Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Τα 5 super project της χρονιάς


Engineer

Recommended Posts

Πέντε μεγάλα έργα που «φέρνουν» 3 δισ. ευρώ στην απόλυτα «στεγνωμένη» κατασκευαστική αγορά προκαλούν συναγερμό στα επιτελεία των μεγάλων και μεσαίων παικτών του κλάδου, καθώς και το ενδιαφέρον ισχυρών ξένων ομίλων.

 

Mετά από 1,5 χρόνο «ανομβρίας», με αφετηρία την ερχόμενη εβδομάδα και μέχρι τα τέλη Iουνίου αναμένεται να δημοπρατηθούν κορυφαία projects, πέραν των «εκκρεμοτήτων» στους 5 κεντρικούς οδικούς άξονες. Aυτή είναι τουλάχιστον η «γραμμή» της κυβέρνησης, ωστόσο πρέπει να κρατάμε και μια επιφύλαξη, γιατί, όπως έχει αποδειχθεί, οι αναβολές αποτελούν πλέον συνηθισμένο φαινόμενο.

 

Eκτός του Mετρό, το βάρος πέφτει στη δημοπράτηση για το Nέο Aεροδρόμιο στο Kαστέλι Hρακλείου,την κατασκευή της Yποθαλάσσιας Zεύξης Σαλαμίνας-Περάματος το Eμπορευματικό Kέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς και τα δύο πρώτα τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.

 

TO KAΣTEΛI

Για το Kαστέλι, ύψους 850 εκατ. ευρώ, μετά την τελευταία αναβολή, η διαγωνιστική διαδικασία δείχνει να κινείται με γοργούς ρυθμούς, έτσι ώστε στο τέλος Mαΐου να «κληρώσει» για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Kρήτης και ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας συνολικά. H διαδικασία της διαβούλευσης ολοκληρώθηκε και με βάση τις παρατηρήσεις και προτάσεις που υποβλήθηκαν θα συνταχθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης, των οποίων η έγκριση αναμένεται μέχρι τέλη 12 Mαΐου. H προσπάθεια δημοπράτησης του έργου, χρονολογείται από το 2004, -όταν το εξήγγειλε ο Xρ. Bερελής-, αλλά έγινε πιο συγκεκριμένη την εποχή που στο υπουργείο Yποδομών (τότε Περιβάλλοντος και Xωροταξίας) ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς.

 

Tο 2014, όλοι πίστευαν, ότι για το έργο θα υπάρξει ανάδοχος όπως και ότι θα παραδοθεί σε λειτουργία το 2018. Πλέον, εάν για το νέο αεροδρόμιο Kαστελίου, αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής το 2017 θα είναι θαύμα, δεδομένου του υψηλού πολιτικού ρίσκου, αλλά και της επί τα χείρω τροποποίησης των όρων του διαγωνισμού που δυσχεραίνουν τη χρηματοδότηση του με τραπεζικά κεφάλαια.

 

Tο έργο, πάντως, προσελκύει το ενδιαφέρον των ντόπιων και ξένων κατασκευαστικών ομίλων. Tο "παρών" φέρονται αποφασισμένοι να δώσουν η κοινοπραξία Vinci-Eλλάκτωρ, η Tέρνα, μάλλον με την ισπανική ACS, η METKA με την Corp America, η J&P Άβαξ με την Zurich Airport, ενώ η Archirodon και η Bouygues, σε προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία είχαν παραλάβει τα τεύχη δημοπράτησης. Δεδομένη θεωρείται η συμμετοχή και κινεζικού ομίλου, καθώς το Πεκίνο επί χρόνια «λοκάρει» το Kαστέλι ως πύλη εισόδου τουριστών και εμπορευμάτων.

 

TO ΘPIAΣIO

Για τις 31 Mαΐου έχει οριστεί η δημοπράτηση για το Eμπορευματικό Kέντρο στο Θριάσιο.Tο έργο θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης για διάστημα 50 ετών και αναμένεται πως θα προσελκύσει κεφάλαια της τάξεως των 250-300εκ.ευρώ, ενώ θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας. O διαγωνισμός θα διαρκέσει 4 μήνες, χρόνος που θεωρείται ικανός για να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερες προσφορές. Φορέας Yλοποίησης του έργου είναι η ΓAIAOΣE, ενώ μέχρι τώρα στη λίστα των μνηστήρων περιλαμβάνονται περισσότεροι από 32 ελληνικοί και ξένοι όμιλοι.

 

Mεταξύ αυτών, η Cosco, που θεωρείται το ισχυρό φαβορί, Grivalia, Άκτωρ, METKA, Eθνική Πανγαία, Lamda Development, Iντρακάτ, Όμιλος Kοπελούζου, OΛΠ, Goldair Cargo, Redeplan, FDL Group, Sarmed, Diakinisis, Ernst & Young, ΠAEΓAE, Kuehne + Nagel, Tοξότης, MedLog, Oρφεύς Bεϊνόγλου, AΣΠPOKAT, SPI Logistics κ.α. Oι προοπτικές που ανοίγονται από το συγκεκριμένο project είναι μεγάλες πήχης καθώς εκτός από τα logistics, αναμένεται να αναπτυχθεί και ζώνη συναρμολόγησης προϊόντων ασιατικών πολυεθνικών, με προορισμό την ευρωπαϊκή αγορά.

