Μετάβαση στο περιεχόμενο

Επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 15 ακόμη πόλεις


Engineer

Recommended Posts

Μετά τη σύνδεση της πόλης των Φαρσάλων με το δίκτυο φυσικού αερίου που εγκαινιάστηκε επίσημα την Τετάρτη από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη, οι κάτοικοι 15 ακόμη πόλεων της χώρας μπορούν πλέον να προσβλέπουν στην πρόσβαση, σύντομα, στο οικονομικό αυτό καύσιμο.

 

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, απευθείας σύνδεση θα αποκτήσουν το επόμενο διάστημα η Αλεξανδρούπολη, η Κομοτηνή, η Ξάνθη, οι Σέρρες, η Δράμα, το Κιλκίς, η Κατερίνη, η Λαμία, η Χαλκίδα και η Θήβα. Πρόκειται για πόλεις που βρίσκονται κοντά στον κεντρικό αγωγό που φέρνει το αέριο από τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στην Νότια Ελλάδα.

 

Ταυτόχρονα ετοιμάζονται συστήματα μεταφοράς, είτε μέσω πλοίων είτε βυτιοφόρων συμπιεσμένου αερίου για την Πάτρα, την Άμφισσα, τη Βέροια, την Καβάλα, και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, πόλεις που εκτιμάται ότι μπορεί εύκολα να γίνει η προμήθεια αερίου.

 

Η επέκταση του δικτύου του αερίου (μέσης και χαμηλής τάσης) σε νέες περιοχές αποτελεί προτεραιότητα για τη ΔΕΠΑ. Η επικέντρωση στο εσωτερικό δίκτυο έχει ένα χαρακτήρα αλλαγής στρατηγικής για την εταιρεία η οποία μέχρι σήμερα έδινε μεγαλύτερο βάρος στο εξωτερικό και στα μεγάλα procekts, αφήνοντας πίσω ένα βασικό της καθήκον που είναι να επεκτείνει το δίκτυο και τη χρήση του φυσικού αερίου στη χώρα μας.

 

«Δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν οι αγωγοί λίγα μέτρα έξω από πόλεις της Στερεάς Ελλάδας και οι πόλεις αυτές να μην μπορούν να απολάβουν τα οφέλη του αερίου επειδή δεν υπάρχει δίκτυο» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ Θόδωρος Κιτσάκος.

 

Για το θέμα υπάρχουν ήδη επαφές με τους Περιφερειάρχες ιδιαίτερα σε τρεις περιφέρειες όπου θεωρείται ότι οι συνθήκες είναι πιο ώριμες: Δυτική Ελλάδα, Στερεά Ελλάδα και Ανατολική Μακεδονία - Θράκη. Επαφές υπάρχουν όμως και με άλλες Περιφέρειες, ενώ για τα νησιά εκτιμάται ότι θα υπάρξουν projects σε δεύτερη φάση.

 

Η τροφοδοσία των νέων περιοχών με αέριο θα επιτευχθεί μέσα από συγκεκριμένες ενέργειες, ανάλογα με τη μέθοδο που ταιριάζει σε κάθε περιοχή. Δηλαδή είτε μέσω σύνδεσης με το εθνικό δίκτυο, όπου κάτι τέτοιο είναι εφικτό και οικονομικά βιώσιμο, είτε μέσω μικρών εγκαταστάσεων και μεταφοράς συμπιεσμένου αερίου, είτε μέσω μεταφοράς υγροποιημένου αερίου με πλοία σε κάποιες περιπτώσεις.

 

Στο πλαίσιο αυτό έχει καταρτιστεί συγκεκριμένο σχέδιο δράσης με σκοπό να αξιοποιηθούν διαθέσιμα κεφάλαια της ΔΕΠΑ, κονδύλια των περιφερειών, περιφερειακά αναπτυξιακά προγράμματα, αλλά και επιδοτήσεις από το ΕΣΠΑ.

 

Ταυτόχρονα η ΔΕΠΑ εντείνει τις προσπάθειες για την επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου στα οχήματα και ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τη δημιουργία 10 νέων πρατηρίων αερίου στους οδικούς άξονες. Ας σημειωθεί ότι πρόκειται για καύσιμο διαφορετικό από το υγραέριο που έχει ήδη πάρει σημαντικό μερίδιο στην αυτοκίνηση και μάλιστα φθηνότερο και αποδοτικότερο.

 

Πηγή: http://news247.gr/ei...es.3985217.html

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Ταυτόχρονα ετοιμάζονται συστήματα μεταφοράς, είτε μέσω πλοίων είτε βυτιοφόρων συμπιεσμένου αερίου για την Πάτρα, την Άμφισσα, τη Βέροια, την Καβάλα, και την Αλεξάνδρεια Ημαθίας, πόλεις που εκτιμάται ότι μπορεί εύκολα να γίνει η προμήθεια αερίου.

 

 

Καταλαβαίνει κάποιος τι εννοεί ο ποιητής;

Θα πρέπει δηλαδή οι κάτοικοι να εγκαταστήσουν και δεξαμενή για την οικοδομή τους για να αγοράζουν συγκεκριμένες ποσότητες ή θα υπάρχει μια μεγάλη υπερδεξαμενή κάπου στην πόλη και η διανομή θα γίνεται "παραδοσιακά" με δίκτυα;

Link to comment
Share on other sites

Η επέκταση του δικτύου του αερίου (μέσης και χαμηλής τάσης) ...

