Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Αυτοκινητόδρομοι: Εξετάζεται αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ. την ώρα


Engineer

Recommended Posts

Για τις μεγάλες ευθείες πράγματι έχει θεωρηθεί ότι μπορεί να "υπνώσουν"  από απραξία κινήσεων τον οδηγό , ενώ επίσης έχει υποστηριχθεί ότι μπορεί να τον κουράζουν και τα φώτα των αντιθέτως κινουμένων .  Το τελευταίο δεν ισχύει όμως στην περίπτωση κλειστού διαχωριστικού από beton. Εκτός αυτού, υπάρχει ένα σημαντικότατο στοιχείο μαρτυρίας ατυχημάτων στην Ελλάδα που είναι τα "εκκλησάκια" στην άκρη του δρόμου  και αυτά βρίσκονται κατά πλείστον στις στροφές και όχι στις ευθείες !!

Επίσης, οι βελτιώσεις χάραξης των Ε.Ο γίνονται για την βελτίωση των καμπύλων κλωθοειδών (βλ. λίμνη Υλίκη, Τέμπη κ.λ.π)  και όχι για να μειώσουν το μήκος των ευθειών.

Εξ΄άλλου,  κάποιες μεγάλες οδικές ευθείες κρίνονται στρατηγικής σημασίας για την χρήση τους σε περίοδο πολέμου ως διάδρομοι αεροσκαφών.      Αυτό εφαρμόστηκε κατ΄αρχήν από την ναζιστική Γερμανία με πρωτοβουλία του ίδιου του Hitler και μεταφέρθηκε ως ιδέα και στην Αμερική με πρωτοβουλία του στρατηγού Eisenhower.   Στην χώρα μας υπάρχουν δύο τουλάχιστον τέτοιες ¨αεροπορικές" ευθείες, μία στην Ε.Ο Θεσ/κης Κατερίνης και μία πριν την Ξάνθη στον κόμβο  Χρυσούπολης όπου γι αυτό υπάρχουν και πλαϊνά φώτα αεροδιαδρόμου.

Τέλος αξίζει πρωτίστως να υπενθυμηθεί  ότι η συντριπτική πλειονότητα των οδικών ατυχημάτων συμβαίνει στα επαρχιακά δίκτυα, ακόμη και στην Γερμανία όπου δεν υπάρχουν  όρια ταχύτητας σε μεγάλα τμήματα  των autobahn,  Ειδικά δε στην χώρα μας η κυριολεκτική εγκατάλειψη της συντήρησης των επαρχιακών οδών θα έπρεπε να είναι το πρώτο θέμα ανησυχίας και όχι η αύξηση του ανωτάτου ορίου στις ασφαλείς Ε.Ο. 

Προσωπικά με χαμηλή ταχύτητα (<130χλμ/ω) σε μεγάλες ευθείες  μπορεί να αποσπασθεί  η προσοχή μου από την παρόδια  θέα (τοπία κ.λ.π) ή ακόμη μπορεί η χαλάρωση που δημιουργεί να αποβεί αναστολέας των αντανακλαστικών μου.

 

Τέλος, για την ουσιαστική προστασία των οδηγών ας εξυγιάνουν πρωτίστως την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης, που επί δεκαετίες  όζει, έχοντας φτάσει και με ταρίφα εξαγοράς τους (μη ξεχνάμε παλιά και κάτι φωτιές σε Δ/σεις Συγκοινωνιών για εξαφάνιση στοιχείων). :ph34r: ......

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 63
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Υπάρχει αριθμητική συσχέτιση μεταξύ αριθμού τροχαίων ατυχημάτων και ταχύτητας του κινούμενου μέσου πριν το ατύχημα.

 

Αυτό που κατάλαβα είναι οτι από ένα όριο ταχύτητας και μετά όσο και να αυξηθεί η ταχύτητα δεν αυξάνεται ιδιαίτερα η πιθανότητα ατυχήματος, Σύμφωνα με το πρώτο άρθρο από τα 60 μέχρι και τα 110-120 km/h είναι μεγάλη η αύξηση του ρίσκου για να χτυπήσει πεζός, από τα 120 και μετά σταθεροποιείται.

Σημαντικό ρόλο παίζει και η σχέση της ταχύτητας του αυτοκινήτου με την μέση ταχύτητα των υπόλοιπων κινούμενων μέσων στον δρόμο, οπότε αν οι περισσότεροι στον δρόμο πάνε με την ίδια ταχύτητα τόσο μειώνεται το ποσοστό ατυχημάτων. Οπότε έχουν δίκιο όσοι λένε οτι ο παππούς που πάει με το πάσο του με 60 στην εθνική όδο είναι περισσότερο επικίνδυνος από αυτόν που πάει με 150 αν και εφόσον η πλειοψηφία των αυτοκινήτων στην οδό έχουν ταχύτητες πολύ υψηλότερες από τα 60km/h.

