Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Ευχαριστώ πολύ! έτσι κατέληξα και εγώ, μία λοιπή, και μία κατηγορία 3 για τον εξώστη προς τον δρόμο. Ωστόσο, προσοχή, και αυτό το επιβεβαίωσα και με τον στατικό μου, ο πίσω εξώστης που η υπέρβαση είναι άνω του 70% θέλει (δυστυχώς) στατική επάρκεια. και άντε αυτό τώρα να το εξηγήσεις στον πελάτη που θεωρεί πως είναι "τζάμπα χρήματα" και απορεί γιατί δεν γίνεται αλλιώς....
  3. Σήμερα
  4. Απολαύστε ένα διαμάντι ποιοτικής Ελληνικής μουσικής. Μπόνους το χολιγουντιανό βίντεο κλίπ...
  5. Τη σύσταση του νέου μητρώου μέσω του οποίου θα γίνει διασύνδεση δύο μεγάλων βάσεων δεδομένων για την ακίνητη περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων -του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ (το οποίο έχει δημιουργηθεί με βάση τις δηλώσεις Ε9, Ε2 και Ε1 των φυσικών προσώπων, καθώς και με βάση τις πληροφοριακές δηλώσεις μίσθωσης ακινήτων) και του Ειδικού Μητρώου Ακινήτων του Κτηματολογίου- προβλέπει το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Ανατροπές Πρόκειται για το Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), η λειτουργία του οποίου θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο δήλωσης των στοιχείων των ακινήτων στην εφορία, αλλά και στον τρόπο διενέργειας των φορολογικών ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Στο κείμενο της σχετικής διάταξης που κατατέθηκε στη Βουλή γίνεται ρητή αναφορά στη διασύνδεση του ΜΙΔΑ με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων του Ελληνικού Κτηματολογίου. Από τη νέα αυτή διατύπωση της διάταξης, που δεν υπήρχε στο αρχικό κείμενο, προκύπτει σαφώς πλέον ότι τα στοιχεία από το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο της ΑΑΔΕ και από το Ειδικό Μητρώο Ακινήτων του Κτηματολογίου θα μπορούν να διασταυρωθούν άμεσα μέσα από το νέο αυτό Μητρώο, που θα λειτουργεί σε ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Επιπλέον, τα δεδομένα του ΜΙΔΑ θα μπορούν να εμπλουτιστούν και με στοιχεία του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Διασταυρώσεις Έτσι, θα καταστεί δυνατή η μαζική διενέργεια διασταυρώσεων και ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων ακινήτων, αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Η ΑΑΔΕ θα μπορεί, δηλαδή, πλέον να εντοπίζει πιο εύκολα τις περιπτώσεις ακινήτων που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο αλλά όχι στο Ε9, τις περιπτώσεις ακινήτων τα οποία εμφανίζονται στο Ε9 με επιφάνειες σε τετραγωνικά μέτρα μικρότερες από αυτές που εμφανίζονται στο Κτηματολόγιο και τις περιπτώσεις κτισμάτων που ηλεκτροδοτούνται κανονικά και εμφανίζουν καταναλώσεις ρεύματος αλλά έχουν δηλωθεί ως «κενά» στο έντυπο Ε9 και στο έντυπο Ε2 ή δεν έχουν δηλωθεί καθόλου. Η λειτουργία του ΜΙΔΑ θα λύσει τα χέρια των αρμόδιων ελεγκτών της ΑΑΔΕ στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν περιπτώσεις φορολογουμένων οι οποίοι αποφεύγουν να δηλώνουν στην ΑΑΔΕ ή και στο Κτηματολόγιο ολόκληρα ακίνητα για να γλιτώνουν από την επιβολή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων και την επιβάρυνση με τεκμήρια διαβίωσης, αλλά και για να αποκρύπτουν τα ενοίκια που εισπράττουν «μαύρα» από τις εκμισθώσεις των συγκεκριμένων ακινήτων. Ο εντοπισμός των αδήλωτων ακινήτων θα γίνεται με δύο εναλλακτικούς τρόπους: είτε με τη διαπίστωση ότι ακίνητα που είναι δηλωμένα στο Κτηματολόγιο δεν είναι δηλωμένα και στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της ΑΑΔΕ (στα έντυπα Ε9, Ε2 και Ε1) είτε με τη διαπίστωση, βάσει των στοιχείων του ΔΕΔΔΗΕ, ότι κανονικά ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, τα οποία μάλιστα εμφανίζονται και με καταναλώσεις ρεύματος, δεν είναι δηλωμένα ούτε στην ΑΑΔΕ ούτε στο Κτηματολόγιο. Στο στόχαστρο Επιπλέον, χάρις στη δυνατότητα διασταύρωσης των δεδομένων του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα με καταναλώσεις ρεύματος με τα δεδομένα των αρχείων της ΑΑΔΕ, που θα παρέχει το ΜΙΔΑ, θα καταστεί δυνατό να εντοπιστούν και να ελεγχθούν υποθέσεις φορολογουμένων που έχουν δηλώσει ως «κενά» στα έντυπα Ε2 κτίσματα κατοικιών που κατέχουν, ενώ στην πραγματικότητα τα εκμισθώνουν και εισπράττουν σημαντικά ποσά ενοικίων. Τέλος, με τη βοήθεια του ΜΙΔΑ, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα μπορούν να εντοπίζουν και περιπτώσεις ιδιοκτητών που δεν δηλώνουν στην Ανεξάρτητη Αρχή τον πραγματικό αριθμό των τετραγωνικών μέτρων των επιφανειών των κατοικιών και των λοιπών κτισμάτων που κατέχουν, προκειμένου να πληρώνουν λιγότερο ΕΝΦΙΑ, αλλά και να επιβαρύνονται με μικρότερα ποσά τεκμηρίων διαβίωσης. Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται μέσω της άμεσης σύγκρισης των επιφανειών που είναι δηλωμένες στο Κτηματολόγιο με τις επιφάνειες που είναι δηλωμένες στην ΑΑΔΕ. Τι προβλέπει το άρθρο 217 Ο μηχανισμός του ΜΙΔΑ Όσον αφορά στη σύσταση του ΜΙΔΑ, το άρθρο 217 του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όπως κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει αναλυτικά τα εξής: * Συστήνεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ ) Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών και δεδομένων για την ιδιοκτησία και τη διαχείριση των ακινήτων. * Στο ΜΙΔΑ συγκεντρώνονται τα δεδομένα που τηρούνται στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και αφορούν το είδος και την περιγραφή του ακινήτου, τα δικαιώματα επί του ακινήτου, τη χρήση του ακινήτου, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία σχετική με το ακίνητο. Το ΜΙΔΑ ενημερώνεται α) μέσω δηλώσεων που υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ και περιλαμβάνουν τα στοιχεία του πρώτου εδαφίου που αφορούν το ακίνητο, καθώς και β) μέσω πληροφοριών που χορηγούν τρίτοι στην ΑΑΔΕ. * Το ΜΙΔΑ δύναται να συνδέεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων (ΕΜΑ) – Eregistries του Ελληνικού Κτηματολογίου και με ψηφιακά συστήματα τα οποία τηρούν φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και αφορούν πληροφορίες σχετικές με τα ακίνητα που δεν περιέχονται στο ΕΜΑ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ-Καταργούνται οι χειρόγραφες αποδείξεις Δεκάδες κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών και άλλων αυτοαπασχολουμένων δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδίδουν χειρόγραφες αποδείξεις λιανικών συναλλαγών στους πελάτες τους, σύμφωνα με διάταξη που περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Σ’ αυτές τις κατηγορίες περιλαμβάνονται γιατροί όλων των ειδικοτήτων, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φυσιοθεραπευτές, βιολόγοι, ψυχολόγοι, μαίες, ομοιοπαθητικοί, βελονιστές, λογοθεραπευτές, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, τοπογράφοι, χημικοί, γεωπόνοι, γεωλόγοι, δασολόγοι, σχεδιαστές, συγγραφείς, διερμηνείς, ξεναγοί, μεταφραστές, λογιστές, οικονομολόγοι, καλλιτέχνες κ.