Μετάβαση στο περιεχόμενο

Συντήρηση, αποκατάσταση μνημείων


belbos

Recommended Posts

Θεωρείς πως στα πλαίσια ενός μεταπτυχιακού μαθαίνονται όλα αυτά;

Έχω εμπειρία από πρώτο χέρι για το αντίστοιχο μεταπτυχιακό του ΑΠΘ.

Μαθαίνεις σίγουρα πράγματα, αλλά έχει διαφορά η μελέτη ενός κτιρίου στα πλαίσια ενός μεταπτυχιακού και η μελέτη σε πραγματικές συνθήκες.

Η αντίρρησή μου έχει να κάνει αποκλειστικά με τους περιορισμούς-"περιφράξεις" κάθε είδους.

Link to comment
Share on other sites

dratsiox θα σου πω που είναι η διαφορά.

Γέφυρες διδάχθηκες κάποτε, αρχαία ή βυζαντινά δομικά συστήματα? Έχουν τρελές ιδιαιτερότητες όπως είπε και ο Directonless και ειδικά για έναν πολιτικό μηχανικό που δεν διδάχθηκε ποτέ ιστορία της αρχιτεκτονικής. (υποθέτωντας πάντα πως ένας αρχιτέκτονας διάβαζε στα πρώτα έτη :P). Πολλές φορές ένα βυζαντινό εκκλησάκι μπορεί να είναι ένα μοναδικό δείγμα του συγκεκριμένου τύπου. Δεν είναι τυφλοσούρτης τα βυζαντινά. Έχει τέτοια ποικιλία η αρχιτεκτονική της εποχής που θα χαθείς στο πρώτο τέταρτο.

Τα αρχαία από την άλλη είναι άλλο θέμα. Υπάρχουν ακόμα θέματα χάραξης ανεξερεύνητα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν θέμα διδακτορικού. Μπορείς να αναγνωρίσεις θερμική θραύση? Κατεύθυνση μοχλοβοθρίου?κλπ κλπ. Δεν τα λέω όλα αυτά για να κάνω επίδειξη γνώσεων. Κι εγώ ακόμα μαθαίνω και θα μαθαίνω για πολλά χρόνια ακόμα.Απλώς επειδή τυχαίνει να τα ξέρω εκ των έσω, επισημαίνω κάποια πράγματα που ίσως να μην είχες σκεφτεί.

Αν δεις απαντήσεις σε post για νεοκλασικά ή παραδοσιακά η πρώτη παρατήρηση είναι συνήθως... γιατί gunite συνάδελφε? και η απάντηση είναι μια. Γιατί δεν ξέρω τι άλλο να κάνω και είναι λογικό γιατί ποτέ κανείς δεν μου έμαθε... Που να προσπαθήσει ο συνάδελφος να πιαστεί με βυζαντινό ή αρχαίο.

Δεν είμαστε καταρτισμένοι για να τα αγγίξουμε, αυτό εννοώ. Ένα μεταπτυχιακό, όπως και εν γένει το πανεπιστήμιο, σου μαθαίνει πως να μάθεις, που να κοιτάξεις, τι να σκεφτείς να ψάξεις, δεν σου μαθαίνει τι ακριβώς να κάνεις σε κάθε περίπτωση. Ποτέ μην περιμένεις να σου πουν τι να κάνεις, θα σου πουν πως να σκεφτείς, ποιές αρχές διέπουν αυτό με το οποίο πας να καταπιαστείς και μετά... θα περάσεις ΚΑΣ :D

Αλήθεια αν σκεφτώ τον εαυτό μου στο ξεκίνημα δεν ξέρω αν θα με εμπιστευόμουν ούτε στην αποτύπωση... νομίζω πως τα μισά δεν τα έβλεπα, πολύ απλά γιατί δεν ήξερα που να κοιτάξω.

Τέτοιου είδους προκηρύξεις εκτός απο ειδίκευση ζητούν και εμπειρία.