 

https://www.littlerock.gov/media/2484/the-relation-between-speed-and-crashes.pdf

http://webarchive.nationalarchives.gov.uk/20090510222109/http://www.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/research/rsrr/theme5/rsrr9.pdf

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς. !! Αραγε έχει ποτέ καταγραφεί η συνεισφορά αυτών  ... των κινητών εμποδίων στα τροχαία ? 

Εγώ παρά λίγο να ήμουν μακαρίτης από ένα τέτοιο κινητό εμπόδιο πριν από χρόνια σε επαρχιακή οδό..

Link to comment
Share on other sites

Για αυτό και θες διαφορετικά όρια ανά λουρίδα κυκλοφορίας και στις αριστερές θες και κατώτατο όριο. Και σε σχέση με τις στατιστικές που βλέπουμε και σε βίντεο με τον Ιαβέρη, μετά από κάθε εντυπωσιακό τροχαίο, 80% των ατυχημάτων γίνεται με χαμηλές ταχύτητες ή στα αντίθετα ρεύματα κατά την έξοδο Πάσχα, Χριστούγεννα και 15-Αυγουστο

Link to comment
Share on other sites

Η ταχύτητα από μόνη της δεν σκοτώνει.

Σκοτώνει σε συνδυασμό με άλλες καταστάσεις.

Το να πηγαίνουν τρεις λωρίδες με 150 km/h όταν όλα λειτουργούν κανονικά δεν σημαίνει τίποτα

Το θέμα είναι τι θα συμβεί αν κάποιος έχει καρδιακό επεισόδιο.

Αν κάποιος απαντήσει στο τηλέφωνο

Αν, αν, αν....

 

Το να πηγαίνουν όλα τα οχήματα με 80 σε έναν επαρχιακό δρόμο και να εμφανίζεται κάποιος με 120 και με διαδοχικές προσπεράσεις, είναι πρόβλημα.

Το να πηγαίνουν όλα τα οχήματα με 80 σε έναν επαρχιακό δρόμο και να υπάρχει κάποιος με 50, είναι πρόβλημα.

Το να μην αφήνεις απόσταση από τον μπροστινό σου ώστε να μην αναγκαστεί ο πιο γρήγορος να κάνει διπλή προσπέραση, είναι πρόβλημα.

Το να πηγαίνουν δύο και παραπάνω μεγάλα οχήματα κολλητά, είναι πρόβλημα

 

Σε έναν αυτοκινητόδρομο, έστω και με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση, είναι πρόβλημα να πηγαίνεις με 80-100 στην μεσαία, εκτός αν η δεξιά είναι γεμάτη και αργότερη από εσένα...

 

Είναι φοβερό σε 3 λωρίδες και σε έρημο δρόμο να συναντάς αυτοκίνητα στην μεσαία λωρίδα ή στην αριστερή.

 

Τώρα τα 150 δεν ξέρω αν υπάρχει η πρόβλεψη από τις μελέτες των αυτοκινητόδρομων να θεσπισθεί. Δεν είναι απλά μια λογιστική αλλαγή. Πρέπει το δίκτυο να την αντέχει.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω στην όλη -ομολογουμένως ενδιαφέρουσα- συζήτηση αμελούμε τον όρο "ελληνική οδηγική παιδεία" & "κατάσταση ελληνικού οχήματος".

Αν λάβουμε ως προϋπόθεση πως το εθνικό δίκτυο πράγματι τηρεί σε ορισμένα σημεία όλες τις κατασκευαστικές προδιαγραφές που αναφέρονται για πολύ υψηλές ταχύτητες, αυτό δε μπορεί να έχει -ακόμα- εφαρμογή στην Ελλάδα!

Αφενός γιατί ο Έλληνας είναι απαιδαγώγητος (και οδηγικά, σε στεγνό οδόστρωμα, πόσω μάλλον σε βρεγμένο), μαθημένος να οδηγεί στη "γρήγορη" λωρίδα πιο γρήγορα από κάποιον άλλο, αφετέρου γιατί τα περισσότερα οχήματα είναι ασυντήρητα (και λόγω οικονομικής κρίσης), με τελειωμένα τακάκια, τελειωμένα αμορτισέρ, με φθαρμένα ελαστικά (ενίοτε χειμερινά) & ενίοτε δίχως ασφάλιση.

Τα αποτελέσματα θα δείξουν αν έπρεπε να εφαρμοστεί αυτό που ισχύει χρόνια τώρα σε άλλες χώρες του κόσμου ή όχι.

Link to comment
Share on other sites

Με δεδομένο πως στην Ελλάδα πρέπει πρώτα να γίνει πλήθος από άλλες διορθωτικές ενέργειες για να αυξηθεί η ασφάλεια στον δρόμο ακόμη και με τα ισχύοντα όρια ταχύτητας, κάθε σκέψη για αύξηση θα οδηγήσει σε περισσότερους νεκρούς.

