Μετάβαση στο περιεχόμενο

Σαλαμίνα: Μόλις το 15% του πετρελαίου που διέρρευσε μπορεί να ανακτηθεί

σαλαμίνα ρύπανση πετρέλαιο

  • Please log in to reply
10 απαντήσεις στο θέμα

#1 Engineer

Engineer

    Διαχειριστής

  • Administrators
  • 3.656 Μηνύματα:
Offline

Δημοσίευση 13 Σεπτέμβριος 2017 - 07:19

Οι παραλίες στην περιοχή των Σεληνίων ερήμωσαν σε έκταση 4 χιλιομέτρων: μια εκτεταμένη παχύρευστη μάζα πετρελαίου έχει καλύψει τα πάντα και η οικολογική καταστροφή είναι πρωτοφανής για τη Σαλαμίνα, εάν όχι για ολόκληρη τη χώρα. Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», στα ανοικτά του Σαρωνικού, τα ξημερώματα της Κυριακής, ενδεχομένως να έχει προκαλέσει τη μεγαλύτερη ρύπανση που έχει καταγραφεί ποτέ στα ελληνικά ύδατα.

Μιλώντας στη Greenagenda.gr, ο Παναγιώτης Γρηγορίου, υπεύθυνος σε θέματα ενέργειας της Greenpeace, Παναγιώτης Γρηγορίου, έκανε λόγο για μία τεράστια περιβαλλοντική ζημιά στην ευρύτερη περιοχή, που, δυστυχώς, δεν αποτελεί πρόβλημα ολίγων ημερών. Όπως εξήγησε,«εμπειρικά είναι εφικτό να ανακτηθεί μόνο το 15% της ποσότητας του πετρελαίου που διέρρευσε στη θάλασσα και, δυστυχώς, το μεγαλύτερο μέρος του θα βρίσκεται στο οικοσύστημα σε βάθος δεκαετιών. Σοβαρό, επίσης, θα είναι το πρόβλημα για τα μικρά ψάρια και τα αυγά τους, αφού η ρύπανση, μέσω του πλαγκτόν, μπορεί να περάσει στην τροφική αλυσίδα».

Σύμφωνα με τον κ. Γρηγορίου, «θα πρέπει να δοθεί ένας αγώνας δρόμου για την αντιμετώπιση της ρύπανσης πριν "γαλακτοποιηθεί" τις επόμενες ημέρες το πετρέλαιο, μια εξέλιξη που θα γίνει ορατή με την αλλαγή χρώματος από μαύρο σε καφέ. Ακόμη, και στις ακτές πρέπει όλα να γίνουν προσεκτικά και γρήγορα πριν τα πετρελαιοειδή απορροφηθούν από το έδαφος».

Σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση βρίσκονται και οι επιχειρηματίες των καταστημάτων εστίασης της περιοχής, καθώς και οι ψαράδες. Την ίδια στιγμή, η έντονη δυσοσμία που αναδύεται, ιδίως στην περιοχή των Σεληνίων, καθίσταται απαγορευτική για οποιονδήποτε θέλει να προσεγγίσει.

Εκτεταμένες ζημιές για καταστηματάρχες και ψαράδες

Posted Image


Υστάτη έκκληση για την επίσπευση των προσπαθειών απορρύπανσης της θαλάσσιας περιοχής απευθύνει, από την πλευρά της, η δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάνου, καθώς, όπως λέει στη Greenagenda.gr, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος επέκτασης της μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στον Σαρωνικό Κόλπο, με την αλλαγή της κατεύθυνσης των ανέμων.

«Δέχομαι την αγανάκτηση του κόσμου, των επιχειρηματιών και όλων όσων πλήττονται από τη ρύπανση. Οι ακτές μας έχουν καλυφθεί από παχύρευστη μάζα πετρελαίου, εκτεταμένες είναι οι ζημιές σε δίχτυα ψαράδων και στις μηχανές των σκαφών. Χάθηκαν οι περιουσίες των δημοτών μας», λέει χαρακτηριστικά η κα. Νάνου.

«Ο αιγιαλός γέμισε με απίστευτες ποσότητες πετρελαίου και τέσσερις παραλίες έχουν αδειάσει από κόσμο, που μέχρι πρότινος τις επέλεγε. Η έκταση του προβλήματος και οι συνέπειες που θα υπάρχουν είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές», επισημαίνει στη Greenagenda.gr ο πρόεδρος του Ναυταθλητικού Ομίλου Σεληνίων, Γεώργιος Μουστάκας.