λπ., καθώς επίσης και γυμναστήρια, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής/φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίων, παιδικών σταθμών, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρων στάθμευσης, κατά παραγγελία ράφτες – επιδιορθωτές ενδυμάτων (μόνο φυσικά πρόσωπα), καθώς και εκμεταλλευτές ιαματικών πηγών. Οι εν λόγω επαγγελματίες θα υποχρεούνται πλέον όλοι να εκδίδουν τις συγκεκριμένες αποδείξεις είτε μέσω της Εφαρμογής Εκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών που είναι προσβάσιμη στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (εφαρμογή e-timologio) ή μέσω Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Εκδοση Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) ή άλλου τεχνικού μέσου που θα ορίζεται με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ. Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου θεσμοθετείται η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όμως η έναρξη εφαρμογής της προβλέπεται να καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση. Εξώδικη περαίωση φορολογικών υποθέσεων Νέα δυνατότητα εξώδικης περαίωσης φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια, με πολύ ευνοϊκούς όρους, παρέχει η κυβέρνηση σε περίπου 30.000 φορολογουμένους που έχουν τέτοιου είδους εκκρεμότητες, μέσω της επαναλειτουργίας της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, την οποία προβλέπει το τελικό κείμενο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τον «Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα», το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Κούρεμα… Η εν λόγω Επιτροπή, η οποία ιδρύθηκε με νόμο του 2020, έχει την αρμοδιότητα να διαγράφει φόρους, τόκους και πρόστιμα σε φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια ή να «κουρεύει» τα ποσά των φόρων, των τόκων και των προστίμων έως και 75%. Βάσει της νέας ευνοϊκής διάταξης που περιελήφθη στο νομοσχέδιο, οι αιτήσεις για την εξώδικη περαίωση χιλιάδων φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια μπορούν να υποβάλλονται έως και τις 24 Ιουλίου 2026, ακόμη και για περιπτώσεις που προηγούμενες αιτήσεις απορρίφθηκαν, αλλά προέκυψε νέα, ευνοϊκή νομολογία. Η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών ιδρύθηκε εκτάκτως με το άρθρο 16 του νόμου 4714/2020 και έχει ως αρμοδιότητα να περαιώνει φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στο ΣτΕ και τα διοικητικά δικαστήρια, κατόπιν αιτήσεων των ενδιαφερόμενων φορολογουμένων, ώστε να προβαίνει στην εξώδικη επίλυσή τους. Ειδικότερα, η εν λόγω Επιτροπή έχει την αρμοδιότητα ακόμη και να διαγράφει πλήρως ποσά φόρων, προστίμων, προσαυξήσεων και τόκων που επιβλήθηκαν σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες, εφόσον κρίνει ότι, με βάση την ήδη υφιστάμενη νομολογία, η οποία έχει διαμορφωθεί με προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις επί παρόμοιων υποθέσεων, το δικαίωμα του Δημοσίου να επιβάλλει φόρους και άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, κατόπιν φορολογικού ελέγχου, έχει υποπέσει σε παραγραφή ή εφόσον διαπιστώσει ότι οι καταλογισμοί έγιναν εσφαλμένα, λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης. Επιπλέον, η Επιτροπή αυτή έχει το δικαίωμα να μειώνει τα ποσά των πρόσθετων φόρων, των τόκων, των προσαυξήσεων και των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε φορολογουμένους, εφόσον κρίνει ότι τα ποσά αυτά καταλογίστηκαν εσφαλμένα, λόγω αριθμητικού λάθους, ή εφόσον διαπιστώνει ότι πρέπει να εφαρμοστεί αναδρομικά ευμενέστερη φορολογική κύρωση. Προσφυγές φορολογουμένων στην Επιτροπή, οι οποίες συνοδεύονται από αιτήματα μόνο για μειώσεις των καταλογισθέντων ποσών πρόσθετων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων, γίνονται επίσης δεκτές. Σε δόσεις Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η Επιτροπή δεν διαγράφει ολοσχερώς ή απλώς μειώνει τα καταλογισθέντα ποσά, απαιτεί από τους προσφυγόντες φορολογουμένους να εξοφλήσουν τα «κουρεμένα» ποσά, πληρώνοντας άμεσα το 30% ως προκαταβολή και εξοφλώντας το υπόλοιπο 70% είτε εφάπαξ με έκπτωση 75% είτε σε 2 έως 24 μηνιαίες δόσεις με εκπτώσεις από 35% έως 65%. Η συγκεκριμένη Επιτροπή έπαψε από την 1η Ιουλίου 2024 να εξετάζει νέες αιτήσεις φορολογουμένων, ενώ τις ήδη υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 και εκκρεμείς μέχρι σήμερα αιτήσεις είχε προθεσμία να τις εξετάσει έως και τις 31 Ιουλίου 2025. Διαδικασία και κρίσιμες προθεσμίες Με τις αλλαγές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ στη νομοθεσία για τη λειτουργία της, η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών θα μπορεί πλέον να εξετάζει μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2026: Αιτήσεις εξώδικης επίλυσης που αφορούν φορολογικές υποθέσεις εκκρεμείς στα δικαστήρια για τις οποίες δεν είχαν υποβληθεί ποτέ τέτοιες αιτήσεις μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024, δηλαδή νέες αιτήσεις. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Αιτήσεις υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024, οι οποίες απορρίφθηκαν, αλλά από τότε μέχρι και σήμερα διαμορφώθηκε στα δικαστήρια νέα νομολογία, ευνοϊκή, ή θεσπίστηκε νέα νομοθεσία ευνοϊκότερη για τους αιτούντες φορολογουμένους. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων αυτών λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 αιτήσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού με τη Φορολογική Διοίκηση που παραμένουν μέχρι σήμερα εκκρεμείς, καθώς δεν έχουν ακόμη εξεταστεί. View full είδηση
