Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Αναγνωρίζεται ως έξοδο η αγορά αυτοκινήτου;


Digaletos Grigorios

Recommended Posts

Πρόκειται να αγοράσω αυτοκίνητο και τηρώ βιβλία εσόδων-εξόδων αφού δουλεύω με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Μπορώ να περάσω στα έξοδα την αγορά αυτοκινήτου κάτω απο 1.400 κ.ε? Αν ναι, ολόκληρη τη αξία του γιατι το μόνο που βρήκα είναι οτι μπορώ να περάσω το 25% μόνο και αυτό μόνο στα βιβλία και όχι στην απόδοση φπα

 

─────────────────────────────────────────────────────

Συμπληρώστε την ειδικότητά σας, μέσω της επεξεργασίας προσωπικών στοιχείων (πίνακας ελέγχου).

Chilon

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 267
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Εάν αγοράσεις αμάξι από αντιπροσωπεία (μετρητοίς ή με δάνειο), τότε:

 

Για αμάξι μέχρι 1600cc περνάς στο βιβλίο εσόδων-εξόδων το 60% της αξίας του, πχ κοστίζει 12000€ τότε περνάς τα 7200€. Το ποσό αυτό το περνάς ως πάγιο έξοδο το οποίο το αποσβένεις με ποσοστό μέχρι 15% κάθε χρόνο. Πχ τα 7200€ θα τα αποσβέσεις σε 7 χρόνια (15%x7200€=1080€ σε έξι χρόνια και το υπόλοιπα 720€ τον έβδομο χρόνο). Στη τελευταία σελίδα του βιβλίου ΕΣ-ΕΞ θα πρέπει να κάνεις ένα πίνακα αποσβέσεων όπου κάθε Δεκέμβριο θα περνάς το ποσό.

Για αμάξι πάνω από 1600cc περνάς στο βιβλίο εσόδων-εξόδων το 25% της αξίας του, πχ κοστίζει 12000€ τότε περνάς τα 3000€. Το ποσό αυτό το περνάς ως πάγιο έξοδο το οποίο το αποσβένεις με ποσοστό μέχρι 15% κάθε χρόνο. Πχ τα 3000€ θα τα αποσβέσεις σε 7 χρόνια (15%x3000€=450€ σε έξι δόσεις και το υπόλοιπα 300€ τον έβδομο χρόνο).

Τα παραπάνω ισχύουν και για τις βενζίνες σου που θα κόβεις τιμολόγια: για αμάξι μέχρι 1600cc περνάς στο βιβλίο εσόδων-εξόδων μέχρι το 60% της αξίας της βενζίνης που έχεις κόψει σε τιμολόγια. Λέω μέχρι 60% γιατί αυτό είναι και στο χέρι του εφοριακού που θα σε ελέγξει σε έναν ενδεχόμενο έλεγχο. Μπορεί να σου το κατεβάσει αυτό το ποσοστό κατά βούληση (πχ πρέπει να τον πείσεις ότι όντως το 60% είναι επαγγελματική χρήση: πχ έδρα στην Αθήνα και εργοτάξιο στην Κόρινθο).

 

 

 

Εάν αγοράσεις αμάξι με leasing (financial leasing) που σημαίνει ότι με το πέρας της μίσθωσης το αυτοκίνητο σου ανήκει, τότε:

 

Ισχύει ότι και παραπάνω. Μέχρι 1600cc περνάς στο βιβλίο εσόδων-εξόδων το 60% της αξίας του Τιμολογίου Παροχής Υπηρεσιών που θα σου στέλνουν κάθε μήνα, πάνω από 1600cc περνάς στο βιβλίο εσόδων-εξόδων το 25%. Το ίδιο κάνεις και με τις βενζίνες σου που θα κόβεις τιμολόγια.

 

 

 

Εάν αγοράσεις αμάξι με χρονομίσθωση (operational leasing) που σημαίνει ότι με το πέρας της μίσθωσης το αυτοκίνητο το επιστρέφεις πίσω και δεν σου ανήκει, τότε:

 

Ότι αμάξι και να πάρεις το περνάς στο βιβλίο εσόδων-εξόδων, 100% της αξίας του Τιμολογίου Παροχής Υπηρεσιών που θα σου στέλνουν κάθε μήνα. Το ίδιο κάνεις και με τις βενζίνες σου που θα κόβεις τιμολόγια.

