Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Εγγραφή σε μητρώο και πρόστιμα φωτιά για ιδιοκτήτες Drone στην Ελλάδα από 1/1/2017


Engineer

Recommended Posts

Ριζικές αλλαγές επέρχονται από τις αρχές της επόμενης χρονιάς στο χώρο των drone, με την Ελλάδα να εναρμονίζεται με τις πρωτοβουλίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και των Ηνωμένων Πολιτειώνσε ότι αφορά την ασφαλή πτήση των "Συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών" ή αλλιώς ΣΜηΕΑ.

 

Σύμφωνα με το νέο κανονισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 30η Σεπτεμβρίου, οι κάτοχοι σύγχρονων drone με μάζα κατά την απογείωση (ΜΤΟΜ) κάτω από 25 κιλά, είναι υποχρεωμένοι να πραγματοποιήσουν εγγραφή σε μητρώο ή το νηιολόγιο της ΥΠΑ που θα δημιουργηθεί για το σκοπό αυτό, από τη στιγμή που επιχειρούν πτήσεις εμβέλειας πέρα των 50 μέτρων. Η αίτηση εγγραφής για τον χειριστή θα μπορεί να υποβληθεί ηλεκτρονικά μέσα από την ιστοσελίδα της ΥΠΑ. Μάλιστα προβλέπεται η υποβολή σχεδίου πτήσης μέσω ειδικής εφαρμογής, με τη δυνατότητα ανύψωσής τους να πρέπει να περιορίζεται στα 120 μέτρα όπως επίσης και η απόσταση από τον χειριστή τους που δε θα πρέπει να ξεπερνά τα 500 μέτρα.

 

 

Σε αντίθετη περίπτωση, το πρόστιμο ξεκινά από τα €500 και μπορεί να φτάσει τα €250.000 ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και η οποία μπορεί να αφορά μεταξύ άλλων τη λειτουργία, την εκμετάλλευση, τους κανόνες εναέριας κυκλοφορίας και φυσικά την ασφάλεια της πτήσης. Σε περίπτωση ατυχήματος, ο ιδιοκτήτης έχει την αστική ευθύνη για τυχόν ζημιές που προκληθούν από την πτήση του drone του ενώ είναι υποχρεωτική η ασφάλιση για ζημιές έναντι τρίτων, υλικών ζημιών και για σωματικές βλάβες, σε περίπτωση που γίνεται επαγγελματική χρήση.

 

Στο νέο κανονισμό γίνεται αναφορά και για τους κατάλληλους χώρους πτήσεων των ΣΜηΕΑ, με τον εναέριο χώρο να μην χρησιμοποιείται από επανδρωμένα αεροσκάφη και κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια για την κυκλοφορία επανδρωμένων αεροσκαφών «με κανόνες πτήσεως διά οργάνων (IFR) ή/και εξ όψεως (VFR), με μέγιστο ύψος τα 400 πόδια επάνω από το έδαφος ή την επιφάνεια της θάλασσας». Ακόμα οι πτήσεις με Drone δεν επιτρέπονται σε απόσταση μικρότερη των 8 χιλιομέτρων από την περίμετρο ενός αεροδρομίου και από τα ίχνη προσγείωσης/απογείωσης από και προς το αεροδρόμιο.

 

Τέλος να σημειωθεί ότι για drones με βάρος έως 4 κιλά δεν απαιτείται άδεια χειριστή ΣΜηΕΑ ενώ στο πεδίο εφαρμογής του σχετικού κανονισμού δεν εμπίπτουν τα αερομοντέλα, τα θέματα των οποίων ρυθμίζονται από προϋπάρχοντα κανονισμό της ΥΠΑ.

 

Απόφαση: Απόφαση Αριθμ. Δ/ΥΠΑ/21860/1422 (pdf)

 

Πηγή: http://www.insomnia.... και http://news247.gr/ei...ro.4297275.html

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήθηκε νέα αγορά απο το 0, καλό.

Ελπίζω να hackάρονται και να τυφλώνονται και να γίνεται jamming φθηνά και εύκολα, έχουν HD κάμερες πάνω τους. Privacy, και άλλη αγορά.

Το πως θα βρίσκουν τα 50m, 120m, 500m που λέει το ΦΕΚ μάλλον θα μας το πουν σε άλλο ΦΕΚ, μαζί με τις υποβολές σχεδίου πτήσης.

Καμιά ελπίδα για κάποια βιοτεχνία έστω, στην Ελλάδα?

Edited by AMHxaNos
Link to comment
Share on other sites

Επίσης πως θα γίνεται αντιληπτό από τον ουρανό αν μιλάμε για άνω ή κάτω των 4kg αντικείμενο.

 

Εμένα μου φαίνονται υπερβολικά όλα αυτά. Αλλά μάλλον ξέρω γιατί το αποφάσισαν, για το περιστατικό που έγινε με το drone κατά την διάρκεια του διαγωνισμού των τηλεοπτικών αδειών, σήκωσαν ελικόπτερο της αστυνομίας για να βρούνε που θα προσγειονόταν το drone αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν. Σου λένε αν δηλώνονται όλα τα drone και με βάση την εμβέλεια που έχει ο χειριστής από το έδαφος θα μπορούν να βρουν ποιος το σήκωσε.

 

Πάντως πιστεύω αυτός που θα επιχειρήσει να χρησιμοποιήσει ένα drone για ύποπτους ή παράνομους σκοπούς, δεν θα το δηλώσει στο μητρώο.

Link to comment
Share on other sites

Καλώς και υπάρχει πλέον νομοθεσία, αλλά οι δικοί μας το εξαντλήσανε (φυσικά και χωρίς να έχουν μέσα και δυνατότητα επιτήρησης και επιβολής του νόμου). Όχι μονο οι χρήστες θα έχουνε πολλά πρόβληματα αλλά και το ίδιο το κράτος αν το πάει κάποιος ιδιώτης στα δικαστήρια θα πρέπει να παραδεχτεί δημόσια το παραπάνω αυτονόητο συμπέρασμα.

 

Παράδειγμα οι νομικόφοβοι Αμερικάνοι, που έχουν πολύ πιο ελαστικά κριτήρια (σε μια χώρα με Patriot Act και Homeland Security):

- Operations in Class G airspace are allowed without ATC permission

(NEW Small UAS Rule (Part 107) - 29-8-2016)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.