Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

ακυρωση αυτ/δρομου Ελευσινας - Υλικη


dimitris GM

Recommended Posts

Ημερ. Καταχώρησης: 12/06/2015 Ώρα Καταχ.: 14:00:00


Ακυρώνεται ο διεθνής διαγωνισμός για τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης

ylikh_550x.jpg
Σε κατάργηση του διαγωνισμού για τη Σύμβαση Παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη προχώρησε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζης: τυχόν αποπεράτωσή του θα άνοιγε τον δρόμο σε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στις γειτονικές παραχωρήσεις της Ιόνιας Οδού και της Αττικής Οδού.

Σύμφωνα με απόφαση που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», ο διεθνής διαγωνισμός με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης "Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση & Εκμετάλλευση του έργου: Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη" ακυρώνεται, με το σκεπτικό ότι ο οδικός άξονας Υλίκη δεν εμπίπτει στις πρόνοιες περί συγκοινωνιακού δικτύου της σύμβασης παραχώρησης της Ιόνιας Οδού, στο οποίο το Ελληνικό Δημόσιο δικαιούται να προγραμματίζει, μελετά και κατασκευάζει, χωρίς να γεννάται οποιαδήποτε υποχρέωση αποζημίωσης του παραχωρησιούχου.

Και αυτό διότι η κατασκευή ως αυτοκινητοδρόμου του οδικού τμήματος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι θα συνιστούσε εν δυνάμει γεγονός ευθύνης του Δημοσίου σύμφωνα ΅ε τη σύμβαση παραχώρηση της Ιόνιας Οδού, αναφέρεται στο έγγραφο. "Η συνδρομή και επέλευση Γεγονότος Ευθύνης του Δημοσίου παρέχει τη δυνατότητα στον Παραχωρησιούχο να διεκδικήσει, εφόσον αποδείξει ότι συνεπεία αυτού του Γεγονότος επήλθε ουσιώδης μείωση των εσόδων του ή αύξηση των δαπανών του, και υπό συγκεκριμένους όρους, αποζημιώσεις" σημειώνεται. "Το ύψος των πιθανών ως άνω απαιτούμενων αποζημιώσεων τις οποίες θα καλούταν να καταβάλει το Ελληνικό Δημόσιο δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί στην παρούσα φάση ΅ε αποδεκτή ακρίβεια, λόγω των σχετικών αβεβαιοτήτων των υπεισερχόμενων παραγόντων" αναφέρεται.

"Το έργο δεν έχει περιληφθεί σε κανένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα (συγχρηματοδοτούμενο ή από εθνικούς πόρους) για την κάλυψη των απαιτούμενων δαπανών ωρίμανσής του ή/και χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου" σημειώνεται στην απόφαση του κ. Σπίρτζη. Έτσι, λόγω των υποχρεώσεων, οι οποίες είναι δυνατό να ανακύψουν στην περίπτωση κατασκευής του έργου, "την γενική διαφοροποίηση του κυκλοφοριακού φόρτου από τις αρχικές προβλέψεις των συγκοινωνιακών μελετών και την επικαιροποίηση σχεδιασμού του οδικού έργου της χάραξης καθώς και τις χρηματοοικονομικές συνθήκες, που μπορεί να θέσουν εν αμφιβόλω τη βιωσιμότητα του έργου παραχώρησης", το υπουργείο "δεν ενδιαφέρεται για την κατασκευή του" και "δύναται να ακυρώσει το διαγωνισμό".

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών το 2012, ο προϋπολογισμός του έργου θα έφτανε περίπου τα 500 εκατ. ευρώ και το μήκος του τα 50 χιλιόμετρα, ενώ θα παρέκαμπτε εξ ολοκλήρου την Αθήνα, με στόχο να αποσυμφορήσει κυκλοφοριακά την πρωτεύουσα. Σύμφωνα με τις τότε εκτιμήσεις, η εθνική και η κοινοτική συμμετοχή στον προϋπολογισμό του έργου θα κυμαινόταν μεταξύ των 120 και 200 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα θα αποτελούσαν ιδιωτική δαπάνη, το "μείγμα" της οποίας θα καθοριζόταν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Link to comment
Share on other sites

Αυτός ο δρόμος ήταν πράγματι αναγκαίος , πολύ περισσότερο από κάποιες κάθετες της Εγνατίας , η κάποιες ζεύξεις , διότι θα έλυνε μεγάλο θέμα από τον κυκλοφοριακό φόρτο του Κηφισσού , ενώ η άδεια περιοχή εκεί θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει όλο το χονδρεμπόριο και τις μεταφορικές της πόλης , αφού η σύνδεση με το τρένο υπάρχει ήδη . Ακόμα και ο κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ εκεί θα έπρεπε να είναι .