Στο τέλος της χρονομίσθωσης το αμάξι δεν σου ανήκει, αλλά με ένα συμβολικό ποσό (περί τα 3000€) η εταιρία χρονομίσθωσης μπορεί να πουλήσει το αμάξι σου σε ένα συγγενικό ή φιλικό σου πρόσωπο… ο νοών νοήτω.

 

 

ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΕΚΠΙΠΤΕΙ ΦΠΑ ΟΥΤΕ ΣΤΟ ΑΜΑΞΙ ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ! ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΙΣ Α.Ε. ΤΕΛΟΣ!

 

 

Εγώ έχω πάρει ένα αμάξι με χρονομίσθωση (operational leasing) με μικτή ασφάλεια, τέλη κυκλοφορίας, service (μικρά, μεγάλα), αλλαγή ελαστικών, οδική κάλυψη όλα περασμένα μέσα. Το μόνο που κάνω είναι να βάζω βενζίνη και να το οδηγώ. Το καλό είναι ότι όπου και να είμαι στην Ελλάδα (όπου με βγάλει το επόμενο έργο) πηγαίνω στην αντιπροσωπεία και ξενοιάζω. Δεν έχω μάστορες να μου λένε: ξέρεις πρέπει να αλλάξουμε και αυτό γιατί μπλα μπλα μπλα. Τα τέλη κυκλοφορίας μου έρχονται συστημένα στο σπίτι μου κάθε Ιανουάριο μαζί με το ασφάλιστρο.

 

Τώρα δε με το νέο τρόπο φορολόγησης (έσοδα - έξοδα) είναι κάτι το οποίο στο προτείνω ανεπιφύλακτα.

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφοι αντιγράφω από έκδοση του ΤΕΕ/ΤΚΜ ΜΠΟΣΚΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ για τα φορολογικά των μηχανικών:

«ΠΡΟΣΟΧΗ

ΔΑΠΑΝΕΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ και ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤ/ΤΩΝ Ι.Χ., ΕΠΑΓ/ΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ, ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ - ΑΠΟΣΒΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ ΣΕ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ

1. Για ΕΙΧ αυτ/τα ποσοστό 25% εφόσον αυτό είναι ίσο ή μικρότερο του 3% των ακαθαρίστων αμοιβών μόνο από ελεύθερους επαγγελματίες. Π.χ. ακθ. Αμοιβές 18.000 Χ 3% = 540€, ΕΞΟΔΑ ΕΙΧ Αυτ/του 3.000 Χ 25% = 750€

άρα περιορισμός στα 540€

2. Για επαγ/κα αυτ/τα (μόνο για τεχνικές επιχειρήσεις) οι δαπάνες εκπίπτουν μέχρι ποσοστού 60% για αυτοκίνητα κυβισμού έως 1600 κ.ε. και 25%για τα αυτοκίνητα άνω των 1600 κ.ε.»

Link to comment
Share on other sites

Αυτο αναφερεται σε financial leasing και οχι σε operational. Αν πας στο εν λογω βιβλιο σελιδα 38 "τα μισθωματα που καταβαλλονται απο ελευθερο επαγγελματια σε εταιρια μισθωσης αυτοκινητων εκπιπτουν ολοκληρα... " (αυτο αναφερεται στο operatioal leasing, κοινως χρονομισθωση).

Link to comment
Share on other sites

Δε νομίζω να έχουν αλλάξει οι ανισορροπίες από τότε που τις γνώριζα:

 

Εφόσον πρόκειται για επαγγελματικό, δλδ κάποιας μορφής φορτηγό και όχι επιβατικό, μόνο σε ΑΕ ΕΠΕ περνούν όλα τα έξοδα αγοράς και χρήσης με τα αντίστοιχα τιμολόγια.

 

Αλλιώς όπως είπε και ο συνάδελφος, το παίρνεις με μίσθωση και εκπίπτουν όλα τα έξοδα.

 

Δηλαδή φανταστείτε τεχνική εταιρία ή ορυχείο ή μαρμαράδικο ή ότι άλλο με ανάγκες κίνησης εκτός δρόμου, με βιβλία Γ κατηγορίας δηλαδή ΑΕ ή ΕΠΕ, η οποία προτίθεται να αγοράσει τετρακίνητο επιβατικό, δηλαδή τζιπ.

