Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

ΣΕΓΜ: Αλλαγή σελίδας μετά από 40 χρόνια στο χώρο των δημοσίων μελετών και έργων


Engineer

Recommended Posts

Τέλος εποχής και ολοκληρωτική αλλαγή του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων της χώρας μας, μετά από 40 χρόνια, αποτελούν κατά την εκτίμηση του ΣΕΓΜ, οι νέες διατάξεις για τις δημόσιες συμβάσεις που περιλαμβάνονται στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας, σε συνδυασμό με την τροπολογία που εισήγαγε αιφνιδιαστικά το Υπουργείο...

 

Το νομοσχέδιο περί δημοσίων συμβάσεων, που είχε προετοιμάσει η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) για λογαριασμό του Υπουργείου Ανάπτυξης, προωθήθηκε τελικά υπό την πίεση των μνημονιακών υποχρεώσεων με έναν τρόπο που δημιουργεί δύο βασικά ζητήματα:

  • Αν και αποτελεί ένα εξαιρετικά κρίσιμης σημασίας νομοσχέδιο, ενσωματώθηκε ατυχώς στο πολυνομοσχέδιο φέροντας τη χώρα μας να είναι από τις μοναδικές περιπτώσεις όπου δεν υφίσταται αυτοτελές νομοθέτημα για έναν από τους βασικότερους τομείς του κράτους, τις δημόσιες συμβάσεις. Με τη μορφή αυτή, ως υποσύνολο ενός «πολυνόμου», οι δημόσιες συμβάσεις υπάγονται στις άλλες διατάξεις του υπό ψήφιση νόμου «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας, οργανωτικά θέματα Υπουργείου Οικονομικών και άλλες διατάξεις» παρά το γεγονός ότι αντιστοιχούν στο 80% περίπου του νόμου.
  • Επίσης, παρά τις έντονες παρεμβάσεις του συνόλου των συλλογικών φορέων, το νομοσχέδιο δεν εναρμονίζεται με τις νέες ισχύουσες Κοινοτικές Οδηγίες περί δημοσίων συμβάσεων, με αποτέλεσμα να έχει ουσιαστικά ημερομηνία λήξης την 18η Απριλίου 2016, όπου υποχρεούται να συμμορφωθεί με αυτές.

Σύμφωνα με δηλώσεις του Προέδρου του ΣΕΓΜ κ. Γιώργου Κάζου: «Για μία ακόμη φορά, υπό την πίεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η ελληνική Πολιτεία προχωρά σε αυτονόητες ρυθμίσεις, χωρίς όμως την αναγκαία προετοιμασία. Είναι κρίμα να προχωρά η χώρα μας στις ενέργειες αυτές επειδή το απαιτεί η Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι επειδή έχει διαπιστώσει ότι υπάρχει πρόβλημα και έχει μελετήσει το πώς πρέπει να λυθεί».

 

Ο ΣΕΓΜ θεωρεί ότι η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου έχει τη δυνατότητα να κατευθυνθεί προς τον εξορθολογισμό, τον εκσυγχρονισμό των κανόνων λειτουργίας και την εξυγίανση της αγοράς των δημοσίων έργων και υπηρεσιών, προς την ενίσχυση και προστασία της υγιούς επιχειρηματικότητας και του υγιούς ανταγωνισμού.

 

Ειδικότερα για τον κλάδο των μελετητικών-συμβουλευτικών υπηρεσιών, ο οποίος έχει υπεισέλθει σε ιδιαίτερα κρίσιμη κατάσταση ως προς τη βιωσιμότητά του και έχει πλέον αγγίξει τα όρια της πλήρους παρακμής και απαξίωσης, η αλλαγή αυτή –έστω και υπό τη μορφή σοκ– είναι απολύτως απαραίτητη για την αντιστροφή της σημερινής κατάστασης. Οι κύριοι κανόνες και διαδικασίες (μητρώα, διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης) που θα διέπουν το νέο καθεστώς και θα καθοριστούν στα προβλεπόμενα Προεδρικά Διατάγματα μέχρι την 1/5/2015, είναι κρίσιμο να μην αντιμετωπιστούν ως ακόμη μία «μνημονιακή» υποχρέωση, αλλά αυτή τη φορά να καταρτιστούν κατόπιν ενδελεχούς καταγραφής της υφιστάμενης κατάστασης, των προβλημάτων και των επιχειρηματικών εμποδίων σε κάθε τομέα, καθώς και κατόπιν εκτενούς διαβούλευσης και γόνιμης συνεργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους κοινωνικούς εταίρους.

