Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πρόσωπο οικοπέδου και πρόσβαση σε οικισμό προ του 23


Recommended Posts

Συνάδελφοι,

 

έχω το εξής θέμα. Έχω αναλάβει τον σχεδιασμό κατοικίας σε οικόπεδο εντός των ορίων οικισμού προϋφιστάμενου του 23.

 

Όπως φαίνεται και στο επισυναπτόμενο σκαρίφημα το οικόπεδο έχει πρόσωπο επί επαρχιακής οδού πρωτεύοντος επαρχιακού δικτύου, ανατολικό όριο άλλες ιδιοκτησίες, δυτικά κοινοτικό δρόμο χαρακτηρισμένο από δικαστήριο πλάτους 2,5 μ και νότια από μη χαρακτηρισμένο δρόμο μεταβλητού πλάτους (2,8 με 3,8 μ) ο οποίος όμως εμφαίνεται σε όλους τους δημοσιευμένους χάρτες και αποτελεί τον μοναδικό τρόπο πρόσβασης οχήματος στο οικόπεδο αλλά και στις ανατολικές όμορες ιδιοκτησίες.

 

 

Θεωρώ δεδομένο ότι το οικόπεδο είναι άρτιο και οικοδομήσιμο όπως επιβεβαιώνει και ο τοπογράφος τόσο λόγο παλαιότητας, επιφανείας όσο και επειδή έχει πρόσβαση επί επαρχιακού δικτύου.

 

Οι ερωτήσεις μου είναι οι εξής:

 

1.Μεταξύ του βόρειου ορίου (προσώπου) επί της επαρχιακής οδού (πράσινη στο σκίτσο) και της οδού υπάρχει πρανές υψομετρικής διαφοράς περί τα 7 μέτρα και απόσταση περί τα 3,50.

 

Θεωρώ πως δεν μπορώ να έχω είσοδο - έξοδο από εκεί με διαμόρφωση του πρανούς γιατί αυτό πρακτικά δεν μου ανήκει. Ισχύει κάτι τέτοιο;

 

 

2. Το θέμα είναι ότι ο βασικός δρόμος πρόσβασης και αποκλειστικός για οχήματα είναι ο "κόκκινος στο σκίτσο" . Από την στιγμή που δεν υπάρχει όμως χαρακτηρισμός για αυτόν πως καλύπτομαι πολεοδομικά να έχω σίγουρα είσοδο - έξοδο οχημάτων και ιδανικά και κεντρική είσοδο στο ακίνητο (εκεί είναι ούτως ή άλλως σήμερα).

 

Ο δρόμος αυτός φαίνεται σε όλους τους δημοσιευμένους χάρτες και χρησιμοποιείται εν τοις πράγμασι ως δημόσιος αλλά δεν υπάρχει επισήμα χαρακτηρισμός. Στις υπηρεσίες φάνηκαν πολύ χαλαροί με το θέμα χαρακτηρισμός και πρόσβαση στο οικόπεδο, το ίδιο και ο τοπογράφος ο οποίος είναι ντόπιος. Απλά θα ήθελα μία συμβουλή για το πως να το χειριστώ

 

3. Ο "κίτρινος στο σκίτσο" χαρακτηρισμένος κοινοτικός πλάτους 2,5 μ. μπορεί ενδεχομένως να αποτελέσει την επίσημη πρόσβαση πεζών στο επίπεδο της αδείας και ενδεχομένως δεύτερο πρόσωπο για τα δίκτυα αλλά για την τεκμηρίωση ενός parking στο οικόπεδο είναι πρακτικά αδύνατο.

 

 

Ευχαριστώ πολύ. Κάθε στοιχείο θα αποτελούσε εξαιρετική βοήθεια από εσάς

 

 

Σημείωση: Ο ιδιωτικός δεξιά του "κόκκινου" ήταν μέρος του οικοπέδου μου το οποίο με ιδιωτικό συμφωνητικό παραχωρήθηκε ως κοινόχρηστα πρόσβαση στις ιδιοκτησίες στο ανατολικό όριο

post-6377-0-33021900-1375953991_thumb.jpg

Edited by DIMITRIS80
Link to comment
Share on other sites

 θεωρώ πως αν πληρούνται  τα υπόλοιπα κριτήρια (ορατότητα κλπ) η αρμόδια υπηρεσία συντήρησης της οδού θα εκδώσει άδεια εισόδου-εξόδου οχημάτων.Μπορείς να αιτηθείς άδεια εισόδου-εξόδου οχημάτων με συνημμένο τοπογραφικό και να σου απαντήσουν αν η πρόταση γίνει δεκτή. Η άδεια αυτή έχει ισχύ 3 χρόνια. 

