Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Πάταξη του παραεμπορίου στην διακίνηση δομικών υλικών


Παντελής Πατενιώτης

Recommended Posts

Σειρά λήψης άμεσων μέτρων για την πάταξη του παρεμπορίου στην διακίνηση δομικών υλικών αποφασίστηκαν, στο πλαίσιο της κοινής διυπουργικής δράσης που διεξάγεται με πρωτοβουλία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας σε επίπεδο Γενικών Γραμματέων.

 

Μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με τους εκπροσώπους του κλάδου των δοκιμών υλικών ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και υπηρεσιακοί παράγοντες της Γενικής Γραμματείας εμπορίου και προστασίας καταναλωτή και της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με σχετικά ανακοίνωση, δεσμεύτηκαν να προωθηθούν τα ακόλουθα μέτρα:

 

• Εγκατάσταση σταθερών σημείων ελέγχου στα σύνορα που θα είναι εφοδιασμένα με σύγχρονα μέσα σύγχρονης τεχνολογίας όπως κάμερες καταγραφικές, κάμερες ακτίνων Χ, γεφυροπλάστιγγες και ράμπες ελέγχου, για τον έλεγχο των υπόπτων οχημάτων και φορτίων. Ο εκπρόσωπος του ΥΠΟΙΚ ανέφερε ότι έχουν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες πιστώσεις και τα έργα είναι σε στάδιο ανάθεσης.

 

• Ενεργοποίηση πανελλαδικά 10 μικτών μονάδων ελέγχου και δίωξης των 20 με 25 ατόμων που θα διενεργούν δειγματοληπτικούς ελέγχους καθόλη την διάρκεια του 24ώρου στα σημεία εισόδου της χώρας και ενδότερα.

 

• Την αξιοποίηση της δομής του Συντονιστικού Κέντρου Αντιμετώπισης Παραεμπορίου(ΣΥΚΑΠ) ώστε με ενίσχυση της στελέχωσης και της εκπαίδευσης μέσω της γραμμής καταγγελιών 1520 να αντιμετωπίζονται τέτοιου είδους θέματα.

 

• Κατάσχεση και καταστροφή των παρανόμως διακινουμένων φορτίων και κατάσχεση των οχημάτων.

 

• Διενέργεια έκτακτων φορολογικών ελέγχων στα σημεία παράδοσης και τοποθέτησης των προϊόντων και επιβολή των προβλεπόμενων νομικών κυρώσεων σε επαγγελματίες και ιδιώτες.

 

• Την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας της ΓΓ Βιομηχανίας για να υπάρχει ένας κατάλογος απαιτήσεων που θα πρέπει να πληροί ένα δομικό υλικό ή σύστημα (προβλεπόμενη σήμανση CE, πιστοποιητικά κλπ).

 

• Εξέταση της δυνατότητος περιορισμού του μικτού βάρους των οχημάτων που διέρχονται από τα σύνορα σε 1500 κιλά κατά μέγιστο , στις εισόδους όπου δεν υπάρχουν τελωνεία.

 

Οι εκπρόσωποι του κλάδου δεσμεύτηκαν να στηρίξουν αυτό τον σχεδιασμό συνιστώντας στα μέλη τους να συνεργάζονται με τις αρμόδιες διωκτικές αρχές και να καταγγέλλουν κάθε παράνομη ενέργεια που υποπίπτει στην αντίληψή τους καθώς τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από την αθρόα εισροή δομικών προϊόντων και συστημάτων τα οποία δεν συνοδεύονται από νόμιμα παραστατικά ή φέρουν παραστατικά με μειωμένες ποσότητες ενώ σε πολλές περιπτώσεις η παράνομη διακίνηση έχει διαπιστευτεί ότι συνοδεύεται με την παράνομη απασχόληση συνεργείων με αλλοδαπούς εργαζόμενους.

 

Να σημειωθεί ότι οι επιπτώσεις της παράνομης διακίνησης είναι ήδη ορατές και έχουν σαν αποτέλεσμα:

 

• Τον μαρασμό και την καταστροφή της ελληνικής παραγωγικής και μεταποιητικής βιομηχανικής και βιοτεχνικής παραγωγής με επίπτωση στην απασχόληση . Κατά τη περίοδο της οικονομικής κρίσης πολλοί κλάδοι απώλεσαν το 40-70% των εργασιών τους κάθε προσπάθεια ανασύνταξης ακυρώνεται από την εμπέδωση τέτοιων πρακτικών στην αγορά.

 

• Την διακίνηση χωρίς τους απαραίτητους ελέγχους πιθανότατα επικίνδυνων για την υγεία και ασφάλεια των καταναλωτών προϊόντων.

 

• Την ανεξέλεγκτη διακίνηση και νομιμοποίηση μαύρου χρήματος στην αγορά.

 

• Την φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή κυρίως για την χώρα μας αλλά και ευρύτερα για την Ε.Ε. σε ποσά που δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθούν, ξεπερνούν πάντως το ποσόν του ενός (1) δις. ευρώ σε ετήσια βάση.

