Μετάβαση στο περιεχόμενο

e-e-k

Members
  • Περιεχόμενα

    45
  • Εντάχθηκε

  • Τελευταία επίσκεψη

Profile Information

  • Φύλο
    Άντρας
  • Τοποθεσία
    Κρητη
  • Επάγγελμα
    Μηχανικός
  • Ειδικότητα
    Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε.Ι.

Τελευταίοι επισκέπτες προφίλ

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

e-e-k's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • Collaborator Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

4

Φήμη στην κοινότητα

  1. Στο συγκεκριμενο θεμα εχει γινει μια αδικια που πρεπει να διορθωθει ....... Συγκεκριμενα οι οικ. αδειες που εκδοθηκαν εως 31-12-2013 και ελήγαν εως 31-12-2017, εχουν παρει παραταση εως 31-12-2020, ανεξαρτητα του αν αλλαξαν οι οροι δομησης......... Ομως οι οικ. άδειες που εκδοθηκαν απο την 1-1-2014 και μετα και εληγαν απο την 1-1-2018 και μετα (δηλαδη για 1 μερα διαφορα !!!!!!!!!!!!), δεν εχουν παρει καμια παραταση, και μπορουν μονο να αναθεωρηθουν - εαν και εφοσον ισχυουν οι αρχικοι οροι δομησης ......... Ειναι τελειως παραλογο - αλλα προς το παρον ετσι φαινεται να ισχυει - μεχρι να το διορθωσουν !!!!!!!!!!!!!! Ελπιζω καποια ΥΔΟΜ με καποιο ερωτημα - να δωσει αφορμη για την διορθωση αυτου του παραλογου - ειτε με εγκυκλιο ειτε με αλλαγη στο κειμενο του νομου ............
  2. Επειδή είχε τυχει να ασχοληθώ και εγώ με παρόμοιες περιπτώσεις, σας ενημερώνω οτι υπήρχε διάταξη που εξαιρούσε ορισμένες περιπτώσεις κτιρίων από εκδοση οικοδομικών αδειών από τις τότε Πολεοδομικές Υπηρεσίες (π.χ. τα σχολεία, τις εκκλησίες, κα). Τις μελέτες των κτιρίων αυτών (που αντιστοιχούσαν με οικοδομικές άδειες) συνέτασαν οι αντιστοιχες φορείς (π.χ. ο ΟΣΚ για τα σχολικα κτίρια ή η Ναοδομία για τις εκκλησίες, κτλ). Σχετικά με τα παραπάνω δειτε και το αρθρο-330 του Κωδικα Πολεδομικης Νομοθεσίας για την χορηγηση οικοδομικών αδειων μετά το 1993. Για τις προγενέστερες του 1993 περιπτώσεις πρεπει να ανατρέξεται στον Ν.1337/83 ή στο Ν.720/77 που περιειχαν καποιες σχετικές διατάξεις.
  3. Απαντώντας στα παραπάνω θέματα - σχετικά με την πρόταση μου για τις δύο δηλώσεις του 4178/13 (ΜΙΑΣ ΜΕ ΑΔΕΙΑ - ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗ & ΜΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ - ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ) εχω να παρατηρήσω τα εξής: α) Δυστυχώς ή ευτυχώς επιτρέπεται να υπάρχουν δύο δηλώσεις για το ίδιο ακίνητο μιας και ο 4178/13 είναι φτιαγμένος οχι για την ρύθμιση πολεοδομικών θεμάτων αλλά βασικά για την είσπραξη του προστίμου ............. β) Εαν μελλόντικά η οικοδομική αδεια ανακληθεί λόγω των αναληθών στοιχείων τότε η πρώτη δήλωση ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ θα εντάσεται κανονικά στην παρ.7 του αρ. 23 του 4178/13 όπως και θα έπρεπε.............. Αν διαφωνείται με τα παραπάνω - παρακαλώ πείτε μου σε ποια σημεία του νόμου κάνω λάθος για το ξέρω ...............
