Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Αναστέλλεται ο φόρος υπεραξίας ακινήτων (άρθρο 41 Ν.4172/13) έως την 31/12/2018


Engineer

Recommended Posts

Κατατέθηκε η τροπολογία στο σ/ν του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων «Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις» με τίτλο «Ρυθμιση θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών».

 

Α. Με τις διατάξεις της υπόψη τροπολογίας ρυθμίζονται θέματα του Υπουργείου Οικονομικών. Ειδικότερα:

 

1. Αναστέλλεται και για το έτος 2018 (είχε ήδη ανασταλεί έως 31/12/2017) η ισχύς του άρθρου 41 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ, Ν.4172/2013), σχετικά με τη φορολόγηση της υπεραξίας που προκύπτει από την μεταβίβαση ακινήτων με επαχθή αιτία.

 

2. Δαπάνες που απορρέουν από την εφαρμογή του άρθρου εικοστού ένατου του Ν.4411/2016 (σχετικά με την ανάθεση της προμήθειας ταινιών φορολογίας καπνού απευθείας στην Τράπεζα της Ελλάδος) και πραγματοποιήθηκαν ή θα πραγματοποιηθούν από 1/1/2017 μέχρι και 31/12/2017, βαρύνουν τις πιστώσεις του Υπουργείου Οικονομικών και θεωρούνται νόμιμες, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί ανάληψης υποχρεώσεων και κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.

 

3.α. Ορίζεται ως αρμόδια αρχή για την εφαρμογή των άρθρων 59 - 66 της Οδηγίας 2014/65/ΕΕ (αναφορικά με τις αγορές χρηματοπιστωτικών μέσων) η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

 

β. Αυξάνεται σε 24 μήνες (από 18 που ισχύει) το ανώτατο χρονικό διάστημα για το οποίο μπορεί να παρατείνει η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς τη προθεσμία εισαγωγής των μετοχών των Εταιρειών Κεφαλαίου Επιχειρηματικών Συμμετοχών (Ε.Κ.Ε.Σ.) σε οργανωμένη αγορά ή Πολυμερή Μηχανισμό Διαπραγμάτευσης (Π.Μ.Δ.).

 

Β. Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα επί του κρατικού προϋπολογισμού:

 

1. Δαπάνη για το τρέχον έτος, ύψους 1,1 εκατ. ευρώ, από την πληρωμή της Τράπεζας της Ελλάδος για την προμήθεια ταινιών φορολογίας καπνού, κατά παρέκκλιση των διατάξεων περί ανάληψης υποχρεώσεων και κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης.

 

2. Απώλεια εσόδων, για το έτος 2018, από την παράταση της αναστολής της φορολόγησης της υπεραξίας που προκύπτει από την μεταβίβαση ακινήτων με επαχθή αιτία, το ύψος της οποίας εκτιμάται στο ποσό των 24 εκατ. ευρώ, περίπου.

 

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

 

Άρθρο....

 

Τροποποίηση του άρθρου 72 του Κ.Φ.Ε.

 

Με τις διατάξεις αυτές παρατείνεται έως και την 31η Δεκεμβρίου 2018 η αναστολή της εφαρμογής του φόρου υπεραξίας από τη μεταβίβαση ακίνητης περιουσίας με επαχθή αιτία, που προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου 41 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, για λόγους ενίσχυσης της αγοράς ακινήτων, σε μια κρίσιμη περίοδο για την ανάκαμψη της Ελληνικής Οικονομίας και ενόψει της σκοπούμενης αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών ακινήτων. Σημειώνεται ότι με το άρθρο 90 του Ν.4316/2014 (Α' 270) είχε χορηγηθεί αναστολή του φόρου υπεραξίας έως την 31η Δεκεμβρίου 2016 και με την παράγραφο 5 του άρθρου 99 του Ν.4446/2016 (Α' 240) παρατάθηκε μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2017.

 

Άρθρο....

 

Ένσημες ταινίες καπνού

 

Βασική προτεραιότητα της χώρας αποτελεί η πάταξη του λαθρεμπορίου, της φοροδιαφυγής και της φοροαποφυγής, η οποία ειδικότερα στον τομέα των καπνικών προϊόντων είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη, καθώς υφίσταται σημαντική απώλεια κρατικών εσόδων. Η άμεση αντιμετώπιση των φαινομένων της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου στα καπνικά προϊόντα θα βοηθήσει πολλαπλά τη χώρα ως προς τα έσοδα και θα ενισχύσει τη φορολογική συμμόρφωση των επιχειρήσεων και των φυσικών προσώπων. Προς επίτευξη του σκοπού αυτού η Τράπεζα της Ελλάδος, ως διεθνώς πιστοποιημένο ίδρυμα, εκτύπωσε για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου τις ένσημες ταινίες φορολογίας καπνού, σύμφωνα με το άρθρο εικοστό ένατο του Ν.4411/2016 (Α' 142), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 15 του Ν.4429/2016 (Α'199).