  6. Τη σύσταση του νέου μητρώου μέσω του οποίου θα γίνει διασύνδεση δύο μεγάλων βάσεων δεδομένων για την ακίνητη περιουσία των Ελλήνων φορολογουμένων -του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου της ΑΑΔΕ (το οποίο έχει δημιουργηθεί με βάση τις δηλώσεις Ε9, Ε2 και Ε1 των φυσικών προσώπων, καθώς και με βάση τις πληροφοριακές δηλώσεις μίσθωσης ακινήτων) και του Ειδικού Μητρώου Ακινήτων του Κτηματολογίου- προβλέπει το νέο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Ανατροπές Πρόκειται για το Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), η λειτουργία του οποίου θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στον τρόπο δήλωσης των στοιχείων των ακινήτων στην εφορία, αλλά και στον τρόπο διενέργειας των φορολογικών ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Στο κείμενο της σχετικής διάταξης που κατατέθηκε στη Βουλή γίνεται ρητή αναφορά στη διασύνδεση του ΜΙΔΑ με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων του Ελληνικού Κτηματολογίου. Από τη νέα αυτή διατύπωση της διάταξης, που δεν υπήρχε στο αρχικό κείμενο, προκύπτει σαφώς πλέον ότι τα στοιχεία από το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο της ΑΑΔΕ και από το Ειδικό Μητρώο Ακινήτων του Κτηματολογίου θα μπορούν να διασταυρωθούν άμεσα μέσα από το νέο αυτό Μητρώο, που θα λειτουργεί σε ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ. Επιπλέον, τα δεδομένα του ΜΙΔΑ θα μπορούν να εμπλουτιστούν και με στοιχεία του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για όλα τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Διασταυρώσεις Έτσι, θα καταστεί δυνατή η μαζική διενέργεια διασταυρώσεων και ελέγχων για τον εντοπισμό αδήλωτων ακινήτων, αδήλωτων τετραγωνικών μέτρων και αδήλωτων ενοικίων. Η ΑΑΔΕ θα μπορεί, δηλαδή, πλέον να εντοπίζει πιο εύκολα τις περιπτώσεις ακινήτων που έχουν δηλωθεί στο Κτηματολόγιο αλλά όχι στο Ε9, τις περιπτώσεις ακινήτων τα οποία εμφανίζονται στο Ε9 με επιφάνειες σε τετραγωνικά μέτρα μικρότερες από αυτές που εμφανίζονται στο Κτηματολόγιο και τις περιπτώσεις κτισμάτων που ηλεκτροδοτούνται κανονικά και εμφανίζουν καταναλώσεις ρεύματος αλλά έχουν δηλωθεί ως «κενά» στο έντυπο Ε9 και στο έντυπο Ε2 ή δεν έχουν δηλωθεί καθόλου. Η λειτουργία του ΜΙΔΑ θα λύσει τα χέρια των αρμόδιων ελεγκτών της ΑΑΔΕ στην προσπάθειά τους να εντοπίσουν περιπτώσεις φορολογουμένων οι οποίοι αποφεύγουν να δηλώνουν στην ΑΑΔΕ ή και στο Κτηματολόγιο ολόκληρα ακίνητα για να γλιτώνουν από την επιβολή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων και την επιβάρυνση με τεκμήρια διαβίωσης, αλλά και για να αποκρύπτουν τα ενοίκια που εισπράττουν «μαύρα» από τις εκμισθώσεις των συγκεκριμένων ακινήτων. Ο εντοπισμός των αδήλωτων ακινήτων θα γίνεται με δύο εναλλακτικούς τρόπους: είτε με τη διαπίστωση ότι ακίνητα που είναι δηλωμένα στο Κτηματολόγιο δεν είναι δηλωμένα και στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της ΑΑΔΕ (στα έντυπα Ε9, Ε2 και Ε1) είτε με τη διαπίστωση, βάσει των στοιχείων του ΔΕΔΔΗΕ, ότι κανονικά ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, τα οποία μάλιστα εμφανίζονται και με καταναλώσεις ρεύματος, δεν είναι δηλωμένα ούτε στην ΑΑΔΕ ούτε στο Κτηματολόγιο. Στο στόχαστρο Επιπλέον, χάρις στη δυνατότητα διασταύρωσης των δεδομένων του αρχείου του ΔΕΔΔΗΕ για τα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα με καταναλώσεις ρεύματος με τα δεδομένα των αρχείων της ΑΑΔΕ, που θα παρέχει το ΜΙΔΑ, θα καταστεί δυνατό να εντοπιστούν και να ελεγχθούν υποθέσεις φορολογουμένων που έχουν δηλώσει ως «κενά» στα έντυπα Ε2 κτίσματα κατοικιών που κατέχουν, ενώ στην πραγματικότητα τα εκμισθώνουν και εισπράττουν σημαντικά ποσά ενοικίων. Τέλος, με τη βοήθεια του ΜΙΔΑ, οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ θα μπορούν να εντοπίζουν και περιπτώσεις ιδιοκτητών που δεν δηλώνουν στην Ανεξάρτητη Αρχή τον πραγματικό αριθμό των τετραγωνικών μέτρων των επιφανειών των κατοικιών και των λοιπών κτισμάτων που κατέχουν, προκειμένου να πληρώνουν λιγότερο ΕΝΦΙΑ, αλλά και να επιβαρύνονται με μικρότερα ποσά τεκμηρίων διαβίωσης. Η δυνατότητα αυτή θα παρέχεται μέσω της άμεσης σύγκρισης των επιφανειών που είναι δηλωμένες στο Κτηματολόγιο με τις επιφάνειες που είναι δηλωμένες στην ΑΑΔΕ. Τι προβλέπει το άρθρο 217 Ο μηχανισμός του ΜΙΔΑ Όσον αφορά στη σύσταση του ΜΙΔΑ, το άρθρο 217 του νέου νομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, όπως κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει αναλυτικά τα εξής: * Συστήνεται στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ ) Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων (ΜΙΔΑ), το οποίο περιλαμβάνει το σύνολο των πληροφοριών και δεδομένων για την ιδιοκτησία και τη διαχείριση των ακινήτων. * Στο ΜΙΔΑ συγκεντρώνονται τα δεδομένα που τηρούνται στα πληροφοριακά συστήματα της ΑΑΔΕ και αφορούν το είδος και την περιγραφή του ακινήτου, τα δικαιώματα επί του ακινήτου, τη χρήση του ακινήτου, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία σχετική με το ακίνητο. Το ΜΙΔΑ ενημερώνεται α) μέσω δηλώσεων που υποβάλλονται στην ΑΑΔΕ και περιλαμβάνουν τα στοιχεία του πρώτου εδαφίου που αφορούν το ακίνητο, καθώς και β) μέσω πληροφοριών που χορηγούν τρίτοι στην ΑΑΔΕ. * Το ΜΙΔΑ δύναται να συνδέεται μέσω διαλειτουργικότητας με το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων (ΕΜΑ) – Eregistries του Ελληνικού Κτηματολογίου και με ψηφιακά συστήματα τα οποία τηρούν φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και αφορούν πληροφορίες σχετικές με τα ακίνητα που δεν περιέχονται στο ΕΜΑ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ-Καταργούνται οι χειρόγραφες αποδείξεις Δεκάδες κατηγορίες ελεύθερων επαγγελματιών και άλλων αυτοαπασχολουμένων δεν θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να εκδίδουν χειρόγραφες αποδείξεις λιανικών συναλλαγών στους πελάτες τους, σύμφωνα με διάταξη που περιελήφθη στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Σ’ αυτές τις κατηγορίες περιλαμβάνονται γιατροί όλων των ειδικοτήτων, οδοντίατροι, κτηνίατροι, φυσιοθεραπευτές, βιολόγοι, ψυχολόγοι, μαίες, ομοιοπαθητικοί, βελονιστές, λογοθεραπευτές, δικηγόροι, συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές, αρχιτέκτονες, μηχανικοί, τοπογράφοι, χημικοί, γεωπόνοι, γεωλόγοι, δασολόγοι, σχεδιαστές, συγγραφείς, διερμηνείς, ξεναγοί, μεταφραστές, λογιστές, οικονομολόγοι, καλλιτέχνες κ.