Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Εκκλησία: Τι συνέβη με το κτίριο του υπ. Παιδείας


Engineer

Recommended Posts

Διευκρινίσεις για την ενοικίαση του κτιρίου που στέγαζε το υπουργείου Παιδείας, έδωσε πριν μερικές ημέρες η Εκκλησίας της Ελλάδος, με αφορμή σχετικά δημοσιεύματα.

 

Συγκεκριμένα, όπως τονίζει, το κτίριο ενοικιάστηκε για 35 χρόνια κι όχι για 99 και με τη λήξη της σύμβασης θα μπορεί να επαναδιαπραγματευτεί ξανά.

 

Τονίζει ότι συνολικά έγιναν 13 διαγωνισμοί και στον 10ο δόθηκε μίσθωμα 300 χιλ. ετησίως ενώ στον 12ο μόλις 80.000 ευρώ.

 

Αποκαλύπτει επίσης η Εκκλησία ότι στον τελευταίο διαγωνισμό ένας γερμανικός ξενοδοχειακός όμιλος έκανε πρόταση να αναλάβει το κτίριο εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας προσφέροντας προκαταβολή 2 εκατ. ευρώ και 500 χιλ. ευρώ το χρόνο αλλά από το τρίτο έτος και μετά με ενοικίαση για 99 χρόνια. Συγχρόνως ζητούσε από την Εκκλησία διαβεβαιώσεις ότι θα έπαιρνε άδεια ανακαινίσεως του κτιρίου μέσα σε 3 μήνες, κάτι που ήταν αδύνατο.

 

Με την προκήρυξη του διαγωνισμού η εταιρεία αυτή «χάθηκε» και τελικά κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός στην κοινοπραξία των εταιρειών Ηλέκτρα και Μουρούζης με ετήσιο μίσθωμα 700 χιλ. ευρώ για 35 χρόνια. Η Dimand είχε προσφέρει 280 χιλ. ευρώ.

 

Υπενθυμίζεται ότι το κτίριο θα ανακαινιστεί και θα δημιουργηθεί ξενοδοχείο.

 

Πηγή: http://www.ered.gr/c...s/#.VSO-_vmsXhs

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

τα χρηματα πηγαινουν για καλο σκοπο. αυτοι ζουν ταπεινα και λιτα, ξερεις

το τσουβάλιασμα δεν είναι σωστό συνάδελφε. Υπάρχουν παντού τα καλά και τα κακά παραδείγματα όπως και μεταξύ μας!

  • Upvote 7
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Να κάνω λίγο τον δικηγόρο του διαβόλου....Το υπουργείο Παιδείας δεν ονομάζεται "Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων"???

 

Από την στιγμή που η εκκλησία συμμετέχει στην κρατική διοίκηση κάθε κυβέρνησης με το παραπάνω υπουργείο,τότε γιατί το κράτος (η εκκλησία) πρέπει να πληρώνει ενοίκιο?? Μήπως για άλλη μια φορά παίρνει λεφτά από τους φορολογούμενους χωρίς επιχειρηματικό ρίσκο?.. :roll:

Edited by atsalovergas
Link to comment
Share on other sites

Κατ’ αρχήν η Ορθόδοξη Εκκλησία δικαιούται να έχει περιουσία όπως και όλες οι Θρησκείες, Ομολογίες και Δόγματα και γενικά όπως όλοι οι οργανισμοί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη. Εξ άλλου η Εκκλησία ήταν πάντα οργανισμός ξεχωριστός από το κράτος τουλάχιστον μέχρι το 1949 όπου αποφασίστηκε η πρώτη μορφή μισθοδοσίας των κληρικών της. Η αιτία της συνένωσής της με το κράτος στη σημερινή του μορφή δεν ήταν φυσικά ο σεβασμός του κράτους προς αυτήν αλλά η εκκλησιαστική περιουσία. Στην Εκκλησία περιουσία ανήκει σήμερα το 1,4% των δασικών εκτάσεων, το 2,3% των βοσκοτόπων και το 2,19% της γεωργικής γης. Αντίστοιχα το Δημόσιο κατέχει το 45,6% των ελληνικών γαιών και η Τοπική Αυτοδιοίκηση το 30,8%. Όταν απελευθερώθηκε το πρώτο Ελληνικό Κράτος στην εκκλησία ανήκε το 25% των γαιών.

