Μετάβαση στο περιεχόμενο

Απορίες για ενεργειακές μελέτες, επιθεωρήσεις και ΠΕΑ


af.civileng

Recommended Posts

Γεια σας...

 

Είμαι νέος Πολιτικός Μηχανικός ΤΕ και όπως γνωρίζω ενεργειακές μελέτες μπορώ να υπογράψω αλλά δεν είμαι ενεργειακός επιθεωρητής. Συνεργάζομαι όμως με έναν προσωρινό για την πραγματοποίηση ενεργειακής επιθεώρησης και την έκδοση ΠΕΑ και έχω κάποιες απορίες:

 

1) Όταν συμπληρώσω τα χρόνια που απαιτούνται σκοπεύω να κάνω τα σεμινάρια και να δώσω εξετάσεις για να ενταχθώ στο μητρώο ενεργειακών επιθεωρητών. Στις προϋποθέσεις όμως για την ένταξη έχει και "εμπειρία σε ενεργειακές μελέτες και επιθεωρήσεις". Όπως γνωρίζω, μπορώ να πραγματοποιώ ενεργειακές μελέτες και να τις υπογράφω σαν Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε. αλλά δεν μπορώ να υπογράψω ενεργειακές επιθεωρήσεις μιας και δεν είμαι ακόμα επιθεωρητής. Πως θα αποδείξω την εμπειρία μου στις επιθεωρήσεις; Απλά με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που κόβω στο όνομα του συνεργάτη μου που είναι επιθεωρητής με μία αναφορά στον αριθμό πρωτοκόλλου του ΠΕΑ; Με μία βεβαίωση από τον ίδιο ότι συμμετείχα σε αυτές; Ή μήπως χρειάζεται να με περνάει στο σύστημα αμοιβών του ΤΕΕ ως συμμετέχων σε αυτές;

 

2) Οι καινούργιες οικοδομικές άδειες για να εγκριθούν από την αρμόδια πολεοδομία πρέπει να συνοδεύονται από ενεργειακή μελέτη που να αναφέρει πως το κτίριο προορίζεται για τουλάχιστον Β ενεργειακή κλάση αν δεν κάνω λάθος. Σαν Πολιτικός μηχανικός όμως πέρα από τα στατικά, τα αρχιτεκτονικά και την ενεργειακή μελέτη δεν ασχολούμαι και με τα μηχανολογικά. Η άδεια θα έχει βέβαια και μηχανολογική μελέτη αλλά ποιος εγγυάται στην πολεοδομία για την τοποθέτηση AC ή λέβητα ή για την θερμομόνωση ταράτσας και τοίχων;

 

3) Στην περίπτωση που γίνεται ενεργειακή επιθεώρηση και έκδοση ΠΕΑ σε ολόκληρη την πολυκατοικία που αποτελείται από αρκετά διαμερίσματα και το ένα έχει όλες τις προδιαγραφές για να είναι ενεργειακά αποδοτικό αλλά κάποιο άλλο καθόλου, εκδίδεται ένα ενεργειακό πιστοποιητικό για όλη την πολυκατοικία;