Γιατί δεν υπάρχουν περισσότερες προκηρύξεις? Απλόν! Διότι δεν υπάρχουν λεφτά :)

Link to comment
Share on other sites

Δεν είμαστε καταρτισμένοι για να τα αγγίξουμε, αυτό εννοώ. Ένα μεταπτυχιακό, όπως και εν γένει το πανεπιστήμιο, σου μαθαίνει πως να μάθεις, που να κοιτάξεις, τι να σκεφτείς να ψάξεις, δεν σου μαθαίνει τι ακριβώς να κάνεις σε κάθε περίπτωση. Ποτέ μην περιμένεις να σου πουν τι να κάνεις, θα σου πουν πως να σκεφτείς, ποιές αρχές διέπουν αυτό με το οποίο πας να καταπιαστείς και μετά... θα περάσεις ΚΑΣ :D

Συμφωνώ απόλυτα μ αυτό που λες.Αυτό υποστηρίζω κι εγώ. Ότι το μεταπτυχιακό σε υποψιάζει για κάποια πράγματα. Δε σου μαθαίνει όλους τους τύπους των συστημάτων (και ούτε θα έπρεπε). Όχι όμως ότι είναι ο μοναδικός τρόπος για να μάθεις.

Και απλά τονίζω πως όλα τα έργα δεν είναι τα ίδια.Δεν είναι όλα της ίδιας αξίας, απλά επειδή έχουμε καταστρέψει την κληρονομιά μας με λάθος επιλογές στο παρελθόν, τώρα τα χαρακτηρίζουμε όλα σημαντικά και ζητάμε 15 χρόνια εμπειρία για μια εκκλησία 5Χ10

Link to comment
Share on other sites

Ψάχνοντας και εγω παλιότερα για να βρω τι μεταπτυχιακό να κάνω και δεδομένου ότι θα ήταν ιδανική για μένα η ενασχόληση μου επαγγελματικά με την αποκατάσταση μνημείων βρήκα τα εξής:

 

1. Ότι το πρόγραμμα της αποκατάστασης μνημείων του ΕΜΠ, όπου είναι υπεύθυνη η σχολή των Αρχιτεκτόνων, είναι πολυ καλό για ένα πολιτικό μηχανικό δεδομένου ότι διευρύνει τους ορίζοντες του καθώς ασχολείται με κάτι σχετικά καινούριο. Δεν έχει όμως καμία σχέση με αυτά που διδαχτήκαμε στη σχολή πράγμα λογικό καθώς τα μαθήματα γίνονται από αρχιτέκτονες.

 

2. Από την άλλη το αντίστοιχο πρόγραμμα με υπεύθυνη τη σχολή των Χημικών Μηχανικών έχει κατεύθυνση περισσότερο προσανατολισμένη στη κατασκευή σαν φορέα ενώ τα μαθήματα διδάσκονται και από καθηγητές της σχολής των πολιτικών μηχανικών. Ωστοσό, γίνονται δεκτοί στο μεταπτυχιακό και πτυχιούχοι άλλων ειδικοτήτων (πχ αρχαιολόγοι). Αυτό βέβαια είναι πάρα πολύ καλό για αυτούς ωστόσο αναπόφευκτα πέφτει το επίπεδο καθώς οι γνώσεις τους σε βασικές αρχές της μηχανικής είναι ανύπαρκτες.

 

Συνοψίζοντας θα συμφωνήσω μάλλον με την άποψη ότι ένα τέτοιο μεταπτυχιακό μόνο κάποια ερεθίσματα μπορεί να προσφέρει (πράγμα καθόλου κακό) και ίσως η επαγγελματική εμπειρία σε αντίστοιχα θέματα να υπερτερεί.

