσεις που δεν μπορούν να βρίσκονται στην πόλη να τοποθετούνται δίπλα στον αγρότη και στο σπίτι του, δηλαδή στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Ήταν τότε το έτος 1923, όχι σωτήριο όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε. Τον νομοθέτη δεν τον ακολούθησε κανείς. Κάτι θυμήθηκαν πάλι το 1928, πέρασαν τα χρόνια, ήρθε και άλλος πόλεμος που συνεχίστηκε με εμφύλιο, η χώρα ρήμαξε και όλα τα πράγματα άλλαξαν. Μαζί και οι σχεδιασμοί. Τα μοντέλα του πολεοδομικού σχεδιασμού πήγαν περίπατο και ήρθε η βεβιασμένη αστυφιλία και η διαχείριση της ερήμωσης στο εκτός σχεδίου τμήμα της χώρας. Τότε κάποιοι σκέφτηκαν ότι, αφού τους μαζέψαμε μέσα και πλέον δεν υπάρχει ο αγρότης, δεν επιτρέπουμε γενικά τη δόμηση και στο εκτός ; Έτσι και οι μεσαίοι θα ξεδίνουν κοντά στους γερόντους και λεφτά από την οικοδομή θα βγαίνουν για να παίρνουμε κανένα φόρο. Άρχισαν λοιπόν μετά το 1960, συνέχισαν το 1978 και ολοκλήρωσαν το 1985. Και το τοπίο πλέον διαμορφώθηκε, όλα ίδια παντού μόνο που, νόμιμα, χτίζεις λιγότερο στο εκτός. Τα αυθαίρετα ήδη είχαν αρχίσει μετά τον δεύτερο πόλεμο, όταν αποφάσισε ο πολίτης ότι δεν έχει πλέον ανάγκη τη νομιμότητα. Τα χρόνια πέρασαν, τα μοντέλα απέτυχαν ένα-ένα, ότι χρήμα είχε έρθει εισαγόμενο μετά το 2000 πήγε στην αποχέτευση (σε πολλές περιπτώσεις ακόμη με το παντορροϊκό) και ήρθε η δεύτερη μεγάλη πτώχευση. Ξανά τα "δάνεια της Αγγλίας" ... Τότε πήραν τη μεγάλη απόφαση. Οι νέοι που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι έφυγαν, εμείς λιγοστεύουμε, ελπίδα μέσω παιδείας να κάνουμε κάτι δεν υπάρχει, οπότε φτιάξτε και πουλήστε, θα γίνουμε το Ντουμπάϊ των Βαλκανίων. Ότι κάνετε όμως να είναι εκτός πόλης και οικισμών, αυτά δεν διορθώνονται, και μη σας νοιάζει προσωπικό θα φέρουμε ... Την εκκαθάριση των μεσαίων που είχαν απλωθεί στην επικράτεια την ανέλαβαν servicers. Κύριος σκοπός είναι πλέον να επαναφερθεί ο αρχικός σχεδιασμός στη μετά τον Μεγάλο Πόλεμο πορεία, δηλ. εκτός σχεδίων μόνο οι ειδικές χρήσεις. Πώς ; Δια της νομιμότητας. Ποιας νομιμότητας ; Δεν είχαμε πει κάποια στιγμή ότι η οργανωμένη δόμηση θέλει και μια πρόσβαση για να φτάσει ο κάτοικος, η πυροσβεστική, το ασθενοφόρο, η ομάδα διάσωσης και οι υποδομές στο σπίτι ; Να λοιπόν ο τρόπος ! Το πρόσωπο. Και δεν θα γυρίσουν να μας πουν γιατί μας αφήνατε μέχρι τώρα να χτίζουμε και τα χρυσοπληρώσαμε για να συνεχίσουμε να κτίζουμε ; Δεν το λέμε εμείς .. το ΣτΕ το λέει σαφώς, θέλει πρόσωπο γιατί ... πάντα ήθελε πρόσωπο. Και μάλιστα όχι ότι δρόμο άνοιξε ο αγρότης για να κουβαλάει τη σοδειά ή να πηγαίνει στο σπίτι του, όταν απέκτησε το αυτοκίνητο μετά τη μεταπολίτευση. Κανονικό δρόμο, επίσημο, με τη βούλα. Έτσι, αφού βρέθηκε και η βούλα για τους δρόμους, οδεύουμε προς την επίτευξη του στόχου ... δια του προσώπου. Μην απελπίζεστε όμως, θα έχουμε και μεταβατική περίοδο γι' αυτούς που αγόρασαν τελευταία. Μη χάσουμε και τους πρώτους πελάτες ... βγάζοντας κακό όνομα.