Μάλιστα, ο Ναυταθλητικός Όμιλος Σεληνίων συνδράμει τις προσπάθειες η κινητοποίηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας Αττικής, για την προστασία των πολιτών.

Απομάκρυνση της άμμου, ατμοπλύσιμο στα βράχια

Posted Image


Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Σαρωνικού, Παναγιώτης Χατζηπέρος, αναφερόμενος στον τρόπο απορρύπανσης της περιοχής, υπογραμμίζει ότι ««βασικός μας στόχος ήταν να μειώσουμε το κίνδυνο διαρροής της πετρελαιοκηλίδας και της επέκτασής της, αυτό το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό, σχεδόν στο 100%».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανάκτηση των ποσοτήτων πετρελαίου με τα βυτιοφόρα βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ έχουν τοποθετηθεί πλωτά φράγματα. «Κατόπιν, θα απομακρύνουμε την άμμο από τις ακτές και θα γίνει εξονυχιστικό πλύσιμο των βράχων με ατμό», τονίζει.

Σε ό,τι αφορά το σφράγισμα δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ II» η διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ, σύμφωνα με τους αρμοδίους, η απορρυπαντικές ενέργειες θα συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς και κατά τις βραδινές ώρες.

Πάντως, άγνωστη παραμένει ακόμη η ποσότητα που έχει διαρρεύσει από το ναυάγιο στη θάλασσα.

Πηγή: http://greenagenda.g...πετρελαίου-που/

[url=http://www.michanikos.gr/_/%ce%95%ce%b9%ce%b4%ce%ae%cf%83%ce%b5%ce%b9%cf%82/%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%b2%ce%ac%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%bd/%cf%83%ce%b1%ce%bb%ce%b1%ce%bc%ce%af%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%cf%8c%ce%bb%ce%b9%cf%82-%cf%84%ce%bf-15-%cf%84%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%b5%cf%84%cf%81%ce%b5%ce%bb%ce%b1%ce%af%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%bf%cf%85-%ce%b4%ce%b9%ce%ad%cf%81%cf%81%ce%b5%cf%85%cf%83%ce%b5-r6126]Click here to view the είδηση[/url]

#2 Arche

Arche

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPipPip
  • 2.120 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑθηνα
  • Ειδικότητα:Διπλ. Αρχιτέκτων Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 13 Σεπτέμβριος 2017 - 11:21

σβυστηκε


Το μήνυμα έχει επεξεργαστεί ο Arche: 13 Σεπτέμβριος 2017 - 15:10


#3 vasilimertzani

vasilimertzani

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 348 Μηνύματα:
  • Τοποθεσίακερατσινι
  • Ειδικότητα:Επαγγελματίας Τεχνικού Κλάδου
Offline

Δημοσίευση 13 Σεπτέμβριος 2017 - 12:31

τον εχουμε βρει τον ενοχο.
το κρατος ειναι που δεν φροντισε τρεις μερες πριν τη διαρροη,οταν βουλιαξε το καραβι να βαλει περιμετρικα του δίχτυ ωστε να αποφυγει σε περίπτωση διαρροης τη μολυνση της περιοχης.αλλα τι λεμε τωρα;ποτε εγινε προληψη;

#4 Dio_the_Theo

Dio_the_Theo

    Παλιό Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPip
  • 203 Μηνύματα:
  • ΤοποθεσίαΑθήνα
  • Ειδικότητα:Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 13 Σεπτέμβριος 2017 - 19:33

Αυτή είναι η Ελλάδα και αυτό είναι το κράτος το οποίο ψηφίζουν (θέλουν) οι νεοέλληνες.



#5 AMHxaNos

AMHxaNos

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 560 Μηνύματα:
  • Website URLhttps://www.freebsd.org/
  • ΤοποθεσίαpɐɹƃοέπΜ ⅋ ɐᴉʇᴉuɐlԀ ɐᴉlɐpᴉɔ∀
  • Ειδικότητα:Ηλεκτρονικός Μηχανικός Τ.Ε.Ι.
Offline

Δημοσίευση 14 Σεπτέμβριος 2017 - 03:45

Οταν με το καλό και αν προχωρήσουν οι έρευνες ας μας πουν και ποιός και πότε έδωσε το αξιόπλοο στο πλοίο.
Καθώς ήταν αγκυροβολημένο μήπως συγκρούστηκε με άλλο πλοίο ή είχε πέσει σε ρηχά.