 

Η Αντιβασιλεία του Όθωνα, με βασιλικά διατάγματα του 1833 και 1834 διέλυσε 416  Μοναστήρια και διέθεσε την κινητή και ακίνητη περιουσία τους για την ίδρυση του "Εκκλησιαστικού Ταμείου". Το Ταμείο αυτό το 1843 περιήλθε στη διοίκηση και διαχείριση της επί των Οικονομικών Γραμματείας του Κράτους και οι πόροι του διατέθηκαν για την τακτοποίηση δικών του αναγκών… Όλες οι δαπάνες του κράτους καλύπτονταν από το Ταμείο αυτό.

 Με το Βασιλικό Διάταγμα της 20.5/1.6.1836 έγινε αναγκαστική απαλλοτρίωση άνευ αντιτίμου τεραστίων σε έκταση κτημάτων από τις μονές ενώ στην περιουσία που απέμεινε επιβλήθηκε βαρύτατη έμμεση φορολογία, που όταν αυτή δεν ήταν δυνατόν να καταβληθεί, οδηγούσε σε δημόσιους πλειστηριασμούς.

Το 1912-13 επιβλήθηκε η αναγκαστική απαλλοτρίωση μοναστηριακών κτημάτων. (Νόμοι 1072/1917, 2050/1920,  2189 κλπ) 

 

Από το 1917 ως το 1930 απαλλοτριώθηκαν εκκλησιαστικές εκτάσεις αξίας άνω του 1.000.000.000  προπολεμικών δραχμών. Το Κράτος καθόρισε αυτό το αντίτιμο,  κατέβαλε στο Γενικό Εκκλ. Ταμείο τα 40  εκατομμύρια και οφείλει ακόμα τα 960!  :D

 

Το 1931 με το Νόμο 4684/1931 με τον οποίον το Κράτος επέβαλε την εκποίηση  ενός ακόμα μεγάλου τμήματος της εκκλησιαστικής περιουσίας, που τοποθετήθηκε σε "εθνικά χρεώγραφα και χρηματόγραφα". Η αξία τους εξανεμίστηκε στη διάρκεια του Β΄ παγκόσμιου πολέμου,  της Κατοχής και του εμφυλίου που ακολούθησε.

 

Το 1952 με τη Σύμβαση εξαγοράς από το Ελληνικό Δημόσιο κτημάτων της Ορθοδόξου Εκκλησίας της Ελλάδος για την αποκατάσταση ακτημόνων καλλιεργητών και κτηνοτρόφων, 26.9/8.10.1952 (ΦΕΚ 299 Α΄) η Εκκλησία υποχρεώθηκε να παραχωρήσει στο Κράτος τα 4/5 της καλλιεργούμενης ή καλλιεργήσιμης αγροτικής περιουσίας της και τα 2/3 των βοσκοτόπων με αντάλλαγμα το 1/3 της πραγματικής αξίας τους και κάποια αστικά ακίνητα/οικόπεδα. Στη Σύμβαση αυτή περιέχεται η διακήρυξη του Κράτους ότι η εν λόγω απαλλοτρίωση είναι η τελευταία και δεν πρόκειται να υπάρξει νεότερη στο μέλλον, ενώ δεσμεύεται να παρέχει και κάθε αναγκαία υποστήριξη (υλική και τεχνική), ώστε να μπορέσει η Εκκλησία να αξιοποιήσει την ελάχιστη εναπομείνασα περιουσία της.

Σχετικά με τη φορολογία:

Η Εκκλησία της Ελλάδος  αποδίδει 20% φόρο  (άρθρο 12 & 4  του Νόμου 3842/23.4.2010, ΦΕΚ 58, τεύχος Α΄) από την εκμετάλλευση οικημάτων και γαιών.

