Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ποιές οι άμεσες επιπτώσεις για τους εργολήπτες από τους νέους νόμους


Engineer

Recommended Posts

Οι νόμοι 4278/2014 (ΦΕΚ Α΄157) περί κατάργησης κατωτέρων ορίων και 4281/2014 (ΦΕΚ Α΄160- πολυνομοσχέδιο) περί κανόνων σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών διαμόρφωσαν σήμερα την κατάσταση συμμετοχής σε διαγωνισμούς ως εξής:

 

1. Σχετικά με το Ν 4278/2014 τα κατώτατα όρια έχουν ήδη καταργηθεί από 04.08.2014. Συνεπώς εφεξής σε όλες τις διαδικασίες ανάθεσης δημοσίων έργων τα μέλη μας μπορούν να συμμετέχουν ανεξαρτήτως καλούμενων τάξεων (κατώτατων ορίων) και ανεξαρτήτως από τις προβλέψεις των οικείων διακηρύξεων (πρότυπα τεύχη) (σχετ. ΕΓΚ 13/2014 του ΥΠΥΜΕΔΙ)

 

2. Σχετικά με το Ν. 4281/2014, που θεσπίζει κανόνες σύναψης δημοσίων συμβάσεων έργων , προμηθειών και υπηρεσιών, επισημαίνουμε ότι άμεσα ισχύει το άρθρο 157. Η ισχύς του άρθρου 157, με τίτλο «Εγγυήσεις» αρχίζει από της δημοσιεύσεως του Νόμου στο ΦΕΚ, ήτοι από την 8η Αυγούστου 2014. Έτσι σύμφωνα με την περ. β΄της παρ. 1 του άρθρου αυτού προσδιορίζεται το ύψος της εγγύησης καλής εκτέλεσης σε ποσοστό έως 5% επί της αξίας της σύμβασης, χωρίς το ΦΠΑ. Αυτή την εγγύηση θα προσκομίζουν πλέον οι ανάδοχοι στις αναθέτουσες αρχές.

 

Σε σχέση με το προϊσχύον καθεστώς συνεπάγεται ολοσχερής κατάργηση των πρόσθετων εγγυήσεων καθώς και κατάργηση της δυνατότητας, σε περιπτώσεις ειδικών ή σημαντικών έργων ή όταν ο χρόνος εκτέλεσης του έργου έχει ιδιαίτερη σημασία, ορισμού μεγαλύτερου ποσοστού εγγύησης μέχρι το 10 % του προϋπολογισμού της υπηρεσίας.

 

Επίσης το ποσοστό 5% της εγγύησης είναι σαφές ότι προσδιορίζεται πλέον επί του ποσού της σύμβασης και όχι επί του προϋπολογισμού της υπηρεσίας.

 

Στο ίδιο άρθρο προβλέπεται ότι οι αναθέτουσες /φορείς ζητούν από τους προσφέροντες να παράσχουν κατά περίπτωση τα κάτωθι είδη εγγυήσεων:

 

- Εγγύηση συμμετοχής

- Εγγύηση καλής εκτέλεσης

- Εγγύηση καλής εκτέλεσης συμφωνίας – πλαίσιο

- Εγγύηση προκαταβολής

 

Επίσης προβλέπεται ότι οι αναθέτουσες /φορείς μπορούν να ζητούν από τους προσφέροντες να παράσχουν:

 

- Εγγύηση καλής λειτουργίας και

- Ασφάλιση κατά παντός κινδύνου και αστικής ευθύνης

 

Στην παρ. 5 του άρθρ. 201, με τίτλο «Έναρξη ισχύος» ορίζεται ότι το άρθρο 157 εφαρμόζεται σε όλες τις δημόσιες συμβάσεις των οποίων η διαδικασία ανάθεσης αρχίζει μετά τη δημοσίευση του Νόμου στο ΦΕΚ, ήτοι μετά την 8η Αυγούστου 2014.

 

Το πότε αρχίζει η διαδικασία ανάθεσης προβλέπεται στο άρθρο 37 του Νόμου, όπου για τις συμβάσεις που εμπίπτουν στο πεδίο των κοινοτικών Οδηγιών (άνω των 5.186.000 ευρώ) ορίζεται ότι ξεκινά από την ημερομηνία αποστολής της προκήρυξης στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ για τις λοιπές συμβάσεις έργων ορίζεται η ημερομηνία ανάρτησης στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ)

 

Επειδή οι ευνοϊκές αυτές διατάξεις δεν αφορούν παλαιότερες διαδικασίες, η Ένωση υπέβαλε ήδη εγγράφως αίτημα προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης και Υποδομών, κ.κ. Ν. Δένδια και Μ. Χρυσοχοίδη ζητώντας την άμεση εφαρμογή της κατάργησης των πρόσθετων εγγυήσεων και στις υφιστάμενες συμβάσεις εκτέλεσης δημοσίων έργων.

 

Από τη Νομική Υπηρεσία της ΠΕΔΜΕΔΕ.

 

Πηγή: http://www.pedmede.g...mid=520&lang=el

 

Click here to view the είδηση

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ναι! Μεγάλη αλλαγή με ύποπτα κίνητρα!

 

οπως?