Υπάρχει όριο απαλλοτρίωσης της επαρχιακής? 

ο κοινοτικός δρόμος (κίτρινο χρώμα) συνδέεται με τον επαρχιακό?

ο ιδιωτικός χώρος είναι μέρος του οικοπέδου ή αποτελεί τμήμα άλλου οικοπέδου?

 

Όσο αφορά τον μη χαρακτηρισμένο δρόμο (κόκκινου χρώματος), υπάρχει κάποιος από τους κατοίκους που αμφισβητεί την κοινοχρησία του? Αν επί χρόνια αυτός ο δρόμος έχει κοινόχρηστο χαρακτήρα και εμφανίζεται και στους χάρτες ΓΥΣ όπως λες, δε βλέπω το λόγο να χρειάζεται να προβείς στη χρονοβόρα διαδικασία του χαρακτηρισμού της οδού. Η οικοδομική άδεια εκδίδεται κανονικά αφού έχεις πρόσωπο σε κοινόχρηστο -κοινοτικό δρόμο.

Η είσοδος έξοδος των οχημάτων θα γίνεται από τον κοινοτικό (κίτρινο) δρόμο ή από τον επαρχιακό εάν εγκριθεί και αν κατασκευαστικά είναι εφικτό να γίνει κάτι τέτοιο. Στη περίπτωση που εγκριθεί άδεια εισόδου-εξόδου από τον επαρχιακό, κατασκευαστικά θα "φαγωθεί" τμήμα του πρανούς του δρόμου για να γίνει ράμπα ανάβασης-κατάβασης, ενδεχομένως παράλληλα με το πρόσωπο του οικοπέδου στον επαρχιακό. 

 

Υ.Γ συμπλήρωσε την ειδικότητά σου στο προφίλ συνάδελφε

Edited by Pavlos33
Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ για την ανταπόκριση, συνάδελφε.

 

Την ειδικότητα την συμπλήρωσα αμέσως μετά την ανάρτηση του μηνύματος μου. Ελπίζω να φαίνεται τώρα. Ειδάλλως είμαι αρχιτέκτονας μηχανικός.

 

 

Απαντώντας αρχικά στις ερωτήσεις σου αρχικά:

1. Όριο απαλλοτρίωσης της επαρχιακής όπως μου απάντησαν γραπτώς από την Δ12 δεν υπάρχει και κατά συνέπεια πάω με το ΦΕΚ 169Α/1998, όπου αναφέρεται ότι «στην περίπτωση που το όριο της απαλλοτρίωσης δεν είναι καθορισμένο,  ως όριο της οδού ορίζεται το σημείο συνάντησης του εξωτερικού άκρου της τάφρου ή του πρανούς του εκχώματος ή του επιχώματος με το φυσικό έδαφος». Από το εν λόγω ΦΕΚ (στο οποίο με παρέπεμψαν στην πολεοδομία Καπανδριτίου) προκύπτει  ότι τα όρια του οικοπέδου είναι όπως φαίνονται σε όλα τα τοπογραφικά (παλιά & νέο), δηλαδή ότι το πρανές ανήκει στο δρόμο.

2. Ο κοινοτικός συνδέεται κανονικά με τον επαρχιακό, τον χτυπάει όμως υπό γωνία τέτοια που απαγορεύει ασφαλή έσοδο ή έξοδο από / σε αυτόν. Είναι δε πολύ στενός και ο γείτονας έχει δείξει προθέσεις κατάληψης αυτού (γλάστρες κλπ).

3. Ο ιδιωτικός δεξιά του κόκκινου στο σκίτσο αποτελούσε μέχρι το 74 μέρος του οικοπέδου μου οπότε και με ιδιωτικό συμφωνητικό παραχωρήθηκε προς χρήση στους "ανατολικούς" όμορους γιατί δεν είχαν πρόσβαση στα δικά τους (τα οποία ήταν το 45 μέρος ενός ενιαίου οικοπέδου μαζί με το δικό μου - όταν λέω δικό μου εννοώ του πελάτη).