- Απέδωσε  το Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε. από τις ηλεκτροδοτούμενες για οικιστική ή εμπορική χρήση οικήματα ανάλογα με το εμβαδόν της δομημένης επιφάνειας, το ύψος της τιμής ζώνης κ.λπ. (άρθρο 53 & 1-2 του Νόμου 4021/3.10.2011 ΦΕΚ 218, τεύχος Α΄).

- Αποδίδει ΕΝΦΙΑ για όλα τα ακίνητά της.

Επίσης αποδίδει:

- Φόρο με συντελεστή 3‰ με βάση την αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας.

- Φόρο με συντελεστή 0,5% στην αξία των κληρονομιών και δωρεών.

- Τέλος χαρτοσήμου και δικαιώματα ΟΓΑ (2,40%)  στις χρηματικές παροχές των χριστιανών προς τους ιερούς ναούς για ιεροπραξίες.

 Επίσης παρακρατεί και αποδίδει στις ΔΟΥ τα επόμενα:

α. Φόρο μισθωτών υπηρεσιών των εκκλησιαστικών υπαλλήλων

β. ΦΠΑ με τους προβλεπόμενους συντελεστές για υπηρεσίες και αγαθά

γ. Φόρο εισοδήματος 8% σε όλα τα τιμολόγια παροχής υπηρεσιών

δ. Φόρο εισοδήματος 4% για όλα τα δελτία αποστολής αγαθών και 1% για τα υγρά καύσιμα.

 

Στο Δελτίου Τύπου της Ιεράς Συνόδου (15.9.2011) περί φορολογήσεως της Εκκλησίας αναφέρει:

"Η Εκκλησία της Ελλάδος επιθυμεί να τονίσει ότι η απαλλαγή από το φόρο ακίνητης περιουσίας για τα ακίνητα λατρευτικής, θρησκευτικής και κοινωφελούς χρήσεως ισχύει από το έτος 2008  για όλα τα θρησκεύματα και δόγματα που έχουν ακίνητη περιουσία εντός της Ελλάδος και αφ’ ετέρου ότι, παρότι τα έσοδά της προέρχονται μέχρι σήμερα από το υστέρημα των πιστών και χρησιμοποιούνται για τη συντήρηση των θρησκευτικών και κοινωφελών της ιδρυμάτων, ουδέποτε ζήτησε κάποια άνιση φορολογική μεταχείριση σε σχέση με τους υπόλοιπους φορολογούμενους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς της Χώρας".

 

Σ.Σ. Στο ειδικό αυτό τέλος δεν υπόκεινται τα Δημόσια κτίρια, τα λοιπά ΝΠΔΔ, οι ΟΤΑ και οι δημοτικές επιχειρήσεις.

Edited by Konstantinos IB
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

...Όταν απελευθερώθηκε το πρώτο Ελληνικό Κράτος στην εκκλησία ανήκε το 25% των γαιών....

Θα είχε καλές σχέσεις με τον αποχωρούντα κατακτητή από τον οποίο απελευθερώθηκε το πρώτο ελληνικό κράτος για να είχε το 1/4 όλης της γης και σίγουρα >1/2 όλης της εύφορης γης και όχι τις απάτητες βουνοκορφές.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Κωνσταντινε δεν ξερω αν πληρωνει ΕΝΦΙΑ η εκκλησια, ξερω ομως οτι εχω στα χερια μου ενα ειδοποιητηριο ΕΝΦΙΑ, τοπικης ενοριας,  με 18 ακινητα, αντικειμενικης αξιας 560.000Ε και ΕΝΦΙΑ στα 130Ε!!!!!!!!!!!!

 

Μαλλον πως εχουν καποιο ειδικο καθεστως.....

Link to comment
Share on other sites

terry, αν έχεις απορία να ενημερώνεσαι κατευθείαν από την πηγή ... βλέπε στο συνημμένο ...