 

Ο ΣΕΓΜ με θετική σκέψη και διάθεση, όπως ενήργησε και στη φάση της διαβούλευσης του νομοσχεδίου, στο οποίο υιοθετούνται τελικώς πολλές προτάσεις του, δηλώνει πλήρη και ουσιαστική διαθεσιμότητα συνεργασίας με τα αρμόδια Υπουργεία και την ΕΑΑΔΗΣΥ για τη σύνταξη των εν λόγω Π.Δ., καθώς και με κάθε άλλο συλλογικό φορέα που επιθυμεί και επιδιώκει αφενός τη διασφάλιση των αρχών της διαφάνειας, του υγιούς ανταγωνισμού και της ποιότητας στις προμήθειες, στα έργα και στις υπηρεσίες, αφετέρου την ενίσχυση και την προστασία της ουσιαστικής και συστηματικής επιχειρηματικότητας με σκοπό την ανάπτυξη και τη δημιουργία Ελληνικών μελετητικών – συμβουλευτικών εταιρειών, με μέγεθος, οργάνωση και υποδομές, που θα προσδώσουν δυνατότητες ανταγωνισμού των αλλοδαπών συναφών εταιρειών και θα επιτρέπουν την συστηματική εξωστρεφή δραστηριοποίηση.

 

Πηγή: http://technews-gree...ml#.U-CI2vl_tc8

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

0,5Μ είναι πολύ λίγο για κάποιους που βλέπω στα μέλη τους... όπως επίσης βλέπω ονόματα που απλά "respect"... ας μην τα μαυρίζουμε όλα!

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε, δεν μαύρισε κανείς τίποτα.

Όταν κάποιος επικροτεί την επικείμενη ψήφιση ενός νομοσχεδίου που -ο ίδιος λέει ότι- συνδιαμόρφωσε, πρέπει να ξέρουμε ποιός είναι αυτός ο "κάποιος".

 

Και, να, είναι οι μεγάλες εταιρίες, για τις οποίες -όπως λες- το 0,5Μ είναι πολύ λίγο...

 

Επί της ουσίας, το κείμενο είναι εδώ, μέρος Β΄ (άρθρο 14 και μετά, σελ. 17). Όποιος καταλαβαίνει την ουσία, ας γράψει...

Edited by AlexisPap
  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Πάμε πάλι να καταδικάσουμε τους "μεγάλους", τους "πλούσιους", τους "μεγαλοκαρχαρίες", που οι κυβερνητικές κινήσεις πάντα προωθούν προς το κέρδος....

 

Έχω μια ιδέα...να κλείσουν όσα μεγάλα γραφεία έμειναν ανοιχτά, ώστε να βασιλεύουν τα μικρά, ατομικά πτυχία και να πάει το χρήμα στον επιστήμονα που ζει τα προβλήματα του λαού! Και όπως διάβασα και σε ένα τοίχο κάποτε.. Κάτω οι πάνω, πάνω κανείς!

 

Παιδιά, συγκεντρωθείτε! Όλος ο υπόλοιπος κόμος σχεδιάζεται από μεγάλα, πολυπληθή γραφεία, με υποδομές, λογισμικό, εμπειρία, marketing κλπ και εδώ πάμε πάλι να ανακαλύψουμε τον τροχό!

  • Upvote 4
  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά, συγκεντρωθείτε! Όλος ο υπόλοιπος κόμος σχεδιάζεται από μεγάλα, πολυπληθή γραφεία, με υποδομές, λογισμικό, εμπειρία, marketing κλπ και εδώ πάμε πάλι να ανακαλύψουμε τον τροχό!

Όπως σε όλα άλλωστε...

ότι είναι "μεγάλο" για τον έλληνα επιστήμονα-μηχανικό είναι ή "σουπερμάρκετ" ή "κεφάλαιο"

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Παιδιά, συγκεντρωθείτε! Όλος ο υπόλοιπος κόμος σχεδιάζεται από μεγάλα, πολυπληθή γραφεία, με υποδομές, λογισμικό, εμπειρία, marketing κλπ και εδώ πάμε πάλι να ανακαλύψουμε τον τροχό!