λπ., καθώς επίσης και γυμναστήρια, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής/φιλοξενίας, εκπαιδευτηρίων, παιδικών σταθμών, κέντρων αισθητικής, γυμναστηρίων, χώρων στάθμευσης, κατά παραγγελία ράφτες – επιδιορθωτές ενδυμάτων (μόνο φυσικά πρόσωπα), καθώς και εκμεταλλευτές ιαματικών πηγών. Οι εν λόγω επαγγελματίες θα υποχρεούνται πλέον όλοι να εκδίδουν τις συγκεκριμένες αποδείξεις είτε μέσω της Εφαρμογής Εκδοσης και Διαβίβασης Παραστατικών που είναι προσβάσιμη στον διαδικτυακό τόπο της ΑΑΔΕ (εφαρμογή e-timologio) ή μέσω Υπηρεσιών Παρόχου για την Ηλεκτρονική Εκδοση Στοιχείων (ΥΠΑΗΕΣ) ή άλλου τεχνικού μέσου που θα ορίζεται με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ. Με άλλη διάταξη του νομοσχεδίου θεσμοθετείται η υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση για όλες τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες, όμως η έναρξη εφαρμογής της προβλέπεται να καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση. Εξώδικη περαίωση φορολογικών υποθέσεων Νέα δυνατότητα εξώδικης περαίωσης φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια, με πολύ ευνοϊκούς όρους, παρέχει η κυβέρνηση σε περίπου 30.000 φορολογουμένους που έχουν τέτοιου είδους εκκρεμότητες, μέσω της επαναλειτουργίας της Επιτροπής Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών, την οποία προβλέπει το τελικό κείμενο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τον «Εθνικό Τελωνειακό Κώδικα», το οποίο κατατέθηκε χθες στη Βουλή. Κούρεμα… Η εν λόγω Επιτροπή, η οποία ιδρύθηκε με νόμο του 2020, έχει την αρμοδιότητα να διαγράφει φόρους, τόκους και πρόστιμα σε φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια ή να «κουρεύει» τα ποσά των φόρων, των τόκων και των προστίμων έως και 75%. Βάσει της νέας ευνοϊκής διάταξης που περιελήφθη στο νομοσχέδιο, οι αιτήσεις για την εξώδικη περαίωση χιλιάδων φορολογικών υποθέσεων που εκκρεμούν στα δικαστήρια μπορούν να υποβάλλονται έως και τις 24 Ιουλίου 2026, ακόμη και για περιπτώσεις που προηγούμενες αιτήσεις απορρίφθηκαν, αλλά προέκυψε νέα, ευνοϊκή νομολογία. Η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών ιδρύθηκε εκτάκτως με το άρθρο 16 του νόμου 4714/2020 και έχει ως αρμοδιότητα να περαιώνει φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στο ΣτΕ και τα διοικητικά δικαστήρια, κατόπιν αιτήσεων των ενδιαφερόμενων φορολογουμένων, ώστε να προβαίνει στην εξώδικη επίλυσή τους. Ειδικότερα, η εν λόγω Επιτροπή έχει την αρμοδιότητα ακόμη και να διαγράφει πλήρως ποσά φόρων, προστίμων, προσαυξήσεων και τόκων που επιβλήθηκαν σε φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις από τις φοροελεγκτικές υπηρεσίες, εφόσον κρίνει ότι, με βάση την ήδη υφιστάμενη νομολογία, η οποία έχει διαμορφωθεί με προηγούμενες δικαστικές αποφάσεις επί παρόμοιων υποθέσεων, το δικαίωμα του Δημοσίου να επιβάλλει φόρους και άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, κατόπιν φορολογικού ελέγχου, έχει υποπέσει σε παραγραφή ή εφόσον διαπιστώσει ότι οι καταλογισμοί έγιναν εσφαλμένα, λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης. Επιπλέον, η Επιτροπή αυτή έχει το δικαίωμα να μειώνει τα ποσά των πρόσθετων φόρων, των τόκων, των προσαυξήσεων και των προστίμων που έχουν επιβληθεί σε φορολογουμένους, εφόσον κρίνει ότι τα ποσά αυτά καταλογίστηκαν εσφαλμένα, λόγω αριθμητικού λάθους, ή εφόσον διαπιστώνει ότι πρέπει να εφαρμοστεί αναδρομικά ευμενέστερη φορολογική κύρωση. Προσφυγές φορολογουμένων στην Επιτροπή, οι οποίες συνοδεύονται από αιτήματα μόνο για μειώσεις των καταλογισθέντων ποσών πρόσθετων φόρων, τόκων, προσαυξήσεων και προστίμων, γίνονται επίσης δεκτές. Σε δόσεις Στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η Επιτροπή δεν διαγράφει ολοσχερώς ή απλώς μειώνει τα καταλογισθέντα ποσά, απαιτεί από τους προσφυγόντες φορολογουμένους να εξοφλήσουν τα «κουρεμένα» ποσά, πληρώνοντας άμεσα το 30% ως προκαταβολή και εξοφλώντας το υπόλοιπο 70% είτε εφάπαξ με έκπτωση 75% είτε σε 2 έως 24 μηνιαίες δόσεις με εκπτώσεις από 35% έως 65%. Η συγκεκριμένη Επιτροπή έπαψε από την 1η Ιουλίου 2024 να εξετάζει νέες αιτήσεις φορολογουμένων, ενώ τις ήδη υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 και εκκρεμείς μέχρι σήμερα αιτήσεις είχε προθεσμία να τις εξετάσει έως και τις 31 Ιουλίου 2025. Διαδικασία και κρίσιμες προθεσμίες Με τις αλλαγές που επιφέρει το νέο νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟΟ στη νομοθεσία για τη λειτουργία της, η Επιτροπή Εξώδικης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών θα μπορεί πλέον να εξετάζει μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2026: Αιτήσεις εξώδικης επίλυσης που αφορούν φορολογικές υποθέσεις εκκρεμείς στα δικαστήρια για τις οποίες δεν είχαν υποβληθεί ποτέ τέτοιες αιτήσεις μέχρι τις 30 Ιουνίου 2024, δηλαδή νέες αιτήσεις. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Αιτήσεις υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024, οι οποίες απορρίφθηκαν, αλλά από τότε μέχρι και σήμερα διαμορφώθηκε στα δικαστήρια νέα νομολογία, ευνοϊκή, ή θεσπίστηκε νέα νομοθεσία ευνοϊκότερη για τους αιτούντες φορολογουμένους. Η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων αυτών λήγει στις 24 Ιουλίου 2026. Υποβληθείσες μέχρι 30-6-2024 αιτήσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού με τη Φορολογική Διοίκηση που παραμένουν μέχρι σήμερα εκκρεμείς, καθώς δεν έχουν ακόμη εξεταστεί.
  7. απορία δική μου..... κάνας δυο ή και περισσότεροι από τους Υπουργούς μας, δεν του πέρασε απ το μυαλό αντί να ασχολούνται με γίδια και ψήφους και αφήγημα στα κανάλια να προγραμματίσουν ταξίδια στην Κίνα μπας και ανοίξουν το ενδιαφέρον των Αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας να κάνουν εργοστάσια και στην Ελλάδα.... ή μόνο στρατιωτικές εγκαταστάσεις, τουριστικά θέρετρα κλπ μπορούμε να προσφέρουμε ???
