Μετάβαση στο περιεχόμενο

Άρθρο 48 του νέου νόμου αυθαιρέτων: Απόδειξη ότι η υποκρισία συνεχίζεται


Didonis

Recommended Posts

Θα τοποθετηθώ σε κάθε σχόλιο (αργότερα).

Σαν γενική τοποθέτηση πρέπει να γνωρίζουμε ότι από το 1923 μέχρι σήμερα η πολεοδομική νομοθεσία (που έχει ισχύ ποινικού νόμου) επιβάλλει τον έλεγχο όλων των εργασιών  που γίνονται σε εφαρμογή εγκεκριμένων μελετών μέσω της οικοδομικής άδειας. Ο έλεγχος γίνεται υποχρεωτικά από την Δημόσια αρχή μέσω του επιβλέποντος που λειτουργεί για λογαριασμό της δημόσιας αρχής, αναφέρεται σε αυτή μόνον και πληρώνεται από τον ιδιοκτήτη. Αυτά λέει η νομοθεσία μας , αυτά εφαρμόζουν τα δικαστήρια και δυστυχώς πολλοί συνάδελφοι  τα αγνοούν.

Αν θέλει ο νομοθέτης για να μήν έχουμε γραφειοκρατικά μπλεξίματα να επεκτείνει τις άδειες μικρή κλίμακας στις περιπτώσεις αυτές να μήν ζητά να εγκρίνει  μελέτες.

Άμα ζητά και εγκρίνει μελέτες οφείλει να τις ελέγχει στην εφαρμογή τους, με όποιο τρόπο θέλει.

Τώρα θα έχουμε την πατέντα να εγκρίνουμε μια μελέτη από την αρχαιολογία ή το ΣΑ να παίρνουμε ένα χαρτί (άδεια μικρής κλίμακας)που δεν είναι πλήρης διοικητική πράξη (χωρίς προϋπολογισμό) να στήνουμε μια σκαλωσιά  με μια λινάτσα και απο πίσω να κάνουμε ότι θέλουμε χωρίς να μας ελέγχει κανείς. Τι νόημα έχουν οι μελέτες???

Απο ότι βλέπω κάποιοι το θέλουν και στα μνημεία και τα διατηρηταία (γιατί τότε τα ονομάσαμε και τα χαρακτηρίσαμε, αφήστε τα και αυτά)

Το κείμενο του τμήματος Αττικής μιλά για εξορθολογισμό της νομοθεσίας 

Ξέρω ότι αυτό το μπάχαλο που ισχύε,ι πολλούς τους βολεύει, απλά έχω άλλη άποψη για τον ρόλο μου σαν μηχανικός.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 35
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

η διασφάλιση του πολιτιστικού αγαθού προέρχεται  αποκλειστικά και μόνο από τον έλεγχο των μελετών που κάνουν οι αρμόδιες σε κάθε περίπτωση υπηρεσίες του υπουργείου πολιτισμού (αρχαιολογικά συμβούλια & εφορίες αρχαιοτήτων). Οι απαραίτητες εγκρίσεις από αυτές τις υπηρεσίες προφανώς και δεν έχουν καταργηθεί ..... (πώς θα μπορούσαν άλλωστε ?!!).

 

Αλήθεια πιστεύει κανείς ότι και πρίν το άρθρο 48 μπορούσε κανείς να βάψει ένα ιστορικό κτήριο - μνημείο σε ό,τι χρώμα ήθελε επειδή το έλεγε μια αρχιτεκτονική μελέτη ? φυσικά και όχι!! πάντα έβαφε στο χρώμα που του έλεγε η αρχαιολογία ή επέλεγε ένα από τα χρώματα που του πρότεινε η αρχαιολογία. 

 

Καλός είναι ο λαϊκισμός του τύπου "εμείς θα σώσουμε τον κόσμο" ή "χωρίς εμάς ο κόσμος θα καταστραφεί" αλλά είναι πολύ λίγος για την εποχή (εκτός του ότι έχουμε γεμίσει σωτήρες τελευταία), αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση υποκρύπτει έναν ιδιαίτερα επικίνδυνο συντεχνιασμό.

 

Η μόνη ίσως αλήθεια του ΣΑΔΑΣ Αττικής είναι ότι το ΥΠΕΚΑ δεν ενδιαφέρεται ούτε για την προστασία του περιβάλλοντος ούτε βέβαια και για την πολιτιστική κληρονομιά...... 

