Μετάβαση στο περιεχόμενο

- - - - -

Εσωτερική ακτίνα στροφής Vs Ακτίνα Καμπυλότητας

parking ακτίνα στροφής απόφαση 98728/7722/93

  • Please log in to reply
4 απαντήσεις στο θέμα

#1 Καλλικτίνος

Καλλικτίνος

    Νέο Μέλος

  • Members
  • Pip
  • 2 Μηνύματα:
Offline

Δημοσίευση 25 Νοέμβριος 2012 - 20:54

Καλησπέρα σε όλους,

Προσπαθώ να βγάλω άκρη με το σχεδιασμό διαγράμματος κίνησης (και θέσεων στάθμευσης) σε έναν υπόγειο χώρο. Σύμφωνα με τις παρ. 1 & 2 του άρθρου 2 της Απόφασης 98728/7722/93 (ΦΕΚ-167/Δ/2-3-93) εμφανίζεται ο όρος "εσωτερική ακτίνα στροφής". Οι απορίες μου σε σχέση με τον όρο αυτόν (και άρα με τον τρόπο εφαρμογής του εν λόγω άρθρου) έχουν ως εξής:

1. Τι σχέση έχει η "εσωτερική ακτίνα στροφής" με την "ακτίνα καμπυλότητας" που υπάρχει σαν όρος στην οδοποιία;
2. Ποιο είναι το κέντρο της "εσωτερικής ακτίνας στροφής";

Ευχαριστώ.
  • 0

#2 maneni

maneni

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 845 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΠατρα
  • Ειδικότητα:Διπλ. Μηχ/γος & Αερ/γος Μηχ/κος
Offline

Δημοσίευση 25 Νοέμβριος 2012 - 21:45

αν δεν απατωμαι, η ακτινα καμπυλοτητας αναφερεται στο στο κεντρο του δρομου ενω το αλλο στην ασωτερικη μερια.
  • 0

#3 Manolis gon

Manolis gon

    Συντονιστής

  • Moderators
  • 6.380 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑγ. Νικόλαος - ΚΡΗΤΗ
  • Ειδικότητα:Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 27 Νοέμβριος 2012 - 02:51

Η εσωτερική ακτίνα στροφής σύμφωνα με το άρθρο αυτό είναι η ακτίνα της εσωτερικής πλευράς του διαδρόμου όταν έχει καμπύλο τμήμα .Η εξωτερική πλευρά του καμπύλου τμήματος καθορίζεται με τον πίνακα του ίδιου άρθρου .Στην πρώτη τιμή του πίνακα έχουμε εσωτερική ακτίνα 3 μ και πλάτος διαδρόμου 3,50μ Αν φέρεις λοιπόν ένα τμήμα κύκλου με ακτίνα 3 μ και μετά φέρεις παράλληλη 3,50 έχεις σχεδιάσει ένα διάδρομο κυκλικού τμήματος με πλάτος 3,50 μ.Κανε μια σχεδιαστική δοκιμή και θα το καταλάβεις.
  • 0

#4 Καλλικτίνος

Καλλικτίνος

    Νέο Μέλος

  • Members
  • Pip
  • 2 Μηνύματα:
Offline

Δημοσίευση 27 Νοέμβριος 2012 - 03:41

Σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Εξακολουθώ όμως να έχω αμφιβολίες σχετικά με τη θέση του "κέντρου" αυτού του τμήματος κύκλου που αναφέρει ο Manolis gon ότι θα πρέπει να φέρω.
Το κέντρο θα είναι επάνω στη διαγώνιο των δύο κάθετα τεμνώμενων δρόμων/διαδρομών για τους οποίους θέλω να σχεδιάσω τη στροφή (δηλαδή 45 μοίρες) , ή θα είναι "περασιά", δηλαδή στην επέκταση μιας νοητής κάθετης ευθείας στον άξονα του ενός από τους δύο δρόμους και συγκεκριμένα στο σημείο από όπου θα "ξεκινά" το αυτοκίνητο να στρίβει (δηλαδή 0 μοίρες);

Όπως καταλαβαίνετε, μπορώ να τα σχεδιάσω και τα δύο, αλλά φαντάζομαι ότι το αυτοκίνητο θα χωράει να στρίψει σε έναν από τους δύο αυτούς κύκλους...

Βασικά αυτό προσπαθώ να θυμηθώ και με την ακτίνα καμπυλότητας (Πώς βρίσκουμε το κέντρο) και δυστυχώς έχω χάσει τις σημειώσεις μου.

Αν δεν καταλάβατε τι ρωτάω, πείτε μου το για να σας κάνω ένα σκαρίφημα (μιας και μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις).

Ευχαριστώ και πάλι.
  • 0

#5 maik

maik

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 335 Μηνύματα:
  • Ειδικότητα:Διπλ. Αγρονόμος & Τοπογράφος Μηχ/κός
Offline

Δημοσίευση 27 Νοέμβριος 2012 - 08:06

1ος τρόπος : Η εντολή Fillet του Autocad με Radius=3.50μ θα σου δώσει τον κύκλο που θέλεις.

2ος τρόπος : Φέρε παράλληλες στις δύο κάθετες διευθύνσεις σε απόσταση 3,50 μ και η τομή τους θα σου δώσει το κέντρο του κύκλου. Ο απέναντι κύκλος (τόξο ουσιστικά) θα εχει το ιδιο κέντρο και ακτίνα 3,50+3,00=6,50μ.
  • 0





Θέματα με μια ή περισσότερες όμοιες ετικέτες: parking, ακτίνα στροφής, απόφαση 98728/7722/93