 

Η προτεινόμενη ρύθμιση είναι αναγκαία, προκειμένου να εξοφληθεί η Τράπεζα της Ελλάδος για την προμήθεια, για λογαριασμό του Ελληνικού Δημοσίου, των ταινιών φορολογίας καπνού σύμφωνα με την ως άνω διάταξη και την από 24/10/2016 υπογραφείσα σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Τράπεζας της Ελλάδος.

 

Άρθρο....

 

Αρμόδια αρχή Τίτλου V της Οδηγίας 2014/65/EE

 

Με την προτεινόμενη διάταξη ορίζεται η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ως αρμόδια αρχή για την εφαρμογή των άρθρων 59-66 της Οδηγίας 2014/65/ΕΕ (EE L 173) που αφορούν τις διαδικασίες χορήγησης άδειας λειτουργίας για τους παρόχους υπηρεσιών αναφοράς δεδομένων. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η μερική ενσωμάτωση της εν λόγω οδηγίας προκειμένου να διευκολυνθεί η άμεση εφαρμογή της κατά την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών από την 3/1/2018, ημερομηνία κατά την οποία θα ισχύει σε ευρωπαϊκό επίπεδο, χωρίς να υπάρξει διοικητικό ή ρυθμιστικό κενό και για την ενίσχυση της διαφάνειας των συναλλαγών.

 

Άρθρο...

 

Τροποποίηση άρθρου 6 του Ν.2367/1995

 

Με την προτεινόμενη ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να παρατείνει την αρχική προθεσμία εισαγωγής μιας Εταιρείας Κεφαλαίου Επιχειρηματικών Συμμετοχών σε οργανωμένη αγορά για επιπλέον χρονικό διάστημα 24 μηνών αντί του έως σήμερα ισχύοντος 18μηνου προκειμένου να δοθεί ο αναγκαίος χρόνος προετοιμασίας στις ενδιαφερόμενες εταιρείες.

 

Πηγή: https://www.e-forolo...medium=facebook

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

Πάλι μας έσωσαν κυβέρνηση και δανειστές ...

 

Ποιούς χτυπάει ο φόρος υπεραξίας ? 

 

Δείτε την άκρη του νήματος και θα βρείτε το κίνητρο .

 

Πάντως αγορές και πωλήσεις ακινήτων εντός ημερών , μηνών ή 1-5 ετών δεν κάνουμε πολλοί από εμάς τους πολίτες...

Link to comment
Share on other sites

παντως,

 

το εβαλαν στο  καταλληλο σ/ν....

 

«Μέτρα θεραπείας ατόμων που απαλλάσσονται από την ποινή λόγω ψυχικής ή διανοητικής διαταραχής και άλλες διατάξεις»

Link to comment
Share on other sites

Σωστά Δημήτριε . 

 

Το έβαλε ο Τσακαλώτος που πέραν της οξφορδιανής προφοράς , θα διαθέτει και το φλεγματικό βρεττανικό χιούμορ... 8-)

Link to comment
Share on other sites

Απορώ για το λόγο που παίρνει κάθε χρόνο προσωρινή αναστολή εφαρμογής και δεν καταργείται.

Έχει αποδειχθεί ότι ένας τέτοιος φόρος δεν εξυπηρετεί κανέναν και δεν αποφέρει έσοδα. Δημιουργεί δε πλήρη αναταραχή στην ήδη βυθισμένη κτηματαγορά.

Τα βασικά σημεία αυτού του φόρου αν θα είχε εφαρμοστεί είναι:

Ακίνητα αποκτηθέντα προ 1995 τα οποία μεταβιβάζονται, απαλλάσσονται από το φόρο.

Ακίνητα που διακρατήθηκαν για 5 τουλάχιστον χρόνια, αφορολόγητη υπεραξία 25.000 Ε.

Μείωση της υπεραξίας για κάθε χρόνο διακράτησης μέσω συντελεστών απομείωσης.

Ο φόρος υπεραξίας θα επιβάλλεται με συντελεστή 15% στο κέρδος που προκύπτει ανάμεσα στην τιμή κτήσης και την τιμή πώλησης κάθε ακινήτου.