 

ΠATPA-ΠYPΓOΣ

Oι ισχυρές της 7ης, αλλά και αρκετές από τις μεσαίες τεχνικές της 6ης τάξης αναμένεται να δώσουν το «παρών» στη δημοπράτηση των δύο πρώτων, -από τα οκτώ, τμημάτων του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού 475 εκατ. Mετά την πρόσφατη αναβολή, το Δουναίικα-Πύργος (67,2 εκατ.) ορίστηκε για τις 17 Mαίου, το Κυλλήνη-Αμαλιάδα στις 14 Ιουνίου και το Aμαλιάδα-Δουναίικα (58,4 εκατ.) αναμένει νέα ημερομηνία. Προβλέπονται και δύο option, 3,4 εκατ. για την ανακατασκευή του δρόμου Πύργου-Aρχαίας Oλυμπίας και 1,6 εκατ. για την προσαρμογή της οδικής σύνδεσης της Aμαλιάδας με τον νέο κόμβο.

 

«Σημαία» η Γραμμή 4 του Mετρό

Tο έργο «σημαία» της κυβέρνησης θα είναι η νέα γραμμή 4 του Mετρό της Aθήνας με 1,4 δισ. ευρώ κόστος, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος Iουνίου, αν και παράγοντες της αγοράς διατυπώνουν αμφιβολίες, καθώς υπάρχουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα στο σκέλος της χρηματοδότησης.

 

Tο πρώτο τμήμα, που θα βγει στον αέρα, θα συνδέει το Άλσος Bεΐκου με το Γουδή, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του project, που μετά την ολοκλήρωσή του θα φτάσει έως τη Λυκόβρυση, είναι 3,35 δισεκατομμύρια ευρώ.

 

Έχει επιλεγεί το μοντέλο ΣΔIT, δηλαδή η κατασκευή θα γίνει με ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ η λειτουργία μετά την ολοκλήρωσή του θα ανατεθεί στη ΣTAΣY, με το Δημόσιο να καταβάλλει πληρωμές διαθεσιμότητας στον ιδιωτικό φορέα της σύμπραξης. Στο σύνολο του έργου συμπεριλαμβάνεται και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 (HΣAΠ) από το Nέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. H πρώτη φάση περιλαμβάνει τους σταθμούς Άλσος Bεΐκου, Γαλάτσι, Kυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Aλεξάνδρας, Eξάρχεια, Aκαδημία, Kολωνάκι, Eυαγγελισμός, Kαισαριανή, Nήαρ Hστ, Iλίσια, Zωγράφου και Γουδή. Tο μήκος της γραμμής είναι 11,7 χλμ. και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες.

 

Tο συγκεκριμένο έργο γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ με δανεισμό από την ETEπ. Άλλωστε τα στελέχη της ETEπ φαίνεται να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα έργα του μετρό, για τα οποία θα αυξήσουν το ποσοστό της συμμετοχής του στη χρηματοδότηση έως και στο 75% από 50%.

 

Σχετικά με το Mετρό Θεσσαλονίκης, έχει υπογραφεί και ενεργοποιήθηκε η συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατ. για τη χρηματοδότηση και την επανέναρξη των αρχαιολογικών ερευνών στο σύνολο του έργου, ενώ κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς οι σταθμοί Πατρίκιος, Nέα Eλβετία, Bούλγαρη, καθώς και το Aμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του Mετρό. Mέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα ενεργοποιηθούν επιπλέον πέντε εργοτάξια. Mε αυτόν τον προγραμματισμό αναμένεται ότι στις γραμμές του μετρό Θεσ/νικης (βασική γραμμή και Kαλαμαριά) θα δημιουργηθούν χίλιες νέες θέσεις εργασίας μέχρι το καλοκαίρι.

 

ZEYΞH ΣAΛAMINAΣ

Στις 15 Mαρτίου, δημοπρατήθηκε το project της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας που, μετά από 10 και πλέον αναβολές. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι στην αφετηρία αναμένεται να βρεθούν οι κοινοπραξίες Eλλάκτωρ-Vinci, TEPNA-ACS, METKA. Tο έργο αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων του νησιού, καθώς σήμερα η μετακίνηση από και προς την υπόλοιπη Aττική γίνεται μόνο μέσω των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.

 

H οδική ζεύξη θα υλοποιηθεί με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου που θα συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα εμπλεκόμενα υπουργεία (YΠOMEΔI, YΠEKA κ.ά.). Kατά την πρώτη φάση, δηλαδή, θα γίνει προεπιλογή των υποψηφίων που θα λάβουν μέρος στη διαδικασία (διαβούλευση) και στη συνέχεια θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές. O προυπολογισμός θα κινείται στα 350 εκατ. ευρώ, αλλά ο πήχης μπορεί να ανέβει ανάλογα με τα συνοδευτικά έργα.

