Μετάβαση στο περιεχόμενο
Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα στο Facebook! ×

Διαστάσεις ανελκυστήρα


avgoust

Recommended Posts

Βρήκα το παρακάτω έγγραφο

 

ΥΠΕΧΩΔΕ 53351/9515/86 :

 

Σας στέλνουμε φωτοαντίγραφο αίτησης κ. Α.Μ. με την οποία ζητάει πληροφορίες για τις διαστάσεις ανελκυστήρα που κατασκευάζεται προαιρετικά σε τριώροφη οικοδομή, και σας πληροφορούμε ότι οι διαστάσεις του ανελκυστήρα που αναφέρονται στις διατάξεις της παρ. 5α του άρθρου 29 του ΓΟΚ/85 αφορούν κτίρια στα οποία η κατασκευή ανελκυστήρα είναι υποχρεωτική. Οι διαστάσεις του προαιρετικά κατασκευαζόμενου ανελκυστήρα μπορούν να είναι μικρότερες από τις οριζόμενες με τις πιο πάνω διατάξεις.

 

Και κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά και διαστάσεις (κάνε κλικ) που μάλλον είναι από ΕΛΟΤ.

Είναι πολύ κατατοπιστικό.

Link to comment
Share on other sites

Συζήτησέ το και με τον πολεοδόμο γιατι μπορεί να πέσεις σε κανενα στραβόξυλο και να θέλει τις ελάχιστες κατα ΓΟΚ και ας μην απαιτέιται η μελέτη.

Και μια διευκρύνηση. Οι ελαχιστες διαστάσεις φρεατίου κατα ΓΟΚ είναι 1.50Χ1.70.

just for the records.

Link to comment
Share on other sites

Συναδελφοι , επειδη με αυτη τη δουλεια που κανουμε θα τρελαθουμε τελικα , σας παραθετω την εξης περιπτωση .

Αδεια του 2006 , συγκροτημα 6 κατοικιων στο οποιο υπαρχει λογω μεγαλης κλισης εδαφους ενας εξωτερικος ανελκυστηρας μιας στασης , ο οποιος ανεβαζει τους κατοικους των τριων κατοικιων απο υπογειο κεντρικο γκαραζ στο επιπεδο της εισοδου των κατοικιων.Στην εκδοση της αδειας η πολεοδομια λεει δεν απαιτειται μελετη.Κατασκευαζεται φρεατιο βαθους 1 m διοτι ετσι μας ειπε η εταιρια ανελκυστηρων. Σημερα με κατασκευασμενο πλεον το φρεατιο μας λενε οτι χρειαζεται αδεια επειδη ειναι κοινοχρηστος και το απαιτουμενο βαθος φρεατιου ειναι 1,40 m. Τελικα :

α. Αν δεν ζηταει μελετη η πολεοδομια ειμαστε υποχρεωμενοι να ακολουθησουμε τις προδιαγραφες αυτων που χρειαζονται μελετη ?

β. Αν οντως ειναι τα πραγματα οπως τα περιγραφω ξερει κανεις πως παιρνει αδεια αυτο το πραγμα με δεδομενο οτι το φρεατιο δεν μπορει πλεον να βαθυνει ?

γ. Αν εχω καταλαβει καλα -διορθωστε με αν κανω λαθος - τελικα ολοι οι ανελκυστηρες χρειαζονται αδεια .Οποτε μηπως πρεπει ουτως η αλλως να λαμβανουμε υποψη τις υποχρεωτικες διαστασεις σε καθε περιπτωση ?

δ. Με λιγα λογια αλλα ζηταει το ΥΠΕΧΩΔΕ(ΓΟΚ),η καθε Πολεοδομια οτι θελει, αλλα θελουν οι Δ/σεις Βιομηχανιας,αλλα διαθετουν οι εταιρειες και στο τελος εγω ειμαι ο παρανομος ? :evil: :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

1) Σε ποιο σημείο γράφει ο ΓΟΚ για τις υποχρεωτικές διατάξεις; εκεί που λέει για τα ΑΜΕΑ;

2) Νομίζω ότι η διευκρινιστική απάντηση ΥΠΕΧΩΔΕ που παραθέτει ο erling τα λέει όλα...