+1 από μένα φίλε,γιατί η υποκρισία έχει και τα όριά της... ;)

Σε σχέση με τα αναφερόμενα από το ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ,έχω να παρατηρήσω τα εξής:

α)Προ 4030 -δλδ μέχρι και πριν από 1,5 χρόνο- για όλες τις εν λόγω συγκεκριμένες εργασίες,απαιτούνταν ολόκληρη Άδεια.Τις συγκλονιστικά πανδύσκολες αποτυπώσεις που απαιτούνταν -οι οποίες ήταν από άποψη δυσκολίας επιπέδου Πυρηνικής Φυσικής όπως καταλαβαίνουμε όλοι- τις εκπνούσαν έδώ και 468745 χρόνια συνάδελφοι πολλών ειδικοτήτων,όχι απαραίτητα συνάδελφοι ΑΜ.Επόμένως,σύμφωνα με το σκεπτικό του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ μέχρι και πριν 1,5 χρόνο γίνονταν εγκλήματα όταν είχαμε εργασίες χρωματισμών ή αποκατάστασης σοβάδων από τις άλλες ειδικότητες,και ευτυχώς που ήρθε η παρ.2 του αρθ 8 του 4030 και σώθηκε η πολιτιστική κληρονομιά της χώρας?Εξαιρετικά προσβλητικό,καιροσκοπικό και αστείο θα έλεγα.Επαναλαμβάνω οτι οι μελέτες που απαιτούνταν ήταν αυτές της αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης,πράγμα που φυσικά και θεωρώ οτι μπορούν άριστα να κάνουν πολλές ειδικότητες συναδέλφων.(Το κατά πόσο μια αποτύπωση βέβαια είναι "μελέτη" είναι άλλη ιστορία,για εμένα προσωπικά σαφώς και δεν είναι.Δουλειά μπόλικη και τιτίζικη φυσικά και είναι,αλλά εγώ δεν υποβιβάζω την επιστημονική μου κατάρτιση λέγωντας οτι κάνω μελέτη όταν αποτυπώνω.Με την ίδια λογική ένα Δ.Ε.ΔΟ.ΤΑ είναι στατική μελέτη άραγε?Μην τρελαθούμε.Ένα σωστό ΠΕΑ μπορεί και να έχει περισσότερη μελέτη πολλές φορές και από τις 2 προηγούμενες περιπτώσεις)

β)Ζώντας σε έναν τόπο με μια υπέροχη Παλιά Πόλη και πολλούς Παραδοσιακούς Οικισμούς,έχω να ενημερώσω για το εξής για όποιον δεν ξέρει:Η Παλιά μας Πόλη είναι δυστυχώς ένα ασυντήρητο κακό χάλι.Πάρα πολλοί φίλοι μου που έχουν έρθει διακοπές πάντα με ρωτάνε πως είναι δυνατόν να έχουμε ένα τέτοιο στολίδι και να μην το συντηρούμε.Η βγαλμένη από την πραγματικότητα της καθημερινότητας απάντησή μου είναι οτι πέραν της τυπικής ανά την Ελλάδα δυσκολίας να συνεννοηθούν 5,10,20 ιδιοκτήτες για να στήσουν μια σκαλωσιά και να φρεσκάρουν τις όψεις τους,το πράγμα καταντάει τραγελαφικό αν αρχίζουμε να σκεφτόμαστε τις εγκρίσεις και τον γραφειοκρατικό παραλογισμό που παίζει σε πολλές υπηρεσίες.Άντε κάτσε 3-6 μήνες και βάλε να σε ζαλίζουν γιατί δε συμφωνεί ο υπάλληλος οτι η υφιστάμενη ρωγμή -την οποία ακόμα δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να αποτυπώσω αφού θα αποκαταστήσω!!!!!- δεν είναι έτσι όπως την αποτύπωσες αλλά κάπως αλλιώς -άλλη τη Δευτέρα,άλλη την Τρίτη κ.ο.κ- , ή οτι η κορνίζα που της λείπει π.χ ένα κομμάτι 50cm δεν είναι αυτή που εσύ  έχεις κάνει σε τομή αλλά κάποια άγνωστη άλλη -και ενώ εξυπακούεται οτι φυσικά και δεν μπορείς να την αποτυπώσεις ακριβώς αφού δεν είσαι ο superman και χρειάζεσαι σκαλωσιά,ενώ ακόμα και να ήθελες δε θα μπορούσες να την αποκαταστήσεις λάθος,αφού θα πάρεις καλούπι από υγιές κομμάτι και θα συμπληρώσεις το φθαρμένο-