 

 

 

Πρακτικά δεν με εξυπηρετεί η πρόσβαση οχημάτων

1.ούτε από την επαρχιακή (πράσινη) επειδή κατασκευαστικά θα είναι μία δύσκολη κοστοβόρα και απευκτέα  αισθητικά επέμβαση

2. ούτε από τον κίτρινο κοινοτικό επειδή συνδέεται ακριβώς πάνω σε στροφή με τον επαρχιακό, είναι  μικρού πλάτους και σε επίπεδο χαμηλότερο  από το οικόπεδο με αποτέλεσμα να πρέπει να το διανύσω όλο και εν τέλει να μπω στο σημείο συμβολής με τον κόκκινο δρόμο με ότι συνεπάγεται η στροφή ενός οχήματος εκεί.

 

 

Το πρόβλημα μου είναι το ότι για να μην  αλλοιώσω ένα  ιδανικό τοπογραφικά οικόπεδο (θέα - φυσικός αποκλεισμός από τον επαρχιακό) και επιπλέον να μην φάω ένα σημαντικό μέρος αυτού σε οδικές διευθετήσεις (χώρους αναστροφών, ασφαλτοστρώσεις και ράμπες) θα "ήθελα" να εξασφαλίσω πρόσβαση οχημάτων από τον κόκκινο με ένα στεγασμένο χώρο στάθμευσης στο σημείο που αυτός χτυπά το οικόπεδο.

Βλέπω πως αυτό θα μου ανοίξει συζητήσεις με τις αρχές και ίσως τελικά να μην καταλήξω και κάπου.

Μάλλον θα πρέπει να επανέλθω στην πελάτισσα για να δουμε από πότε χρησιμοποιέιται κοινόχρηστα ο δρόμος και να εξασφαλίσω ίσως κάποια αεροφωτογραφία δεκαετίας από ΓΥΣ για να επιβεβαιώσω την κοινόχρηστη χρήση την τελευταία δεκαετία ή περισσότερο.

 

Πρόσωπο και ανθρωποθυρίδα όπως το έχω σκεφτεί θα βάλω την κοινόχρηστη κίτρινη για να ούτως ή άλλως

Link to comment
Share on other sites

περα απο τα πολεοδομικα που, πολυ σωστα  ανεπτυξε ο παυλος

 

να προσεξεις την παρατηρηση του....

 

ο "ιδιωτικος δρομος" μπορει  μεν  να παραχωρηθηκε απο τον ιδιοκτητη ,  ειτε γραπτα ειτε προφορικα σαν "δουλεια διελευσης"

 

πλην δεν του αφαιρει τα τμ απο την ιδιοκτησία του...

Edited by dimitris GM
Link to comment
Share on other sites

Αυτό είναι που με τρώει εδώ και δύο ώρες dimitris GM.

 

 

Εν τέλει δεν θα έπρεπε το τοπογραφικό το οποίο συντάχθηκε πρόσφατα και για αυτόν τον σκοπό, αυτόν τον ιδιωτικό δρόμο να τον περιλαμβάνει εντός των ορίων της ιδιοκτησίας του πελάτη μου και να τον χαρακτηρίζει ως δουλεία διέλευσης βάσει ιδιωτικού συμφωνητικού;

 

Επιπλέον συνειδητοποιώ τώρα ότι το οικόπεδο του πελάτη αποτελεί βάσει συμβολαίου του 45 αλλά και της κληρονομιάς του 2002 το ήμισυ διαιρετού αγρού/κτήματος (το άλλο ήμισυ είναι τα δύο ανατολικές ιδιοκτησίες Α και Β). Αυτό πρακτικά σημαίνει τι; Διαιρετός στα δικά μου τα ελληνικά σημαίνει αυτός που δύναται να διαιρεθεί και όχι ο διαιρεμένος (δηλ. κατατετμημένος). Άρα μιλάμε για μιας μορφής κάθετη  ιδιοκτησία ή όχι;

Link to comment
Share on other sites

ετσι επρεπε...να τον περιλαμβανει...

 

Για τα υπολοιπα..

 

εσυ θα απαντησεις...οταν δεις τι  λεει η αποδοχη του 2002 στην περιγραφη ακινητων και ιδιοκτητων...