Αν δεν είναι φορτηγό ή λεωφορείο δε μπαίνει στα έξοδα της εταιρίας.

Δηλαδή υπάρχει περίπτωση να περιοριστεί η εταιρία αυτή στη δουλειά της, εξαιτίας του φορολογικού νομικού πλαισίου.

 

Αν όμως αποφασίσει να πάρει το τζιπ με leasing τότε δεν έχει κανένα πρόβλημα με τα έξοδα και μπορεί να λειτουργήσει όπως ήθελε.

Ακόμα και αν ο ιδιοκτήτης οποιασδήποτε επιχείρησης (π.χ. μανάβικου) ήθελε να πάρει οποιοδήποτε αυτοκίνητο (π.χ. Ferrari) τότε πάλι εκπίπτουν όλα τα έξοδα.

Δηλαδή θεωρείται ότι η Ferrari μέσω leasing είναι εργαλείο δουλειάς, ενώ το τζιπ μέσω αγοράς δεν είναι.

 

Δηλαδή προωθείται το leasing σε βάρος της αγοράς.

 

Σας φαίνεται και σας παράλογο;

Μα οι εταιρίες leasing είναι οι τράπεζες..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Golf TSI 1400cc 140PS Οκτώβριος 2008 (GT Sport έκδοση, plus ESP, πολύ-λειτουργικό τιμόνι, cruise control, RCD 500).

 

Τιμή τις μετρητοίς: 23.500,00€

Operational leasing με 36 δόσεις: 1x12.000,00€ + 35x439,93€ = 27.397,55€ (με δικαίωμα εξαγοράς + 3.000,00€ = 3.0397,55€, αλλά τότε μιλάμε πλέον για financial leasing οπότε δεν εκπίπτει το 100%… δες το παραπάνω post μου...)

 

Το πρώτο μήνα μου ήρθε τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών για 12,000.00€ το οποίο και πέρασα στο βιβλίο εσόδων-εξόδων στη λίστα «χωρίς έκπτωση ΦΠΑ» και ξένοιασα από έξοδα για το 2008...

 

Με 30.397,55€ - 23.500,00€ = 6897,55€ έχω τα εξής:

 

3x μικτή ασφάλιση (minimum 3x1000=3.000€)

4x τέλη κυκλοφορίας Οκτ. 2008 με Οκτ. 2011 (minimum 4x200=800€)

2x αλλαγή ελαστικών (επιλογής μου) ανά 40.000 km (minimum 2x400=800€)

3x μεγάλα service ανα 30000km (όριο 30000km/χρόνο) (minimum 3x400=1200€)

3x μικρά service ανα 15000 km(όριο 30000km/χρόνο) (minimum 3x100=300€)

3x οδική ασφάλεια (minimum 3x100=300€)

Αααα… και μια θυρίδα δωρεάν για 3 χρόνια στην τράπεζα που κάνω το leasing (priceless…:))

 

Σύνολο: 6.400,00€ (τουλάχιστον) οπότε διαφορά από αγορά τις μετρητοίς: 497, 55€.

 

Αν υπολογίσεις τα θετικά του να έχεις κάθε μήνα πάγια έξοδα 440€ (στο χρόνο 5280€) και ιδίως τώρα που θα μας πάει ισολογιστικά τότε η πλάστιγγα γέρνει προς το μέρος του operational leasing.

Προσπαθούσα να πείσω τον κολλητό μου, ο οποίος πήρε το Audi A3 μετρητοίς, να το πάρει με χρονομίσθωση ως εξής: π.χ. αν το αμάξι έκανε 30.000,00€, πρώτη δόση 28.250,00€ και 35 δόσεις των 50,00€. Πέρυσι είχε πολύ μεγάλο εισόδημα αλλά καθόλου έξοδα… ;)

 

Για αγορά με δάνειο απο τράπεζα ή την αντιπροσωπεία, ουτε συζητηση.

 

Αν θες περαιτέρω πληροφορίες στείλε pm.