  11. Για να μην δημιουργούνται επικίνδυνα "κενά", ειδικά σε νέους συναδέλφους, ως προς την τοποθέτηση κτηρίων, σημειώνω και τα εξής : 1. Η περίπτωση β) αφορά σε ΚΤΗΡΙΑ που ΑΠΕΧΟΥΝ από το κοινό πλάγιο όριο και όχι σε πλευρά/ές κτηρίων (η πλευρά που αναφέρεται στον νόμο είναι του οικοπέδου και όχι του κτηρίου). 2. Την αποχή της περίπτωσης β) επιβεβαιώνει και η επαφή της περίπτωσης γ), η οποία έχει ως εξής : γ) όταν σε οποιοδήποτε τμήμα των πίσω ή πλάγιων ορίων του οικοπέδου εφάπτεται κτίριο οποιασδήποτε χρήσης και χρονολογίας κατασκευής, το κτίριο μπορεί να εφάπτεται στα όρια αυτά. 3. Η απαίτηση για αποχή υπάρχει για να διασφαλίζεται το δικαίωμα ελεύθερης θέας που έχει ιδρυθεί σε κτήρια υπάρχοντα νόμιμα σύμφωνα με παλαιότερα του ΓΟΚ85 σχέδια και συστήματα. Σαν κανόνας θεωρείται ότι, όταν το κτήριο έχει τοποθετηθεί σε απόσταση μικρότερη του 1μ ή μη νόμιμα ή χωρίς σχέδιο, τότε "δουλεία" δεν υφίσταται οπότε το νέο κτήριο τοποθετείται κατά τους Κανονισμούς (από ΓΟΚ85 και μετά) δηλαδή ΕΛΕΥΘΕΡΑ. Επίσης θεωρείται ότι σήμερα το εύρος της ελάχιστης απαιτούμενης απόστασης για να ικανοποιείται αυτή η "δουλεία" είναι δ, οπότε αν υπάρχει ήδη απόσταση παραπάνω από αυτό το εύρος πάλι το νέο κτήριο ελευθερώνεται ως προς την τοποθέτησή του. 4. Η συγκεκριμένη περίπτωση β) έχει ανάλογο στις εσοχές σε νέο κτήριο με ανοίγματα, μόνο που εκεί ορίζει σαφώς (και καθ' υπερβολή) πλέον ο νόμος ότι δεν δημιουργείται δουλεία φωτισμού. 5. Η επερχόμενη τροποποίηση του ΝΟΚ στο σημείο αυτό (επίσης με τέλεια ελληνικά) έχει ως εξής : β) όταν στο κοινό πλάγιο όριο όμορων οικοπέδων υπάρχει κτίσμα σε απόσταση μεγαλύτερη του ενός μέτρου και μικρότερη ή ίση του δ από το κοινό όριο και έχει ανοίγματα στην πλευρά αυτή, το κτίριο οφείλει να έχει κατ’ ελάχιστον απόσταση δ από το κοινό πλάγιο όριο μόνο κατά το τμήμα του οικοπέδου που υπάρχει το παραπάνω κτίσμα του όμορου οικοπέδου. Σε κάθε άλλη περίπτωση το κτίριο δύναται να εφάπτεται ή να απέχει κατά δ από το κοινό πλάγιο όριο. Και στις δύο αυτές περιπτώσεις είναι δυνατή η εφαρμογή της περίπτωσης στ΄ της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.
  12. Οι πολεοδομικές δεσμεύσεις στην τοποθέτηση κτηρίων ανέκαθεν αφορούσαν σε γειτονικά οικόπεδα και όχι σε τμήματα προβολής των κτηρίων ... Οι διαφορετικές απόψεις είναι θεμιτές αλλά πάντοτε κάποια τελεσιδικεί ...
  13. 1. Η λέξη "τμήμα" πάει στο κοινό πλάγιο όριο και εννοεί το τμήμα που αντιστοιχεί στο όμορο οικόπεδο όπου υπάρχει το εν λόγω κτήριο. 2. Το Η στο δ ή το Δ είναι πάντοτε το ισχύον μέγιστο από τους όρους δόμησης κατά την έκδοση της άδειας. Με μοναδική εξαίρεση την περίπτωση δικής σου επίσημης δέσμευσης στο ΔΚ ότι εξαντλείται ο ΣΔ σε μικρότερο του μέγιστου ύψος.
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.