Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Recommended Posts

καλησπέρα, ο ΝΟΚ Άρθρο 26 Παρ.1 αναφέρει:

 

"Στους χώρους όλων των νέων κτιρίων εκτός των κτιρίων με χρήση κατοικίας, για τα οποία η άδεια δόμησης εκδίδεται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, επιβάλλεται να εξασφαλίζεται η οριζόντια και κατακόρυφη αυτόνομη και ασφαλής προσπέλαση από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα και η εξυπηρέτηση αυτών σε όλους τους εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους των κτιρίων σύμφωνα με τις Οδηγίες Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Σχεδιάζοντας για Όλους», όπως αυτές τροποποιούνται και ισχύουν κάθε φορά.

 

Επίσης στην Παρ.4 αναφέρει:

 

"Στα υφιστάμενα πριν από την ισχύ του παρόντος νόμου κτίρια ...επιβάλλεται να γίνουν οι απαραίτητες διαμορφώσεις, ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιμοι από άτομα με αναπηρία ή εμποδιζόμενα άτομα.

 
Οι διαμορφώσεις που αναφέρονται στην παράγραφο αυτή γίνονται σύμφωνα με τις Οδηγίες Σχεδιασμού του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, που αναφέρονται στην παραπάνω παράγραφο 1 και θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το 2020, με την προϋπόθεση ότι δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός του κτιρίου, άλλως τα κτίρια θα θεωρούνται αυθαίρετα."
 
δηλαδή καταλαβαίνω ότι στα νέα κτίρια πρέπει να γίνεται εφαρμογή του 'Σχεδιάζοντας για όλους', ενώ για τα υφιστάμενα η προθεσμία εφαρμογής είναι το 2020. Με τις αλλαγές χρήσεις τι γίνεται: απαιτείται η εφαρμογή του ή όχι?
 
ευχαριστώ
Edited by Roy_Hobbs
Link to comment
Share on other sites

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΜΕΑ

 

παρ.4 (α) Στα υφιστάµενα πριν από την ισχύ του Ν.4067/2012 κτίρια κατοικίας, για τα οποία εκδίδεται οικοδοµική άδεια µετά την ισχύ του, δεν επιβάλλεται η µελέτη προσβασιµότητας, δεδοµένου ότι στα κτίρια αυτά, δεν επιβάλλεται η υλοποίηση των απαραίτητων διαµορφώσεων ώστε οι λειτουργικοί χώροι τους να είναι προσπελάσιµοι από άτοµα µε αναπηρία ή εµποδιζόµενα άτοµα. Η υποβολή µελέτης προσβασιµότητας και η υλοποίηση των προβλεποµένων σε αυτή διαµορφώσεων – εγκαταστάσεων, επιβάλλεται στις περιπτώσεις όπου εκδίδεται οικοδοµική άδεια αλλαγής χρήσης, εφόσον η νέα χρήση το απαιτεί.

 

[........]

 

(γ) Το χρονικό όριο ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαµορφώσεων προσβασιµότητας µέχρι το 2020, αφορά σε όλες τις περιπτώσεις υφιστάµενων – προ της ισχύος του παρόντος νόµου - κτιρίων της παρούσας παραγράφου. Για την περίπτωση υφιστάµενων κτιρίων για τα οποία πρόκειται να εκδοθεί οικοδοµική άδεια αλλαγής χρήσης, η δέσµευση αυτή ισχύει µε την έκδοση της άδειας δόµησης, εφόσον η νέα χρήση το απαιτεί Η δέσµευση να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαµορφώσεις προσβασιµότητας, δεν ισχύει στις περιπτώσεις υφιστάµενων – προ της ισχύος του παρόντος νόµου – κτιρίων – της παρούσας παραγράφου, όπου θίγεται ο φέρων οργανισµός τους, προκειµένου να καταστεί δυνατή η πρόσβαση ΑµεΑ και εµποδιζόµενων ατόµων στους λειτουργικούς χώρους τους.

 

http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=ZH1F%2F6iGfQw%3D&tabid=508&language=el-GR

Edited by melissa
Link to comment
Share on other sites

ευχαριστώ, την είχα ξεχάσει την εγκύκλιο αυτή. Και μια ακόμα ερώτηση σχετικά με τις ράμπες όπως αυτές περιγράφονται στο 'Σχεδιάζοντας για όλους':

 

Στο Κεφάλαιο 3 Παρ.1 λέει: 

 

"Οι ράµπες ανάλογα µε την θέση και την χρήση τους διακρίνονται σε: 1.1. ράµπες κτιρίων (κατοικιών ή κτιρίων που χρησιµοποιούνται από το κοινό), οι οποίες είναι:...