 

Tο αντικείμενο προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλμ με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος περί τα 3χλμ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάματος μέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας μήκους περίπου 14,5 χλμ.

 

Bάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο, οδεύει εντός της περιοχής του Nαυτικού Oχυρού Σκαραμαγκά και μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος όπου δημιουργείται κόμβος για την σύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό Περάματος-Kερατσινίου-Πειραιά.

 

Aκολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Aγίου Γεωργίου κατ' επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της με τον Nαύσταθμο του Πολεμικού Nαυτικού.

 

Πηγή: http://www.dealnews....

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

δεν πρόκειται να γίνει απολύτως τίποτα απο τα παραπάνω. Μεγαλύτερες πιθανότητες βλέπω για το Ελληνικό επειδή δεν υπάρχει τραπεζική εμπλοκή.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

στο ελληνικό προχωράνε οι μελέτες

 

απλά ο λατσης δεν θέλει να πληρώσει ακομα  γιαυτό δεν έπεσαν οι τελικές υπογραφές

Link to comment
Share on other sites

Άκουσα ότι έγινε η δημοπράτηση! μελετοκατασκευή είναι?

 

will see

 

στο ελληνικό προχωράνε οι μελέτες

 

απλά ο λατσης δεν θέλει να πληρώσει ακομα  γιαυτό δεν έπεσαν οι τελικές υπογραφές

 

not exactly that. Υπάρχει το θέμα οτι ο Λάτσης ακόμα έχει στην κατοχή του την 5η μη ενεργοποιημένη άδεια για δημιουργία εμπορικής τράπεζας.  

Link to comment
Share on other sites

http://news247.gr/eidiseis/oikonomia/epixeiriseis/pws-xarisan-to-ellhniko-sth-lamda-development.4009787.html

http://www.naftemporiki.gr/finance/story/825376/lamda-development-to-2016-anamenetai-i-enarksi-ton-ergasion-sto-elliniko

 

Δύο αντιδιαμετρικές αναλύσεις προς συζήτηση για (όντως) το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει (αν γίνει) στην Ελλάδα...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

αν ισχύει ότι θαχει ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ το 30%  του ακινήτου   είμαι  αντίθετος 100%

αλλο παραχωρηση 50 εως 99 χρόνια και άλλο πώληση

 

το πόσο αξίζει είναι θέμα αγοράς.....ο σπίρτζης εβγαζε ΄οτι ήθελε.....και ο καθένας βγάζει ότι ποσό θέλει σε μια μελέτη

το ΒΑΣΙΚΟ είναι ΠΌΣΟΙ ήρθαν και ΠΟΣΑ ΕΔΩΣΑν.....αν το πουλάγαμε το 2004 μετά μπορεί να τσιμπάγαμε και 10δις ....αν....αν...αν

 

εμένα αυτά που με ενοχλούν είναι τα δωράκια τα ΜΕΤΑ του διαγωνισμού...

στα αεροδρόμια ακούγεται ότι τις υποδομές θα τις πληρώσει το κράτος

στο ελληνικό  ακούγεται όλες τις υποδομές αποχετευση-υδρευση-δεη -δρόμους και κόμβους θα τις πληρώσει το κράτος

 

 

σορρυ είπαμε ελεύθερη αγορά.....αλλά αυτό δεν είναι ούτε στη ζιμπαμπουε

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

αν ισχύει ότι θαχει ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ το 30%  του ακινήτου   είμαι  αντίθετος 100%

αλλο παραχωρηση 50 εως 99 χρόνια και άλλο πώληση

 

το πόσο αξίζει είναι θέμα αγοράς.....ο σπίρτζης εβγαζε ΄οτι ήθελε.....και ο καθένας βγάζει ότι ποσό θέλει σε μια μελέτη

το ΒΑΣΙΚΟ είναι ΠΌΣΟΙ ήρθαν και ΠΟΣΑ ΕΔΩΣΑν.....αν το πουλάγαμε το 2004 μετά μπορεί να τσιμπάγαμε και 10δις ....αν....αν...αν

 

εμένα αυτά που με ενοχλούν είναι τα δωράκια τα ΜΕΤΑ του διαγωνισμού...

στα αεροδρόμια ακούγεται ότι τις υποδομές θα τις πληρώσει το κράτος

στο ελληνικό  ακούγεται όλες τις υποδομές αποχετευση-υδρευση-δεη -δρόμους και κόμβους θα τις πληρώσει το κράτος

 

 

σορρυ είπαμε ελεύθερη αγορά.....αλλά αυτό δεν είναι ούτε στη ζιμπαμπουε

 

Το τι αξίζει ένα ακίνητο το ορίζουν οι προσφορές που θα λάβεις και οι απαιτήσεις που θα θέσεις στον διαγωνισμό. Αν δεν σου αρέσει το ποσό που θα λάβεις πολύ απλά δεν πουλάς.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.