 

Η αποδοχη ειναι ο τιτλος....αυτος ειναι η βαση για τοπογραφικο...

Την βλεπεις και κρινεις...

Βλεπεις και αν  μετεπειτα εγινε καποια πραξη διανομης ή συστασης κλπκλπ

τα λεμε

Link to comment
Share on other sites

Και στην αποδοχή κληρονομιάς (2000 εν τέλει) αναφέρεται ως το ήμισυ διαιρετού αγρού 4 στρεμμάτων χωρίς να γίνεται αναφορά στους ιδιοκτήτες του άλλου ημίσεος.

 

Στο άλλο μισό ξέρω ότι έχει γίνει σύσταση κάθετης ιδιοκτησίας και έχουν ανεγέρθη δύο κατοικίες.

Είναι δυνατόν η άλλη πλευρά να έχει προχωρήσει σε σύσταση κάθετης ιδιοκτησίας στο δικό της ήμισυ χωρίς να έχει προηγηθεί κατάτμηση του συνόλου του διαιρετού αυτού αγρού;

 

Τώρα έχω ζητήσει από την πελάτισσα να ψάξει για οτιδήποτε συνιστά διαίρεση/ κατάτμηση και βλέπουμε.

Link to comment
Share on other sites

και βεβαια μπορει...

 

προφανως εγινε κατατμηση με διαθηκη με βαση την οποια εκαναν την αποδοχη....

"αφησε" στον ενα  το αριστερα..

 

και στους αλλους  δυο το δεξια...

και μετα

α] ή συμφωνησαν να αφησει δρομο

β] ή εξ αρχης ο δρομος δοθηκε με την διαθηκη  στους "δεξια"

 

Δες την περιγραφη του "αριστερα"

εχει  και ορια και διαστασεις...

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς έγινε με την αποδοχή εν τέλει χωρίς όμως να αναφέρονται διαστάσεις ενώ τα όρια που περιγράφονται είναι του συνόλου. Προφανέστατα η συμβολαιογράφος της κληρονομιάς αντέγραψε το προηγούμενο συμβόλαιο λόγω έλλειψης τοπογραφικού, εικάζω.

 

Δύο παραχωρητήρια που ακολουθούν την κληρονομιά και αφορούν στο δικό μας "αριστερό" κομμάτι το εμφανίζουν ως κατατετμημένο πλέον και με τις σημερινές του διαστάσεις και όρια.

Σε αυτά δε  η δουλειά διέλευσης(ιδιωτικός δρόμος) για την οποία μιλήσαμε πιο πάνω δεν εμφανίζεται ως ιδιοκτησία μας πλέον οπότε δεν υπάρχει για εμένα λόγος πλέον να περιληφθεί στο τοπογραφικό.

 

Θεωρώ πως η τελευταία κίνηση που μου μένει είναι να μιλήσω με την γηραιά συμβολαιογράφο που συνέταξε κληρονομιά και μεταγενέστερα παραχωρητήρια να μου επιβεβαιώσει ότι  όντως και με κάποιο συγκεκριμένο νομικό εργαλείο η αποδοχή κληρονομιάς λειτούργησε ως επιβεβαίωση κατάτμησης που ούτως ή άλλως ίσχυε από το 45. 

 

Σε ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου, Δημήτρη

Link to comment
Share on other sites

Η είσοδος έξοδος των οχημάτων θα γίνεται από τον κοινοτικό (κίτρινο) δρόμο ή από τον επαρχιακό εάν εγκριθεί και αν κατασκευαστικά είναι εφικτό να γίνει κάτι τέτοιο. 

 

 

Πως θα γίνεται από τον δρόμο, συνάδελφε, εφόσον το αναγνωρισμένο πλάτος του δρόμου είναι 2,5 μέτρα και όχι 7,5μ.

Σύμφωνα με το ΠΔ111/2004 όντας στο ηπειρωτικό τμήμα του Ν. Αττικής επιβάλλεται να εξασφαλίσω θέσεις στάθμευσης.

Βλέπω όμως ότι πέρα από την , ούτε να το σκεφτώ δεν θέλω, λύση της επαρχιακής οδού κανένας από τους διατιθέμενους δρόμους δεν πιάνει αυτή την διάσταση.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.