 

Για την είδηση : από 80Κ σε 700Κ ετησίως ... tgtbt (too good to be true) ... κλεηφ (κάποιο λάκκο έχει η φάβα) ...

Τι να λέμε ... μέρες που είναι ...

Εγκ_2655_2014(ΕΝΦΙΑ).txt

Link to comment
Share on other sites

Όταν απελευθερώθηκε το πρώτο Ελληνικό Κράτος στην εκκλησία ανήκε το 25% των γαιών.

 

Κωνσταντίνε,δεν διαφωνώ στα υπόλοιπα,αλλά δεν είναι απορίας άξιο το παραπάνω? Τι εξήγηση έχεις για αυτό το ποσοστό?

 

Η ιστορία πάντως,όπως την έχω διαβάσει/ψάξει δικαιώνει τον didonis. Ότι δηλαδή η παραπάνω περιουσία είναι προιόν ανηθικότητας. Tόσο τα τουρκικά τεφτέρια που σώζονται σήμερα,όσο και οι από στόμα σε στόμα διηγήσεις των παλαιότερων Ελλήνων μαρτυρούν οτι η εκκλησία ήταν το μακρύ χέρι των Τούρκων στις εισπράξεις των φόρων. Το ίδιο αναφέρουν και αφηγήσεις ξένων περιηγητών,καθώς και αγωνιστών του 21 (Καραϊσκάκης,που ήταν και γιος καλόγριας(!)).

 

Επιπλέον σύμφωνα με τον Sutherland Menzies στο έργο του "Η τουρκία παλαιά και σύγχρονη" αναφέρει οτι στον πατριάρχη δόθηκε ο τίτλος του Βεζύρη και του παραχωρήθηκε από τον σουλτάνο ένα τμήμα γενιτσάρων ως προσωπική του φρουρά.Ο ίδιος αναφέρει οτι τόσο ο πατριάρχης,όσο και οι επίσκοποι στις περιφέρειες,πολλές φορές ακόμη και οι απλοί παπάδες,είχαν πλήρη πολιτική και δικαστική εξουσία έναντι του χριστιανικού λαού. Επιπλέον ο πατριάρχης είχε στην υπηρεσία του αστυνομικούς και τούρκους στρατιώτες που "διευκόλυναν" στην είσπραξη των φόρων που επέβαλλε στους Έλληνες. Ο Νικόλαος Μοσχοβάκης πάλι στο έργο του "Το εν Ελλάδι Δημόσιον Δίκαιον επί Τουρκοκρατίας",λέει πως ο πατριάρχης είχε το δικαίωμα να έχει ακόμη και δικές του φυλακές.Τέλος υπάρχει και ο αφορισμός της επαναστάσεως του Υψηλάντη από τον πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε' (το άγαλμα στα προπύλαια της πανεπιστημίου),πράγμα που επιβεβαιώνει κατά κάποιον τρόπο οτι το συμφέρον της εκκλησίας ταυτιζόταν με αυτό του κατακτητή.

 

Αν πάλι πιάσουμε γνωμικά και αφηγήσεις περιηγητών πάλι θα δούμε οτι κάτι δεν πήγαινε καλά εκείνη την περίοδο.

 

Ας ξεκινήσουμε από τα σπλάχνα της εκκλησίας,από τον Μιχαήλ Χωνιάτη ή Ακομινάτος που ήταν βυζαντινός λόγιος και ορθόδοξος Μητροπολίτης Αθηνών το 1182μΧ. " Οι φοροεισπράκτορες των Τούρκων,ιερωμένοι,ήταν θεσμός που ξεκινούσε από την Ρωμαιοκρατία, Ξέρξου βαρβαρότεροι,φορολόγων ανθρωπάρια ξεγύμνωναν τον κόσμο". Ένας πάλι Άγγλος περιηγητής εν ονόματι William Gell στην "τομογραφία ενός συστήματος" αναφέρει ότι  "ο ραγιάς φοβάται πιο πολύ τους καλόγερους από τους το τούρκους", "ο τούρκος πασάς του Μωριά δεν αποφάσιζε τίποτα χωρίς την συγκατάθεση του πρωτοσύγκελου". Ενώ ο Παπαρηγόπουλος και ο Κορδάτος αναφέρουν οτι "κάθε χριστιανός ήταν υποχρεωμένος να δίνει μέρος της περιουσίας του στην εκκλησία και μέρος των ετήσιων εσόδων του για τις ανάγκες τις εκκλησίας".