 

ενώ λίγο παρακάτω στην Παρ.2.1 υπάρχει ένας πίνακας (συνημμένος) που δίνει τα όρια για τη μέγιστη κλίση ράμπας. Η κλίση εξαρτάται από την υψομετρική διαφορά που καλύπτει η ράμπα και το μήκος της και κυμαίνεται από 5-10%.

 

Στο κεφάλαιο 9 (Κτίρια που χρησιμοποιούνται από κοινό) όμως και συγκεκριμένα στην Παρ.4.5 λέει:

 

"4.5. η αποφυγή υψοµετρικών διαφορών σε οποιαδήποτε στάθµη και η κάλυψή τους - όπου είναι αδύνατη η αποφυγή τους - µε ράµπες µέγιστης κλίσης 5% ή µε κάποιο σύστηµα ανύψωσης, όπως αυτά περιγράφονται στις Οδηγίες του ΥΠΕΧΩ∆Ε: "Ράµπες ατόµων και αµαξιδίων" και "Μηχανικά µέσα κάλυψης υψοµετρικών διαφορών"

 

Τελικά σχεδιάζουμε σύμφωνα με τον πίνακα του Κεφ.3 ή με max κλίση 5%?

 

ευχαριστώ

post-93821-0-51639400-1494544845_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Θεωρητικά μπορείς να χρησιμοποιήσεις όλες τις κλίσεις του κεφαλαίου 3. Αν όμως έχεις να καλύψεις υψομετρική διαφορά 0,50μ. με κλίση 10% θα ανακαλύψεις οτι το μήκος που θα χρειαστείς είναι 12,50 μ. μαζί με το τελευταίο πλατύσκαλο ενώ με κλίση 5% είναι 11,50 μαζί με το πλατύσκαλο. Μην ξεχνάς οτι μετά από κάθε "ανεκτό μήκος" του πίνακα ακολουθεί και ένα πλατύσκαλο 1.50μ. Δηλαδή στην περίπτωση της ράμπας με κλίση 10% το ένα μέτρο μήκους ράμπας το ακολουθεί ενάμισι μέτρο πλατύσκαλο...

 

Ουσιαστικά οι κλίσεις >5% είναι για πολύ μικρές υψομετρικές διαφορές, ένα σκαλοπάτι π.χ.

Link to comment
Share on other sites

για μικρή υψομετρική διαφορά ενδιαφέρομαι, απλά θεωρώ ότι στο επίμαχο σημείο θα έπρεπε να αναφέρει: "με ράμπες μέγιστης κλίσης σύμφωνα με τον Πίνακα της Παρ.2.1 του Άρθρου 3", γιατί έτσι δημιουργούνται παρερμηνείες.

Edited by Roy_Hobbs
Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Καλημέρα συνάδελφοι σε οικόπεδο στο οποίο θα  κατασκευαστεί ισόγεια κατοικία με υπόγειο ο πελάτης θέλει να κάνει μια ράμπα για να μπορεί να πηγαίνει στο υπογειο με το αυτοκινητο και ξεφορτώνει πράγματα της δουλειάς του,Η υψομετρική διαφορά είναι 1,40μ .

Η κλίση της ράμπας θα πρέπει να είναι αναγκαστικά 5% η μπορεί να γίνει και 10% , για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από ατομα με αναπηρία ?

επίσης ένα άλλο ερώτημα είναι ότι αφού το οικοπεδο έχει μόνο αυτό το κτίσμα , θεωρητικά δεν έχει κοινοχρήστους χώρους είναι όλοι αποκλειστικής χρήσης του,μήπως δεν χρειαζεται να τηρηθούν οι συγκεκριμένες προδιαγραφες?

Link to comment
Share on other sites

4 ώρες πριν, Lydia Grammenou said:

Καλημέρα συνάδελφοι σε οικόπεδο στο οποίο θα  κατασκευαστεί ισόγεια κατοικία με υπόγειο ο πελάτης θέλει να κάνει μια ράμπα για να μπορεί να πηγαίνει στο υπογειο με το αυτοκινητο και ξεφορτώνει πράγματα της δουλειάς του,Η υψομετρική διαφορά είναι 1,40μ .

Η κλίση της ράμπας θα πρέπει να είναι αναγκαστικά 5% η μπορεί να γίνει και 10% , για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από ατομα με αναπηρία ?

επίσης ένα άλλο ερώτημα είναι ότι αφού το οικοπεδο έχει μόνο αυτό το κτίσμα , θεωρητικά δεν έχει κοινοχρήστους χώρους είναι όλοι αποκλειστικής χρήσης του,μήπως δεν χρειαζεται να τηρηθούν οι συγκεκριμένες προδιαγραφες?

