Μετάβαση στο περιεχόμενο

Εκτός αγοράς εργασίας οι μηχανικοί

μηχανικός εργασία αγορά

  • Please log in to reply
9 απαντήσεις στο θέμα

#1 Engineer

Engineer

    Διαχειριστής

  • Administrators
  • 3.656 Μηνύματα:
Online

Δημοσίευση 20 Οκτώβριος 2015 - 13:30

Χάσμα χωρίζει τον κλάδο των μηχανικών από την αγορά εργασίας που οφείλεται στις αρνητικές επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης η οποία όμως παρά την μακρά διαρκεια δεν κατάφερε να οδηγησει σε δομικές αλλαγές στους τομείς απασχόλησης.

Σε δείγμα 1783 απόφοιτων του ΕΜΠ των ετών 2002-2010, άνεργο δηλώνει σήμερα το 7,4% των διπλωματούχων του ιδρύματος, με το μεγαλύτερο ποσοστό να καταγράφεται στους χημικούς μηχανικούς (10,9%) και τους μεταλλειολόγους (10,8%), ενώ τα μικρότερα πσοοστά ανεργίας έχουν οι ναυπηγοί (3,4%) και οι τοπογράφοι (4,7%). Διαχρονικά η ανεργία έχει αυξηθεί από 2,2% στους διπλωματούχους της περιόδου 1991-1995, σε 2,3% στους διπλωματούχους της περιόδου 1996-2001, για να φτάσει το 7,4% σήμερα.

Όπως επισημαίνεται ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι πολύ υψηλότερο αφού η δυνατότητα των μηχανικών να δραστηριοποιούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, μειώνει το ονομαστικό ποσοστό του κλάδου: «Η αυτοαπασχόληση των νέων µηχανικών κρύβει µια νέα, άτυπη µορφή ανεργίας, η οποία είναι ιδιαίτερα έντονη στις κατασκευαστικές ειδικότητες» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

Η εικόνα αυτή προκύπτει και από την δραματική συρρίκνωση των εισοδημάτων: Το 12% των μηχανικών κερδίζει λιγότερα από 5.000 ευρώ μεικτά το χρόνο, το 13,7% λαμβάνει μέχρι και 10.000 ευρώ, το 20,6% φτάνει τις 15.000 ευρώ, το 17% αμείβεται με έως 20.000 ευρώ, το 21,1% φτάνει τις 30.000, ενώ τις 30.000 ευρώ τις υπερβαίνει ετησίως το 15%.
Ιδιαίτερα έντονη είναι πλέον και η παρουσία μακροχρόνια ανέργων, οι οποίοι φτάνουν σήμερα το 55,7% επί του συνόλου, έναντι ποσοστού 22,6% της προηγούμενης δεκαετίας. Διαπιστώνεται ακόμη, ότι το ποσοστό ανεργίας αυξάνεται σχεδόν γραµµικά από το 2002 έως και το 2010 (περίπου κατά 1% τον χρόνο).

Ως προς τη σχέση απασχόλησης, οι περισσότεροι διπλωματούχοι, αν και φορολογικά θεωρούνται ελεύθεροι επαγγελματίες, εργάζονται ως μισθωτοί με δελτίο παροχής υπηρεσιών (το γνωστό μπλοκάκι). Το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 41,60%, ενώ ακολουθούν οι μισθωτοί του ιδιωτικού τομέα με 38,8%. Ελεύθεροι επαγγελματίες δηλώνουν το 12,3% των μηχανικών και ελεύθεροι επαγγελματίες με προσωπικό/συνεργάτη το 5,20%. Φαίνεται ακόμη ότι ο δημόσιος τομέας δεν προσφέρει πλέον επαγγελματική διέξοδο: στο δημόσιο έχουν προσληφθεί μόλις οι 2 στους 100. Από την άλλη πλευρά, κατακόρυφη είναι η αύξηση των λεγόμενων ευέλικτων μορφών απασχόλησης, από ποσοστό 20% στις αρχές της δεκαετίας του 1980 σε άνω του 50% σήμερα.

Αυτό που δεν έχει αλλάξει στο πέρασμα του χρόνου είναι οι κλάδοι απασχόλησης. Στον κατασκευαστικό κλάδο απασχολείται το 93,1% των αρχιτεκτόνων, το 80,7% των πολιτικών μηχανικών και το 76,2% των τοπογράφων. Αντίθετα, οι περισσότεροι χημικοί μηχανικοί απασχολούνται στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα (34%), ενώ το 62% των ναυπηγών απασχολούνται στους κλάδους της ναυτιλίας και των μεταφορών.