Link to comment
Share on other sites

Κοίτα, επειδή έχω εμπειρία από 1ο χέρι θα σου πω 2 πραγματάκια :

 

Όντως, η Α' κατεύθυνση δεν μπορεί να προσφέρει πολλά πράγματα σε έναν πολ. μηχ. πέρα από το να διευρύνει τις γνώσεις του πάνω στο καθαρά αρχιτεκτονικό σκέλος μιας αποκατάστασης (το αναστήλωση το συζητάμε λίγο). Να σημειώσω ότι Α' κατεύθυνση τελειώνω. Αλλά, αν το κυνηγήσεις, μπορείς να κερδίσεις πράγματα μέσα από αυτό. Να, π.χ. στην περίπτωσή μου, και επίλυση ξύλινης στέγης έκανα και στατική επίλυση κτιρίου από φέρουσα τοιχοποιία. Αυτά δηλαδή που είχα καημό να πάρω και να μάθω, τα έκανα.

 

Β' κατεύθυνση : όντως τα μαθήματα διδάσκονται ως επί τω πλείστον, από πολιτικούς μηχανικούς. Ακριβώς επειδή υπάρχουν πολλά μαθήματα ΕΠΙΛΟΓΗΣ, ο αρχαιολόγος διαλέγει αυτό που τον ενδιαφέρει, όπως αντίστοιχα και ο αρχιτέκτονας ή πολιτικός μηχανικός. Στην περίπτωση μας, ο πολ. μηχ. διαλέγει αντίστοιχα μαθήματα (ανάλυσης φορέων με Η/Υ ή π.χ. κάτι άλλα που κάνουν δειγματοληψίες και εργαστηριακές δοκιμές για τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών μιας τοιχοποιίας κλπ). Επομένως, όπως καταλαβαίνεις, τα πράγματα είναι λίγο πιο καλά στην κατεύθυνση Βου, σε ό,τι αφορά πάντα εμάς (τους πολ. μηχ.).

 

Κοινά μαθήματα για Α'-Β' ήταν η ιστορία των αποκαταστάσεων, η παθολογία των κατασκευών και η τεχνική νομοθεσία. Τώρα, για τα κοινά που είχε η Β' κατεύθυνση δεν γνωρίζω, αλλά επειδή είχα τακτική επαφή με άλλα δύο παιδιά από Β', ξέρω ότι αναλώθηκαν περισσότερο εμβαθύνοντας σε θέματα παθολογίας (ανερχόμενη υγρασία, φαινόμενα φθοράς - ασβεστοποίηση κλπ - ).

Link to comment
Share on other sites

Από περιέργεια στη σχολή τι σας λένε: μπορεί να σταθεί μόνος του κάποιος μελετητής σε αυτό το χώρο η πρέπει αναγκαστικά να είναι δημόσιος υπάληλος η υπάληλος μεγάλου τεχνικού γραφείου ?

Link to comment
Share on other sites

Αν δεις απαντήσεις σε post για νεοκλασικά ή παραδοσιακά η πρώτη παρατήρηση είναι συνήθως... γιατί gunite συνάδελφε? και η απάντηση είναι μια. Γιατί δεν ξέρω τι άλλο να κάνω και είναι λογικό γιατί ποτέ κανείς δεν μου έμαθε... Που να προσπαθήσει ο συνάδελφος να πιαστεί με βυζαντινό ή αρχαίο.

 

Εγώ πιστεύω ότι πρέπει κάποιος καταρχάς να έχει πολύ καλή αίσθηση του φορέα στο χώρο και πως αυτός λειτουργεί, να είναι μεθοδικός στη δουλειά του, να έχει διαβάσει και πέντε πράγματα περί τοιχοποιιών-ξύλινων και παραδοσιακών κατασκευών, πάσης φύσεως παθολογίας και αντιμετώπισής της, αλλά βασικότερο όλων να έχει την ευαισθησία να επέμβει κατά τέτοιο τρόπο που δε θα προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά στο μνημείο. Αν τώρα κάποιος θέλει να κάνει πχ gunite γιατί δεν ξέρει άλλο τρόπο, δεν υπάρχει πρόβλημα, υπάρχουν και οι φορείς του ΥΠ.ΠΟ. που θα του απορρίψουν τη λύση ως μη συμβατή και τελείωσε η υπόθεση. Αυτό το ρόλο έχουν τα Τοπικά και το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο...

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.