π.χ. οι δημοπρασιες απο εδω και περα θα εχουν μεγαλες εκπτωσεις και δεν θα μπορουν οι αναδοχοι να δινουν την προσθετη εγγυηση?

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι σίγουρος τί εννοείς...(ελπίζω να μην υπάρχει ειρωνεία)
Η γνώμη μου είναι ότι πρόκειται ξεκάθαρα για αλλαγή επί το ευνοϊκότερο και το λογικότερο (με το Σουφλιά ξεχάσαμε τί στ' αλήθεια σημαίνει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης). Πλην όμως η διαμόρφωση της στα παλαιά της επίπεδα, στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία ίσως να συνδέεται και με την πρόθεση κατάργησης της εγγυοδοσίας του ΤΣΜΕΔΕ...
πχ στα 300.000Ε συμφωνητικό θες 15.000 εγγυητική. "Βγάλτη μωρέ από την τράπεζα να ζήσει κι αυτή...σιγά το ποσό"
Για δοκίμασε βέβαια να τη βγάλεις...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Καταργηθηκαν επισης και οι εγγυητικες δεκατων

Το διάβασα, αλλά δε στάθηκα!Οι κρατήσεις πώς θα εισπράττονται? Μόνο με ειδικό απολογισμό? Ή δε θα γίνονται?

Link to comment
Share on other sites

Δεν εχει διευκρινησθει.Πιθανολογω οτι  θα γινεται μια παρακρατηση ή καθολου (μετα απο ειδικο απολογισμο προφανως).

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Xμ...δε ξέρω αν είναι προς όφελος όλω των ΕΔΕ η κατάργηση των εγγυητικών ή απο την άλλη η προσκόμιση νέου τύπου εγγυητικών. Που μπορει πχ το ΕΤΑΑ να μην δίνει και να απευθυνόμαστε στην τράπεζα.

 

Απο την άλλη, τα κατώτερα όρια, δεν υφίστανται πλέον. Υπάρχει περίπτωση να ισχύσει αυτό που ακούστηκε, πως θα ανέβουν λίγο παραπάνω, τα υπόλοιπα όρια ανα κατηγορίες;

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαι σίγουρος τί εννοείς...(ελπίζω να μην υπάρχει ειρωνεία)

Η γνώμη μου είναι ότι πρόκειται ξεκάθαρα για αλλαγή επί το ευνοϊκότερο και το λογικότερο (με το Σουφλιά ξεχάσαμε τί στ' αλήθεια σημαίνει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης). Πλην όμως η διαμόρφωση της στα παλαιά της επίπεδα, στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία ίσως να συνδέεται και με την πρόθεση κατάργησης της εγγυοδοσίας του ΤΣΜΕΔΕ...

πχ στα 300.000Ε συμφωνητικό θες 15.000 εγγυητική. "Βγάλτη μωρέ από την τράπεζα να ζήσει κι αυτή...σιγά το ποσό"

Για δοκίμασε βέβαια να τη βγάλεις...

 

Δεν μίλαγα ειρωνικά. Δεν μπορώ να πιστέψω ότι το κράτος αποφάσισε να "βοηθήσει" τους εργολήπτες χωρίς να υπάρχει καποιο μεγαλύτερο κέρδος για το κράτος.

Αυτό που ηθελα να πω ήταν, μήπως το κράτος γνωρίζει ότι μόλις εφαρμοστούν οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες, οι δουλειες θα χτυπιούνται με μεγαλες εκπτωσεις και για αυτο ισως φροντιζει να "ελαφρυνει" τους αναδοχους απο τις πολυ υψηλες εγγυητικες. Σαν λεει "αφου απο εδω και περα θα δινετε μεγαλες εκπτωσεις, θα σας απαλλαξω τουλαχιστον απο τις μεγαλες εγγυητικες"

 

 

Παντως το να δινουμε 5% επι της συμβασης και οχι επι του προυπολογισμου, ειναι παραλλογο, αδικο και αντιθετο με το δημοσιο συμφερον.

Δηλαδη εαν μια δουλεια 1.000.000, ο αναδοχος την παρει με εκπτωση 10% (συμβαση 900.000) θα πρεπει να δωσει εγγυητικη για 45.000

Εαν μια αλλη δουλεια 1.000.000, ο αναδοχος την παρει με εκπτωση 60% (συμβαση 400.000) θα πρεπει να δωσει εγγυητικη για 20.000

Στην πρωτη περιπτωση που ο αναδοχος εχει το περιθωριο να κανει καλη δουλεια, καλειται να δωσει μεγαλη εγγυητικη,

στην δευτερη περιπτωση που υπαρχει το ρισκο για το εαν ο αναδοχος θα κατεφερει να κανει σωστη δουλεια λογω μεγαλης εκπτωσης, καλειται να δωσει μικρη εγγυητικη!

 

Για ποιον λογο ζητανε εγγυητικες επιστολες οι φορείς?

Ποτε υπαρχει μεγαλυτερο ρισκο για να μην γινει σωστη δουλεια ή να μην ολοκληρωθει? στις μικρες εκπτωσεις ή στις μεγαλες εκπτωσεις?

Edited by Paul_Mix
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.