Όλα αυτά όλοι ξέρουμε και καταλαβαίνουμε γιατί γίνονται,είτε γιατί πολλοί υπάλληλοι απλά δε θέλουν να γίνονται δουλειές και να έχουν σκοτούρες στο κεφάλι οπότε σου βάζουν ό,τι εμπόδιο μπορούνε,είτε γιατί θέλουν τις δουλειές για τους εαυτούς τους και σε μπλοκάρουν ασταμάτητα.Αυτά για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας.Όλα τα παραπάνω λοιπόν σας διαβεβαιώνω οτι αποτελούν τεράστιο αποτρεπτικό παράγοντα (από οικονομικής και χρονικής φύσεως ) για να κάνουν 5-10-20 χριστιανοί τις εργασίες που θέλουν,οπότε το κακό μας το χάλι στο νησί παραμένει και χειροτερεύει.

Με αυτές τις αλλαγές που επέφερε ο 4178 στον 4067 η αλήθεια είναι οτι μειώνεται σαφώς η γραφειοκρατία -χωρίς να αφαιρείται ο φυσικά αναγκαίος έλεγχος από Σ.Α ή Ε.Β.Α-. Το οικονομικό-χρονικό κίνητρο για τον κόσμο είναι μεγαλύτερο και τα ηθελημένα γραφειοκρατικά εμπόδια λιγότερα.Η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι για να την προστατεύουμε και να τη διατηρούμε,όχι να την αφήνουμε να μαραζώνει και να καταστρέφεται επειδή τελικά το βαθύ κράτος λειτουργεί σαν εχθρός-νταβατζής και όχι σαν πραγματικός προστάτης.

 

Αυτά πιστεύω,πραγματικά ελπίζω σε καλύτερες και ομορφότερες μέρες για τον τόπο μου και όταν μας έρθετε με το καλό για κανά Πάσχα ή καλοκαίρι σε λίγα χρόνια να βλέπετε -από το καράβι όπως θα μπαίνετε στο λιμάνι- την Παλιά Πόλη να λάμπει από φρεσκοβαμμένα-νεοσυντηρημένα κτίρια και εσείς να μας επαινείτε αντί -δικαίως σήμερα- να μας κράζετε... :)

 

Edited by Greenick
Link to comment
Share on other sites

- Μπορείς να ανακαινίσεις εσωτερικά και εξωτερικά τα κτήρια της Ακαδημίας Αθηνών, της Εθνικής Βιβλιοθήκης, του Μουσείου και του Πανεπιστήμιου χωρίς οικοδομική άδεια, χωρίς αρχιτεκτονική μελέτη,.. αρκεί μια τεχνική έκθεση κάποιου μηχανικού από τους πολλούς που έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις…

 

- Μπορείς να ντύσεις με γρανίτη ή αλουμίνιο τη Βουλή χωρίς οικοδομική άδεια, χωρίς αρχιτεκτονική μελέτη,…. αρκεί μια τεχνική έκθεση κάποιου μηχανικού από τους πολλούς που έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις…

 

- Μπορείς να βάψεις όπως θέλεις ένα σπίτι στις Κυκλάδες ή να βάλεις αλουμινένιες τζαμαρίες στο Πήλιο χωρίς οικοδομική άδεια, ….αρκεί μια τεχνική έκθεση κάποιου μηχανικού από τους πολλούς που έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις….

 

- Μπορείς να γεμίσεις τσιμεντένιες πέργκολες (επικαλυμμένες) ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο όπως το Mall στο Μαρούσι, να αυξήσεις τον όγκο του και πιθανόν τους χώρους του, χωρίς οικοδομική άδεια, χωρίς αρχιτεκτονική μελέτη,… αρκεί μια τεχνική έκθεση κάποιου μηχανικού από τους πολλούς που έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις…

 

- Μπορείς να στήσεις για πάντα μια σκαλωσιά στο οικόπεδό σου και να κάνεις ότι θέλεις από κάτω, χωρίς οικοδομική άδεια, αρκεί μια τεχνική έκθεση κάποιου μηχανικού από τους πολλούς που έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις…

 

- ΝΑΙ ΜΠΟΡΕΙΣ, γιατί αυτά και άλλα αντίστοιχα, τα προβλέπει το άρθρο 48 του νέου Νόμου περί Αυθαιρέτων (N.4178/13) που μόλις ψηφίστηκε και επιτρέπει όλες αυτές τις εργασίες με «άδειες μικρής κλίμακας» στα πλαίσια μάλιστα της «συνταγματικής συμμόρφωσης» που επικαλείται για την προστασία του περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.