 

Στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας υπό τον Γ.Γ. Εμπορίου Στέφανο Κομνηνό, με την συμμετοχή εκπροσώπου της Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων και των Γ. Διευθυντών της ΓΓ Καταναλωτή και της ΓΓ Βιομηχανίας από τον κλάδο των δομικών υλικών συμμετείχαν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Χημικών Βιομηχανιών, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Βιοτεχνών Αλουμινο-σιδηροκατασκευαστών, Πανελλήνια Ομοσπονδία Εμπόρων & Βιοτεχνών Υαλοπινάκων, Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αλουμινίου, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Κατασκευαστών Συνθετικών Κουφωμάτων, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ξυλείας, Ένωση Ελληνικών Επιχειρήσεων Θέρμανσης και Ενέργειας, Ένωση Βιομηχανιών Ηλιακής Ενέργειας, Πανελλήνια Ένωση Βιομηχανιών Χρωμάτων, Βερνικιών & Μελανιών, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης, Σύνδεσμος Συστημάτων Σκίασης

 

Πηγή: http://www.antenna.g...-domikon-ylikon

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Το πιο απλό πράγμα που θα έπρεπε να ελέγχουν είναι η ύπαρξη του ΣΩΣΤΟΥ CE!

Υπάρχει και το china export...

CE.jpg

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

Σωστή η υπόδειξη, πρόκειται όμως και για προϊόντα που εισάγονται παρανόμως από τις βόρειες χώρες με τυπικά σωστές αλλά πλαστές σημάνσεις, από Τουρκία μέσω Βουλγαρίας (βαφτισμένα ευρωπαϊκά) κ.λπ.

 

 

Οι μέθοδοι εισόδου των προϊόντων στην Ελλάδα κατατάσσονται σε τρείς κύριες κατηγορίες:

  1. Τα προϊόντα δεν συνοδεύονται από παραστατικά ή συνοδεύονται από παραστατικά με μειωμένες ποσότητες ή μειωμένες τιμές και διακινούνται στην αγορά μαύρα.
  2. Συνοδεύονται με δελτία αποστολής - αποδείξεις λιανικής από τον Βούλγαρο έμπορο ή παραγωγό με (20% ΦΠΑ) κατευθείαν στον ιδιώτη. Στην περίπτωση που οι αποδείξεις δεν ελεγχθούν στα σύνορα, (καταγραφή παραστατικών και ενημέρωση των βουλγαρικών και των κοινοτικών αρχών για απόδοση ΦΠΑ), γεγονός που αποτελεί συνήθη πρακτική, καταστρέφονται κατά την παράδοση (τις περισσότερες φορές είναι χειρόγραφα) και δεν καταχωρούνται από τα δύο ενδιαφερόμενα μέρη (ο έλληνας ιδιώτης δεν έχει κανένα φορολογικό κίνητρο να το κάνει και ο έλληνας έμπορος - μεσάζων εισπράττει την προμήθειά του απευθείας από τον βούλγαρο).
  3. Συνοδεύονται με τιμολόγια χωρίς ΦΠΑ λόγω εξαγωγής. Στη συνέχεια δεν καταχωρούνται με κοινή συμφωνία από τους δύο και δεν υποβάλλονται δηλώσεις VIES. Ουσιαστικά δηλαδή κλέβουν και οι δύο, ενώ στη συνέχεια ο έλληνας έμπορος διακινεί τα προϊόντα με αθεώρητα δελτία αποστολής ή διακινεί επαναλαμβανόμενες ποσότητες με το ίδιο θεωρημένο δελτίο. Όταν σε σπάνιες περιπτώσεις τον σταματήσουν για έλεγχο συμπληρώνει ώρα και ημερομηνία.

Να σημειώσουμε επιπρόσθετα ότι ο ευρωπαίος επιτηδευματίας έχει τη δυνατότητα να κάνει λιανικές πωλήσεις σε Έλληνες ιδιώτες μέχρι το ετήσιο plafon των 35.000€. Όταν το ξεπεράσει, οφείλει να ανοίξει ΑΦΜ στην Ελλάδα. Επίσης όταν η λιανική πώληση συνοδεύεται και από εγκατάσταση ή παροχή υπηρεσιών (από τον ίδιο επιτηδευματία), τότε από το 1€ οφείλει να ανοίξει ΑΦΜ στη χώρα που κάνει πωλήσεις λιανικής.

 

Παρατηρείται ότι εισέρχονται συστηματικά επαγγελματικά αυτοκίνητα κυρίως από Βουλγαρία με προϊόντα και τεχνικό προσωπικό, τοποθετούν τα προϊόντα απευθείας στον ιδιώτη χωρίς φυσικά παραστατικά, αφού ο ιδιώτης δεν τα χρειάζεται.

 

Αυτομάτως ο Βούλγαρος επιτηδευματίας έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα -23% χώρια την φορολογία συγκριτικά με τον Έλληνα ο οποίος οδηγειται μοιραία σε αφανισμό.

 

Φυσικά το ελληνικό δημόσιο έχει μια τεράστια απώλεια εσόδων.

 

Αλλά ποιος νοιάζεται για όλα αυτά!!!

Edited by terry
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.