Link to comment
Share on other sites

"....ο οδικός άξονας Υλίκη δεν εμπίπτει στις πρόνοιες περί συγκοινωνιακού δικτύου της σύμβασης παραχώρησης της Ιόνιας Οδού, στο οποίο το Ελληνικό Δημόσιο δικαιούται να προγραμματίζει, μελετά και κατασκευάζει, χωρίς να γεννάται οποιαδήποτε υποχρέωση αποζημίωσης του παραχωρησιούχου...."

-----------------------------

Οταν υπεγραφαν τις συμβασεις παραχωρησης  με την ΙΟΝΙΑ ΟΔΟ

 

οι "αρμοδιοι"... δεν ήξεραν....δεν ήθελαν....δεν προνοησαν  για την - αυτονόητη-  αναγκαιότητα  αυτου του δρομου .

 

Ετσι, σημερα,   το Κράτος  δεν δικαιούται να κατασκευασει αυτον  τον απαραιτητο   δρομο,

 

[και σιγουρα  και πολλους άλλους αυτής της κατηγορίας...απλα μας τα λενε   ενα-ενα...]

 

άν δεν παρει την αδεια απο τους παραχωρησιουχους...

 

λόγω   "ελλειπούς προβλεψης- μη προβλεψης - μη αναφοράς    μή  πρόνοιας του -αυτονόητου-   δικαιωματος του κρατους να οριζει αυτο τους δρομους  που πρεπει να γινουν και οχι οι παραχωρησιουχοι

Ειναι σιγουρο οτι,

πισω απο τις ανωτερω αναφερόμενες  περιπλοκες  νομικες  αναφορες, περι "συνδρομης και επελευσης  γεγονοτος ευθυνης"

υπαρχουν και αλλες διαταξεις και δεσμευσεις και απαγορευσεις

γι  αυτο και το Υπουργειο "εκανε πίσω"

 

για εναν δρόμο, ο οποίος,

κατα την σωστη τοποθέτηση του ΒΑS

"Αυτός ο δρόμος ήταν πράγματι αναγκαίος , πολύ περισσότερο από κάποιες κάθετες της Εγνατίας , η κάποιες ζεύξεις , διότι θα έλυνε μεγάλο θέμα από τον κυκλοφοριακό φόρτο του Κηφισσού , ενώ η άδεια περιοχή εκεί θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει όλο το χονδρεμπόριο και τις μεταφορικές της πόλης , αφού η σύνδεση με το τρένο υπάρχει ήδη . Ακόμα και ο κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ εκεί θα έπρεπε να είναι "

Edited by dimitris GM
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Εγώ διαβλέπω ότι το πρόβλημα προκύπτει από την λειτουργία των ίδιων των ΣΔΙΤ. Εάν οι κατασκευαστές της Ιονίας Οδού είχαν εξοφληθεί πλήρως για τις δαπάνες τότε δεν θα τους έπεφτε και λόγος ενώ τα διόδια θα λειτουργούσαν μόνο για την κεφαλαιοποίηση προς αποκατάσταση της φθοράς του οδοστρώματος. Από την στιγμή, όμως, που οι κατασκευαστές δεν έχουν εξοφληθεί αλλά η εξόφλησή τους έχει συνδεθεί με την καταβολή διοδίου (άρα με την κίνηση που έχει ο δρόμος) ως έναν βαθμό μπορεί να θεωρηθούν και δίκαιες τέτοιες διατάξεις. 

Link to comment
Share on other sites

Τι να πει κανείς ; Δεν είναι αναγκαίος αυτός ο δρόμος και είναι η υποθαλάσσια της Λευκάδας που σημειωτέων κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή αυτοκινητόδρομος από την Ιόνιο οδό για Λευκάδα.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.