Η οικονομική στενότητα προκύπτει και από το γεγονός ότι το 23,1% των διπλωματούχων συγκατοικεί με τους γονείς του, ενώ χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι έχει μειωθεί το ποσοστό των μηχανικών που πληρώνουν από δικούς τους πόρους τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Το ποσοστό αυτό ήταν 82,1% στους αποφοίτους των ετών 1996-2001, ενώ σε αυτούς των ετών 2002 -2010 έχει κατρακυλήσει στο 68,1%. Σύμφωνα με τους ερευνητές πάντως, η μείωση οφείλεται και στην καθυστέρηση της ενσωμάτωσης αρκετών αποφοίτων στον παραγωγικό ιστό λόγω μεταπτυχιακών σπουδών: σήμερα αποκτούν μεταπτυχιακούς τίτλους στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, περισσότεροι από τους μισούς διπλωματούχους, σε σχέση με το αντίστοιχο ποσοστό της δεκαετίας του 1980, που δεν ξεπερνούσε το 17%.

Από άλλα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των αποφοίτων που είναι γυναίκες (από 21,90% στους διπλωματούχους των ετών 1990-1995 σε 39,50% στους διπλωματούχους των ετών 2002-2010). Διαπιστώνεται ωστόσο χάσμα στις αμοιβές - με τους άνδρες μηχανικούς να αμείβονται καλύτερα.

Ο μέσος όρος αποφοίτησης είναι τα 6,38 έτη, με τους αρχιτέκτονες να αποδεικνύονται οι καλύτεροι φοιτητές, αφού αποφοιτούν με μέσο όρο στον βαθμό του πτυχίου 8,011, ενώ ο μέσος βαθμός των υπόλοιπων ειδικοτήτων είναι περίπου στο 7.

Προκύπτει επίσης ότι η συντριπτική πλειονότητα των μηχανικών (81%) διαμένει στην Αττική, ενώ από την ίδια περιφέρεια προέρχονται και οι μισοί από αυτούς.

Πηγή: http://www.ered.gr/e..._/#.ViYljfntlBc

[url=http://www.michanikos.gr/_/%ce%95%ce%b9%ce%b4%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%b1%ce%ba%ce%ac-%ce%b1%cf%83%cf%86%ce%b1%ce%bb%ce%b9%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ac/%ce%95%ce%ba%cf%84%cf%8c%cf%82-%ce%b1%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%ac%cf%82-%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%af%ce%b1%cf%82-%ce%bf%ce%b9-%ce%bc%ce%b7%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%af-r3556]Click here to view the είδηση[/url]

#2 imhotep

imhotep

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 1.875 Μηνύματα:
  • Τοποθεσίαον δη ρόουντ
  • Ειδικότητα:Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 20 Οκτώβριος 2015 - 13:49

*
ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ

γκρικ στατίστικς...

ο αυτοαπασχολούμενος δεν θα δηλώσει ποτέ άνεργος

και με 1 δουλεία (δεν υπάρχει λάθος στον τόνο) το χρόνο είναι και πλούσιος και φορολογητέος για το καθεστώς



#3 NIANDR

NIANDR

    Μέλος

  • Members
  • PipPip
  • 57 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑθήνα
  • Ειδικότητα:Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 20 Οκτώβριος 2015 - 14:34

*
ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ

"Ιδιαίτερα έντονη είναι πλέον και η παρουσία μακροχρόνια ανέργων, οι οποίοι φτάνουν σήμερα το 55,7% επί του συνόλου"

Ο ελεύθερος επαγγελματίας μηχανικός δεν εμφανίζεται στους πίνακες της ανεργίας έστω και αν πριν εργαζόταν με μπλοκάκι. Και μάλιστα πληρώνει φόρο.

Έκανα έναν πρόχειρο υπολογισμό για έναν μηχανικό 45 χρονών με έσοδα 0 με σύζυγο που δεν εργάζεται, ένα αυτοκίνητο 1600 του 2001 και ένα διαμέρισμα 145 τμ 

ΒΑΣΙΚΑ ΕΤΗΣΙΑ ΕΞΟΔΑ

ΤΣΜΕΔΕ                                                      4.700,00

ΤΕΕ                                                                   66,00

ΦΟΡΟΣ ΕΠΙΤΗΔΕΥΜΑΤΟΣ                              650,00

ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ                                154,00

ΦΟΡΟΣ ΛΟΓΩ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ                          1.288.00

ΕΝΦΙΑ                                                               570,65

ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ                                      240,00

ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΙΧ                                                     104,06

                                                                      -------------

                                                                       7.772,71  



#4 Giorgos1987

Giorgos1987

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 1.301 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑθήνα
  • Ειδικότητα:Μηχανολόγος Μηχανικός Τ.Ε.Ι.
Offline