Πέρα από:

• τον Κύριο Αγωγό Υψηλής Πίεσης που ξεκινά από τον Προμαχώνα και καταλήγει στην Αθήνα και ο οποίος είναι χαλύβδινος αγωγός 36’’ από τα σύνορα μέχρι τη Θεσσαλονίκη και 30’’ από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με πίεση σχεδιασμού 70 bar και μέγιστη πίεση λειτουργίας 66,5 bar (σήμερα λειτουργεί με πίεση 48 bar περίπου) που εξασφαλίζουν παροχή 6.500.000 Νμ3 / ημέρα και

• τους κλάδους υψηλής πίεσης (δηλαδή άνω των 19 bar) που ξεκινούν από τον Κύριο Αγωγό και είναι οι κλάδοι είναι της ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, της ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, του ΒΟΛΟΥ, των ΟΙΝΟΦΥΤΩΝ, του ΛΑΥΡΙΟΥ και του ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ, που αυτοί του Λαυρίου, της Κομοτηνής και του Κερατσινίου, τροφοδοτούν κύρια τη ΔΕΗ η οποία καταναλώνει το 85% περίπου της διαθέσιμης παροχής,

υπάρχουν δίκτυα μέσης πίεσης (χαλύβδινοι σωλήνες με πίεση σχεδιασμού 19 bar, ή μέγιστη πίεση λειτουργίας περίπου 16 bar), στους οποίους συνδέονται μεγάλοι βιομηχανικοί καταναλωτές καθώς και οι σταθμοί διανομής που τροφοδοτούν τα δίκτυα χαμηλής πίεσης (με ονομαστική πίεση λειτουργίας 4bar και υλικό κατασκευής πολυαιθυλένιο, ενώ στην Αθήνα μόνο, υπάρχουν και 500 km παλαιού δικτύου (από τη εποχή της ΔΕΦΑ), με ονομαστική πίεση λειτουργίας 23 mbar και υλικό κατασκευής πολυαιθυλένιο ή χυτοσίδηρο, το οποίο σταδιακά αντικαθίσταται), από το οποίο δίκτυο (χαμηλής πίεσης) εξυπηρετούνται οικιακές, εμπορικές και βιομηχανικές χρήσεις.

 

Η Καβάλα και η Αλεξάνδρεια Ημαθίας, είναι κοντά στον υπάρχοντα κύριο αγωγό. Η Βέροια κάπως πιο μακρυά. Για την Πάτρα και την Άμφισσα το καταλαβαίνω για βυτιοφόρα. Οι υπόλοιπες τρεις όμως γιατί;

http://www.promitheas.org.gr/clientfiles/file/national_map.pdf

Edited by panos-vicious
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

το πρόβλημα είναι ότι το δικτυο πόλης όπως λεει το άρθρο δεν έχει επεκταθεί...

 

περνά  από κάθετο δρόμο στα 40μετρα από το σπίτι μου....απόταν βγήκε η άδεια που αναγκαστικά είχε μελέτη και κατασκευη....

ρώτησα πόσο κοστίζει να συνδεθώ...

μου είπαν κόστος για να φτάσει μέχρι την επόμενη γωνία 14.000ευρω

μάζεψα 8 πολυκατοικίες  πουμαστε μέχρι τη γωνία με αιτήσεις για σύνδεση  που η καθε μια καταναλώνει 3 τονους πετρέλαιο

πάλι ζητούσαν να πληρώσουμε εμείς

δλδ ζητάνε από τον ιδιώτη να χρηματοδοτήσει την επέκταση του δικτύου !!!

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

@dimitrispsi

 

όχι δεν θα αγοράζεις ποσότητα ούτε θα έχεις δεξαμενή. Εσύ θα συνδέεσαι κανονικά με δίκτυο το αέριο θα έχει κεντρική δεξαμενή την οποία θα γεμίζει.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

το πρόβλημα είναι ότι το δικτυο πόλης όπως λεει το άρθρο δεν έχει επεκταθεί...

 

περνά  από κάθετο δρόμο στα 40μετρα από το σπίτι μου....απόταν βγήκε η άδεια που αναγκαστικά είχε μελέτη και κατασκευη....

ρώτησα πόσο κοστίζει να συνδεθώ...

μου είπαν κόστος για να φτάσει μέχρι την επόμενη γωνία 14.000ευρω

μάζεψα 8 πολυκατοικίες  πουμαστε μέχρι τη γωνία με αιτήσεις για σύνδεση  που η καθε μια καταναλώνει 3 τονους πετρέλαιο

πάλι ζητούσαν να πληρώσουμε εμείς

δλδ ζητάνε από τον ιδιώτη να χρηματοδοτήσει την επέκταση του δικτύου !!!

Συγγνώμη που ρωτάω . Πότε έγινε αυτό ?? Πρόσφατα ??

Ρωτάω γιατί υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική στις επεκτάσεις, που φυσικά έχει να κάνει και με την απόσταση αλλά και με το συνολικό φορτίο.

Edited by jobous
Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι η πρώτη φορά που ανακοινώνονται επεκτάσεις, νέες πόλεις για σύνδεση κλπ.

Εδώ σκέφτονται να αυξήσουν τον ΕΦΚ στο αέριο, αυτή είναι η πολιτική που ξέρουν να ασκούν (και θέλουν να ασκούν φυσικά).

Τα προηγούμενα χρόνια ήταν κατάλληλα για να δημιουργηθούν δίκτυα σε πολλές πόλεις αλλά και απομακρυσμένα δίκτυα είτε CNG είτε LNG αλλά η χώρα προτίμησε τους ολυμπιακούς αγώνες...

Ούτε υποδομές σοβαρές, ούτε αντιπλημμυρικά, ούτε αέριο, ούτε τηλεθέρμανση, ούτε σοβαρό οδικό δίκτυο, κλπ μόνο ολυμπιακούς αγώνες.

Ε, βάλτε στο βίντεο να ξαναδείτε την τελετή έναρξης μπας και καταλάβετε τι έγινε.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.