  4. Επιτέλους μπήκαμε στην ουσία του θέματος για οσους το έχουν αντιμετωπίσει και το έχουν σκεφτεί αναλυτικά..... Με βάση αυτήν την παράγραφο του παραρτήματος του 4178/13 μπορούμε να υπολογίζουμε το ειδικό πρόστιμο << αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπόμενων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια >> ......... Και ξέρουμε οτι αρκετοί συνάδελφοι ακολουθούν αυτόν τον δρόμο για τον υπολογισμό ενός πολύ μειωμένου προστίμου. Επίσης ξέρουμε ότι αρκετοί άλλοι συνάδελφοι ακολουθούν τον δρόμο του εξ' ολοκλήρου αυθαιρέτου και υπολογίζουν ενα πολύ μεγάλο προστιμο. ............. Μεταξύ λοιπόν των δύο αυτών ακραίων λύσεων εγώ θεωρώ λογικά σωστή την ενδιάμεση λύση - των δύο ξεχωριστών δηλώσεων (ΜΙΑΣ ΜΕ ΑΔΕΙΑ - ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΚΗ ΟΙΚΟΔΟΜΗ & ΜΙΑΣ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ - ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ) που παραπανω έχω προτείνει - ετσι ωστε και ο ιδιοκτήτης να εξασφαλίζεται οτι το ακίνητο του έχει υπαχθεί ολόκληρο στο 4178/13 με ένα λογικό ύψος του ειδικού προστίμου και το κράτος να εισπράξει ένα πρόστιμο για την αμαρτία αυτή (από μια αδεια που δεν έχει ανακληθεί - σε μια χώρα χωρίς κτηματολόγιο - με έναν καθαρά εισπρακτικό νόμο)........... Ευχαριστώ, καληνύχτα ...........
  5. Καταρχήν δεν αναφέρομαι σε καμια περιπτωση σε προσκόμιση πλαστων στοιχείων - αλλα ούτε και σε αποκρυψη υπάρχουσας οικοδ. αδειας - που εως σημερα δεν εχει ανακληθεί απο την Πολεοδ. Υπηρεσία!!!!!!!!!! Αναφέρομαι αποκλειστικά στο τρόπο υπολογισμού του ειδικού προστίμου τέτοιων περιπτώσεων και οχι στις προβλεπόμενες από τον νόμο κυρώσεις που μάλιστα είναι συνευθύνη μηχανικου και ιδιοκτήτη!!!!!!!! Επίσης για να καταλήξω σε αυτό το προσωπικό μου συμπέρασμα ασχολήθηκα αρκετά με το θέμα - αλλά δεν ειπα ουτε θεωρώ οτι ειναι η απόλυτη λύση - απλα εβαλα στο τραπέζι αλλη μια αιτιολογημενη άποψη - που παντως δεν ειναι επικύνδυνη οπως με κατηγορησες!!!!!!! Τέλος σε ενημερώνω οτι η λέξη ΚΑΤΙΣΧΥΩ που χρησιμοποιησες σημαινει κερδιζω-υπερνικώ και οχι αυτο που νομίζεις !!!!!!!!!!! Ευχαριστώ, καλημερα.............
  6. Η αλήθεια είναι οτι σε πολλούς από εμας έχουν τύχει ανάλογες περιπτώσεις. Προσωπικά μετα από πολύ σκέψη και κουβέντα με συναδέλφους και συμβολαιογράφους κατέληξα στην εξής λύση : Για τον υπολογισμό του προστίμου τετοιων περιπτώσεων, είναι απαραίτητη η δημιουργία δύο δηλώσεων του Ν.4178/2013 – μία δήλωση για το κτίριο που περιγράφεται στην οικοδομική άδεια ( ΧΧΧ μ2) αλλά σε μη άρτιο γήπεδο – και μια δήλωση για τις αυθαίρετες επεκτάσεις (ΥΥΥ μ2). Διότι, από την ερμηνεία του νόμου, προκύπτει ότι στην μεν πρώτη δήλωση (ΧΧΧ μ2) πρέπει να εισαχθεί το κτίριο ΜΕ ΟΙΚΟΔ. ΑΔΕΙΑ, ώστε να μην επιβαρυνθεί στον υπολογισμό του προστίμου με τους μέγιστους συντελεστές υπολογισμού, ενώ στην δεύτερη δήλωση (ΥΥΥ μ2) πρέπει να εισαχθεί το κτίριο ΧΩΡΙΣ ΟΙΚΟΔ. ΑΔΕΙΑ, ώστε να επιβαρυνθεί στον υπολογισμό του προστίμου με τους μέγιστους συντελεστές υπολογισμού - μόνο το τμήμα των επεκτάσεων (βλ. παράρτημα Ν.4178/2013). Η ερμηνεία αυτή είναι στην λογική, ότι δεν θα πρέπει να επιβαρύνεται το ίδιο εκείνος που κατασκεύασε ένα κτίριο βάση μελετών, κανονισμών, επίβλεψης, κτλ αλλά σε μη άρτιο γήπεδο - με εκείνον που κατασκεύασε ένα κτίριο αυθαίρετα, χωρίς μελέτες, κανονισμούς, επίβλεψη, κτλ. Συμπληρώστε την ειδικότητά σας στο προφίλ σας. Παρακαλώ διαβάστε τους Κανόνες Συμμετοχής Didonis
  7. Ευχαριστώ τους συναδέλφους για τις τις άπόψεις τους και έχοντας ξαναδιαβάσει το ΠΔ 118/2006 και την εγκύκλιο 11/2007, τα αρχικά μου ερωτήματα παραμένουν.... Πως θα εξυπηρετηται στην πραγματικοτητα το γηπεδο αυτο;;;;; Υπαρχει τυπικο προβλημα με την εκδοση αδειας στο γηπεδο αυτο;;; Μην ξεχνάτε την υπάρξη υψομετρικής διαφοράς 4-5 μέτρων από την στάθμη του δρόμου...... Θα πρέπει τελικά να κατασκευστούν σκαλοπάτια από την στάθμη του δρόμου έως την στάθμη του γηπέδου;;;;;;;; Που θα βρώ γραμμένα τα σχετικά περί ανθρωποθυρίδας - που αναφέρει σωστά ο GEORGE MICHEAL(εγώ θα το έλεγα άνοιγμα εισόδου μόνο για πεζούς);;;;;;
  8. Επι αρτιου γηπεδου εκτος σχεδιου με προσωπο επι επαρχιακης οδου κατατεθηκε οικοδομικη αδεια για κατοικια. Το γηπεδο βρισκεται ψηλοτερα απο την επαρχιακη οδο κατα περιπου 4-5 μετρα - υπαρχει κατακορυφο πρανες κατα μηκος του προσωπου του. Κατα συνεπεια δεν φαινεται να υπαρχει δυνατοτητα για εγκριση εισοδου-εξοδου οχηματων απο τον επαρχιακο δρομο. Υπαρχει καποια σχετικη εγκυκλιος για τετοια περιπτωση;;;; Πως θα εξυπηρετηται στην πραγματικοτητα το γηπεδο αυτο;;;;; Υπαρχει τυπικο προβλημα με την εκδοση αδειας στο γηπεδο αυτο;;;
  9. Θα σας περιγραψω ενα μολις χθεσινο περιστατικο που μου ετυχε - αλλα νομιζω χαρακτηριστικο του τι συμβανει καθημερινα και σε διαφορες υπηρεσιες του κρατους, των δημων, κτλ. Πηγα στη γραμματεια υπηρεσίας (αρμοδιοτητας του υπουργειου δικαιοσυνης) για εκδοση ενος πιστοποιητικου - φυσικα μου ζητησαν αιτηση αλλα επειδη οπως ειπαν δεν τους φερνουν αναλωσιμα το εντυπο της αιτησης θα το επαιρνα απο το κυλικειο - παω λοιπον στο κυλικειο και η κοπελα εκει ειδε πως τα συγκεκριμενα εντυπα της ειχαν τελειωσει - και χωρις κανενα μα κανενα προβλημα και δισταγμο μπαινει στο ακριβώς παραδιπλα γραφειο απο εκεινο που ειχα εγω μπει αρχικα για την αιτηση (παλι της αρμοδιοτητας του ιδιου υπουργειου) και σε κανα λεπτο επιστρεφει με καμια δεκαρια αντιγραφα της παραπανω αιτησης !!!!!!!!! Τι ρωταω τι χρωστάω και μου απανταει 40 λεπτα !!!!!!! Δηλαδη δεν μου εδωσε η γραμματεια το εντυπο αλλα με εστειλαν στο ιδιωτικο κυλικειο να το αγορασω, του οποιου εντυπου το κοστος το πληρωνει παλι το κρατος-αλλα αυτο δεν νοιαζει κανεναν !!!!!! Δεν το κανω θεμα και πληρωνω κανονικα για να κανω την δουλεια μου.... Στο τελος ομως και αφου ειχα ολοκληρωσει την εκδοση πιστοποιητικού που χρειαζομουν, αναφερα το περιστατικό στο γραφειο της εκει προισταμένης η οποία απλως απάντησε : <<σοβαρα;; σοβαρα;; πρεπει να το αναφερω !!!!!>> Ξερουμε ολοι οτι τετοια και αλλα πολυ χειροτερα περιστατικα γινονται και θα γινονται καθημερινα αν δεν ενδιαφερθουμε να παραπονεθουμε και να αλλαξουμε ολα αυτα τα κακως κειμενα που ξερουμε οτι γινονται .................
