Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Ρύθμιση στροφών κινητήρα


gio90

Recommended Posts

Γεια σας, ειμαι νεος στο forum και θα ηθελα τη βοηθεια σας. Εχω ενα κινητηρα και θελω να χαμηλωσω τις στροφες του. Με ποιο τροπο μπορω να το κανω με το δυνατοτερο οικονομικο τροπο; Απλος μονοφασικος ρυθμιστης στροφων (κατι τετοιο π.χ https://e-cart.gr/eksaerismos/rythmistes-strofon-aploi-inverter/ruthmistis-strofon-gia-monofasikous-kinitires-eos-1.5hp-r15.html ) κανει η θα χρειαστω inverter; Ο κινητηρας θα χρησιμοποιηθει σε ψησταρια. Ευχαριστω εκ των προταιρων για την οποια βοηθεια.

 

102p3jq.jpg

Edited by gio90
Link to comment
Share on other sites

για που αυτο που θες ΝΑΙ κανει, αλλα παρτω ενα κλικ μεγαλυτερο          

Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα σας,

ο κινητήρας που δείχνεις στην φωτογραφία είναι τριφασικός , 3*400 Vac/50 Hz, 1,1 KW,  2,75 Α σε Υ.

Ο ρυθμιστής είναι μονοφασικός ο οποίος ρυθμίζει την τάση σε κλίμακες ,λειτουργεί όπως οι διακόπτες στους οικιακούς απορροφητήρες κουζίνας,  και δεν μπορείς να τον συνδέσεις στον συγκεκριμένο κινητήρα. Λύσεις : 

  • Για να ρυθμίσεις (μειώσεις μόνον ) τις στροφές σ' αυτόν τον κινητήρα μπορείς να αλλάξεις τροχαλία στον ανεμιστήρα (με μεγαλύτερη), έτσι ώστε με τις ίδιες στροφές του μοτέρ να παίρνεις λιγότερες στην φτερωτή του ανεμιστήρα.
  • Να αλλάξεις κινητήρα με τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά λιγότερες από 1400 στροφές το λεπτό.
  • Για να έχεις δυνατότητα πλήρους ελέγχου στις στροφές του κινητήρα, πρέπει να εγκαταστήσεις τριφασικής εξόδου inverter (π.χ. ΑΒΒ ACS150-0E3-03A3-4, SIEMENS 6SL3210-5BE21-1UV0 κ.λ.π. ).  
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  Συμφωνώ με τον συνάδελφο παραπάνω, αυτός ο κινητήρας δεν μπορεί να δουλέψει  με μονοφασική παροχή , χρειάζεται τριφασική.

Αν διαθέτεις τέτοια παροχή ,μετά πρέπει να εξετάσεις τον τρόπο μετάδοσης στροφών. Για την εφαρμογή που θέλεις (σούβλα) νομίζω ότι οι τελικές στροφές (στη σούβλα) πρέπει να είναι περίπου 60-100 το λεπτό. Πιστεύω ότι θα χρειαστείς κάποιο μειωτήρα περίπου 1 :20 για να κάνεις τον υποβιβασμό. Εάν τώρα θέλεις να έχεις και ρύθμιση πας σε Inverter.

Link to comment
Share on other sites

asterios +  pts

Ηθελα κ ναξερα ποιοι ηταν οι καθηγητες σας στα ΤΕΙ που σπουδασατε ? δεν σας ειπαν οτι εως καποιας ισχυς  3φ κινητηρες μπορουν να γινουν ενα 1φ  ?   κ στην προκειμενη περιπτωση του φιλου παραπανω,  βαζεις κ ένα τετοιο. http://www.ergo-tel.gr/product_info.php?cPath=2250_2358&products_id=8051  (ελληνικο προϊον)  κ εισαι αρχοντας  με 60 - 80 ευρωπουλα

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

οι τριφασικοί κινητήρες αυτής της ισχύος μπορούν να λειτουργήσουν και μονοφασικά αλλά αν τους γυρίζεις με μονοφασικό ρυθμιστή είναι δυο "πατέντες" σε σειρά, καλύτερα να μπει τριφασικός ρυθμιστής αντίστοιχος με τον αρχικό

Link to comment
Share on other sites

αφου εχεις το cosφ  παιζεις με τον πυκνωτη στο οριο του κινητηρα . περισοτερα δεν λεω

Link to comment
Share on other sites

το θέμα δεν είναι να συνδεθεί μονοφασικά αλλά και να μπορέσει να ξεκινήσει

το ξεκινας στο 100%  κ μετα το ριχνεις 

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.