Μετάβαση στο περιεχόμενο
Newsletter: Ημερήσια τεχνική ενημέρωση από το Michanikos.gr ×

Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο θα κοστίζει όσο ένα συμβατικό, σε δύο μόλις χρόνια


Engineer

Recommended Posts

Ο ένας μετά τον άλλον, οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ανακοινώνουν ότι τα επόμενα χρόνια αρκετά από τα δημοφιλή μοντέλα τους θα κυκλοφορούν στην αγορά και με ηλεκτρική έκδοση. Μάλιστα, η προώθηση χρήσης της ηλεκτροκίνησης επιταχύνεται με ραγδαίους ρυθμούς μετά και τις πρόσφατες ανακοινώσεις της ΕΕ για το Πακέτο Καθαρής Μετακίνησης, με το οποίο ασκείται μεγάλη πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πλέον, είναι υποχρεωμένη το αργότερο έως το 2025 να προωθήσει δυναμικά (σε μεγάλες ποσότητες) στην αγορά αυτοκίνητα μηδενικών ή και πολύ χαμηλών ρύπων, ώστε να υπάρξει προσαρμογή στο κανονιστικό πλαίσιο για τη μείωση των ρύπων, την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα στις πόλεις και τους στόχους για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

 

«Ήδη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν πραγματοποιήσει τεράστιες επενδύσεις στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και προγραμματίζουν ακόμη μεγαλύτερες, ώστε να μπορέσουν μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να λανσάρουν μια ευρεία γκάμα μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα καλύπτει τις απαιτήσεις της αγοράς», επισημαίνει στη Greenagenda.gr ο διευθυντής και συνιδρυτής της εταιρείας FORTISIS Δημήτρης Mιχαρικόπουλος.

 

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, βασικός παράγοντας που αναμένεται να επιταχύνει τις εξελίξεις, σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, είναι η Κίνα. Με τη στήριξη ενός συνεκτικού κρατικού σχεδίου και ενός κολοσσιαίου επενδυτικού προγράμματος, η αχανής χώρα φιλοδοξεί να πάρει τα ηνία στη νέα εποχή, την εποχή της ηλεκτροκίνησης.

 

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, εκτός των συμπράξεων που αναπτύσσουν με Ευρωπαίους και Ιάπωνες κατασκευαστές, ρίχνουν όλο τους το βάρος στην παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μπαταριών, σκοπεύοντας πολύ σύντομα να μπορούν να διαθέσουν στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα με σχετικά χαμηλό κόστος και με προδιαγραφές που να ανταποκρίνονται στα standards της Ευρωπαϊκής και Αμερικανικής αγοράς, κερδίζοντας αντίστοιχα μεγάλα μερίδια στις αγορές αυτές.

 

Όπως επισημαίνει ο κ. Μιχαρικόπουλος, ήδη, στην Κίνα έχουν τεθεί αυστηροί όροι -ποσοστώσεις για «καθαρά» οχήματα- που πρέπει να πληρούν οι ξένοι κατασκευαστές που επιθυμούν να διαθέτουν αυτοκίνητα στη χώρα, οι οποίοι θα αυστηροποιούνται όλο και περισσότερο τα επόμενα χρόνια, ενώ ένα τεράστιο πρόγραμμα επένδυσης (19 δισεκατομμύρια δολάρια) στις υποδομές επαναφόρτισης στοχεύει να κάνει τον ανεφοδιασμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εύκολο και διαθέσιμο παντού, ώστε οι ίδιοι οι Κινέζοι να στραφούν μαζικά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να ενισχυθεί η θέση των Κινέζων παραγωγών αυτοκινήτων.

 

Ακόμη, ο κ. Μιχαρικόπουλος εξηγεί πως καθοριστική για την ταχύτητα διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι η εξέλιξη των τιμών των μπαταριών ιόντων λιθίου. Ήδη, οι τιμές τους έχουν αποκλιμακωθεί από τα περίπου 1.000 δολάρια / kWh στα 220 περίπου δολάρια / kWh, ενώ με την αύξηση των ποσοτήτων παραγωγής και τη λειτουργία παγκοσμίως νέων εργοστασίων παραγωγής πολύ μεγάλης δυναμικότητας (GigaFactory της TESLA, Daimler στη Γερμανία, LG Πολωνία κ.ά.) αναμένεται ότι μέχρι το 2020 οι τμές των μπαταριών θα πέσουν στα 100 δολάρια / kWh. Αυτό συνεπάγεται ότι η τιμή κτήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι σε δυο χρόνια περίπου ίδια με ενός συμβατικού αυτοκινήτου, καθιστώντας την επιλογή του απολύτως συμφέρουσα και από άποψη τιμής και από άποψη επιδόσεων και αυτονομίας.