  8. Χθες
  9. @MG9 Καλησπέρα. Αν το κεραμοσκεπές στέγαστρο βρίσκεται άνωθεν δρόμου (από την περιγραφή έτσι διαφαίνεται), τότε δεν μπορείς να το τακτοποιήσεις. Αναζητάς λύση καθαίρεσης ή νομιμοποίησης. Παρατήρησα στην περιγραφή σου ότι αναφέρεις το στέγαστρο εσωτερικά. Εννοείς ότι δεν καταλαμβάνει όλο το βάθος του εξώστη ή ότι δεν έχεις εξώστη αλλά όροφο σε εσοχή;
  10. Συνάδελφοι καλησπέρα, Προσπαθώ να βγάλω άκρη και έχω πελαγώσει. Ανέλαβα να κάνω ρύθμιση σε κτίριο κατοικιών χωρίς σύσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας. Η άδεια είναι του 1981. Το ακίνητο είναι εντός Αττικής, και οι εξώστες του -όπως αποτυπώνονται και στα σχέδια της άδειας- βρίσκονται πάνω από πεζοδρόμιο. Κατά την αυτοψία είδα ότι μία από τις αυθαιρεσίες είναι ότι ο εξώστης του Β ορόφου καλύπτεται από ξύλινο στέγαστρο με κεραμίδια επιφάνειας περίπου 25 τ.μ. (ενώ στην άδεια δεν υπήρχε στέγαστρο). Τα ξύλινα υποστυλώματα του στεγάστρου βρίσκονται εσωτερικά του εξώστη. Το στέγαστρο κατασκευάστηκε μετά το 1983 και πριν το 2011. Ήθελα να ρωτήσω αν το στέγαστρο μπορεί να τακτοποιηθεί με αναλυτικό ή έστω να τακτοποιηθεί ως Κατηγορία 4,δα) αυθαίρετες κατασκευές, εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής αδείας, Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
  11. Γνώμη μου είναι να βάλεις τους ιδιοκτήτες και την εταιρεία με τα ποσοστά που παίρνει έκαστος βάσει του εργολαβικού που θα επισυνάψεις
  12. Ευχαριστώ πολύ @dimitris GM και @kan62 Το κοίταξα αλλά δεν βρήκα κάτι για το άρθρο 7
  13. Εγώ βάζω Rcd 100mA SI στην αναχώρηση για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο.
  14. δες εδω απο τον καν62 [δεν μπορω να το ανοιξω]
  15. See Electrical απο τα καλύτερα.. η έκδοση cabinet για πίνακες
  16. @GriGaS αφού συμπληρώσεις το ποσό της καθαρής αξίας στη γραμμή χαρακτηρισμού Ε3, μπορείς να προχωρήσεις στην αποστολή χαρακτηρισμών. Για την περιοδική δήλωση ΦΠΑ: Για το σκέλος των εσόδων, σωστά είναι όσα γράφεις. Για τα έξοδα, έλεγξε τα ποσά των κωδικών 366 (αξία παγίου) και 386 (ΦΠΑ παγίου).
  17. Καλησπέρα και πάλι! Μήπως έχει κάποιος ή ξέρει που μπορώ να βρω το: Το με αρ. πρωτ. ΔΤΕ/β/44541/18.11.2015 έγγραφο της Δ/νσης Τοπ/κών Εφαρμογών και Τράπεζας Γης του Υ.ΠΕΡ.ΕΝ., με το οποίο δίδονται οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 7 §9.β του ν.4067/2012. Ευχαριστώ!
  18. Έτσι θα φαίνεται ως κύριος του έργου ο οικοπεδούχος.
  19. Καλησπέρα, που βλέπουμε τις αποφάσεις των επιτροπών; Μιλάω για ενστάσεις που έγιναν κατά την διάρκεια της ανάρτησης και πλέον υπάρχει λειτουργούν κτηματολόγιο
  20. 1) Μέσα χρειάζονται τα χωρίσματα από γυψοσανίδα, κουζίνα, λουτρό, η αποχέτευση θα συνδεθεί στις υπάρχουσες στήλες, νέα ύδρευση, ηλεκτρολογικά, πλακάκια και βαψίματα, σοβάδες περιμετρικά έχει. Από θέρμανση air condition και τζάκι. Έχει τους περιμετρικούς τοίχους, σοβατισμένους, παράθυρα, μπαλκονόπορτες και μπαλκόνι πίσω. 2) Ρώτησα στην πολεοδομία, νομίζουν ότι πρέπει να βγει οικοδ. άδεια, κι αυτοί δεν είναι σίγουροι. Μου είπαν επίσης ότι αν επιλέξω μικρή κλίμακα θα έχω θέμα μόνο αν γίνει καταγγελία και τότε θα δουν πως θα το αντιμετωπίσουν. Έθεσαν θέμα για τα στατικά, αλλά η πρώτη άδεια ήταν ανέγερση ισόγειας κατοικίας και δώματος το 1972. Η επόμενη το 1979 ήταν πυλωτή και 3 όροφοι. Υποτίθεται ότι άνοιξαν το ισόγειο, για να κάνουν τους ορόφους. Ευχαριστώ για την βοήθεια.
  21. Μια επιβεβαίωση για αγορά άρθρου 39. Το χαρακτηρίζω ως εξής και στη συνέχεια πάω στο Φ2 του ΦΠΑ και προσθέτω τα 483,02 στο ποσό που έχει έρθει στον 303 και γράφω και 483,02 στον 313 ώστε το κόστος του λάπτοπ να μη φανεί στον 312. Καλά τα κατάλαβα;
  22. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται στην Ευρώπη, ποντάροντας στην ανταγωνιστική τιμολόγηση και την προηγμένη τεχνολογία τους για να εισέλθουν σε μια αγορά που παραδοσιακά κυριαρχείται από ευρωπαϊκές και αμερικανικές μάρκες, εν μέσω μιας παγκόσμιας στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η επέκταση έχει πυροδοτήσει εμπορικές εντάσεις μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου, συμπεριλαμβανομένης μιας διαμάχης για τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίοι επιβλήθηκαν για την προστασία των Ευρωπαίων παραγωγών, αναφέρει το Reuters. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ακόλουθες κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επεκτείνει την παρουσία τους στην Ευρώπη: Byd Η Byd κατασκευάζει ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη νότια Ουγγαρία και ανακοίνωσε ένα νέο εργοστάσιο για ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά στο βόρειο τμήμα της χώρας. Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξεκινήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε σχεδόν όλη την Ευρώπη. Τον Απρίλιο 2025, η BYD πούλησε για πρώτη φορά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από την Tesla, με 7.231 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) να πωλούνται κατά τη διάρκεια του μήνα, σύμφωνα με έκθεση της Jato Dynamics. Chery Η Chery δήλωσε στις 8 Ιουλίου 2025 ότι θα ξεκινήσει τις πωλήσεις της μάρκας Chery στη Βρετανία με δύο νέα μοντέλα SUV τις επόμενες εβδομάδες. Έχει ήδη λανσάρει τη μάρκα Omoda στη Βρετανία τον Αύγουστο του 2024 και τη μάρκα Jaecoo τον Ιανουάριο του 2025. Η Chery έχει λανσάρει τις μάρκες Omoda και Jaecoo σε έξι ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας. Changan Η Changan ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη τον Μάρτιο και δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει πωλήσεις αυτοκινήτων σε 10 αγορές στην ήπειρο φέτος. Η κινέζικη εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο για να υποστηρίξει τις μελλοντικές πωλήσεις στην ήπειρο και εξετάζει πιθανές τοποθεσίες για το εργοστάσιο, δήλωσε στέλεχος της στο Reuters στις 2 Ιουλίου 2025. Geely Η Geely ανακοίνωσε στις 2 Ιουλίου ότι θα λανσάρει την επωνυμία Geely στη Βρετανία στις αρχές του τέταρτου τριμήνου του 2025 με την πώληση του ηλεκτρικού SUV EX5. Ο όμιλος είναι εγκατεστημένος στην Ευρώπη μέσω των αυτοκινητοβιομηχανιών Lotus, Volvo Cars και Polestar, στις οποίες είναι ο κύριος μέτοχος. Η Volvo Cars παρήγαγε το 2,5% των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Δύο από τις άλλες κινεζικές μάρκες της Geely, η Zeekr και η Lynk & Co, λειτουργούν ήδη σε μερικές ευρωπαϊκές αγορές. Νio Η Nio ανακοίνωσε