  10. Επειδή βλέπω οτι το θέμα εχει επικεντρωθεί στη διαφορα Η.Χ. και Σ.Υ.Χ. και την προσμέτρηση τους ή όχι στο συντελεστή δομησης, θέλω να τονίσω και μια σημαντική διαφορά που ξεχνάμε. Θα μπορούμε πλέον να κατασκευάζουμε κανονικά υπόστεγα και στεγασμένες πέργκολες - με οπλισμένο σκυρόδεμα (δηλαδή Σ.Υ.Χ.) και έκτος του σώματος του κτίρίου - επί των ελευθέρων τμημάτων των οικοπέδων και νομίζω οτι εκεί είναι η διαφορά.
  11. Δηλαδη για να καταλαβω και επειδή το προβλημα με την αλλαγη του τροπου πληρωμης θα το εχουμε συχνά, θα μπορουμε να αλλαξουμε το τροπο πληρωμης μονοι μας ή μετα απο συννεννοηση με το ΤΕΕ ;;;; Και αν μπορουμε μονοι μας, με ποιο τροπο ;;; μηπως κανοντας ξανα υποβολή της ίδιας δηλωσης αυθαιρέτου ;;;
  12. Σε αντιστοιχη περιπτωση που μου ετυχε (δηλαδη πωληση ενος τμηματος οικοπεδου με οικοδ.αδεια) και μετα απο αρκετο ψαξιμο κατεληξα στα εξης: α) εαν μεν εχουν ακυρωθει τα βασικα στοιχεια της οικοδ. αδειας (αρτιοτητα-οικοδομησιμοτητα) η οικοδομη είναι εξολοκληρου αυθαιρετη β) εαν εχουν τροποποιηθει λοιπα στοιχεια της οικοδ. αδειας (αποστασεις απο ορια) δηλωνονται μονο τα αυθαιρετα τμηματα της Παντως εαν υπαρχει εγγραφη συναινεση στην δηλωση αυθαιρετου και εγγραφη αναγνωριση της μη συνομης καταμησης - απο τον ιδιοκτητη που κακως αγορασε το τμημα του οικοπεδου αυτου - ο μηχανικος μπορει να προχωρησει στην αντιστοιχη δηλωση του Ν4014/2011 καθως δεν φερει ο μηχανικος ευθυνη για θεματα ιδιοκτησιακα (βλ. σχετικη ερωτοαπαντηση του ΥΠΕΚΑ)
  13. Συνεχιζοντας το θεμα αυτο - πρεπει να δουμε κατα ποσο εχει εφαρμογη και το αρθ.24 παρ.1γ (ι ή ιι ή ιιι) του Ν.4014/2011 - που ουσιαστικα μας δινει την δυνατοτητα μιας ''μεταφορας συντελεστη δομησης'' απο συμπληρωματικο ακινητο ή μιας πληρωμης στο Πρασινο Ταμειο ποσου που αντιστοιχει στην διαφορα εκτασης του γηπεδου απο την προβλεπομενη αρτιοτητα του. Βεβαια οπως οριζεται παρακατω στο νομο ο ιδιοκτητης δεν απαλλασεται απο το ειδικο προστιμο που προβλεπεται.
  14. Κατοικια κατασκευαστηκε με οικοδομικη αδεια σε γηπεδο που παρουσιαστηκε ως αρτιο κατα παρεκκλιση, αλλα στην πραγματικοτητα το γηπεδο ηταν και ειναι μικροτερου εμβαδου απο την αρτιοτητα αυτη. Τι γινεται σε αυτην την περιπτωση; Δηλωνεται με τον Ν.4014/2011 ή οχι; Και αν δηλωνεται - με ποιο τροπο; Στον υπολογισμο του προστιμου λαμβανεται με οικοδ. αδεια ή χωρις οικοδ. αδεια; Θεωρουμε ολα τα τ.μ. της κατοικιας αυθαιρετα ή ισχυει κατι αλλο;
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.