 

Ουραγός στην ηλεκτροκίνηση η Ελλάδα

 

Σύμφωνα με τον κ. Μιχαρικόπουλο, η Ελλάδα ακολουθεί με πολύ μεγάλη απόσταση τις διεθνείς εξελίξεις και ακόμη δεν επωφελείται από τις τεράστιες προοπτικές που ανοίγονται από την ανατροπή που φέρνει στις μεταφορές και στην ενέργεια η ηλεκτροκίνηση.

 

«Στη χώρα μας όχι μόνο δεν δίνεται κανένα κίνητρο για στροφή στα καθαρά οχήματα, όχι μόνο δεν γίνεται καμία επένδυση στις σχετικές υποδομές, αλλά συχνά κινούμαστε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση από τον υπόλοιπο πλανήτη. Το diesel βαίνει προς κατάργηση ως καύσιμο των αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές πόλεις με απανωτές απαγορεύσεις που έχουν εξαγγελθεί από διάφορες πόλεις. Αντίθετα, στην Ελλάδα δίνουμε κίνητρα για την απόκτηση ή διακράτηση των αυτοκινήτων ντίζελ και επεκτείνουμε διαρκώς την ηλικία απόσυρσης των ντιζελοκίνητων κατά κανόνα και ρυπογόνων επαγγελματικών οχημάτων όπως τα ταξί», υπογραμμίζει ο κ. Μιχαρικόπουλος.

 

Πηγή: http://greenagenda.g...κίνητο-θα-κοστ/

 

Click here to view the είδηση

Link to comment
Share on other sites

[εδω ειναι η σωστη θεση..]

 

Σκεφθειτε ομως και τα προβληματα που εχουν οι "αρμοδιοι υπηρεσιακοι παραγονται"

 

.... οπως τοτε με τον ΒΑΝΚΕΛ...που  δεν ειχε πολλα κυβικα...αλλα ειχε πολλα αλογα

και πώς να τα μετρησουν τωρα...

Ετσι  και σημερα, αναρωτιουνται...

Αρα θα αναθεσουν "ειδικη" μελετη  σε "ειδικους επιστημονες"

για να τετραγωνισουν το  διευρο...

- πόσοι ιπποι/κυβικα... να ειναι αυτος ο ηλεκτρονικητηρας και πώς θα αφαιρεσουμε  το ΥΚΩ απο τους λογαριασμους αυτους

Και καλα, να γίνεται η φορτιση  στο σπίτι...νταξ  ποιος ψαχνει...κι αμα θελει ας μην επαιρνε ηλεκτροκούνητο.......

Αλλαααα, αν γινουν σταθμοι φορτισης,

- ΤΑΠ θα εχουν?

- Δημοτικα τελη???

-  και, πώς θα παιρνουμε κι εμεις ως Διοικηση τελοσπαντων το κατιτις μας  απο οσα γλυτωνουν??

[και οι Δημοι...βεβαιως βεβαιως...μη χασουν  ...] :mrgreen: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

"πράσινη" κατασκευή ηλεκτροκίνητου οχήματος,"πράσινα" ανταλλακτικά/αναλώσιμα,"πράσινοι" σταθμοί φόρτισης τότε θα είναι απόλυτα καθαρή η ηλεκτροκίνηση.

Και φυσικά όλα αυτά κοστίζουν...

Link to comment
Share on other sites

Είναι πολύ κρίμα να επενδύεται τόσο χρήμα σε μία τεχνολογία που όλοι ξέρουν ότι δεν μπορεί να περπατήσει.