Το μήνυμα έχει επεξεργαστεί ο AMHxaNos: 14 Σεπτέμβριος 2017 - 03:47


#6 pat12

pat12

    Νέο Μέλος

  • Members
  • Pip
  • 10 Μηνύματα:
  • Ειδικότητα:Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 14 Σεπτέμβριος 2017 - 08:07

Σε παρόμοια περίπτωση στην Σκωτία σε διαρροή από πλατφόρμα πετρελαίου την δεκαετία του 90,

όταν έπαιρνα το μεταπτυχιακό MSc Environmental Civil Engineering και στις προσλήψεις του ΥΠΕΧΩΔΕ σε περιβαλλοντικές θέσεις θέλανε να γνωρίζεις δύο γλώσσες και όχι να έχεις μεταπτυχιακό στο περιβάλλον,

η πετρελαιοκυλίδα που έφτασε στις ακτές 'πότισε' τον βυθό και την παραλία.

Για δέκα χρόνια την καθαρίζανε την άμμο με ειδικά χημικά και όχι σε δύο ημέρες....    



#7 stet

stet

    Παλιό Μέλος

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 Μηνύματα:
  • Ειδικότητα:Διπλ. Ηλ/γος Μηχ/κός & Μηχ/κός Υπ/στων
Offline

Δημοσίευση 14 Σεπτέμβριος 2017 - 11:52

https://www.paraskhn...λοιοκτήτης-του/

Ωραίος ο πλοιοκτήτης ...Το BLUESTAR PATMOS και τα υπόλοιπα πλοία ευθύνονται για την πειραική... Όλα γίνανε έτσι ξαφνικά και συντονισμένα...Για αυτό προσέλαβε τις 2 εταιρείες για την απορρύπανση και η BLUESTAR καμία...Γιατί είναι οικολόγος και large...

Και η σύνθεση του πληρώματος ήταν 11μελής αλλά γιατί περισυλλέχθηκαν μόνο δύο? Και αφού δεν είσαι χωροφύλακας στο πλοίο σου και δε ξέρεις τι γίνεται μάλλον δε ξέρεις τι γίνεται στην εταιρεία σου. Κάποιος πρέπει να ξέρει και να έχει δώσει την εντολή/άδεια να μην είναι πάνω στο πλοίο.

Πολιτικός έπρεπε να είχε γίνει...

Και αυτό που είναι το πιο ανησυχητικό είναι αν και άλλοι ακολουθούν την ίδια μέθοδο του διμελούς πληρώματος...



#8 Engineer

Engineer

    Διαχειριστής

  • Administrators
  • 3.656 Μηνύματα:
Offline

Δημοσίευση 14 Σεπτέμβριος 2017 - 12:19

Και μερικές ακόμα εικόνες: http://greenagenda.g...-από-τη-ρύπανσ/



#9 vasilimertzani

vasilimertzani

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 348 Μηνύματα:
  • Τοποθεσίακερατσινι
  • Ειδικότητα:Επαγγελματίας Τεχνικού Κλάδου
Offline

Δημοσίευση 15 Σεπτέμβριος 2017 - 10:29

ας μην κανουμε τους δικηγορους.αν καποιος γνωριζει ποια διαδικασια έπρεπε να ακολουθησει θα βοηθουσε.ειναι υποχρεωμενος ο ιδιοκτήτης να προστατέψει απο τυχον διαρροη και με ποια μετρα;
τα σκαφος ηταν αξιοπλοο;
πληρουσε τις.προδιαγραφες η δουλευαν υπογραφες κατω απο το τραπεζι;
διαβασα παντως οτι ηταν ασφαλισμενο για 5μύρια,που ηδη φαντάζομαι θα υπάρχει κόλλημα αποζημίωσης

#10 georgecv

georgecv

    Διακεκριμένο Μέλος

  • Core Members
  • PipPipPipPip
  • 838 Μηνύματα:
  • Website URLhttp://www.variohaus.gr
  • ΤοποθεσίαΑΘΗΝΑ
  • Ειδικότητα:Διπλ. Πολιτικός Μηχανικός
Offline

Δημοσίευση 15 Σεπτέμβριος 2017 - 13:24

Ένα σενάριο  από κάποιον που ισχυρίζεται ότι υποθέτει τι έγινε

 

http://www.zougla.gr...o-tis-salaminas







Θέματα με μια ή περισσότερες όμοιες ετικέτες: σαλαμίνα, ρύπανση, πετρέλαιο