τον Απρίλιο 2025 ότι θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό όχημα από την μάρκα Firefly στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2025. Η πρόοδος της Nio στην Ευρώπη ήταν πιο αργή από την αναμενόμενη λόγω των προκλήσεων στο δίκτυο πωλήσεων και εξυπηρέτησης, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος William Li. Saic Η Saic Motor πούλησε 126.116 μονάδες στην Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, σύμφωνα με την ACEA, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 2,3% των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων αυτοκινήτων για την ίδια περίοδο. Οι πωλήσεις της εταιρείας προέρχονται κυρίως από τη μάρκα MG Motor, καθώς και από την Maxus. Xpeng Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng ανακοίνωσε τον Ιούνιο 2025 ότι εξετάζει περισσότερες πτυχές της υπάρχουσας συνεργασίας της με τη Volkswagen, όπως η κοινή προμήθεια, η φόρτιση και διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων. Αυτή τη στιγμή αναπτύσσει προηγμένα τσιπ για αυτοκίνητα VW. Η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε τις πωλήσεις σε μια σειρά από ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας τον Ιανουάριο. Leapmotor Η Leapmotor σχεδιάζει να κυκλοφορήσει οχήματα εξοπλισμένα με τις τεχνολογίες έξυπνης οδήγησης στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο, δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρός της τον Μάρτιο 2025. Η εταιρεία, η οποία ανήκει εν μέρει στην Stellantis, σχημάτισε μια κοινοπραξία που ελέγχεται κατά 51% από την Stellantis, η οποία παρέχει στον ευρωπαϊκό όμιλο αυτοκινήτων αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής, πώλησης και κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor εκτός της Κίνας. View full είδηση
  23. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνονται στην Ευρώπη, ποντάροντας στην ανταγωνιστική τιμολόγηση και την προηγμένη τεχνολογία τους για να εισέλθουν σε μια αγορά που παραδοσιακά κυριαρχείται από ευρωπαϊκές και αμερικανικές μάρκες, εν μέσω μιας παγκόσμιας στροφής προς τα ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η επέκταση έχει πυροδοτήσει εμπορικές εντάσεις μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου, συμπεριλαμβανομένης μιας διαμάχης για τους δασμούς της ΕΕ στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίοι επιβλήθηκαν για την προστασία των Ευρωπαίων παραγωγών, αναφέρει το Reuters. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ακόλουθες κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επεκτείνει την παρουσία τους στην Ευρώπη: Byd Η Byd κατασκευάζει ένα εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη νότια Ουγγαρία και ανακοίνωσε ένα νέο εργοστάσιο για ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτηγά στο βόρειο τμήμα της χώρας. Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία έχει ξεκινήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε σχεδόν όλη την Ευρώπη. Τον Απρίλιο 2025, η BYD πούλησε για πρώτη φορά περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από την Tesla, με 7.231 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV) να πωλούνται κατά τη διάρκεια του μήνα, σύμφωνα με έκθεση της Jato Dynamics. Chery Η Chery δήλωσε στις 8 Ιουλίου 2025 ότι θα ξεκινήσει τις πωλήσεις της μάρκας Chery στη Βρετανία με δύο νέα μοντέλα SUV τις επόμενες εβδομάδες. Έχει ήδη λανσάρει τη μάρκα Omoda στη Βρετανία τον Αύγουστο του 2024 και τη μάρκα Jaecoo τον Ιανουάριο του 2025. Η Chery έχει λανσάρει τις μάρκες Omoda και Jaecoo σε έξι ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Πολωνίας. Changan Η Changan ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην Ευρώπη τον Μάρτιο και δήλωσε ότι σχεδιάζει να ξεκινήσει πωλήσεις αυτοκινήτων σε 10 αγορές στην ήπειρο φέτος. Η κινέζικη εταιρεία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα ευρωπαϊκό εργοστάσιο για να υποστηρίξει τις μελλοντικές πωλήσεις στην ήπειρο και εξετάζει πιθανές τοποθεσίες για το εργοστάσιο, δήλωσε στέλεχος της στο Reuters στις 2 Ιουλίου 2025. Geely Η Geely ανακοίνωσε στις 2 Ιουλίου ότι θα λανσάρει την επωνυμία Geely στη Βρετανία στις αρχές του τέταρτου τριμήνου του 2025 με την πώληση του ηλεκτρικού SUV EX5. Ο όμιλος είναι εγκατεστημένος στην Ευρώπη μέσω των αυτοκινητοβιομηχανιών Lotus, Volvo Cars και Polestar, στις οποίες είναι ο κύριος μέτοχος. Η Volvo Cars παρήγαγε το 2,5% των ευρωπαϊκών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου 2025, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Δύο από τις άλλες κινεζικές μάρκες της Geely, η Zeekr και η Lynk & Co, λειτουργούν ήδη σε μερικές ευρωπαϊκές αγορές. Νio Η Nio ανακοίνωσε τον Απρίλιο 2025 ότι θα λανσάρει ένα ηλεκτρικό όχημα από την μάρκα Firefly στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο του 2025. Η πρόοδος της Nio στην Ευρώπη ήταν πιο αργή από την αναμενόμενη λόγω των προκλήσεων στο δίκτυο πωλήσεων και εξυπηρέτησης, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος William Li. Saic Η Saic Motor πούλησε 126.116 μονάδες στην Ευρώπη μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου, σύμφωνα με την ACEA, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 2,3% των ευρωπαϊκών ταξινομήσεων αυτοκινήτων για την ίδια περίοδο. Οι πωλήσεις της εταιρείας προέρχονται κυρίως από τη μάρκα MG Motor, καθώς και από την Maxus. Xpeng Η κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng ανακοίνωσε τον Ιούνιο 2025 ότι εξετάζει περισσότερες πτυχές της υπάρχουσας συνεργασίας της με τη Volkswagen, όπως η κοινή προμήθεια, η φόρτιση και διαφορετικά μοντέλα αυτοκινήτων. Αυτή τη στιγμή αναπτύσσει προηγμένα τσιπ για αυτοκίνητα VW. Η αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε τις πωλήσεις σε μια σειρά από ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Βρετανίας τον Ιανουάριο. Leapmotor Η Leapmotor σχεδιάζει να κυκλοφορήσει οχήματα εξοπλισμένα με τις τεχνολογίες έξυπνης οδήγησης στην Ευρώπη τον επόμενο χρόνο, δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρός της τον Μάρτιο 2025. Η εταιρεία, η οποία ανήκει εν μέρει στην Stellantis, σχημάτισε μια κοινοπραξία που ελέγχεται κατά 51% από την Stellantis, η οποία παρέχει στον ευρωπαϊκό όμιλο αυτοκινήτων αποκλειστικά δικαιώματα εξαγωγής, πώλησης και κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor εκτός της Κίνας.