 

Τι λέτε; που καταλήγουμε;

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με τη χαρτούρα που έχω συγκεντρώσει εγώ :

 

Ένας τουλάχιστον ανελκυστήρας επιβάλεται σε περίπτωση ανέγερσης νέου κτιρίου , όταν το δάπεδο ορόφου ή τμήματος ορόφου έχει διαφορά στάθμης μεγαλύτερη από 9 μέτρα από την οριστική στάθμη του περιβάλλοντος εδάφους (ειδικά σε αυτή την περίπτωση , αυτή η στάθμη μετριέται στο σημείο πρόσβασης του επίμαχου ορόφου) (ΚΚ αρθ. 29 § 1.1) .

Εξαίρεση από το παραπάνω αποτελεί το αρθ. 29 § 5 του ΓΟΚ , δηλαδή επιβάλεται τουλάχιστον ένας ανελκηστήρας σε κτίρια του δημόσιου τομέα , των ΝΠΔΔ των κοινοφελών οργανισμών και σε κτίρια γραφείων με περισότερους από έναν ορόφους .

Σε χώρο ενιαίας λειτουργίας που εκτείνεται σε περισότερους από έναν όροφο και εξυπηρετείται από εσωτερική σκάλα , η παραπάνω στάθμη υπολογίζεται στο σημείο εισόδου αυτού του χώρου (ΚΚ αρθ. 29 § 1.2) .

Αν επιβάλεται ανελκυστήρας , τότε οποιοδήποτε σημείο κάποιου ορόφου δεν πρέπει να απέχει περισσότερο από 60 m από κάποιο ανελκυστήρα (φυσική όδευση) (ΚΚ αρθ. 29 § 2) .

Σε περίπτωση προσθήκης καθύψος ή κατεπέκταση , επιτρέπεται να εφαρμοστούν οι διατάξεις για τους ανελκυστήρες που ίσχυαν όταν εκδόθηκε η οικ. άδεια (ΚΚ αρθ. 29 § 1.3) .

Επίσης αν το κτίριο κατασκευάσθηκε σύμφωνα με τον ΓΟΚ ’73 , τότε η PILOTIS δεν λαμβάνεται υπόψη στον αριθμό ορόφων για τον υπολογισμό αναγκαιότητας ανελκυστήρα (ΕΓΚ πρωτ. 71444 του 1988) .

Τέλος , με την ΕΓΚ Γ12 του 1986 προσδιορίζεται πως άπαξ και πρόκειται για κτίριο στο οποίο επιβάλεται να υπάρχει ανελκυστήρας (όλες οι περιπτώσεις αναφέρονται παραπάνω) , τότε επιβάλεται επιπλέον και η κατασκευή ράμπας που να συνδέει τον ανελκυστήρα με την στάθμη του πεζοδρομίου με κλίση το πολύ 6% . Επίσης στην ίδια ΕΓΚ προσδιρίζεται πως ελάχιστες διαστάσεις για την τοποθέτηση ανελκυστήρα είναι : πλάτος 1,50 μ και βάθος 1,70 μ .

Δυστηχώς , η τελευταία δεν ξεκαθαρίζει αν οι ελάχιστες διαστάσεις αναφέρονται σε περίπτωση που επιβάλεται ανελκηστήρας ή ισχύει ακόμα και όταν κατασκευάζεται χωρίς επιβολή ...

Πάντως αν το έγγραφο του φίλου μας του erling ισχύει , τότε αυτό είναι ένα ισχυρό χαρτί . Θα ήθελα όμως να μάθω ποιός το εξέδωσε (π.χ. το ΟΚΚ , κάποια άλλη υπηρεία διευκρινήσεων ; ) .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

έχει κανείς αυτό:

 

18173/30.8.88 (ΕΛΟΤ -Ε.Ν.81.1/88) ΦΕΚ 664Β' "Κατασκευή, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτροκίνητων ανελκυστήρων";

Link to comment
Share on other sites

Τα πλήρη δικαιώματα (διακίνισης , εμπορίας κτλ) τα έχει ο ΕΛΟΤ . Το ίδιο ισχύει και για τις ΤΟΤΕΕ του ΤΕΕ ...

Link to comment
Share on other sites

Αν κάτι έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ, είτε είναι πρότυπο του ΕΛΟΤ ή ΤΟΤΕΕ, δεν μπορεί να το προμηθευτεί ο καθένας δωρεάν;

Δεν εννοώ να το πουλήσω σε σένα αλλά να στο δώσω δωρεάν.

Οι ΤΟΤΕΕ έχουν δημοσιευθεί σε ΦΕΚ;

Πρότυπα του ΕΛΟΤ έχουν δημοσιευθεί σε ΦΕΚ;

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.