Αν δούμε τα ακίνητα που αγοράστηκαν  στην προηγούμενη δεκαετία και σε ποιές τιμές πωλούνται σήμερα, πραγματικά μόνο για αστείο μπορεί πλέον να λέγεται ότι έχει νόημα η επιβολή φόρου υπεραξίας.

Link to comment
Share on other sites

Αρα αν ίσχυε δεν θα επιβάρυνε πρακτικά κανένα , οπότε γιατί τέτοια πρεμούρα να μην ισχύσει ? 

 

Ξεχνάς όμως τα αγαπητά μας fund και τα άλλα αμαρτωλά κόλπα .

 

Αυτά θα αγοράσουν το ακίνητο στο πλειστηριασμό στις 50000 και μετά θα το πουλήσουν στις 100-150000 . Οπότε θα πρέπει οι κακόμοιροι να πληρώσουν φόρο 3 % στην αγορά και 15 % στην διαφορά ....

 

Ετσι όμως δεν θα είμαστε πολύ ελκυστικοί για τα φάντ , για τις τράπεζες που θέλουν να ξεπουλήσουν τα κόκκινα δάνεια σε τιμές που μπορούν άνετα να χαρακτηριστούν έως και χαριστικές για να μην πω τίποτα βαρύτερο .

 

Αρα ο νόμος έχει λόγο που πήρε αναβολή .

Link to comment
Share on other sites

θα μπορουσε ομως καποιος να πει...

 

αφου, αν το πουλησω σε μεγαλυτερη τιμη, μου επιβαλλεις φορο υπεραξιας

 

αρα, αν το πουλησω  ή το βγαλουν σε πλειστηριασμο  σε μικροτερη τιμη, θα πρεπει να μου δοσεις σαν αντικαταλλαγμα

 

φορο "υποαξιας" :smile:

Link to comment
Share on other sites

BAS: Αν υποτεθεί ότι ισχύει κάτι τέτοιο, γιατί οι μελλοντικοί αγοραστές να θέλουν να δώσουν τριπλάσια τιμή αγοράς από την τρέχουσα αξία ενός ακινήτου. Υποθέτω ότι για να κάνουν αγορές γνωρίζουν την πραγματικότητα, οπότε γιατί να το πάρουν τόσο ακριβά;

Επιπλέον υπάρχει και μια άλλη κατηγορία πωλητών που μπορεί να είναι ιδιώτες. Κάποτε τα ακίνητα αγοράζονταν στην συντριπτική τους πλειοψηφία με αναγραφή στο συμβόλαιο της αντικειμενικής αξίας και τα υπόλοιπα δίνονταν εκτός συμβολαίου. Ήταν γνωστό σε όλους τους "παίκτες" της κτηματαγοράς αυτό που γινόταν. Επομένως, σε πολλές περιπτώσεις ακίνητο θα φαίνεται ότι αγοράστηκε σε υποπολλαπλάσια αξία, ακόμη και αν συγκριθεί με τις τρέχουσες-πολύ μειωμένες-αξίες ακινήτων, οπότε σ αυτή την περίπτωση θα υπάρξει φόρος υπεραξίας.

Δημήτρη: Πως το λένε αυτό στους νόμους (βλ. αυθαίρετα); 

"Τυχόν διαφορά δεν αναζητείται"; 

Link to comment
Share on other sites

Δεν έγινα κατανοητός . Μιλάμε για αγορές που γίνονται από επαγγελματίες των τραπεζών και του χρηματοοικονομικού χώρου , είτε μέσω πλειστηριασμών  , είτε μέσω πακέτων δανείων ή μέσω πακέτων πωλήσεων ακινήτων από τις τράπεζες . Αυτοί δεν θα τα κρατήσουν . Θα τα πουλήσουν για να βγάλουν κέρδος .

 

Πόσο συχνό είναι κάποιος ιδιώτης να αγοράσει κάτι και να το πουλήσει μερικούς μήνες μετά για να κερδίσει ? 

 

Ακόμα και ο κατασκευαστής που πουλάει καινούργια δεν έχει φόρο υπεραξίας . Αρα είναι συγκεκριμένοι αυτοί που ευνοούνται από την αναβολή και δεν είναι ούτε ιδιώτες , ούτε επαγγελματίες της οικοδομής .

 

Τώρα για τις αξίες των ακινήτων είναι άλλη ιστορία για την οποία έχουμε μιλήσει αρκετές φορές.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.