  24. Επιστήμονες εντόπισαν κυματισμούς στο χωροχρόνο από τη βίαιη, σπειροδειδή σύγκρουση δύο τεράστιων μαύρων τρυπών πολύ πέρα από τα άκρα του γαλαξία μας. Οι μαύρες τρύπες, η κάθε μία με μάζα 100 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου, άρχισαν να περιστρέφονται η μία γύρω από την άλλη πριν από πολύ καιρό και τελικά συγκρούστηκαν σχηματίζοντας μια ακόμη πιο τεράστια μαύρη τρύπα, περίπου 10 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη, αναφέρει ο Guardian. Πρόκειται για την πιο μαζική συγχώνευση μαύρων τρυπών που έχει καταγραφεί ποτέ από ανιχνευτές βαρυτικών κυμάτων και έχει αναγκάσει τους φυσικούς να επανεξετάσουν τα μοντέλα τους για το πώς σχηματίζονται αυτά τα τεράστια αντικείμενα. Το σήμα καταγράφηκε όταν χτύπησε ανιχνευτές στη Γη που ήταν αρκετά ευαίσθητοι ώστε να ανιχνεύσουν δονήσεις στο χωροχρόνο χιλιάδες φορές μικρότερες από το πλάτος ενός πρωτονίου. Το Παρατηρητήριο Βαρυτικών Κυμάτων με Συμβολόμετρο Λέιζερ (LIGO) στο Χάνφορντ της πολιτείας Ουάσινγκτον στις ΗΠΑ Caltech/MIT/LIGO Lab Τα στοιχεία για τη σύγκρουση των μαύρων τρυπών ανιχνεύθηκαν από το Παρατηρητήριο Βαρυτικών Κυμάτων με Συμβολόμετρο Λέιζερ (Laser Interferometer Gravitational-wave Observatory ή LIGO) στις ΗΠΑ στις 23 Νοεμβρίου 2023. Ο ξαφνικός σπασμός στο χωροχρόνο έκανε τους ανιχνευτές να τεντωθούν και να συμπιεστούν για ένα δέκατο του δευτερολέπτου, καταγράφοντας τη φάση που οι συγχωνευμένες μαύρες τρύπες σχημάτισαν μια νέα, η οποία «χτύπησε» πριν ηρεμήσει. Περιστρέφονταν 400.000 φορές πιο γρήγορα από τη Γη Η μετέπειτα ανάλυση του σήματος αποκάλυψε ότι οι μαύρες τρύπες που συγκρούστηκαν είχαν μάζα 103 και 137 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου και περιστρέφονταν περίπου 400.000 φορές πιο γρήγορα από τη Γη, κοντά στο θεωρητικό όριο για τα αντικείμενα αυτά. Οι φυσικοί του LIGO υποψιάζονται ότι οι μαύρες τρύπες που συγχωνεύτηκαν ήταν οι ίδιες προϊόν προηγούμενων συγχωνεύσεων. Αυτό θα εξηγούσε πώς έγιναν τόσο υπερμεγέθεις και γιατί περιστρέφονταν τόσο γρήγορα, καθώς οι συγχωνευόμενες μαύρες τρύπες τείνουν να μεταδίδουν περιστροφή στο αντικείμενο που δημιουργούν. Τα συμπεράσματά τους παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα (14/7) στη σύνοδο GR/Amaldi στη Γλασκόβη της Σκωτίας. Οι επιστήμονες έχουν ανιχνεύσει περίπου 300 συγχωνεύσεις μαύρων τρυπών από τα βαρυτικά κύματα που παράγουν. Μέχρι τώρα, η πιο μαζική γνωστή συγχώνευση παρήγαγε μια μαύρη τρύπα περίπου 140 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του Ήλιου. Η τελευταία συγχώνευση παρήγαγε μια μαύρη τρύπα έως και 265 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του Ήλιου. Πριν από την κατασκευή των πρώτων ανιχνευτών βαρυτικών κυμάτων στη δεκαετία του 1990, οι επιστήμονες μπορούσαν να παρατηρήσουν το σύμπαν μόνο μέσω ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, όπως το ορατό φως, το υπέρυθρο και τα ραδιοκύματα. Τα παρατηρητήρια βαρυτικών κυμάτων προσφέρουν μια νέα εικόνα του σύμπαντος, επιτρέποντας στους ερευνητές να δουν γεγονότα που διαφορετικά θα παρέμεναν κρυμμένα.
  25. Επιστήμονες εντόπισαν κυματισμούς στο χωροχρόνο από τη βίαιη, σπειροδειδή σύγκρουση δύο τεράστιων μαύρων τρυπών πολύ πέρα από τα άκρα του γαλαξία μας. Οι μαύρες τρύπες, η κάθε μία με μάζα 100 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου, άρχισαν να περιστρέφονται η μία γύρω από την άλλη πριν από πολύ καιρό και τελικά συγκρούστηκαν σχηματίζοντας μια ακόμη πιο τεράστια μαύρη τρύπα, περίπου 10 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη, αναφέρει ο Guardian. Πρόκειται για την πιο μαζική συγχώνευση μαύρων τρυπών που έχει καταγραφεί ποτέ από ανιχνευτές βαρυτικών κυμάτων και έχει αναγκάσει τους φυσικούς να επανεξετάσουν τα μοντέλα τους για το πώς σχηματίζονται αυτά τα τεράστια αντικείμενα. Το σήμα καταγράφηκε όταν χτύπησε ανιχνευτές στη Γη που ήταν αρκετά ευαίσθητοι ώστε να ανιχνεύσουν δονήσεις στο χωροχρόνο χιλιάδες φορές μικρότερες από το πλάτος ενός πρωτονίου. Το Παρατηρητήριο Βαρυτικών Κυμάτων με Συμβολόμετρο Λέιζερ (LIGO) στο Χάνφορντ της πολιτείας Ουάσινγκτον στις ΗΠΑ Caltech/MIT/LIGO Lab Τα στοιχεία για τη σύγκρουση των μαύρων τρυπών ανιχνεύθηκαν από το Παρατηρητήριο Βαρυτικών Κυμάτων με Συμβολόμετρο Λέιζερ (Laser Interferometer Gravitational-wave Observatory ή LIGO) στις ΗΠΑ στις 23 Νοεμβρίου 2023. Ο ξαφνικός σπασμός στο χωροχρόνο έκανε τους ανιχνευτές να τεντωθούν και να συμπιεστούν για ένα δέκατο του δευτερολέπτου, καταγράφοντας τη φάση που οι συγχωνευμένες μαύρες τρύπες σχημάτισαν μια νέα, η οποία «χτύπησε» πριν ηρεμήσει. Περιστρέφονταν 400.000 φορές πιο γρήγορα από τη Γη Η μετέπειτα ανάλυση του σήματος αποκάλυψε ότι οι μαύρες τρύπες που συγκρούστηκαν είχαν μάζα 103 και 137 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ήλιου και περιστρέφονταν περίπου 400.000 φορές πιο γρήγορα από τη Γη, κοντά στο θεωρητικό όριο για τα αντικείμενα αυτά. Οι φυσικοί του LIGO υποψιάζονται ότι οι μαύρες τρύπες που συγχωνεύτηκαν ήταν οι ίδιες προϊόν προηγούμενων συγχωνεύσεων. Αυτό θα εξηγούσε πώς έγιναν τόσο υπερμεγέθεις και γιατί περιστρέφονταν τόσο γρήγορα, καθώς οι συγχωνευόμενες μαύρες τρύπες τείνουν να μεταδίδουν