Στην Ελλάδα τα αντίστοιχα γραφεία το τελευταίο που σκέπτονται είναι οι υποδομές, τα λογισμικά, η εμπειρία, η ποιότητα, η οργάνωση, η διαφάνεια, ο υγιής ανταγωνισμός.

Μια ζώη να αποκλείσουν τους άλλους, να ελέγξουν τις διαδικασίες των αναθέσεων, να φέρουν στα μέτρα τους τη νομοθεσία, να στηριχθούν στην προστασία των πολιτικών προσώπων, να κερδίσουν ανοχή και εύνοια από τις δημόσιες υπηρεσίες, να παράγουν πολλές φορές αμφιλεγόμενης ποιότητας έργο, να αποφύγουν δημιουργία στελεχικού δυναμικού μόνιμου, ποιοτικού, ασφαλισμένου και αξιοπρεπώς αμοιβόμενου.

Και η τελευταία κατάργηση κάτω και άνω ορίιων στις μελέτες από αυτούς ξεκίνησε στο παρασκήνιο, με σκοπό να καταργηθούν τα κάτω μόνο όρια, αλλά στην πορεία έχασαν τον έλεγχο και καταργήθηκαν και τα άνω.

Ειναι προφανές ότι στην ομάδα αυτή των μελετητικών γραφείων δεν ανήκουν όλα τα μεγάλα μελετητικά γραφεία. Αυτή η ομάδα όμως είναι η κυρίαρχη στο χώρο.

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

Άσε είδα και ενεργειακή μελέτη από ένα μεγάλο γραφείο της Αθήνας, το οποίο κτίριο που ανήκει στην ζώνη Γ το μελέτησαν σαν ζώνη Β (της Αθήνας δηλαδή) και σε όλους τους σκιασμούς (για πιο γρήγορα φυσικά) βάλανε 1

Link to comment
Share on other sites

Στην Ελλάδα τα αντίστοιχα γραφεία το τελευταίο που σκέπτονται είναι οι υποδομές, τα λογισμικά, η εμπειρία, η ποιότητα, η οργάνωση, η διαφάνεια, ο υγιής ανταγωνισμός.

Μια ζώη να αποκλείσουν τους άλλους, να ελέγξουν τις διαδικασίες των αναθέσεων, να φέρουν στα μέτρα τους τη νομοθεσία, να στηριχθούν στην προστασία των πολιτικών προσώπων, να κερδίσουν ανοχή και εύνοια από τις δημόσιες υπηρεσίες, να παράγουν πολλές φορές αμφιλεγόμενης ποιότητας έργο, να αποφύγουν δημιουργία στελεχικού δυναμικού μόνιμου, ποιοτικού, ασφαλισμένου και αξιοπρεπώς αμοιβόμενου.

Και η τελευταία κατάργηση κάτω και άνω ορίιων στις μελέτες από αυτούς ξεκίνησε στο παρασκήνιο, με σκοπό να καταργηθούν τα κάτω μόνο όρια, αλλά στην πορεία έχασαν τον έλεγχο και καταργήθηκαν και τα άνω.

Ειναι προφανές ότι στην ομάδα αυτή των μελετητικών γραφείων δεν ανήκουν όλα τα μεγάλα μελετητικά γραφεία. Αυτή η ομάδα όμως είναι η κυρίαρχη στο χώρο.

 

Έχεις δίκιο. Στην Ελλάδα επιτρέπουν σε μικρά γραφεία να παίρνουν δουλειες ανευ εγγυήσεως στην ουσία:

"Νοικιασμα" πτυχίων, Δάνεια εμπειρία και εξοπλισμός, ΥΔ "Συνεργατών", εγγυητικές ΤΣΜΕΔΕ, πιστοποιητικά εμπειρίας με το κιλό κλπ, είχαν ως αποτέλεσμα να στήνονται γραφεία ανευ υποδομής και να παίρνουν έργα-μεγαθήρια χωρίς να έχουν στην ουσία τιποτα.

 

Νομίζω όμως πως υπάρχουν κάποια γραφεία τα οποία επένδυσαν σε όλα αυτά που θα έπρεπε. Αυτά τα γραφεία, τα οποία συντηρούν κόσμο, είναι ενεργά κλπ κλπ πρέπει να έχουν προβάδισμα με κάποιο τρόπο.

Προσωπικά δεν ξέρω να προτείνω κάτι, αλλά σίγουρα τα πράγματα δεν πρέπει να μείνουν ίδια.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.