 

Αν το πιάσουμε ιστορικά και μόνο από την αρχή,προσωπικά με πονηρεύει το γεγονός ότι από 4/1/1453 παρόντος του σουλτάνου Μωάμεθ Β' του πορθητή,ο πατριάρχης Γεννάδιος ενθρονίστηκε επισήμως με την παραχώρηση προνομίων από την τουρκική πλέον διοίκηση. Ο ίδιος ο Μωάμεθ μάλιστα λέγεται οτι έδωσε στον Γεννάδιο την ποιμαντορική ράβδο στολισμένη με διαμάντια,σύμβολο της διπλής του εξουσίας,πολιτικής και θρησκευτικής. Ποντάρω όλα τα λεφτά μου στο ποίος άνοιξε την "κερκόπορτα"...Τουλάχιστον υποθέτω το ποιός είχε συμφέρον να το πράξει,μιας και εκ των υστέρων αποδεικνύεται οτι η εκκλησία διατήρησε όλη την περιουσία της,σε αντίθεση με την αυτοκρατορία που έχασε τα πάντα.

 

Τέλος,πρόλαβα και έχω και προσωπικές εμπειρίες/αφηγήσεις (η περιοχή μου απελευθερώθηκε το 1881). Είναι από τον παππού μου. Για κάποιους λόγους,που δεν καταλάβαινα ως πιτσιρικάς,αλλά γελούσα όταν τον άκουγα,είχε την χριστοπαναγία και διάφορες παραλλαγές με σταυρούς Εύες και παρθένες καθημερινό ψωμοτύρι.

 

Όσο για την απόδοση μέρους της εκκλησιαστικής περιουσίας στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος,κατά την γνώμη μου είναι λογική συνέχεια και δίκαια και μπράβο της για αυτό. Πραγματικά πιστεύω ότι έπραξε το σωστό,καθώς έπρεπε με κάθε μέσο να μεταστρέψει το αρνητικό κλίμα και τις μνήμες από τους ανθρώπους της εποχής. Να δημιουργήσει μια νέα μερίδα υποστηρικτών και να αμβλύνει τα κακά του παρελθόντος. Προς αυτήν την κατεύθυνση συνέβαλλαν και οι φιλανθρωπίες της,η φροντίδα των ορφανών μετά από κάθε πόλεμο,η Χούντα (ταύτιση πατρίς+θρησκεία),καθώς και η συμμετοχή της στην εκπαίδευση των νέων,μέσω του υπουργείου παιδείας.

 

ΥΓ. Προσωπικά δεν μου αρέσει η ενσωμάτωση της εκκλησίας στο υπουργείο παιδείας για πολλούς λόγους. Ένας από αυτούς,είναι η καθιέρωση ψευδών ιστορικών γεγονότων ως αληθινών όπως πχ η μεταφορά της εορτής της επαναστάσεως στις 25 Μαρτίου μέρα του Ευαγγελισμού και η ψεύτικη ιστορία περι αγίας λαύρας,λαβαρων και υπερμάχου. Η επανάσταση ξεκίνησε διαφορετικά,εναντίον όλων και χωρίς την βοήθεια του θεού,από λίγους αρχιδ@@τους όπως τον παπαφλέσσα και τον Καρατζά και είμαι σίγουρος οτι τουλάχιστον εσύ το γνωρίζεις αυτό. Σταματώ εδώ καθώς έχω ξεφύγει αρκετά.

Edited by atsalovergas
  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.