περιστροφή στο αντικείμενο που δημιουργούν. Τα συμπεράσματά τους παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα (14/7) στη σύνοδο GR/Amaldi στη Γλασκόβη της Σκωτίας. Οι επιστήμονες έχουν ανιχνεύσει περίπου 300 συγχωνεύσεις μαύρων τρυπών από τα βαρυτικά κύματα που παράγουν. Μέχρι τώρα, η πιο μαζική γνωστή συγχώνευση παρήγαγε μια μαύρη τρύπα περίπου 140 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του Ήλιου. Η τελευταία συγχώνευση παρήγαγε μια μαύρη τρύπα έως και 265 φορές μεγαλύτερη από τη μάζα του Ήλιου. Πριν από την κατασκευή των πρώτων ανιχνευτών βαρυτικών κυμάτων στη δεκαετία του 1990, οι επιστήμονες μπορούσαν να παρατηρήσουν το σύμπαν μόνο μέσω ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, όπως το ορατό φως, το υπέρυθρο και τα ραδιοκύματα. Τα παρατηρητήρια βαρυτικών κυμάτων προσφέρουν μια νέα εικόνα του σύμπαντος, επιτρέποντας στους ερευνητές να δουν γεγονότα που διαφορετικά θα παρέμεναν κρυμμένα. View full είδηση
  26. σε ακινητο με οικοδομικη αδεια λυομενο εχει γινει κατασκευη μιας αποθηκης στην θεμελιωση του κτισματος (λογο εντονης κλισης του οικοπεδου) εχει ανεξαρτητη εισοδο μπαινει με μειωτικο 0,50 σωστα? Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. akis73
  27. Δύο νέες σημαντικές στρατηγικές επενδύσεις έρχονται να προστεθούν στα δεκάδες projects που τρέχουν στο χώρο του τουρισμού. Η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων έδωσε το πράσινο φως σε δύο σχέδια, το ένα είναι της οικογένειας Σμπώκου στην Κρήτη και το έτερο του επιχειρηματία Σταύρου Ανδρεάδη, επίτιμου προέδρου του ομίλου Sani/Ikos στη Χαλκιδική. Το επενδυτικό εγχείρημα της οικογένειας Σμπώκου "PHĀEA– South Crete: Σχέδιο Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης" αφορά την υλοποίηση ενός σύγχρονου και αειφόρου τουριστικού συγκροτήματος υψηλών προδιαγραφών. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία ξενοδοχειακής μονάδας πέντε αστέρων, με συνολική δυναμικότητα 140 δωματίων, καθώς και 30 επιπλωμένων τουριστικών κατοικιών. Παράλληλα, θα ανεγερθούν κτίριο υποδοχής, κοινόχρηστη πισίνα, χώροι εστίασης, κέντρο ευεξίας και άσκησης (wellness & fitness spa), καθώς και διαμορφωμένος εξωτερικός χώρος – κήπος με στόχο την παραγωγή βιολογικών προϊόντων. Η επένδυση θα πραγματοποιηθεί στη θέση "Σκούρος" του Δήμου Βιάννου, στον νομό Ηρακλείου, περίπου 63 χιλιόμετρα νότια της πόλης του Ηρακλείου και 38 χιλιόμετρα από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, που βρίσκεται υπό κατασκευή. Το έργο θα αναπτυχθεί σε ενιαία έκταση περίπου 155 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της επενδυτικής εταιρείας. Ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης ανέρχεται σε 121,11 εκατομμύρια ευρώ, πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, ενώ προβλέπεται η δημιουργία τουλάχιστον 83 νέων ετήσιων μονάδων εργασίας. Το επενδυτικό σχέδιο έχει ως βασικό στόχο τη δημιουργία ενός πρότυπου τουριστικού προορισμού που θα εναρμονίζεται πλήρως με το φυσικό περιβάλλον και τα τοπικά πολιτισμικά χαρακτηριστικά της Νότιας Κρήτης, ενώ θα συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα για βιώσιμη φιλοξενία και Green Hotels. Σημειώνεται πως η PHĀEA Resorts αποτελεί τη σύγχρονη μετεξέλιξη του ιστορικού Sbokos Hotel Group, με παρουσία άνω των 40 ετών στον ελληνικό τουριστικό τομέα. Ο όμιλος ιδρύθηκε από τον Γιάννη Σμπώκο, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε στον χώρο από το 1976. Μετά τον θάνατό του τον Ιούλιο του 2024, τη διοίκηση της PHĀEA Resorts ανέλαβαν οι κόρες του, Αγάπη και Κωστάντζα Σμπώκου, ως συν-διευθύνουσες σύμβουλοι. Σήμερα, η εταιρεία διαχειρίζεται πέντε πολυτελή θέρετρα στην Κρήτη, μεταξύ των οποίων και το βραβευμένο Blue Palace, a Luxury Collection Resort & Spa, στην Ελούντα. Την ίδια ώρα, το επενδυτικό έργο Diaporos Green Retreat αφορά στη δημιουργία ενός καινοτόμου, ενεργειακά αυτόνομου και περιβαλλοντικά φιλικού θερέτρου πέντε αστέρων, στη νησίδα Διάπορος, έναντι της Βουρβουρούς, στον Δήμο Σιθωνίας της Χαλκιδικής. Ο φάκελος της επένδυσης που υποβλήθηκε στην Enterprise Greece από την εταιρεία ΣΤΑΝΤΑ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ, συμφερόντων του επιχειρηματία Σταύρου Ανδρεάδη, επίτιμου προέδρου του ομίλου Sani/Ikos, ανέφερε πως το συγκρότημα θα περιλαμβάνει 13 ισόγειες βίλες και 13 διώροφα ανεξάρτητα bungalows, συνολικής δυναμικότητας 76 δωματίων. Τα καταλύματα θα πλαισιώνονται από ένα κεντρικό κτίριο υποδοχής και κοινόχρηστων λειτουργιών, το οποίο θα διαθέτει υπαίθριο χώρο με πισίνα, εστιατόρια, ειδικευμένο χώρο spa για εναλλακτικές θεραπείες, γυμναστήριο, παιδότοπο, εγκαταστάσεις για αθλητικές δραστηριότητες και χώρο λατρείας. Η επένδυση δίνει έμφαση στη βιωσιμότητα, την υψηλή αισθητική και την ένταξη στο φυσικό τοπίο, ενώ παράλληλα αξιοποιεί τεχνολογίες ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με στόχο την πλήρη ενεργειακή αυτάρκεια της μονάδας. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 41,7 εκατομμύρια ευρώ, ενώ προβλέπεται η δημιουργία 78 νέων ετήσιων μονάδων εργασίας, ενισχύοντας την τοπική απασχόληση και την οικονομία της περιοχής.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.