 

Όσοι ισχυριστούν ότι σε κάποιες περιπτώσεις θα έχουν προηγηθεί ειδικές εγκρίσεις (πχ ΣΑ, αρχαιολογία), τους επισημαίνουμε ότι αυτό δεν αναφέρεται ρητά στην νομοθεσία και οι εγκρίσεις αυτές δεν αφορούν πολεοδομικό έλεγχο, ύπαρξη επιβλέποντος μηχανικού ανεξάρτητα μεγέθους έργου και έγκριση προϋπολογισμού με αποτέλεσμα να δημιουργούνται γραφειοκρατικές εμπλοκές και βάση διαπλοκής.

 

Το Τμήμα Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, σε πρόσφατη ανακοίνωση μας με ευκαιρία το νομοσχέδιο για την αυθαίρετη δόμηση, είχαμε επισημάνει ότι το φαινόμενο της αυθαίρετης δόμησης βασίζεται στην υποκριτική, πολλές φορές παράλογη και υπερβολική αντιμετώπισή του από όλους τους κρατικούς φορείς που αρνούνται με νομικίστικα τεχνάσματα, να καθορίσουν μια υλοποιήσιμη κόκκινη γραμμή πέρα από την οποία θα γίνεται κατεδάφιση των αυθαιρέτων.

 

Προτείναμε, σαν αρχιτέκτονες που έχουμε γνώση του προβλήματος, τον εξορθολογισμό της πολεοδομικής νομοθεσίας συνολικά και απορρίπτουμε προτάσεις για οριζόντιες ρυθμίσεις.

 

Αναγνωρίζουμε ότι οι διατάξεις του πρόσφατου νόμου (Ν. 4178/13) που αφορούν ρυθμίσεις και τακτοποιήσεις αυθαιρέτων είναι σαφώς πιο επεξεργασμένες από αυτές του Ν.4014/11. Νόμοι όπως αυτός, τακτοποιούν ποινικές και αστικές ευθύνες ιδιοκτητών που κατά κανόνα κινήθηκαν καθ’ υπέρβαση των πολεοδομικών κανόνων ή τους αγνόησαν εντελώς. Ο ρόλος των αρχιτεκτόνων, στην περίπτωση αυτή, είναι απλά καταγραφικός και θα ήταν υποκρισία από μέρους μας η κάθε προσπάθεια επιστημονικής τεκμηρίωσής τους, το δε ενδιαφέρον μας ομολογούμε ότι είναι καθαρά βιοποριστικό.

 

Αναγνωρίζουμε επίσης την ανάγκη βελτίωσης των διαδικασιών και του χρόνου εγκρίσεων και αντιμετώπισης της γραφειοκρατίας γενικά, δεν μπορούμε όμως να δεχτούμε και την γενική κατάργησή τους, ανάγκη στην οποία προσχηματικά βασίστηκαν οι αλλαγές του Ν.4067/12 με το αρ.48 του νόμου αυτού.

 

Μετά την υπερψήφιση όμως του συγκεκριμένου άρθρου 48, για το οποίο δεν υπήρξαν ιδιαίτερες αντιδράσεις και από τα υπόλοιπα κόμματα στην βουλή, είναι πλέον σίγουρο ότι:

  • Η βούληση της πολιτείας για πάταξη της αυθαίρετης δόμησης είναι υποκριτική. Διατάξεις όπως κάποιες του αρ. 48, όπου ή πολιτεία απεμπολεί οριζόντια την υποχρέωσή της για έλεγχο των κατασκευών, θα δημιουργήσουν ένα νέο κύμα αυθαιρέτων και μια νέα γενιά ομήρων του πολιτικού συστήματος με στόχο την εκλογική πελατεία.
  • Το ενδιαφέρον για το περιβάλλον και την αρχιτεκτονική κληρονομιά από πλευράς της πολιτείας είναι και αυτό υποκριτικό και ελάχιστοι τελικά το υπερασπίζονται. Χάνεται η έννοια του μνημείου και του διατηρητέου. Η υπόσχεση του αναπληρωτή υπουργού προς τον εκπρόσωπο του ΣΑΔΑΣ στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, για αντιμετώπιση του προβλήματος και η μετέπειτα σιωπή του, το αποδεικνύουν.
  • Το ενδιαφέρον για το πολιτικό όφελος ως κέρδος από την εξυπηρέτηση συντεχνιακών απαιτήσεων αποδεικνύεται σημαντικότερο από την προστασία του περιβάλλοντος και της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Η απόσυρση συγκεκριμένης τροπολογίας στην κατεύθυνση του σεβασμού των επικυρωμένων διεθνών συμβάσεων, που εισήγαγε και απέσυρε ο αναπληρωτής υπουργός, πριν καν συζητηθεί, δείχνει την αδυναμία αντίστασης σε συντεχνιακές απαιτήσεις.
  • Οι διατάξεις αυτές του αρ. 48 με βάση τις οποίες πλήθος εργασιών σε μεγάλες εργολαβίες και έργα (ανακαινίσεων κλπ) θα μπορούν να γίνονται χωρίς οικοδομική άδεια, συνεπάγονται έργα χωρίς ελεγμένους, με άγνωστους προϋπολογισμούς, πιθανές εικονικές συμβάσεις και απώλεια μεγάλων εσόδων του δημοσίου και των ασφαλιστικών φορέων. Αυτά γίνονται, σε μια τραγική οικονομική συγκυρία για να μπορούν «όποιοι μηχανικοί έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις» να δραστηριοποιούνται ελεύθερα σε αντικείμενα που το άρθρο 8 του Ν.4030/11, σε εφαρμογή της κοινής λογικής και της διεθνούς πρακτικής, δεν τους επέτρεπε.
Οι αρχιτέκτονες του Τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ ζητούν από την πολιτεία και συγκεκριμένα από το ΥΠΕΚΑ, το ΥΠΟΤ και το Υπουργείο Οικονομικών:
  • Να σταματήσει αυτή η συνεχιζόμενη υποκρισία όσον αφορά στο ενδιαφέρον για το περιβάλλον και την πολιτιστική μας κληρονομιά.
  • Να αποτραπεί η νέα γενιά αυθαιρέτων.
  • Να σταματήσουν να υποκύπτουν σε εκβιαστικές παρεμβάσεις συντεχνιών που, προκειμένου να διασφαλίσουν υπερβάλλον επαγγελματικό αντικείμενο, οδηγούν το δημόσιο σε απώλεια εσόδων και τον λαό σε «ειδικές εισφορές».
  • Να εκτιμηθεί η απώλεια εσόδων (λόγω έλλειψης εγκεκριμένων προϋπολογισμών) και να αποσυρθούν οι σχετικές διατάξεις του άρθρου 48 του νέου νόμου περί αυθαιρέτων που αφορούν την επέκταση των περιπτώσεων αδειών μικρής κλίμακας.
Σε αντίθετη περίπτωση, οι εμπλεκόμενοι υπουργοί θα θεωρούνται «συνυπεύθυνοι» για την απώλεια εσόδων του δημοσίου και το νέο κύμα αυθαιρέτων.

 

Οι αρχιτέκτονες του Τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ ζητούν από τον ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ και όλους τους επιστημονικούς φορείς και συλλόγους να προσφύγουν στο ΣΤΕ για το συγκεκριμένο θέμα.

 

Οι αρχιτέκτονες του Τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ θα εξετάσουν την συμμετοχή τους στα Συμβούλια Αρχιτεκτονικής και σε όλες τις θεσμοθετημένες επιτροπές που τυχόν συμμετέχουν.

 

Πηγή. ΣΑΔΑΣ Τμήμα Αττικής

 

Click here to view the είδηση

 

 

Δυστυχώς, όσο κι αν προσπάθησα να κρατηθώ να μην συμμετάσχω στο συγκεκριμένο post, δεν τα κατάφερα.

Δυστυχώς και λυπάμαι ιδιαιτέρως γι' αυτό, εγώ δεν μπορώ να τους συγχωρήσω αυτό το φρασεολόγιο!!!!!