Link to comment
Share on other sites

φίλε TOPAP επειδή αυτό που περιγράφεις θεωρώ ότι έχει πολύ ενδιαφέρον ήθελα να σε ρωτήσω τα εξής 2 πράγματα :

 

1) κάπου στο νετ σε αντίστοιχο οικονομικό (πολύ γνωστό) φορουμ διάβασα πρόσφατα ότι είναι ακριβώς όπως τα λες με τη διαφορά ότι η ατομική επιχείρηση μπορεί να δηλώσει ως έξοδα αυτοκινήτου εώς 3% των μικτών εσόδων....στα οποία περιλαμβάνονται προφανώς τα έξοδα ενοικίασης αυτοκινήτου ( ως τέτοιο έξοδο νομίζω ότι περνάει το operational leasing)

Θα ήθελα τη γνώμη σου, δεν ξέρω τι από τα δύο είναι το σωστό.

 

2) Από τότε που έκανες την αγορά έχεις περάσει κάποιο φορολογικό έλεγχο?

 

Δεν αμφισβητώ αυτό που περιέγραψες παραπάνω, απλά αναζητώ περισσότερες πληροφορίες, διότι αν ισχύει το 3% σε πιθανό φορολογικό έλεγχο δεν αναγνωρίζεται σαν έξοδο και μετά υπάρχει θέμα , γιατί τα ποσά είναι μεγάλα....

Link to comment
Share on other sites

Όπως είπα και παραπάνω, εάν ανατρέξεις στην σελίδα 38 του βιβλίου της Μπόσκου: 'Φορολογία Ελεύθερων Επαγγελματιών Αρχιτεκτόνων-Μηχανικών' έκδοση του ΤΕΕ/ΤΚΜ (υπάρχει στο downloads αν δεν το έχεις ήδη) θα πάρεις τις απαντήσεις που ψάχνεις.

 

Τα μισθώματα που καταβάλλονται από ελεύθερο επαγγελματία σε εταιρία μίσθωσης αυτοκινήτων εκπίπτουν ολόκληρα. Σύμφωνα με το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 3.2 του άρθρου 49 του Κ.Φ.Ε. σε συνδυασμό με την περίπτωση β’ της παραγράφου 1 του 31 του ίδιου κώδικα τα μισθώματα που καταβάλλονται από ελεύθερο επαγγελματία σε επιχείρηση ενοικίασης αυτοκινήτων για τη μίσθωση Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτου εκπίπτουν ολόκληρα από το ακαθάριστο εισόδημα του, εφόσον βέβαια αποδεικνύεται η καταβολή τους με νόμιμα δικαιολογητικά, έχουν καταγραφεί στα βιβλία του και εφόσον το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται για τις ανάγκες της άσκησης του ελευθέριου επαγγέλματος (σχετ. 1019689/379/Α0012/27.3.2002 έγγραφο).

 

Στις σελίδες που προηγούνται ή ακολουθούν στο βιβλίο της Μπόσκου, όπου αναφέρεται η λέξη μίσθωση μιλάει για operational leasing ενώ όπου αναφέρεται η λέξη leasing μιλάει για financial leasing.

 

 

Η χρονομίσθωση ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2008 και μέχρι τώρα δεν μου έχει τύχει κανένας έλεγχος. Ο θείος μου που είναι φαρμακοποιός, έχει εδώ και πολλά χρόνια αμάξι με χρονομίσθωση (στην ίδια εταιρία) και ως τώρα δεν είχε ποτέ πρόβλημα. Ο ίδιος μάλιστα στο Ε1 δεν έβαλε στο αντίστοιχο πεδίο την κατοχή του αμαξιού σε αντίθεση με εμένα που το έβαλα πέρυσι αλλά φέτος δεν θα το βάλω. Εξάλλου ακόμα και η άδεια του αμαξιού είναι στο όνομα της xxx Εταιρίας Εκμισθώσεων Α.Ε. κατά 100%.

 

Στην ουσία αυτό που κάνεις είναι να ενοικιάζεις αμάξι από μια εταιρία τύπου Avis, Hertz, κλπ.

 

Μόλις συνειδητοποίησα ότι ακόμα και με το 3% βγαίνουν τα νούμερα:

 

Έστω αυτοκίνητο αξίας 12.000€ κάτω των 1600cc. Στα έξοδα θα περάσει το 60% => 7.200€.

Αν κάνεις απόσβεση με τον χαμηλότερο συντελεστή 11% (απόσβεση σε 10 χρόνια: 11%+11%+…+11%+1%=792€+792€+…+792€+72€) τότε το 3% θα είναι μεγαλύτερο εάν έχεις κόψει ΑΠΥ λιγότερα από 26.400€ (3%x26.400€=792€) δηλαδή περί τα 2.200€ το μήνα.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.