 

Είναι τόσο κακή η εκπαίδευση και η συμπεριφορά των οδηγών (επαγγελματιών και ιδιωτών) και τόσο κακή η κατάσταση τεχνικά των οχημάτων, που πιστεύω πως περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς σκοτώνουν άνθρωπο με 100 km/h ακόμη και εάν αυτός πεταχτεί 100 μέτρα μπροστά τους. Ή τον εαυτό τους προσπαθώντας να αποφύγουν αυτόν που πετάχτηκε.

 

Ας λύσουν πρώτα όλα τα άλλα θέματα (διπλώματα ανεξέλεγκτα σε ηλικιωμένους οδηγούς - alien, σε ανίκανους, αλκοολίκι, ανύπαρκτος εθνικός σχεδιασμός για τον έλεγχο οχημάτων, λειτουργία ραντάρ παντού, εκπαίδευση σε αμυντικού τύπου οδήγηση) και μετά όταν όλα γίνουν σωστά, θα ανοίξουν και τα όρια ταχύτητας...

Link to comment
Share on other sites

...............................................................

αφετέρου γιατί τα περισσότερα οχήματα είναι ασυντήρητα (και λόγω οικονομικής κρίσης), με τελειωμένα τακάκια, τελειωμένα αμορτισέρ, με φθαρμένα ελαστικά (ενίοτε χειμερινά) & ενίοτε δίχως ασφάλιση.

 

 

 

.............................................................................

Είναι τόσο κακή η εκπαίδευση και η συμπεριφορά των οδηγών (επαγγελματιών και ιδιωτών) και τόσο κακή η κατάσταση τεχνικά των οχημάτων, που πιστεύω πως περισσότεροι από τους μισούς οδηγούς σκοτώνουν άνθρωπο με 100 km/h ακόμη και εάν αυτός πεταχτεί 100 μέτρα μπροστά τους. Ή τον εαυτό τους προσπαθώντας να αποφύγουν αυτόν που πετάχτηκε.

 

Ας λύσουν πρώτα όλα τα άλλα θέματα (διπλώματα ανεξέλεγκτα σε ηλικιωμένους οδηγούς - alien, σε ανίκανους, αλκοολίκι, ανύπαρκτος εθνικός σχεδιασμός για τον έλεγχο οχημάτων, λειτουργία ραντάρ παντού, εκπαίδευση σε αμυντικού τύπου οδήγηση) και μετά όταν όλα γίνουν σωστά, θα ανοίξουν και τα όρια ταχύτητας...

 

Νομίζω ότι αυτοί που ρίξαν μαύρη πέτρα πίσω τους και φύγαν....

μαυρίσαν και κάθε γνώμη κι ιδέα που ΄χανε.....

για την πατρίδα που αφήσαν......

Δικαιολογημένη η πίκρα συνάδελφοι, αλλά μη τα ισοπεδώνουμε κι έτσι..... :)

Link to comment
Share on other sites

 

Νομίζω ότι αυτοί που ρίξαν μαύρη πέτρα πίσω τους και φύγαν....

μαυρίσαν και κάθε γνώμη κι ιδέα που ΄χανε.....

για την πατρίδα που αφήσαν......

Δικαιολογημένη η πίκρα συνάδελφοι, αλλά μη τα ισοπεδώνουμε κι έτσι..... :)

 

Μπορεί να έχεις και δίκιο, δεν αντιλέγω.

Οι αριθμοί σε λίγο καιρό θα πουν την αλήθεια & ειλικρινά, επειδή μιλάμε για ανθρώπινες ζωές, εύχομαι να με διαψεύσουν.

Link to comment
Share on other sites

Ούτως ή άλλως πάντως δεν τηρούσαν μέχρι τώρα οι οδηγοί το όριο 120 που φαίνεται π.χ. στην Ε.Ο έξω από την Κατερίνη.....

Πριν δυό δεκαετίες κι εγώ κι ένα κονβόι ολόκληρο σταματημένοι ήμασταν από το σινιάλο της τροχαίας που ξήλωνε πινακίδες...!

Θεωρώ λοιπόν ότι σε αρκετά σημεία γίνεται πιό σοβαρό και αξιόπιστο  το όριο των 150 χλμ/ω και μπορεί τότε και η πολιτεία να αξιώνει την τήρηση του και δικαίως να εισπράττει και τα πρόστιμα για την υπέρβαση του.

Όσο για θανάσιμη οδική επικινδυνότητα την βλέπω στα επαρχιακά δίκτυα όπως εδώ έξω από Καρπενήσι και Αιδηψό ......

 

42cfd4da1079ac1d031601935542d383.JPG

post-27255-0-17778000-1509754029_thumb.png

post-27255-0-49352700-1509754116_thumb.png

Edited by Anton_civeng
Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.