Θεωρώ ότι, με αυτές τις φράσεις που χρησιμοποιούν υποβαθμίζουν την "έννοια", το "επάγγελμα" και το status του κάθε επαγγελματία Μηχανικού!!!

Θα μπορούσαν να πουν τις απόψεις τους διαφορετικά, με άλλες φράσεις, σε άλλο τόνο, με άλλο τρόπο.

Αν είχαν έστω και το παραμικρό δίκιο στην οποιαδήποτε διεκδίκησή τους, το έχασαν ανεπιστρεπτί.

Εμείς οι μηχανικοί, για μια ακόμα φορά ..."σκάβουμε το λάκκο μας" μόνοι μας".

Εύγε στους συγκεκριμένους εκπροσώπους του συγκεκριμένου συλλόγου!

Κύριοι, με τη συμπεριφορά σας, συμβάλλετε στην εν γένει αναβάθμιση του "θεσμού" του μηχανικού στη χώρα μας!!!

Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Συγνώμη αλλά το τι θα κάνει ο άλλος μέσα στο κτίριο του νομίζω είναι δικό του δικαίωμα. Αν θέλει μηχανικό να πάρει μηχανικό. Αν δεν θέλει γιατί να βγάλει οικοδομική άδεια επειδή θέλει να κάνει εσωτερικές διαρρυθμίσεις ?

 

Ποιο είναι το πρόβλημα του ΣΑΔΑΣ ? Πρέπει να πληρώνει ο άλλος ελάχιστη αμοιβή, Διάγραμμα κάλυψης και Τοπογραφικό ΕΓΣΑ για να βάψει εξωτερικά το σπίτι του ?! 

 

Τι υπονοεί με το  "κάποιου μηχανικού από τους πολλούς που έχουν το δικαίωμα να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις ……" ?

 

Με την Μικρής κλίμακας δεν θα δουλέψει ο μηχανικός ? Ποιο είναι το πρόβλημα ? Γιατί να μην είναι πιο απλά τα πράγματα ?

1.Απ ότι κατάλαβα τις διαρυθμίσεις στο μνημείο και το διατηρηταίο να τις κάνει όποιος νάναι? Η αναφορά είναι για αυτά.

2. Ποιός μίλησε για ελάχιστη αμοιβή, έχει καταργηθεί απο καιρό...

3.Γιατί ξεχνάμε τον προϋπολογισμό του έργου, για να υποβαθμίζουμε ακόμη περισσότερο τον μηχανικό και να του πετάμε ξεροκόματα? αυτό ενοούμε δουλειά? Χρόνια η αμοιβή του μηχανικού έχει μια σχέση με το κόστος.  

4.Τεχνικές εκθέσεις υπογράφουν όλοι μηχανικοί αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχ., μηχανολόγοι, ναυπηγοί, τοπογράφοι, χημικοί μηχανικοί κλπ. Αδειες δόμησης για τα διατηρηταία και τα μνημεία υπογράφονται από αρμόδιες ειδικότητες σύμφωνα με το αρθρο 8 του 4030.

Link to comment
Share on other sites

....

4.Τεχνικές εκθέσεις υπογράφουν όλοι μηχανικοί αρχιτέκτονες, πολιτικοί μηχ., μηχανολόγοι, ναυπηγοί, τοπογράφοι, χημικοί μηχανικοί κλπ. Αδειες δόμησης για τα διατηρηταία και ..

Διευκρινιστική ερώτηση.

 

Είναι εκ του νόμου επιτρεπτό ναυπηγοί και χημικοί μηχανικοί να υπογράφουν τεχνικές εκθέσεις για δομικά κτιρίου?

Απ όσα ξέρω δεν το συνηθίζουν οι συγκεκριμένες ειδικότητες ούτε ότι το κάνουν κατά κόρο, αλλά ρωτώ αν επιτρέπεται.

Link to comment
Share on other sites

Εντάξει έχουμε ξεφύγει .

Παίρνουμε στα σοβαρά μιά συντεχνιακή ανακοίνωση αρχιτεκτόνων που εργάζονται στον δημόσιο τομέα και απλά θέλουν να κρατήσουν τα προνόμια τους και τις παράνομες δουλειές τους μέσω του αθέμιτου ανταγωνισμού που κάνουν στους συναδέλφους τους που προσπαθούν να διατηρήσουν ένα γραφείο .