Δημοσίευση 20 Οκτώβριος 2015 - 15:47

 

Όπως επισημαίνεται ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι πολύ υψηλότερο αφού η δυνατότητα των μηχανικών να δραστηριοποιούνται ως ελεύθεροι επαγγελματίες, μειώνει το ονομαστικό ποσοστό του κλάδου: «Η αυτοαπασχόληση των νέων µηχανικών κρύβει µια νέα, άτυπη µορφή ανεργίας, η οποία είναι ιδιαίτερα έντονη στις κατασκευαστικές ειδικότητες» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

 

Ή μήπως θέλαν να πούνε Ελ.Επ με τερματισμό στη ΔΟΥ που πληρώνουν ΤΣΜΕΔΕ; Πολλά κόλπα για να βγάζουν τα ποσοστά οπως θέλουνε.



#5 stat

stat

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 434 Μηνύματα:
  • Ειδικότητα:Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 20 Οκτώβριος 2015 - 22:22

Τα στοιχεία αφορούν μόνο αποφοίτους του Ε.Μ.Π.

Εάν η έρευνα γινόταν με σταθμισμένο δείγμα αποφοίτων και από άλλα ιδρύματα εσωτερικού και εξωτερικού, τότε υποθέτω η ανεργία θα ήταν μεγαλύτερη και προφανώς το ποσοστό των μηχανικών που διαμένουν στην Αττική δε θα ήταν τόσο μεγάλο.



#6 georgios_m

georgios_m

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 1.654 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑΘΗΝΑ
  • Ειδικότητα:Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Online

Δημοσίευση 22 Οκτώβριος 2015 - 10:57

Πέρα από τα στατιστικά λάθη το νόημα του κειμένου είναι ότι παρά τις οικονομικές πιέσεις, οι μηχανικοί δεν έχουν αλλάξει τομείς απασχόλησης.



#7 ikaros13

ikaros13

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPipPip
  • 7.982 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑθήνα Β.Π
  • Ειδικότητα:Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός
Online

Δημοσίευση 22 Οκτώβριος 2015 - 12:34

Πέρα από τα στατιστικά λάθη το νόημα του κειμένου είναι ότι παρά τις οικονομικές πιέσεις, οι μηχανικοί δεν έχουν αλλάξει τομείς απασχόλησης.


Οταν εχεις ποσοστό μακροχρόνια ανέργων 55,6% και οταν 12% που δουλεύει παίρνει κάτω απο 5Κ το χρόνο, δείχνει επίσης οτι πρεπει να κοιταχτουν σε κανέναν γιατρό γιατι κατι δεν παει καλα με την επαγγελματική σταδιοδρομία..και μετα πες μου οτι δεν ειναι απαραίτητη η αλλαγη σταδιοδρομίας


Sent from my iPhone using Tapatalk

#8 Arche

Arche

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 1.969 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑθήνα
  • Ειδικότητα:Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 22 Οκτώβριος 2015 - 12:59

είναι μια μη πραγματική έρευνα ...


Το μήνυμα έχει επεξεργαστεί ο Arche: 22 Οκτώβριος 2015 - 13:40


#9 SQRTGR

SQRTGR

    Παλιό Μέλος

  • Members
  • PipPipPip
  • 125 Μηνύματα:
  • Ειδικότητα:Πολιτικός Μηχανικός Τ.Ε.Ι.
Offline

Δημοσίευση 22 Οκτώβριος 2015 - 13:23

το ΕΜΠ είναι στην Αττικη 

το κείμενο είναι γεμάτο  παράξενους γρίφους

 

Ελλάδα                                      δεν είναι μόνο                 η Αθήνα

Εκπαιδευτικό ίδρυμα                 δεν είναι μόνο                 το ΕΜΠ 

 

Συνάδελφε, οι κανόνες συμμετοχής επιβάλλουν την αναγραφή της ειδικότητας σου στο προφίλ σου. 

Φρόντισε το σε παρακαλώ, αλλιώς θα χαρακτηριστείς "ΙΔΙΩΤΗΣ" . Ευχαριστώ.

DIMITRIS80


Το μήνυμα έχει επεξεργαστεί ο DIMITRIS80: 22 Οκτώβριος 2015 - 13:42


#10 littledragon

littledragon

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 209 Μηνύματα:
  • Ειδικότητα:Διπλ. Ηλ/γος Μηχ/κός & Μηχ/κός Υπ/στων
Offline

Δημοσίευση 23 Οκτώβριος 2015 - 16:39

Ολόκηρη η έρευνα εδώ







Θέματα με μια ή περισσότερες όμοιες ετικέτες: μηχανικός, εργασία, αγορά