Και δεν μπορεί να περπατήσει για μία σειρά τεχνικών λόγων που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης:

  • οι πρόσθετες κιλοβατώρες που θα ζητήσει η αυτοκίνηση δεν θα είναι πράσινες, και δεν θα γίνουν ποτέ πράσινες.
  • η αυτοκίνηση αντιπροσωπεύει ένα ελάχιστο ποσοστό της κατανάλωσης υδρογονανθράκων...
  • η αυτονομία των ηλεκτροκίνητων δεν έχει σημαντικά περιθώρια βελτίωσης: οι συσσωρευτές Li-ion έχουν ήδη ενεργειακή πυκνότητα ίση με το 20% του ΤΝΤ.
  • Τα υφιστάμενα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν: Στην Ελλάδα έχουμε ετήσια κατανάλωση ηλεκτρισμού 63ΤWh και ετήσια κατανάλωση αμόλυβδης βενζίνης 2.300.000tn. αν δεν θέλουμε να καίμε βενζίνη, πρέπει να βρούμε στην καλύτερη περίπτωση 15TWh ηλεκτρισμού επιπλέον, και μάλιστα πράσινες... καλή τύχη!
  • Δεν έβαλα στο παιχνίδι το πετρέλαιο κίνησης... επομένως, ακόμη περισσότερη καλή τύχη!
  • Κι ας μην ξεχάσουμε ότι τις πρόσθετες κιλοβατώρες τις θέλουμε ενώ παράλληλα προσπαθούμε να περιορίσουμε τις 34TWh από λιγνίτη.
  • Και φυσικά υπάρχει το ζήτημα με το ποιος θα τα πληρώσει όλα αυτά, κι αν η τιμή στην οποία αγοράζει την κιλοβατώρα ο αυτοκινητιστής περιέχει όλα αυτά τα κόστη, κλπ κλπ.
  • Επίσης, υπάρχουν και ζητήματα σχετικά με τα αυτοκίνητα, το αν είναι πράσινη η ίδια η παραγωγής τους, το πόσο ασφαλείς είναι να έχεις μπαταρίες με 30kWh σε περίπτωση σύγκρουσης, το που θα βρεις πρίζα των 30Α για να βάλεις τον φορτιστή κλπ...

 

Είναι προφανές ότι αργά ή γρήγορα θα αναγκαστούμε να περάσουμε σε άλλη τεχνολογία αυτοκίνησης. Η τεχνολογία αυτή κατά πάσα πιθανότητα δεν θα περιέχει μπαταρίες. Πιθανώς θα είναι το υδρογόνο, ή ίσως να είναι τα συνθετικά καύσιμα, ενδεχομένως όμως και τίποτα από αυτά. Κοινώς, είμαστε σε αναζήτηση νέας τεχνολογίας...

Edited by AlexisPap
Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τους προλαλήσαντες. Ειδικα μια που το ανέφερε ο αλεξ, το υδρογόνο ΕΙΝΑΙ το καύσιμο του μέλλοντος.. Ειδικοί και μη το λένε και όρθα.

Απλα το υδρογόνο λόγω της χρήσης πλατίνας για το καθαρισμό του ακόμα ειναι ασύμφορο..

Α ρε καλογεράκη... Αααα ρε καλογεράκη .. Ηρθε η ώρα να δοξαστείς

Link to comment
Share on other sites

θα μου  επιτρεψεις    να παμε πολυ πιο παληα...πριν απο 40 και πλεον χρονια

 

οταν ο Καβαθας εγραφε για τα ηλεκτρικα

 

.....θα καταληξουν οι πολεις καθαρες σαν εξοχη....

και η υπαιθρος οπου παραγεται το ρευμα

χειροτερη απο πολεις.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Είναι ...

Και πράσινα ...

Πολύ χρήσιμες οι επισημάνσεις σας.

Για το κέντρο μιας πόλης που λέγεται Αθήνα δεν βλέπω άλλη οικονομική διέξοδο από τον τουρισμό. Όχι ασφαλώς μόνο στο λεγόμενο ιστορικό κέντρο αλλά σε όλο σχεδόν τον Δήμο Αθηναίων. Ο τουρίστας μεταξύ άλλων 1000 πραγμάτων θέλει καθαριότητα και ησυχία. Αυτά με συμβατικά αυτοκίνητα νομίζω πως δεν επιτυγχάνονται.

Διανύω καθημερινά 13,65χλμ με μηχανή προς μια κατεύθυνση και άλλα τόσα να επιστρέψω διασχίζοντας διαγώνια το κέντρο βλέποντας 55 σηματοδότες όταν πηγαίνω και 58 όταν επιστρέφω ή το ανάποδο αναλόγως πως βλέπει ο καθένας από που ξεκινά και που τελειώνει η ζωή του επειδή το σπιτικό έχει μετατραπεί σε ξενοδοχείο καθότι κάποια στιγμή της ημέρας θα περάσω για έναν ύπνο.

Μέση ωριαία ταχύτητα στο αντίθετο ρεύμα ... 27 χαω!!! Απίστευτο; 

Επειδή έχω ταξιδέψει αρκετά και έχω γνωρίσει πολύ κόσμο και κοσμάκη δεν θέλω να προσβάλλω αλλά αισθάνομαι σαν Μπαγκλαντεσιανός και μόνο αυτή η λέξη μπορεί να αποδώσει το νόημα. Υπάρχει και το τριτοκοσμικός βέβαια ...

Παρόλα αυτά είμαι απ΄αυτούς που επιθυμώ να απαγορευτούν τα τροχοφόρα στο κέντρο για χάρη του τουρισμού.

Τελευταία έπεσε στην αντίληψή μου μια προσπάθεια που γίνεται στον τομέα και μου άρεσε πολύ.

http://www.ecosun.gr/ecocar-2/

Εκείνο που πρέπει να καταλάβουμε όλοι - και προφανώς οι ιθύνοντες - είναι πως τέτοιες εταιρείες χρειάζονται ένα επαρκές μέγεθος εσωτερικής αγοράς με την κατάλληλη ασφαλώς νομοθεσία για να επιβιώσουν ώστε όταν έλθει η ώρα να ανοίξουν τα φτερά τους και σε άλλες αγορές. Κουτσά - στραβά μπορούμε να δοκιμάσουμε και να προσφέρουμε την δική μας εναλλακτική πρόταση στα βαλκάνια τουλάχιστον που όχι μόνο θα έπρεπε αλλά οφείλουμε να τα βλέπουμε ως ενδοχώρα μας.

Το ίδιο νομίζω πως πρέπει να γίνει και σε μερικά νησιά. Οι χρόνιες καθυστερήσεις στην πόντιση καλωδίων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας ασφαλώς και δεν τιμά κανένα. Ομοίως οι γουρούνες δεν νομίζω ότι προσφέρουν καλύτερο "τοπικό χρώμα" από ένα ηλεκτροκίνητο τροχοφόρο κατάλληλα διασκευασμένο.

Όσο αφορά τα τέλη τα ακούω βερεσέ. Ακόμη κι αν οι πορδές ήταν η καύσιμη ύλη τότε πάλι το κράτος θα έπρεπε να χρεώνει τέλη κ.ά.

Όταν το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών μετά από τρία μνημόνια συνεχίζει να είναι ελλειμματικό τότε η κουβέντα περί χρέωσης τελών και περί φορολογίας του αυτοκινήτου αφορά πολιτικές που σκοπό έχουν να δώσουν επιχειρήματα σε μια ομάδα κατά μιας άλλης στο καφενείο.

Η σκέψη είναι:

Τι πόλη έχουμε στα χέρια μας; Τι υπεραξίες και σε ποιους τομείς μπορεί να προσδώσει;

Τι έργα χρειάζονται; Ευρείας κλίμακας πεζοδρομήσεις; Τούνελ κάτω από την Ακρόπολη, τον Λυκαβητό ή τα Τουρκοβούνια; Χρειάζεται να φέρουμε θάλασσα στο Ζεφύρι για να οργανώνουμε εβδομάδα ψαρέματος;

Πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν και πόσο θα αυξηθεί η παραγωγικότητα όσων ήδη εργάζονται από τις βελτιώσεις που θα γίνουν; Τι κεφάλαια μπορούμε να προσελκύσουμε;

Σε μια τέτοια πόλη ταιριάζει καλύτερα ένα ηλεκτροκίνητο ή ένα δίλιτρο GTI;

Αυτή νομίζω πως θα έπρεπε να είναι η κουβέντα μας. Χωρίς προαπαιτούμενα και με την σκέψη μας στο μέλλον.

Το επιχείρημα "καθαρή πόλη αλλά βρώμικη ύπαιθρος" είναι ψεύτικο.

Αντιπαραβάλω:

Καθαρά και άνεργα Γιάννενα αλλά το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας απ΄όπου κάνουμε εισαγωγές είναι καμιά 200σαριά χιλιόμετρα μακριά!!!

Καθαρές και άνεργες Σέρρες αρκεί που το Κοζλοντούι είναι σε άλλη χώρα!!!

Τυχαία νομίζετε πως φτάσαμε εδώ που φτάσαμε;

Τα τσιτάτα μας έφεραν που τα κρατάμε στο στόμα μας λες και είναι το τελευταίο σουξέ της Στανίση.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.