 

Δηλαδή το θέμα είναι οι σκαλωσιές στα διατηρητέα και στα μνημεία ? Οχι βέβαια , προφάσεις εν αμαρτίαις είναι αυτά .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Το κείμενο στον νόμο λέει:

 

Εγώ δε βλέπω πουθενά να αναφέρεται αλλαγή όψεων. Μιλάει για επισκευές. Ούτε ότι μπορείς ν' αυξήσεις τον όγκο με μια τεχνική έκθεση. Ούτε ότι μπορείς να στήσεις μια σκαλωσιά για πάντα.

 

Πολύ φασαρία για το τίποτα. Κατά τ' άλλα μας φταίνε οι υπάλληλοι όταν ερμηνεύουν τους νόμους. Η ερμηνεία του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ, δηλαδή, τι δείχνει;

 

Μάλλον υπάρχει σοβαρό πρόβλημα κατανόησης των ελληνικών. Πρέπει οι νόμοι ν' αρχίσουν να γράφονται στ' αγγλικά, φαίνεται...

Βάψε την βουλή πράσινη και βάλτης τζαμένια κάγγελα, αυτό δεν είναι αλλαγή όψης για όσους δεν σκέφτονται αγγλικά?

Η ερμηνεία του τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ δείχνει τουλάχιστον γνώση του αντικειμένου.-

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εντάξει έχουμε ξεφύγει .

Παίρνουμε στα σοβαρά μιά συντεχνιακή ανακοίνωση αρχιτεκτόνων που εργάζονται στον δημόσιο τομέα και απλά θέλουν να κρατήσουν τα προνόμια τους και τις παράνομες δουλειές τους μέσω του αθέμιτου ανταγωνισμού που κάνουν στους συναδέλφους τους που προσπαθούν να διατηρήσουν ένα γραφείο .

 

Δηλαδή το θέμα είναι οι σκαλωσιές στα διατηρητέα και στα μνημεία ? Οχι βέβαια , προφάσεις εν αμαρτίαις είναι αυτά .

Ευστοχότατος και +1 από μένα...

Link to comment
Share on other sites

Φίλε KANA, εγώ δε βλέπω ούτε αυτή που λες. Γιατί για την έγκριση μικρής κλίμακας, απαιτούνται και οι εγκρίσεις διαφόρων υπηρεσιών όπου απαιτούνται (δασαρχείο, αρχαιολογία, κτλ.) [Και αυτό αναφέρεται στη νομοθεσία, παρά την αντίθετη άποψη του ΣΑΔΑΣ.]

 

Οπότε, δε γίνεται π.χ. να αλλάξεις τις όψεις κάποιου παραδοσιακού, διατηρητέου κτλ. αν δεν έχεις έγκριση από το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, την Αρχαιολογική Υπηρεσία, κτλ.

Μην μπλέκουμε την έγκριση μελέτης με την εφαρμογή μελέτης, Η έγκριση μελέτης μπορεί να γίνει απλά άσκηση επί χάρτου με σφραγίδα και λοιπόν πάλι ο ξερόλας εργολάβος - ιδιοκτήτης θα κάνει ότι του καπνίσει, ποιός τον ελέγχει και με ποιά ευθύνη. Η ανακοίνωση είναι πολύ προσεκτική στην συγκεκριμένη διατύπωση, μην πυροβολείτε άδικα.

Link to comment
Share on other sites

...

Η ερμηνεία του τμήματος Αττικής του ΣΑΔΑΣ ..

 αν κατάλαβα καλά ότι με βάση αυτό

 

ιδ. Εξωτερικούς χρωματισμούς ή αντικατάσταση κιγκλιδωμάτων ή επισκευή επιχρισμάτων ή επισκευή

όψεων με χρήση ικριωμάτων ή/και σε περιοχές χαρακτηρισμένες ως παραδοσιακοί οικισμοί, περιοχές φυσικού κάλλους, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων ή/και σε κτίρια χαρακτηρισμένα ως μνημεία, διατηρητέα κτίρια και στις ζώνες προστασίας τους αυτών.

 

με την απλή τεχνική έκθεση μηχανικού, περιλαμβάνει και κάτι σαν αυτό?

 

post-52581-0-37726300-1377893167_thumb.jpg

 

και μερικές εκατονταδες κτήρια νεοκλασικά τραπεζων κλπ?

 

(ας αφήσουμε την βουλή άβαφη λέω εγώ)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.