Η κλίση της ράμπας του αυτοκινήτου δεν έχει σχέση με τον ΑΜΕΑ, μπορεί να είναι 10%.
Οι διατάξεις ΑΜΕΑ απαιτούν πρόσβαση στην κύρια είσοδο του κτιρίου. (βλέπε παρακάτω).
Όμως εφόσον είναι μονοκατοικία και δεν έχει κοινόχρηστους χώρους πρέπει να εξασφαλίζεται με τεχνική έκθεση η μετατρεψιμότητα μελλοντικά σε κατοικία χρήστη ΑΜΕΑ. (ΝΟΚ άρθρο 26 παρ. 1β)
Άρα εξαρχής δεν πρέπει να υλοποιήσεις κάποια ράμπα, αλλά να προβλέπεις στη μελέτη ότι π.χ. με αναβατόριο θα μπορεί στο μέλλον αν χρειαστεί να έχει αυτόνομη πρόσβαση ο ΑΜΕΑ


Σχεδιάζοντας για όλους Κεφάλαιο 10 - ΚΑΤΟΙΚΙΑ παρ. 2 Είσοδος:
ουλάχιστον η κεντρική είσοδος των κτιρίων κατοικίας, oι είσοδοι ανά όροφο και η είσοδος από τους
υπόγειους χώρους στάθμευσης εφόσον προβλέπονται τέτοιοι στο κτίριο θα πρέπει να είναι
προσβάσιμοι από εμποδιζόμενα άτομα και ειδικότερα από χρήστες αμαξιδίων."

 

Edited by Latg
Link to comment
Share on other sites

Καλημέρα ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση , δεν θα πρέπει να έχει πρόσβαση και στον υπόγειο όροφο με κάποιο μέσο?είτε εξωτερικά με ράμπα είτε με αναβατόριο?

επίσης προς το παρόν είναι μονοκατοικία αλλα υπάρχει και πρόβλεψη ορόφου(σε περίπτωση που μελλοντικά θέλει να χτίσει και άλλον 1 όροφο)άρα όπως το καταλαβαίνω θα πρέπει να υπάρχει απλά πρόβλεψη για την μελέτη προσβασιμότητας και σε περίπτωση που γίνει και επιπλέον όροφος από πάνω και είναι ξεχωριστή οριζοντια ιδιοκτησία θα πρέπει να υλοποιηθεί η μελέτη που έχει γινει.

Ακόμα ήθελα να ρωτήσω , πρέπει να προβλεφθεί και προστατευομενος προσβασιμος χώρος για έκτακτες ανάγκες σε αυτήν την περίπτωση?

Link to comment
Share on other sites

42 λεπτά πριν, Lydia Grammenou said:

Καλημέρα ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση , δεν θα πρέπει να έχει πρόσβαση και στον υπόγειο όροφο με κάποιο μέσο?είτε εξωτερικά με ράμπα είτε με αναβατόριο?

επίσης προς το παρόν είναι μονοκατοικία αλλα υπάρχει και πρόβλεψη ορόφου(σε περίπτωση που μελλοντικά θέλει να χτίσει και άλλον 1 όροφο)άρα όπως το καταλαβαίνω θα πρέπει να υπάρχει απλά πρόβλεψη για την μελέτη προσβασιμότητας και σε περίπτωση που γίνει και επιπλέον όροφος από πάνω και είναι ξεχωριστή οριζοντια ιδιοκτησία θα πρέπει να υλοποιηθεί η μελέτη που έχει γινει.

Ακόμα ήθελα να ρωτήσω , πρέπει να προβλεφθεί και προστατευομενος προσβασιμος χώρος για έκτακτες ανάγκες σε αυτήν την περίπτωση?

Σε καμία μελέτη δεν απαιτείται πρόσβαση στον υπόγειο χώρο γκαράζ. Εκεί φτάνεις με αυτοκίνητο και ΑΜΕΑ να είσαι. Αλλά πρέπει να έχει ανελκυστήρα προσβάσιμο από το υπόγειο.

Υπάρχουν εξαιρέσεις στις απαιτήσεις ΑΜΕΑ πρέπει να δείτε το άρθρο 26 αν σας καλύπτουν.

 

Edited by Latg
Link to comment
Share on other sites

δεν είναι χώρος γκαράζ είναι χώρος αποθηκών ,γι αυτό δεν ξέρω αν πρέπει να έχει πρόσβαση υποχρεωτικά , ασάνσερ δεν υπάρχει, αν είναι αναγκαστικό θα πρέπει να γίνει αναβατόριο.

επίσης είναι υποχρεωτική η πρόβλεψη χώρου προσβασιμου χώρου αναμονής για εκτακτες αναγκες?

Edited by Lydia Grammenou
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.